RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Antti R - 24.02.04 - klo: 20.56
-
Mitäs mieltä olette kyseisestä autosta? Minkä kokoluokan se on 1/10 vai 1/8? miten kannattaako ostaa ku itsellä on kolme vuotta polttiksista kokemusta ja kolme autoo ollu? siis polttiksista on kolme ja sähkäreista on iks vuosi. kysyisin että kannattaako ettei ole mikään lelu ja riittääkö paukkuja pitemmäksikin? ilmottakaa jos tästä oli jo topicci! en ite ainakaa huomannu ku selailin. :mrgreen:
-
no tästä on ollut puhetta trucit-topisissa. kyllä mää ainakin suosittelisin tuota. Kysy kekeltä, hän omistaa tämän auton :D
-
Kyseinen auto tuli hommattua ja litran verran tullut päristeltyä, joten kovin vankkaa kokemusta ei autosta vielä ole.
Tässä muutamia kuvia autosta:
Suoraan paketista (http://rccarsite.tripod.com/MT2_kuvat.htm)
On-Road renkailla (http://rccarsite.tripod.com/MT2_on-road.htm)
Stratuksen kopalla (http://rccarsite.tripod.com/MT2%20Stratus.htm)
Alusta asti käynnistyi roto-starttia pikkasen näyttämällä, aluksi meni muutamia sekuntteja startatessa. Nyt kun on hieman ajellut niin käynnistyy aivan mielettömän helposti. Eikä ole koko sisäänajon aikana sammunut kone tahattomasti kertaakaan. Koneesta on ainakin alkuun kokemuksen tosi positiivisia.
Auto vaikuttaa kestävältä ja tuli tuossa todettuakin kun pääsi konetta hieman säätämään. Ihan kaikkea ei kestä, kuten sain karvaasti kokea. Pakkasella tuli liian monta kertaa yhden renkaan varaan "hyppyristä", eli aurauksesta jääneestä lumiröykkiöstä(joka kerta tottakai saman renkaan puolelle) ja hauskuus sillä erää loppui alemman tukivarren katkeamiseen... no näitähän sattuu.
Avattava Radio Tray on loistava autoa puhdistettaessa, ja vastarin ja akkujen kotelo on tiivis.
Vaisua kiihtymistä on hieman kritisoitu jenkkilän puolella, mutta sisäänajo asetuksillakin tuntui kiihtyvän aika mallikkaasti, joten ainakaan omalla kohdallani tuskin koituu ongelmaksi.
Ainakaan näin alkuun ei löydy valittamista muusta kuin omasta kämmäyksestä, mutta lisään juttua kokemusten myötä.
-
Keke, toi on hieno totken korilla 8) Vanteissa tuntuu olevan aika paljon ---miinus puoleinen ET-luku :mrgreen:
-
onko siinä koneessa 2 vai 3 neulaa
-
onko siinä koneessa 2 vai 3 neulaa
T-15 koneessa on 2-neulaa.
-
miten sillä pystyy kulkee maastossa?
-
miten sillä pystyy kulkee maastossa?
Silleen että painat kaasua sitten vaan ajat maastoon ja ajelet siellä. silleen siellä kuljetaan. :wink:
-
miten sillä pystyy kulkee maastossa?
Aurauksen jälkeisessä röykkyisessä lumessa kulki ainakin todella mallikkaasti, joten on lupa odottaa että kulkee pahemmassakin maastossa ainakin kohtalaisesti.
Auto tosiaan pääsee oikeuksiinsa kunhan lumet sulaa ja pääsee kaasuttelemaan ihan kunnolla.
Autoa on ulkomaisilla foorumeilla kehuttu myös off-road ominaisuuksistaan. Parhaiten varmaankin soveltuu "hiekkamonttu" tyyppiseen maastoon.
-
niin kai :wink: se on vähän ultima st:n tapainen paitsi neliveto ja pannussa on 1,2hp tehoja. voiko verrata mad armourin maasto ominaisuuksiin? eli onko parempi vai huonompi maastossa
-
niin kai :wink: se on vähän ultima st:n tapainen paitsi neliveto ja pannussa on 1,2hp tehoja. voiko verrata mad armourin maasto ominaisuuksiin? eli onko parempi vai huonompi maastossa
Mad-armourista ei ole minkäänlaisia kokemuksia. Ja vaikea verrata kun toinen on 1/8 kokoluokkaa.
Varmasti omat vahvemmat paikat molemmille löytyy.
-
niin kai
:mrgreen:
-
Keke:
Minkälaisilla asetuksilla sisäänajoit ton koneen?
Ens viikolla tulee oma auto niin pitää kysellä vähän vinkkejä! :D
-
Keke:
Minkälaisilla asetuksilla sisäänajoit ton koneen?
Ens viikolla tulee oma auto niin pitää kysellä vähän vinkkejä! :D
Auton mukana tulee DVD jossa on "kädestä pitäen" ohjeet sisäänajoon ym. Lontoon kielellä, mutta kuva puhuu puolestaan jos kieli ei taitu :)
Jos ei DVD:tä löydy, niin voin tulkata ohjeet tänne.
-
Keke:
Minkälaisilla asetuksilla sisäänajoit ton koneen?
