Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Acumen

Sivuja: 1 [2] 3 4
31
Never mind, ohjaimen mukana tulleita servoja ei kumpaakaan tosiaan tarvitse. Aivan hullu vehje tämä Savage Flux nyt kun on slicksit alla ja kunnon kantaman omaava ohjain  :azn:

32
^ Joo siis vastari pitää asentaa tietenkin. Servoa ei.

Servoja on siis kaksi, sekä ohjausservo että kaasuservo, mutta ymmärtääkseni ainakin tuo kaasuservo olisi tarpeeton - mutta myös tuo toinen servo on siis turha? Miksi muuten ohjaimen mukana tulee 2 kpl servoja, onko ne aina turhia vai onko servoissakin esim. eroja? Eli voisiko tällaisella Acomsin servolla auto toimia jotenkin paremmin kuin HPI:n vakiona autoon pistämällä sevolla?


Edit: ja ainakin tuota auton vakiota ohjausservon liitintä pitäisi hieman puukolla vuolla, voinko niin tehdä? Se on hieman leveämpi toiselta sivulta mitä vastaanottimen 1-slotti johon tuo kolmijohtoinen liitin pitäisi tunkea (muuten liitin on 100% oikeanlainen kyllä).

33
kunhan patterit tai akut pistät ohjaimeen niin johan pelittää

Jes, ohjain ja uudet Phaltline -renkaat tuli tänään, mutta mutta .. eikö totta että ohjaimen mukana tullut uusi ohjausservo että vastaanotin pitää asentaa myös? Ei auto meinaan inahda tälle uudelle Acomsin 2.4 GHz säätimelle yhtään mitään "suoraan paketista" revittynä ainakaan (toi auton vakiovastaanotinhan on käsittääkseni mallia 27 MHz, joten sen ei kaiketi kuulukaan pelata tämän lähettimen kanssa?).

34
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 08.04.09 - klo: 12.48 »
Osaako kukaan sanoa mistä tietää eron että kiristysvarat on loppu (=uudet kitkalevyt tilattava) ja sen että pelkällä kiristyksellä pärjää vielä? Ja kauan noi kitkalevyt yleensä keskimäärin kestää, 5, 10 vai 50 akkulatausta tai jotain muuta?

35
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 07.04.09 - klo: 22.57 »
Täh, eikös tuon slipperyn tehtävä ole vain suojella vaihteistoa, eli sen pitääkin saada luistaa hieman? Näin ainakin Stampedessa.
Liian kireällä pidettynä tuhoaa varmasti vaihteiston, repii vetarit pskaks, tms.
Ite pitänyt aina slipperyä 1/4-kierrosta auki täysin kiinni kierretystä ja juuri sopiva on.
Toki, en tunne tuota Fluxia, mutta oma järki sanoo että täysin kiinni sitä ei sais kiertää.
Stampeden slipperyn kitkapalat kestää tietääkseni aika hiton kauan. Ite en ainakaa ole huomannu merkittävää kulumista niissä, ennemminkin lasittumista, joka ei sekään ole hyvä asia.

Joo ei, manuaali sanoo että täysin kiinni ja sitten 1/2 kierrosta auki.

Mut mut, mistä siis tietää eron että kiristysvarat on loppu (=uudet kitkalevyt tilattava) ja sen että pelkällä kiristyksellä pärjää vielä? Ja kauan noi kitkalevyt yleensä keskimäärin kestää, 5, 10 vai 50 akkulatausta - mitä on "hiton kauan" noit about? Olen kyllä valmis tilaamaan noita vaikka kourallisen varastoon.

