RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Joona H - 08.02.05 - klo: 20.17
-
Traxxaksen uusin,ei vielä valmis,tuotos;
Traxxas Jato (http://forums.radiocontrolzone.com/showthread.php?t=189111)
Elikkäs kyseessä on 2wd truck,jossa ei ilmeisesti muista Traxxaseista poiketen ole muovisia vetoakseleita eikä sähköstarttia.
-
Aika jännän kuvioise etu renkaat. Onkohan hyvä pito...
-
Eipä taida olla niinkään pitoseikka... Enemmänkin ohjautuvuuden kanssa tekemisissä.
Urathan on tyypillisiä noissa sähkörossien etunakeissa ja S.truckeissa.
Sanotaanko että ehkä ensimmäisenä eivät silmään tuosta pitäisi osua nuo renkaat. :)
-
Eipä taida olla niinkään pitoseikka... Enemmänkin ohjautuvuuden kanssa tekemisissä.
Urathan on tyypillisiä noissa sähkörossien etunakeissa ja S.truckeissa.
Sanotaanko että ehkä ensimmäisenä eivät silmään tuosta pitäisi osua nuo renkaat. :)
Pidolla tarkoitinkin sivuttais pitoa, eli pyöriikö einkiä vai nonko hallinnassa.
Mitenköhän tuo tankin avaus jutska toimii...
-
Mitenköhän tuo tankin avaus jutska toimii...
Vetämällä :? :)
-
Joo silmiin minulla pisti vain nuo suojatut vetoniveline ulkopäät (Mallia Revo) ja että kallistuksen vakaajat on sekä edessä että takana.
Tukivarsien siroudesta (Keveydestä) päätelleen ei taida olla enään "pihasuditteluauto" vaan enemmänkin "kisapirssi"........
Ainkin schok towerit näyttää tukevalta (Siis isku ei taivuta niitä sivuttain)....
-
Onko tossa jotenki lyhyet jouset??
Näytää aika lyhyiltä, ainakin jos vertaa MT2...
-
Aika rankasti näyttää olevan aurausta takana.. :?
-
Aika hauska nimi :D :wink:
-
Aikahauska nimi tuolla autolla :) :wink:
-
minkäköhän kokonen moottori tossa on :?: mulla ainakin on mun trukissa .15 kokonen moottori :)
-
.15 luultavasti.
-
Nyt on Traxxaksen sivuilla juttua Jatosta.
Siinä ei sitten olekaan vakiona metallisia vetoakseleita eikä kallistuksenvakaajia,viriosana ne kyllä löytyvät.
-
Tämä Jato taitaa olla pakkohankinta kunhan se ensin vaan rantautuu Suomeen ja kunhan vaan hinta pysyis malitillisena.
-
Nyt on hieman jo infoo kyseisestä autosta http://www.rccaraction.com/rc/articles/traxxas_jato.asp
-
uusimmassa R/C Carissa oli juttua, .15 kone ja vaihteet. Taisivat kehua, ostakaa lehti Akateemisesta jos kiinnostaa
-
Jato Pricing Has Been Announced!
Traxxas has released Jato pricing to our distribution network. Please check with your local hobby retailer for the actual selling price in your market.
Jokohan suomen hinnat on tiedossa..?
-
tuollahan (http://www.traxxas.com/products/nitro/jato/trx_jato.htm) on kaavio stadareista joissa näkyi huippu nopeudet siitä puuttuu se jatoa nopeampi menace
-
Matkittu vissiin Losin XXX-NTstä :wink:
Ainaki patterikotelo on lähes identtinen!
-
RTR Setille tulee arviolta n 450€
-
tuollahan (http://www.traxxas.com/products/nitro/jato/trx_jato.htm) on kaavio stadareista joissa näkyi huippu nopeudet siitä puuttuu se jatoa nopeampi menace
Eiköhän tuossa ole tarkoitus vertailla ihan vaan takavetoisia autoja... :roll:
-
Towerissa hinta on 359$ ja hinta varmaankin tuosta laskee kun autolle tulee hieman ikää ja enemmän jälleenmyyjiä, mut toi n.450€ on aikalailla kova hinta tuosta koska sillä rahalla saa jo T-maxxinkin.