Ens viikolla tulee oma auto niin pitää kysellä vähän vinkkejä! :D
Auton mukana tulee DVD jossa on "kädestä pitäen" ohjeet sisäänajoon ym. Lontoon kielellä, mutta kuva puhuu puolestaan jos kieli ei taitu :)
Jos ei DVD:tä löydy, niin voin tulkata ohjeet tänne.
Siistiä :mrgreen: Pitää sit katella.
-
Tuota täytyykö kori irroittaa käynnistyksen ajaksi sillä sokat menee herkästi hukkaan kun koria koko ajan irroittelee ja on se tylsääkin
meinaan se korin irrottelu. :?
-
korissa on iso aukko keskelle, joten ei kai tarvii..
-
Tuota täytyykö kori irroittaa käynnistyksen ajaksi sillä sokat menee herkästi hukkaan kun koria koko ajan irroittelee ja on se tylsääkin
meinaan se korin irrottelu. :?
Ei tarvitse, paketin mukana tuleva kori on leikattu takaa siten, että hehku pääse paikkaansa, ja roto-startilla takaa pääsee starttaamaan.
-
Joo tiesin sen korin päällä olevan reiän mutta rotosta ei ollut tietoa
mihin se sopii.
-
opin muokkaamisen :D
-
Eilen sain oman MT2:sen :D En ole kyllä paljoo vielä testaillu kun sisäänajo on vielä kesken.
kuvia:
http://personal.inet.fi/cool/sampsa/mt2/
-
ihan siisti, kerro sitten että kulkeeko paremmin kuin teeärrä. eiks sul ollu teeärrä?
-
mutta eikä motta. :oops:
Sä voit sit ite muokkailla omia viestejäs painamalla tuolta sen viestin oikeasta yläreunasta, jota haluat muokata.
HUOM. vain omia viestejäsi :!:
-
ihan siisti, kerro sitten että kulkeeko paremmin kuin teeärrä. eiks sul ollu teeärrä?
Kyllä se kulkee paremmin ja on kaikin puolin parempi ku TR-15.
-
Myös tällä tavalla saa ylimääräistä rahaa poltettua pieneen projektiin.
Kyseessä on, Project: Twin Hyper 21 8 Port NMT (V2.0).
Projektista kattavaa infoa löytyy HPI:n foorumista.
http://hpiforums.com/files/tn_100_2041.jpg
EDIT: kuva pois ja linkki tilalle...
-
aika 8) on. ootko saanu jo ajokuntoon?
-
aika 8) on. ootko saanu jo ajokuntoon?
Ei todellakaan ole minun laitteeni, onneksi!
Tämä on mielestäni juuri tätä amerikkalaista hömppää, josta en perusta tippaakaan. Ajattelin laittaa kuvan näkyville kun täältä meiltäkin löytyy näitä kiiltävästä alumiinista kiinnostuneita :)
Onhan tuo aika vaikuttavan näköinen, mutta...
-
no noi jenkit on aika hulluja kun hajottaa noita RC-autoja hullun lailla...
-
Yritin etsiä tietoa, mutta en löytänyt, joten kysyn mitä polttoainetta tää käyttää. :oops:
-
Voit ajaa 10-20% aineella.
-
Sain kuvattua pienen videonpätkän. Aika kämänen, mutta ei voi mitään. :o
http://personal.inet.fi/cool/sampsa/mt2.avi
(XviD:llä pakattu)
-
Ihan hieno video oli..! 8) Oliko tossa kaikki tehot mitä saa irti, kun näytti siltä että ei ees p*skarinkii pyöriny.. :?
-
Ihan hieno video oli..! 8) Oliko tossa kaikki tehot mitä saa irti, kun näytti siltä että ei ees p*skarinkii pyöriny.. :?
Kyllä suunnilleen. Low speed-neula on aika rikkaalla vielä, sitä kun säätäis niin vois ruveta ruopimaan. :D Ja tossa on aika hyvä pito kun märkää ja pehmeetä hiekkaa.
-
Näytti olevan pitoa aika paljon. Mitä nyt vertaa mun ajoo, ni mulla on länissä ja ilmassa koko ajan :lol: Toi näyttää aika paljon mun turataksilta ku mulla on sama kori siinä :mrgreen:
-
http://personal.inet.fi/cool/sampsa/mt2-2.avi
Tossa vielä toineki video. (laatu on mitä on)
-
Muutamia kysymäksiä koskien tuota autoa, kun alkoi kiinnostaa tuo MT 2
Onko siinä hehkutulppa mukana entä pattelikotelo?
Millä liittimellä vastarin akut on kiinni entä lähettimen?
-
On siinä mukan tulppa ja pattelikotelo.
Vastarin akku on luultavasti sillä pienellä punasella liittimellä. ei sillä futaban. ku menee katkaisijan kautta. Lähettimeenhän tulee sormiparistot
-
keke: Mitä polttoainetta oot käyttänyt?
-
keke: Mitä polttoainetta oot käyttänyt?
Model Technics QwickFire16.
-
Mikä akku-liitin tuossa rotossa on?
-
Normaali Tamiya.
-
Tossa teille perjantai-illan huvitukseksi kaverini MT lontoosta
(http://www.snrt.net/MT_Matt/AllyMTRear.jpg)
Ei oo paljon sitä kuuluisaa alua, eihän... lisää kuvia meidän vierasgalleriassa. Huomatkaa muuten tuplajarrut!
