Kirjoittaja Aihe: Painogallup  (Luettu 15557 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Painogallup
« Vastaus #60 : 03.04.05 - klo: 22.41 »
Sama auto ku ajoin Hollannissa. Kansi on waaanhasta CMB:n ratamoottorista.

Niin joo sitten mulla on autossa keski- ja takadiffissä HoBaon uudet kevenetyt rattaat ja alumiiniset ristiakselit.

Tais olla Akin auto jotain 3100 mut enivei. Kevyt on.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Painogallup
« Vastaus #61 : 04.04.05 - klo: 06.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
CMB EVO 2 moottorisarjan korvasi CMB RS 21 moottorisarja.

Jeh, no simmonen sitte... näköjään 1 olis jäljellä, mut mut... mietintämyssy.

Lainaus

Kuvia mun autosta:
http://www.sanderssona.com/omat/niko-h7/

Kuvia kun kattos järjestyksessä, niin ennen kuin kori sai maalin pintaan näytti kun olisin katsonut omaa autoani, ei paljoa eroa. (eriväriset pyörän cnc-mutterit, ohjaus-servon vivusto kulkee itselläni sisäpuolella yms. pientä)

Tuommoinen 87313L olis makkia. (Long chassis CNC 4mm) Taitaa jäädä siinä kuitenkin e/gramma aika pieneksi.

 - Hount

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Painogallup
« Vastaus #62 : 04.04.05 - klo: 07.40 »
Suurempi hyöty siinä pohjalevyssä on se että se on vähän pidempi. Minusta parempi röykkyisella radalla, eli useimmilla radoilla.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Painogallup
« Vastaus #63 : 07.04.05 - klo: 11.07 »
Kisakauden 2005 pidempi pohjalevyinen Hobao on käynyt puntarissa. Sai aika hobaomaiset lukemat. Kokonaispaino 3588 g, josta renkaiden osuus 486 g (crime fighterit), akku 138 g, koppa 74 g. Renkaaton auto siis 3102 g.  Näillä eväillä kauteen.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Painogallup
« Vastaus #64 : 07.04.05 - klo: 11.17 »
Tuukka: mitkä vanteet sulla on tossa painossa?
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Painogallup
« Vastaus #65 : 07.04.05 - klo: 11.37 »
Kysyn nyt suoraan, että onko tällä painolla krossissa mitään väliä?

Muta ja hiekka menee joka koloon autossa ja näin ollen lisää painoa jo ekassa mutkassa. Saatika sitten että auto olisi kovin tasapainoinen?

Jos renkaat vetävät sisälleen vettä insertit painavat kuin synti?

Tietysti parilla ekalla kierroksella se 500 grammaa tai jopa 300 grammaa voi jotain vaikuttaa. Mutta tuskin sitten kun autossa on kilo hiekkaa tai kenties mutaa.

Suomen radoilla kuitenkin muta on aika yleistä(!?)

Mutta jos joku voi sanoa että onko painolla väliä niin on ystävällinen ja sen nyt vaikka "todistaa".  :mrgreen:

Touringissa ja muissa missä ei likaa oikeastaa ole on painolla sitten tiestysti väliä.

Ja jos tähän jossain on tässäkin topicissa vastaus niin kertoisiko millä sivulla jne.  :D

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Painogallup
« Vastaus #66 : 07.04.05 - klo: 11.45 »
Kyllä sen huomaa, jos laihduttaa autoa selvästi satoja grammoja. Sitä paitsi ei kaikki kisat ole mutapainia. Viime kesä oli poikkeus. Mutakelillä on yks ja sama mitä se auto painaa puhtaana.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
Painogallup
« Vastaus #67 : 07.04.05 - klo: 12.50 »
Itsekin voisin kuvitella että tasapaino on tärkeä; jos kaikki paino on moottorin kohdalla (sitähän on vaikea laihduttaa) niin ei sekään varmaan ole hyvä juttu.. mitä tasaisemmin paino jakautuu ympäri autoa, sen parempi, luulisin. Kevyempi auto kyllä varmaan kestää paremmin koska osat ei joudu niin kovien G-voimien rasittamiksi kuten mm. alastuloissa.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Painogallup
« Vastaus #68 : 07.04.05 - klo: 13.04 »
Luulen, että vanteet ovat Prolinen.

