Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Flameball

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6
121
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 19.02.17 - klo: 11.07 »
Aloin miettimään Scorpionin hullunkurisia takapyöränkulmia ja sit pitikin ottaa kasausohjeet nenän eteen netistä. Joku aiemmin asentanut oli tunkenut voimansiirron kiinnityslevyn runkopalkin yläpuolelle kun se kuuluu olla alapuolella. Itse kun en ole sitä nähnyt kuin tuollaisena (auto siis seissyt hyllyssä ysärin vaihteesta asti mun vanhemmilla), niin oli melko vaikea hahmottaa, että se tosiaan on väärässä paikassa. No nyt ruuvailtu osat oikein ja perään tuli ryhti ja renkaat meni hitokseen parempaan asentoon :)

Tr8e:stä purin eilen etupään kun ripustus levis eturenkaalta. Samalla vaihtelis diffiöljyt eteen kun uusii sen ripustuksen osankin sinne. Osia ootellessa.

122
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 19.02.17 - klo: 09.55 »
Perheellisenä löytyy yks tsipale -08 vw touran ja sit vielä yks tsipale seat toledo -04. Tallissa nököttää jemmassa tekniikanvaihtoa odottava -88 nissan sunny, joka on meikäläisen eka auto. Siellä se on tosin viettänyt jo seittemän vuotta inspistä. Ens kesänä todennäkösesti tapahtuu :)

123
Eurorc.com / Vs: Anna Palautetta EuroRC:n toiminnasta
« : 18.02.17 - klo: 20.35 »
monta tilausta jo takana. aina kun jotain ostaa niin taas tulee mieleen jotain lisää :D toimitus nopsaa ja kun ostaa varastotuotteita niin saa nopeasti tarvitsemansa. tänään levis autosta tässä alkuillasta ripustuksen osia, niin ei muuta kuin tilausta sisään ja alkuviikosta saapi taas kuntoon :)

124
aattelin kerrankin ajaa oikein kaks akkuparia. pääsin vissiin vajaan 10 minuuttia ja sit hajos vasen taaempi etualatukivarren kiinnike tr8e:stä. Ottanut vissiin aiemmin osumaa ja nyt sitten levis. kovalla lumella epätasasta suoralla ni ei vaan kestäny. Ajoin huoltopisteelle ylämäkeen ni ripustus lässähti ja se oli siinä. Sen sijaan broidin nappula ajo vanhalla Scorpionilla akun loppuun pito-ongelmista huolimatta eikä mennyt mitään :)

125
Radiolaitteet / Vs: Sanwa MX-V
« : 18.02.17 - klo: 11.28 »
Itse siirryin team c:n rtr-ohjaimesta tähän vastikään ja aivan riittävästi riittää säätöä suuntaan ja toiseen. Ehkä isoimmat havainnot oli selkeästi vähemmän jänniä ääniä tekevä ohjauksen digiservo eli ilmeisesti radiolaitteisto kärsii vähemmän häiriöistä kuin edellisessä radiojärjestelmässä sekä hitokseen parempi ohjaustuntuma. Aiemmin oli vähän sellanen epämääränen tuo ohjaus, mutta nyt menee kyllä just silleen kuin näyttää. Vähän se vastusjousi oli jäykempi kuin edellisessä, mutta ei häiritsevästi. Ratti tuntuu lähinnä mun sormiin tukevalta. Mulle isoimmat edut oli rtr-mallista siirtyneenä ohjauksen ääriasentosäätö. Muuta uutta en amatöörinä kaivannut vielä kun harrastuskin on vasta alkutaipaleella. Kuten monet ovat sanoneet, niin tämä on hyvä eka radio ja/tai halvempaan ajokkiin tai päivitys rtr-auton ohjaimeen.

