RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Valdemar - 06.08.03 - klo: 18.36
-
kattelin noit kuvii siit sähkö krossista joka viimeks ajettiin
ei näyttäny olevan yhtään kyoshoa oliko niitä mukana kisassa?
ja kannattaako lähteä kisaamaan semmosella autolla kun ultimaRB eellä siis redyset versiolla?
-
Kisoissa ei saa käsittääkseni käyttää pakillista säädintä ja jos aiot tuolla mekaanisssella mennä niin tuskin päset jos pitää olla pakiton säädin. Ellet ole hankkinut semmoista elektronista säädintä. Viisaammat saavat korjata.
Ja sit tuossa mukana tuleva kone on 20 lankanen eli sillä ei pääse stanuun ja viriin se on ehkä vähän liian alitehoinen virissä suurin sallima käämitys on 12 lankanen.
Pihasuditukseen ihan kelpo peli.
Kyllähän sillä pääsee kisoihin, krossissahan se ei ole niinkään kiinni autosta vaan kuskista.
Stanu motit on 27 lankasia.
Lisäksi sen x-speedin päätä ei voi avata.
Itse tilasin medaseciltä matrixin 17 lankasen koneen ja toimii hyvin kun se x-speed meni pilaloille.
se on jonkun verran tehokkaampi mitä siinnä paketissa tuleva. kyllä sen eron huomaa ihan silmällä.
sen matrixin voi avata ja hiilet voi vaihtaa.
Tossa x-speedissä ei ole hiilien vaihto mahdollisuutta.
Lisäksi olen ostanut ready set paketin lisäksi pari lisä akkua, pikalaturin, hitechin EZX-R Pro säätimen sekä M`Troniksin Sonik Tempo säätimen ja sen matrixin, tänään panin tilaukseen uuden isorattaan ja pinionin.
-
Krossissa käämirajotus on tietääkseni 10.
Kyllähän ton pitäis olla ihan siedettävä auto kisoihin, jos siin on kuulalaakerit ja nivel vetarit. Kyseisestä autostahan on type R kilpaversio jolla on kait pärjätty Japanin mestaruskisoissa aika hyvin.
-
Tai sit se käämi rajoitus on 10. En oo varma
Kyllähän se varmaan on ihan siedettävä kisa autoksi.
Paljokohan maksaa ne nivel vetarit ja kuulalaakerit?
Miten type-R ja racing sport versiot eroavat toisistaan?
-
Tai sit se käämi rajoitus on 10. En oo varma
Kyllähän se varmaan on ihan siedettävä kisa autoksi.
Paljokohan maksaa ne nivel vetarit ja kuulalaakerit?
Miten type-R ja racing sport versiot eroavat toisistaan?
Type-R:ssä on nivel vetarit, kuulalaakerit ja siinä on säätömahdollisuuksia (vanttiruuvit jne.) sitten siinä myös on suurin osa palasista parempia kun racing sportissa mut muuten se on aika samanlainen :)
-
no mikä on se lisenssi josta mä oon kuullu joka pitäs muka hankkia
et pääsee kisaamaan? mikä on maksimi käämitys vakiokisaan vai saako moottoria vaihtaa ollenkaan? ja akkua ? kuuluuks etu ripustuksen heiluu eestaas siitä kohtaa mist se on kiinni rungossa?
Jos on mahdollista niin yritän päästä ens vuonna kisoihin mukaan mitä kaikkee kannattaa hankkia auton lisäks?
Ne kuulalaakerit on jotain 4.20-4.50 euroo kappale muistaakseni Hobby bointissa soita ja kysy en oo varma
-
Kiitos, tiedätkö paljonko maksaa ne nivel vetarit?
Montako kuulalaakeria menee renkaisiin?
Lisäksi varmaan kannattaa hankkia parempia akkuja kuin se paketissa tuleva 1400 mAh akku.
Ne kuulalaakerit.
Elektroninen säädin (semmonen missä ei oo pakkia)
Parempi moottori.
Muuta en keksinyt
-
No niitä menee yhteensä kaheksan kaks per rengas jos meinaat nivel vetareil niit osii jotka on renkaan ripustuksen ylimmät osat siis ne jotka pitää laakeri pesät suorassa kun iskarit joustaa eli jotta renkaan kulma ei muuttuis ajossa niin niitten asentamiseks täytyy
vaihraa myös laakeri pesät edestä ja takaa jotta ne sopis vai tarkoititko voiman siirto akselii joka on renkaan ja vaihde laatikon
välissä? ainiin edessä on sit laakerit upotettu vanteeseen eli laakeri pesää ei ole etu ripustuksessa kyl sä tiiet sen jos oot niitä
renkaita irrotellu ja en oo ihan varma niistä laakerien hinnoist soita hobby pointtiin ja kysy tossa numero 47801997
kysy samalla niist nivel vetareist
-
No niitä menee yhteensä kaheksan kaks per rengas jos meinaat nivel vetareil niit osii jotka on renkaan ripustuksen ylimmät osat siis ne jotka pitää laakeri pesät suorassa kun iskarit joustaa eli jotta renkaan kulma ei muuttuis ajossa niin niitten asentamiseks täytyy
vaihraa myös laakeri pesät edestä ja takaa jotta ne sopis vai tarkoititko voiman siirto akselii joka on renkaan ja vaihde laatikon
välissä? ainiin edessä on sit laakerit upotettu vanteeseen eli laakeri pesää ei ole etu ripustuksessa kyl sä tiiet sen jos oot niitä
renkaita irrotellu ja en oo ihan varma niistä laakerien hinnoist soita hobby pointtiin ja kysy tossa numero 47801997
kysy samalla niist nivel vetareist
Yleisön pyynnöstä suomenkielinen versio:
No niitä menee yhteensä 8kpl, 2kpl per rengas. Jos tarkoitat nivelvetareilla niitä osia, jotka on renkaan ripustuksen ylimmät osat. Siis ne jotka pitävät laakeripesät suorassa, kun iskarit joustaa. Eli jotta renkaan kulma ei muuttuisi ajossa, niin niiden asentamiseksi täytyy vaihtaa myös laakeripesät edestä ja takaa, jotta ne sopisivat.
Vai tarkoititko voimansiirron akselia, joka on renkaan ja vaihdelaatikon välissä?
Ainiin, edessä on sitten laakerit upotettu vanteeseen, eli laakeripesää ei ole eturipustuksessa.
Kyllä sinä tiedät sen, jos olet niitä renkaita irrotellut
En kyllä ole ihan varma niiden laakerien hinnoista. Soita Hobby Pointtiin ja kysy. Tässä numero: 47801997
Kysy samalla niistä nivelvetareista.
--------------------------------
Kannattaa lukea:
http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=1158
-
Joo oli ne 1.20 euroo ne laakerit kävin ostamas mut en oo viel laittanu onks 15 kääminen kuula laakeroitu moottori kuin ärhäkkä?
aattelin laittaa
-
Mielummin ostaisin kyllä kunnon kisa-auton, sillä tuohon ultima RB:seen joutuisi ostamaan ainakin:
-Vanttiruuvit, että saa säädettyä, camberin ja aurauksen
-Täysi kuulalaakerointi
-Mieluiten kuuladiffi, eli samalla joutuu kaippa vaihtamaan voimansiirron rattaita...
-mek. noparin ja servon "pukki" pois, tilalle akkupanta, tuskin kukaan ajaa kisoissa pahemmin stick packeilla, eikä saddle packeja saa tuohon irroittamatta mek.säätimen ja servon pukkia.
Tuossa oli kaikki tärkeimmät, mutta nälkä kasvaa syödessä ja plussaa olisi vaihtaa mm. iskarit...
Kyllähän tuolla autolla pääsee vakio kokoonpanollakin sähkökrossia kisamerkeissä ajamaan...mutta..nojoo
-
Noh ei se noin kamala voi olla voitsä jos viitsit niin vähän niist akuist
kun mä en viel tiedä noit kaikkii sanoi mitä lajin piirissä käytetään kun vasta tulin siihen mukaan niin ja jos joku viittis kertoo mistä mänään noitten vakio kisojen säännöt ja rajoitukset niin kertoo
mä kyllä varmaan löydän ne ihan oma aloitteisesti mut kuitenkin
-
Melkeen helpommalla pääset, kun menet vaikka kerhokisoihin tms. vakio-ultimalla. Ajat millä ajat, kunhan et käytä pakkia, vaikka sellainen löytyisi. Hyvällä hetkellä erien välissä, otat autosi, ja laitat sen vaikka kilpakumppanin Asson viereen. Siitä voit sitten silmällä jo todeta eroja, myöskin kysymällä tietoa varmasti liikenee. Kyoshon hinnat ovat kyllä yleensä olleet sitä luokkaa, että uskoisin sinun saavan vähintään yhden käytetyn Asson krossin Ultiman "päivitysosien" hinnalla.
Ja niin, kisoissa moottoripuolen olisi hyvä olla kohdallaan. Tosin, voi olla, että sen verran joustetaan, että 20-lankasella X-Speedillä tms. mukaan stanuun pääsee, koska se taitaa tehoissa stanulle hävitä.
-
Niin joo rahaa voi vähän mennä mut olis kuitenkin kannattanu ostaa suoraan se ultima RB.R kun se olis ollu vähän parempi mut
sen osat sopii myös RBeehen kun vähän askartelee onks kellään
mitään tietoo miten hyvin vääntää 15 kääminen X spiid modifiltteri
mä lykkään semmosen mun autoon kattoosit miten sen ripustukset kestää jä älkääpänyt ali arvioiko mun RBeetä menee muuten viel ohi
-
Osta integyn matrix 8.0 moottori.
Konekäämityn hinta on 39 €
ja käsinkäämityn 50 €
Niitä löytyy 15, 17, 12, 14 lankaisina ja saatto olla vielä muutamia.
Mulla on semmonen 17 lankanen ja hyvin toimii silläkin.
-
Halpa halpa mutta potkaseeko se? kun aattelin laittaa ihan Kyoshon x spiid modifiltterin kokoo 15
-
17 lankanen Integy on varmaan lähes yhtä hyvä kun 15 lankanen Kyosho. 17 lankasellakin menee jo alkuun ihan riittävän lujaa (ero Kyoshon omaan umpipäätyiseen moottoriin on Todella suuri).
-
X spiid moottoreita on kahen laisia umpi päätyinen tarkotan sit sitä et moottoria ei voi purkaa eli umpi päätysessä 27 lankasesa vakio moottorissa on puhallin jäähdytys ja sit siin toisenlaisessa x spiid
mootorissa joka on tarkoitettu kisa käyttöön on avattava pääty eli moottorin voi purkaa mut siin ei oo puhallin jäähdytystä jos joku tietää paremmin niin korjaa sit mun väitteen mut näin mä sen kuvastoo selatessani ja liikkeessä käydessäni asian havaitsin mut
voi ne muutkin moottorit hyvii olla en vaan oo kuullu muista kunnon
rc autoja valmistavista firmoista silloin kun olin ostamassa autoa
-
Valdemar: , . ja shift
-
??? ja mitäköhän toikin tarkotti no ihan sama :) mitä toi moottorin sorvaaminen tarkottaa kun tuntuu silt et lähes kaikki tekee sitä
niin mitä siin moottorissa voi muka sorvata?
-
Se tarkoittaa, että olisi mukavaa jos opettelisit käyttämään välimerkkejä , . ja käyttämään lauseen ensimmäisessä sanassa isoa alkukirjainta, koska semmoista tekstiä josta puuttuu kyseiset asiat, on erittäin vaikeaa lukea.
-
Ai joo hyvä kun huomautit. Kyllä mun peruskoulun jo käytyäni, pitäs osata kirjottaa oiken. Ja tässäkin tekstissä on ihan varmaan kirjotus virhe. Oon onnellinen teijjän puolesta kun ette oo nähny mun käsialaa.
No mutta mitä se moottorin sorvaaminen tarkottaa?