-
onhan tuo Schumacher Nitro 21 XT-R3E nopeampi ja se on 2wd
ja eiks 4wd oo pelkästään hyvä asia
-
onhan tuo 4wd aina rauhallisempi ajaa
-
onhan tuo Schumacher Nitro 21 XT-R3E nopeampi ja se on 2wd
ja eiks 4wd oo pelkästään hyvä asia
Niinpä näyttää olevan nopeampi. Ja neliveto on tottakai hyvä asia mutta kun vertaillaan autoja keskeneään niin varmaan kannattaa etsiä edes jotenkin vertailukelpoisia vehkeitä. Kyllä Touring-osastolla on vielä nopeampia autoja jos siitä on kiinni mutta on hemmetin kehittävää vertailla 2wd ST:a ja touringia keskenään :roll:
About our speed results.
Speed results acquired with Stalker ATS computer controlled radar system. Trucks were locally purchased RTR models. All comparisons were made on the same day with consistent air quality and temperature. All models broken in according to manufacturer's directions and run at the maximum lean engine setting. All models were completely stock with no modifications. All models used Traxxas 20% Top Fuel™. Two way averages were used. Other results may vary depending on location, air density, altitude and other factors that affect engine performance.
-
mutta eikö kummatkin schumacherit oo stadareita.
edit:en yritä luoda riitaa vaan olen kertonut tosi asioita
-
Kannattaako ostaa joku Schuumahheri kun voi luottaa kestävään Traxxas -laatuun?
Edit: hymiö unohtu ettei kukaan suutu: :mrgreen:
-
http://monster.traxxas.com/showthread.php?s=4cbde611646b06ca3d081ffb75f40877&threadid=281092 ,tuolla on kuvia ja juttua Traxxasin Jatosta
-
Noita kuvia katsellessaan alkaa tekemään mieli Jatoa. :)
-
Nyt on ainakin pari Jatoa Sabessa.Hintaa en tiedä mutta sähköpostilla kysymällä sekin varmaan selvii :lol: :lol:
-
Nyt on ainakin pari Jatoa Sabessa.Hintaa en tiedä mutta sähköpostilla kysymällä sekin varmaan selvii :lol: :lol:
hinta näköjään 448,-
Tais olla enää yks jäljellä
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25968
-
onko täällä ketään , joka todella tietää kyseisestä autosta jotakin??
erityisesti haluaisin tietää, voisko osallistua monsterikisoihin jatolla?? :roll:
-
onko täällä ketään , joka todella tietää kyseisestä autosta jotakin??
erityisesti haluaisin tietää, voisko osallistua monsterikisoihin jatolla?? :roll:
-
Onhan se Jato vähän turhan pieni monstereiden sekaan, mut Jerzi ajo sillä ihan hienosti viime monsteri kisoissa ja Jato on myös todella nopea.
-
Toi on ryöstöä toi saben hinta :evil: Muutenki ovat nostaneet hintoja :evil: Towerista saa JATOn alle 300€(plus kulut),mutta silti on halvempi sieltä kuin sabesta :twisted:
-
sabessa myytiin jatoa 350€ hintaan joku aika sitten.
Hintaa taas nostettu :evil: :!:
-
Kuten todettu,Sabe nostanu hintoja.
-
Kuten todettu,Sabe nostanu hintoja.
Mistä mahtaa johtua?
-
Toi on ryöstöä toi saben hinta :evil: Muutenki ovat nostaneet hintoja :evil: Towerista saa JATOn alle 300€(plus kulut),mutta silti on halvempi sieltä kuin sabesta :twisted:
Mitä olit ajatellut kuluiksi ?
rahti+tulli+alv kyllä hintaa tulee jotain 450 eskoo
-
Kun tilaa towerhobbiesista saben kautta, niin hintakerroin on vain 1,15. Ei kai siihen mitään tulleja tule, kun on euroopan sisällä.
-
Kun tilaa towerhobbiesista saben kautta, niin hintakerroin on vain 1,15. Ei kai siihen mitään tulleja tule, kun on euroopan sisällä.