36
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 07.04.09 - klo: 21.48 »
Slippery luistaa, kitkalevy on aika onneton paperinpala.
http://www.hobbylinna.com/advanced_search_result.php?keywords=72131&x=0&y=0

Voi god damn, ja nyt(kö) mä sitten tuhosin kytkimen levyt .. argh. Eli jos kytkin luistaa niin HETIKÖ on hyvä sitten kiristellä sitä? Ja mistä taas tietää eron että ei ole enää mitä kiristää (=uudet kitkalevyt tilattava) ja sen että pelkällä kiristyksellä saa taas mennä kahva pohjassa ojanpohjia myöten?

Ohjeissa lukee sekin että liikaa ei saisi kiristää tai voi "drive train" vahingoittua.

Ja kauan noi kitkalevyt yleensä keskimäärin kestää, 5, 10 vai 50 akkulatausta? Mietin vain että kannattaako noita tilata heti kourallinen varastoon valmiiksi.

37
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 07.04.09 - klo: 20.58 »
Apuva.

Nyt Fluxi alko oireilemaan. Menossa 6:s akkulataus ajoa, ja heti kylmänä auto kulkee suht hyvin ja pyörittää p*skarinkiäkin suht mallikkaasti soralla, mutta hetken ajon jälkeen tehot vaan on kateissa eikä auton soundikaan enää ole ihan mitä alussa. Akuissa vika ei ole, vaan selvästi kun auto lämpiää niin tehot häviää jonnekin. Kotvasen kun on ajamatta niin taas voi hetken ajella paremmilla tehoilla, mutta pian tehot taas tippuu niin ettei auto edes sudi soralla paikaltaan lähtiessä signaturessa mainituilla akuilla.

Fiilis on about kuin kytkin luistaisi, voiko näin olla? Rattaat on mun mielestä kunnossa, eikä siellä mikään suoranaisesti tyhjää pyöri. Samoin soundi on tosiaan jotenkin "likanen", se ei ole ihan terve / puhdas ääni mikä autosta lähtee kun tehotkin on kateissa (joskaan ei se ole nyt vallan "auto on rikki" -äänikään).

38
On täällä kyllä niin avuliasta porukkaa, hieno yhteisö jossa on ihan kunnia olla osallisena  :azn:

39
Lainaus käyttäjältä: AiR
Futabaa voi säätää paljon enemmän, joka voi olla hyödyllistä varsinkin jos kilpailee ja on sen kokonaisvaikutelmakin paljon laadukkaampi. Kerhotason pärrääjälle Acoms on oikein hyvä vaihtoehto ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen. Jos on useampi auto, niin Acomsin vastarit maksaa sen 30-40e verrattuna Futaban yli 100e kappalehintaan.

Jaa, muuten - tarvitseeko nyt uuden ohjaimen lisäksi tilata jotain muuta lisäpalikkaa tai -osaa heti jotta tämä Savage Flux tottelisi tuota Acomsia? Pitäisikö näitä vastareita tilata heti varastoon pari kappaletta varalle, vai tuleeko kaikki tarvittava ohjaimen mukana millä sitten myös pärjää jonkin matkaa taas eteenpäin harrastuksessa?

40
Hyvä perus radio toi acoms, löyty epat kaasulle ja jarrulle, 10 paikan muisti. halvat vastarit jos on useempi auto. Kestävä vaikka vähän muovisen oloinen. Hyvä perusohjain. Kisakäyttöön sitten omat vehkeet mutta varmasti hintansa väärti. Ja hyvin menee kerhokisoissa myös toi ohjain.

Acoms on nyt sitten tilattu Hobbylinnasta, olen vakuuttunut että se riittää mulle nyt ainakin toistaiseksi. Tää on kuitenkin niin tällaista pihasuttailua ainakin vielä etten paremmalla ohjaimella tekisi mitään, se extra-raha (erotus) on näkyvämpi jossain muunlaisessa autonvirittelyssä.

If it's good enough for rcmh, then it's good enough for me also  :azn:

41
Radioksi vaikka Futaba 3PM 2.4GHz. Tuo on semi-pro laite ja kelpaa jatkossa kisakäyttöönkin, puhumattakoon, että myös jälleenmyyntiarvoakin on. Voi kysellä ainakin Medasecistä jos olis varastossa.