-
Moottorin sisässä olevaa kollektoria kannattaa sorvata hiukan pois tietyin väliajoin. Kollektori alkaa silleen tummumaan ja se tumma kannattaa hioa pois. Sen xspeedin kollektoria ei pysty sorvaamaan mikä tulee siinnä ReadySetin mukana, koska sitä ei voi avata. Itse hion ihan tavallisella hiekkaaperilla koska ei ole itselläni kollektorisorvia. Kollektori on se osa johon hiilet koskettaa.
-
Aa joo tottakai. Kuin on sun RB kulkenu? Mulla kulkee edelleen iloisesti, Kun vaihoin uudet taka renkaat. Ja kohta on myös kuula laakeri. Voiko muuten talvella ajaa kovalla pakkasel?
-
Pakkasen ei pitäisi haitata sähkö autoa, sähkömoottorin pitäisi toimia kylmänä paremmin. Pitää vaan muistaa suojata sähköosat lumelta, ja ajon jälkeen kuivata ettei laakerit sun muut ruostu.
-
Hyvin on kulkenu.
Mutta mitenköhän mulla ei kule enää niin kovaa ja alkaa tyhjemmällä akulla pätkimään. Ääni on ihan normaali mutta olisiko vaihdelaatikosta joku ratas kulunut tai moottorin käämi palanut poikki?
Miten muuten moottorin voisi suojata hiekalta kun ajaa kuivalla hiekalla ettei sitä hiekkaa/hiekka pölyä mene moottoriin?
-
No jos sulla on se mukana tullut rattiradio autossas, Niin se rupes mulla pätkii kun laitoin patterit väärin päin. Ehkä on moottori palanu, Ja vauhtiin vaikuttaa myös renkaiden kuluneisuus. Jos ei oo
puhallin jäähdytystä niin laita joku tihee verkko, Säästyt isoimmilta kiviltä. Mut ei ne sitä moottorii haittaa. Lähetkö sit viivalle, Niin katotaan kumman RB kulkee.
Missä on muuten sun alkuperäinen moottori?
-
Hyvin on kulkenu.
Mutta mitenköhän mulla ei kule enää niin kovaa ja alkaa tyhjemmällä akulla pätkimään. Ääni on ihan normaali mutta olisiko vaihdelaatikosta joku ratas kulunut tai moottorin käämi palanut poikki?
Miten muuten moottorin voisi suojata hiekalta kun ajaa kuivalla hiekalla ettei sitä hiekkaa/hiekka pölyä mene moottoriin?
Sitä moottoria ei välttämättä kannata peittää millään koska se kuumenee liikaa silloin. Osta purkki moottori spraytä, ja sillä suihkuta puhtaaks ajojen jälkeen.
-
Osta purkki moottori spraytä, ja sillä suihkuta puhtaaks ajojen jälkeen.
Tai poikkea ajon jälkeen huoltoasemalla ja mene renkaiden täyttöpisteelle. Kyseiset ilmanpaineet riittävät yleensä aika hyvin puhdistamaan hienon pölyn. Moottorisprayt ovat aika kalliita ja ympäristöä ajatellen todella turha roska.
-
No nyt on ultimassa kuula laakerit, Mutta mitä iloo kun ulkona sataa. :cry:
-
Puhistin oman moottorini mutta eipä auttanut, tilasin uudena akun mutta en ole vielä kokeillut, koska en ole hakenut sitä vielä postista.
Tilasin Sanyo RC2400 pötköakun.
Mikäköhän mulla vois olla ongelma?
Se vika on joko akussa, moottorissa tai vaihdelaatikossa.
Missä vika toden näköisemmin on?
Alkaa tyhjemmällä akulla pätkimään eikä kulje täydelläkään akulla entiseen malliin.
-
Onko hammasväylys oikea päärattaan ja sen moottorin rattaan välissä? Muuta en keksi, Onko taka renkaat jäykät kun yrittää pyörittää? Ja sillä rattiradiolla on vuoden takuu jos se on rikki kannattaa viedä tarkastettavaksi.
-
Takarenkaat on ihan normaalit kun niitä pyörittelee.
Hammasvälyksenkin pitäisi olla oikea.
Keksisikö kukaan mikä mulla olis vikana??
En usko lähettimeen koska se alkaa pätkimään vasta tyhjemmmällä akulla.
-
Vika on sit kyllä akussa, jos kaikkimuu on kunnossa mut sun kannattaa kattoo kuinka kireellä se luisto kytkin on. Koska siitä voi
olla pito pois, jakun ei oo pitoo niin se pääratas sutii. Eli pidä pää
rattaasta kiinni ja pyöritä renkaita, jos renkaat pyörii mut päärätas
on paikoillaan, niin kiristä reippaasti, pitoa on oltava suunnilleen
sen verran että ei pysty pyörittämään renkaita kun pitää päärattaasta kiinni. Jos tämä on kunnossa niin mulla ei tuu muuta mieleen, kun akku.
-
Tarkotatko päärattaalla nyt sitä isoa ratasta mitä pinioni pyörittää (pinioni on se pienempi ratas siinnä moottorin akselilla)? VAi jotain muuta?
Vika voi olla myös vaihdelaatikossa sinne en ole kurkannu.
-
Joo just sitä mihin pinjoni tulee sitä vasten se on pää ratas.
Niin siinä päärattaassa on semmoset kumilövyt ja niit kumilövyjä
vasten on semmoset pelti prikat näät kun purkaat. Jos se pää ratas
luistaa kun siit pitää kiinni ja pyörittää renkaita, niin kannattaa tarkistaa ne kumilövyt. En usko et vaihteistossa on mitään, sen kyllä kuulis äänestä.
-
No toimiiko RB??? Missä oli vikaa???
-
Toimi hetken aikaa mutta ei kulkenut silloin edelleenkään samalla tavallla kuin ennen. Nykyään kuuluu karmea räpätys kun painaa kaasun pohjaan. jos ei paina ihan pohjaan asti kaaasua niin sillon se ei räpätä.
-
Se on varmaan joku ratas joka pomppii, kiristitkö pää rattaan luisto kytkintä? Jos se pitää niin sit on vika kyllä vaihe laatikossa, kato sinne ja sano sitten että oliko siellä vikaa.
-
Voipi olla joku/jotkut laakeritkin sökönä.
-
No nyt se ongelma selvisi. Autoni vaihdelaatikosta muutama ratas oli tuusannuuskana. Niin mitä muita osia pitäisi ostaa että voisin säätää Ultimani camber ja caster kulmaa? Kuulin jostain että jos aikosin säätää camber ja caster kulmia niin mun pitäs ostaa vanttiruuvit, mutta mitä muuta mun pitäs ostaa? Paljonko ne osaat mahdollisesti tulisi maksamaan (tarkotan nyt niitä osia joitten avulla voi säätää camberia ja casteria)?
-
Vanttiruuvit ja niihin pallolinkkien "kupit" (ne päät jotka kliksautetaan niihin palloihin).
-
Mee ja osta ultima RB r ärrän ripustukset eli vain laakeri pesät ja ne säätö ruuvit jos sulla on se kuvasto niin sä näät siitä mitä eroa on sillä R,llä ja redysetillä :D mulla toimii kauniisti aattelin asentaa Kspiidin 19 lankanen onko hyvä?
-
Valdemar: Osta minulta Team Corallyn 13*3 lankainen virikone tuohon autoosi niin kyllä potkaisee :mrgreen: saat sen 25€ pistä YV jos kiinnostaa
Zhoop: Se hiipuminen voi johtua myös kollektorista koska oot viimeksi sorvannut sen? Ja millä?
-
Valdemar: Ei välttämättä kannata ostaa tommosta tykkiä vaihdelaatikko on sökönä sen ajelun jälkeen, kun mulla hajos jo 17x2:n käsitelyssä (integyn matrix 8.0), tosin vaihdelaatikkoonkin saatto mennä vähän hiekkaa (en oo varma).
Juhana:En ole sorvannut kollektoria mutta hiilet ole vaihtanut kertaalleen, myös jouset on uudet. Olen ajanut ilman kollektorin sorvausta noin 20 akullista.
Mutta nyt on ilmennyt uusi ongelma. Auto ei liiku eteenpäin huonoimmalla akulla. Ja olen varmistanut että akussa on virtaa.
-
Joo aattelin jos laittaisin sen mun veneeseen, tietysti olisin kokeillu sitä myös autossa. :lol: Ajattelin valmistaa koulussa alumiinisen vaihdelaatikon tietokone sorvilla. Ja samalla ne rattaat, ne ainakin kestäis :D Jos herätti jotain mielenkiintoo niin käväise tuolla
www.geocities.com/ultima_racing siel on jokunen kuva veneestä ja pari autosta ja ehkä myös 3min video :D
-
Zhoop: Kerroppas nyt paljon oot rässäillyt tuolla huonoimmalla akullasi?! Ootko purkanut sitä millään purkulaitteella? Ja minä kyllä suosittelisin että sorvautat tuon kollektorisi kohta, koska se kärsii siitä et siinä on sitä kulunutta hiiltä pinnalla (tumma raita). Onko sinulla häriönpoistokondensaattoreita moottorissa kiinni?
-
No huonoimmalla akulla olen ajellut eniten mutta ei sen pitäisi olla hajalla. Olen purkanut sitä lampulla jonkin verran.
Minulla on kaksi häiriönpoistokondensaattori hyllyssä, mutta en tiedä mihin kohti moottoria ne pitäs kiinnittää ja millä (kenties tinata?).
Onnistuisko se kollektorin sorvaaminen käsipeliin ihan hiekkapaperilla kun ei ole kollektorisorvia?
-
Joo aattelin jos laittaisin sen mun veneeseen, tietysti olisin kokeillu sitä myös autossa. :lol: Ajattelin valmistaa koulussa alumiinisen vaihdelaatikon tietokone sorvilla. Ja samalla ne rattaat, ne ainakin kestäis :D [qoute]
Noh, ei muuta kuin cnc-sorville tekemään vaihteistoa... Siis tarkoitithan tietokonesorvilla cnc-sorvia? Ja mitä veneeseesi tulee, niin painoa saat vieläkin alemmas, kun laitat litium-polymeeriakun. Li-po kennot painaa nimitäin pikkuisen vähemmän kuin normaalit kennot ja ovat yl. 3.7v jännitteellä... Printec hobby myy ainakin 3.7v Kokam-kennoja, tehot väliltä 145-3300mAh, paino 3.5-65g/ kpl...
-
Joo voi olla että valmistan samalla useampia, jos valmistan. Eiks ne ole sitä samaa akku tyyppiä mitä on kännyköissä? Joo tarkoitin cnc sorvia. Kiitos vinkistä. :D
-
Joo voi olla että valmistan samalla useampia, jos valmistan. Eiks ne ole sitä samaa akku tyyppiä mitä on kännyköissä? Joo tarkoitin cnc sorvia. Kiitos vinkistä. :D
Ensinnäkin ei kestä kiittää, suunnittelin itsekkin li-po-kennoja veneeseeni. Toisekseen tekisin vaihteiston itsekkin, jos olis mahdollisuus ja tarve semmoiselle, cnc-sorvilla. ohjelmanteko ei ole nimittäin vaikeaa, varsinkaan kunnon ohjelmalla. Tosin olen tehnyt vain puuntyöstö-cnc-koneille ohjelmia, mutta syöttönopeudet ja pyörimisnopeudethan saa taulukoista ja kun työstörata-ohjelman käytön osaa, niin helppoahan se on...
-
Aina voi kiittää. :D Tilasin tolta Juhanalta sen motin, kattoo kestääkö se ultima, vai lahoaako se siihen paikkaan. Zhoop? mitens sun ultima? Ootko laittanu uudet rattaat? JA ajjotko ajaa talvella ulkona? Mä ainakin ajjon heti kun saan sen uuden noparin.
Otetaanko Kisa!!! Ultima vs Ultima virinä tietysti. :lol:
-
(tomppa82)
Tää menee ehkä hieman ohi aiheesta, mutta. Sun vene vain rupes kiinnostamaan, minkälainen siitä tulee tai se on polttis vai sähkö yn muuta???? Meinaan Toi rc vene harrastuksena on hieman kuihtumassa. :cry: Varsinkin sähköpuolella.
-
Moi! Tossa on ihan lyhkänen video pätkä Täysin vakio RBeestä.
