Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ile__

Sivuja: 1 ... 24 25 26 [27] 28
781
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 29.10.08 - klo: 23.45 »
Mitä tulppaa ootte käyttäny näissä ossin kisakoneissa kylmemmillä keleillä niinku vaikka pikku pakkasella?

Sekä V-SPEC että 28XZ kokemukset kiinnosta... P3,P4,P7,P8 mitä näitä ny on vai ajetaanko P3:sella läpi vuoden?

782
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 29.10.08 - klo: 23.36 »
Laitetaan ny vielä sisältäki kuva

783
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 29.10.08 - klo: 23.32 »
Ens kevääksi uus ST-RR alkaa pikkuhiljaa oleen nipussa... Maalailuthan on aloitelijan eli minun harjoittelua, mutta jospa se pihasuttailuun kelpais :cool:

784
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 27.10.08 - klo: 17.53 »
Euro on dollaria vahvempi, eli dollarihinnoilla tilatessa tulee tavarat edulliseksi.

Jep tätä ajattelinkin. Lähinnä teki mieli tilittää tätä: http://www.x-rates.com/d/USD/EUR/graph120.html

Dollari ja halpa ei sovi enää samaan lauseeseen.
Euro on nyt noin 1,24 dollaria
kun se heinäkuussa oli parhaimmillaan 1,55 dollaria
eli aika paljon on dollari vahvistunu kesästä...ikävä kyllä
(kurssit paypalin vaihtokurssseja)

785
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 27.10.08 - klo: 03.19 »
Me hankimme Ossin V-Speciin sopivat työkalut, koska se on moottori jota kannattaa pitää kunnossa puristamalla.

Kun putki on puristettu, niin sitten nähdään onko noista mihinkään.

Joko on saatu tuloksia sylinteriputken puristamisesta?

786
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 29.09.08 - klo: 09.09 »
IGT-forumista: Shimmata starttiboksista kumia ylemmäs nii toimii.(vaatii tietenkin kumin mahtumisen slotista)

787
Ensivaikutelma iskariosapussia tyhjentäessä oli että ompa ISOT pöntöt. Mäntä on halkaisijaltaan kokonaista 16mm. Hong nor taitaa olla ainut tämän lisäksi joissa ollaan samoissa mitoissa, muiden merkkien ollessa millin pienemmät (älkää risiinnaulitko jos olen väärässä).

Hienot kuvat auton kasaamisesta selostusten kera. Vaatii kärsivällisyyttä että malttaa ottaa kuvia rakentamisen keskellä.
Minkälaisella motilla tätä D8 meinaat testata?

Ps. Inferno ST-RR BigBoret: Mäntä 16mm ja jousen sisä halkaisija 20mm.(ei ristiinnaulita  :angel: )
Jännä homma kun mulla on Hyper ST Pro:nkin BB iskarit joissa iskarin ulkohalkaisija on tuon 16milliä. Paljonkohan normi iskareissa on tuo männän halkaisija...

788
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 27.09.08 - klo: 20.20 »
En sitte mitenkää moittinu tuota GT2 versiota...totesin vaan.
Mielestäni nuo GT2 päivitykset on erittäin positiivisia:
isompi tankki, moottoripukit, pidempi pohjalevy, vantit ja mielestäni ehkä tärkeimpänä tuo SG-akselinen kone.
Jonku tuommosen SG-koneisen auton tulen kyllä itsekin hankkimaan ensikesään mennessä, jotta saa IGT:henkin tuon SG-myllyn.

On ne pirun hienoja Corvette ja etenki Audi...ehkä hankkii semmosen :roll:

Onko MikkoL saanu jo GT2:sen?