Tower hobby on USA:ssa,eli kyllä sieltä tulee kaikenmaailman verot ja tullit :? Ja toi 1.15 kerroin taitaa tulla just niistä veroista yms ;)
-
No ei ne kustannukset ainakaan kovin paljoa voi olla, kun hobbylinnasta ilmoittivat 90$ tuotteen hinnaksi 117€ kun he tilaavat sen suomeen. Ja hobbylinnalla on vielä suurempi kerroin, 1,3.
-
Kun tilaa towerhobbiesista saben kautta, niin hintakerroin on vain 1,15. Ei kai siihen mitään tulleja tule, kun on euroopan sisällä.
Tower hobby on USA:ssa,eli kyllä sieltä tulee kaikenmaailman verot ja tullit :? Ja toi 1.15 kerroin taitaa tulla just niistä veroista yms ;)
Kröhöm.. Olen tilannut sieltä satoja kertoija ruotsiin. Kerran on tullut joku tulli maksu mutta useimiten EI, Vain posti maksu se normali International Air 10-30 päivää joku 19dollarii, ni sillä saa, Ei mitää tullia tai sun hullia, Noh kerran kyllä tuli lappu että tämä tavara on tullattu ja sitten jotain mutta siitä en joutunut maksamaan mitään ...
-
Kun tilaa towerhobbiesista saben kautta, niin hintakerroin on vain 1,15. Ei kai siihen mitään tulleja tule, kun on euroopan sisällä.
Tower hobby on USA:ssa,eli kyllä sieltä tulee kaikenmaailman verot ja tullit :? Ja toi 1.15 kerroin taitaa tulla just niistä veroista yms ;)
Kröhöm.. Olen tilannut sieltä satoja kertoija ruotsiin. Kerran on tullut joku tulli maksu mutta useimiten EI, Vain posti maksu se normali International Air 10-30 päivää joku 19dollarii, ni sillä saa, Ei mitää tullia tai sun hullia, Noh kerran kyllä tuli lappu että tämä tavara on tullattu ja sitten jotain mutta siitä en joutunut maksamaan mitään ...
Vaikkakin Ruotsikin on EU maa niin sen tullikäytäntö voi olla erilainen.
Suomen tullilaitos on kyllä ottanut hampaisiinsa kaikki ulkomailta tulevat "harrastepaketit" joskin joskus käy ns tuuri ja paketti tulee tullin läpi ilman mitään maksuja.
Sen sijaan esimerkiksi Saksasta kannattaa tila koska EU: alueelta voi tilalata ilman mitään tulleja ja niistä on paikallinen alv maksettu joten sitäkään ei tavitse maksaa.
-
Syy hintojen nousuun johtuu varmaankin paljon vahvistuneesta dollarista, tänään saa yhdellä eurolla vain 1.1697$.
Jotenka ei kannata ihmetellä miksi hinnat nousee!
-
siis kun viimeksi tilasin pika lentorahtina revoon palikkaa towerista(n.300$) niin lähetys kulut towerilla oli 56$(paketti neljäntenä päivänä kotiovella :wink: )ja sitten ups laskutti tullit ja alvit jotka oli 67€.
Eli lasketaanpa:Jato towerissa 369$,joka on 310€.Oletetaan tullien ja alvien olevan samat(ei heitä paljoa koska saman moisesta summasta kyse),eli 67€,ja vielä towerin lähetys kulut 56$,joka on 47€.
Lasketaanpa yhteen:Jato siis 310€,tullit 67€ ja kulut 47€=424€.Eli ollaan vielä "kaukana" 450 eurosta :D .Ja mietippä jos tilaat kimpassa jonkun kanssa.silloin et maksa yksin kuluja.Toki towerilla on halvempiakin toimituksia kuin tuo 56$/4vrk mutta mä tilaan tolla nopeella.Halvin tais olla alle 20€ suomeen.
Ja ei se sabekaan ilmaseks toimita niitä tavaroita.Ulkomailta vaan jos yhtään viitti vaivaa nähdä.
-
Jato 369 $ eli 316 eskoo
316*1.22 eli alv=385.52
385*1.045 eli tulli=402.8
402.8+47(rahti) =449 eskoa
En ole täysin varma meneekö asia näin :oops: mutta jos juku tietää paremmin niin vois korjata.
Mutta tottahan toki jos ulkomailta sen halvemmalla saa niin jokainen on vapaa ostamaan mistä parhaaksen katsoo.