Kattokaa ihan vain ajan kuluksi-->http://www.geocities.com/ultima_racing/vakiorb.zip :)
-
No ajelin mä sillä ulkona alkutalvesta kunnes se hajosi jälleen niistä rattaista ja tuolla se hyllyssä lojuu hajalla.
-
No ajelin mä sillä ulkona alkutalvesta kunnes se hajosi jälleen niistä rattaista ja tuolla se hyllyssä lojuu hajalla.
No moi! :D pitkästa aikaan. :) mitens ne sillein hajoilee? Mitä ne rattaat muuten maksaa? Mun ultima on ihan osina kun asennan kvanttiruuvvit taakse ja typ-R akkupannan, sitten tulee myös uus motti 21lankanen ja elektroninen nopari. 8) Sit alkaa oleen jo aikas kisavehe. Niin ja kaikki laakerit on nyt kuulalaakereita. :D
ajjotko vielä koota ultiman?
-
Tuskin korjaan, odottelen kesää ja ostan uuden auton (todennäköisesti).
Ilmeisesti se Integyn 17x2 on liian kova motti tuohon.
-
Tuskin korjaan, odottelen kesää ja ostan uuden auton (todennäköisesti).
Ilmeisesti se Integyn 17x2 on liian kova motti tuohon.
Ai... Paljolla myisit ton ilman mottia ja sähköjä? Niin ja kerkesitkö asentaa nivel vetarit?
Mä heitin siihen mun autooni sen 13x3 motin eikä ollut moksiskaan. :) Tosin oli vakio välit, ei se motti päässyt oikeen kiertään. :? Mut oon päivittänyt sitä oikeen rajulla kädellä esim otin sen mekaanisen noparin pois. :D
Minkälaisen auton ajjot ostaa?
-
En oo vielä ees varma vaihanko autoo. En oo viritelly sitä mitenkään muuten kuin paremmalla moottorilla ja vaihtanu elektronisen noparin.
Jotain Asson sähkökrossaria tai Inferno TR15 olin ajatellu
-
Jaa jaa. :D Kun vaihoit elektronisen noparin niin mitä teit sille akkupannalle/nopain telineelle? Ite hankin siihen typ-R akkupannan, ja paljon muitakin osia. :) Kyllä se on ihan hyvä auto pitää vaan vähän laittaa. 8)
-
No minulla on kyllä HIEMAN ei kokemukset.
(Mun mielestä helposti hajoava romu, jota pitää vielä paljon laittaa, ois sittenkin kannattanu hankkii assno sähkökrossari) :evil:
-
No voi olla ei se mikään laatu auto ole. Mutta se typ-R on jo ihan toista maata maksaa vaan niin pirusti, eikä ole enään saatavilla. :(
Mutta mulla on vain positiivisia kokemuksia, mitä nyt öljyt valunnut iskareista. :lol: ja ohjaus on väljä, yn muuta ihan pikku vikaa. :)
Oonkait jotenkin vainoharhainen kun en noita assoja ees vilkaissut, en silloin tiennyt et on muitakin hyviä merkkejä. Niin ja nykyisellä kokemuksella olisin ostanyt Ultima RB typ-R,än Enkä tota "romua" :roll: se on kuulemma ihan huippu auto, ja on kuulemma kisojakin voittanut. (siis typ-R) Mut taitaa noita Kyoshoja olla enempi polttis puolella, kuin sähkö. Jostain syystä?
-
No voi olla ei se mikään laatu auto ole. Mutta se typ-R on jo ihan toista maata maksaa vaan niin pirusti, eikä ole enään saatavilla. :(
Mutta mulla on vain positiivisia kokemuksia, mitä nyt öljyt valunnut iskareista. :lol: ja ohjaus on väljä, yn muuta ihan pikku vikaa. :)
Oonkait jotenkin vainoharhainen kun en noita assoja ees vilkaissut, en silloin tiennyt et on muitakin hyviä merkkejä. Niin ja nykyisellä kokemuksella olisin ostanyt Ultima RB typ-R,än Enkä tota "romua" :roll: se on kuulemma ihan huippu auto, ja on kuulemma kisojakin voittanut. (siis typ-R) Mut taitaa noita Kyoshoja olla enempi polttis puolella, kuin sähkö. Jostain syystä?
Minua houkutti erityisesti se halpa hinta, mutta sitte siihen joutui siten investoimaan "aika" paljon. Halvemmaks ois tulu ehkä hankkia suoraan joku hyvä auto (ois saattanu tulla vielä halvemmaksikin)
-
No RBeen päivittäminen maksaa mulle. Noi -190-220e
kun uusi auto maksais. 200e+ elektroniikka eli yht joku 250-350e
no kyllä uusi auto perjaatteessa olis halvempi ja parempi vaihto ehto. Mutta kun olen jo saanut ton lähes valmiiks niin ei kannata enään. :)
Niin mullakin oli toi hinta, pitisaada joku auto äkkiä ja halvalla. Jos olisin tiennyt mitä silloin ostin olisin ostanut type-Rän. :?
Muuten kulkiko se sun RBee kovaa sillä motilla minkä asensit???????
-
Täytyypä nyt hieman sotkea keskusteluanne off-topic asialla. Nimittäin, kun näitä teidän hintojanne kattoo.. Niin tulee mieleen muut krossit. Esimerkiksi Asso B4 ( http://www.rc10.com/shusting/CatalogHub/kitspecs_b4/rc10b4_kits.htm ), jonka hinta on muistaakseni 290e. Autossa on valmiina kaikki "hienoudet", mitä esim perus-ultimasta puuttuu. Auto on ylipäätään hyväksi todettu kisapuuhissa. Varmasti on kestävä auto. Varaosapalvelu toimii sujuvasti, eikä osien hinnatkaan varmasti ole ainakaan kyoshoa korkeammat.
Jos säästeliäämmäksi haluaa, niin ostaa kyseisen auton käytettynä, tai vielä edullisemmin jonkun edeltäjistä (esim. B3 tai B2). Edellä mainittuun B2:kin saa vielä varaosia ja ainakin itse olen auton todennut älyttömän kestäväksi. Kisakelpoinenkin on (noh, kaikki autothan ovat, kunhan sääntöjenmukaisia ovat).
Mutta, tämä noin niinkun välikommenttina vain, jatkakaa rauhassa aiheesta. Niin, ja tottahan yhtä varteenotettavia krossivalmistajia on muitakin, mutta assosta on omakohtaisia kokemuksia.
-
No joo ihan pätevän näköinen vehje. :roll: Mulla on vaan sellanen juttu että en viitti mitän mistään tilata. Niin tota RBeetähän ei ole tehty ihan kisa autoks, ja sen näkee! :? Mutta tykkään enemmän sen muotoilusta (rakkautta ensi silmäyksellä) :lol: Ajattelin ostaa uuden korin tohon ja meikata sen oikeen kauniiks. Vihree maasto väri. Ja tohon servon takia olevaan kuhmuun leikkaisin rejjän johon laittaisin hienon ritilän, ja maalaisin senkin vihreeks. :D sitten ei enään kukaan kehtais kysyy että mitä kulkee. kun on niin hieno! :lol:
-
Kun tuolla Ultiman vaihdelaatikossa tuntuu olevan jälleen vikaa niin tiedätkö/tiedättekö saisko sinne ostettua suomen maalta teräksisiä/metalisia rattaita?
Panetko/panetteko sinne muuten mitään rasvaa?
Viimeks kun mä en laittanu niin alko taas kuulumaan semmosta rätinää vaihdelaatikosta ekalla ajokerralla.
Ekan kerran kun se hajos niin mä olin ajelemassa asfaltilla (kotipihasta löytyy :wink: )aloin kiihdyttämään vauhtia ihan normaalisti ja kun olin kiihdyttänyt semmoset 20 metriä niin yhtäkkiä kuulu vain semmonen räsähdys ja sen jälkeen alko silleen rutisemaan vaihdelaatikko kun paino kaasua vaihdoin rattaat mutta sit heti kun menin ajamaan niin muistaakseni 2. akullisella alko taas rätisemään. :|
Mikä lienee vikana?
Paljoko sulle Valdemar on muuten tullu maksamaan ultiman virittäminen Type-R:ksi?
-
No itse ajelin koko kesän samoilla rattailla, ja rattaat on vielä erittäin hyvän näköiset. En ole ajellut sillä sen jälkeen kuin avasin vaihde boksin, sato lunta eikä ole mottia. Tottakai sinne pitää laittaa rasvaa. Millä tavalla ne sun rattaat hajoaa?
No en ole ihan kokonaan muuttanut sitä Type-ärräks. Vain akku panta ja taakse kvanttiruuvit. Nämä maksoi yhteensä joku 40e + uusi motti.
Alumiinisia rattaita tuskin on olemassa, ellei typ-r rattaat ole alumiinista. Kysele jostain liikkeestä. Taitaa kuitenkin olla muovia. :?
Tosiaan ei tule mitään mieleen mistä voisi johtua. Vaihda kaikki laakerit vaihde boksista kuulalaakereiks, ja laita uudet rattat ja jotain voitelu ainetta. esim vaseliinia (mieluummin jotain rc autoon tarkoitettua) Ennen kuin laitat uutta rasvaa niin pese kaikki töhkä pois vaihde laatikosta. Ihan puti puhtaaks. niin ja rattaat myös. :lol:
Mikä pinjoni sulla on siinä? vois myös auttaa jos vaihdat pienemmän/isomman pinjonin Isompi pinjoni vois auttaa sen verran että motti ei pääse heti vääntämään ihan kunnolla. Ja moottori jarrutus olisi vähän hellempi. mutta kyllä niitten rattaiden pitäis kestää. Omissa rattaissani ei ole naarmuakaan.
No heti kuin lumi sulaa ja saan uuden motin niin voin kertoa oma kohtaisempia kokemuksia. Niin ja laitan pari kuvaa omasta RBeestä kun se on valmis. :)
-
Täytyypä nyt hieman sotkea keskusteluanne off-topic asialla. Nimittäin, kun näitä teidän hintojanne kattoo.. Niin tulee mieleen muut krossit. Esimerkiksi Asso B4 ( http://www.rc10.com/shusting/CatalogHub/kitspecs_b4/rc10b4_kits.htm ), jonka hinta on muistaakseni 290e. Autossa on valmiina kaikki "hienoudet", mitä esim perus-ultimasta puuttuu. Auto on ylipäätään hyväksi todettu kisapuuhissa. Varmasti on kestävä auto. Varaosapalvelu toimii sujuvasti, eikä osien hinnatkaan varmasti ole ainakaan kyoshoa korkeammat.
Saako tuota autoa suomesta tilattua? Jos saa, nii mistä
-
Täytyypä nyt hieman sotkea keskusteluanne off-topic asialla. Nimittäin, kun näitä teidän hintojanne kattoo.. Niin tulee mieleen muut krossit. Esimerkiksi Asso B4 ( http://www.rc10.com/shusting/CatalogHub/kitspecs_b4/rc10b4_kits.htm ), jonka hinta on muistaakseni 290e. Autossa on valmiina kaikki "hienoudet", mitä esim perus-ultimasta puuttuu. Auto on ylipäätään hyväksi todettu kisapuuhissa. Varmasti on kestävä auto. Varaosapalvelu toimii sujuvasti, eikä osien hinnatkaan varmasti ole ainakaan kyoshoa korkeammat.
Saako tuota autoa suomesta tilattua? Jos saa, nii mistä
Tuoltapa tuolta:
http://www.rcpiste.pp.fi/
-
Niin olen tämän jo muutaman kerran sanonnut, piti saada äkkiä joku auto halvalla. toi makso 265e ja mukana tuli kaikki tarpeellinen. Huiput jotain 35kmh
Muta enään ei ole vauhtia tarpeeksi, joten vaihdoin noparin ja motin. Toi 40e tulee siitä että olen niin pikku tarkka auton ulkonäön suhteen että ostan kalliita osia ettei tarvitse silputa vanhoja osia.
Ja ajan ihan vaan takapihalla, joten tollanen 350-500e kisa auto olis aika turha.