Acoms vs. Futuba, mitä tuo 2.19 kertainen hinta tuo lisää Futuban eduksi? Tuollainen 99 eur radiosta tuntuu auton huomioiden sellaiselta "ok" hinnalta, mutta kyllä Futubankin 219 eur hinnan kärsii jos sillä selvästi jotain sellaista saavuttaa mihin Acoms ei pysty ja mitä tällainen räkänokka osaisi vielä tarvitakin  :cheesy:

42
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 05.04.09 - klo: 20.48 »
Siis, jos yhdistää tuolla piuhalla akut nopsuun, niin vain kapasiteetti kasvaa, ei tehot? Käsitinkö oikein?

Kyllä kapasiteetti kasvaa eli akut on rinnan.

Tehothan itseasiassa ovat vain puolet siitä mitä jos akut olisi kytketty sarjaan (jos oikein olen ymmärtänyt), eiköstä vaan? 6S lipoilla se varmaan riittääkin, mutta 4S lipoilla tehojen puolittuminen tuplaantuneen ajoajan myötä voi olla jo huono vaihtokauppa?

43
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 05.04.09 - klo: 07.14 »
-

44
Mikä radio tähän Savage Fluxiin muuten kannattaisi hommata, sillä aika huono tuntuma autoon tällä vakioradiolla mielestäni on. Pakki kytkeytyy vasta sekunnin viiveellä, auto alkaa pätkimään / nykimään häiritsevästi n. 20m päässä ja muutenkin vain tuntuu ettei ihan joka käsky mene autolle perille asti vaikkei ollakaan tuon (lyhyeltä tuntuvan) kantaman äärilaidoilla.

Olisiko esim. Hobbylinnan valikoimissa joku hinta/laatu -suhteeltaan "must have" -valintaa radio-ohjaimeksi? Ainakin jonkun teidän kokeneemman signaturessa on mainittuna Acoms 2.4 Ghz, ja löysin tällaisen kohtuuhintaisen tuntuisen ohjaimen : http://www.hobbylinna.com/acoms-technisport-24ghz-2kan-rattiradio-p-20527.html. Haussa olisi siis sellainen "vähän parempi" ohjain, mutten tarvitse mitään superkallista kisaohjainta, vaan sellaisen laadukkaan ohjaimen jonka kantama olisi tätä auton mukana tullutta perusohjainta parempi ja ettei auto "nykisi" - eli radio jossa riittäisi ohjainta suht pitkäksi aikaa (=ohjaimessa olisi mahdollisesti tarvittavaa "kasvunvaraakin" omien taitojen kehittyessä). Tämän topicin ko. ohjaimesta jo opettelin ulkoa (http://rc10.fi/index.php?topic=26771.30).

Kaippa tämän vakioradion voisi sitten myydä pois, jos joku sen ostaisi - tosin sinänsä kyllä miksei kaksi radiota voisi tulla kysymykseen sillä olen huomannut että ajoaikani jää koko ajan pienemmäksi - ei akkujen kapasiteetin putoamisen takia vaan paremman puoliskon ajoinnostuksen kasvaessa siihen malliin että pelkän "mekaanikon" uraa saa tässä kohta harkita  :laugh:

45
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 05.04.09 - klo: 03.38 »
Joops laitoin 5mm lisäpalikat iskareihin ja phaltlinet alle. Auto alkoi kääntymäänkin sinne minne halusi. Ei päässyt vielä puhtaalle ja kuivalle asfaltille mutta Tuossa pihalla hiekotussepelin joukossa tuli bashattua. Auto on kyllä paljon ajettavampi tuolla setupilla.