(Moottori on sama 12R jota myyn tuolla Myydään palstalla (uusi), Matt on ollut siihen varsin tyytyväinen.)
-
Tossa teille perjantai-illan huvitukseksi kaverini MT lontoosta
Hetkinen.. Nylonia... Etsii,etsii.
Aika kevyehkön näköinen auto
-
Joo, ja voitsä kuvitella että Matt ilmoitti auton olevan kevyt.. niin kai sitten :-D No ainakin kestävä, sitä en epäile. Täytyis vielä kertoa sille että tohon saa vielä metallisen spur gearin, kun se näyttää olevan nylonia ;-)
-
Joo, ja voitsä kuvitella että Matt ilmoitti auton olevan kevyt.. niin kai sitten :-D No ainakin kestävä, sitä en epäile. Täytyis vielä kertoa sille että tohon saa vielä metallisen spur gearin, kun se näyttää olevan nylonia ;-)
Minä olen ollut siinä uskossa että alumiiniosat olisi yleensä kevyempiä mutta eivät niin hyviä iskuja vastaan kuin nylon koska nylon on elastisempaa?
-
Uskomus on hieman väärä, tietty riippuu aluosien työstämisestä (kuinka ohuita jne).
MUTTA yleisesti ottaen:
Jos haluat autostasi VAHVEMMAN laita alumiinia enemmän, tämä lisää kuitenkin painoa joten auto on hitaampi.
Jos haluat autostasi NOPEAMMAN laita hiilikuitua muovin ja alun tilalle. Tällöin autosta tulee kevyempi ja hiilikuitu jäykistää runkoa joka yleensä parantaa ajettavuutta (ei aina!, koska pehmeä runko voi reagoida paremmin rataan kuin liian jäykkä. Siis pitää testata mikä toimii.) Samalla autosta tulee HEIKOMPI.
MITÄÄN järkeä ei oikestaan ole laittaa kumpaakin alua ja carbonia, jolloin vaikutukset tavallaan kumoavat vaikutuksensa eli paino säilyy ja auton nopeus ei kasva mutta kestävyys heikkenee niissä paikoissa missä on carbonia. Rahan tuhlausta! Tietty auto voi olla "kivannäköinen".
Lasikuituvahvistettu nylon on hyvä ja aliarvostettu materiaali. Useimmiten ei ole syytä vaihtaa normaalissa ajossa muuhun. Kuten sanoit nylon joustaa, joka on plussaa! Hiilikuitu ei -- kräks...
Polttisautossa alumiinilla on tärkeä rooli jäähdytyksessä kylläkin eli pohjalevyä ei kannata vaihtaa hiilikuituiseen. Samalla moottoripukki johtaa lämpöä alustaan joka jäähdyttää ja rivat pukissa auttavat tietysti asiaa. Isomman kannen vaikutuksen kaikki tuntenevatkin.
-Mika
-
MITÄÄN järkeä ei oikestaan ole laittaa kumpaakin alua ja carbonia, jolloin vaikutukset tavallaan kumoavat vaikutuksensa eli paino säilyy ja auton nopeus ei kasva mutta kestävyys heikkenee niissä paikoissa missä on carbonia. Rahan tuhlausta! Tietty auto voi olla "kivannäköinen".
Kyllä sitä järkeäkin voi löytyä. Käytetään alumiinia sellaisissa paikoissa, joissa sitä tarvitaan. Hiilikuitua puolestaan käytetään kohteissa, joissa kestävyyden kanssa ei yleensä tule ongelmia (radiolevy on hyvä esimerkki). Tällöinhän autostasi on tullut kestävämpi ja paino on säilynyt entisellään.
-
Joo, on siinä järkeäkin kuten sanoit eli jos toisesta päästä paino lisääntyy, niin toisesta päästä kevennetään mutta harkitusti.
(Itse laitoin SNrallyyn, vastaava runko kuin tuo tuossa yllä, juuri hillikuitudeckin joka olennaisesti jäykistää runkoa ja useimmissa tapauksissa on todella kestävä.)
Ehkä tuo tuossa yllä oli vähän "over-statement", mutta pääperiatteissan ohjaa etenkin noviiseja oikeaan suuntaan eli ei kannata välttämättä summittaisesti valita sieltä katalogista kiiltävimmät palat ja odottaa automaattisesti parempaa tulosta; harkintaa tulee siis käyttää ja konsultoida kokeneempia auton omistajia aina kuin mahdollista.
-
Tässäpä kysymys mt2:sen omistajille.. autossa ei vakiona ilmeisesti voi säätää auraus- eikä camberkulmia? Jos näin on, löytyykö siihen erikseen myytävää paketttia jolla säädöt onnistuvat ja mitähän tällainen lysti tulee maksamaan? (suomesta ostettuna..)
Ja vielä toinen asia: pitääkö toi 60+ km/h vakiona lupaus paikkansa? Onko kukaan mitannut nopeuksia? (tutkalla, oikeen auton vierellä yms.)
