Kirjoittaja Aihe: Mamba Max  (Luettu 154401 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #270 : 29.11.08 - klo: 12.00 »
Castlen vastaus vesitiiviydestä:

The circuitry is silicone conformal coated just like the Mamba 25's. Legally we can't say "waterproof", but the Mamba 25 was video tested by a forum user a while back while fully submerged without any problems whatsoever. The same process is done to the Max. From my own testing and driving (poorly) I've never had an ESC have issues with puddles or snow. Receivers however are a different story.... we've soaked, splashed and submerged more than our share and most of them never "come back to life". The Max and 25 ESC's in those same vehicles were always A-OK.

Onkos 4wdkanootilla mitää sanottavaa tuosta kun olet selvästi mambaa availlu? Löytykö jo tehtaalta tullessaan piirilevyltä suoja-ainetta?

edit:Robinhoodista en tarkoitukseen sopivaa ainetta löytänyt eikä netistä raaski tilata kun postikuluineen purkin hinta kolminkertainen.
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #271 : 29.11.08 - klo: 13.26 »
Kattelin ennen päätöksentekoa ko piirikorttia
- vapailla silmillä
-  suurennuslasilla (myös koerapsutus isohkoon tasoon)
(- ja pennun skoopilla leikkimielessä)
Noparin piirikortille oli kyllä joku t "sumu" laitettu valmiiksi. Arvailin lakaksi.
Auttaa se johonkin kosteusasteeseen, mutta täällä Vantaalla et montaa suolaamatonta pätkää töitten jlk löydä, ni piti saada lisää. suolanen vesihöyrykin, tiivistyneenä, kun on sähköä kytkevää moninverroin puroveteen verrattuna.

OFFT
Moneen muuhunkin nopariin on jotain laitettu, niitten hyötyyn en enää luota.
Esim acoms AT8 hajosi ollessaan yksin virtapäällä sumuisella pihalla illan viiletessä, ja ei menny takuuseen ku oli kosteusvika. Sitä ei ollu ehditty ajaa ollenkaan sumussa, päivällä kyllä.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa _micro_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #272 : 10.12.08 - klo: 07.40 »
Kestääkö toi mamban 25 nopari ja motti 9,6v akun?

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #273 : 10.12.08 - klo: 09.36 »
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa zimi81

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #274 : 10.12.08 - klo: 11.49 »
Vastataan niihin kysymyksiin vastauksilla, eikä linkeillä.
Onnistuu samalla vaivalla.

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: Mamba Max
« Vastaus #275 : 10.12.08 - klo: 13.21 »
Kestääkö Mamba Max "viritettynä" eli punanenjohto pois ja oma becci käyttöön = 16,5V virtaa, entä 18V?
Tiedän varsin hyvin, että nopari tehty hiukkasen pienemmille arvoille, mutta onko kukaan-koskaan-ikinä
kokeillut esim. 5S lipolla?

4S lipohan on täyteen ladattuna 16,8V, joten noparin pitäisi kestää 5S Lifeakku, jos akun lataa "vain" 16,5V virtaan.
Täytenähän tuo Life menee 18V asti, kestääkö nopari silloin? Ajomuoto olisi lähinnä 30sek-1min stintit ja välissä
reilut tautot. Kovimmille menee nopeusjaksolla, jossa tehot otetaan täysin irti 30sek ajan.

Kertokoon joku asiasta paremmin tietävä..

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #276 : 10.12.08 - klo: 13.55 »
Vastataan niihin kysymyksiin vastauksilla, eikä linkeillä.
Onnistuu samalla vaivalla.

Jos on niin tauno jannu et tulee foorumille kyselemää vaikka tieto löytyy selvästi ilmoitettuna valmistajan sivuilta niin mielestäni saa itse etsiä!

edit: tieto löytyy myös käyttöohjeesta.
« Viimeksi muokattu: 10.12.08 - klo: 14.28 kirjoittanut hades »
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #277 : 10.12.08 - klo: 13.58 »
Kestääkö Mamba Max "viritettynä" eli punanenjohto pois ja oma becci käyttöön = 16,5V virtaa, entä 18V?
Tiedän varsin hyvin, että nopari tehty hiukkasen pienemmille arvoille, mutta onko kukaan-koskaan-ikinä
kokeillut esim. 5S lipolla?

4S lipohan on täyteen ladattuna 16,8V, joten noparin pitäisi kestää 5S Lifeakku, jos akun lataa "vain" 16,5V virtaan.
Täytenähän tuo Life menee 18V asti, kestääkö nopari silloin? Ajomuoto olisi lähinnä 30sek-1min stintit ja välissä
reilut tautot. Kovimmille menee nopeusjaksolla, jossa tehot otetaan täysin irti 30sek ajan.

Kertokoon joku asiasta paremmin tietävä..

http://www.youtube.com/watch?v=nQkVZ0W4fiU
Tuommosen löysin. Tehköön jokainen itse päätelmänsä.
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: Mamba Max
« Vastaus #278 : 10.12.08 - klo: 15.04 »
Hyvin näytti kestävän  :laugh:
Eli 5 ässän lifee sitten kiinnittämään.

