Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10
61
Ostetaan / Sanwa M11x lähetin
« Uusin viesti kirjoittanut APK 28.04.24 - klo: 08.25 »
Hakusessa edullinen Sanwan M11x lähetin projektiin. Hintaluokka 0e-joitain kymppejä

Voi olla hyvin heikossa kunnossa ulkoisesti, mutta elektroniikan täytyy toimia, ja radion mentävä päälle.

Ostaja Seinäjoella. Postihan kuskaa.
Yv tai peakki(ät)nic.fi tai viestiä 040743ykskuusviisviis


Vastareille ei tarvetta.
62
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« Uusin viesti kirjoittanut Koheltaja 28.04.24 - klo: 06.35 »
Kaikkea kun on kiva testailla niin HW G4 moottori korvattiin Reedy SP5:lla. G4 lienee tehokkain moottori tällä hetkellä, vääntöä löytyy ja kulkua riittää, hieno moottori ja varma valinta. SP5 on mittausten perusteella hieman tehottomampi joka tekee moottorin luonteen erilaiseksi, vääntö tulee alhaalta asti pehmeämmin ulos joka helpottaa omaa ajamista, kulkua kyllä riittää kuten viime kisassa kahden kärkikuskin vauhdista näki.

Eilen ekat ajot SP5:lla ja sain sillä ajettua tasaisemmin tuloksia kun G4:lla, siitä huolimatta että säädin autoa joka stinttiin ja välillä se oli aika kamala ajaa. Ajossa SP5 ei ole väännön osalta yhtä repivä kun G4 joka helpottaa hitailla käsillä ajamista. Kokeilin myös nuoren kilpakuskin Xrayta missä oli G4 mutta siihen oli vaihdettu ohuempi roottori, oli muuten hyvän tuntuinen moottori ajaa kun oli pitkää ja tasaista voimaa käytössä, kylmiltään ajoin sillä saman tuloksen kahteen kertaan mitä omalla autolla, auton setuppi ja balanssi aivan mahtava.

Joku siellä jo näpyttelee kysymystä että miksi et säädä noparia että saa moottorin pehmeämmäksi. Kyllä noparilla saa tehtyä paljon säätöjä mutta kun aikansa sieltä pehmentää niin kaasutuntuma menee tunnottomaksi ja sitä ei haluta. Emme myöskään harrasta ohjauksen tai kaasuvasteen säätämistä mankasta.

Jos vertaan yhden päivän perusteella G4 ja SP5 noparisetuppia niin SP5:lla sai nostaa (Reedy 510R) punchia terävämmäksi ja laskea hertsejä alemmaksi eli molemmilla vähän terävöittää koneen luonnetta. Näillä säädöillä moottori on tunnokas ajaa, auto kiihtyy määrätietoisen pehmeästi mutta tarvittaessa pystyy näpäyttämään terävästi esim hypyssä.

Jos moottoria on ostamassa ja arvuuttelee minkä ostaisi niin G4 ja SP5 on varmoja valintoja. G4 on rajummin vääntävä tehopakkaus kun SP5 on tasaisemmin vääntävä, molemmilla pääsuoran kulku samaa luokkaa jos se jotain mietityttää. Lohdutuksena voin sanoa että suoravauhdilla harvoin on merkitystä kierrosaikojen tai kisamenestysen osalta, syheröllä ja hypyissä ne erot otetaan ja niihin kannattaa panostaa enemmän kun siihen, kuinka kovaa auto menee suoralla.



63
Myydään RC-tarvikkeita / 1:8e crossariin sähköt
« Uusin viesti kirjoittanut Mönkkiinen 27.04.24 - klo: 13.27 »
Uusi käyttämätön Orion vortex R8 130a 2-4s nopeudensäädin(VESISUOJATTU)
ja käytetty 1900kv reds moottori.

H:100e+postikulut.

MARKO

MIKKELI
64
Myydään RC-autoja / TP-10
« Uusin viesti kirjoittanut Mönkkiinen 27.04.24 - klo: 09.13 »
Myytävänä Capricorn TP-10 ratapolttis ajokuntoinen,ajamiseen
kaikki tarvittava paitsi starttiboxi ja hehku.
H:200e+postikulut

MARKO

MIKKELI
65
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« Uusin viesti kirjoittanut Metsäläinen 27.04.24 - klo: 07.36 »
Jes hienoo äijät näitä tietoja juuri tarkoitin, kun puhuin harhaan johtavasti setupeista.  :smiley:
66
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« Uusin viesti kirjoittanut Koheltaja 27.04.24 - klo: 06.01 »
Hiilaripohjalevy ei ole vaihtoehtona, aloitetaan painon vähentäminen ylhäältä alaspäin.