-
Niin olen tämän jo muutaman kerran sanonnut, piti saada äkkiä joku auto halvalla. toi makso 265e ja mukana tuli kaikki tarpeellinen. Huiput jotain 35kmh
Ja ajan ihan vaan takapihalla, joten tollanen 350-500e kisa auto olis aika turha.
Kuten hellgren kirjoitti:Esimerkiksi Asso B4 ( http://www.rc10.com/shusting/CatalogHub/kitspecs_b4/rc10b4_kits.htm ), jonka hinta on muistaakseni 290e. Autossa on valmiina kaikki "hienoudet", mitä esim perus-ultimasta puuttuu. Auto on ylipäätään hyväksi todettu kisapuuhissa!
-------------------------------------------------------------------------------------
Minäkin muistelen tarjoushinnan olevan 290€ , ja kyse on täysverisestä kilpa-autosta!
-TTK
-
Niin mutta joutuuko tohon tilaamaan varaosat itse? En meinaan osaa englandia niin hyvin että pystyisin tilaamaan. :? Ehkä jos ostan uuden auton niin vois harkita.
No onhan se totta että toi RB ei ole mikään paras ostos. :( Mutta eiköhän silläkin pärjää. Ostan sitten uuden auton kun rahaa on. varmaan ajan ton RBeen ihan loppuun, kunne ei enään osat pysy kasassa. Eli vielä tosi pitkään, on aika sitkee auto
-
Niin mutta joutuuko tohon tilaamaan varaosat itse? En meinaan osaa englandia niin hyvin että pystyisin tilaamaan. :? Ehkä jos ostan uuden auton niin vois harkita.
Jos tarkoitat B4:a, niin englantia ei tarvitse osata: Assolla on Suomen paras varaosapalvelu.
-
Niin mutta joutuuko tohon tilaamaan varaosat itse? En meinaan osaa englandia niin hyvin että pystyisin tilaamaan. :?
Tää menee nyt melkeen mainokseksi, mutta osat löytyvät niinkin "kaukaa", kuin maahantuojalta Hyvinkäältä!
http://www.rcpiste.pp.fi/
-
Niin tosiaan mainitsempa nyt vielä kerran.. Siis, että tarkoitukseni ei ollut assopuheilla sotkea hyvin aiheessa pysynytta topiccia. Kauhistutti vaan nuo summat, mitä Kyoshoon menee..:wink: Assosta voidaan keskustella lisää asso-topicissa.
-
Moi taas. :D
Haluisin tietää että kuinka paljon tejjän assot yn muut autot keulii? Onko autossa tehoa paljonkin, mitä voin siitä arvioida? En pääse ulos ajamaan koska sataa lunta.
Olen laittanut Rbeehen 21 lankasen K,spiid moottorin, vakiovälityksillä. Ja auton keula nousee kun pistää kaasun pohjaan, tämä on luultavasti hyvä merkki? vai?
Toinen asia mikä pistää ainakin korvaan, on se että miten hiljaisesti auto surraa kun pitää renkaita ilmassa ja kaasua pohjassa. Eli auto tuntuu siirtävän tehoa pehmeästi, ihan niinkuin ei olis paljoa tehoja. (Olen vaihtanut kaikki laakerit kuula laakereiks)
Jännän oloinen. :)
-
Hiljasuus on hyvä merkki, mutta tuo keuliminen vaikuttaa kyllä tosi pahalta... siis jos kisaa meinaat ajaa. Keuliminen ei ole haluttu ominaisuus kisavehkeisiin.
-
Sopiikohan muuten Ultima RB autoon jotkut Duratraxin kuulalaakerit, muistaakseni josain suomalaisessa nettikaupassa oli muistaakseni duratraxin kuulalakeri sarja noin puolet halvempi kuin kyoshon oma. Mut se oli Ultima ST polttikseen joten onkohan tähän RB shkikseen samanlaisia?
-
No ei sitä kaasua tarvitse pohjaan painaa. :wink: Jos painaa niin se luultavasti sutii paikallaan hetken ennen kuin lähtee. pitää vähän pienentää välitystä. :)
Ei kuulu muuta kun koneen vinkuminen, ei mitään rahinoita muualta. Paitsi vetarit vähän kilisee. Laitetaanko isolle päärattaalle rasvaa? Mielestäni se on kuiva ratas. Tarkoituksella varmaan, huimat kierrokset heittäis rasvat vähän muualle.
Zhoop: Laakereita saa ihan irto tavarana. Noin 4-5e kappale, jostain voi saada halvemmallakin. Vaihdeboksi kannattaa laakeroida, niin myös takarenkaat. Sähän voit vaikka mitata ne laakerit sisältä ja ulkoa ja sitten tilata saman kokoiset. Tai mennä liikkeeseen vanhat liukulaakerit kädessä. Itse menin liikkeeseen vanhat laakerit kourassa. :D Niin ja laita ihmeessä sitä rasvaa sinne laatikkoon. :wink:
-
Itselläni ei oikein taida onnistua toi liikeeseen lompsiminen kovin helposti kun lähin liike on noin 200-300 kilometrin säteellä :?
-
Huonompi juttu, sitten joudut tilaamaan. Mistä hankit ton Rbeen, jos lähin liike on 300km säteellä?
Onko sulla vielä vanha nopari tallella? Voisin herkita ostavani. Tarvis yhteen projektiin. Siis sitä mekaanista.
-
sain loistavan idean! Ajattelin laittaa hius geeliä iskareihin. Kun alkuperäiset nesteet on vuotanu ulos. Mitäs mieltä ootte? Huomenna ajjon kokeilla, ja sehän on helppo pestä sitten pois. :D
-
sain loistavan idean! Ajattelin laittaa hius geeliä iskareihin. Kun alkuperäiset nesteet on vuotanu ulos. Mitäs mieltä ootte? Huomenna ajjon kokeilla, ja sehän on helppo pestä sitten pois. :D
En usko että toimii. Geelithän käyttäytyvät täysin erillailla kuin öljyt! :) Minun käsitykseni mukaan
-
Musta tuntuu että vois jopa toimia. Geeli on aika samanlaista kun noin 4000 Wattinen iskari öljy, tai liukkaampaa. Sitäpaitsi sitä voi laimentaa vedellä.
Sitä että geeli kuvuisi niin ei ole kait ongelmaa, eihän se kuivu siinä purkissakaan. :D
Vedellä laimetamisesta voi tulla vaan sellanen ongelma että: iskarin tagot ruostuu, jos ne ei ole sellasta metallia joka kestäis. Onko ne????
-
Musta tuntuu että vois jopa toimia. Geeli on aika samanlaista kun noin 4000 Wattinen iskari öljy, tai liukkaampaa. Sitäpaitsi sitä voi laimentaa vedellä.
Sitä että geeli kuvuisi niin ei ole kait ongelmaa, eihän se kuivu siinä purkissakaan. :D
Vedellä laimetamisesta voi tulla vaan sellanen ongelma että: iskarin tagot ruostuu, jos ne ei ole sellasta metallia joka kestäis. Onko ne????
Oletko ajatellut, että pitoaineena voisi toimia erittäin hyvin muotovaahto tai hiuslakka? Hmm. ruokaöljy toimii kyllä varmaan paremmin, koska on enemmän nestemäistä. Ja onhan se saman väristäkin... Koneeseen pirkka rypsiöljyä voi olla voittajan valinta ja laakerit pysyvät hyvänä! :)
- En suosittele kumminkaan kokeilemaan noita, mutta kyllä pääsee samaan sarjaan tämän " geeliä iskareihin " . Ennenkuin kokeilet, niin tiedämme ettei tulos ole kovin hyvä, mutta kokeilemalla oppii. -
-
No laitoin geelin siaan tiskinpesu ainetta. Geeli oli mielestäni liian paksua, vastasi noin 5000 wattista iskari öljyä. Ihan hyvältä tämä tiskien pesu neste näyttää, melkein parempaa mitä ultimassa oli vakiona. :?
-
Ei voi olla totta. Et sitten laittanut kuohukermaa. Olisit saanut kermavaahdonkin samalla. Liimaa nyt sitten vielä noparin johdot moottoriin puuliimalla ja hoida laakereita ajaxilla.
-
:mrgreen: Tottakai, sehän on halpaa.
No joo oikea iskari öljy vois olla parempaa. Tosin ei ole mitään iloa laittaa kallista öljyä kun se valuu ulos. :(
Niin ja joku päivä mä tuun mun tiskinpesu iskareilla krossiradalle, ihmetelkää sitten kuinka hivin sillä ajelee. :P
-
Valdemar, laitoitko niihin iskareihin ihan pelkästään astianpesuainetta? (että et mitää hius geelejä) :shock:
Pitäsköhän itekkin kokeilla?
Millaisia rasvoja muuten olette laittaneet ultimoittenne voimansiirtoon ja miten paljon?
-
juu laitoin vain tiskinpesu ainetta, geeli on liian paksua. Kokeile pois, sehän on sitten helppo pestä pois.
Niin ja yksi pieni vinkki: Kun olet laittanut uutta öljyä iskariin (piripintaan, niin paina iskari pohjaan niin että mätä tulee ylös siihen päätyyn missä on kierteet. Sitten laitat sen kumi mukulan siihen ja kierrät korkin tiukasti kiinni. Nyt kun vedät iskarin metallisen tapin ylös laittaaksesi jousen paikalleen, on iskarin sisällä pienoinen alipaine. Tämä auttaa ihan hitusen siihen vuotamiseen.
Rasvana mulla on jotain Tamyan ratasrasvaa, ihan hyvältä kuulostaa. Ei kitkaa ja rahinaa. Ihan mikä vaan vaihdelaatikko/ratas rasva (muovirattaille) sinne sopii. Kattele netistä. :wink:
Niin ja sille pinjonin rattaalle älä laita rasvaa, se lentää siitä vikkelästi pois. :?
-
En minä sinne pinioni rattaalle oo laittamassakaan mitään rasvaa.
Kiitti vinkistä pitää kokeilla.
-
No tulihan sitä asitanpesuainetta tungettua nuihin iskareihin.
Mitin van tuossa että voisko niihin iskareihin panna myös semmosta käsirasvaa mikä kosteuttaa käsiä?
Toimiskohan semmonen tökötti :roll: ?
Eikös yks semonen käsirasva oo nimeltään vaseliiniä ja se on kai samaa mitä käytetään rekka-autojen osien rasvaamiseen, muuta tietenkin se on puhdistettua. Tosin se aine on kyllä aika paksua...
-
No ainakin se on parempi kun ei mitään. Mulla ei ole vielä valunu ulos tippaakaan. :D
Joo vaseliini on liian paksua, vastaa ehkä jotain 6000-8000 Wattista iskari öljyä.
Mikä on muuten krossarissa hyvä iskariöljyn paksuus???
-
Hyvä että jaksatte spekuloida tätä "mikä kotoa löytyvä aine sopii parhaiten iskareihin". Jos ei muuta niin hauskaa tätä keskustelua on ainakin seurata. Kokeilkaa seuraavaksi partageeliä, se ku sit vaan paranee ajon aikana. ;)
Tosissaan kantsis teidänkin miettii ihan oikeita iskariöljyjä. Maksaa sen ~ 5 EUR per putilo ja varmasti toimii paremmin.
-
Tämähän on mielenkiintoista... hiusgeeliä ja astianpesuainetta... :mrgreen:
-
:mrgreen:
No joo oikea iskari öljy vois olla parempaa. Tosin ei ole mitään iloa laittaa kallista öljyä kun se valuu ulos. :(
Oisko uudet iskarit sitten mitään ? Mutta kannattaako johonkin ultimaa pistää rahaa menee..
-
Ei ultimaan mitään kallista. :) Olen investoinut jo 70e! mitä tällä olen saannu? uuden motin 21lankanen 33e taakse kvanttiruuvit jotta sais akku pannan (typ-R osia) 40e! Noi type-R osat vaikuttaa paljon paremmilta kun RBeen omat. :? Niin eikä pidä unohtaa kallista noparia 60e!
Niin eli jos tohon lisätään vielä uudet iskarit ja niihin öljyt, niin en tiie ei kannata. Mutta parempi se saippua kun kallis iskari öljy (16e) :x
Jos noilla hinnoilla jatketaan niin alkaa saippuat ja geelit kuullostaa ihan hyviltä. :?
