Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hidastelija

Sivuja: 1 2 [3] 4
61
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 09.06.15 - klo: 10.27 »
Talkoot radalla huomenna keskiviikkona kello 18 alkaen. Kunnostetaan rata kisakuntoon SM kisaa varten.

62
Tulokset / Vs: SC Summer Cup II, 6.6.2015
« : 08.06.15 - klo: 16.43 »
MyRCM synkkauksessa oli hiukan ongelmaa, mutta nyt data on vihdoin nähtävillä palvelussa ekan viestin linkkien kautta.

63
Tulokset / SC Summer Cup II, 6.6.2015
« : 07.06.15 - klo: 10.22 »
Tulokset löytyy ohesta ja tarkempaa dataa mahdollisimman pian linkkien takaa MyRCM palvelusta.

2WD
4WD

Kiitokset kaikille kilpailijoille.

64
Kilpailukutsut / SC Summer Cup II, 6.6.2015
« : 05.06.15 - klo: 12.20 »

Toivottavasti treenit saa jatkua 2000 jälkeen, muuten ei maksa vaivaa tulla treenaamaan tunniks

Rata on auki harjoittelulle tänään klo 20:00 asti. Tämän jälkeen rata kastellaan ja kunnostetaan huomista varten.

65
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup II, 6.6.2015
« : 05.06.15 - klo: 08.34 »
Moneltakos alkaa huomenna? Meinasin vaan kun pääseepi vasta aamusta lähtemään pk seudulta päin.

Aikataulu löytyy muutama viesti ylöspäin. Ilmoittautuminen alkaa 8:30 ja ensimmäiset harjoitukset 9:00.

66
Harjoittelemisesta on tullut kyselyjä.

Tällä viikolla rata on auki:

Torstaina 10-17:30 ja 19:00-20. Välissä on aloittelijoiden kerho, jolloin kisakuskit väistävät radalta.
Perjantaina klo 10-20. Samaan aikaan on paljon SC-kuskeja harjoittelemassa lauantain kisaa varten.
Lauantaina 6.6. rata on suljettu harjoittelemiselta, koska on SC-kilpailu.
Sunnuntaina voi taas harjoitella klo 12-20.

Ensi viikolla rata on auki:
Maanantaina klo 10-20.


Tervetuloa harjoittelemaan!

SC kilpailussa rataa ajetaan lyhyempänä verrattuna M8 kilpailuun. Perjantaina harjoituksissa rataa kierretään SC profiililla.

67
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup II, 6.6.2015
« : 04.06.15 - klo: 10.23 »
Ohessa erälistat ja aikataulu.

68
Tulokset / Finnish Open I 2015
« : 24.05.15 - klo: 09.18 »
Ohessa tulokset kilpailusta.

Kiitos vielä kaikille kilpailijoille ja erityisesti Timpalle kilpailun ajanotosta pitkän päivän ajan.

FO sarjan parissa jatketaan seuraavan kerran Vantaalla.

69
Kilpailukutsut / Finnish Open I - 23.5.2015 (M8 ja M8e)
« : 22.05.15 - klo: 09.17 »
Jeppe julkaisee aikataulun. Tarkoitus on aloittaa harjoituskierros klo 9

70
Saiskos ajajakorokkeen luukun avatuksi ja sähköä saataville tänään joskus klo 14?

Kyllä. Ajajakoroke on auki klo 20 asti. Sähköä löytyy korokkeen kyljessä olevasta keskuksesta.

Jos tulee paikanpäällä kysyttävää, niin mut saa puhelimella kiinni 045 262 4323 / Ilkka

71
Ennusteet ovat edelleen muuttuneet. Kevyt sadealue vaikuttaisi olevan siirtynyt aikaisemmaksi. Lauantain vastaisena yönä ja aamulla tullee kevyttä sadetta. Pieni sade imeytyy rataan, joten kisa ajetaan alkuperäisen suunnitelman mukaisesti lauantaina.

72
Ilmatieteenlaitoksen ennusteet lauantain säästä ovat muuttumassa synkempään suuntaan. Tällä hetkellä lauantai iltapäivälle on 50% todennäköisyys sateelle. Sunnuntaista ennustetaan edelleen aurinkoista.

Mikäli lauantaista tulee sateinen, kilpailu joudutaan siirtämään sunnuntaille. Sääennuste tarkistetaan perjantaina aamupäivällä. Jos ennuste edelleen tuolloin näyttää sadetta, kilpailu tullaan siirtämään sunnuntaille. Toivottavasti mahdollinen muutos sopii kilpailuun ilmoittautuneille.

73
Eilen saatiin radalla kanttarit valettua ja laitettua uudelle profiilille reunaputket valmiiksi. Rata alkaa olemaan kunnossa odottamassa kilpailuja. Lisäksi ilmatieteenlaitos ennustaa lauantaiksi poutasäätä  :smiley:

Kilpailuun on jo tähän mennessä ilmoittautunut
 M8 - 13 autoa
 M8e - 9 autoa

Hienoa, että näin moni on jo mukana. Vielä on aikaa ilmoittautua. Molempiin luokkiin muutama auto lisää, niin saadaan kummassakin luokassa kaksi erää kuskeja.

74
Rataa kunnostetaan kilpailukuntoon sunnuntaina 17.5. Talkoot alkaen kello 11:00.

75
Rataa kunnostetaan sunnuntaina 17.5., jolloin rata ei ole avoinna harjoittelulle.

76
Miten rata on avoinna harjoittelulle perjantaina 22.5.?

Rata on avoinna harjoittelulle perjantaina 10-20.

77
Sarjan viimeisen osakilpailun ajankohta on varmistunut. Se on Nokialla 15.8. Sarjapisteisiin lasketaan kaikki kolme osakilpailua.

Kilpailut:
Turku 23.5.
Vantaa 4.7.
Nokia 15.8.

78
Millainen käytäntö on kilpailunumeroissa?

Edit: jos ei ole olemassa olevaa kilpailunumeroa, niin antaako järjestäjä sen etukäteen vai sählätäänkö asian kanssa kisapäivän aamuna?😄

Kilpailunumerotarrat saa kilpailupaikalta ilmoittautumisen yhteydessä. Numero on kilpailukohtainen, sarjaan ei tarvitse erikseen hakea kilpailunumeroa. Koitetaan olla sähläämättä niiden kanssa kisa-aamuna :)

Jos autossa on jo numero liimattuna, niin numeron voi ilmoittaa myRCM-lomakkeella.

79
varattu

80
Kilpailukutsut / Finnish Open I - 23.5.2015 (M8 ja M8e)
« : 04.05.15 - klo: 21.47 »
KERHOKILPAILUKUTSU (Harjoituskilpailu)

TUA järjestää kerhokilpailun lauantaina 23.5.2015. Kilpailussa ajetaan luokat M8 ja M8e. Kaikki kokeneet kisakiertäjät ja erityisesti uudet, aloittelevat kuljettajat kutsutaan mukaan. Kilpailulisenssiä ei tarvita.

Kilpailussa kilpaillaan myös joukkuekilpailu. Joukkuekilpailuun voi ilmoittaa joukkueensa täällä.


AIKATAULU:
Lauantaina 23.5.2015
Alustavasti klo 9:00 - 20:00

Kilpailupaikka:
Jyrkkälän Pienoisautorata
Nuorisotalonkuja 1 (ent. Suikkilantie 8), Turku

Ilmoittautuminen:
On avoinna 20.5.2015 klo 18 asti täällä.
Ilmoittautuneet näkee täällä.

