Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hokkaju

Sivuja: 1 [2] 3 4
31
Team C / Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« : 07.02.15 - klo: 23.47 »
t8e-V2 on tuolla osanumerolla nuo raudat. pitäisi olla cnc koneisteettua alumiinia toisin kuin stokessa. Eipä tuossa paljoo mee rahaa hukkaan jos alle 10€ myydään.

ymmärtääkseni V2 ja rtr pyöränkulma säätösysteemit on jotakuinkin samanlaiset. V3ssa tulee enemmän taakse aurauksen ja casterin säätöä.

tarkasta t08645 ja -6 eli olkatapit on samat sit luulisi käyvän.

jos ei käy niin elä multa rahaa pyydä  :shocked:


32
Team C / Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« : 07.02.15 - klo: 19.23 »
Kitti version osaluettelo käteen. En osaa nyt sanoa osanumeroita mutta maksavat 11€ ja 14€  osimoilleen.
meinaan juuri ostin ko. kikkareet.

Rytkyn pitkät tukivarret vääntää varmaan melko lujaa noita tappeja ja niitten pidikkeitä.


33
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 25.01.15 - klo: 09.43 »
Niin lähinnä voisi tutkia että pyöriikö kaikki renkaat herkästi. Sullahan on uusi auto joten laakerivikoja siinä tuskin on. Lähinnä jos joku paikka kahnaa... Mutta sekin ehkä loppupelissä kaukaa haettu, jos kasattu ohjeen mukaan eipä noissa niin ihmeitä ole...

itse asiassa ostin vähän aikaa sitten käytetyn rytkyn joka on käytännössä sama vehje kuin sinulla HW1800kv kombo. mutta toistaiseksi se lojuu projektina kun siihen pitäisi tehdä pientä huoltoa. kunhan notkistun sen entisöintiin niin pitää testailla.

edit... Runsaasti kiinni takertuva lumi on ainakin minun kokemuksien mukaa todellinen virtasyöppö. Meinaan jos ei ole vielä kokemuksia muista olosuhteista...


34
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 25.01.15 - klo: 09.22 »
mites muuten nopan punch level?

sitähän voisi tiputtaa vakiosta 1-2 pykälää alaspäin ja katsoa sitten. Punch ainakin suurimmaksi osaksi tarkoittaa maksimi piikki virran rajoitusta. Tämä antaisi akuille helpotusta.

35
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 23.01.15 - klo: 12.51 »
vakioimattoman virtalähteen käyttäytyminen menee niin että kun otetaan virtaa niin jännite laskee.
eli kun laittaa kaasun pohjaan paikoiltaa on +100A virrat helppo piikittää kun suht painavalla rytkyllä kiihdyttelee. .
Eli toisin sanoen amppeerit on karanneet niin isoksi että noppa on mitannut alle 3.4V liian pitkiä aikoja, kait siinäkin on joku toleranssi ajan suhteen

itse olen jossainmäärin kiinnostunut tuosta sähköstä niin löysin mielenkiintoisen dokumentin aiheesta.
Olinkin miettinyt että mistä se C arvo määritetään, niin nyt paljastui se max C arvo määrittää turvallisen purkuvirran kennon lämpeämisen kautta.

Herää epäilys että HK vie 6-0 noissa akkuspekseissään..  :laugh:  Tai ne heidän kennot on yksilöitä. En väitä että huonoja hintaansa nähden. Mutta kannattaa vähän ylimitoittaa sen puljun lipot.
http://www.maac.ca/docs/2013/lipo_batteriesinternal_resistance_max_current_draw_true_crating__rev3_toc.pdf



36
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 21.01.15 - klo: 22.19 »
Aherrettu D8T valmiiksi, oliko tuo laatikko nyt vaivaisesti 4 vuotta hyllyssä  :roll: Hyvin sopi D8,n halpis kitti. Mitä nyt nopalle vielä tein oman kiinnikkeen ja akkukotelon kiinnikkeestä piti hivenen jyrsiä pois materiaalia. Tosin taitaa olla ikänsä takia suomen viimeinen, joten uutuusarvoa tällä aiheella ei taida olla.

Hw150 + 1500kv Turnigy, pitäis jaksaa mennä.

Edit: toivottavasti korin maalaus ei ota niin kauan kun tuon rungon kasaaminen.