Sabessa näyttää olevan 439 ja tinkimällä varmaan saa hieman hintaa pois
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25968&grpid=401
-
Rahti lisätään hintaan ennen tullia ja alvia. Eli hinta + rahti, siitä tulli. Sitten hinta+rahti+tulli, siitä alv. Eli, hieman lisää vielä hintaan...
-
Mistähän sjk kattoo valuutat?www.forex.fi niin sattuu aika kohalleen,ne päivitetään joka päivä ja siellä on muunnin.369$ on muuten sitten 310€ eikä 316€.
Jaton saa halvemmalla kotiin usasta kuin sabesta.Mutta ostakaa mistä haluatte.
-
No, jos tarkkuutta halutaan, niin tullin ja arvonlisäveron laskemiseen pitää pyytää tullilla heidän valuuttakertoimensa. He eivät käytä ajantasaista kerrointa, vaan jotain ihan omaansa, joka on kait joku laskennallinen keskikurssi.
-
Rahti lisätään hintaan ennen tullia ja alvia. Eli hinta + rahti, siitä tulli. Sitten hinta+rahti+tulli, siitä alv. Eli, hieman lisää vielä hintaan...
eli otetaas uusiks
Jato 369 eli 310 eskoa
310+47 (rahti)=357
357*1.045 (tulli)=373
373*1.22=455
Jato Towerrista 455 eskoo näin karkeasti ja kuten bruteles kirjoitti tullilla on ihan omat taulukot.
-
Hohhoijaa....tarkista edelleen valuuttasi päivän hinnat.... :twisted:
-
Hohhoijaa....tarkista edelleen valuuttasi päivän hinnat.... :twisted:
Tarkistin jo olet vaan niin hätäinen :lol:
-
369$ei ole 316€.
-
369$ei ole 316€.
Katsoppa tota uutta laskelmaa johon valuutta on korjattu
-
Syy hintojen nousuun johtuu varmaankin paljon vahvistuneesta dollarista, tänään saa yhdellä eurolla vain 1.1697$.
Jotenka ei kannata ihmetellä miksi hinnat nousee!
Nyt saa eurolla 1.19$ :mrgreen:
-
Toi on ryöstöä toi saben hinta :evil: Muutenki ovat nostaneet hintoja :evil: Towerista saa JATOn alle 300€(plus kulut),mutta silti on halvempi sieltä kuin sabesta :twisted:
Ja mites toi hinta nyt alle 300 eskoo on kun itse sen olet muuttanut ja saanut sen hinnaksi 310 :lol:
-
Toi on ryöstöä toi saben hinta :evil: Muutenki ovat nostaneet hintoja :evil: Towerista saa JATOn alle 300€(plus kulut),mutta silti on halvempi sieltä kuin sabesta :twisted:
Ja mites toi hinta nyt alle 300 eskoo on kun itse sen olet muuttanut ja saanut sen hinnaksi 310 :lol:
NO HUPSIS! :twisted: Mulla on viime torstaina towerista tullu kuvasto jossa jaton hita 359$,eli 301.67€.
-
Osta mielummin HPI Rush Evo . Se maksaa vaan 260 jr-hobbyssä ja on myös takavetonen ST. On tietysti vähän vanhempi, mutta ei sen pitäs haittaa.
-
:lol: Jatossa 2 vaihdetta,rushissa 1?Ja taitaa vakiona suoralla rushi jäädä kauas jatosta :roll:
-
Ainakin itse olen havainnut Jaton nopeammaksi... Traxxasin TRX .15 on tehokas moottori, tai mikä lie siinä jatossa onkaan :)
-
Eiköhän tämä anna hiukan suuntaa:
(http://www.traxxas.com/products/nitro/jato/images/jato_accel_graph-BANDS-th.gif)
(http://www.traxxas.com/products/nitro/jato/images/jato_accel_graph_sm.gif)
-
No jopas :shock: Mahtaako pitää paikkaansa? Aika valtava tuo 90km/h nopeus noin pienelle autolle :shock:
-
Moni on sanonut että jerzin jato meni LUJAA :shock: suorilla syksyllä ulvilassa.Eiköhän se ainakin tarpeeksi kulje.