Voisitte suositella joitakin iskareita, laittakaapa linkkiä. :D
-
Niin eli jos tohon lisätään vielä uudet iskarit ja niihin öljyt, niin en tiie ei kannata. Mutta parempi se saippua kun kallis iskari öljy (16e) :x
Vain hullu maksaa iskariöljystä 16 Euroa - paitsi, jos se on litrahinta. Normaalisti iskariöljyt maksaa 5 Euron tietämillä, ja pullolla täyttelee monia kertoja iskarinsa.
Iskarit voi myös yleensä korjata. Vika on yleensä vioittuneessa tiivisteessä, jonka vaihtamalla vika yleensä korjaantuu.
-
No mistä tätä halpaa iskari kiisseliä saa? Meinaan se purtilo mitä mä liikkeessä kattelin niin makso noin 16e Siis ihan hullu hinta. Ellei se paksuus sitten jotenkin vaikuta hintaan? Se oli nimittäin 5000 Wattista. Ja nyrkin kokoinen putelli. :?
-
Vaikka mistä. Rcpiste, hobbypeople, jne.
-
Yksi vaihtoehto olisi esim. autotarvikeliikkeissä myytävä pikkupulloissa oleva mobil yleisöljy. muutaman euron.. tai jostain halpahallista jotain yleisöljyä. Että jos oikein halvalla haluaa päästä :lol: Myös ompelukoneöljy... :roll:
-
Vielä lisää kotoa löytyviä aineita.
Rypsiöljy toimii varmasti yhtä hyvin kuin nuo hiusgeelit, astianpesuaineet jne.. :-)
-
No tässä on muutama kuva päivitetystä Ultimasta:
http://www.geocities.com/ultima_racing/Bzzzzzz0001.JPG Kuvassa näkyy auto ja porakoneen akuista tehdyt akkupaketit.
http://www.geocities.com/ultima_racing/Bzzzzzz0002.JPG Typ-r akkupanta porakoneen akut ja nopari jos tarkkaan katsoo niin näkee myös vanttiruuvit (takana)
http://www.geocities.com/ultima_racing/Bzzzzzz0005.JPG Motti :mrgreen:
Jos linkit ei toimi niin kopioikaa osoiteriville, niin sitten pitäisi toimia. Johtuu siitä että kuvat on geocitieksellä. :?
-
Tässä vielä upea talvikuva: http://www.geocities.com/ultima_racing/rbtalvi.JPG 8)
Ja samajutu jos kuva ei näy niin yritä myöhemmin kirjoittamalla osoite osoiteriville. :wink:
-
Paljo toi sun auton parantelu on maksanu?
-
Älä edes kerro :wink: pistät kunnon kisa-akun siihen vielä :shock:
-
kuluihin on olemassa juuri sopiva sana "LIIKAA" noin 137e + laakerit... :?
Joo tarkoitus olisi hankkia kunnon pikalaturi. (verkkovirralla) Ja sitten kunnon akut...
Paljon on maksimi kapasiteetti ni-cd akuissa? Mietinvain kun Zoopilla olis myynnissä pikalaturi vain ni-cd akuille.
Kiitos vastauksista... :D
-
Voi jeesus kristus Daavidin poika jos mä en saa myytyä tota mun ultimaa siitä toden näkösesti tulee tuunattu auto. Seuraavaa olen suunnitellut/miettinyt:
*voimansiirtoon metalli rattaat (voi olla aika vaikeet tehä tai ylipäätään löytää mistään)
*taakse 4x jouset
*kuulalaakerit
*trucki auton renkaat
*alumiininen (tai joku muu metalli) pohja
Siinnä oliskin ultimaan jonkun verran tuunattavaa. Tuskin teen mut katotaan miten menee... :roll:
-
Metalli rattaat kulostaa hyvältä. Tosin ne on aika turhat jos laittaa rasvaa ja kuulalaakerit. Pitäis kestää... Typ- R rattaat taitaa sopia tohon, en tiedä kun en ole kokeillut. Mutta kyseinen auto on kunnon kisa auto joten niitten rattaiden pitäis kestää, jos sopivat sinne.. :roll:
Njääh ei tää tiskinpesu aine ole niin hyvää, kuivu tiivisteiden ja tangon väliin ja aiheuttaa kitkaa. :? Eli iskarit jää pohjaan. :mrgreen:
-
Huomasin äsken muuten samaa. Toinen taka iskari jää pohjaan miten sen sais palautumaan kun ei palaudu vaikka laitoin sinne ihan tavallista rasvaa?
Onkohan se iskari menny rikki?
Miten sä sait sen aineen ihan kokonaan sieltä pois?
-
Miten sä sait sen aineen ihan kokonaan sieltä pois?
Mössöt saa iskareista helposti pois kun purkaa iskarit ja heittää lasoliin, siihen ei myrkylliseen. Annat likoa siellä ja sitten huuhtelet kunnolla ja johan on puhtaat. Ja muistakaa ostakaa lasolia. EI mitään halpaa ikkunan pesu nestettä, jossa on myrkyllisyyden merkki.. sillä jos sitä joutuu ihon kanssa kosketuksiin niin sokeudut... :| Eli lasol ikkunan pesuneste. :mrgreen:
-
Niin pahimmassa tapauksessa si pesuaine on kovettanut tiivisteet. :? Mutta sen pitäis lähteä ihan liottamalla vähän aikaa vedessä...
Itse annan mokoman olla iskareissa, eipähän valu uloskaan. :)
-
Terve! taas olen nostamassa tätä topiccia ylös listan kärkeen. :)
Eli Ultima on jälleen vauhdissa! Ja en ole autoa yhtään säälinyt, kun ei sekään säälinyt mua. :twisted:
Tänään viimeksi monta kertaa katon kautta ympäri sivuttain ja etusuunnassakin, heittoja sivuille nje.... Sitten liimaamani iskari ketkesi uudestaan, mutta sehän ei haittaa vaan meno jatkuu kolmella iskarilla! Kunnes akkusta loppu potku. Iskari oli ennestän jo katkennut koska ultima jäi auton alle.
Mutta kaikin puolin olen tyytyväinen autoon! Paitsi typerä kura tarttuu liianhelposti auton pojaan :lol:
Näillä eväillä ultima liikkuu:
- Motti: 21t Kspiid makso 33e
- Akku: 1400mah ni-cd (alkuperäinen)
- Nopari: Eco rajoitus 20t makso 60e
- Radio:Futaban lähetin (6kan lennokki 27mhz) (lainassa)
- Vastari: Kyoshon omia (alkuperäinen)
Vaihdettuja osia:
- typ-r akkupanta noin 7e
- palikka jossa akkupanta on kiinni myös 7e
- taakse vanttiruuvit makso yhteensä noin 14e
- Typ-r laakeripesät taakse noin 7e
- etu tuki iskareille (vanha hajosi koska jäi auton alle) 6e
- etu iskarit 20e (myös auton vika) *kräts*
- Kuulalaakerit makso noin 30e
Muuta ei sitten ollutkaan, vielä ehkä uusi servo (ehkä)
Yhteensä Ultiman päivittäminen/korjaukset (hemmetin autoiljat) Tuli maklsamaan mun kukkarolle NOIN 184e!
Kuvia kaatuilevasta ultimasta luvassa, kunhan käyn vain hankkimassa ne iskarit vielä. Ja tämä ei ole ihan varmaa tietoo mutta kumminkin.
Mitäs mieltä olette, kehtaako tulla radalle? :)
-
No niin nyt kun alkaa kesä lähestyä niin alkaa tää kuumekkin nousta.
Mut ois pari kysymystä koskien ultimaa...
Kun ultiman voiman siirrossa on ne kaksi pienintä muovi ratasta ja niihin päihin tulee ne laakerit niin kuinka ne saisi irti koska ne on aika tiukasti siellä kiinni kun ei viittis ruveta joka kerta kun hajoo niin tilaamaan usia laakereita?
Millaista rasvaa olis hyvä panna voimansiirtoon ja miten paljon, koko voiman siirto täyteen vai mihin kohti sitä rasvaa yleensäkkin tulee sinne voimansiirtoon?
Kuinka ton fairyn sais pois tuolta iskareista silleen että ne iskarit palautuu lähtiskö toimimaan vaan jos vatkais ees taas niiät iskareitä (3 on tällähetkellä ihan tönkköjä)?
-
Kuinka ton fairyn sais pois tuolta iskareista silleen että ne iskarit palautuu lähtiskö toimimaan vaan jos vatkais ees taas niiät iskareitä (3 on tällähetkellä ihan tönkköjä)?
Nyt voitkin sitten kertoa meille kaikille että kannattiko sitä tunkea sinne iskariin? ;)
Itse kysymykseen tuossa onkin vastattu jo ylempänä, joten turha alkaa samaa asiaa kertomaan uudestaan.
-
:D kyllä ainakin kokeilu haluja riittää :) ittellä on viel pysyny iskari öljyt spedessä mutta asiaan....
Eli isoin NI-cd mitä tiedän on 2400mha itellä just sellanen ostettu hobbylinnasta.
Ainiin toss viel video miten tollanen 2400mha vie spedee. Alussa on vahingossa kirjotettu väärin akun malli. http://koti.mbnet.fi/autosivu/videoit/spede_uutta.wmv ja hyppyjäkin on mukana :)
-
Tiiättekö muuten mistä sais ostettuu niitä semmosia ruuveja millä pinion kiinnitetään siihen moottoriin. Huomasin tuossa säken moottoria irrotellessa että se ruuvi on lentänyt jonnekkin huitsin nevadaan. Jostain systä toi pinion on kuitenkin muljahtanu tolleen jännästi että se pysyy paikoillaan. Onko siitä haittaa ajatellen moottorin akselia (vai mikäköhän sen osan nimi liekkään mihinse pinioni kiinnitetään)?
-
Sen fayrin saa ihan vedessä liottamalla, ja sitten kuivaat nopsasti ja laitat jotain rasvaa. katsos kun fayri turvottaa sitä silikooni tiivistettä ja se aiheuttaa sitä tökkimista, mutta ei kyllä vuodakkaan. :?
No siitä keskimmäisestä rattaasta se lähtee ihan ohkasella ruuvarilla laakerin reunoja painamalla. Luulis sun tietävän kun olet niitä niin monesti vaihtanu? Kuulalaakerit saattavat jossain määrin auttaa siihen rattaiden hajoamiseen, et ne ei hajois... :)
Mun ultima kulkee kuin unelma, ainoat viat mitä on niin on radio systeemeissä. Muuten sutii ja lentää komeasti! Kohta vaihdan isomman pinjonin, kun ei tunnu akut ja motti lämpeävän!
-
Mihin kohti sitä rasvaa pitäälaittaa sinne voimansiirtoon?
Laitetaanko se voimansiirtoboxi minne ne rattaat tulee täyteen jotain rasvaa?
Käykö tommonen silikoni spray sinne kun ei tähän hätään oo muutakaan, pitäs tilata jonkin moista rasvaa, millasta suosittelisitte?
Mistä niitä ruuveja sais ostettuu kun ei oikein mistään ruuvikaupastakaan löydy.
Paljoko muuten tulis maksamaan halvimillaan semmonen harjaton motti+säädin paketti?
-
Niin täyteen että rasvaa tarttuu rattaisiin vaikka kaikki olisi lingottu kotelon kuoreen, eli kun rattaa pyörii niin ne linkoaa ne rasvat pois joten sen täytyy olla niin täynnä että se tarttuu uudestaa.
Sit kannattaa avata se tasaus pyärästö ja pestä kunnolla ja täyttää sekin uudella rasvalla, pese myös kaikki muutkin rattaat.
Rasvaksi kelpaa joku vähän vaseliinia juoksevampi, vaseliini on liian raskasta. Ainakin mun mielestä. Tilaa jotakin jostain liikkeestä kysele puhelimessa nje..... Mutta aina parempi että on rasvaa kun ei ole, ja ennekaikkea puhdasta rasvaa ei mustaksi muuttunutta jossa on kiviä ja hiekkaa....
-
Ei irtoo noi laakerit, mikä neuvoksi?