Huomasikko muuten Jukik oliko ongelmaa siitä että Phaltline renkaat ovat halkaisijaltaan isommat? Hobbylinnan Mikko kertoili että kannattaisi seurailla moottorin lämpöjä. Jos lämpenee liikaa niin täytyisi katsoa välitystä lyhemmäksi. Hän kyllä uskoi että Fluxissa on puhtia sen verran, että se ei olisi ongelma.


46
Sähköautot / Vs: Hobao Hyper 8,5 pro brushless
« : 05.04.09 - klo: 03.16 »
Lainaus käyttäjältä: AE-Mod
Täytyy sanoa, että kyllä muuten liikahtaa!
Hieno laite.

Kerrotko mitä about tulee tällaiselle autolle hintaa ilman akkua ja radio-ohjainta?


47
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 05.04.09 - klo: 02.53 »
HUOMENA RATALE, TÄ? nettijäbä? zippola? harwi? xerty? acumeni?
mihin aikaan passaisi herrasväelle?

Minä ainakin liityn teidän iloiseen joukkoon vasta joskus toukokuun vaihteessa, odotan motopyöräkelejä että sinne "perähikiälle" pääsee perille asti pystyssä 2-renkaalla ajaen (mua "nettijätkä" varoitteli tien olevan jotain väliltä olematon - mökkitie ;)

Minulla on muuten tällä jetkellä ainakin vielä tuollainen keltaisen (nro. 4) kiteen omaava ohjain, 27.145 MHz.

48
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.04.09 - klo: 17.59 »
Nyt tulee ehkä tyhmä kysymys. Mitäs tämä ESC setup tarkoittaa, ei oikein auennut asia minulle. Joten auttakaa tyhmää. :huh:

En tiedä onko newbie:stä toista newbietä auttamaan, mutta itse käsitin sen auton sisäisen ohjelmiston ohjelmoinniksi - noin hyvin pääpiirteittäin. ESC:n kautta voidaan esim. tuo Lipo-cutoff toiminto laittaa päälle tai pois, sekä ennen ensimmäistä ajoa kalibroida ohjain & auto -yhdistelmä (jos luet Savagen manuaalin nini siellä on ohjeet tälle toimenpiteelle). Korjatkoon joku viisaampi jos selitys meni metsään..

49
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.04.09 - klo: 14.42 »
Edit: kysäsen suoraan Hobbylinnasta tarjousta, ja postaan hinnan tännekin 4:n renkaan/vanteen setille jos luvan antavat.

No niin, nyt tuli Hobbylinnan Mikolta tarjous - jonka tiedot saan välittää tännekin, eli nuo ko. kumit vanteilla, koko kierroksen tiukka hinta on 65e + postikulut (6,80e).

Settejä oli kaksi jäljellä, joista toinen meni mulle - joten yksi on vielä jäljellä (joka varmaankin menee periaatteella "nopea syö hitaan").

50
Sähköautot / Vs: Hbx x-missile akuista
« : 03.04.09 - klo: 23.53 »
Jos et ole vielä ostanut autoa niin harkitse vielä hetken. Osia saa ainakin moneen muuhun merkkiin helpommin suomesta ja useammasta kaupasta.

Juu, näin taitaa olla - kannattaa lukea minun vastaava "olen ostamassa ensimmäistä autoa" -threadi, jossa olin jo ostamassa juuri tätä ko. HBX:n autoa, mutta jossa minut hyvin syin puhuttiin toisen (=laadukkaamman) auton ostamisen puolelle.

http://rc10.fi/index.php?topic=34028.0

51
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.04.09 - klo: 21.50 »
jeps. Tremorit vanteina (kuva viestissä #269)  ja tuo hinta hobbylinnassa tippui 49e -> 35e vasta sen jälkeen kun olin tilannut vanteet ja kirjoitellut tänne :)

Oliko tarpeen tilata myös tämä setti jotta sait renkaat kiinni autoon?
http://www.hpieurope.com/piw.php?partNo=86925&lang=fi

Mielestäni jotain tuonnäköistä osaa kyllä tuli jo auton mukana.. mutten ole 100% varma.