-
Tuohon hintakeskusteluun vielä, silloin kun olin Stampedea tilaamassa Towerhobbiesilta olisi jo siitä olleet postikulut yli 90$ (Auto maksoi "toverissa" alle 170$), tuosta selvisi jo laskematta että suomesta ostettuna oli halvempi (Maksoi sillon Suomessa joku 250€).
No tuli tuossa tarkistettua paljonko Jaton Suomeen toimituskulut on, International Surface (2 to 6 weeks, käytännössä tuo 6 viikkoa) 32.69$, International Air (10 to 30 days, käytännössä 4 viikkoa) 48.14$, UPS Worldwide Express (2 päivää luvataan...) 92.65$.
Ja tulli laskee auton hintaan myös toimituskulut, kun alveja ja tullimaksua peritään.
-
Moni on sanonut että jerzin jato meni LUJAA :shock: suorilla syksyllä ulvilassa.Eiköhän se ainakin tarpeeksi kulje.
Juu, lujaa meni suorilla, ei nyt kuitenkaan varmaan ihan noin kovaa, kuin mitä mainoksissa ilmoittavat. Jato näyttää kuitenkin ihan kelpo peliltä, mutta ei sillä radalle kannata lähteä monsujen kanssa kisaamaan, niinkuin joku haikaili. Totuus kuitenkin on, että Ulvilassakin Jato oli monsujen jaloissa.
-
Jatossa hämää vielä toisekseen se että se on todella hiljainen täydellä kaasullakin, se "vie" vauhdin tunnun pois (Tuntui melkeempä kuin "sähkis" olisi suoralla vilahtanut ohi).
Ainakaan ulvilassa Jatosta ei "monsujen" seassa kuulunut pahemmin koneen ääniä (Varsinkin kun muutama Savage "äänteli" kuin vanha Saab Draken jälkipoltin päällä).....
-
Noh, neliveto vastaan takatuuppari radalla ei kai siinä paljon toisinkaan voi käydä, mut yksikään monsu ei pärjänny suoralla ja olihan se huvittavan näköistä kun monsut ajeli välillä Jaton yli :lol:
-
Joo, näin ensimmäisen kerran Jaton silloin Ulvilassa, täytyy sanoa että se oli ns. hiljainen paholainen pääsuoralla :D
-
Mutta suhteellisen nöyrä renkaan alla ^^. Kivastihan jerry sitä käskytteli siellä. Ei ois omassa vanttuussa pysynyt muuta kuin roudarinteipillä.
-
Joo, Jerzi vei 1/8 monstereita 100-0 pääsuoralla jatolla, Muuten meni hienosti, mutta tuppas jäämää sinne isompien alle mutkissa...
Ei tainnu jerzin eturenkaat olla ihan jaton vakiot...
-
Herätetääs keskustelu taas.
Mistä mahtaisi saada 2.8" renkaita Jatoon? Sabesta kattelin ja kaikki oli 2.2" tai sitten 3.5" En tahdo mitään "raksan" omia kiekkoja vaan jotain missä olisi pitoa. Tai siis ei noista muista "raksan" renkaista ole tietoa, vakioista vain. Nyt löytyy kyllä kiekot mutta ne on 2.2" vanteissa ja kivet jumittaa menoa. Vapaana siis olisi Jaton vakio vanteet jotka kaipaavat kumia ympärilleen.
Ja toinen asia. Jato muka kestävä, haha. Ei kestä edes nokkakolaria Robben Buggyn kanssa :D
No osia odotellessa ja jos vaikka pääsisi ennen lumia vielä ajeleen.
Vielä kolmas tuli mieleen. Saako Revon takapakarin jotenkin Jatoon patentoitua?
-= Rahalla saa ja Jatolla pääsee =-
-
Meinaat Revon renkaita? Kyllä ne siihen pitäs mennä heittämällä jos Jatossa on myös 14mm hexi.
-
Mitä kattelin ni Revossa on 3.8" renkaat, mut Jatossa on vakiona noi 2.8" kiekot. Joskos noi Revon renkaat sitten hankkii niin tarviiko kytkinkelloa tai pääratasta vaihtaa?
Tykki peli toi Jato kyllä on. Ihan riittävä ensikertalaiselle.
