Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - OGIpro

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 11
61
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 30.06.09 - klo: 21.09 »
jamBe:lle iso kiitos hyvistä kaupoista!

62
Vapaa keskustelu / Vs: Huvittavat myyntipuheet..
« : 21.05.09 - klo: 20.59 »
Joo, nauratti kyllä :D

63
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 14.05.09 - klo: 15.47 »
muistaakseni tehdas määrittää revo perheen 1:10, mutta mielestäni auto on selvästi ns 1:8.

Imo muutenkin tähän sekava määritys, parempi olisi rengaskoon ja akselivälin perusteella eikä millään hatusta vedetyllä suhdeluvulla.

Joo katoinki, että aika isohko 1/10. Ja tosiaan oon samaa mieltä ton koon maarityksen kanssa. Todellinen kokohan on mittaamalla mitattu eikä suhdekoko.

64
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 14.05.09 - klo: 14.51 »
Vastaako summitin koko 1/10 vai kenties 1/8 autoa?

65
Sähköautot / Vs: 1/18 touring
« : 13.05.09 - klo: 22.17 »
Makee rata tosiaan.. Jotenki näyttää et ois pienempii kuin 1/18  :laugh:

66
Sähköautot / Vs: nopeudensäätimen johdot
« : 13.05.09 - klo: 12.26 »
Tässä kaikki mahdolliset johtojen värit.

Signaali-johto: valkoinen, oranssi, keltainen tai sininen
Plus-johto: punainen
Miinus-johto: musta tai ruskea

67
Sähköautot / Vs: Duratrax Cliff Climber
« : 13.05.09 - klo: 00.05 »
tolla akulla ajaa aika kauan mut se taitaa olla vähän liian iso tohon autoon

kui niin liian iso? huom! olen vasta aloittelija tällä alalla niin tulee paljon kysymyksiä :wink:

Sen verran liian iso että ajo-ominaisuudet kärsii tossa autossa noin isolla akulla jos edes mahtuu kyytiin ollenkaan. 2000mah nihm alkaa olemaa maksimi kokoa jo tohon autoon. Korjatkaa fiksummat jos olen väärässä.

68
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 12.05.09 - klo: 12.53 »
Asia pihvi.

69
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 12.05.09 - klo: 12.20 »
Kuinka kuuma? lipojen ei pitäisi paljoa lämmetä, varmaan loppuu virranantökyky vähän kesken. Yleensä on huolestuttava merkki jos lipo pullistuu, mutta ajellessa ei ainakaan varmaan koko talo pala.

Nyt mittasin infrapuna mittarilla liposta lämmöt ajon jälkee... 50 astetta näytti, todellinen lämpö on vielä varmaan vähän reilumpi. Hälyyttävää?

E: kuumuuko muilla lipot ajossa? Jos kuumuu niin kuinka paljon? Ja paljon ne edes saa kuumua?

Just mittasin veneen akun ja 60 astetta näytti, vaikka purkua löytyy 160A ja koneen pitäisi ottaa noin 60A :mrgreen:
No ajellaan niin kauan kuin kestää.

Mikä akku on kyseessä? Ja Pullistuuko akkusi yhtään ajon jälkeen kun on kuuma?

70
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 11.05.09 - klo: 22.20 »
No täytyy se usko sitten jo.  :laugh:

71
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 11.05.09 - klo: 22.14 »
No ainakin pitkä nurtsi. Täytyy ajella ihan lyhkäseks ja kokeilla uusiks.

72
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 11.05.09 - klo: 20.16 »
Olen ajellut reilun pitusella nurmikolla jossa auto rullaa nihkeesti (shark 1/18). Muuta syytä ei voi olla kuin se, että nurmikko on autolle yksinkertaisesti liiän pitkä ja akku lämpenee sen takia.

73
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 11.05.09 - klo: 11.54 »
Ilmeisesti tämä toimii myös tuulettimen katkaisijana?

74
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 10.05.09 - klo: 21.31 »
Kuinka kuuma? lipojen ei pitäisi paljoa lämmetä, varmaan loppuu virranantökyky vähän kesken. Yleensä on huolestuttava merkki jos lipo pullistuu, mutta ajellessa ei ainakaan varmaan koko talo pala.