Revin tuossa just äsken renkaat irti vanteilta.
Kaykö tohon ultimaan minkä tahansa 1/10 2WD sähkökrossin renkaat? Vai pitääkö olla Kyoshon omat?
-
Mitä laakereita meinaat?
Ota joku vaikka sormi ruuvari ja jotain kövyttä kuten pihdit ja naputtele sitä laakeria, niin ja ne lähtee paremmin irti jos naputtelet sieltä sisäpuolelta. :wink: Eli ruuvari toisesta laakerista läpi toisen kehälle ja naputtele pihdeillä vaikka ja sitten vähän vaihdat puolta että laakeri ei mene vinoon vain lähtee irti... saattaa olla kovaakin kiinni.....
Siis jos meinaat laatikossa olevaa keskimmäistä ratasta?
Siinä ylimmässä ne laakerit on päissä lähtee ihan vetämällä. Kattele sitä räjäytys kuvaa, kertoo paljon vaikea sitä on selittää... :)
Mullapa on laakerit ja 21 motti eikä ole valittamista. :D
-
Joo sitä keskimmäistä ratasta tarkoitin.
Tiedätkö käykö noilla Ultiman mukanatulleille vanteille kaikki 1/10 krossarin renkaat?
Käviskö tuolta http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=31&sub=150 jotkut renkaat Ultiman uusiksi takarenkaiksi?
Onko tietoa sisältääkö noi hinnat myös vanteet ja montako rengasta nuihin hintoihin sisältyy?
Miten se renkaan leveys mitataan kun tuolla lukee et noi on jotain 2,2 leveitä, mitäköhän se tarkottaa?
-
Ei irtoo noi laakerit, mikä neuvoksi?
Revin tuossa just äsken renkaat irti vanteilta.
Kaykö tohon ultimaan minkä tahansa 1/10 2WD sähkökrossin renkaat? Vai pitääkö olla Kyoshon omat?
takarenkaisiin käy muut vanteet, koska heksa on samaa kokoa kuin "normaalisti".
etu renkaisiin ei käy heksa vanteet, mutta ehkä asson krossarin vanteet käy.
kertokaa viisaammat
-
Joo oli ne 1.20 euroo ne laakerit kävin ostamas mut en oo viel laittanu onks 15 kääminen kuula laakeroitu moottori kuin ärhäkkä?
aattelin laittaa
Huomasin kun lueskelin tätä topickia alusta niin että olet ostanu jostain noin halpoja kuulalaakereita, mistä niitä saa tolla hinnalla?
-
Oho! se on kyllä 4.20e :oops: On sattunut kirjoitus virhe...
Eli en ole mistään tolla hinnalla saanut laakereita.
Oikun ultima kulkee iloisesti, olis jo se pikalaturi niin ei tarvis tuskailla niitä akkuja, niin ja olis vielä kunnon radiokin kun ottaa häiriöö. :(
Zhoop: Mikä radio sulla on? onko vielä kyoshon, mun oma on hajonnut.
-
Jep, kyoshon omat on ja ihan hyvin on vielä toiminu, näköjään noi voimansiirron rattaat maksaa ne pienemmät rattaat 2,90 €/kpl ja se isompi ratas jotain 6 €/kpl.
-
Tiiättekö mikä on osanumero nuille vanttiruuveille?
-
Luulis mun tietävän kun niitä hankin, mutta vanttiruuvi 1 pussi jossa on kaksi kappaletta maksaa muistaakseni 7e Ja ne pallukkaruuvit maksaa 8e pussi. Kyoshon manuaalissa on siis Ultiman manuaalissa on siinä englannin kielisessä kuva ja osa numerot.
Kattele sii9tä ellet ole hukannut, jos olet hukannut niin voin sitten kertoa ne omasta vihkosesta.
Nyt ei ehi kun makkara palaa pannulla. :lol:
-
No löytykö siltä manuaalista ne osa numerot?
Mulla meni akseli tappi poikki. ÄR!!! ja just kun on hyvä pikalaturi ja akkuja, niin auto menee p*skaks. :?
-
Valdemar: Voisitko kertoa sekä etu että takaiskareiden tiivisteiden osanumerot kun en tiiä niitä osien numeroita, se ohjekirja on kylä vielä tallella mutta en tiiä niistä tiivisteistä sen enempää kun ei o hajuukaan missä ne on siellä iskareissa.
-
Joo totta kai voin, paitsi että. Niitä tiivisteitä ei saa erillisinä vaan täytyy ostaa samantien kokonaan uusi iskari, ja niitähän myydään vain pareittain.
Itse yritin tilata iskarin tapille muovi osaa ja oho siltä tuli kokonainen iskari paketti, kaksi iskaria makso 19e Mutta ei ole vuotanu, ainakaan vielä. :)
Ja kun kattelin niitä uusia niin ei näyttäny siltä että vois edes vaihtaa sitä tiivistettä. On meinaan sellasessa kolossa. :? Mutta niitten mukana vasta tuleekin tavaraa, ylimääräisiä muovi osia kasa erillaisia mäntiä ja muuta nippeliä, tosin ei mitään hyödyllistä mutta jos hajoo niin on varelle. Vara tiivisteitä ei tule uusienkaan iskareiden mukana. :?
Ne pro iskarit maksaa muistaakseni 60e pari. :(
Teeteekoo mainitsi minulle että RC pisteen romulaatikosta vois löytyä hyvät iskarit halvalla. Mutta olin jo ehtinyt tilata uudet joten...
-
No niin nyt on ultima kunnostettu ja se on loistokunnossa pieniä iskari ongelmia lukuun ottamatta.
-
Teeteekoo mainitsi minulle että RC pisteen romulaatikosta vois löytyä hyvät iskarit halvalla. Mutta olin jo ehtinyt tilata uudet joten...
Valdemar, täsmennyksenä muistutan:
Mainitsin miljoonalaatikosta (ei tarkoita hintaa) kenties löytyvän käypäset iskarit!
Romulaatikoita en ole siellä nähnyt!
Vanhojen HPI:den osia tehtaan pakkauksissa, kai suurin osa oli!
-
Hioin hieman pienemmiksi nuita etuiskareiden mäntiä. Ne toimii nyt paremmin, saa vain nähä miten öljyt pysyy sisällä nuissa viritelmissä.
Onko muuten tietoa sopisiko jonkun asson takaveto krossarin iskarit tuohon mun ultimaan kun noi kyoshon omat iskarit on niin kalliit. Paljoko mahdollisesti maksaisi semmoset B3:n iskarit?
-
Sopiikohan kaikki Kyosho Ultima RB Type-R auton viritysosat Kyosho Ultima RB Racing Sport autoon?
Jos sopis niin sehän tulis halvemmaks virittää suoraan type-r:n viriosiksi kuni ekaks type-r vakioksi.
http://www.kyosho.co.jp/main-e.html <--- tossa ois viriosia mut sopiikohan noi Ultima RB Racing Sporttiin?
-
Kyllä ne sopii, mutta halvemmaks tulee ehkä ostaa koko auto. (Ehkä)
On niissä osissa pieniä kokoeroja, esim. taka laakeripesä on vähän litteämpi ja rengas liikkuu edestakas siinä mutta laittaa vaan yhen prikan väliin niin on hyvä. :)
Itse ajattelin hankkia vaihdeboksin. :roll:
-
Valdemar: voisitko kertoa mitkä on niiiden vanttiruuvejen osanumerot, kaikkien tarvittavien osien numerot?
Paljoko tulis tarkalleen maksaamaan ne vanttiruuvit (silleen että pystys säätämään sitä autoa, ei pelkkiä ruuveja)?
-
No olisitsä voinu kattoo tosta manuskasta. (englannin kielisestä)
Takapää
UM129 = Pallo ruuvi Noin 7e
UM112 = Vanttiruuvin päihin tulevat kiinnikkeet. 7e
UM128 = lisä pallo ruuveja 7e
OTW12 = Vanttiruuvi: 8e myydään pareittain
OTW12 = Vanttiruuvi: 8e jne
OTW12 = Vanttiruuvi: 8e jne
SP107 = Takapyörien laakeri pesät. 7e (Myydään pareittan)
Etu pää
Joitakin osia mutta niitä ei valttämättä tarvitse. Ne pallo ruuvit voi ruuvata niitten nykyisten tankojen ruuvien tilalle. Takana tämä ei onnistu koska tanko on laakeripesässä olevien sakaroiden välissä, ei pysty ruuvaamaan kiinni.
Kuitin olen hukannut joten en voinnut tarkastaa hintoja mutta tota luokkaa ne on. Yhteensä nämä tulisi maksamaan noin 52e En tiedä kannattaako?
Ite laitoin vain taakse, en kyllä pahemmin niitä säätele joten niistä ei ole sen kummempaa iloa.
Ainoa ongelma voi olla vain että alkuperäisien tankojen ruuvit on pilannu rejjän eikä niitä hienolla kierteellä varustettuja pallopäisä ruuveja saa kiinni. :?
Mutta kato vielä siitä Englannin kielisestä manuaalista, viimeinen sivu aukeaa A3 kokoiseksi siinä on kuvalla varustettuna ne osaset.... :wink:
-
Eilen sain sen uuden motin tohon mun ultimaan, no sit tietysti piti ruveta heti asentamaan sitä, no moottori on paikoillaan ja johot kunnolla moottorissa ja muualla kiinni, moottori ei reagoi mitään, noparia ei pysty säätämää (noparina mulla on sonik tempo) jostain syystä se ei reagoi mitään vaikka painaa sitä set-up nappia. Myös ohjauksessa ilmeni ongelmia koska servo rupesi silleen tökkimään kun kääntää ohjaimesta. Tuskin servo ja nopari on hajonnu lähes yhtäaikaisesti. Missä on vika? Luulen et lähettimessä, mut mitä sieltä pitäs korvata. Näissä sähköongelmissa on se paha puoli koska vian mahdollisuuksia on niin monia.
-
Myös ohjauksessa ilmeni ongelmia koska servo rupesi silleen tökkimään kun kääntää ohjaimesta
Hmm... mä sain pari päivää sit uuden noparin ja sen jälkeen servo on alkanut kanssa kääntyä toiseen suuntaan sillai tökkien
-
Nyt se vika EHKÄ saato selvitä, nimittäin vastari saattaa olla rikki.
-
OT: Nyt kävi pahasti! :cry: Eli olin tänään ajanut jo monta kertaa rc:llä ja viimeisellä ajolla kun akku oli lopussa testailin kaikkia vipuja (ohjaimesta) mutta laitoin ne kuitenkin takaisin samoihin paikkoihin niin äsken menin rauhallisin mielin taas ulos käynnistin auton ja ihmettilin miksi mitään ei tapahdu ja yhtä äkkiä auto jumittui täys nopeudelle ajoin sen sitten hädissäni päin lähintä seinää (kaasu oli seinää vastenkin vielä päällä) Juoksin autolle ja revin nopeasti korin klipsut irti ja näin että moottorista tuli savua otin nopeasti akun irti ja noparin johdot irti moottorista. :cry: Nyt auto lepää sisällä en uskalla tehdä sille mitään jos vaikka nopari hajoaa?! Menin kertomaan iskälle se vain sanoi että noin siinä joskus käy eli jos se meni rikki niin saan uuden jee... :)
Tavallaan iloinen ja tavallaan surullinen uutinen... :) :cry:
Eli onko tämä normaalia meniköhän moottori rikki?
-
Kannattanee kokeilla eihän se muuten selviä.
Ei ehkä kannattas väännellä niitä kaikkia vipuja miten sattuu, varsinkaan jos ei tiedä mitä tapahtuu :wink:
-
Minä veikkaisin että hiilet paloi. Tai sitten nopari päästi sauhut ulos.