126
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 17.02.17 - klo: 11.09 »
kiristin takavakaajan kiinnikkeen kun oli löysännyt itsensä. Eilen vaihdoin radiolaitteet sekä ohjausvarren (steering rack) tr8e:hen. Lisäks tein vähän lisää tilaa ohjaustankojen muovipäätyihin vanteille/renkaille kun meinaa noilla louisen b-ulldozereilla hinkkaa kiinni kun kääntää eturenkaat tappiinsa. Radiosta piti rajottaa kääntyminen n. 85%, niin pääs ongelmasta lopullisesti eroon. Vakiorengastuksella mitä auton mukana tulee ei tietenkään mikään kihnuta kiinni vaikka tappiinsa kääntäiskin. Kyllä on tarkkaa vanteen offsetista :P

127
Yleinen keskustelu / Vs: Teidän autonne kautta aikojen?
« : 15.02.17 - klo: 20.25 »
Ajokunnossa oli 10-12veenä n. vuostuhannen vaihdetta ennen

Marui Coors/Melling Thunderbird (myin 2017)

ei ajokunnossa/raatoja oli tuolloin

- Kyosho Scorpion (se vanha)
- Tamiya Madcap (myyty 2017)
- Tamiya Monster Beetle (myyty 2017)

Tällä hetkellä ajossa/kunnossa

- Team C Tr8e
- Yllä oleva Kyosho Scorpion elvytetty henkiin takaisin uusintapainoksen pisteosilla sekä pykälää uudemmilla sähköillä

128
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 15.02.17 - klo: 20.15 »
Näin mäkin aattelin, kun kuitenkin pienemmällä jännitteellä pysty nätimmin lähteen. Ja autossahan juurikin mainitsemasi harjaton&sensoriton.

129
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 14.02.17 - klo: 22.32 »
Kertokaas hölmölle onko noparista vai radiolaitteistosta kiinni, kun kaasunhallinta 2s+2s lipoilla ajossa on kohtuullisen haastavaa ts. ryömitys nätisti paikoiltaan on about mahdotonta. Erityisesti häiritsee kun yrittää nätisti peruuttaa tiukassa paikassa, niin ei tuu oikein mitään :D yhellä 2s-lipolla kun lasettaa niin kaasua voi hallita paljon snadimmilla vauhdeilla. Onko vaan niin että kun voltit nousee, niin "kaasusta" tulee lineaarisesti äkäisempi? Kiinnostais ihan mielenkiinnosta tietää mikä on se määräävä komponentti tässä hommassa.

130
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 13.02.17 - klo: 22.28 »
Rassailut jatkuu kun päästy vauhtiin. Asenneltu uus ohjausservo tr8e ja oikeastaan muuta en huomaa kuin että nätimmin sai säädettyä ja pysymään auton kulkemaan suoraan. Tämä lienee digitaaliservon etu vs analoginen? Jerkkua on vanhan 6kg->14kg, mutta sitä ei oikein näin talviajossa huomaa kun ei oo pitoakaan. Lisäks tuli shortylipot, joihin väsäsin sarjajohdotukset ja kylläpä meneekin nätisti kopan alle kaikki roippeet.

131
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 12.02.17 - klo: 10.36 »
tr8e laitoin nätimmät riserit noparin jalustalle/keskidiffin kiinnitykseen.

132
juu tosiaan paineilman kanssa varovaisesti. En edes tajunnut tota näkövinkkeliä, että sillä varomaton työntää sonnat vääriin paikkoihin, koska tässä on nyt kuiten pelattu paineilman/autojen/mopojen/rc-autojen/prätkien yms. parissa jo pitkän yli 10v, niin tietää jo etukäteen mihin sitä paineilmaa kohdistaa ja mihin ei. Itse putsailin paineilmalla autosta lähinnä takatornin/-spoilerin/-ripustuksen roiskesuojan päälle kertynyttä lumikönttiä sekä pohjalevyn sisäpinnoille kertynyttä hieman sulanutta loskaa taaksepäin pois tekniikasta. Ois tietenkin pitänyt tätä hieman enemmän avata :)


