Kyllä tuosta kriisistä pääs eteenpäin suklaan ja kaljan voimin, toisinsanoen jätti ohjekirjan lukemisen vähemmälle.
Auto on nyt tässä tilassa:
Matkan varrelta huomioita:
- Shimmit ja laakerit sai hakata molempiin rumpuihin väkisin:
- Tappien pidätinruuvien jenka lähes olematon, käytännössä pyhällä hengellä kiinni:
- Jos diffin casen veti ns momenttiin kiinni, peukalon alla oleva osa ei mene paikoilleen ennen koko rakennelman löysäämistä:
- Kuvan rauta ei mene hahloihinsa ellei löysää muutamia paikkoja:
- Tilkitsin hieman ettei niin kauheasti mene velliä diffikoteloon:
- Puuttuu molemmin puolin valusta ohjaintapit, vasemmalla puolella pitäisi olla pieni tappi, oikealle puolelle tulee pultti. Myöskin mitätön jenka molemmin puolin:
- Ohjekirjan mukaan edetessä kardaanien asennus on hankalaa.
Manuska sanoo että loota kiinni ja myöhemmin päädyt kardaanien kera.
Helpompi laittaa päädyt ensin ja lootan kanssa uittaa kardaanit väliin.
- Moottoria ja askia hieman tilkitty, varsinkin tuo pinjonin asennusluukun kansi irvistää useita millejä:
-Takaperän inputtiakseli nousee laakereineen casesta ulos kun hieman kaasuttelee (näinköhän tuo poikii ekalla vedolla):
--->
- Manuska ei näytä tähän tulevan ruuvia, vaikka selvä kiinnityspiste (eikä tähän mennessä kyllä joutilasta ruuviakaan):
- Aski oli valmiiksi kasattu, purkasin ja lisäsin rasvaa.
- Slipperyn säätöakselissa heikko jenka (myös valmiiksi kasattu)
- Äkkiselteen manuskaa aikoinaan tavasin, niin jäin käsitykseen että mukana yksi pinjoni ja spurri, mutta mukana molempia kaksi, tilasimpa turhaan samat palikat.
Mitä tuossa äsken vähän pyörittelin moottorin voimin, niin kova mekaaninen ääni lähtee...
Pöydälle jäi pari laakeria ja yks stoppiruuvi pyörimään ylimääräisenä.
edit:
tosiaan valmiita kierteitä ei ole missään, että kun kirjoittelin että "mitätön jenka", niin tarkoittanen että ruuvia ruuvatessa ei ollut paljoa materiaalia mihin ruuvi jenkaa tekisi itselleen.
Ts: alamittanen ruuvi tai horo reikä.
edit 2:
väliaikaraportti nikkaroinnista:
Sequence 01 1