789
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 27.09.08 - klo: 19.44 »
Tuota GT2 versiota ei sitte tartte käynnistellä starttiboksilla.
10milliä pienempi vauhtipyörä ja moottori vähintään yhtäkorkealla ku vanhassaki.
Kokeilin tänään vastaavaa ei yllä :embarrassed:
Kisa mallin pukeilla kone tippuu sen tarvittavan 5 milliä, mutta orkkis korvakot joutuu poistaan lohkon pohjasta ja pohjalevyyn kairaamaan 1,5 milliä syvän montun(olen tehny...)


http://www.kyoshoamerica.com/pictures/news/65_10_lg.jpg

790
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
« : 27.09.08 - klo: 19.17 »
Mulla on se Acen DS1015 ohjauksessa, on tosi nopea ja tehokas servo.
Kestävyyteen en ota kantaa suuntaan tai toiseen, kaverilla hajosi vastaava ihan yllättäen, noin puolentoista gallonan ajon jälkeen. Potentiometri oli mekaanisesti hajonnut.
Se kaveri purki auton toissapäivänä ja löysi jumittuneen servosaverin(oli hiekkaa sopivasti saverin liikkuvien osien välissä).Varmaanki siksi särkyi(kolmas kaveri kävi kokeileen autoa...  :azn: ) eturenkaan osuessa nyrkkiä pienempään kiveen. Samanlainen on edelleen jarrussa ja ohjaukseenki tulee tulevaisuudessa... On mielestäni oikein hyvä servo ja edullinenki vielä.

791
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 17.09.08 - klo: 18.08 »
Onkohan tuossa GT2:n vaihteiston etu-ulostulokuppi pidempi kuin GT:ssä vai onko siinä ohuemmat jarrulevyt.

Itse itselleni vastaten.Ilmeisesti on...

Edit: se oliki Ofnan vaihteisto :embarrassed:

792
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 11.09.08 - klo: 10.42 »
Onkohan tuossa GT2:n vaihteiston etu-ulostulokuppi pidempi kuin GT:ssä vai onko siinä ohuemmat jarrulevyt. Mä kokeilin edellisessä IGT:ssä Kahta normi jarrulevyä ja se ulompi jäi niin "huulelle" että irtos parin tankillisen jälkeen. Ratkaisin silloin ongelman tekemällä millin rosterista uudet levyt(vakiot on 2milliset).
Miten muut on parannellu IGT:n jarruja.

Onko kukaan kokeillu laittaa 20 tai 22 asteen casterblockeja tähän? Jos on, niin millä osanumerolla löytyy oikeat ylätukivarret(c-hubin yläpää tulee taemmas kuin vakiossa)?

edit: http://www.kyosho.de/shop_image/product/ce444261ce1467bbaf9d0f6597d6248d.jpg

793
Polttisautot / Vs: Kytkin & Moottorijarrutus
« : 05.09.08 - klo: 20.23 »
Koska moottorin kierrokset tippuvat nopeasti.
Moottorijarrutusta on korkeintaan sekunnin osa.

Tästä huippuaiheesta ny on turha kiistellä. Itse olen aloitteleva pihasuttailija. Olen aloittanut harrastuksen tän vuoden tammikuussa...toistakymmentä polttista on ollu ja suurimmassa osassa niistä ei pysty edes kuvittelemaan että tämmöisissä "moottorijarrutusta" polttis autoissa vois tapahtua  :grin:

Fakta kuitenkin on että Casullin kans ajeltiin eilen illalla mun ST-RR:llä, ossin kone ossin vauhtipyörällä, kössön alumiinisilla kytkinpaloilla, ultimateracingin kellolla.
Lopputulos: Kumpikaan meistä ei pystyny väittään ettei silminnähden tapahtuisi moottorijarrutusta!

Se on totta että se ei kestä 0,2sekuntia pidempään mutta siellä se on.
Kutakuinkin jos kierrokset on esim 35krpm ja tippuu siitä esim 20krpm:n : alumiiniset palat pitää kytkinkellosta kiinni. Kun kierrokset tippuu tarpeeksi alas niin tottakai palat irrottaa.

Testi suoritettiin asfaltti sekä nurmikko alustalla pilkkopimeässä silmät kiinni kuulosuojaimet päässä.
Todettiin myös että 15000 neliömetrin betoniseinäinen halli pysäyttää kärrynpyöriä heittelevän truggyn erittäin nopeasti(nopeammin kuin "moottorijarrutus", jopa ennen kuin seinää ehtii huomata...