37
Team C / Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« : 08.01.15 - klo: 17.41 »
 Tilasin myös laittamasi linkin innoittamana ja sain paketin hämmästyttävän nopeasti. Ajattelin että olet jo saanut omasi hyvän aikaa sitten.
Ihan jees... vähän ohuehko tuossa päässä, mutta eipä to kai haitanne.

jos tuo osoittautuu hyväksi niin olisi poikaa koittaa tinkiä volyymialennus 10 pussista tai suuremmasta määrästä. Noitahan menee ajan kanssa ja yksi pussi ei riitä edes kaikkiin niveliin.

38
Team C / Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« : 08.01.15 - klo: 17.16 »
kutistesukat päälle ja tiiviisti nippuun ?

Vielä lisätään pöytäkirjaan, että lähdin huutamaan ebaysta etuusasti haitarikumeja kardaanien suojaksi.
Tuosta löytyy suoralla ostolla ja pitäisi olla just sopivan tiukat sukat.
http://www.ebay.com/itm/Rubber-CVD-Boots-for-1-8-scale-or-1-10-Monster-Truck-/200408244347?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item2ea943207b


Onko mahdollisesti nuo haitarikumit tulleet, ja onko mitään ensi kokemuksia?

39
Team C / Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« : 06.01.15 - klo: 18.55 »
jooh itse itselleni vastaten... stoken ja t8e-n manuskaa vertailleena näyttäisi että T087xx osat on RTR:n "erikoisosia" ja T086xx on taas identtisiä t8e.n kanssa.

Se mikä vähän risoo on että esim ruuvit on stoken manuskassa 86 sarjaa ja ne on todettu pehmeämmäksi todellisuudessa kuin T8e mallin.  Eli voikohan sittenkään luottaa että kaikki varaosakuvaston T086xx osat on materiaaleiltaan yhtä kovia kuin alkuperäisessa t8e  esim nuo diffin rattaat...

niin 50/60 kysymys mutta kieriskelen uteliaisuudessa...

40
Team C / Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« : 06.01.15 - klo: 13.25 »
No laitetaan tämä juttu tänne kun on Buggy puoli näyttää siltä että keskustelu on kuollut...  Olen hommannut T8E ja X8E vehkeitä, joista sitten hiljakseen olisi tarkoitus ehostella ensi kesän rientoihin.

RTR ja Kitti sarjojen autoissa on samat muovit, ja ruuvit , vetarit ja outdrivet on eri kamaa.
Mites en Diffien rattaat ja lautaspyörät onko RTR alkuperäiset osat huonompia?

Meinaan hommasin palovammaisen Stoke version ja pohdin että olisiko se hyvä pistää varaosisksi vai kunnostaisiko sen ajoon. Se ainakin selvisi että purettava ja kasattava uudelleen se on jokatapauksessa jollei sitä pistä raakasti kiertoon.  :undecided:

 

41
Sähköautot / Vs: edullinen harjaton monsteri
« : 03.01.15 - klo: 23.01 »
No paljonkohan se sinun edullinen olisi sitten euromääräisenä. Monelle edullinen tarkoittaa esim hintansa väärtiä.

Jos katsot KO autojen lähtöhintoja uutena niin ne ei ole  mitenkään edullisimmasta päästä. Lisäksi kumpainenkin on varsin suosittuja, sekä helppoja ylläpitää kestävyyden ja varaosien saannin suhteen. Kait se jälleenmyyntiarvokin on sitten jossain kantimissa.


Ilman mitään omaa kokemusta,  Olisiko LRP Blast MT, jotenkin järkevä vaihtoehto?? Ainakin luulisi saavan helposti osia, ja ei kuitenkaan ihan totaalisen halpismerkki.

42
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 26.11.14 - klo: 22.09 »
kyllä tässä on tarkoitus elvyttää jotenkinpäin 3-4 harjoittelukelpoista miniä minulle ja muksuille. Ebay on tyhjennetty raadoista. Kisailut sitten joskus myöhemmin...

yhden kuskin kaluston kustannukset kun kertoo 3x niin sitä jotenkin herkistyy tutkimaan romujakin jotta saisko noista mitään iloa irti.   :roll:

No tilasin sitten arviolta tamiyan omia bladeja tai mitä lie vetarin c-klipsuja kun asso on merkkinä aivan vieras.