-
Saa eli vanttiruuvit, uskoakseni MT:n käy http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXTB51&P=ML
Kysy hintaa Hobbylinnasta
Mä en taida henk.koht. ihan uskoa tuohon lupaukseen, mutta vauhti on useimmille kyllä riittävä
-
Kiitos tiedosta Mika. Vielä yksi kysymys tuosta Toni N:n Dodgen kopasta, onko se 190, 200 millinen vai ehkä jotain muuta?
Niin, ja osaako joku neuvoa löytyykö pääkaupunkiseudulta yhtään HPI:n edustajaa vai kannattaako suosiolla turvautua Hobbylinnaan?
-
no prob. ei löydy toistaikseksi, Hobbylinnaan vaan
-
Stratus on muistaakseni 190mm. joka tapauksessa se kannattaa hommata jos samanlaista rakennelmaa meinaa niin pääsee vähemmällä leikkelyllä.
-
http://personal.inet.fi/cool/sampsa/latausjohto.jpg
http://personal.inet.fi/cool/sampsa/hassakka.jpg
Tossa minun ratkaisu vastaanottimen akusta. :mrgreen:
-
Onko noi jotkus lataus johot vai mitkä jotka tulee tosta kannesta?
JOOO SAIN SELVILLE ne on lataus johot.
-
mix noi autot on halvempia saksassa? kannattaako sieltä ostaa? paljonko ne tullimaksut on? ( noin suurinpiirtein) oon ajatellu ostaa tommosen auton. mistä sais halvalla? :shock:
-
Osta http://www.hobbylinna.fi tuolta.
1)Se on Suomalainen
2)Hyvä asiakaspalvelu
3)Ei tullimaksuja
-
+ Saat myös alennukset varaosista jatkossa
-
Siellä on myös yksi käytetty(aika uusi) myynnissä http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=6&sub=67 , tosin siinä ei ole sähköjä mukana.
-
käykää lukemassa lisää
http://www.hobbylinna.fi/forum.php?action=view&topic=375&cat=1&start=0
-
mix noi autot on halvempia saksassa? kannattaako sieltä ostaa? paljonko ne tullimaksut on? ( noin suurinpiirtein) oon ajatellu ostaa tommosen auton. mistä sais halvalla? :shock:
20€ lisäät siihen saksan hintaan niin tulee kotiin :roll:
-
Niin, koska EU:n rajojen sisäpuolelta tilatessa ei tule lainkaan tullia :wink:
Saksassa autoilla enemmän kysyntää niin saa halvemmalla.
-
osaisko täällä joku kertoa että missä tässä ko. autossa on vauhtipyörä? :? ja miten sen avulla voi sammuttaa auton? :?: Miten...................... :shock:
-
osaisko täällä joku kertoa että missä tässä ko. autossa on vauhtipyörä? :? ja miten sen avulla voi sammuttaa auton? :?: Miten...................... :shock:
(http://www.unlimitedengineering.com/slideshow/clutch.shtml/Hi-4ShoeFlywheelClutchMounted.jpg)
Elikkä vauhtipyörä on tuossa tuo karhea krominen kiekko.
Auton voi sammuttaa joko pakoputken tai ilmanputsarin tukkimalla, tai sitten rutistat löpöletkun ruttuun ettei kone saa menovettä.
-
osaisko täällä joku kertoa että missä tässä ko. autossa on vauhtipyörä? :? ja miten sen avulla voi sammuttaa auton? :?: Miten...................... :shock:
Pysäytät sen jollain vaikka ruuvarin "väärällä" päällä niin sammuu. ;) Tosiaan vauhti pyörä on moottorin "edessä".
-
osaisko täällä joku kertoa että missä tässä ko. autossa on vauhtipyörä? :? ja miten sen avulla voi sammuttaa auton? :?: Miten...................... :shock:
Pysäytät sen jollain vaikka ruuvarin "väärällä" päällä niin sammuu. ;) Tosiaan vauhti pyörä on moottorin "edessä".
Tuota minä lähtisin tekemään viimeiseksi. Paras on laittaa ormi pakoputken tukkeeksi. :mrgreen:
-
osaisko täällä joku kertoa että missä tässä ko. autossa on vauhtipyörä? :? ja miten sen avulla voi sammuttaa auton? :?: Miten...................... :shock:
Pysäytät sen jollain vaikka ruuvarin "väärällä" päällä niin sammuu. ;) Tosiaan vauhti pyörä on moottorin "edessä".
Tuota minä lähtisin tekemään viimeiseksi. Paras on laittaa ormi pakoputken tukkeeksi. :mrgreen:
Mutta kysymys kuului että miten sen(vauhtipyörän) avulla saa sammutettua auton. ;) Pakarin tukkiminen taitaa olla paras tapa.
-
Kiitos tiedoista...
-
pitäskö tossa Nitro MT2:ssa hankkia jotain vahvempia osia, jos siihen laittaa NITRO STAR 18SS moottorin? Käykö tohon NITRO STAR 18SS moottoriin se ROTO-start mikä tulee siinä readysetissä mukana? Jos käy niin hyvä... :)
-
Ainakin HPI:n omalla foorumilla neuvotaan vaihtamaan nämä:
A856 HEAVY-DUTY 38 TOOTH FINAL GEAR (P1x38T)
A857 HEAVY-DUTY 13 TOOTH FINAL GEAR (P1x13T)
...eli metalliset rattaat. Mutta eivät ole ihan pakolliset. Joku vain suosittelee.
