Kirjoittaja Aihe: tattarinsuo! 1/5 kokoluokka  (Luettu 2964 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

zerocool

  • Vieras
tattarinsuo! 1/5 kokoluokka
« : 03.09.03 - klo: 21.42 »
moikka!!

taas jälleen kerran tarvitsen 1/5 kokoluokan kuskien nimiä!!
sain ne kerran mutta virus tietokoneessa kaatoi koko roskan ja nyt tarvitsisin osoiteet ja nimet uudestaan!

koskien auton säätöä.
mootorin viritystä kun olis kiva saada vähän lisä potkua kun
tattarinsuolla olis voinut viel ajaa kovemmin mitä auto meni!
muuten todella hieno kenttä!!

niin mistä olisi paras ostaa renkaita kun olis tarve

mikko.gronlund@halikko.salonseutu.fi
[/list]

Poissa winqqu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
tattarinsuo! 1/5 kokoluokka
« Vastaus #1 : 03.09.03 - klo: 22.55 »
Kiva kun vitoskuskeja tipahtelee enemmän ja enemmän ... :mrgreen:

Luitko jo pikku topicin Kilpailut sivulla,
http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=4086&sid=38134c4da33624680077c4759198d361

Siinä muutama hyvä linkki.

Olemme ajelleet pitkin kesää PMT Kronos renkailla jotka ovat osoittautuneet erittäin sopiviksi. FG,n manuaalissa on sivu josta juttua niistä.
http://www.rc-car-online.de/katalog/pages/126.htm
Omat snagamme olemme tilanneet Saksalaisen Hobbythekin nettikaupasta http://www.rc-car-online.de/
Kronoksen hyviin puoliin on mainittava, että niitä saa myös valmiiksi liimattuina vanteille.

Moottorin virityksiin on tiedossa muutamia kikkoja mutta mikä auto / moottori sinulla on ?
THR

zerocool

  • Vieras
tattarinsuo! 1/5 kokoluokka
« Vastaus #2 : 04.09.03 - klo: 00.06 »
moikka.

tänään kävin salosta tattarinsuolla ajamassa ja hieno rata siel kyllä on !

kiitos hyvistä vinkeistä!

auto on svm mk5 columbia ja luultavasti ensimmäisiä!! auto ns uusi ei ikinä ajettu ostin sen yhdeltä kaverilta helsingistä n:puol vuotta sitten!! mootori on joko 2hv tai 3 hv tarkistan humenna tarkemmat tiedot tai lähetän kuvia!
niin lukeeko mootorin tiedot missä?

mitä kikkoja viritykseen on?

zerocool

  • Vieras
tattarinsuo! 1/5 kokoluokka
« Vastaus #3 : 04.09.03 - klo: 00.22 »
täydennystä!!

mootori on zenoah ! säädettävä kytkin siis parempi malli! kuin alkuperäinen
tehopilli kunnollinen.

mutta omasta mielestä auto ei mene niin kuin pitäisi kovin ottaa kierroksia että seos pitais olla aika kohallaan sutii eli kytkin myös pitää jotain.

joku kerran sanoi näin että pistä jalka auton etteen ja paina kaasua jos sutii niin kytkin on hyvä!! itsellä ei kyllä näin toimi  mutta tuntuu kyllä pitävän hyvin!! voishan sitä viel aukaista hieman

silloin joskus kun svm kmk5 tuli niin tekniikan mailmassa oli artikkeli että siitä voidään saada jopa 6hv ulos mutta ajetavuus kärsisi?

olis kiva jos sais edes 1hv lisää ja vääntöä rutkasti!!

niin tattarin suolla vaikka autossa olis 10 hv ei noilla mun välityksillä sen kovemmin olis päässytkään!! :mrgreen:

mutta hyviä ideoita kiitos tänne :?:

Poissa koivisi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tehoilla ei voiteta!
« Vastaus #4 : 10.09.03 - klo: 19.32 »
Älä kanna suotta huolta moottorisi tehoista. Suosittelen, että investoit nekin rahat renkaisiin. Ne ovat 1/5 auton tärkeimmät säätökohteet jousien ja öljyjen ohella. Toki pyörän kulmat myös ratkaisevat alustan toimivuuden. Väärää rengasvalintaa ei enää paljon voi muilla säädöillä korjata. Eikä myöskään alustan virheellisä asetuksia voi enää paljon rengasvalinnalla paikata.
Vasta sitten, kun auto pysyy hyvin hallinnassa ja kierrosajat ovat kaikki samaa suuruusluokkaa koko 20 min session ajan voi ajatella viritysosien hankkimista.

