RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Haccis - 08.10.12 - klo: 10.55
-
Pari vuotta ollaan pojan kanssa yritetty ajaa dbx:n kanssa, mutta koko tämä aika on ollut pelkää pettymysten taivalta. Ei viittä litraa olla saatu kulutettua loppuun ja siitäkin suurin osa on kulunut säätäessä. Ollaan ilmeisesti joko sitkeitä tai tyhmiä, kun nyt vasta herättiin katsomaan alan foorumeilta neuvoja ongelmiin. Eipä tuo auto täälläkään kovin suuria ylistys puheita ole saanut.
DBX:stä viisastuneena olenkin päättänyt vaihtaa autoa ja merkkiä, mutta suurimmaksi ongelmaksi on muodostunut, että mihin? Kyosho saa nyt jäädä, koska saman tasoisia autoja saa nyt ilmeiseti edullisemmin? Mitä autoja suosittelisitte? Auto saisi olla uusi. Haluaisin kasata tämän itse, niin pääsen paremmin sen sielunelämästä käsitykseen.
Kuten sanottu ollaan aika vihreitä koko hommassa, mutta kiinnostuneita harrastuksesta toistaiseksi, vaikka tuo nykyinen auto on sitä yrittänyt lopettaa. Asustellaan Kirkkonummella ja mikäli täälläpäin on harrastavaa porukkaa, meitä kiinnostaisi tulla mukaan saamaan säätö- ja ajo-oppeja. Taitojen karttuessa myös kisailemaan?
-
http://rc10.fi/index.php?topic=21016.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=21016.0)
-
Kyseisen auton omistajana kahlasin seuraavan linkin http://rc10.fi/index.php?topic=27174.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=27174.0) läpi ja sieltä saamieni tietojen perusteella jätän ostamatta uutta autoa. Paljon oli ketjussa turhaa, mutta hyvin piilotetun asian, kun löysin niin totesin, että ehkä tuo DBX saa vielä mahdollisuuden. :cool:
Ongelmana on lähinnä ollut tehdassäätöjen palauttaminen. En ollut huomannut/tiennyt, että luistia pitää pitää paikallaan kun laittaa alaruuvin kiinni. Tottakai, näin jälkikäteen ajatellen.
Paljon tuli oppia myös siitä, miten tuota nykyistä autoa voi vielä kehittää akkuja, lähetin/vastaanotin ja servoja vaihtamalla.
-
Mulla oli juurikin tuo dbx neljä vuotta. Auto omaan käyttöön oli todella kestävä ja siihen saa kaiken näköstä viri osaa että omalta kokemukselta voin suositella.
-
Juu Jyväskylässä näytti olevan kauppa, josta todellakin sais optio-osia vähän joka lähtöön. Luulen, että ensimmäisenä vaihtuu lähetin/vastaanotin ja akut. Ne muutamat kerrat, kun ollaan saatu auto säätöihin, niin on kulkenut meidän tarpeisiin aivan riittävästi.
-
Ja kumpikin Jyväskylän kauppa varmaan laittaa ajokin säätöihin jos ei ittellä enää "järki" ja hermo riitä :wink:
-
Turhan pitkä matka lähteä säädättämään sitä täältä asti. :shocked: Sain auton käymään ja kulkemaankin suhteellisen hyvin, kun sain täältä vähän vinkkiä säädöistä. Sinänsä hauskaa puuhaa, mutta välillä kun kotoa lähtiessä homma on toiminut ja kun ollaan päästy ajopaikoille niin ei käynnisty ei sitten millään. Siinä sitten selittelyä pojalle ja ihmettelyä matkalla kotiin. :angry: On se pinna ollut välillä tuon kanssa tiukassa. Periksi ei anneta! :tongue:
-
No niin, tänään on taas se päivä kun ei kertakaikkiaan ymmärrä tuota autoa. Lähti käyntiin suhteellisen hyvin kylmänä. En tehnyt mitään säätöjä, tankkasin, ajoin kasia moottorin lämpimäksi.Juu hienosti toimii. Vaihdettiin kuskia, raakaa ajoa pari tankillista ja hyppyjen harjoittelua. Tankkaus ja sitten olikin siinä. Ei käyntiin, mikään säätö ei auta. Savuttaa ja puristustestillä sammuu heti. Tulee mieleen että se käy rikkaalla ja laihalla samaan aikaan. :shocked: Oiskohan syy kylmässä nitrossa joka seiso pihalla ajon ajan...
-
käytätkö vielä samaa nitroa jonka parivuotta sitten ostit,jos on niin uutta tilalle.
koita toista tulppaa,teithän uutena kunnon sisäänajot motille?
-
Sama 4 L kannu, joka tuli kaupanpäälle. Täytynee siis hakea uusi purkki ja tulppa. Tuo nykyinen kanisteri on Model Techniksin 16% ja tulppa alkuperäinen. Kauanko nuo Nitrot ovat käyttökelpoisia? Onko niissä viimeinen käyttöpäivä? Entä kannattaako ostaa kuumin tulppa tuohon?
Myyjän ohje oli sisäänajolle, että tehdassäädöillä 2 tankillista tyhjäkäyntiä. Näin myös toimin.