Ajotapa
M8:

- Harjoittelu
- Aika-ajo 3x5min.
- Nousufinaalit (joista kaikki jatkaa pääfinaaleihin) 1x15min
- Finaalit A,B,.. 2x20min (pistein)

M8e:
- Harjoittelu
- Aika-ajo 3x5min.
- Nousufinaalit (joista kaikki jatkaa pääfinaaleihin) 2x8min
- Finaalit A,B,.. 3x10min (pistein)

Osallistumismaksu:
20€/luokka, maksetaan paikan päällä (varaa tasaraha).

Huom. mikäli ei omista personal transponderia, voi sen vuokrata 5€ hintaan. VUOKRATTAVIA TRANSPONDEREITA RAJOITETUSTI! Transponder varattava ennakkoon ilmoittautumisen yhteydessä, ilmoittautumislomakkeella, kirjoittamalla kommenttikenttään. Transponderin hukkaaminen veloitetaan täysimääräisenä.

Finnish Open sarjasäännöt:
M8-luokka
Kuten viralliset M8-sarjasäännöt, seuraavin poikkeuksin (mukaanlukien ajoformaatti).
- Pakoputkessa ei vaadita ns. Efra leimaa/nro, mutta putken on oltava vähintään kaksikammioinen.
- Kokoluokkaa .21 (3,5cc) suuremmat ensiasennusmoottorit sallittu (RTR).
- M8 tyyppisiin autoihin tarkoitetut bensiinimoottorit sallittu.
- Ei teknistä kymppiä missään vaiheessa.

M8e-luokka
Kuten viralliset M8e-sarjasäännöt. Poikkeuksena ajotapa sekä ei teknistä kymppiä.

Varikko:
Varikolla ei ole pöytiä, ota oma pöytä mukaan
Sähköä 230 v saatavilla
Varikko ei ole katettu
Noin 200 m kauppa

Buffetti:
On.

Kilpailuorganisaatio
Kilpailunjohtaja: Tero Piipponen
Ajanotto: Juha Saarelainen
Tuomarit: TBA
Ratamestari: Ilkka Virtanen

Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

Kysymykset ja kommentit voi laittaa vaikkapa YV:llä allekirjoittaneelle

Sarjaa tukemassa:


81
varattu

82
Kilpailukutsut / JOUKKUEKILPAILUKUTSU - Finnish Open 2015
« : 04.05.15 - klo: 10.01 »
Finnish Open 2015 Joukkuekilpailusarja

Finnish Open sarjan yhteydessä kussakin osakilpailussa ajetaan joukkuekilpailu, jonka
pisteet lasketaan joukkueen jäsenten henkilökohtaisten kilpailusuoritusten perusteella.


Joukkueiden ilmoittautumiset 20.5. mennessä yksityisviestillä allekirjoittaneelle muodossa:

Joukkueen nimi:
Jäsenet:   Nimi
    1.
    2.
    3.
    4.


Joukkuekilpailun säännöt ovat seuraavat:

• Ilmoittauduttaessa joukkuekilpailuun, joukkueelle valitaan nimi ja nimetään
yhteensä neljä joukkueen jäsentä.

• Jokaisen joukkueen jäsenen osakilpailun pisteet lasketaan yhteen, joka muodostaa
joukkueen tulokseen. Joukkueelle annetaan osakilpailun sijoituksesta M8/M8e
taulukon mukaisesti joukkuepisteet sarjataulukon laskentaa varten.

• Vähintään yksi kilpailija M8 luokassa ja vähintään yksi M8e luokassa eli joukkue voi
saada korkeintaan kolme tulosta M8 luokasta ja vastaavasti korkeintaan kolme
tulosta M8e luokasta.

• Mikäli joukkueen jäsen osallistuu kahteen luokkaan yhdessä osakilpailussa:

• Joukkueen tuloksiin voidaan huomioida vain yksi tulos. Joukkuetulokseen
huomioitava luokka tulee ilmoittaa järjestäjille ennen kilpailun alkua.

