Välityksen määrääminen tiettyyn sulkee pois sen toisen moottorivaihtoehdoista. Vauhdin lisääntyminen johtuu hitailla radoilla myös painon vähenemisestä, ei pelkästään kasvaneista moottoritehoista. Nopeilla radoilla auton kevenemisen vaikutus on pienempi. Viiteen kennoon ja hiilettömään koneeseen siirtymistä perusteltiin sillä, että kalusto kestäisi paremmin, keveys tuo mukanaan myös paremman kaarrenopeuden. En lähtisi hidastamaan nykyistä kalustoa, nuo stanun parhaat kierrosajat ovat pienen kärkiryhmän ajamia aikoja, samat kuskit pärjäisivät TSP- luokassakin (Lindvall, Möller, Kerola...). Esimerkiksi Karrin kierrosajoissa ei ole tapahtunut suurtakaan muutosta, viime kisojen hyvät sijoitukset ovat tulleet harkinnan ja rutiinin lisääntymisen myötä. Stanuluokan kärki on tasoltaan tällä hetkellä kierroksen tai kaksi muita edellä, mutta tämä kärki on kapea, Oton, Miikan ja Aleksin siirryttyä muihin luokkiin. Annetaan poikien ajaa näillä aavistuksen nopeammilla laitteilla, eivät sitten kesällä nukahda Hyvinkään takasuoralla. Ai niin...nää TSP-kuskit ovat kai vaan vähän hitaita :mrgreen:, kun kerran stanut menevät kovempaa!