Harrastuksen yksi osa on rakentaa autosta mahdollisimman hyvä ja siinä paino on tietysti pahasta. Tässä vain pitäisi kokonaismassa sijasta kertoilla massan sijaintia, mutta kuka nyt sellaista osaa, voi ja jaksaa analysoida.

Tässä vaikka kysymys pohdittavaksi. Otatko mieluummin autoon lisää painoa 50 g moottorin jäähdytysripoihin vai 100 g pohjalevyyn? Mutuna itse ottaisin pohjalevyyn isomman massan.

Mika R

  • Vieras
Painogallup
« Vastaus #69 : 07.04.05 - klo: 13.09 »
tottakai pohjalevyyn, se tulee alas ekana ja painopiste alhaalla   8)

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Painogallup
« Vastaus #70 : 07.04.05 - klo: 13.47 »
Menkää ajamaan :-)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Painogallup
« Vastaus #71 : 07.04.05 - klo: 18.54 »
Itseasiassa ei se ole "Tottakai pohjalevyyn". Pari mugenin tiimikuskia jenkeissä nosti pannua pari milliä (tavallaan sama kuin lisäisi painoa jäähdytysripoihin) ja sai auton kääntymään paremmin koska auto kallisteli herkemmin
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

  • Vieras
Painogallup
« Vastaus #72 : 08.04.05 - klo: 16.26 »
Mielenkiintoista. Keskustellaan sitten kauden kuluessa lisää kun on käytännön kokemustakin taas.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Painogallup
« Vastaus #73 : 13.04.05 - klo: 11.36 »
50grammaa lähti kun vaihdoin:
Alupallot
Alumiiniset jarrukammet
Alu-Servosavertolpat
Alutapit diffeihin.

Silti painoa on 3090grammaa ilman renkaita. Tuo riittää mulle, se kestävyys ajaa keveyden edelle. (ehkä rotaatiomassaa vois keventää jyrsityillä diffien ulostuloilla, joskus)

 - Hount

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Painogallup
« Vastaus #74 : 13.04.05 - klo: 13.19 »
paino ilman renkaita ei kerro mitään.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Painogallup
« Vastaus #75 : 13.04.05 - klo: 13.20 »
koska kukaan muu ei punnitse autoa ilman renkaita. Ajokunnossa pitää punnita
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Painogallup
« Vastaus #76 : 13.04.05 - klo: 13.50 »
Rengaskierroksen valinnalla voi säästää jopa 150g painossa, mutta renkaiden ykköstehtävä taitaa painon kustannuksella olla omaan ajotapaan sopiva pito, eikö?
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Painogallup
« Vastaus #77 : 13.04.05 - klo: 17.54 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
koska kukaan muu ei punnitse autoa ilman renkaita. Ajokunnossa pitää punnita


No onko se parempi että kerron painon jokaisella rengassarjalla? Kuitenkin joku haluaa verrata painoa omaansa, niin hän ei varmaankaan halua arvailla että onkohan Hountilla ollut paljonkin vettä inserteissä, mimmoisetkohan vanteet hountilla on ollut, kun kuitenkin renkaita vaihdetaan ihan tuosta vaan, ja rengassarjojen paino vaihtelee jopa 150g saatika sitten kun toinen on imenyt vielä vettä ja kuraa sisäänsä.

Tiedän ettei kukaan punnitse autoaan muuta kuin ajokunnossa, mutta minäpäs punnitsen ilman renkaita, koska renkaiden paino vaihtelee kuun asennon ja aurinkopilkkujen mukaan. Eikä minulla ole tällä hetkellä kuin ajettuja renkaita jotka ovat täynnä moskaa. Niiden painot löytää kuitenkin tästä samasta treadista hieman ylempää.

Ajamattomilla Crime Fightereilla sekä Hobaon uusilla vanteilla painoa oli ajovalmiina tasan 3600grammaa.

 - Hount

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
Painogallup
« Vastaus #78 : 17.04.05 - klo: 23.13 »
Renkaathan valitaan jonkun AIVAN muun perusteella kun painon, mutta jos jotain kiinnostaa niin tuli vähän punnittua kamoja. :) Kaikki painot ovat per kierros. Järjestyksessä painavimmasta kevyempään.