-
Pitää vaihtaa mun mielestä välityksiä lyhyempiin. Korjatkoon viisaammat. Ainakin fg:ssä "joutuu" vaihtamaan lyhyemmät välitykset kun laittaa monsterin renkaat esim. off road beetleen.
-
tottakai pitää vaihtaa lyhyempi välitys jos renkaat ovat isommat
-
kellosta vai päärattaasta vai molemmista?
-
Molemmat.
-
Täh?
Siis joko pienempi kello tai isompi pääratas. Tietty voi vaihtaa molemmat mutta ei se välttämätöntä ole.
-
Tuo renkaan suurennos on aika iso, eli voi hyvinkin joutua vaihtamaan molemmat, ellei pelkän kellon vaihdolla saa riittävän hitaita välityksiä. Etenkin, jos kello on jo valmiiksi jotain 13-hampaan tietämillä...
-
Onhan se niinkin
Pääasia ettei vaihda molempia samaan suuntaan ;-)
Eli kelloa pienemmäksi ja pääratasta isommaksi
-
Kiitos vastauksista.
Niin miten ois saiskos tuon Revon takapuhalteisen pillin ängettyä jollain konstilla Jatoon?
Tai onko Jatoon muuta takapuhalteista pilliä kuin se 2 reikäinen susi? Siis semmonen mikä toimii kuin junan vessa :)
-
e.
-
Jato on 2WD. Ja toi 3.3 versio on ihan hullu ostos. 3.3 moottori kuljettaa revoa ihan tarpeeksi eli henkilökohtasesti en ostais jatoa 3.3 moottorilla koska se kulkis yksinkertaisesti liikaa.
-
e.
-
Tehoa ei ole koskaan liikaa. Laittaa vaan tiheän välityksen jos nopeus pelottaa ja sit lähtee kuin hauki rannasta.
-
e.
-
Ömh...
Itse olen tuollaisella autolla yrittänyt ajella, kuten myös erittäin moni muukin krossikuski.
Ei vaan tule mitään.
Vaikka oli parhaat mahdolliset takarenkaat paikalla, setuppia paranneltu jne niin ei vaan pysy räpylässä.
Jopa ykkösvaihde oli otettu pois käytöstä ettei tiehen välittyisi liikaa tehoa.
Jossain kentällä Jatolla pääsee kivasti, mutta rataa on mahdoton kiertää... Eli myöskin pihoilla on todella vaikea mitään fiksua kurvailua harrastaa.
Niin ja puhun siis tuosta normaalista jatosta jossa ei ole edes tuota uutta isompa moottoria.
-
e.
-
No asvaltilla tuolla pystyy jo ehkäpä ajamaan.
Vauhtia sillä kylläkin on sitten vähintään tarpeeks ihan kokeneempaankin käteen.
Itseasiassa jos tarkkoja ollaan niin en suosittelis tuota autoa oikeastaan kellekkään.
Mielummin ihan mikä muu tahansa niin on enemmän käyttötarkotuksia ja pysyy mielenkiinto.
-
Eiköhän tossa autos ole se ongelma että ei varmasti siinä moottorissa mitään ihmeeellistä tehoa ole, mutta sitä tehoa ei saada välitettyä maahan koska auto on niin kevyt ja takavetoinen. Jato on kuitenkin tarkoitettu ihan lelutarkoitukseen niin tekniikka ei ole millään 1/10 kisa truckin tasolla kuten Team Losi tai Asso.
-
No mun Jatossa ne säädöt eivät ole vielä kohdallaan, kiitos ihanien syksysateiden ja pienen yhteentörmäyksen ansiosta. (ei menny eestä ku tukivarsi, kääntövarsi ja iskari)
Mitä tohon pitoon tulee niin vakio renkailla ja meikäläisen säädöillä ei ollu mitään toivoo pitää sitä räpylässä. Vanhan takarenkaan kohdatessaan loppunsa ostin siihen Rustlerin takakiekot ja niillä sitä pitoa sitten löytyi ihan tarpeeksi.