133
Kyosho / Vs: Scorpion 2014
« : 06.02.17 - klo: 19.45 »
Nätisti meni 8x4x3mm laakeri vanhan helan paikalle voimansiirtoon ja sain liialliset välykset pois. toki sinne vielä jäikin, mutta ei se noilla tehoilla vielä leviä vaikka vähän väljää oliskin. Hauskaa olis jos olis yhtään pitoja. Talvella noilla alkuperäisrenkailla lienee turha yrittää ajaa. Mut hei yksilö pelastettu ja ehostettu kaikki kulunut/hajonnut kuntoon ja modernisoitu himppusen siinä ohimennen. Niin ja tosiaan ajettu ylipäätään ekaa kertaa sitten vuoden ~1990. Vähän kyllä alko himottaan ostaa beetlen uusvalmistusversio tämän kylkeen, mutta ehkä maltan kuitenkin. Lähinnä sen takia kiinnostais, koska noi kyoshon tekemät päivitykset oikeasti on sen verran reilut, että ajettavuus lienee aika erilainen uudessa vs. vanha. Mulla on aavistus, että tolla le mansilla poistuu ku pien sika :D


134
Ite ajanut ulkona nyt talvella. Suojakeli oikeastaan pahin. tunkee sen lumen niin joka tötteröön ajon aikana tossa 1:8 buggyssa että oksatpois. Mitään lisäsuojaa en oo laittanut ja ajon jälkeen tietty jumalaton putsaus ensin käsin sen jälkeen paineilmalla ja sitten vielä kylppäriin auto kuivamaan alkuun ja kun ei enää tuu valumalla vettä ni siirrän pannuhuoneeseen loppukuivatukseen :) En nyt muista lukiko mun noparissa, että waterproof, mutta tuntuvat kovasti sitä mainostavan nykyään monessa mallissa. Sen sijaan yleensä tuuletin ei ole waterproof, mutta mullakin se on niin hyvin kopan suojassa kuten noparikin, että varsinaista vedenpääsyä en ole vielä suoraan havainnut kummallekaan komponentille. Eniten itseä mietityttänyt akkujen oikosulkuriski kun sitä lunta menee väärään paikkaan ja se alkaa sulamaan. Ongelma ois tietty ratkaistavissa tyyliin käyttämällä kortsua akun päällä, mutta en nyt ole vielä kokenut tarpeelliseksi :D

edit: mitä umpinaisempi koppa, niin sen paremminhan sillä talvisin voi ajaa. Hyvänä esimerkkinä voinen mainita kyoshon scorpionin. Oman käsitykseni mukaan aika huoleton talviajettava :) Hankalimmat mallit talviajoon luonnollisesti ovat avoimen kopan mallit.

135
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 03.02.17 - klo: 23.45 »
Akkujohdotukset siistitty tr8e:stä: Noparin johdot lyhennetty & itse tehdyt piuhotukset 2x2s lipoja varten. Nyt menee koppa mukisematta autoon :) Lisäksi tuli vaihdettua Louisen B-ulldozerit alle.

136
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 03.02.17 - klo: 23.40 »
Riipasin talvimallin renkaat kiinni tänään tr8e:hen. Huomenna pääsee testaamaan kulkupuolta noilla. Hyvin tuntui hanget kantavan vakiorenkaillakin :)

137
Team C / Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« : 03.02.17 - klo: 20.47 »
Jatkan yksinpuhelua.

Vaihdoin tähän ns. paremman mallin moottoripukin ratastusten nopeampaa vaihtoa varten. Samalla laitoin 16T pinionin moottoriin kiinni ja totesin auton kulkevan aivan tarpeeksi omille ajotaidoille. Tehtaan jäljiltä moottorin ja keskidiffin ratasvälys oli liian tiukka. Auto lähti kulkemaan aika paljon vaivattomamman kuuloisasti kun ihan vähän laitoin lisää välystä.