43
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 24.11.14 - klo: 23.21 »
Tuohan on ihan hyvä vaihtoehto,on siinä bling-blingiäkin....vaikka tärkeintä Minissä olisi lähinnä vetoakselit ja ulostulot saada sellaiseen kuosiin,että kestävät ...eli esim.3R:n yhtenäiset vetarit sekä 3R:n ratasöljydiffi,jossa tulee mukana bleidilliset ulostulot........tai jos haluat askarrella niin sitten kitkadiffi,mutta silloin pitää ulostulot muokata,jotta sinne saa bleidit(Asson bleidit ovat osoittautuneet parhaiksi .....)
Ilman bleidejä ei pitemmän päälle oikein pärjää tai tulee arvokkaaksi,kun saa vaihtaa ulostuloja jatkuvasti...
Voin kyllä vastata , jos konsultointia tarvitset....Minien suhteen.
-Barbie-

Voisiko joku kertoa noitten asson bleidien numeron. Auton kaupan mukana tuli ruuvi-poikki versio kuuladiffistä. Diffin levyt näyttää miltei ajamattomalta, joten olisi kiinnostusta kunnostaa tuo jämä pikkurahalla. ja muutenkin noita bleidejä olisi hyvä olla pakissa.

Tarkoitus on hivenen ronkkia sitä koneistamalla ja asentaa siihen 3mm pultti keskelle.  Tämänhetkinen diagnoosi on että 3-6mm painelaakeri, customi kiristysmutteri + pari pientä porausta pitäisi riittää.  --> Ainakin kokemusta ja näppitöitä jos ei toimivaa diffiä  :tongue: 

44
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 23.11.14 - klo: 09.50 »
Kaasari ja KVL;  ruusuja kaupoista

45
Vapaa keskustelu / Vs: Muovit rakennusmateriaalina
« : 05.11.14 - klo: 22.04 »
http://www.theplasticshop.co.uk

googletin ihan huvikseni noita asiaan liittyviä verkkokauppoja. Rupes tympimään kun katsoin 4mm akryylilevyn hintoja. Taitaa olla että noin puolet halvempi kuin paikallinen "vinkki". Meinaan ostin noin 1.3x0.8m palan vähän aikaa, Ihanan kallista....

Mut hyvä valikoima tuolla erilaisiin projekteihin.

46
Vapaa keskustelu / Vs: Muovit rakennusmateriaalina
« : 05.11.14 - klo: 17.56 »
Joo Etra ei halvalla myy ainakaan yksityiselle. Pitäisi sorsastaa joku mesta josta saisi noita edukkaasti.
Alumiiniä saa halvalla romikselta, mutta muoveja harvemmin löytyy.

Oisko kellään tiedossa edullista kanavaa muovilevyille?

47
Vapaa keskustelu / Vs: Muovit rakennusmateriaalina
« : 05.11.14 - klo: 15.39 »
-akryyli; helppo työstää ja liimata (acrofixilla). Pistosahalla helppo sahailla, mutta leikkuunopeus pitää olla pieni ja oma terä. eli säädettävä nopeus pistosahaan

-Pom helppo koneistaa, ei liimaannu oikein millään

-Abs helppo työstää, liimaantuu hyvin esim asetonin ja itsensä sekoituksen tehdyllä siirapilla. helppo lämpömuovata.

-PC, se kallimpi ja vahvempi levy...

Mistä niitä halpoja oikein saa???

48
Joo tuo GSP homma on tosi mielenkiintoinen. Juttelin yhden amerikkalaisen isohkon webbikaupan pitäjän kanssa, yhden kaupan tiimoilta tuosta GSP.stä. Sitä porukkaa kuka homman tajuaa amerikoissakin se nyppii ihan huolella...

Nykyään amerikkalainen myyjä voi ilmoitusta tehdessään optioista valita GSP;n pois. (optio on tietysti piilossa valikoissa arvaan... ) Mutta kyseinen herra oli sitä mieltä vuoden vaihteen tienoilla Ebayn polittiikka olisi kiristymässä ja opt-out poistumassa. Lienee melkoinen vääntö siitä asiasta. No jokatapauksessa toivotaan että korporaatioitten mielivalta ei yllä ihan joka paikkaan.

