Kirjoittaja Aihe: Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?  (Luettu 29561 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #30 : 21.08.03 - klo: 21.12 »
Puhistin oman moottorini mutta eipä auttanut, tilasin uudena akun mutta en ole vielä kokeillut, koska en ole hakenut sitä vielä postista.
Tilasin Sanyo RC2400 pötköakun.
Mikäköhän mulla vois olla ongelma?
Se vika on joko akussa, moottorissa tai vaihdelaatikossa.
Missä vika toden näköisemmin on?
Alkaa tyhjemmällä akulla pätkimään eikä kulje täydelläkään akulla entiseen malliin.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #31 : 22.08.03 - klo: 06.53 »
Onko hammasväylys oikea päärattaan ja sen moottorin rattaan välissä? Muuta en keksi, Onko taka renkaat jäykät kun yrittää pyörittää? Ja sillä rattiradiolla on vuoden takuu jos se on rikki kannattaa viedä tarkastettavaksi.
Team crushermania

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #32 : 22.08.03 - klo: 16.30 »
Takarenkaat on ihan normaalit kun niitä pyörittelee.
Hammasvälyksenkin pitäisi olla oikea.
Keksisikö kukaan mikä mulla olis vikana??
En usko lähettimeen koska se alkaa pätkimään vasta tyhjemmmällä akulla.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #33 : 22.08.03 - klo: 17.21 »
Vika on sit kyllä akussa, jos kaikkimuu on kunnossa mut sun kannattaa kattoo kuinka kireellä se luisto kytkin on. Koska siitä voi
olla pito pois, jakun ei oo pitoo niin se pääratas sutii. Eli pidä pää
rattaasta kiinni ja pyöritä renkaita, jos renkaat pyörii mut päärätas
on paikoillaan, niin kiristä reippaasti, pitoa on oltava suunnilleen
sen verran että ei pysty pyörittämään renkaita kun pitää päärattaasta kiinni. Jos tämä on kunnossa niin mulla ei tuu muuta mieleen, kun akku.
Team crushermania

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #34 : 22.08.03 - klo: 22.19 »
Tarkotatko päärattaalla nyt sitä isoa ratasta mitä pinioni pyörittää (pinioni on se pienempi ratas siinnä moottorin akselilla)? VAi jotain muuta?
Vika voi olla myös vaihdelaatikossa sinne en ole kurkannu.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #35 : 22.08.03 - klo: 22.45 »
Joo just sitä mihin pinjoni tulee sitä vasten se on pää ratas.
Niin siinä päärattaassa on semmoset kumilövyt ja niit kumilövyjä
vasten on semmoset pelti prikat näät kun purkaat. Jos se pää ratas
luistaa kun siit pitää kiinni ja pyörittää renkaita, niin kannattaa tarkistaa ne kumilövyt. En usko et vaihteistossa on mitään, sen kyllä kuulis äänestä.
Team crushermania

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #36 : 27.08.03 - klo: 17.35 »
No toimiiko RB??? Missä oli vikaa???
Team crushermania

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #37 : 01.09.03 - klo: 15.00 »
Toimi hetken aikaa mutta ei kulkenut silloin edelleenkään samalla tavallla kuin ennen. Nykyään kuuluu karmea räpätys kun painaa kaasun pohjaan. jos ei paina ihan pohjaan asti kaaasua niin sillon se ei räpätä.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #38 : 03.09.03 - klo: 17.17 »
Se on varmaan joku ratas joka pomppii, kiristitkö pää rattaan luisto kytkintä? Jos se pitää niin sit on vika kyllä vaihe laatikossa, kato sinne ja sano sitten että oliko siellä vikaa.
Team crushermania

Poissa johnok

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #39 : 03.09.03 - klo: 19.14 »
Voipi olla joku/jotkut laakeritkin sökönä.

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #40 : 19.10.03 - klo: 07.45 »
No nyt se ongelma selvisi. Autoni vaihdelaatikosta muutama ratas oli tuusannuuskana. Niin mitä muita osia pitäisi ostaa että voisin säätää Ultimani camber ja caster kulmaa? Kuulin jostain että jos aikosin säätää camber ja caster kulmia niin mun pitäs ostaa vanttiruuvit, mutta mitä muuta mun pitäs ostaa? Paljonko ne osaat mahdollisesti tulisi maksamaan (tarkotan nyt niitä osia joitten avulla voi säätää camberia ja casteria)?
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Otsomaani

  • Vieras
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #41 : 19.10.03 - klo: 13.02 »
Vanttiruuvit ja niihin pallolinkkien "kupit" (ne päät jotka kliksautetaan niihin palloihin).

