Sääntöjen yksityiskohtaisempaan spekulointiin ei enää ole tarvetta, mutta todettakoon yleisellä tasolla muutama asia.
- GT-8-luokan teknisiin määrittelyihin ei ole tullut muutoksia, poislukien äänenvaimennukseen liittyvä lisähuomautus. Tämä on varmasti kaikkien yhteinen etu.
- Sarjasääntöjen yleinen osuus on kopioitu suoraan LS5-sarjasäännöistä. Tähän on useitakin perusteluja: 1) Kun GT-luokkaa ajetaan LS5-kisojen yhteydessä, tulee voimaan tietyt perusasiat, kuten copter aiemmin totesi, 2) Kilpailujen yhtenäisyyden vuoksi on järkevää yhtenäistää myös sääntöjä 3) Vanhat ja hyväksi todetut säännöt ovat varmasti kaikille se helpoin tapa lähteä kapinoihin mukaan ja 4) Mikäli luokkaa aiotaan kehittää tulevaisuudessa eteenpäin, olemme jo valmiiksi oikealla ladulla asian suhteen.
- Kisaformaattia muokattiin myös mahdollisimman yhtenäiseksi LS5-autojen kanssa, jotta myös yleisölle olisi helpompaa seurata kisapäivän tapahtumia, toisaalta ajanottolaitteistojen ja -ohjelmistojen rajoitukset kuten myös kilpailupäivän pituus tulee ottaa huomioon kisapäivän ohjelmaa ja -formaattia laadittaessa.
Omalta osaltani kiitän luottamuksesta ja pyrin tekemään parhaani GT-8 luokan kehittymiselle ja mahdollisimman laajan osanoton varmistamiseksi.
Mitä kisajärjestäjiin tulee, osa heistä on toivonut/edellyttänyt toisen sarjan ajamista yhdessä LS5-sarjan kanssa. Mielestäni GT-8-luokka soveltuu tähän tarkoitukseen erinomaisen hyvin. Varmistan vielä omalta osaltani, että järjestäjillä on riittävä informaatio asian suhteen.