• Henkilö ei voi osallistua kahteen joukkueeseen ajamalla kahta henkilökohtaista
kilpailua.

• Joukkue voi kuhunkin osakilpailuun ennen kilpailun alkua nimetä yhden jäsenen
tilalle varajäsenen, mikäli jokainen joukkueen jäsenistä ei pääse osallistumaan
kyseiseen osakilpailuun.

• Joukkuekilpailussa palkitaan sarjassa parhaiten pärjänneet joukkueet kolmen
osaklpailun yhteistuloksen perusteella

Sarjaa tukemassa


83
Sähköllä mennään kansallisessa ja Finnish Openissa. Ehkä joku Finnish Open kisa nitrolla.

84
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 25.03.15 - klo: 20.18 »
Rata ei ole vielä ajokunnossa. Radalle on tuotu kevättalven aikana paljon uutta savea ja rataprofiiliakin on muutettu. Talkoopäiviä tarvitaan vielä.

85
Tuli mieleen että pitääkö jotain turvallisuus juttuja ottaa huomioon noiden bensavehkeiden kanssa? Eroaako 2-tahdin kaasuuntuminen tai leimahduspiste nitrosta?

Käsittääkseni bensiini on metanolia herkempi syttymään. M8 autoihin tarjolla olevilla bensakoneilla ajetaan normaalilla pienkonebensiinillä, joten poltooaineen käyttö vastaa ruohonleikkurin tankkaamista. Olet kuitenkin oikeassa, että varovaisuutta vaaditaan autoja tankatessa.

Tulipaloriskinä Finnish Open sarjassa sallituista energialähteistä kärjessä ovat sähköautot. Eli sähköautojen kuljettajien on käsiteltävä akkuja varoen ja  huomioitava akkujen latausta sekä käyttöä koskevat turvallisuusohjeet.

86
Sääntöihin liittyen on kysytty mahdollisuutta osallistua Finnish Open sarjan M8 luokkaan bensamoottorilla varustetulla autolla. Asiaa on pohdittu ja Turun osakilpailun osalta osallistuminen sallitaan.

Sarjassa ei muutenkaan olla autojen teknisten vaatimusten suhteen yhtälailla tarkkoja kuin vaikkapa SM sarjassa. Poikkeaminen autoluokkien säännöistä on tarkoitettu kuitenkin lähinnä aloitteleville kilpailijoille kilpailuun lähtemisen helpottamiseksi sekä esimerkiksi tässä bensamoottorin tapauksessa uudenlaisen moottorityypin kokeilemiseen.

Koska kyseessä on kuitenkin kilpailusarja, poikkeamalla säännöistä ei saa tuottaa itselleen kilpailullista etua verrattuna sääntöjenmukaisella kalustolla ajaviin kuljettajiin.

87
Finnish Open sarjan kalenteriin on tulossa kolme osakilpailua. Sarja alkaa Turusta. Kokonaispisteisiin lasketaan kaikki kolme osakilpailua.

Kilpailut:
Turku 23.5.
Vantaa 4.7.
Nokia ??.?.

M8 ja M8e sarjojen lisäksi kilpaillaan myös joukkuesarjassa. Joukkuesarja on ikäänkuin F1-sarjan tallimestaruus. Joukkueen jäsenet ajavat M8 ja M8e sarjoja ja keräävät pisteitä itsensä lisäksi myös joukkueelleen. Kussakin joukkueessa on neljä kilpailijaa ja edustus sekä M8 että M8e luokassa. Tarkemmat säännöt myöhemmin, mutta neljän hengen joukkueita voi jo alkaa miettimään. M8 ja M8e sarjoihin saa toki osallistua myös kuulumatta joukkueeseen.

88
LiPo akkujen hyötyjä ovat mm. pienempi sisäinen vastus ja parempi energia/paino suhde. Käytännössä LiPo akulla voi siis ajaa tehokkaammalla moottorilla akun kuumentumatta liikaa. Lisäksi samalla moottorilla ja fyysisesti saman kokoisella akulla LiPo akun ajoaika on pidempi.