Nyt mittasin infrapuna mittarilla liposta lämmöt ajon jälkee... 50 astetta näytti, todellinen lämpö on vielä varmaan vähän reilumpi. Hälyyttävää?

E: kuumuuko muilla lipot ajossa? Jos kuumuu niin kuinka paljon? Ja paljon ne edes saa kuumua?

75
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 09.05.09 - klo: 11.10 »
Mitä Lipo akkuja käytätte sharkissa. Nyt kun kanttelin hobbycitystä uusia lipoja ni ne on liian isoja, ei mahu tohon sharkin "patterin koteloon"

76
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 09.05.09 - klo: 10.33 »
Akut sen virran antaa ja moottori ottaa - tuo 75 ampeeria on noparin läpi kulkevan virran kesto. Eihän tuommosen pienen hiilikoneen nyt älyttömiä pitäisi virtaa viedä, ellei tosiaan ennakkoa ole pistetty rankalla kädellä. Kannattaa myös katsoa että voimansiirto toimii kitkatta ja harkita lyhyempiä välityksiä.
Tai sitten akkusi on jo yksinkertaisesti pilalla, eikä jaksa enää tarjoilla virtaa kunnolla.

No mietinkin että ei se voi olla 75A.

-Latoin ennakon vakioksi ja viellä oli kuuma akku.

-Auto Rullaa hyvin ilman moottoria.

-Voisiko sitten taas liian lyhyet välitykset imasta virtaa? Koska mielestäni minulla on aika lyhkänen välitys ja välillä tulee ajettua "rajoitinta" vasten jolloin moottori vinkuu ikävästi.

-Toivottavasti ei oo akut menny pilalle.

-Epäilen hieman likaista moottoria. Sen magneetti nappas vähän hiekkaa sisäänsä jota en saanut puhdistettua kunnolla, voisiko vaikuttaa?

77
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 09.05.09 - klo: 10.07 »
tarkoitaa että akun pitäisi antaa 45A jatkuvaa virtaa.

Mistä tiedän paljon sitä virtaa tarvitaan?

E: Noppari antaa 75A (ohjekirjassa: Rated Current 75A) ja akut sen 45A? Onko nää nyt päin honkia? Pitäisikö akkujen antaa myös se 75A, että kaikki toimis oiken?

78
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 08.05.09 - klo: 17.07 »
Kiitoksia. Nopparissa on tommonen "power" säätö ruuvi, onko sillä mitään vaikutusta tähän hommaan?

79
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 08.05.09 - klo: 16.28 »
Kerrohan toki paljonko akussasi on kapasiteetti, akun kapasiteetti x 25c=akun virranantokyky. :wink:

Joo sori, ei oo nää sähköautot oikee hanskassa. Eli akku on lrp 1800mah 25c ja toimii lrp sharkin (1/18) akkuna, motti vakio, nopparina LRP Quantum 2.

Mitä akkuja suosittelisitte noiden tilalle Esim hobbycitystä? 1800mah x 25c = 45000. <- ei sano mulle yhtään mitään.

80
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 08.05.09 - klo: 14.43 »
Kerrohan toki paljonko akussasi on kapasiteetti, akun kapasiteetti x 25c=akun virranantokyky. :wink:

Joo sori, ei oo nää sähköautot oikee hanskassa. Eli akku on lrp 1800mah 25c ja toimii lrp sharkin (1/18) akkuna, motti vakio, nopparina LRP Quantum 2.

81
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 08.05.09 - klo: 13.44 »
Jaaha, mikähän mahtaa olla lääke tähän. Eli siis moottori haukkaa enemmän virtaa mitä akku pystyy antamaan? Noissa lipoissa lukee 25c niin meinaako se sitä virran antoa? Pitää vissii ottaa ennakkoa pois koneesta (harjallinen). Voiko myös likainen/viottunut kone haukata normaalia enemmän virtaa? Jos päivitän harjattomaan niin ratkeaako asia sillä?