Eli väitän että moottorijarrutus on olemassa, mutta se on hyvin pieni ja se ei liity mitenkään mihinkään, eikä tällä tiedolla kukaan koskaan missään tule tekemään yhtään mitään.

Ps. UltimateRacingin kolmipalakytkimellä komposiittipaloilla tätä ilmiötä ei saa tapahtumaan edes 0,01 sekunniksi.

Tämä on sitte vain mun mielipide jonka esitä omana "faktanani" olkoot muut mitä mieltä haluaa, siihen on kaikilla oikeus.

794
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 17.08.08 - klo: 23.33 »
Käytiin kaverin kans ajeleen eilen truggyillä. Kaverilla on Hobaon ST RTR vakio motilla ja mulla on Kyoshon ST-RR OS:n 28XZ:lla. Meillä oli erittäin hauskaa varsinkin mulla kun Ossissa oli voimaa aivan p*rkeleesti.
Kaveri kävi kokeileen O.S:ää ja ajotapahtuman lopputulos: Hobaoonki tulee OS:ssä.

Ja vähän aiheestaki ettei menis offtopiciksi kokonaan:
Onko muuten normaalia että 2gallonaa ajetussa 28XZ:ssa on kiertokangen alalenkki väljän oloinen, mutta kulkuja siinäkin riitti samalla lailla kuin tässä uudessakin( se vaikuttaa yhtä väljältä tuossa mun uudessakin motissa.Vauhtipyörästä kokeiltuna)?
Edit: vanhassa koneessa oli takalaakeri vähän "väljä" ja uudesta koneesta nyt kun otti sen irti ja kokeili niin ei löytyny mitään väljän oloista :grin:

"Casull"  multa pitäis löytyä siihen uusi pakokäyrän tiivisteenki mukaan..

Edit: Kumpi noista Hobaolta löytyvistä tulpista on kuumempi: P3 Ultra Hot vai P4 Super Hot? Kummallaki 28XZ toimii pirun hyvin. "Niko" :n mielestä aikaisemmassa jutussa vain P3 on oikea näihin koneisiin, mutta kiinnostaa vaan että mitä eroa tuolla Ultralla ja Superilla on?

Toinen kyssäri: Onko 28XZ:ssa ja V-Spec:ssä samat laakerit vai erikokoiset kun Hobaon sivuilta ei löytynyt kuin V-Spec:n takalaakeria? Varmaan heiltä kuitenkin löytyy kaikkia ossin osia.

795
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 17.08.08 - klo: 23.17 »
Pojan sähkö Mini-Infernoon laitettiin apulantaa niin siitä kasvoi MP7.5US sähköversio :grin:

Takana näkyy iskänki uus ST-RR(aivan mahtava ajettava isolla Ossilla)

796
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 03.08.08 - klo: 08.40 »
Nyt näköjään löytyy uudesta MP9:stä ja uudesta ST:stä olevan kuvia ja myynti hintoja... ST:ssä moottoripukit, mustakansi, pidempi siipiteline. Äkkisilmäyksellä aika siistin näköisiä.

797
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 19.06.08 - klo: 23.32 »
eteen 5000 keskelle 10000 taakse 7000.

Iskari öljyä löytyy ainoastaan 50 wt.
Vaiha etu ja taka diffien paikkoja keskenään.. kokeile oisko sitten parempi kääntymään.

798
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 12.06.08 - klo: 18.24 »
Tuolla ois kuvia Ossista kössissä.(nuoli oik. löytyy lisää kuvia). OS28XZ


Montako tankillista ois syytä suorittaa sisäänajoa ennenku ottaa ylimääräsen kansiprikan pois ja aloittaa ajaan isommillaki kierroksilla. Käyttöohjeessa ei minun mielestä ollu määritelty sitä..?

799
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 23.05.08 - klo: 20.10 »

Siellä näytti 5-puolaista edelleen olevan kolmea eri väriä jopa. Ovatko kestäneet hyvin?