-
OT: Nyt kävi pahasti! :cry: Eli olin tänään ajanut jo monta kertaa rc:llä ja viimeisellä ajolla kun akku oli lopussa testailin kaikkia vipuja (ohjaimesta) mutta laitoin ne kuitenkin takaisin samoihin paikkoihin niin äsken menin rauhallisin mielin taas ulos käynnistin auton ja ihmettilin miksi mitään ei tapahdu ja yhtä äkkiä auto jumittui täys nopeudelle ajoin sen sitten hädissäni päin lähintä seinää (kaasu oli seinää vastenkin vielä päällä) Juoksin autolle ja revin nopeasti korin klipsut irti ja näin että moottorista tuli savua otin nopeasti akun irti ja noparin johdot irti moottorista. :cry: Nyt auto lepää sisällä en uskalla tehdä sille mitään jos vaikka nopari hajoaa?! Menin kertomaan iskälle se vain sanoi että noin siinä joskus käy eli jos se meni rikki niin saan uuden jee... :)
Tavallaan iloinen ja tavallaan surullinen uutinen... :) :cry:
Eli onko tämä normaalia meniköhän moottori rikki?
Mulle kävi Baja Beetlen kanssa aikoinaan täysin samanlainen kämmi,joka tosin johtui radion virran loppumisesta :mrgreen: ...........tuolloin minulla oli mekaaninen nopari,ja se oli mennyt rikki.
Samaa epäilisin sinunkin tapauksessasi.
-
Mekaanisen temppuilultahan tuo kuulostas. Savut saattaapi moottorista tulla sen takia, että ei ole juuri järkeä jurrata seinää vasten. Kannattaa varmaan katsastaa se mekaaninen, kiristää jos on löysällä. Sitten vaan kattot, että piuhat on kunnossa ja kokeilet..
-
Öö mulla on gm racing v3r nopari pari päivää vanha.
Ohjaimen patterit näyttää vihreältä mutta taidan vaihtaa ne silti vika saattaa olla sinnä?
-
Jaha, okei, tulipa luettua vähän huolimattomasti.. :wink: Jos akku vallan pääsee loppumaan tai radioyhteys katkeaa, elektroninen nopari ei käy autoa itekseen kaasuttelemaan minnekään, ainakaan sellaiseen nopariin en ole törmännyt.
En tiedä, onko tuossa V3R:ssä automaattikalibrointi.. Jos on, niin kannattaa varmistaa, että se hoituu aina oikein.. Ettei nopari luule esim. puolikaasua neutraaliksi.
-
Pitääkö ton Ultima RB autoon olla 48dp pinioni vai joku muu dp-luku? Sori tää sekava kysymys.
-
Nyt auto toimii mutta mulla on semmonen onkelma ku auto alkaa pyörittää jotenki tyhjää.
Vika on tasauspyörästöstä lähtevässä jutussa se on jotenki löysällä miten sen voi kiristää?
(osa mitä tarkotan on sen "tikun" toisessa päässä mikä vie voiman renkaisiin)
Ps. toivottavasti tajusitte. :wink:
-
Nyt auto toimii mutta mulla on semmonen onkelma ku auto alkaa pyörittää jotenki tyhjää.
Vika on tasauspyörästöstä lähtevässä jutussa se on jotenki löysällä miten sen voi kiristää?
(osa mitä tarkotan on sen "tikun" toisessa päässä mikä vie voiman renkaisiin)
Ps. toivottavasti tajusitte. :wink:
Siinä on sellaiset ruuvit, joista niitä voi kiristää, kannattaa pistää ruuvi lukitetta, mutta älä pistä liian vahvaa, sillä jos vaihdat autoosi kuulalaakerit ja et saa niitä irti, niin se se on sitten huono juttu, minulle kävi just niin...
-
Nyt on ultimasa "pieniä" elektroniikka ongelmia.
Elikkä kun ajan hiukan kauemmas alkaa auton ohjaus vikuroimaan ja kaasu tökkimään. Vika on todennäköisesti noparissa (sonik tempo) tai sit lähettimessä (kyosho perfex) elikkä mitä sanoisitte kumpi nuista sähkölaitteista on hajalla?
-
Nyt on ultimasa "pieniä" elektroniikka ongelmia.
Elikkä kun ajan hiukan kauemmas alkaa auton ohjaus vikuroimaan ja kaasu tökkimään. Vika on todennäköisesti noparissa (sonik tempo) tai sit lähettimessä (kyosho perfex) elikkä mitä sanoisitte kumpi nuista sähkölaitteista on hajalla?
Veikkaampa että ongelma on radio puolella, onhan antennit ehjät sekä vastarissa että lähettimessä (Varsinkin vastarista ettei ole katkennut juuresta ym..)?
Toisekseen kidekin saattaa olla "sökö" isomman "tällin" johdosta, ethän ole pudottanut lähetintä tai ajanut pahaa "kolaria" autollasi (Kiteet varsinkaan eivät ole "ikuisia")?
Häiriöt voi aiheuttaa myös pahasti kipinöivä moottori, onhan moottorin "konkat" ehjät eikä kollektori/hiilet kipinöi ajossa?
Tosin voihan olla että tuo on kaikkien kolmenkin yhteisvaikutusta ja yhden vian korjaaminen ei muutakuin "lieventää" ongelmaa.
Itsellänikin on noita pahempia "mällejä" tullut muutama ja nyt jo huomaa että radion kantama on pudonnut puoleen entisestä, no ei vielä viitisi ostaa Futaban kallista kidettä kun nykyisellä kantamalla vielä "pärjää". :lol:
-
Elikkä eikös ookkin silleen että kaikkiin Futaban AM 27 MHz vastareihin käy kaikki AM 27 MHz kiteet?
Mielestäni en ole ajanut mitään suurempaa kolaria autollani. Vastari on täysin uusi ja kaikki antennit on kunnossa. Kollektori kipinöi aika rajusti mutta mitä tarkoitat "konkilla". Mahdollisestim konkurssia? :mrgreen:
Mut mikä neuvoksi kun ei pääse ajamaan :cry:
-
Nyt selvisi ne ohjaus ongelmat, vika oli lähettimen heikkolaatuisissa paristoisa missä oli kuitenkin ohjaimen mukaan riittävästi virtaa.
No mutta kaasukin toimii hyvin nyt kunnes olen autolla kurvaillut jonkin aikaa niin nopari, akku, moottori ja liitokset lämpiää todella kuumaksi, niin silloin alkaa meno tökkimään. Kollektoria en ole vielä sorvannut mutta edellisestä sorvauksesta on aikaa noin 5 akullista. Kylmänä auto toimii kuin unelma
Mikäköhän tossa vielä voi olla vikana? Harmittaa kun ei pääse ajamaan ja ulkona on hienot ilmat :cry:
... ja noparina mulla on M`Troniksin Sonik Tempo ja moottorina Integy Matrix 8.0 12x3, joka on konekäämitty.
Voisiko auttaa jos muuttaisin välityksen paljon luhemmäksi mitä nyt on. Nykyinen välitys on 20/80. Eli pinionissa 20 hammasta ja isommassa rattaassa 80 hammasta.
-
Kokeile pienemmällä pinjonilla näin aluksi.
"konkat" on niitä pieniä sinisiä juttuja jotka pitää kolvata napojen ja moottorin rungon välille kiinni poistamaan/vähentämään sitä kipinöintiä kollektorissa. :wink:
Ai huonot paristot lähettimessä, oliskohan mun lähetin sitten ehjä. Täytyypä kokeilla täyteen ladatuilla paristoilla. :)
Mun Ultima suunnilleen matelee vaivalloisesti eteenpän, pitää saada joku parempi nopari niin sais paremman motin kiinni. Kun sellanen kerran laatikossa on!
-
zhoop: Koita laittaa myös vähän kesympää konetta kiinni esim 14x1. Tuo tempo ei ole kaverillanikaan kestänyt 12t konetta vaikka ohjeissa niin sanotaan
-
Spur ratas on ainakin pakko hankkia kun se on lähes sileä, joten eikö kannatas jommata melkein niin suuri (=lyhempi välitys) ratas kuin vain on mahdolista eli jotain 95 hampainen ratas jos semmosia on olemassa.
-
zhoop: Voisitko lähettää kenties kuvan siitä spur rattaasta, koska minulla on aika moneen automerkkiin sopivia rattaita
-
Moottorin sisässä olevaa kollektoria kannattaa sorvata hiukan pois tietyin väliajoin. Kollektori alkaa silleen tummumaan ja se tumma kannattaa hioa pois. Sen xspeedin kollektoria ei pysty sorvaamaan mikä tulee siinnä ReadySetin mukana, koska sitä ei voi avata. Itse hion ihan tavallisella hiekkaaperilla koska ei ole itselläni kollektorisorvia. Kollektori on se osa johon hiilet koskettaa.
Sorvauksen ideana on myös saada kollektorista pyöreä, jolloin hiilet ei hypi niin pahasti eikä kone pala. Sen takia sorvaus hoidetaan kollektori sorvilla.
-
Minulla ei ole kollektori sorvia käytössä joten sorvaan porakoneella, onkai se parempi kun ei mitään, misät tietää onko hiileet palaneet?
Voiko nopari kuumentua herkemmin jos se on melkein rikki?
-
Voiko nopari kuumentua herkemmin jos se on melkein rikki?
Kyllä vaan kaverillani kävi juuri näin ennenkuin kylmeni lopullisesti (Sananmukaisessa merkityksessä)!
Luultavasti fetit palovat yksi kerrallaan jolloinka jäljelle jääneet kuumenivat entisestään, no nyt ovat kylmät mutta autokaan ei liiku.
-
Moi taas!
En viitsi tehdä uutta topiccia koska niitä on jo ihan tarpeeksi.
Eli: Tarvitsen uuden nopeuden säätimen Ultimaan, seuraavanlaista olisin etsimässä:
- 10t motille (tai ilman lankarajoitusta)
- Kestävä ja hyvä joka ei päästele savuja mennessään. (sellanen mistä jokaisella on hyvät kokemukset)
- Hinta maksimissa 120e Saa olla käytetty!
Olen kuullut että M'troniks tempo on jokseenkin huono samaa olen kuullut sprintistä. Sellaista olen ostamassa jos ei parempaa suositella!
Ja nyt painotan sitä että suosittelette hyviä nopareita mistä teillä on omia hyviä kokemuksia! Ja yritän nytten saada vastauksia ilman että teen uuden topiccin!
Jos omistat hyvän noparin jonka haluat myydä niin saa tarjota!
ps. Mulla on sille noparille sitten motti valmiina! 13*3 Corallyn kisakone!
-
Melkein kaikkia rajoittamattomia tai pienellä rajoituksella olevia nopeudensäätimiä saa kyseisellä summalla, jos käytettykin kelpaa. LRP:n ja Nosramin nopeudensäätimissä on ainakin se hyvä puoli, että niissä on elinikäinen takuu, jos hajoaminen ei johdu käyttäjästä.
Itselläni on myöskin erittäin hyviä kokemuksia Novakin säätimistä. Ne ovat toimineet juuri niin kuin pitääkin, ja yksikään ei ole hajonnut ilman omaa suurta tyhmyyttäni. Yleensä ne ovat kestäneet sellaistakin. M'troniksin säätimistä minulla ei ole kovin hyviä kokemuksia. Muutama on hajonnut ihan itsestään ilman syytä lisäksi nopeudensäätimet ovat tuntuneet jotenkin tehottomilta. Eli pelkkää nopeudensäädintä vaihtamalla on yllättäen vauhtia löytynyt lisää.
Kannattaa selata taaksepäin muitakin nopeudensäätimiä käsitteleviä aiheita. Niistä löytyy paljon hyvää tietoa.
-
Kiitos erittäin asiallisesta vastauksesta!
Nyt tiedän että M'Troniksit kannattaa kiertää kaukaa.
Eli: LRP, Nosramin tai Novakin nopareita?
-
lrp noparit on hyviä.
-
CS:n noparitkin on hyviä. :mrgreen:
-
LRP IPC 7.1 säädin on moottorirajoitukseton. Omistan itse kyseisen säätimen ja olen siihen enemmän kuin tyytyväinen. Suosittelen!
Myös GM racingin V12 on varteenotettava säädin valintatilanteessa
Edellämainitsemani säätimet ovat melkein YDINSODAN kestäviä.