Fg senior

PS. Radalle vain tahkoamaan. Siitä sitä oppii. Kukaan ei ole oppinut uimaankaan vain rannalla toisten uintia katsomalla.

Mika R

  • Vieras
tattarinsuo! 1/5 kokoluokka
« Vastaus #5 : 10.09.03 - klo: 19.45 »
Täsmälleen! Vaikka en 1/5 autoa omistakaan, mutta olen seurannut sitä sen verran läheltä että tasavarmaan näin on.

OT:
Itse asiassa näin on kaikkien autojen kanssa oli sitten 1/10, 1/9, 1/8 tai 1/5. Tämän oppii jos vähänkin enemmän ajaa radalla, esim Tattarilla. Parkkisella tehot korvaa taidot, mutta rata on täysin eri asia. Itse asiassa hitaampi moottori voi olla jopa eduksi koska ei tule käytettyä kaasua liikaa ja rata-aika paranee! Nykyään aivan liikaa kiinnitetään huomiota moottorin teholukuihin ja unohdetaan loput. Ja kun vielä muistetaan että eihän ole kauaa kun 1/10 auton motin max teho 0,3 HP kun nyt se on jotain 1,5!!
Eli alkuun teho ei tärkeä vaan auto muuten. Kun on opittu ajamaan, niin sitten haetaan parannusta rata-aikoihin moottorin tehojen kasvattamisella. Tämä koskee siis rata-ajoa, parkkis ja ns drag racing on eri juttu; siellä rulaa tehot  :mrgreen:

zerocool

  • Vieras
tattarinsuo! 1/5 kokoluokka
« Vastaus #6 : 12.09.03 - klo: 13.58 »
niin oliha tuossa paljon järki puhetta!!
tuona 1.5 tunnin aikana olin ajamassa niin huomasin että olis voinut ajaa kovemminkin ja paljon. Tattarinsuon rata on aikas väljä ja kun oppii käytämään autoa että se pysyy hanskassa niin miksi ei haluisi että autosta saisi jotain myös irti sen 2hevosvoiman lisälle!! niin enhän minä muuta yritä sanoa muuta kuin sais edes sen verron tehoja että vastaisi mottia 230 ja joku kyllä tietää miten se tehdään koska vanhasta tekniikan mailmassa oli artikeli josta siitä saatiin 6hevosta ulos!

tietenkin renkaat on a ja o mutta ja kulmat ja niin pospäin!!
renkaat ovat minulla kyllä kuluneet ihan tasaisesti lukuun otamatta etupäätä kun käänettäessä otaa vakaaja trankoon kiinni vaikka ei pitäisi!!

niin entiedä miten kovaa auto menee mutta kyllä hirvittää olla pääseuran kohalla kyykyssä !! mutta ne muutamat hepat olis toivottuja!

niin ja jos joku lupaa että kulkee 80km/h  niin minusta ei kulje tai sit joku hämää!!

Mika R

  • Vieras
tattarinsuo! 1/5 kokoluokka
« Vastaus #7 : 12.09.03 - klo: 20.37 »
Jees, jos auto pysyy lapasessa niin mikäs siinä sitten. Enemmän tehoa vaan peliin. Mutta niin kauan kun ei pysy ja kierrosajat heittelehtii, niin sitten on turha haikalla enempien tehojen perään, ajo ei nimittäin siitä parane vaan päinvastoin. Noista nopeuksista en osaa sanoa mitään kummempaa, mutta kyllä vaikuttaa siltä että poikien 1/5 autot voisivat hyvinkin ottaa pääsuoralla ton 80.. oma Superini kulkee LD motilla ehkä jossain 60-80 väliin ja aika samoissa nopeuksissa mennään. NovaRossi ja Ossin RX moteilla Superin huippu lähentelee 100 km/h ja se menikin kyllä kirkkaasti 1/5 auton ohi pääsuoralla, tällä hetkellä ei.

Poissa Lare

  • Tulokas
    • Profiili
tattarinsuo! 1/5 kokoluokka
« Vastaus #8 : 14.09.03 - klo: 21.04 »
Zerocool :

Tässä on yksi 1/5 kuski lisää , en ole ehtinyt seurata foorumia 3 kk työkiireiden takia ja sitten vielä vanha tunnuskin hävisi . No nyt on olisi aikaa kun ei ole töitäkään .

Tämmöinen kaara : (valitettavasti kuvassa pölyinen )
http://www.kolumbus.fi/lare/edest15.jpg

Muuten on ajakuntoinen mutta viime ajokerralla takafillari ns puhkesi (repeytyi halki ). Jos jollain olisi myydä yhtä tai kahta rengasta olisin onnellinen (vähän aikaa) .
Näin on .