Tuohon päälle pläjäytetään tietysti postikulut. Kannattaa varmaan tilata muutakin samalla. Kuinka paljon (edes haarukkaa kun saisi, eikä millekään valtavalle paketille) postarit vois olla? Te, joilla kokemusta, kertoisitteko?
Siellä sivuilla teet tilauksen niin näät loppu summan rahteineen, sitä tilausta ei tarvi tehä loppuun asti jotta se näyttää kokonaiskustannukset. Mulla oli 50 euron eestä tavara: pikku paketti jossa luki että tavaraa alle 10usd arvosta.
Tuli lähi postiin ja seuranta paketilla toimi koko ajan. Reilu viikko muistaakseni meni.

800
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 23.05.08 - klo: 18.46 »
Ile, saatko muutaman kuvan autosta nyt kun olet saanut sen ajokuntoon
Tuli varmaan makee kärry
Tulen Suomeen juhannukseksi niin pitää sitte ottaa kuvia ja laittaa sinne uudet autot ketjuun vai mikähän se oli.
kerpeleen Unkarin työreissu kun just ehdin saada auton kasaan ja ajaa pari tankillista sisäänajoa niin joutu tänne lähteen :angry:

801
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 17.05.08 - klo: 23.57 »
Tänään ajoin sisään uutta 28XZ:aa joka on Inferno MP7.5:ssa. Aivan mahtava mylly=> jos se jaksaa truggyä viiä niin buggyä se jo liikuttaa melko joutuun... Alhaalla on voimaa aivan s'tanan paljon ja kiertää melko reilusti, vaikka nyt onkin vasta sisään ajoa ylimääräisen kansiprikan ja pienemmän 8millin holkin kans. Epasta rajoitin luisti avautumisen reiluun puoleen. Kytkimenä on Ossin oma vauhtipyörä Ultimaten kellolla.
Ps. "Ei se kestä"narinoiden vähentämiseksi: autossa on US-RTR paketista jäljellä vain kori+siipi, kaikki muu on uutta vahvempaa/parempaa osaa :wink:

802
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 17.05.08 - klo: 23.32 »
http://www.rcmart.com/catalog/default.php?language=en

Itse tilasin tuolta renkaat ja 5 puola vanteet oli jotain 7-10 dollaria...

803
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 07.05.08 - klo: 23.33 »
Paljon tossa lipossa on kapasiteettiä ja paljon on jännite? Näyttää aika sopivan kokoiselta mini infernoon.

2100mAh 3kennoinen. Tuo Polttiskoppa on 11milliä pidempi kuin sähköversio niin tilaa on enempi.Mutta kyllä tuon kokoonpanon saa sähkönpohjalevyllekki mahtumaan...

804
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 06.05.08 - klo: 13.16 »
Siinä ois ny kuvia Z9:stä muokatusta harjattomasta Mini Infernosta. Oikealle kun selaa niin löytyy kuvia sisältäkin... http://www.opel.desteem.org/displayimage.php?album=lastup&cat=10398&pos=0


805
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 03.05.08 - klo: 07.03 »
Tuo servojen ristiin vaihto kokeilu on hyvä idea, paitsi että: kaverin autosta hajos jus tolleen se ohjausservo tai "vastaanotin/nopari/servonohjaus" laatikko hässäkkä... Hetken ihmeteltyä päätettiin laittaa minun MI siihen vierelle ja kokeilla servon johtoja ristiin.
=> Sitten meillä oli 2 Mini Infernoa jossa oli ohjaus homma sökönä :wink:.

Eilen illalla kävin ajamassa pikku pätkän "uudella" MI:lläni joka valmistuu tässä pikku hiljaa.Laitan kuvia tännekkin kun saan sitä vähän siistittyä(ZeroNine-Brushless) :wink:

806
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 01.05.08 - klo: 15.42 »
Ehdotuksia kokemustenne perusteella mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?