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #42 : 13.11.03 - klo: 11.46 »
Mee ja osta ultima RB r ärrän ripustukset eli vain laakeri pesät ja ne säätö ruuvit jos sulla on se kuvasto niin sä näät siitä mitä eroa on sillä R,llä ja redysetillä  :D  mulla toimii kauniisti aattelin asentaa Kspiidin 19 lankanen onko hyvä?
Team crushermania

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #43 : 13.11.03 - klo: 15.12 »
Valdemar: Osta minulta Team Corallyn 13*3 lankainen virikone tuohon autoosi niin kyllä potkaisee :mrgreen:  saat sen 25€ pistä YV jos kiinnostaa
Zhoop: Se hiipuminen voi johtua myös kollektorista koska oot viimeksi sorvannut sen? Ja millä?
Xray

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #44 : 14.11.03 - klo: 18.35 »
Valdemar: Ei välttämättä kannata ostaa tommosta tykkiä vaihdelaatikko on sökönä sen ajelun jälkeen, kun mulla hajos jo 17x2:n käsitelyssä (integyn matrix 8.0), tosin vaihdelaatikkoonkin saatto mennä vähän hiekkaa (en oo varma).
Juhana:En ole sorvannut kollektoria mutta hiilet ole vaihtanut kertaalleen, myös jouset on uudet. Olen ajanut ilman kollektorin sorvausta noin 20 akullista.

Mutta nyt on ilmennyt uusi ongelma. Auto ei liiku eteenpäin huonoimmalla akulla. Ja olen varmistanut että akussa on virtaa.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #45 : 14.11.03 - klo: 19.14 »
Joo aattelin jos laittaisin sen mun veneeseen, tietysti olisin kokeillu sitä myös autossa.  :lol:   Ajattelin valmistaa koulussa alumiinisen vaihdelaatikon tietokone sorvilla. Ja samalla ne rattaat, ne ainakin kestäis  :D   Jos herätti jotain mielenkiintoo niin käväise tuolla
www.geocities.com/ultima_racing siel on jokunen kuva veneestä ja pari autosta ja ehkä myös 3min video  :D
Team crushermania

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #46 : 14.11.03 - klo: 22.18 »
Zhoop: Kerroppas nyt paljon oot rässäillyt tuolla huonoimmalla akullasi?! Ootko purkanut sitä millään purkulaitteella? Ja minä kyllä suosittelisin että sorvautat tuon kollektorisi kohta, koska se kärsii siitä et siinä on sitä kulunutta hiiltä pinnalla (tumma raita). Onko sinulla häriönpoistokondensaattoreita moottorissa kiinni?
Xray

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #47 : 14.11.03 - klo: 22.53 »
No huonoimmalla akulla olen ajellut eniten mutta ei sen pitäisi olla hajalla. Olen purkanut sitä lampulla jonkin verran.
Minulla on kaksi häiriönpoistokondensaattori hyllyssä, mutta en tiedä mihin kohti moottoria ne pitäs kiinnittää ja millä (kenties tinata?).
Onnistuisko se kollektorin sorvaaminen käsipeliin ihan hiekkapaperilla kun ei ole kollektorisorvia?
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #48 : 15.11.03 - klo: 12.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Valdemar"
Joo aattelin jos laittaisin sen mun veneeseen, tietysti olisin kokeillu sitä myös autossa.  :lol:   Ajattelin valmistaa koulussa alumiinisen vaihdelaatikon tietokone sorvilla. Ja samalla ne rattaat, ne ainakin kestäis  :D [qoute]

Noh, ei muuta kuin cnc-sorville tekemään vaihteistoa... Siis tarkoitithan tietokonesorvilla cnc-sorvia? Ja mitä veneeseesi tulee, niin painoa saat vieläkin alemmas, kun laitat litium-polymeeriakun. Li-po kennot painaa nimitäin pikkuisen vähemmän kuin normaalit kennot ja ovat yl. 3.7v jännitteellä... Printec hobby myy ainakin 3.7v Kokam-kennoja, tehot väliltä 145-3300mAh, paino 3.5-65g/ kpl...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #49 : 15.11.03 - klo: 13.41 »
Joo voi olla että valmistan samalla useampia, jos valmistan. Eiks ne ole sitä samaa akku tyyppiä mitä on kännyköissä? Joo tarkoitin cnc sorvia. Kiitos vinkistä.  :D
Team crushermania

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #50 : 15.11.03 - klo: 15.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Valdemar"
Joo voi olla että valmistan samalla useampia, jos valmistan. Eiks ne ole sitä samaa akku tyyppiä mitä on kännyköissä? Joo tarkoitin cnc sorvia. Kiitos vinkistä.  :D