Nythän MT2:sessa ei ole moottoripukkia, ja joku muistuttaa ostamaan myös sen. Eli 86045 ENGINE MOUNT 20mm (PURPLE). Mutta voi olla että siinä on sama kiinnitys kuin T-15, eli ehkä ei tarvitsekkaan. Jos muun valmistajan moottoria on laittamassa, niin sitten pitää hankkia.
Rotostartin sopivuudesta muistaisin lukeneeni jostain että kävisi, vaikkakin NS 18SS tulee vetostartilla. Myös T-15:ssakin erikseen ostettuna on vetostartti.
Edit: Ainakin T-15 vetostartti käy 18SS:ään, joten kai rotokin.
-
Halvempikin pukki käy jotain $5 towerissa, kts.
http://www.snrt.net/SN/EPIC_new_pull.jpg
-
Halvempikin pukki käy jotain $5 towerissa, kts.
http://www.snrt.net/SN/EPIC_new_pull.jpg
Ohops, tosiaan. Muisti taitaa pätkiä, sillä nimittäin unohdin sanoa että itse odottelen towerista näitä (http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXN373&P=ML). Noiden pitäisi käydä, mutta jos ei käy, on sen verran halvat ettei hirveesti tunnu. :wink:
-
sama osa :D
-
Katos vaan niinpäs onkin. :P Jotenkin tuo Epic koneen kyljessä pisti aivot liitämään nuo pukit siihen. :D
-
Käykö tohon NITRO STAR 18SS moottoriin se ROTO-start mikä tulee siinä readysetissä mukana? Jos käy niin hyvä... :)
Sama Roto-Start käy 18SS:n.
-
Jos isompaa konetta hommaa niin kyllä kannattaa laitta "heavy duty" rattaa sinne diffeihin. Omasta autosta on jo takanta kulunu semmoin että ne rattaat hyppii ja rutisee.
-
Aikas mukavasti tuntuu kulkevan.... :mrgreen:
Nyt täydentyi tuo HPI kokoelma kun tuo MT 2 on jo kolmas hpi...
Ennestään kun oli jo Sprint ja Pro 4
-
Tuli laitettua MT 2:n Novamega kiinni kun hommasin Superiin uuden koneen.
HAUSKAA oli niin kauan kuin sitä kesti. Auto meni aivan järjetöntä vauhtia 16T kellollla ja vakio spur-gearilla.
Auto pysyi todella hyvin hanskassa, vaikka vauhtia olikin kolme kertaa vakioon enemmän, ja kiihtyvyyttä vieläkin rajummin.
Autossa on Hobaon iskarit ja TT:n liilat jouset, jotka toimivat tässä autossa hienosti.
Autosta tulee hieno rällättävä kunhan saa kestävämpää diffiä tilalle. Vakiot kestivät takana noin 5 minuuttia :)
Laitanpa tästä ohjuksesta kuvaa ja videotakin tulemaan kunhan saan jälleen kuntoon.
-
Tuli laitettua MT 2:n Novamega kiinni kun hommasin Superiin uuden koneen.
HAUSKAA oli niin kauan kuin sitä kesti. Auto meni aivan järjetöntä vauhtia 16T kellollla ja vakio spur-gearilla.
Auto pysyi todella hyvin hanskassa, vaikka vauhtia olikin kolme kertaa vakioon enemmän, ja kiihtyvyyttä vieläkin rajummin.
Autossa on Hobaon iskarit ja TT:n liilat jouset, jotka toimivat tässä autossa hienosti.
Autosta tulee hieno rällättävä kunhan saa kestävämpää diffiä tilalle. Vakiot kestivät takana noin 5 minuuttia :)
Laitanpa tästä ohjuksesta kuvaa ja videotakin tulemaan kunhan saan jälleen kuntoon.
Joo, videoita ehdottomasti! :mrgreen:
Huomenna pitäis tulla Asson putki, t-maxxin sovitin ja myös taakse uudet diffin rattaat. Tolla putkella ja käyrällä pitäisi irrota kunnolla lisää tehoa, saa nähä.
-
mitä PITÄÄ hankkia RTR-paketin lisäksi?
-
mitä PITÄÄ hankkia RTR-paketin lisäksi?
-akut tai paristot lähettimeen ja vastaanottimeen
-akku roto-starttiin ja sille laturi
Sitten tietysti hehku ja polttoainetta
-
Hpi Nitro MT2 18SS 8)
http://www.radiocontrolzone.com/forums/showthread.php?t=180908
(http://www.rccaraction.com/pics/hpi/hpi_18ssmt.jpg)
(http://www.rccaraction.com/pics/hpi/hpi_18ssmt3.jpg)
-
Mitä uutta tossa on muuta kun moottori.
-
Mitä uutta tossa on muuta kun moottori.
Jouset,vanttiruuvit,renkaat,heavy-duty diffinrattaat,heavy-duty universaalit vetoakselit,isompi tankki sekä se,että tämäpä onkin rakennussarja.
Olisivat kyllä saaneet lisätä myös alumiinisen pillin ja iskarit :roll:
-
Eli paljon parannusta. Tuleekohan noita hobbylinnaan.