-K-

Mun Mini Infernosta ja kaverin Mi:stä meni pari kuukautta sitten samalla lailla, pari viikkoa sitten meni pojan Mini Infernosta myös ohjaus :roll: Kaikista näistä pikku(ja isoistakin) autoista ne jossain vaiheessa hajoaa.
Seuraava vaihe on sullakin hankkia normi vastari + erillinen nopari + modata iso vakioservo ohjaukselle. Ite pari viikkoa sitte tein kossin autoon päivityksen jotta ei olis koko ajan rikki:
Hitec am27 vastari + kyoshon 1200Mah akut + Speedtech nopari + Futaban iso vakioservo + Kuulalaakerit ja nivelvetarit joka nurkkaan + keskidiffi pikaliimalla lukkoon + 3Racingin kuuladiffit eteen ja taakse + 13 pinjoni.

Nyt on pärjätty jo kaksi viikkoa ilman lausetta " Isi tämä Mini Inferno ei toimi." :wink:

Ps. nopareita ei helpolla löydy 8 kennoselle, tuo kossin autossaki oleva nopari on "4,8V-8,4V" ja silti toimii. Mun MI:ssä on Hitecin EZX-R Pro taijotain sinne päin 4,8V-7,2V niin se ei taho täydellä akulla lähteä kun sielä joku ylikuormitus suoja vissiin katkoo menoa, vähän tyhjemmällä akulla kulkee pois tiehensä.

Edit: siis halpoja nopareita ei löydy helpolla jotka virallisesti kestäis sen 9,6V.

807
Polttisautot / Vs: Kyosho mini inferno gp 09
« : 21.04.08 - klo: 20.07 »
Kannattaa käydä ajamassa autolla ennenkuin mitään kisapillejä yms meet hankkimaan siihen. Kävin tänään päivällä ajamassa omalla 09:llä ja meno haluja oli aivan pirusti. Aivan käsittämättömän hauska kampe ajella :wink:
Noin pieni auto noin tehokkaalla koneella kiihtyy paljon nopeammin kuin esim MP7.5:nen GXR28 koneella koska on paljon kevyempi. Alumiininen etuiskarituki on omasta mielestäni ainoa lisävaruste mitä autoon tarvii.Pojan sähköMI:stä on meni alkuun muovinen iskarituki mutta kun laitto alumiinisen niin alkoi kestää..

808
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 16.04.08 - klo: 12.26 »
Avaampa tälle paljon odotetulle noparille oman ketjunsa koska julkaisuaika on vuotanut jo julkisuuteen, eli maaliskuussa 2008 pitäisi noparin & ainakin yhden moottorin olla markkinoilla. Ensimmäinen moottori mikä tulee kauppoihin on ilmeisesti noin 2200kv, muut moottorit ovat  1750kv ja 1550kv.
Jokohan tätä kohta saa.En vielä löytäny ainakaan, Castlen sivuillakin mainostetaan vielä tulossa olevaksi..

809
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 09.04.08 - klo: 19.10 »
Mulla on nyt ollu se kyoshon oma 3-kennonen 800mah lipo toisella puolella káytőssá ja hyvin toimii kun kolosi koria takakulmasta váhásen. sinne toiselle puolelle mahtuu samallalailla toinen samanlainen lipo. Sillá sais váhá lisáá ajo aikaakin kun ampeerit nousis...kőssi -07 kuvastossa on loppu páássá kuva mini infernosta noilla lipoilla :wink:

mistä hommasit? kyselin joskus alkuvuodesta, silloin niitä ei ollut saatavilla täällä meillä.

Kárkkáiseltá Ylivieskasta ostin 27,50e kpl.Niillá on vakio hylly tavaraa vissin támá akku...

810
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 05.04.08 - klo: 11.34 »
Mulla on nyt ollu se kyoshon oma 3-kennonen 800mah lipo toisella puolella káytőssá ja hyvin toimii kun kolosi koria takakulmasta váhásen. sinne toiselle puolelle mahtuu samallalailla toinen samanlainen lipo. Sillá sais váhá lisáá ajo aikaakin kun ampeerit nousis...kőssi -07 kuvastossa on loppu páássá kuva mini infernosta noilla lipoilla :wink:

Sivuja: 1 ... 24 25 26 [27] 28