Jos niin käy, niin toivottavasti se näkyy kaupankäynnissä sen verran että uskovat.

49
Kyllä se on rakennettu sen verran ovelasti että sitä ei juurikaan huomaa pienissä ostoksissa. Ihmiset laskeskelee päässään jos laskeskelee ollenkaan.

Mutta valuuttakonversioissa 4% on erinomainen marginaali, ja kansainvälisessä myynnissä samppanjapullot poksuu jos niin jostain syystä käy.

Toinen täys**ska on tuo GSP, eli Ebayn global shipping program. Googlettamalla siitä lisää saa tietoa. Mutta lyhyesti suomessa tullivelvollinen on tavaran tilaaja. En ole lakimies mutta mielestäni oikea tulkinta on että myös GSP maksusta pitäisi maksaa ALV ja tulli suomen valtiolle, koska tuolla sekaantuvalla huolintayhtiöllä ei ole verotusoikeutta meidän lainsäädäntömme mukaan. Lisäksi GSP pakkaa tavarat uudelleen ja siitä on iso poru mailmalla ja muutenkin erinomaisesti tuoksuu oikein perinpohjainen kusetus.

Henk koht jätän GSP tavarat tilaamatta tai sitten sovin lähettäjän kanssa että USPS lähettää.

Lisäksi on kuitenkin meidän yhteinen etu jos alv./tullit maksetaan niin maksetaan ne edes suomeen. Ilmeisesti GSP tullaa tavarat EU alueelle jonkun matala veroisen maan kautta jolloin alv. verot jää hyödyttämään sitä valtiota. Sitten tavara liikkuu eun sisällä perille.

50
Keskustelua kaupankäynnistä / Paypal ja valuutanmuunnos
« : 28.10.14 - klo: 09.43 »
Tästä asiasta olen tuttavapiiriäni koittanut ajoittain valistaa, ja päätin nyt laittaa tännekkin. En ole varma onko tästä jo ennen ollut puhetta.
Viimeksi tarkistettuna Usd-Eur pankin kurssi oli 1.26 ja Paypal kurssi 1.21. Eli noin 4% siivun haluavat välistä.
Paypallin toiminnastahan jo myyjä maksaa provikat joten tuo ostajan laskuttaminen valuuttakurssin muunnoksesta on hivenen kyseenalaista.

Alla suomenkielisen Maksukamu sivun ohjeita, jotka ovat kyllä hyvin selkeät.



Paypal:ssa on nykyään mahdollista valita suorittaako Suomalaisen kortin kautta menevät valuuttamuunnokset paikallinen pankki tai Paypal itse. Paypal itse käyttää riistokursseja joilla ostaja maksaa aina hiukan ylimääräistä. Paikallinen Suomi pankki taas käyttää valuuttamuunnokseen senhetkistä oikeaa kurssia. Oletuksena tietenkin käytetään Paypal:n kursseja, tässä ohje miten vaihdat kurssin muutostapaa. Muutoksen voit tehdä vasta kun olet onnistuneesti syöttänyt ja varmistanut maksukortin tiedot Paypaliin. Täällä on kätevä laskuri jolla voi laskea mm. kulut kun vastaanotat maksun.
Mene Paypal tilillesi ja klikkaile My Account -> Profile -> My Money -> My preapproved payments -> Update -> Set Available Funding Sources -> Conversion Options. Valitse vaihtoehto ”Bill me in the currency listed on the seller’s invoice.” ja klikkaa Submit. Tästä eteenpäin saat Paypal kuitit alkuperäisellä valuutalla ja maksut menevät tililtäsi euromääräisenä kuten ennenkin mutta valuuttamuunnoksen hoitaa nyt pankki sinulle suotuisammalla kurssilla.
Paypal-tilin balanssi on suomesta rekisteröityvillä oletuksena euromääräinen, tällä ei ole juuri merkitystä jos teet yllä mainitun muutoksen. Paypal astuu huonoine kursseineen väliin vain kun Paypal-balanssiisi jostain siirtyy varoja (esim. maksun palautus tms.). Jos haluat niin voit lisätä Paypaliin erilliset balanssit kaikille käyttämillesi valuutoille jolloin Paypal ei valuutanvaihtoja tee kun tilillesi siirtyy rahaa. Muutoksen voi tehdä klikkailemalla Paypal-tilillä Profile -> Currency Balances. Tämän jälkeen valitse listalta haluamasi valuutta ja paina Add Currency. Jos olet varma että et tule Top Up-ominaisuutta käyttämään niin kannattaa myös vaihtaa oletusvaluutaksi se valuutta jolla tulet eniten kauppaa käymään.