Ens kesänä pitäs Kavilaan mennä testaileen miten radalla pärjää. Tarvinnee tosin saada vielä lisää ajokokemusta alle ja paljon :)
-
No mun Jatossa ne säädöt eivät ole vielä kohdallaan, kiitos ihanien syksysateiden ja pienen yhteentörmäyksen ansiosta. (ei menny eestä ku tukivarsi, kääntövarsi ja iskari)
Mitä tohon pitoon tulee niin vakio renkailla ja meikäläisen säädöillä ei ollu mitään toivoo pitää sitä räpylässä. Vanhan takarenkaan kohdatessaan loppunsa ostin siihen Rustlerin takakiekot ja niillä sitä pitoa sitten löytyi ihan tarpeeksi.
Ens kesänä pitäs Kavilaan mennä testaileen miten radalla pärjää. Tarvinnee tosin saada vielä lisää ajokokemusta alle ja paljon :)
-
e.
-
e.
-
Kyllä kannattaa ostaa. Mielestäni se on hyvä auto, tosin enpä juurikaan muita ole ajanut.
Osta siihen suoraan uudet takakiekot. Ite ostin 2.2" vanteet ja siihen Rustlerin takakiekot. Välys vanteen ja tukivarren kanssa ei ole iso noiden 2.2" kanssa --> kivet jää jumiin ja meno tyssää siihen, vähän renkaita pyörittää, että kivet ei enään kanita ja matka jatkuu.
Tarkoitus olisi jossain vaiheessa ostaa uudet kiekot vakio vanteiden päälle jos vaan jostain löytys.
-
e.
-
Ostakaa suosiolla noille 2.2" vanteille jotkut Pro-Linen valikoimasta. Ovat varmasti hyviä renkaita.
http://www.pro-lineracing.com/proline.html
Löytyy ainakin Sabesta Suomesta ja ulkomailta monestakin paikkaa esim. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0091P?&C=CJE&V=PRO
-
e.
-
Jaton omat renkaat on 2.8" ja niitäkin löytyy esim towerista montaa eri mallia. Tietysti saat 2.2" koon renkaat sopimaan Jatoon myös kunhan vaan katsot et 2.2" vanteissa hexin koko täsmää.
-
Eikös Jatossa ole 12mm hexi, joten kävisköhän Jaton renkaat Stampedeen.
-
Kyllä pitäis käydä. Noista vanteista en tiedä et millaset ne Jatossa on eli onko niissä eri offset edessä ja takana, niin kuin on Stampedessa ja Rustlerissa.
-
Oletteko laittaneet noiden 2.2" vanteiden kanssa jotkut lisäpalat tjsp? Tosiaan mulla noiden vanteiden kans jää kivet kanittaan vanteen ja vanteen kiinnityksen väliin
-
Eipä noihin mitään lisäpaloja ole, vaan toi on juuri ongelma jos laakeripesän ja vanteen väli jää liian pieneksi. Eli jos käytät jaton omaa 2.8" vannetta niin ongelma pienenee, mutta ei siltikään kokonaan poistu.
-
Ei mulla Jaton vanteen kans jääny kertaakaan kivet jumeksiin. Mut ton 2.2" kans jäi joku 5 kertaa enneko kolahti, uusia osia odotellaan edelleen :)
Piru kun toi talvi vaan pukkas päälle ni jää ajamiset ajamatta.
-
Onko Traxxas Jato tarpeeksi tehokas (ensimmäinen versio)
-
Se on makuasia.
-
Onko tässä pakki?
-
Ei.
-
Eikös Jatossa ole 12mm hexi, joten kävisköhän Jaton renkaat Stampedeen.
Hieman vanha lainaus, mutta menkööt.. Jaton ja Stampede XL-5:n vannekoko on sama, Jaton vanteissa offsetti vain on runsaampi. XL-5:n omat vanteet ovat olleet kiven alla, mutta Jaton vanteita markkinoilta löytyy kyllä..
