Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - repulsori

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 18.08.06 - klo: 09.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Jrx"
Käsittääkseni laitteiston hyötysuhde kärsii jos joutuu ajamaan hyvin pienillä kierroksilla, ajon jälkeen huomaa jokaisen paikan lämmenneen. Omalla radalla kun joutuu ajamaan melkein "pintakaasulla" jos ei halua tehoa käyttää pelkästään hiekan nostatukseen. Asvaltilla jos päästelee täysillä menemään niin lämpiäminen on pientä verrattuna rata-ajoon.


Onpa ikävää. Noh, ainakin tästä keskustelusta jäi käteen tieto siitä, että jos haluaa tulevaisuudessa varustaa xx-4:n Wandererilla niin kannattaa valita joku hieman vääntävämpi kuin 20S06, esim. 8-kieppinen versio.

2
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 15.08.06 - klo: 17.40 »
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"

Kun tuo laite ei ole tutka, niin kuinkas se mittaa TODELLISEN nopeuden huomioiden sutimiset ja renkaan halkaisijan muutokset keskipakovoiman aiheuttamana?


Ei mitenkään.

Sutimista voi tosin yrittää eliminoida virittämällä laitteen etuakselistoon tai eturenkaisiin (kun on kyseessä takatuuppari). Myös halkaisijan muutos on ainakin meikäläisen rassissa eturenkaissa vähäisempi kuin takarenkaissa.

Mistähän sitä saisi tutkaa lainaan... Poliisikoulusta vois käydä kyseleen ;-)

3
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 15.08.06 - klo: 16.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Jrx"
Joo hyvähän se on pienentää spurria ja isontaa pinionia, mutta täällä on ongelmana ollu se että kun autoon (xx-4) ei saa sopimaan isompaa spurria (84) ja pienempää pinjonia (15), näillä kokonaisvälitys on 12.88 . Säädin on se 70 Amp. Warriori sekä koneena 20S06 Wandereri. Katotaan saako tähän käymään varaosalistan ulkopuolella oleva isomman spurrin ja siihen sitten pienempi pinjoni.


Pari laskelmaa, korjaa jos laskin väärin:

XX-CR:ni laatikon välitykset 1:2,19
XX-CR:ni kokonaisvälitys (84 spur, 30 pinion) = 6,132
20S06 pyörii 5325k/V
20L08 pyörii 2765k/V

"Motti-indeksillä korjattu" ilmoittamaasi lukemaan
verrattavissa oleva kokonaisvälitys XX-CR:ssäni
on siis:

(5325 / 2765) * 6,132 = 11,8

Elikkä härvelini laskennallinen maksiminopeus pitäisi olla
melkein sama, ehkä hieman suurempi kuin sinulla, olettaen
että käytämme samankokoisia renkaita.

Miksi haluat pienentää maksiminopeutta? Itse en ole havainnut
ongelmaa väännön kanssa, eikä akut, nopari tai motti ole
lämmennyt mitenkään merkittävästi.

4
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 15.08.06 - klo: 14.55 »
Lainaus käyttäjältä: "ylikar-h"
Jossain on varmaan käsitelty BK Warrior 9920 / BK Wanderer 20L06 pakettia...onko jollain omakohtaisia kokemuksia ??
Hankkimisen arvoinen yhdistelmä "pihasuditteluun" ( 1/10 auto) ???
Parempia vaihtoehtoja??


Hankin alkukesästä vanhaan 2WD-krossariini (Losi XX-CR) BK:n 9920 + 20L08 -paketin (~2700 k/V). 06:sta ei ollut hyllyssä, joten "jouduin" ottamaan 8-kieppisen. Vaihdoin vaan härveliin vähän pienemmän spur-gearin (88 => 84) ja isomman pinionin (21 => 30). Lopputuloksena vehje kulkee nyt tarpeeksi kovaa, ainakin niin kauan kun opin ajamaan.

En usko että 6-kieppisellä koneella saisi vetävistä pyöristä mitattuna yhtään enempää maksimitehoa. Maksiminopeutta on tietysti vähän helpompi järjestää, kun ei tarvitse sovitella jättimäisiä pinioneita.

Arvioimme kaverin 3-star LRP-Vector (B4:ssa):in nopeudeksi "käsikopelolla" noin 60km/h 6-kennoisella. Vieläkin mutumman fiiliksen perusteella oma vehkeeni menee nyt ehkä hitusen kovempaa. Spekulaatioiden lopettamiseksi hankimme nopeusmittarin (ks. alla oleva linkki). Raportoin tänne sitten kun tarkkoja tuloksia on saatavilla.

http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=6/618&searchlink=yes&search=NOPEUSMITTARI&page=1

Lisäksi kokeilemisen arvoista olisi BK:n 9920:n testaaminen erilaisten ns. "kisalaillisten" moottorien kanssa. Tämä on meillä myös työn alla, panen siitäkin raporttia kunhan kerkiän.

Pihasuditteluun 9920 + Wanderer on siis ihan jees. Jos jotain huonoa nyt haluan tähän keksiä, niin se on paino. Wanderer (varsinkin tuo L) on aika painava motti, joten ehkä S-sarjan kone tai Lehnerin Basic (130 g kevyempi kuin Wanderer L, vain 10 EUR kalliimpi) voisi olla parempi.

Paino tuskin kiihdytykseen tai jarrutukseen juuri vaikuttaa, mutta härveli ei ehkä keulisi niin helposti jos motti olisi kevyempi. Ongelma ilmenee varsinkin jos satunnainen pihasudittelija eksyy asfaltin puolelle.

Sivuja: [1]