Renkaat
Medial Pro Vega            302g
Proline Crime fighter     274g
Medial Pro Easy            252g
Medial Pro Turbo           236g
Medial Pro Adherish      218g
Medial Pro Raptor II      210g
Medial Pro Woops         208g
Medial Pro Pulsar          192g

Suurin ero siis 110g.

Vanteet
Medial Pro levyvanne    172g
Hot Bodies levyvanne   162g
Medial Pro puolavanne  144g

Insertit
Medial Pro hard            38g
Proline                        26g
Medial Pro medium       24g
Medial Pro soft             21g



Inserttien painosta pystyy keiken järjen mukaan päättelemään aika hyvin tiheyden.

Olis mielenkiintoista tietää Prolinen levyvanteiden paino. Taitaa olla lähellä 200g? Samoin Prolinen Knuckelsien, crimet on jo noin painavat vaikkei "kulutuskumia" ole juurikaan, rakenne on vaan tukeva. Yli 400g menee aika varmasti?
Pyörivää massaa renkaat kun on, niin selkeesti huomaa eron kiihtyvyydessä kun vaihtaa tuollaisiin tyyliin *isältä pojalle* kumeihin, esim. vega tai knuckels.

Poissa Pinkki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Painogallup
« Vastaus #79 : 03.07.05 - klo: 22.53 »
Ihan pakko laittaa tänne norsun paino ulvilassa 2.7 Eli hobao paino 3860g. Saas nähä jaksaako tota laihduttaa vai pitäiskös vaan yrittää opetella ajamaan. Jos ei laihdututa tota ni voi ainakin aina syyttää autoa siitä ettei pärjää.
Diipa daapa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Painogallup
« Vastaus #80 : 03.07.05 - klo: 22.55 »
Reiskan paino oli 3500.
Joka erän jälkeen oli tullu vähintään 50 grammaa lisää painoa.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Painogallup
« Vastaus #81 : 03.07.05 - klo: 23.34 »
Kyosho erän jälkeen 3374 grammaa tai jotain sinne päin  :)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Painogallup
« Vastaus #82 : 03.07.05 - klo: 23.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Kyosho erän jälkeen 3374 grammaa tai jotain sinne päin  :)


Unohdit sitten mainita miksi autosi oli noin kevyt... :wink:  Ihan vakio Kyosho ei oo noin kevyt.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Painogallup
« Vastaus #83 : 03.07.05 - klo: 23.39 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Kyosho erän jälkeen 3374 grammaa tai jotain sinne päin  :)


Unohdit sitten mainita miksi autosi oli noin kevyt... :wink:  Ihan vakio Kyosho ei oo noin kevyt.

Sen saa jokainen itse ottaa selville =)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Painogallup
« Vastaus #84 : 03.07.05 - klo: 23.40 »
Joo, sillä mäkään en sitä maininnu mistä se keveys johtu sun kohdalla.

Kelpais kyllä mullekki. Ei vaan taida reiskaan saada.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Painogallup
« Vastaus #85 : 03.07.05 - klo: 23.42 »
Heh. Joo! Tais olla kisan kevein? Ehkä ehkä...  :roll:

Mika R

  • Vieras
Painogallup
« Vastaus #86 : 04.07.05 - klo: 00.28 »
On todella kevyt. Ihmeen hyvin oot saanu laihdutettua. Titaaniruuvit, carbon fiber sivusuojat, Fioronia, mitä muuta? Triplakin painaa jotain 3600gr ajokunnossa ja hieman pienempikin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Painogallup
« Vastaus #87 : 04.07.05 - klo: 00.30 »
:wink:
Ei muuta ku lavankoon ajelemaan niin näet tuon ihmeellisyyden.

Mika R

  • Vieras
Painogallup
« Vastaus #88 : 04.07.05 - klo: 00.34 »
Siellähän sitä ja Jartsan on auto on ainakin mulle tuttu, tosin en vielä ulkonäön perusteella keksi keveyttä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Painogallup
« Vastaus #89 : 04.07.05 - klo: 00.46 »
Keksit heti kun sen nyt näät, ellei säästele kisoja varten.