Mika R

  • Vieras
tattarinsuo! 1/5 kokoluokka
« Vastaus #9 : 14.09.03 - klo: 21.50 »
Tervetuloa takaisin Lare  :wink:
-Mika

Poissa Lare

  • Tulokas
    • Profiili
tattarinsuo! 1/5 kokoluokka
« Vastaus #10 : 14.09.03 - klo: 22.01 »
Kiitos mika .
- entinen testi
Näin on .

zerocool

  • Vieras
tattarinsuo! 1/5 kokoluokka
« Vastaus #11 : 14.09.03 - klo: 23.42 »
MIKA

me vissiin nähtiin turussa ? olit katsomassa kaveria ja olitte turun radalla ohimennen. niin olitte menossa testaamaan elysen pihalle  tuota mustaa lamboa !

Mika R

  • Vieras
tattarinsuo! 1/5 kokoluokka
« Vastaus #12 : 15.09.03 - klo: 12.26 »
Kyllä me nähtiin, olinkin aika varma että se olit sinä  :D Tunnen Larenkin hyvin ja jossain vaiheessa kun Larella on renkaat voitas yrittää ehtiä Tattarin radalle. Itse sain pojan tiistaina joten tässä menee kyllä nyt suurin aika vaippojen vaihdossa ja ajamaan on vaikea päästä. Ehkä voitte sopia Laren kanssa trefft, muut kuskit näyttävät ajavan joka viikonloppu tattarilla eli seuraa kyllä sieltä löytyy.

Poissa winqqu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
tattarinsuo! 1/5 kokoluokka
« Vastaus #13 : 15.09.03 - klo: 18.57 »
LS-5 tilanne senkun paranee ... :mrgreen:

Lare:
Mikä auto tuo on ?

Tiistait ovat muodostuneet viitosautojen yhteisiksi kokoontumis ja harjoitus -illoiksi. Tattarisuon radalla on nyt nähty jo viisi autoa samanaikaisesti radalla, ja lisää mahtuisi ainakin tuplaten !
Joten kamat kantoon, radalle mars. Tiistaihan on ... HUOMENNA !! :shock:
THR

Poissa winqqu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
tattarinsuo! 1/5 kokoluokka
« Vastaus #14 : 15.09.03 - klo: 19.17 »
Zerocool:

Mikä pata autossasi on g230, g260 vai vanhempi ?
Pakoputkesi tyyppi kiinnostaa myös, sillä tehon pystyy helposti tuplaamaan vaihtamalla pelkän pakarin ja ilmansuodattimen.

Vrt.
http://www.femtedelen.pp.se/news/Motortest.htm
THR

Poissa Lare

  • Tulokas
    • Profiili
tattarinsuo! 1/5 kokoluokka
« Vastaus #15 : 15.09.03 - klo: 21.06 »
winqqu:
Fg competition vm 2000 ja korina mersun c-malli

parempi kuva : (viimeinen kerta kun auto oli olohuoneessa :roll: )
http://www.kolumbus.fi/lare/vertailu.jpg
Näin on .

Poissa winqqu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
tattarinsuo! 1/5 kokoluokka
« Vastaus #16 : 15.09.03 - klo: 21.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Lare"


parempi kuva : (viimeinen kerta kun auto oli olohuoneessa :roll: )
http://www.kolumbus.fi/lare/vertailu.jpg


Kai sinulla on motti tallella ??
THR

zerocool

  • Vieras
tattarinsuo! 1/5 kokoluokka
« Vastaus #17 : 15.09.03 - klo: 22.41 »
winqqu


Kirjoita mulle osoiteesi niin pistän sulle kuvia!!
tehari on tapani kurviselta oli viimeinen mitä varastosta löytyi
sanoi silloin että pitäisi totella kaasuun paremmin mutta kun mulla ei ole hirveesti kokemusta miten muiden 1/5 autot kulkee

olis siistii tulla taas ajamaan mutta luulen että jääpi tältä vuodelta ja rupean paivittään autoa kunhan maahantuoja vastaisi että paljonko roinat maksaa edition 2000!! niin fg pitäis tilata ropakaupalla renkaita!!

mootori on ? kun itsekkin tietäis? misään ei ole numeroita tyypiä jne.. mutta silloin kun ostin auton sillä oli ajettu 2 kertaa ja lojunut varastossa useita vuosia! eli  mikä motti siinä vois olla? :shock:

muuten pienkone poltoaine toimii loistavasti

Poissa Lare

  • Tulokas
    • Profiili
tattarinsuo! 1/5 kokoluokka
« Vastaus #18 : 16.09.03 - klo: 21.32 »
winqqu :

Onhan autossa moottori kiinni . Kuva on otettu ennen asennusta .
Näin on .