52
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.04.09 - klo: 21.10 »
Uskaltaisin kyllä väittää että 35€ on parille hinta.

"MOUNTED PHALTLINE TIRE 140x70mm on BLAST WHEEL CHROME"
http://www.hobbylinna.com/mounted-phaltline-tire-140x70mm-blast-wheel-chrome-p-14772.html

Puhuvat kyllä yksikössä, eivät monikossa.. jokin ei tunnu nyt kyllä täsmäävän, katsoppas tätä: http://www.hobbylinna.com/phaltline-tyres-140x70mm2pcs-p-15195.html - siis 2 kpl noita samoja kumeja (ilman vanteita) maksaa 35,90 eur. Miten siispä 2 rengasta vanteilla voisi olla vähemmän (vai tarkoittaa "2 pieces" kahta rengasPARIA ?)

Edit: kysäsen suoraan Hobbylinnasta tarjousta, ja postaan hinnan tännekin 4:n renkaan/vanteen setille jos luvan antavat.

53
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.04.09 - klo: 20.57 »
Savage Flux, Nosram 8000 mAh 7.4 V 25C lipo akku 2 kpl, Robben laturi + tarvittavat johdot.
Kyllä ne Nosramin akut hobbynlinnan liikkeessä meni paikalleen, muusta en sitten tiedä.

Noi akutko kuitenkin sit mahtuu niihin koteloihin vaikka pari sivua taaksepäin joku totesi ne liian suuriksi?
Oliko toi sun laturisi mahdollisesti tämä: http://www.hobbylinna.com/compact-duopower-6seq-charger-p-9032.html - ei tuollakaan taida pystyä lataamaan kahtaa akkua kerralla?

jeps. Tremorit vanteina (kuva viestissä #269)  ja tuo hinta hobbylinnassa tippui 49e -> 35e vasta sen jälkeen kun olin tilannut vanteet ja kirjoitellut tänne :)

No mutta 69 eur / 4 rengasta&vannetta on silti houkuttelevan halpa hinta, jos yksi rengas&vanne meillä Suomessa maksaa 35e.
Mun silmään toi Blast wheel chrome on kyllä tällä hetkellä nätimpi vaihtoehdoista :wink:

54
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.04.09 - klo: 20.30 »
Tänään sain haettua fluxin. Nyt on akut latautumassa. Jos vaikka huomenna pääsis ajeleen tuliterällä autolla.  :grin:

Onnea! Hauskaa se on, mutta suojaahan autos hyvin jos lumi/vesikeleillä ajelet. Minkälainen tarkalleen ottaen sun settis / tilauksesi koostumus? Kerroit tuossa aiemmin että "akut vaihtuivat nosramin 8000mah:n", mutta kaveri sinua ennen näemmä kommentoi että "ei mahu edes Nosramin Vtec8000 Mah lipot akku koteloihin... Nosram:140x45.5x30.5mm.. Pari milliä vain..."

Joops laitoin 5mm lisäpalikat iskareihin ja phaltlinet alle. Auto alkoi kääntymäänkin sinne minne halusi. Ei päässyt vielä puhtaalle ja kuivalle asfaltille mutta Tuossa pihalla hiekotussepelin joukossa tuli bashattua. Auto on kyllä paljon ajettavampi tuolla setupilla.

Mistä hommasit phaltlinet ja mitä ne tulivat maksamaan? Ja onko sulla 2S vaiko 3S liposetti?

Edit: jaa tuolla edellähän sä jo kirjoititkin: "Phaltlinet tulossa tännekkin thetoyz.com:ista n.69€ postikuluineen."

Onko kyseessä täysin sama tuote kuin esim. tämä: http://www.hobbylinna.com/mounted-phaltline-tire-140x70mm-blast-wheel-chrome-p-14772.html ? Jos näin on niin hintaero vaikuttaa aika huimalta tässä tapauksessa.

p.s. kummat vanteet muuten valitsit?