Lisäksi kopasta silputtu ohjaukselle tilaa, koska koppa oli leikattu pieleen. Ihmettelin satunnaista kopan rutinaa autolla ajettaessa ja hetken pyörittelyn jälkeen löytyi äänen syntypaikka. Aiemmin luulin saman äänen lähteneen servokäden ja servon kannen kohtaamisesta mutta näin ei ollutkaan. Ominaisuus korjattu eli tehty sopivasti lisätilaa oikealle puolelle kopan etuosaan

Johdotuksia kannattaa siistiä jos vaan kädentaidot riittää, koska väsäilin juuri tähän noin kolme kertaa lyhyemmät johdotukset akuille sarjassa kuin ne perusjohdotuksilla ovat. koppa mahtuu kiinni kuin tyhjää vaan eikä tarvii yrittää väkisin sulloa kaikkea kopan alle.

Ajoltaanhan tämä on aika mahtava. Justiin kolusin kantohangella pitkin ojanpohjia vaivatta alkuperäisrenkailla ja varmaan menis vielä nätimmin louisen b-ulldozereilla mitkä just ruuvasin alle. Ohessa kuva :)

138
Kyosho / Vs: Scorpion 2014
« : 03.02.17 - klo: 20.25 »
siis grafiittirasvaa? onneks on iso tuubi hyllyssä valmiiks :)

Ei vaan kerroin että hudyn mustaa rasvaa.
Jerzi

kun kirjotan googleen hudy musta rasva niin en saa mitään suoraan vastausta. lähimpänä on väriltään hudy graphite grease? tämä oikea tuote?

139
Vapaa keskustelu / Vs: Motocross pyörät!
« : 03.02.17 - klo: 14.22 »
Itellä mökkileluna isoille pyörille tehty kiinancrossi 140cc mankimoottorilla. Tänä talvena sovelsin isommat pyörät alle ja tein täyden konerempan tohon pattiin. Hyvin se oli sikaa jo 10v kestänyt, vaikka vähän joutuikin elvyttämään. Seuraavalla remppakerralla täytyykin vaihtaa koko moottori, koska ei vaan kannata elvyttää enää jos jotain tulee :D Yllättävän hyvin vie tämmöstä täyskasvusta yli satakilosta suomalaista sikaa ylämäessä keula pystyssä tommonen kiinanihme. Motocrossiin se ei kuitenkaan sovellu. Mökillä kiva vetää snadia metsäpätkää ja pellonreunaa sekä tiluksien ankaria ylämäkiä.

140
Kyosho / Vs: Scorpion 2014
« : 03.02.17 - klo: 14.18 »
siis grafiittirasvaa? onneks on iso tuubi hyllyssä valmiiks :)

141
Kyosho / Vs: Scorpion 2014
« : 03.02.17 - klo: 09.53 »
jos tohon voimansiirtoon jotain tulee, niin uusikshan se menee täysin, koska esimerkiks vanhanmallin vetotumppeja ei saa ja uudet ei sovellu. Mitäs tonne voimansiirtoon kuuluu laittaa voiteluaineeks? Siellähän ei vanhassa tosiaan ole kuin tasauspyörästö. Ilmeisesti jotain voitelua vain rattaisiin mikä pysyy? jos sinne jotain öljyä tai muuta tunkee niin ne lorisee kyllä pihalle tumppien juuresta heittämällä.