-
Jos kyoshosta haet nii osta se f6 tulppa (lämmin) se toimi tossa vakio motissa hyvin.
-
Sama 4 L kannu, joka tuli kaupanpäälle. Täytynee siis hakea uusi purkki ja tulppa. Tuo nykyinen kanisteri on Model Techniksin 16% ja tulppa alkuperäinen. Kauanko nuo Nitrot ovat käyttökelpoisia? Onko niissä viimeinen käyttöpäivä? Entä kannattaako ostaa kuumin tulppa tuohon?
Myyjän ohje oli sisäänajolle, että tehdassäädöillä 2 tankillista tyhjäkäyntiä. Näin myös toimin.
eihän tuo bensan vanhenemis epäily ole aivan 100 varma mutta osta vaikka pieni litran puteli varmuuden vuoksi.
-
Lopussa tuo pönikkä alkaa olla, että uutta tarvitaan jokatapauksessa. Onko tuo Big bang muuten laadullisesti ok ainetta vai suositellaanko jotain muuta.
-
http://rc10.fi/index.php?topic=21016.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=21016.0)
Huomasko aloittaja tämän viestin
Jerzi
-
Huomasin.
-
big bang on ihan hyvää nitroa mutta jos parasta haluat niin hanki piranhaa
-
Kannattaa eka miettiä, että haluaako pysyä polttiksessa vaiko vaihtaa sähköön? Sähköllä pääsee opettelemaan ajamista, eikä moottorin säätöä. Nykyiset harjattomat sähköt ja lipot on vähintään yhtä tehokkaita kuin polttis. Lisäksi sillä voi ajaa talvella, kun suojaa noparin. Toki riski toimintasavujen karkaamisesta kasvaa, mutta polttis menee väljäksi helposti kiinni talvella, kun sen lämpö laskee liiaksi lisääntyneen jäähdytyksen vuoksi. Myös kokoluokka kannattaa miettiä sen mukaan, että mikä rata on lähimpänä. Ja naapurisuvun vuoksi sähkö on ehdoton pihasuttaamisessa. Kun ostat jonkun auton, niin kannattaa ehdottomasti katsella käytettyjäkin. Ja jos budjetti antaa myöten, niin kannatta ehdottomasti ostaa yksi käytetty lisäksi varaosaautoksi. Eipä enää tartte odotella osia
-
saat teamassociated b4.1 260e ja 2lipoa laturi ja kori plus vara osat ja se on factory team eli 39.4 %parempi kuin normaali
-
Eipä tule meille sähköautoa.
-
saat teamassociated b4.1 260e ja 2lipoa laturi ja kori plus vara osat ja se on factory team eli 39.4 %parempi kuin normaali
Minkälaisella laskutoimituksella olet tuon luvun saanut?
-
no en tiiiä mut on ne kuiteski aiva osmo laadukkaat osat
-
mulla on ollu dbx ve kolme vuotta ja nyt pitäs hankkia polttis. oon miettiny kyosho inferno neo st race speciä tai losi 8ight t 2.0 rtr. voisitteko kertoa henkilökohtaisia kokemuksia noita autoista ja muitaki saa suositella. ja saako tohon losiin varaosia muualtaku sabe rc:stä netistä tilaamalla?
-
mulla on ollu dbx ve kolme vuotta ja nyt pitäs hankkia polttis. oon miettiny kyosho inferno neo st race speciä tai losi 8ight t 2.0 rtr. voisitteko kertoa henkilökohtaisia kokemuksia noita autoista ja muitaki saa suositella. ja saako tohon losiin varaosia muualtaku sabe rc:stä netistä tilaamalla?
Itse en ostaisi kyoshoa enää IKINÄ, jq rtr taitaa olla tämän hetken paras ja laadukkain 1:8 luokan rtr auto. Eli siis : http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-polttomoottoriautot/the-car-rtr-jqr0001 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-polttomoottoriautot/the-car-rtr-jqr0001)
-
no onko mitään laadukasta rtr truggya johon on saatavilla hyvin varaosia?
-
saahan noita osia ulkomailta jos suomen tarjonta on heikkoa. esim tuolta vaikka koko auto.
eikä tuu mitään tulleja eikä veroja kun on eu maa.
http://www.modelsport.co.uk/losi-8ight-t-2.0-rtr-truggy/rc-car-products/366353&CID=EUR (http://www.modelsport.co.uk/losi-8ight-t-2.0-rtr-truggy/rc-car-products/366353&CID=EUR)
-
Vuoden alkuun varmaan jos mitoittaisi niin pitäisi kokeiluun saada nyt ainakin HPI bullet.
Mennyt enemmän sähkölinjalla tämän vuoden.
-
Kumpi on paremp seuraavaksi autoksi, losi 8ight 2.0 rtr vai jq products the car rtr?
-
Kumpi on paremp seuraavaksi autoksi, losi 8ight 2.0 rtr vai jq products the car rtr?
Ottaisin team losin. ominaisuuksien takia.
-
Itse JQ kestävyyden takia. Melkeinpä makuasia kumman ottaa. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä!