Luin muuten yhtä eri foorumia ja siellä luki et ku auton saa nii kannattais diffiöljyt vaihtaa melk heti. Ja jos pitää nii minkä jäykkystä etu/keski/taka.
no eksmä jo kertonut tuon sulle, mahdoitkohan edes lukea?
no joka tapauksessa 5K-7K-2K on klassinen MP75 diffisetuppi. Tämä neljällä pikkurattaalla, ja koska tässä autossa on diffeissä 2 pikkuratasta vakiona niin jäykkyyttä kandee nostaa vähän vaikka 7K-10K-5K
Diffien irroitus ei edellytä perien/diffiboksien (bulkheadien) irroittamista.
Etu ja takadiffi lähtee avaamalla pohjan päätyruuvit (2), sitten c-klipsit aurauspaloista ja irroittamalla 2 kpl ruuveja aurauspaloista ja lopuksi 2 kpl ruuveja jolla irtoaa diffiboksin "kansi". Tuosta näin avautuneesta aukosta nousee sitten diffi pois käsittelyä varten. Nopea juttu. Edessä pitää poistaa vielä etupuskuri yhdellä ruuvilla.
Keskidiffi irtoaa irroittamalla 4 ruuvia pohjasta ja kaksi päältä. Varsin nopea operaation sekin.
Eli kaiken kaikkiaan noissa jutuissa ei kauaa mene. Diffin itsessään saa auki irroittamalla kantena toimiva lautasratas neljällä ruuvilla.
Kun laitat diffit takas katso että lautasratas putoaa pohjalevyssä olevaan "slotiin" ettei mene väärinpäin, muuten renkaat pyörii väärään suuntaan (taaksepäin).
Kerroin tämän ihan sen takia että monet irroittelee diffipokseja (periä) infernoista turhaan vaihtaakseen diffiöljyt; sitä ei tosiaan tarvii tehdä.