-
Eli paljon parannusta. Tuleekohan noita hobbylinnaan.
Varmaankin,ensi vuoden alussa ehkäpä?
-
21 koneella ja 1/8 niin ois ++++++++
+++++++++=Savage :)
Tämähän on HPI:n pienempi "monsu", tuskin kannattaa kahta samanlaista tuotetta lyödä myyntiin.
-
21 koneella ja 1/8 niin ois ++++++++
+++++++++=Savage :)
Tämähän on HPI:n pienempi "monsu", tuskin kannattaa kahta samanlaista tuotetta lyödä myyntiin.
Ja mika sinullahan on jo savage 25 :mrgreen: eli ++++++++++
-
Mistähän mt 2:seen saa 2 portaisen laatikon ja mitähän maksaa. Saako tohon optio osana pakkia.
-
Mitä tulppaa ootte käyttäneet mt2:ssa kesä/talvi? Miten tuon ilmanputsarin sais suojattua talvella, ettei lumi tukkisi sitä?
-
Kesäälä käytin Hpin 3 tulppaa, mut nyt talvel pitäis olla vissiin joku muu , Mikä??
Eli sama kysymys : Mikäs tulppa potkis näin pakkasilla?
-
Tarviiko tohon ostaa hehkua kun tossa on roto startti??
-
Tarvii ostaa hehkutus laitteen.
-
Tarviiko tohon ostaa hehkua kun tossa on roto startti??
Rotostartilla siis vain pyöritetään konetta, mutta hehku on ihan käsimalli, joka ei tule paketin mukana.
-
ok. Kiitoksia vastauksista! :D
-
Miten tota Mt2 kannattais vakiosta lähtee virittämään. Uudet vanteet ja kumit olen jo hommannut , mutta kannttaisko 2 vaihteista laatikkoa ajatella taikka viri pilliä
-
Ei tunnu olevan mt2:sen omistavia liikkeellä! :( Itseänikin kiinnostaisi tuo virittäminen. Tehoja tahtois saada lisää. Ei vaan tahdo nuo vakio diffit kestää! Pitäis kokeilla vaihtaa pilliä, kun vain tietäs mitä kannattaa ostaa. Alustaan olen tilannut säädettävät tukivarret, jäykemmät jouset ja vakaaja setin.
-
Soita jollekin jälleenmyyjälle, vaikka hobbylinnan Mikolle. Kyllä niiltäkin (vaikka myyjiä ovatkin) saa hyvää tietoa.
-
Itte oon kans hankkimas tota kyseistä autoo.Onkos tolla muuten hyvä/helppo ajella metsässä?
-
Onko kellään MT 2 videoo??
-
Itte oon kans hankkimas tota kyseistä autoo.Onkos tolla muuten hyvä/helppo ajella metsässä?
Ei siinä kovin suuri ole tuo maavara, mutta kyllä sillä johonkin pääsee. Itse olen ajellu lähinnä soramontuilla ja vähän asvaltilla.
-
Mistä tohon koreja ja varaosia saa?
-
Hobbylinnast ainakin.
-
Saako KO. autoon vaihteita/vaihdetta??
Jos saa niin mistä??
-
Sain tänään tollasen MT2 8)
-
Kuin myös minäkin...
-
Mä en vaa tajuu tota ku pistin sen roton akun lataukseen yöks,ja sitku otin aamul sen pois ja kokeilin sitä rotoo ni mitään ei tapahtunu ja laturissa ei palanut se merkkivalo?
-
liittimet huonosti kiinni --> ei yhdistä...
Tossa mahdollinen syy??
-
Kyl ne liittimet oli kiinni ku ne napsahti sillee ku pisti ne yhteen,mut voisko syy olla siinä,että se hobbylinnan myyjä anto jonkun käytetyn akun mukana ku siält oli loppu ne uudet?
-
se voipi olla että akku on sökö...
-
Kyl ne liittimet oli kiinni ku ne napsahti sillee ku pisti ne yhteen,mut voisko syy olla siinä,että se hobbylinnan myyjä anto jonkun käytetyn akun mukana ku siält oli loppu ne uudet?
En mä usko, että se kumminkaan sököä akkua antaa, ainakaan tietoisena. Koita jollain muulla tuleeko virtaa. Omistatko yleismittaria? Koita heilutella ja väännellä liitintä. Voi toki olla, että akku on rikki, mutta jos vaikka rotossa on valmistusvika? Latasitko sitä varmasti oikein?
-
No ei siinä ole kovin montaa tapaa ladata sitä :)
-
Niin , mulla oli jossain kohtaa sama ongelma.
Ja totesin liittimien laturissa olevan liian löysät.
Hiukan meisselin kärjellä tai kärkipihdeillä kiristi liittimiä niin taas toimi hyvin.
Kun laturissa valo palaa niin silloin se lataa.
PS Mikäli jolla kulla oli tarvetta MT2 videolle niin jonkun näköinen 18 megan pätkä löytyy. Koitan etsii illalla sille netistä tilaaa ... Nyt kuvaamaan GS SUT videota ;-)
-
Joo nyt selvis toi akku vika ku se myyjä oli antanut liian ison akun ja siitten kun lainasin kaverilta pinempää niin sitten se toimi
-
Käviskö ko. autoon 15% heli polttoaine(Morgan)?
-
Kyllä se käy, tietääkseni heli-polttoaineessa on enemmän öljyä.
-
Ymmärsinkö oikein että vanteissa tulee erilaisia hexejä mukana??
Tuolla lukee linkissä ainakin lukee että
INCLUDES:
Two MT Mesh white wheels
Two Tamiya/Traxxas adapters
Two Losi truck and buggies adapters
Two Kyosho and Tamiya 4mm axle adapters
Two adapters for older RC10 trucks
Two aluminum washers
Two front wheel adapters for Kyosho, Losi, Associated and Tamiya
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXRD75&P=7
-
Millanen servo kannattais ostaa ohjaukseen kun toi HPI:n vakio on aika voimaton ja hidas...
Hintaraja n.~50e
-
Vaikka hiteciltä hs-645mg, tai hs-625mg. Ensimmäinen on vähän voimakkaampi, mutta hitaampi ja toinen taas päinvastoin. Tuo on kumminkin sen verran pieni auto, että tota tehoa ei välttämättä niin hirveästi tarvitsisi. Ehkä toi jälkimmäinen vois olla parempi.
-
Mistä tollasia saa? siis jälkimmäisiä??
-
Atala, Tietonikkari, Hobbypoint... hinta n. 55€
-
Onko toi kilpailuykyinen hitecin kanssa http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/gws/gws_tuotesivut/servo_S19.htm
olisko tollanen kannattava ostos ku maksaa n.40e?
-
Gws s19HPX Vääntö 5,4kg 4,8v
nopeus 0,14 s 60astetta 4,8v
40e
Hitec hs625mg vääntö 5,5kg 4,8v
nopeus 0,18s 60astetta 4,8v
56e
Eikö Gws olis parempi ku hitec??
Gws laadusta en tiedä mitään...
Tietääkö kukaan HPI SF-1 specsejä? (ne vakiot mitkä tuli auton mukana.)
-
Gws s19HPX Vääntö 5,4kg 4,8v
nopeus 0,14 s 60astetta 4,8v
40e
Hitec hs625mg vääntö 5,5kg 4,8v
nopeus 0,18s 60astetta 4,8v
56e
Eikö Gws olis parempi ku hitec??
Gws laadusta en tiedä mitään...
Tietääkö kukaan HPI SF-1 specsejä? (ne vakiot mitkä tuli auton mukana.)
GWS:ssä ei ole metallirattaita,joten siksi Hitec on parempi valinta.
-
Tiedätkö Hpin sf-1 specsejä?
sen servon joka tulee vakiona mt 2...
-
Olen tässä pitkään haaveillut Savagesta, mutta tänään mieleni kääntyi MT2:seen. Suurin käänyttäjä oli hinta. Pelkkä Savage maksaa sen reilut 400 € ja MT2:sen saa hehkuineen, bensoineen ja toimituskuluineen 407 €.
Vaikka MT2 on Savagea huomattavasti halvempi niin silti joutuu säästöhommiin ja saa nähä millon saa auton ostettua.
-
http://www.hpiracing.com/kits/nmt218ss/index.php Näköjään jotain parannuksii..
-
http://www.hpiracing.com/kits/nmt218ss/index.php Näköjään jotain parannuksii..
Joo, tää on tosi hieno tää uus .18 koneella varustettu.
-
Onhan tuo nyt jonkun aikaa ollut...
HPI:n sivuilla on pieni videokin...
www.hpieurope.com
Rc-cars --> Nitro mt2 --> videos ja sieltä se vasemmassa reunassa oleva
Toi on tavallinen mt2 18 koneella...
Onko MT2:lla ja MT2 18 racingilla jotai muuta eroa ku kone??
Renkaat??
ja 18 versio kittinä...
Towerissa on ollu noita jo jonkun aikaa...
-
http://www.hpiracing.com/kits/nmt218ss/index.php Näköjään jotain parannuksii..
Taidankin jättää tuon RTR paketin väliin ja odotan tuota. Harmittelinkin kun ensin ajattelin hankkia Savagen ja olin innoissani kun sen saa kasata, mutta tuo MT2 tulee valmiina niin tuossa ratkaisu. Hintaa on tottakai enemmän, mutta hieno se olisi kasata itse ja kyllä kun nuo varustelut katsoi niin pakko ostos!
-
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJKT0&P=ML
Ei sitä odottaa tarvii... :wink:
-
No eipä taas paljoa järki luistanut. Kuolasin tuon KIT version perään ja nyt jälkikäteen tuli mieleen, että miksi luovuin Savagesta eli hinta. Tuon kun ostaa niin lisäksi servo, ohjain jne niin äkkiä ollaankin Savagen hintaluokassa eli tyydyn sittenkin tuohon MT2:n RTR versioon.
-
Onhan tuo nyt jonkun aikaa ollut...
HPI:n sivuilla on pieni videokin...
www.hpieurope.com
Rc-cars --> Nitro mt2 --> videos ja sieltä se vasemmassa reunassa oleva
Toi on tavallinen mt2 18 koneella...
Onko MT2:lla ja MT2 18 racingilla jotai muuta eroa ku kone??
Renkaat??
ja 18 versio kittinä...