-
Sellasta säädintä ei olekaan, mikä ei savuja päästä pihalle. Väärinkäytökset johtavat siihen todennäköisimmin. Toisilla tuntuu olevan myös äärimmäisen huono tuuri, savut vaan ei malta pysyä sisällä. Sen takia on todella vaikea käydä suosittelemaan säädintä, jos valintakriteeri on "ikuisesti kestävä" =)
Tuo sinun budjetti ainakin sallii jokseenkin säätimen kuin säätimen, etenkin, jos käytetty tulee kyseeseen. Itse olin tyytyväinen m'troniksiin, joku toinen ehkä ei. Jos kuitenkin on totta, että m'troniksin läpi virta ei kulje yhtä sujuvasti kuin muiden valmistajien säätimissä (eli ero on oikeasti havaittavissa), niin sittenhän valinta on selvä m'troniksin tappioksi. Toisaalta, jos pakkia ei ole vailla, niin hinnan puolesta m'troniksia tuskin tarvitsee edes harkita.
Jos olen oikein käsittänyt, LRP ja Nosram ovat samaa tavaraa eri kuorissa. LRP, Novak, GM ja CS ovat ilmeisesti kohtalaisen tasavertaisia ominaisuuksiltaan ja laadultaan myös.. Joten jos näin on, valinta kannattaa melkeinpä tehdä hinnan perusteella.
-
Sellasta säädintä ei olekaan, mikä ei savuja päästä pihalle. Väärinkäytökset johtavat siihen todennäköisimmin. Toisilla tuntuu olevan myös äärimmäisen huono tuuri, savut vaan ei malta pysyä sisällä. Sen takia on todella vaikea käydä suosittelemaan säädintä, jos valintakriteeri on "ikuisesti kestävä" =)
Tämä on ehdottomasti totta! Yksi oma Novak Cyclone on kyllä yrittänyt päästä lähelle ja on edelleen täydessä sielun voimissaan. Sille on sattunut ainakin seuraavaa:
- Kastunut (olin asentamassa ja lipesi kädestä kastelukannuun)
- Moottorin ja akun johdot mennyt ristiin (savukin oikein nousi)
- Akun johdot mennyt ristiin
- Ollut tulipalossa, kun kolarissa akun navat otti yhteen. Kuoret vaurioitu ja vastarin johto suli.
- Jne.
Minun aikanani on sattunut vain tuo kastelukannujuttu. Muut on edellisen omistajan suorituksia minun nähteni. Tulipalon jälkeen ostin noparin edullisesti ja vaihdoin kuoret ja vastarinjohdon. En luonnollisestikaan voi suositella nopareille mitään extreme-kestotestiä. Nopari hajoaa todennäköisesti jo yhdestä virheestä.
-
Joo tarkoituksena ei ole tehdä mitään nopareiden valtakunnallista kestävyystestiä. Vaan hankkia mahdollisimman kestävä ja pitkäikäinen nopari!
Mutta sain jo selville millasta noparia olen etsimässä. Eli ei tarvitse enään ehdotella mitään, pidetään tämä topicci siistinä! Kiitos!
-
No nyt olen karsinut nopareiden joukosta itselleni sopivat mallit joiden hinnat on ihan kohtuullisia.
vaihtoehto 1
LRP electronic - Quantum Pro Sport
Tekniset tiedot:
Jännitealue/ kennojen lkm. 4,8-9,6 V/ 4-8
Ylimeno vastus 0,00073 ohm
Hetkellinen virta (1s.) 155 A
Lyhytaikainen virta (30 s.) 80 A
Jatkuva virta 55 A
Moottori suositus 7 kierr.
Vaihtoehto 2
GM Racing - V8
Tekniset tiedot:
Jännitealue/ kennojen lkm. 4,8-12 V/ 4-10
Ylimeno vastus 0,0007 ohm
Hetkellinen virta (1s.) < 400 A
Jatkuva virta 80 A
Moottori suositus >8 kierr.
Kumpi näistä on parempi vaihtoehto? Hinta on molemmilla kutakuinkin sama, GM tosin sietää 12volttia vaikuttaako tämä valintaan? GMssä on muutenkin aika paljon isommat arvot ja se on halvempikin. Mutta LRPeestä on kuulemma hyviä kokemuksia.
Kumman noparin valitsen?
-
Valdemar: Jos sulla budjetti tosiaan venyy jopa 140e:n, niin melkeenpä laittasin ostoilmoituksen käytettyjen toivossa.. Loput rahat voi sitten käyttää johonkin muuhun. Mutta, jos tarve on akuutti, niin sitten ei. Ja onhan käytetty aina käytetty.
-
Butjetti tosiaan veny tonne 140e noi yllä mainitut noparit maksaa 130-139e
Voisin kyllä osta käytetyn, mutta tykkään ostaa kaiken uutena. Riippuusiitä että saanko paremman noparin käytettynä vai onko noi uudet parempia?
-
Voisin kyllä osta käytetyn, mutta tykkään ostaa kaiken uutena. Riippuusiitä että saanko paremman noparin käytettynä vai onko noi uudet parempia?
Noparissa ei ole juurikaan kuluvia osia, joten olen melkoisen varma, että saat paremman noparin ja vielä halvemmalla, jos tyydyt käytettyyn. Asia on sitten toinen, onko kellään tällä hetkellä myynnissä sopivaa yksilöä. Kannattaa kuitenkin kokeilla.
-
No nyt olen karsinut nopareiden joukosta itselleni sopivat mallit joiden hinnat on ihan kohtuullisia.
vaihtoehto 1
LRP electronic - Quantum Pro Sport
Tekniset tiedot:
Jännitealue/ kennojen lkm. 4,8-9,6 V/ 4-8
Ylimeno vastus 0,00073 ohm
Hetkellinen virta (1s.) 155 A
Lyhytaikainen virta (30 s.) 80 A
Jatkuva virta 55 A
Moottori suositus 7 kierr.
Vaihtoehto 2
GM Racing - V8
Tekniset tiedot:
Jännitealue/ kennojen lkm. 4,8-12 V/ 4-10
Ylimeno vastus 0,0007 ohm
Hetkellinen virta (1s.) < 400 A
Jatkuva virta 80 A
Moottori suositus >8 kierr.
Kumpi näistä on parempi vaihtoehto? Hinta on molemmilla kutakuinkin sama, GM tosin sietää 12volttia vaikuttaako tämä valintaan? GMssä on muutenkin aika paljon isommat arvot ja se on halvempikin. Mutta LRPeestä on kuulemma hyviä kokemuksia.
Kumman noparin valitsen?
Ainakin tuo GM V8 noapri kestää surempia virtoja ja jos ne kerran on samanhintaisia niin ottaisin ehkä ton GM:n. Korjatkaa jos ymmärsin väärin nuo virta jutut
-
Näin. onnistuin polttamaan Eco noparin, ja ihan liekillä!
Tarina:
Ajelin tyytyväisenä takapihalla kunnes törmäsin kukka ruukkuun, no eise mitään laitoin pakin päälle ja sitten ihmettelin miksi auto ei liikkinut. Lisäsin kaasua ja se ei liikkunu sit väänsin kaasun pohjaan, KARSEET SAVUT nousi ultiman korin alta ja sisältä kuului kuinka tinat ritisi. Revin korin äkkiä irti ja aloin repimään akkua irti noparista, mitään ei ollut enään pelastettavissa.
Ja tinan ritisemiset päättelin siitä että runkoon on palanut pieniä pisaroita tinaa kiinni.
Hienoa olen polttanut ensimmäisen noparin, seuraavaksi kait palaa moottori tai akku. JEE!
-
Vaikka edellisestä postauksesta onkin aikaa kysyisin että saako Ultimaan muun valmistajan spurreja kiinni? Onko esim. Asson spurrit kestävämpiä kuin Kyoshon spurrit?
Olisiko kannattavaa tilata Hobbylinnan kautta Towerista kuulalaakeri setti ultimaa?
-
Moi taas!
En viitsi tehdä uutta topiccia koska niitä on jo ihan tarpeeksi.
Eli: Tarvitsen uuden nopeuden säätimen Ultimaan, seuraavanlaista olisin etsimässä:
- 10t motille (tai ilman lankarajoitusta)
- Kestävä ja hyvä joka ei päästele savuja mennessään. (sellanen mistä jokaisella on hyvät kokemukset)
- Hinta maksimissa 120e Saa olla käytetty!
Olen kuullut että M'troniks tempo on jokseenkin huono samaa olen kuullut sprintistä. Sellaista olen ostamassa jos ei parempaa suositella!
Ja nyt painotan sitä että suosittelette hyviä nopareita mistä teillä on omia hyviä kokemuksia! Ja yritän nytten saada vastauksia ilman että teen uuden topiccin!
Jos omistat hyvän noparin jonka haluat myydä niin saa tarjota!
ps. Mulla on sille noparille sitten motti valmiina! 13*3 Corallyn kisakone!
Juu itellä huonoja kokemuksia Robbesta ja myöskin Sonic temposta (kaverilta palo) Hyviä kokemuksia löytyy GM sarjalaisista pelaavat nätisti ja virtaarvot on mukavan isoja.
Kuten l150040 sanoikin niin noissa "halvemmissa" nopareissa tuntuu toi virran meno ahistavan jossain enemmän jossain vähemmän esim tuossa kaverin Sonic Tempossa ei tuntunut spede kulkevan, mutta kun vaihtoi Nostram Elimitatoriin niin kyllä alko spede "lentää". Itsellä oli Robbe joka vei todellakin tehot koneesta luvattiin 13t kone kestävän itellä oli 15t niin hyvä kun tää voitti vakio spedeä. Noh sitten (napaisuuden väärinpäin kytkemisen takia Robbe anto savut) ja samalla liittimet vaihtuivat Graugnerin G4 vai mitkä onkaan ne "banaaniliittimet" Deans Plugeihin ei mee väärin päin vahingossakaan ja virtaa kestää kunnolla läpi :)
Itse suosittelisin todella harkitsemaan käytettyä kisaajilta löytyy joskus todella hyviä nopareita sopu hintaa. Itse ostin Myynti-palstalta Tekin G10 noparin ja täytyy sanoa, että täydet suositukset TEKIN nopareille ollut tossa yli vuoden ja kerran meni napaisuus akun ja noparin välillä väärin päin ennen Deans liittimiä , mutta puolet vauhdista vaan tippui ja huomasin, että "tinasulake" oli vaan sulanut tinasin uuden ja taas pelasi mainiosti. Myös näissä kalliimmissa nopareissa kaikki käteviä säätöjä riippuu tietenkin paljon miten ajaa ja missä, mutta esim tossa Tekin noparissa. virranrajotus 10A välein jatkuvassa virranannossa (ajossa), ---!!---- hetkellisessä virranannossa (lähdössä, kiihdytyksissä), "automaatti" jarrua, "dead zonen" suuruus, Kaasuun ärhäkkyys jne jne.. Ja ei ole moottorirajoitusta. Kiitos vielä noparin myynnelle henkilölle en ikävä kyllä muista nickiä, mutta kiitos kuitenkin :) http://koti.phnet.fi/lassi/sekoja/Rc/Traxxas_stampede/kotelo_auki.jpg
En tiedä myydäänkö enään Tekin nopareita, mutta kyllä GM, Nostram = LRP, GM ja Novak ovat olleet hyviä nopareita.
-
Nostetaampa tämä aihe jälleen pinnalle...
On minulla ihan asiaakin. Kiinnostus RC-autoilua kohtaan syttyi uudestaan. Edessäni on kuitenkin ongelma. Vanha ja virttynyt Ultima RB kaipaa kuulalaakerointia. Nyt olisin kiinnostunut tietämään miten paljon (kappalemäärissä) tarvitaan laakereita, minkä kokosia ne ovat ja kuinka paljon ne maksavat.
Toivottavasti joku teistä osaa kertoa sen. Lisäksi olisin kiinnostunut tietämään onko kyseiseen autoon saatavilla kestävempiä (metallisia?) voimansiirron- tai diffinrattaita, sekä spur-rattaita.
-
Jos sulla on manuskat tallella niin kato sieltä räjäytyskuvista, jos siellä on. Tai jos ei niin katot kaikki pyörivät osat autosta pura ja mittaa koot ja lähetä mailia tai soita johonkin alan liikkeeseen ja kysy niitä laakereita.