82
Vapaa keskustelu / Vs: Jääkiekkoa
« : 08.05.09 - klo: 12.04 »
No joo, mielestäni se oli Ruudulta vahinko, se kolarointi, mutta turha tuosta on kinastella. Ja samaa mieltä olen siitä 3-2 maalista.. huhu

83
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 08.05.09 - klo: 12.02 »
No tarkkaa lämpötilaa en tiedä vaikka mittari löytyykin (täytyy mitata ens kerralla). Mutta kyllä se oli niin kuuma, että ei viittiny kauheesti pitää kädessä.

84
Vapaa keskustelu / Vs: Jääkiekkoa
« : 08.05.09 - klo: 11.45 »
Eli tuo tarkoittaa suoraan sitä että sinun mielestä Jarkko pelasi bashan pelin kokonaisuudessaan. Tämä hommahan kaatui ekaan erään kuin ei saatu maaleja sisään ja nyt tuo korostuu tuo Jarkon tyhmä jäähy. Olet vielläkin erimieltä vai  :huh:
Minun mielestä Jarkko pelasi hyvät kisat ja Hyvänen myös. Olis pitännyt hoitaa canadan kuin oli mahdollista mutta ei niin ei. Jos se oltaisi voitettu niin olis Latvia ollut vastassa, olenko väärässä tässä  :huh:
Jerzi
Olenko sanonut maaleista mitään ? Tai että jarkko pelasi huonon kisan ?? EN, sanoin vaan että jarkko otti tyhmän jäähyn kun kohdisti RIKKEEN maalivahtiin ja kriittisellä hetkellä.
[/quote]

Katoppa se Ruudun ja Eschen kolarointi uudestaan, saatat muuttaa mielipidettä.

85
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 08.05.09 - klo: 10.50 »
Onkohan aihetta huoleen kun yksi lipoistani pullistuu hieman ajon jälkeen. Kun akku viilenee huoneenlämpöiseksi niin se "laskeuttuu" taas ihan normaali mittoihin. Muuten akussa ei ole mitään häikkää, latausksessa ja ajossa toimii täysin normaalisti. Ajon jälkeen on vaan vähän pulleahko (kun on kuumana). Osaakohan joku vastata, että mikä em akkua vaivaa?

86
Vapaa keskustelu / Vs: Jääkiekkoa
« : 07.05.09 - klo: 23.00 »
No juu. Mut Jarkko Ruutuja sais olla enemmän! Tuliski pelistä jotain!
Lisää hölmöileviä filmitähtiä jäähypenkille.

Haha, yksi fiksuimmista alivoima NHL pelaajista! Se poliisi minkä jokainen juokkue tarvii. Yksi Suomen/Ottawan tärkeimmistä pelaajista. Jarkolla mahtava pelinluku!

87
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 07.05.09 - klo: 14.20 »
Joo sori, huolimattomasti katoin. Mulla on viel harjalliset kun käytettynä ostin. Täytyy kattoo koska vaihtaa tekniikan harjattomiin.

88
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 07.05.09 - klo: 12.27 »
Pitää antaa osat takaisin kunhan seuraavan kerran radalla nähdään.

Mutta nyt olis oma asvalttirata kunnossa. Koppa ei ole lopullinen vaan kokeilu versio ja siksi siinä on noita reikiä ylimääräisiä, kun on ollut muussa autossa entisellä omistajalla.
Pitää vielä päättää mihin kuosiin oman maalaa. Kisa versioksi vai pelkitetyksi rodiksi.

Tuli väsättyä rata-ajoa varten nyt nuo toiset iskaritkin. Vakio aluiskarit joista ulosjoustoa lyhennetty 5.5mm, Asson kultaiset hard takajouset ja 100wt öljyt. Myös pinjoni vaihtui 11 hampaiseen.



Onkos tämä harjaton?

89
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 07.05.09 - klo: 02.10 »
Käykö eri valmistajien nopparit ja moottorit kuinka hyvin keskenään? Harjattomat nimenomaan? Esim speedpassion nopparin kanssa kiina harjaton motti?

90
Vapaa keskustelu / Vs: Jääkiekkoa
« : 07.05.09 - klo: 00.37 »
No juu. Mut Jarkko Ruutuja sais olla enemmän! Tuliski pelistä jotain!

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 11