Towerissa on ollu noita jo jonkun aikaa...
no jos käyt katsomassa ne kuvat läpi niin onhan tossa paljokin eroa eikö vain. Koko drivetrain on uusittu diffit mukaanlukien, tubular headi, nivelvetarit ... ym.
-
katos vaa... en noita kuvia huomannukkaa... :wink:
-
Käykös tuon Savagen vanteet Mt2:seen?
Ois varmaan aika hienon näkönen. :D
-
Ei koska mt2 12mm on ja savagessa 14mm ainakin tietääkseni ja itse omistan molemmat autot joten ei ne käy toisiinsa
-
Tiedätkös mistä sais sopivan kokosella hexillä olevat isommat vanteet?
-
No Täytyypi etsiä vielä en ole löytäny
-
Tietsti yks vaihtoehto on että ostaa uudet hexit jos savagen vanteilla haluaa kokeilla... :wink:
-
Tietsti yks vaihtoehto on että ostaa uudet hexit jos savagen vanteilla haluaa kokeilla... :wink:
No ite koitin pistää savagen hexit siihe mut ei onnistunu
-
Miks ei onnistu?? :roll:
-
Hahaa, nyt löysin kun towerin sivuja selasin. Tuossa Hot Bodiesin Devastator Savage\T-Maxx vanteet kävis.
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDVL3&P=0s.
Puuttuu enää vaan se auto. :cry:
-
Miks ei onnistu?? :roll:
hexi ei pysyny paikoillaan ja se tappi mikä siinä hexin takana on niin se on liian iso savagesta siihen
-
ok..
kokeilitko laitta mt:n tappia siihen hexiin??
Taas näitä mun tyhmiä ideoita... :oops:
-
kyllä oli just mt:n hexit
-
Hpi:ltä uusi malli: http://www.hpiracing.com/kits/nmt218ss/index.php
Huomatkaa että nyt on Dirt Bonz-renkaat myös Truck-luokan autossa :wink: myös vanteet ovat huippu tyylikkäät ja sopivat hyvin autoon.
Tällä kertaa moottorin koko on .18, joka antaa varmasti paremmat tehot kuin vanha .15.
Epäilemättä paaaaaaljon parempi ajettava kuin entinen malli...
(http://www.hpiracing.com/graphics/kits/nmt218ss/mnfeats_callouts.jpg)
-
Hmm..., toihan on tullu ajat sitten , mutta on tosi tykki tolla 18ss koneella.
-
No epäilempä ettei sitä ole läheskään kaikki foorumilaiset huomanneet :roll:
-
Määkin oon pistänyt jo ton tuolla viimesivun ylhäällä. :mrgreen:
-
Kuinka kovaa ääntä tää auto pitää? Kovempaa kun Kyoshon moottorit? Nyt on PureTen Alpha 1 ja siinä tuo moottori pitää kyllä mielestäni turhan kovaa mekkalaa.
-
Juu ei tää kovin kovaa ääntä vakiona pidä.
-
Pureten on paljon kovaäänisempi...
Itsellä kokemusta...
-
No ehkä tuon sitten viitsii ostaa. :) Pure on tosiaankin turhan kovaääninen.
-
Löysin videon (18Mt) mistä saa jotain pientä käsitystä auton äänestä.
Muuten normi mt2 , paitsi putsari , vantit ,kytkin, diffit ja jotain pientä.
Autoa en enää omista mutta auton tunnen muuten hyvin.
Täytyy sanoa että on kyllä hiljainen varsinkin verrattuna tämänhetkiseet SUT:iin
http:\\www.cedunet.com/~miketola/mt2.wmv
-
Onkos kukaan laittanut tuohon 2-vaihteista laatikkoa. Näytti Hobbylinnassa olevan 79,- euroo.
Onko tuo hintansa arvoinen ja kuinka kestäviä nuo vaihteistot on?
-
Onkos kukaan laittanut tuohon 2-vaihteista laatikkoa. Näytti Hobbylinnassa olevan 79,- euroo.
Onko tuo hintansa arvoinen ja kuinka kestäviä nuo vaihteistot on?
periaatteessa vaihdetta ei suositella offroadiin koska kivet rikkoo vaihteen, ainakin noin yleisesti ottaen
-
Täytyy sanoa että on kyllä hiljainen varsinkin verrattuna tämänhetkiseet SUT:iin
GS:n ensimmäisissä versioissa vakiopilli on täysin ontto, suosittelen vaihtamaan väh. kaksikammioiseen pilliin, Hobaolta löytyy edullisia ja hyviä ko. tarkoitukseen...
Storm Plus:ssa on sitten GS.n kaksi kammioinen...
Sorry OT
-
Tänään tuli tilattua MT2... :D
-
Saako mt kakkoseen hiilikuituista kaasia? jos saa niin mistä? Hobbylinnasta varmaan kannattais kysellä?
-
Onko Tuo---> http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXVL98&P=7 Hiilikuituinen?
Ja sopiiko tavalliseen Nitro star 15 koneeseen?
-
Komposiittia.
SC = Slide Carb
Mutta mikä on "tavallinen Nitro Star" moottori?
15FE ? Siihen ei taida sopia, kaasarin kiinnitys on eri.
Katso HPI:n sivuilta moottoreiden räjäytyskuvat josta pitäs selvitä.