http://www.maksukamu.com/paypal-vinkkeja/

51
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 14.10.14 - klo: 18.53 »
Ville Vainio ja Traxxas Slayer ruusuja kummallekkin.

52
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 04.10.14 - klo: 21.21 »
Sheinosen kanssa tehty parit kaupat ,ja hyvä mieli on jäänyt.

53
Sähköautot / Vs: Toyota Supra DIY-projekti
« : 22.09.14 - klo: 13.31 »
Look-alike scalemalli kaukoohjauksella voisi olla tehtävissä suht helposti.
-isoon lelu supraan jotain rc tekniikka sisälle --> Kulkupuoli kannattaa jättää aika miedoksi. Voi olla melko haastava toteuttaa noin vain.

Tai katuauto supra korilla + äänillä--> Kulkee lujaa mutta rc tekniikka on jonkin verran näkyvissä.
200mm koreissa jonkinmallista supraa on varmasti saatavilla.

Noissa budjetti on joitain satasia, riippuen miten pitkälle ollaan menossa. Jokatapauksessa askartelun ja onnistumisen riemua sekä haasteitakin on saatavilla varmasti kummallakin lähestymistavoilla. Jos valmistettava vehjes poikkeaa rajusti kaupan RTR kitistä on siinäkin oma homma selvitellä mikä on sopiva kombinaatio.

Oikeissa kustomi komponenteissa (koneistetuissa) on valitettavasti melkoinen vaiva tehdessä (suunnittelu, materiaalin hankinta ja työstäminen). Siihen vaaditaan melkoinen määrä laitteistoa ja osaamista. Sekin on toki oma tiensä mutta vaatii melkoisen panostuksen ajallisesti ja etenkin rahallisesti. Palveluna kaiken tuon ostaminen on rahamiesten hommia.

Hankkimalla kolvit, käsityökaluja lexan sakset, kori reamerin, akkuporakoneen jne. perustyökaluja on mahdollista jo tehdä melkoisen hienoja juttuja. Tärkeintä on kuitenkin mielikuvitus ja rohkeus kokeilla eri juttuja. Kannattaa katsella mallinrakennus videoita ja foorumeja, siellä on todella hienoja tekniikoita joilla erilaisia materiaaleja käsitellään "kotikonstein" Jos saat aikaiseksi itse mallintaa joitain osia tai löydät sopivan 3d mallin, niin kyllä siihenkin jostain koneistaja tai 3d tulostaja löytyy. Mutta ihan ilmaiseksi ei kannata niitä olettaa edes harrastaja piirin sisällä saavansa, koska raaka-aineillä, terillä ja ajalla on aina oma hintansa.

Rohkesti vaan tekemään Supra build V1stä ja sitten se voi tulla V2 ja lopulta build Vxx numerossa on paikoillaan huima määrä tajunnanräjäyttäviä yksityskohtia. Luultavasti matkalla moni asia muuttuu täysin ympäri.

54
Sähköautot / Vs: Toyota Supra DIY-projekti
« : 21.09.14 - klo: 22.06 »
http://grabcad.com/library/toyota-supra-1

tuosta vaan pintamalli pohjille, sitten pikkuisen :roll: CAD työskentelyä niin malli 3d tulostukseen on valmis.