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Mamba Max
« Vastaus #279 : 10.12.08 - klo: 16.53 »
Sen verran tiedän kommentoida että vanhemman version Mambat ovat kestäneet 5S (jopa 6S) lipoja suht' ongelmitta, mutta nykyiset versiot on tietty valmistuskulujen takia tehty hieman heiveröisemmistä osista.
5S LiFe saattaa hyvinkin pelittää, kunhan vain cut-offi on asetettu customilla sopivaksi.

GriffinRU, joka on noiden Mambojen kanssa "hieman" pelannut, kertoo tälläista aiheesta "Mamba Max over 3S LiPo"

"He who dares, wins" - vai mitenseoli...  :grin:

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Mamba Max
« Vastaus #280 : 10.12.08 - klo: 21.31 »
Nykyiset Mamba Maxit EI kestä yli 4S lipoja, sen jälkeen sisäisten komponenttien jännitekestoisuus ylittyy ja sähkö häviää savuna ilmaan.
Sama tieto löytyy juurikin tuolta GriffinRU sivuilta.
Tehojen puolesta kuulemma tuo Tekin RS Pro ja R1 Pro noparit päihittää Mamba Maxin ja oliskos jopa ollut että kesti 5S lipot.
Noh sitä Mamba Max Pro:ta odotellessa, sen kimpassa tulee sitten se 9000kv moottori markkinoille.
« Viimeksi muokattu: 10.12.08 - klo: 21.34 kirjoittanut Jabe »
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #281 : 10.12.08 - klo: 21.45 »
itse asiassa 9000kv on jo markkinoilla, itselläni sellainen tullissa odottamassa..

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Mamba Max
« Vastaus #282 : 10.12.08 - klo: 22.04 »
itse asiassa 9000kv on jo markkinoilla, itselläni sellainen tullissa odottamassa..

Katos vaan, viimeksi kun kävin tuolla Castlen sivuilla, niin en ainakaan huomannut.
Mahtaakohan tuo Mamba Maxin Pro malli tulla joskus ulos, vai jääkö vaan kokeilu asteelle...
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #283 : 10.12.08 - klo: 22.53 »
9000kv: http://www.castlecreations.com/products/cms36-9000.html
tuli tilattua 2-3vk:a sitten heräteostona (mallasjuomien avustamana "introductory price" kuullosti tosi hyvältä..)
Kun vaan keksisi auton + akut vielä jostain..

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Mamba Max
« Vastaus #284 : 11.12.08 - klo: 00.53 »
Nykyiset Mamba Maxit EI kestä yli 4S lipoja, sen jälkeen sisäisten komponenttien jännitekestoisuus ylittyy ja sähkö häviää savuna ilmaan.
Sama tieto löytyy juurikin tuolta GriffinRU sivuilta...
"MambaMax above 4S LiPo with LiPo support: DOESN'T WORK, DON'T TRY! UPDATE WILL FOLLOW."

Luetaan ajatuksella niitä toisten kirjoituksia.
5S on periaatteessa täysin mahdollista ja jokseenkin tapauskohtaista toimiiko vai ei. 6S on jo suorastaan ikävyyksien kerjäämistä, mutta todellakin vielä komponenttien speksien rajoissa (25,2V vs. 26V).

Mutta eipä silti, en itsekkään kyllä yli 4S lipoja Mambaan laittaisi.

Onkohan tuolle 9000kv moottorille joku ihan järkeväkin kohderyhmä olemassa?

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #285 : 11.12.08 - klo: 09.12 »
9000kv: http://www.castlecreations.com/products/cms36-9000.html
tuli tilattua 2-3vk:a sitten heräteostona (mallasjuomien avustamana "introductory price" kuullosti tosi hyvältä..)
Kun vaan keksisi auton + akut vielä jostain..

Mallasjuomat on petollisia  :evil:

Oishan tuollainen kiva koittaa jossain yli 100k rmp  :shock: Mutta siihen se sitten jäisi kuitenkin. 3s lipolla kun kiertää teoriassa sen n. 110000 niin kaippa se käytännön astella saattaisi 100k ottakin. Se missä tuota voisi kokeilla onkin sitten taas eriasia.
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #286 : 11.12.08 - klo: 10.26 »

Onkohan tuolle 9000kv moottorille joku ihan järkeväkin kohderyhmä olemassa?


Veikkaan että EI!  :roll:
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: Mamba Max
« Vastaus #287 : 11.12.08 - klo: 10.56 »
Multa löytyy tuo vanhanmallin mamba max, joka siis kaiketi vielä niistä paremmista osista koottu.
Anyway, itse en tuota aio testata, ajattelin kysyä vaan muutaman seikan tähden, mutta hyvä tietää
että kestää ja ei kestä  :grin:   "ja kyllä, olen lukenut manuaalit ja tiedän noparin maximit"

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #288 : 11.12.08 - klo: 13.19 »
Multa löytyy tuo vanhanmallin mamba max, joka siis kaiketi vielä niistä paremmista osista koottu.
Anyway, itse en tuota aio testata, ajattelin kysyä vaan muutaman seikan tähden, mutta hyvä tietää
että kestää ja ei kestä  :grin:   "ja kyllä, olen lukenut manuaalit ja tiedän noparin maximit"

Onko noparissa joku merkintä mistä tietää mallin? Olisi kiva itsekin yleis-sivistyksen takia tarkistaa oma malli.
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Mamba Max
« Vastaus #289 : 11.12.08 - klo: 20.03 »
CASTLE CREATIONS MOTORS are now ROAR LEGAL!!!