Ensinnäkin ei kestä kiittää, suunnittelin itsekkin li-po-kennoja veneeseeni. Toisekseen tekisin vaihteiston itsekkin, jos olis mahdollisuus ja tarve semmoiselle, cnc-sorvilla. ohjelmanteko ei ole nimittäin vaikeaa, varsinkaan kunnon ohjelmalla. Tosin olen tehnyt vain puuntyöstö-cnc-koneille ohjelmia, mutta syöttönopeudet ja pyörimisnopeudethan saa taulukoista ja kun työstörata-ohjelman käytön osaa, niin helppoahan se on...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #51 : 19.11.03 - klo: 13.53 »
Aina voi kiittää.  :D   Tilasin tolta Juhanalta sen motin, kattoo kestääkö se ultima, vai lahoaako se siihen paikkaan.  Zhoop? mitens sun ultima? Ootko laittanu uudet rattaat? JA ajjotko ajaa talvella ulkona? Mä ainakin ajjon heti kun saan sen uuden noparin.
Otetaanko Kisa!!! Ultima vs Ultima virinä tietysti. :lol:
Team crushermania

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #52 : 19.11.03 - klo: 14.04 »
(tomppa82)
Lainaus käyttäjältä: " Ensinnäkin ei kestä kiittää, suunnittelin itsekkin li-po-kennoja VENEESEENI!!!. [/quote


Tää menee ehkä hieman ohi aiheesta, mutta. Sun vene vain rupes kiinnostamaan, minkälainen siitä tulee tai se on polttis vai sähkö yn muuta???? Meinaan Toi rc vene harrastuksena on hieman kuihtumassa.  :cry:  Varsinkin sähköpuolella.
Team crushermania

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #53 : 12.01.04 - klo: 10.37 »
Moi! Tossa on ihan lyhkänen video pätkä Täysin vakio RBeestä.
Kattokaa ihan vain ajan kuluksi-->http://www.geocities.com/ultima_racing/vakiorb.zip  :)
Team crushermania

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #54 : 19.01.04 - klo: 17.52 »
No ajelin mä sillä ulkona alkutalvesta kunnes se hajosi jälleen niistä rattaista ja tuolla se hyllyssä lojuu hajalla.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #55 : 19.01.04 - klo: 21.01 »
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
No ajelin mä sillä ulkona alkutalvesta kunnes se hajosi jälleen niistä rattaista ja tuolla se hyllyssä lojuu hajalla.


No moi!  :D pitkästa aikaan.  :)  mitens ne sillein hajoilee? Mitä ne rattaat muuten maksaa? Mun ultima on ihan osina kun asennan kvanttiruuvvit taakse ja typ-R akkupannan, sitten tulee myös uus motti 21lankanen ja elektroninen nopari.  8)  Sit alkaa oleen jo aikas kisavehe. Niin ja kaikki laakerit on nyt kuulalaakereita.  :D

ajjotko vielä koota ultiman?
Team crushermania

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #56 : 20.01.04 - klo: 15.13 »
Tuskin korjaan, odottelen kesää ja ostan uuden auton (todennäköisesti).
Ilmeisesti se Integyn 17x2 on liian kova motti tuohon.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #57 : 20.01.04 - klo: 16.39 »
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Tuskin korjaan, odottelen kesää ja ostan uuden auton (todennäköisesti).
Ilmeisesti se Integyn 17x2 on liian kova motti tuohon.


Ai... Paljolla myisit ton ilman mottia ja sähköjä? Niin ja kerkesitkö asentaa nivel vetarit?

Mä heitin siihen mun autooni sen 13x3 motin eikä ollut moksiskaan.  :)  Tosin oli vakio välit, ei se motti päässyt oikeen kiertään.  :?  Mut oon päivittänyt sitä oikeen rajulla kädellä esim otin sen mekaanisen noparin pois.  :D

Minkälaisen auton ajjot ostaa?
Team crushermania

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #58 : 20.01.04 - klo: 17.17 »
En oo vielä ees varma vaihanko autoo. En oo viritelly sitä mitenkään muuten kuin paremmalla moottorilla ja vaihtanu elektronisen noparin.
Jotain Asson sähkökrossaria tai Inferno TR15 olin ajatellu
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #59 : 21.01.04 - klo: 09.51 »
Jaa jaa.  :D  Kun vaihoit elektronisen noparin niin mitä teit sille akkupannalle/nopain telineelle? Ite hankin siihen typ-R akkupannan, ja paljon muitakin osia.  :) Kyllä se on ihan hyvä auto pitää vaan vähän laittaa.  8)
Team crushermania