Mutta jollet ole ingenjööri jolta 3d-mallinnus sujuu niin huomattavasti helpommin saat supran aikaan valmilla supra korilla, ääniä saa mielestäni RC Sound generator etc googgeliin vehkeellä. Jarruvalot on myäs varmasti jo keksitty.

tietty jos et löydä mistään juuri sitä haluamaasi on malli digitalisoitava valokuvista tai skannattava jostain esineestä...  mutta jos täältä kyselet miten se tehdään, niin olet todennäköisesti hieman väärässä paikassa.
Elä ota hernettä nenään  :azn:

55
Vapaa keskustelu / Vs: DIY CNC Jyrsin
« : 12.05.14 - klo: 21.23 »
http://www.cnc-tekniikka.com/CNC-forum1/

vois kantsii kattoo tuolta.... siellä on projekteja monella menossa.
Mut kolmivaihe motti tamulla ja kilowattiin asti on kiinan koneet DC moottorilla...
jos halpoja miettii.  ja sitten kiinalaiset suurnopeuskarat tamupakettina. sopii kevyeen alumiinin työstöön pienehköillä terillä.
Ei viimeksimainituista omaa kokemusta. 

56
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 12.05.14 - klo: 19.53 »
Sain sävöxin vauhtiservon ja montullehan sitä piti rynnätä. Harvoin näin lystiä, hassua kun hiekalla tuo ei kaadu ollenkaan  :laugh:  Ajot loppui tosin kun toinen eturengas sinkosi kaukaisuuteen kun vedätin rinnettä ylös, onneksi vain mutteri irti. Välit on 18/54 ja sillä tuo liikkuu kivasti...   

57
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 24.04.14 - klo: 20.13 »
ui jui, jättikasa ruusuja
-Pugtune (ikinä ei ole mitään näin hyvin pakattu) ps. mahti kaara
-Hokkaju (maxxi loisto kuntoinen)

kaupat sujui helposti ja toimitus oli nopeaa.

kiitos

Jaskamanille myös kiitos, maksoi nopiasti eikä häkeltynyt vaikka kauppatavara oli hieman vaiheessa kaupantekohetkellä.

58
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 19.04.14 - klo: 16.38 »
Auringon paisteen innoittamana "läsy" projekti on valmis. eli halpa TeeSeItse LGC, ja hieman enemmän paukkua + Kestävämpi vetolinja. + Pientä ehostusta Käyttäjä Maironilta ostettuun aihioon.


Ekat vedot otettu, ja vaikuttaa että projekti on hyvinkin onnistunut.
En laittanut vielä kallistuksen vakaajia paikoilleen ja silti auto asfaltillakin suurimmaksi osaksi meni kylkimyyryä ilman kippaamista.

Koneessa on About 1200-1300W (vakio about 700-800W) paukkuja ja se antaa ihan reippaan kiihtyvyyden ja menot.  :cheesy:

Vakaajat kehiin, nopeampi ohjausservo ja varmaan pitää laittaa suurempi kytkin. Se jäi vielä vanhasta vetolinjasta jäljelle.... Ei taida pidellä tuota moottoria. Sattumankaupalla jäi käsiin yksi T-maxx kytkin, pitää katsoa jos se sinne uppoaisi.

Jos jollain on vielä kikka miten estetään kivien meneminin ohjauksen väliin niin hieno homma.



59
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 16.04.14 - klo: 15.45 »
Ruusuja: sosu, maksoi ripeästi.

60
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 16.11.13 - klo: 18.47 »
4s projekti jatkuu taas pikku tauon jälkeen rungon modauksen kanssa, painopistehän on tässä vehkeessä tunnetusti vähän korkealla. Alapuolelle on liimattu se alumiinilevy niin turhaa muovia voi hyvin koneistaa pois moottorin, akun nopan ja radiokotelon kohdalta. Sitten pientä hakua moottoripukkiin että motti on uutta lattiaa vasten eikä roiku turhaa ilmassa.

Akkua sain tiputettua keskeltä noin 1.5mm ja reunassa meni varmaan yli 3mm. Akkukotelon pohja ei olekkaan yllättäen tasainen.

Moottorin puolelta turhat rivat ja vähän lattiaa veks,  madallus lienee jotain 4mm paikkeilla. Laitoin paljastuneiden alumiini kohtien päälle ohuelti epoksia, siitä röpöt reunoissa.  Nyt kyllä hieman harmittaa, Tämä tuli mieleen vasta pohjan liimaamisen jälkeen, jos olisi tullut mieleen hieman muotoilla alumiiniin eri profiili kuin muoviin niin madallusta olisi saanut vielä enemmän. Noh pitää kattoo tää ja noita chassiksiahan saa melko halvalla uusia.






Sivuja: 1 [2] 3 4