Toivottavasti sää sallii ajot foamisunnuntaina. Casterpalan vaihdon yhteydessä laitoin Ti nivelpallot ympäriinsä, huomattava kevennys käsituntumalla, puolet painosta vaa'alla.
Samalla tuli miettineeksi lipoa+regua, onko ehdotuksia? Nythän siinä on nimh pötköakku tankin alla.
Viimeksi testasin 17/22 pinjonia, tuntui minusta paremmalta kuin vakio 16/21 Tattiksella mutta vaatii vielä pientä säätöä kytkimen ja vaihteen ajoituksen suhteen. 45 seos oli minusta vähän liian kova kuumallakin kelillä, plussaa tietenkin kesto. Ei sinänsä uutta että 37-40 shore on omiaan aika-ajoon. Vai mitä olette mieltä?
Muutenkin kiireinen vko mekkausosastolla, GT auton muutokset jo näittekin, Force 28 + JP-3 putki, Orionin servot (vihr + sin). Sitä en ole vielä sisäänajanut mutta GXR28SG:tä kokeilin keskiviikkona yhdessä JP-3:n kanssa ja tehossa en huomannut eroa Orionin putkeen. Moottorista odotan huomaavani eron kyllä. "SG" on erittäin helppo, mutta jää jonkin verran tehossa, joten kilpailussa antaa turhaan tasoitusta tiukemmille pannuille. Äärimmaisten tehojen hakeminen siitä tuottaa nimittäin hankaluuksia ja siihenhän sitä ei ole tarkoitettu, mutta vasta-alkajalle parempaa ja helpompaa saa hakea. Force pitää sisäänajaa tässä lähiaikoina.
ST:hen päivitin kytkinosastoa, lisäksi laitoin Orionin servot (vihr + sin) ja Orionin CRF moottoriin vaihdoin kiertarin viime vuotisesta. Toivottavasti pelittää nyt jälleen keskiviikon Mudventuresin ja sitten viikonloppuna Turku Openissa. Olen sinänsä hämmästynyt että moottorista tuli tiukempi, kai jotain millimetrin osien välyksiä kiertarissa poistui.. moottori kyllä toimi noin nopeasti tyypättynä.
Välissä on bashattu myös Slässillä lähistön "saharassa" juniorin kanssa, oiva peli pehmeälle "biitsi" -tyyppiselle hiekalle. Sellaselle ku sais kisat niin kyllä toimis vakiorenkailla!
Eli kuten huomaatte ohjainta ja etenkin ruuvaria on saanu pitää kädessä aika urakalla, heh
Sunnuntaihin!