Paljon asiaa.. Vastaan vaan tohon lipo akun kapasiteettiasiaan, josta olen kuullut että yli 5000 akut alkaa olee niin painavia että auto alkaa muuttua tiiliskiveksi. Omakohtaista kokemusta on 6500 akuista ja alle. En nyt osaa vahvistaa tuota väitettä sen kummemmin mutta 4200 shorty akulla ajan tuuppia (2WD) krossi jo ihan riittävästi yhteen stinttiin eli yli 20min. Toki siinä on jonkinlainen pudotus tehossa ekan 5-10 min jälkeen, ei paha mutta sen huomaa. En ole tarkemmin kellottanu. Speksit välineistä/tekniikasta löytyy tosta alta, kone aika mieto 13,5/2700kv mutta ihan passeli. Ajoin vuosia m8 ja m8e ja paljon muutakin mutta nyt koen tämän tuupin mielekkääksi (mielekkäämmäksi) jostain syystä. Meitä muitakin saman trendin kokeneita, onko sitten syynä lama, ikääntyminen, sähkisrata ulko-olosuhteiden parantuminen vai mikä en tiedä. Toki m8 taitaa olla yleisesti suosituin, m8e kokee pientä nousua mutta saa nähdä jääkö pysyväksi. Vähän aiheeseen liittyen itseä alkoi vähän kyllästyttää "jatkuva" lataaminen, pelivälineiden hinta (mm. Akut ja renkaat) etenkin jos/kun jotain hajoo, autot on suhteessa painavia ja siten elektroniikka kovilla vaikka muuten kestävätkin melkoisista ilmalennoista huolimatta kuten tietty pitääkin. Ainahan kamat ei pysähdy kuin seinään vaan alkaa kulutuksesta johtuen tulee jotain pikkuvikaa ja pätkimistä ties mitä monen sadan, jopa 4-500€ tekniikkaan niin se alkaa nyppiä/pelottaa :) Vähemmällä (2WD sähkis) saa kuitenkin saman nautinnon, ellei enemmänkin? (kun kuskeilla on about samantasoiset menopelit, yksin ei pitkään jaksa). Vaikka siis vauhdissa ja näyttävyydessä jääkin. Aloittelijoille noihan on tärkeitä kriteerejä, siis näyttävyys ja vauhti. Neliveto on kiva niinkuin talvella oikeassa elämässäkin mutta luulen että 4WD 1/10 sähköluokka on aika kallis luokka aloittaa ja myös ajaa. Toki m8ekin on kallis aloittaa ja vähän vaikuttaa sivusta katsoen siltä että alunperin halvaksi luokaksi ajateltu ja koettu corr/SC kallistuu kovaa vauhtia. Rataluokista kun et kysy niin en niitä tässä edes yritä huomioida. Tohon vois vielä kyllä todeta että meneehän noi m8e sähkökamat koko ajan eteenpäin ja varmuus teho/paino luultavasti paranee joten kuka tietää mitä tosta vielä tuleekaan, tosin moottoreiden koko on ollut kasvanaan päin (lisää painoa). Jos pitää vehkeet aika uutena nikn ongelmia tuskin tulee muun kuin lompakon suhteen.. ;)