55
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.04.09 - klo: 18.37 »
Lainaus käyttäjältä: Acumen
Eli elmukelmua / muovikäärettä ympäri reilusti, ja niin eturenkaiden kuin takarenkaidenkin juureen tiukka "tiivistys" ilmastointiteipillä. Auto on kyllä ollut sisältä kuiva kun olen paketti aukonut, mutta kyllä sieltä hienojakoista pölyä yms hiekkaa pinnoilta löytyy, eli ei tuo täysin ilmatiivis paketti ole - mutta ei kai sen kaiketi tarvitsekaan olla kun ajeleehan porukka kesällä täysin ilman "kondomeja" näillä autoilla, right?

Itse itseäni lainaten, tässä muutama uunituore kuva omista sääsuojauksista:







56
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.04.09 - klo: 17.41 »
Sitä en tiedä onko siinä vakiona vai ei.

Tuon varmaan joku minua paremmin asiasta tietävä Fluxin omistaja osaa sanoa?

Mutta jos ei, niin suojaa moottori _HYVIN_!
Eli teippaat ruuvinreijät, akselin juuren, lakrun päädyt, johtojen juuret ja kaikki Kunnolla, ja sit parhaaksi näkemälläsi tavalla jyrsit moisen siihen.

Tarkoitatko että moottori pitää jyrsinnän ajaksi suojata hyvin, vai ihan muutenkin sen yleistä toimivuutta ja elinikää ajatellen?

Olen nyt ajellut 5:t latauksen verran autolla ja suojannut auton about tämän Jorma01:n kuvien mukaisesti :
http://rc10.fi/index.php?topic=30064.120 (keskivaiheilla sivua olevat havainnolliset kuvat).

Eli elmukelmua / muovikäärettä ympäri reilusti, ja niin eturenkaiden kuin takarenkaidenkin juureen tiukka "tiivistys" ilmastointiteipillä. Auto on kyllä ollut sisältä kuiva kun olen paketti aukonut, mutta kyllä sieltä hienojakoista pölyä yms hiekkaa pinnoilta löytyy, eli ei tuo täysin ilmatiivis paketti ole - mutta ei kai sen kaiketi tarvitsekaan olla kun ajeleehan porukka kesällä täysin ilman "kondomeja" näillä autoilla, right?

57
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.04.09 - klo: 17.30 »
Kai sulla on viiste mötörin akselissa?

Viiste?  Mikä ihmeen viiste? :azn:

Jos tässä autossa on "viiste" vakiona kaupasta ostettuna niin sitten on, mutta jos ei niin sitten minulla ei ole viistettä. Motti siis irtikö ja siihen poralla / viilalla jonkinlainen lovi johon tuon ruuvi ottaa kiinni eikä pääse enää liukumaan?

58
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.04.09 - klo: 17.27 »
Jaa että ruuvilukitetta tuohon rattaan kiristävään kuusiokolomutteriin vaiko itse rattaan ja akselin kontaktipinnalle? Nimittäin veikkaan ettei tuon pelkän mutterin lukitseminen mitään auta, epäilen että se ei sinänsä löysty yhtään, mutta metalli vasten metallia ei vaan yksinkertaisesti "pidä" ja pääsee luistamaan.

Edit: kyllä mulla loctiten ruuvilukitetta löytyy, varmaan 7-8 vuotta vanhaa mutta kaippa se kuranttia tavaraa vielä on.