-
Minulla ei ole ollut vielä yhtään polttisautoa eikä myöskään sähkoautoa nikkoja vaan eli, kumpaa suosittelisitte Jato 2.5 vai Jato 3.3 :?: :?: :?:
-
Minulla ei ole ollut vielä yhtään polttisautoa eikä myöskään sähkoautoa nikkoja vaan eli, kumpaa suosittelisitte Jato 2.5 vai Jato 3.3 :?: :?: :?:
aika tyhmä kysymys ostanko huonomman vai paremman?:no huonomman tietysti...eli osta se 3.3
-
Eli tää taitaa olla hieman vanhahko juttu mutta katotaa jos jollai ois tietoo täst :wink: Eli ensimmäistä polttista olisin ostamassa tuossa kesällä niin ainakin vauhtia on tarpeeks :grin: Mutta siis kun en oikeen tiedä näistä vielä, niin millä tämä jato 3.3 laitetaan käyntiin? Videoissa on ollut joku ihme laite :cheesy: Ja jos tilaisin tämän towerhobbiesta (hintaan 372.99 $) niin mitä muita kuluja tähän tulisi :huh: Eli siis miten käynnistän, jos tarvitsen jotakin laitetta niin mitä ja minkä hintaiseksi suurinpiirtein tulisi jos towerhobbiesta ostaisin? Niin ja miten tämä olisi hyvä sammuttaa?
-
Eli tää taitaa olla hieman vanhahko juttu mutta katotaa jos jollai ois tietoo täst :wink: Eli ensimmäistä polttista olisin ostamassa tuossa kesällä niin ainakin vauhtia on tarpeeks :grin: Mutta siis kun en oikeen tiedä näistä vielä, niin millä tämä jato 3.3 laitetaan käyntiin? Videoissa on ollut joku ihme laite :cheesy: Ja jos tilaisin tämän towerhobbiesta (hintaan 372.99 $) niin mitä muita kuluja tähän tulisi :huh: Eli siis miten käynnistän, jos tarvitsen jotakin laitetta niin mitä ja minkä hintaiseksi suurinpiirtein tulisi jos towerhobbiesta ostaisin? Niin ja miten tämä olisi hyvä sammuttaa?
se kapula on EZ-startti joka tökätään sen auton persuksiin , se laite hahkuttaa samalla ja strattaa kun napista painaa , varsin kätevä peli , jos paketti on RTR niin tarvitset radioon paristit taisormi akut ja siihen kapulaan 7,4v akun
-
Eikun kapulaan normi 7.2V "ajoakku" eikä siis 7.4V Lipoa.
-
Eikun kapulaan normi 7.2V "ajoakku" eikä siis 7.4V Lipoa.
juuri näin se on , olikohan viiminen olut liikaa
-
Tai liian vähän :wink:
Mutta kannattaa samalla autoa ostaessa hommata myös tulppia ja ilmansuodattimia öljyineen. Unohtamatta sitä polttoainetta, mitä ei ulkomailta kannata/pysty tilaamaan.
-
Jaahas, tuleeko tuo EZ-startti vehjes sitte vakiona?
-
Jaahas, tuleeko tuo EZ-startti vehjes sitte vakiona?
Tulee tietenkin....
-
Tä mä osta.. Heti kun rahat on koossa nii tilaus jenkkeihi. :cheesy: Niin, sitä olisin kysynyt, että kuinka kauan tuolla voi prötpötellä? Ja tarkota siis tota 3.3 mallii vaikka tuskin niillä jatoilla paljoa on eroa..
-
edit: eipä mittään ennee
-
tolanne jato 3.3 ois aika hauska katu vehje kuha virittää kaikil mahollisil osil nii sit menee 80mph (128km/h) :lol:
-
Mihin olette sijoittaneet jatossa akun?
Itsellä oli ensin ihan auton akana keulintaraudan päällä olevassa kotelossa jonka myötä oli autolla kohtuuttoman helppo keulia ja se oli jopa helppo ajaa. Kun vaihdoin akun mottorin eteen niin enää ei pahemmin keulita, mutta ei siltä enää lapasessakaan pidä. Paino siirtyi liikaa eteenpäin jonka myötä auto pyörähtää kohtuu pienellä kaasunpainalluksella.
Lisäksi renkaita on kulunut jatolla hyvinkin suurta. Auto on ollut minulla noin 1,5 vuotta ja vieläkin on vakio eturenkaat. Takarenkaita on mennyt varmaankin kymmenet parit.
Paras modaus oli vaihtaa autoon 17mm hexit taakse jolloin pystyy käyttämään 1/8 skaalan renkaita. Ne edes kestävät jonkun verran.