Ei se väärin oo, jos pitää paikkaansa. Tarkoittaako tää sitä, että Suomessakin tulee laillisiksi jollain aikataululla?

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #290 : 11.12.08 - klo: 21.46 »
Ei se väärin oo, jos pitää paikkaansa. Tarkoittaako tää sitä, että Suomessakin tulee laillisiksi jollain aikataululla?

Sanan Suomessa voisi varmaan korvata sanoilla AKK:n alaisissa kilpasarjoissa. Suomessa kun kilpaillaan muitakin kisoja kuin Autourheilun Kansallisen Kiristäjäjärjestön kilpailuja ja nuo Castlen moottorit ovat olleet ja ovat monissa tällaisissa kilpailuissa hyväksyttyjä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: Mamba Max
« Vastaus #291 : 11.12.08 - klo: 21.48 »
CASTLE CREATIONS MOTORS are now ROAR LEGAL!!!

Ei se väärin oo, jos pitää paikkaansa. Tarkoittaako tää sitä, että Suomessakin tulee laillisiksi jollain aikataululla?

No vihdoinkin jotain järkeä sääntöihin, ilmeisesti Novakilla luovutettu siksi että harrastajien rahastus ei onnistunut (Alkuunhan vain Novakin sensorilliset koneet olivat laillisia, kunnes tuli "klooneja" markkinoille, myöskin kannun mittaa jotkut valmistajat kasvattivat keinotekoisesti).
Säännöthän "haisi" tosi pahasti sisäpiirin kaupoiksi, mitä tekemistä kannun ulkomitoilla on jos kone on kuitenkin sisuskaluistaan rajoitettu noin 400 sarjalaisen kokoiseksi (Moni tuon kokoinen moottori olisi ollut laiton vain koska kannu oli liian pieni)!
Näin olisi pitänyt olla jo alkujaankin!
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #292 : 20.12.08 - klo: 19.35 »
Semi ot:

Palvelu Taas pelaa, laitoin Joelle meiliä että ostin pari noparia käytettynä ja että ne oli hieman reissussa rähjääntyneen näköisiä.

Seuraavalla viikolla postiluukku kolahti:

/ Jere Siirilä

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Mamba Max
« Vastaus #293 : 20.12.08 - klo: 22.27 »
Heh, ne kyllä osaa tuon asiakaspalvelun. :)
Itselläni toimi rikkoutuneen moottorin kanssa takuupalvelu erittäin mainiosti. On todella hienoa, että nykyaikana löytyy vielä yritys, joka pitää asiakkaistaa huolta.

*Thumbs up*

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #294 : 25.12.08 - klo: 21.46 »
Mites tuo cutoff kannattaa laittaa, jos on lipo akkuna(7.4v)??
Ja, mitäs se cutoff tekee?

-jarkko

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Mamba Max
« Vastaus #295 : 25.12.08 - klo: 21.50 »
6 volttia ehdoton minimi, itse laittaisin jonnekin 6,3V tienoille varmuuden vuoksi.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #296 : 25.12.08 - klo: 21.52 »
6 volttia ehdoton minimi, itse laittaisin jonnekin 6,3V tienoille varmuuden vuoksi.


Eikä 6,6v:kaan välttämättä ihan huono olisi...  :smiley:
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #297 : 25.12.08 - klo: 21.58 »
Ok..

Mites jos on siinä "custom" kohdalla ja sitten siihen 6.5v?
Silleenkö?

-jarkko

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #298 : 26.12.08 - klo: 14.42 »
Itse olen pitänyt tuossa 6V cutoffin. Milestäni tuokin on hieman ylä kanttiin koska kun nopari ottaa cutoffin akun ollessa rasituksen alla jää akkuun reilusti yli 6V kun rasitus loppuu. Itse olen mitannut akusta 7.2V, 6V cutoffin jälkeen kun akun rasitus on lopetettu. Olen nähnyt ajettavan lipo akun 5V saakka ja tästäkin akku on latautunut aivan normaalisti mitenkään vahingoittumattta. Tuon 5V alle ei parane mennä!
Tässä mainitut volttimäärät pätevät siis 2S lipolla.
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #299 : 26.12.08 - klo: 15.29 »
henkilökohtaisesti MM cutoffin voi työntää paikkaan missä aurinko ei paista.
joko katkasee omia aikojaan tai vuosi liian myöhässä.
testattu usealla eri noparilla, useassa eri autossa useilla eri akuilla.

mua ei tietty haittaa mitenkää, ku en koskaan ole moisiin hömpötyksiin lämmenny, mut moni laskee akkunsa tuon ns hyvin toimivan featuren varaan, onnea.
/ Jere Siirilä