Tuli hankittua käytetty, mutta hyvin pidetty (melkein) VXL Stampede. On todella hauska auto!
Mutta vähän täytyy avautua, koska sai Traxxasin kestävyys mielikuva tässä autossa todella kovan kolhun
Pojat ajelee 7,2V Nimh akulla ja vielä harjoittelu modella (50% tehoista). Hienosti meni näin 2 akullista.
Mutta sitten saivat kuitenkin pinionin halki (onneksi olin hankkinut yhden varalle).
Sitten tänään pääsi isi testaamaan ilman harjoitusmodea samaisella 7,2v nikkeli pötköllä. Pari minuuttia harjoitus radallla ja diffin ulostulo palasina (nelkku Slashin vastaava sai kelvata, vaikka on vähän iso). Sitten mentiin melkein koko akku, mutta lopuksi diffin kehältä puolet hampaista pois (joo, oli semmmonen muovinen, mutta 7,2V Nimh akulla?).
Ja tuo rataskotelo - varsinainen suunnittelu ihme, ei ole kyllä huoltoa yhtään mietitty ja miksi siinä on noi isot aukot alhaalla ja vetarin vieressä, joista se suorastaan imee hiekkaa sisään?
Vaikka nelkku Slash:in kestävyyttä on paljon parjattu, ja onhan siinä heikkkoutensa. On sen kestävyys ja varsinkin huollettavuus aivan toisella planeetalla tämän kanssa. Noilla painetaan menemään VXL sähköillä 3s lipoilla kesät talvet ja kohtuullisen hyvin kestävät. Toki on paukkunut paljon noistakin, mutta useinmiten on ollut kysymys laiminlyödystä huollosta (laakerin vaihdosta) tai kuskin kyvyttömyydestä pitää auto hallinnassa.
Vaikka sähköt kestää, niin kestääkö tuon VXL Speden voimansiirto ihan oikeesti 3s lipon? Minä en uskalla kokeilla