Kyllä sen balancerin pitää olla koko ajan kiinni akussa latauksen aikana, ajatushan on estää yksittäisen kennon jännitteen nousu yli 4.2V:n. Jos kennoissa on epätasapainoa nopeammin lataantuvaa aletaan purkaa (osa latausvirrasta menee kennon ohi) latauksen aikana, jotta kahden kennon paketin kennojännitteet on 4.2V, kun koko paketti on 8.4V. Eikö se accucell-6:n 5A virta riitä vai miksi et käyttäisi sitä sekä lataukseen ja tasaukseen?
No ajattelin vaan kun olen kalliin laturin kisakäyttöön ostanu juuri lipoja varten ja sit pitäs jollekin 40e laturiin luottaa 100e/per lipo akut, niin tuntuu omaan korvaan pahalta
että tuolla tavalla mitä aikasemmin sanoin ei toimis kennojen tasaus vai voiko sen latauksen jälkeen "ladata" ,eli lähinnä pelkkä tasaus kerran lipo on jo täynnä, tolla turnigyllä. Eikä toimi myös näinkään, millään tavalla vai?:
Ja samaan kysymykseen vielä että riittäisköhän ei hardcase lipot takatuuppariin vai pitäskö noita zippyn hc akkuja ostaa ja muokata ne kestäviksi(ei tarvetta paremmille akuille, ekaa kesää krossilla)?