59
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.04.09 - klo: 17.21 »
Kukaan bongannu hyvää tarjousta tästä autosta missään? Ite kattelin Modelsports.uk:sta, mutta tulee saman hintaseks posteineen kuin pelkkä auto Hobbylinnassa.
Ei siis maksa vaivaa tilata pikku-amerikasta tuolla erotuksella..
Muutenki mitä katellu ni tuo Bobbylinnan hinta on sen verran kilpailukykyinen ettei kandee varmaan ulkomailta lähteä tilaamaan..
Jenkeistä ny ainakaa kannata tilata, autolle jäis Towerista rahteineen hintaa 529e, mutta tuohonhan tulli pätkäyttää vielä reilun satkun lisää, jolloin ollaan taas melkein Hoppylinnan hinnassa.  :huh:

Osta ihmeessä Suomesta vaan tässä tapauksessa. Imho Hobbylinnan palvelu on vieläpä jokseenkin niin moitteetonta että mielellään kotimaista vaihtoehtoa tukee kun hintakin on kilpailukykyinen.

Millä ilveellä muuten saa tuon yhden rattaan pysymään paikoillaan autossa ajon aikana, se tuntuu kerran per 30 min ajo sen verran löystyvän että se liikkuu akselilla toisen rattaan kosketuspinnan ulkopuolelle ja auto / ratas alkaa huutamaan tyhjää. Olen melko varma että Fluxin omistajat tietävät mistä rattaasta on kyse, onkohan tämä nyt sitten ihan se "moottorin akselin ratas" - sillä se ei tunnu kiristämälläkään pysyvän paikoillaan. Huomasin että kun autoa ottaa etupuskurista kiinni ja hieman kolistelee perää maahan niin tuo ratas liukuu sen verran takaisin paikalleen että ajoa voi kyllä hyvällä lykyllä jatkaa (akut loppuun asti ajaen).

Huomasin pientä parannusta vakiorenkailla ajotuntumaan kun laittoi jousia kireämmälle, ja yhden "lisämuoviholkin" sinne jousien väliin (niitä holkkeja mitä tulee auton mukana olevassa varaosapussissa). Nyt holkit 10 + 8 + 5 + 3 ja hitusen parempi touchi autossa, ei kallistele ihan niin paljon kuin suoraan pakasta vedettynä. Sais olla jouset vieläkin kireämmät mielestäni, mutta ei paketissa ole enää kuin noita ohuen ohuita +1 koon miniholkkeja.

60
Joo hankalahan tuo on, mutta toimii...juu ja kokeilin itsekkin vielä tuota huutamis juttua ja kyllähän se tosiaan lähti lataamaan ja ilmoitti vieläpä että balancer connected...eli homma toimii silti vaikka ensin toisin väitin....itse ollu näköjään niin varovainen että en ole uskaltanut aloittaa latausta kun laturi jostain valittaa.
Kannattaa tuohon kyllä jokunlainen balanceri-lauta/jatkojohto hommata niin saa hiukan pelivaraa noihin johtoihin, mutta tällälailla saa ainakin akut ensihätään ladattua...

Jep, kyllä se näinkin toimii tosiaan.. mutta jäin vielä miettimään että onko tuo akkujen tasaustoiminto "käynnissä" vasta kun akku on piipannut olevansa latauksen kanssa valmis? Sillä ei tämä nyt sen kauempaa vienyt tämä itse latausvaihe ennen laturin "olen valmis" -piippausta, kun jotkut kertoilivat että tasaus voisi viedä jopa useita tunteja extra-aikaa.

Tuossa noi voltit vielä heittelee (nyt 8.439 V) ja samoin latausvirta (nyt 53 mAh), vaikka laturin LED:n taululla lukeekin vuoronperään tekstit CHG - BLC - END. Kuitenkin latauksen kestoa ilmoittava ajanotto on pysähtynyt 54 minuuttiin eikä tuo latausmäärän lukemakaan enää miksikään ole muuttunut (3867 mAh). Ymmärtääkseni kyseessä on latausta ylläpitävä toiminta, mutta että tasaileeko se tässä nyt jotain sitten vasta nyt?

Tiedän, tiedän, RTFM mutta se on kaukana sekä mahdollisesti hukassa  :laugh:

Sivuja: 1 [2] 3 4