Mutta minkä teet jos ajettavuutta ei ole tai vauhti ei riitä 8-lankaisten vauhtiin..
Silloin olet ostanut huonon harjattoman moottorin ja varsinkin säätimen, tai et ole osannut / confannut säädintäsi........
Mutta pihasuditteluun ehdottomasti hiiletön ratkaisu. Kunhan kattoo, että kaasu ei pätki kiihdytettäessä. :lol:
Se yleensä korjaantuu kunnon akulla, tehokkaimmissa harjattomissa on jo pakko käyttää LiPo akkuja (Jottei pätki).
Yleensä "jengi" ostaa järjettömän tehokkaita harjattomia ja sitten ihmetellään ettei "halpispötköakulla" moottori / säädin toimi niinkuin pitäisi.
Harjattomien säätimet ovat teknisesti jo tietokoneita, toisin kuin harjallisten säätimet ja kun jännite laskee tarpeeksi alas tapahtuu "bootti", aivan sama kun painaisit tietokoneelta reset nappulaa kesken nettisurfailun...
onko noissa harjattomissa hiiliä? :| jos on niin kuuluuko harjallisien hiiliä nopeemmin? :?:
Ei oo hiiliä.
Harja=hiili
Aivan, oikeastihan pitäisi puhua hiiliharjoista ja hiili on vain yksi osa hiiliharjoista, mutta jostain syystä käytetään vain sanaa hiili (Hiilihän "harjaa" kollektoria moottorin pyöriessä, eikä milestäni voi sanoa esim että "hinkkaa")......
Jos katsotte "tusinamoottoreita" Mabuchi ym, on niissä harjakset joiden päässä on hiilet (Vastaavia moottoreita on liki kaikissa RTR sähköautoissa).
no mitäs noissa harjattomissa kuluu? :| laakerit?
Aivan, vain laakerit on kuluva osa.