5800 -> 4200           -35g
Lw kori                      -8g?
Eliminaattori         -20-28g
Carbon osat              -15g? 
titaanivantti/pallot     -15g?
muoviset diffin rattat   -9g
alu vs muovipuhallin    -4g?
Titaaniruuvit                  g?
         
Mikään näistä ei ole pakollinen mutta monet osat tulee ajan kanssa vaihdettua luontaisen kulumisen tai rikkoontumisen johdosta. B7 on osoittautunut kestäväksi eikä ihan heti mene rikki isommastakaan osumasta.
67
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« Uusin viesti kirjoittanut jerzirccar1 26.04.24 - klo: 23.10 »
Aika sama kattaus tiimin hitaammalla kuskilla. Toistaiseksi ajetaan slipperillä joka on 28g painavampi kun Ruddog/Revolution eliminaatori. Syksyyn mennessä pitää saada paino lähelle minimiä eli 70-80g painoa pois, ehkä joutuu palaamaan 4000mAh akkuihin.

Auto: Associated (B6.4) -> B7
Moottori: (HW G4) -> Reedy SP5
Ruddog/Revolution slipper eliminator, spur AE3922
Välitys: 72/31 (6.04) tai 72/30 (6.24) riippuen radan profiilista
Nopari: (HW Stock Spec) -> Reedy 510r, molemmissa ennakko 40 astetta
Servo: PowerHD D12 tai 15
Akut: Absima 5800 mAh

Mä tunnen kaverin joka voi tehdä hiilikuidusta rungon tuohon autoon.
Jerzi
68
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« Uusin viesti kirjoittanut iippo777 26.04.24 - klo: 21.07 »
All New 21 ja 23
Slipper eliminaattorit molemmissa
Toisessa Ruddogin halvin on road servo toisessa joku 10-vuotias Savöx.
Akut OptiLover 6000mah HV ajan HV:lla (210g/216g)
Toisessa välitys 69/28 toisessa 72/30 All New 2.65 sisäinen vämitys.
Nopat HW XR10 (joku todella vanha) toisessa G2 elite
G4:t molemmissa.
Lisäksi molemmissa lisäpainoja 40 - 50 grammaa levyinä pitkin pohjalevyä Reiska on todella kevyt auto.
Autojen painot 1476 - 1488 riippuen akusta, korista ja renkaista.

Optiot:
Front bulk head alumiini
Rear roll center alumiinia
LW Koppa

Taakse 3 dottia 450 hydy oilit
Eteen 4 dottia 550 hudy oilit
Maavara 20/19

Auto on valonnopea. Kuski ei.
69
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« Uusin viesti kirjoittanut Koheltaja 26.04.24 - klo: 20.42 »
Aika sama kattaus tiimin hitaammalla kuskilla. Toistaiseksi ajetaan slipperillä joka on 28g painavampi kun Ruddog/Revolution eliminaatori. Syksyyn mennessä pitää saada paino lähelle minimiä eli 70-80g painoa pois, ehkä joutuu palaamaan 4000mAh akkuihin.

Auto: Associated (B6.4) -> B7
Moottori: (HW G4) -> Reedy SP5, molemmissa ennakko 40 astetta
Ruddog/Revolution slipper eliminator, spur AE3922
Välitys: 72/31 (6.04) tai 72/30 (6.24) riippuen radan profiilista ja fiiliksestä
Nopari: (HW Stock Spec) -> Reedy 510R
Noparin alla carbon plate
Servo: PowerHD D12
Akut: Absima 5800 mAh
Paino: 1509g

EDIT: lukuja täsmennetty
70
KerhoCup-ratasarja / Vs: Mini Classic sääntökeskustelu
« Uusin viesti kirjoittanut Luigi54/vielä vanhempi 26.04.24 - klo: 20.34 »
Otapa yhteyttä luokkayhteyshenkilöön eli Kalle Raatikaiseen , (nim. pitsinki) henk.kohtaisesti.
Hän on THE PERSON tähän hommaan .... Mä oon vaan ex lyh person.....

 :cool: Barbie :cool:

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10