Harjattomalla moottorilla on hiukan parempi hyötysuhde. Lämpöä tulee vähemmin ja ajoaika pitenee. Lisäksi harjaton moottori vaatii vähemmin huoltoa.

Nykyään uudet laitteet ovat pitkälti harjattomia. Käytännössä harjattomat ovat useimmiten parempia, koska eri merkkien parhaat mallit ovat harjattomia ja edullisemmat mallit usein perustuvat tekniikaltaan huippumalleihin.

89
Ohessa dataa liittyen kierrosaikoihin. Laskin jokaisen yksittäisen groupin kuskien kierrosaikojen keskiarvon kussakin hiitissä. Tämän jälkeen vertasin eri hiittejä kyseisen groupin hiittien mediaaniin. Näistä tuloksista tuli oheinen kuvaaja. Vertailun vuoksi tein samat kuvaajat myös Turun 2014 kisasta ja Tiksin kisasta. Nokian kisaa en ottanut mukaan, koska aika-ajotuloksia ei ollut myRCM-kannassa. Tuloksissa on mukana myös 2wd luokka.

Kuvaajassa aikajana kulkee kilpailupäivän mukaisesti alkaen "2wd group1 heat1" päättyen "4wd group7 heat3". Pystyakselilla 0-taso on groupin mediaani, postiviinen on hitaampi keskiarvo ja negatiivinen on mediaania nopeampi keskiarvo. Ensimmäinen korkea piikki on 4wd group6 heat2 ja toinen 2wd group5 heat3.

Kilpailun aikana tehty toisen hiitin hylkäys on herättänyt keskustelua. Oheisesta kuvaajasta käy ilmi, että päätös oli perusteltu. Kuvaajasta näkee myös närää aiheuttaneen osan. Toisen hiitin puolivälin tienoo on huomattavasti nopeampi kuin kolmannen hiitin puoliväli. Kilpailun aikana dataa ei pysty analysoimaan kovin monimutkaisesti, mutta silti tehtiin mielestäni ihan hyvä päätös.

Itse ajoin nelkkujen ensimmäisessä groupissa ja minulle hylkäyspäätös merkitsi suurta pudotusta tuloksissa. Harmitti kovasti. D-finaali oli tavoitetta huonompi lopputulos.

Finaaleissa oli kuitenkin hyvää kilvanajoa. Toisen finaalin jälkeen oli ehdottomasti hyvä fiilis kilpailusta.

Toisen finaalin toiseksi viimeisellä kierroksella taisin tosin antaa "kierroksella" tietä kanssani kilpaa ajaneelle autolle ja siinä meni saman tien kolme kilpailijaa ohi. Kierroksella ohittavien/ohitettavien suhteen kilpailut ovat vaikeita. Tässä mielessä erityisesti Salosen suoritus aika-ajossa oli huima, kun hän ajoi jokaisessa aika-ajossaan kaksi kierrosta oman eränsä toiseksi parasta enemmän.

102

90
Perjantaina harjoittelumahdollisuus radalla on klo 16:00-22:00 välisenä aikana. Yöpyminen radalla ei ole mahdollista.

TUA:lla on radasta vuokrasopimus, joka mahdollistaa radan käytön ja myös rajoittaa radan käyttöä. Sopimusta emme voi huutoäänestyksellä muuttaa. Olemme sopineet vuokrasäännöistä poiketen radalle kuuden tunnin harjoittelumahdollisuuden perjantaille. Neuvottelemme vielä harjoittelumahdollisuuden pidentämisestä muuttamalla aloitusajankohtaa aikaisemmaksi. Neuvottelun lopputuloksesta ilmoitetaan täällä mahdollisimman pian.

Sivuja: 1 2 [3] 4