142
Kyosho / Vs: Scorpion 2014
« : 02.02.17 - klo: 20.58 »
otin vielä tuon diffikotelon nyt käsittelyyn kun se ylempi vetorissapaketti sohlas siellä kuin viimestä päivää. Siinä toisessa päädyssä on vanhassa versiossa holkki. uudemmassa lienee laakeroitu se toinen pää? laakerin siihen kyllä nyt tungen, koska sellaisia saa. kooltaan 8x4x3mm. Täytynee vaan tsiigaa mistä tilaan. Voisin kyllä mätkästä tommosen karamallinkin siihen jos vaan jostain löytyis mut epäilen kovasti. Kovasti ne on kyllä tätä päivittäneet vaikkei päivitykset niin silmiinpistäviä olekaan :)

143
Kyosho / Vs: Scorpion 2014
« : 02.02.17 - klo: 16.24 »
jaha löytyikin. arvoin siis näköjään etuiskarin vs takaiskariin tarkoitetun "männän" kohtaloa. Arvaus meni oikeaan eli umpikiekko takaiskareihin. Asia kunnossa :)

144
Kyosho / Vs: Scorpion 2014
« : 02.02.17 - klo: 15.57 »
mikari löytyiskö iskareiden kasausohjetta? alkuperäinen on ihan jotain muuta kuin nämä uustuotannot eikä mitään hajua mihin yks muoviosa sijoittuu...

145
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 01.02.17 - klo: 08.37 »
Eilen vaihtelin tuon toisentyypin moottorikiinnityksen tr8e:hen ja moottorille 16 pinionin. Servokärsi vaihtui alumiiniseen teamc tekeleeseen ja aamupuhteiks meinasin vielä asentaa suojat iskareihin. Muutakin härvättävää riittäis, sillä kiinasta tuli 12awg piuhaa reilusti ja 4mm banskuliittimet sain eilen. Tarkottaa ankaraa piuhavetojen suunnittelua noparilta akuille rtr-ratkaisuja paremmin.

146
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 30.01.17 - klo: 21.36 »
tr8e purin rtr-mallin keskidiffi/moottoripukin mäkeen ja huomenna saanen siihen paremman mallin tilalle. Scorpionia kans pällistelty lisää ja todettu, että voimansiirtoon täytyy duunaa joku hela tms. ettei lotaa niin paljoa. Uudet takaiskarithan siihenkin mokomaan joutui tilaamaan.

147
voi että. harrastus uudelleenlämmitelty enkä edes kohta kehtaa miettiä paljon on uponnut :D Viikonloppuna scorpioniin hankin akun ja lipoa varten hälyttimen kun vanhanliiton noparissa ei oo lipo cuttia.Testiajon jälkeen siihen piti vielä hankkia uudet takaiskarit. Team c:n autoon ostin just tänään uuden moottoripukin, iskarisuojat, iskariöljyä vähän niinku molempiin ja 16T rattaan motille. Buggyyn on jo aiemmin tilattu erityyppisiä renkaita yks sarja ja eilen tilasin vielä hienolle hiekalle soveltuvat laparenkaat.

148
Kyosho / Vs: Scorpion 2014
« : 28.01.17 - klo: 20.25 »
joo uustuotantomallit tilattu jo. pitäs vielä selvittää mikä ois sopiva öljy tonne uusiin iskareihin.

149
Kyosho / Vs: Scorpion 2014
« : 28.01.17 - klo: 18.06 »
Scorpion taas toimintakunnossa. Läjätty lipoakulla toimimaan. Piha-alueen lähistö on peilijäällä ja hiekoitussora ei pidä pätkääkään. Lisäksi takaiskarit sököt :D ampuu tosin ikäisekseen melko hyvin kunhan on vaan pitoa :) nyt pitäs miettiä mitä niiden takaiskareiden kanssa tekis. jättää perän tonttiin ja muutenkin melko töksyvä vaimennus toisella puolella. toinen puoli on aikalailla lötkö. No aattelinkin, että jotain siinä vielä tulee eteen kun saan nippuun.

150
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 28.01.17 - klo: 08.57 »
Vintage kyosho scorpion elvytetty elävien kirjoihin takaisin. Menihän sentään reilusti pätäkkää alustaan, mutta nyt on keula jälleen tukeva ja takatukivarret ei lotaa kuin viimestä päivää. Tietty kun saan ton nippuun niin voimansiirto leviää :D eipä voi liikaa vaatia jos vuosimalli jotain 1984.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6