Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JariV

Sivuja: 1 ... 53 54 55 [56] 57
1651
Polttisautot / Kestävä vaihteisto 1/8 krossariin?
« : 10.02.07 - klo: 01.24 »
Joo,

Niko on juurikin asian ytimessä. eli ajattelin laskea välityssuhteet niin, että laite tulisi kulkemaan suunnilleen hunttia mahdollisesti ja täten siis kytkinkellon hampaissa tulee olemaan enemmän hampaita kuin spurrissa. joten vaihdelaatikon ulostuloakselista eteenpäin koko voimansiirto pyörii siis niinkuin ei tietäisikään että nelari on moottorina.

Ja täten siis pystyisi kaikkein parhaiten käyttämään hyödyksi kovan alaväännön. Ja on siinä sekin ero, että kun kone pyörii kakstahtarina keskimäärin alueella 20-45.000 rpm ja nelari taas 3000-12.000 rpm niin moottorin kuluminen on täysin eri luokkaa.

1652
Yleinen keskustelu / Ahdin nelitahtikoneeseen?
« : 10.02.07 - klo: 01.13 »
Juu,

mä asustelen Klaukkalassa, eli eteläistä Nurmijärveä. Soittelen nyt lauantaina sulle niin katellaan tilannetta läpi.

-Jari-

1653
Yleinen keskustelu / Rungonjäykistäjät 1/8 krossarissa
« : 09.02.07 - klo: 16.59 »
Juu,

uskon täysin että oot oikeessa. Ehkäpä mä nyt vaan halusin itselleni lisää kestoa noille pohjalevyille, kun vanhoilla peleillä ajelee. Ja kuitenkin teki mieli kokeilla vaikutuksia.

1654
Polttisautot / Kestävä vaihteisto 1/8 krossariin?
« : 09.02.07 - klo: 16.11 »
Onko olemassa moisia vaihteistoja jotka laitettuna buggyyn nelarikoneen kanssa voisivat olla sopivia?

Moottori pyörii maksimissaan 13-14000 rpm.

Onko olemassa mitään soveltuvaa vaihteistoa?

1655
Yleinen keskustelu / Rungonjäykistäjät 1/8 krossarissa
« : 08.02.07 - klo: 23.01 »
No mä aloin just eilisiltana pähkäilemään kummankin läjäni jäykkyyksiä ja totesin ettei tuu oikeesti tolleen hommasta mitään.

Kössiin tuli laitettuu etu- ja takakolmiotuennat ja Muugeniin tuliki sit tehtyy hieman omaa sovellusta, kummastakin loppu tasan just siihen se pohjalevyn joustaminen.
Eli tarkottaa et jousitusta voi sit hieman löysentää ja että itse alustasäädöillä on enemmän hallittua merkitystä ku aiemmin. Näin mä ainaki luulisin, ku soveltaa tätä tuolta täyskokosten vehkeiden maailmasta.

1656
Polttisautot / Thunder Tiger EK-4
« : 08.02.07 - klo: 15.39 »
Moro,

olisin erittäin kiitollinen mitoista.

Selvennykseksi, mulla ei ole tollasta autoa (sääli). Olen siis kiinnostunut tuon moottorin starttilevystä rotoineen, josko siis voisin sellaista mahdollisesti käyttää omaan nelarimoottoriini. Sekä myöskin tollasen vehkeen kytkimestä ja sen kestosta sekä säädettävyydestä.

Yritän siis löytää omaan 11,5 kuutioiseen nelariini edes jotenkin sovellettavissa olevia osia ettei kaikki tarvitsisi alkaa työstämään isosta alumiiniköntistä. Sorry, tarkoitukseni ei ollut antaa kuvaa että itselläni olisi tuonlainen auto, minua vain kiinnostaa sen ratkaisut. Nelarini tulee 1/8 krossariin.

Millanen auto se on muuten kestävyydeltään?

1657
Polttisautot / Thunder Tiger EK-4
« : 08.02.07 - klo: 11.09 »
Moro,

oon ymmärtäny että näitä vehkeitä on jokunen Suomessa. Mun tarttis tietää sen .70 koneen takapään starttilevyn pulttijako?

Voisko joku moisen kapineen omaavista auttaa? Eli niiden neljän pultin etäisyys toisistaan, pysty ja vaaka (ilmeisesti sama mitta).

1658
Yleinen keskustelu / Rungonjäykistäjät 1/8 krossarissa
« : 08.02.07 - klo: 08.59 »
Moro,

tuli väsättyä moisia kumpaankin autooni. Kysyisinkin, että missä vaiheessa näiden vehkeiden erot huomaa sitten?
Siis että jos ei oo moisia ollenkaan tai on kummatkin päät tuettuna.

Omien autojen rungoista tuli ainakin tosi jäpäkät.

1659
Mugen / Mugen Super Athlete 1/8 buggy?
« : 05.02.07 - klo: 13.41 »
Kyllä tosta pelistä itse asiassa näkeekin, että se on laatulaite, joka paikka on täynnä hienoja toteutuksia ja varsinkin komponenttien sijoittelu pohjalevylle on mielestäni selkeästi tiukempaa. Tällä tarkoitan sitä mm. että kaikki painavat kohteet (moottori, polttoainetankki ja vastarin akut) on suunniteltu olemaan vierekkäin juurikin siinä auton pituussuuntaisen rungon keskipisteen takapuolella ja takadiffin välissä.

Plus vielä kaikki pituussäädettävät tangot, ei tartte vääntää pihdeillä tai ottaa irti mitään, säätökoloon avain ja vääntö.

Jerry, olisiko sulla takadiffiin vetoakseleiden hahlot, 2 kpl? Ne mitkä kiristetään sillä pikku kuusiokoloavaimella? Kössissä ainakin lienee samat...vai?

Mun mielestä on itse asiassa varsin makeeta, että vanhoja pelejä elvytetään takaisin kuntoon. Turha niitä kaikkia on roskikseen pilkkoa.

Muutenkin kun itellä on nyt jo 2 vempelettä (Kössi Inferno MP-6 International kait ja Mugen Super Athlete) niin noi on aloittelijoille jo niiiin hyviä pelejä että kyllä niistä lähtee ihan täydet fiilikset ainakin mulle. Ja kun mä vaikutan kuitenkin enemmänkin tuolla 1/1 harrastepelipuolella, niin kyllä se sielläkin on monesti nähty että vanhat huolella tehdyt pelit alkaa yllättäen tekemään niitä uusia pelejä naurunalaseks nopeudellaan...
Tästä itsekehuinen esimerkki 4 vuoden takaa: Tein itselleni europelin kadulle ja mutkaradalle; Opel Kadett B farmari vm. 1971, johon duunasin itse ratakäyttöön alustan ja motiksi laitoin uudemman GSI Kadetin 2.0 GSI 16V -motin ja Omegan 5-v. lootan. Sillä autolla pieksin täysin mm. Ahvenistolla Cosworth-Escortteja ja myös mm. erään Nissan Skyline GTR:n joka oli viritetty niin maan hemmetisti. Paras aika oli Ahvenistolla 1.37,5.

Mä katon keski-ikäisenä tyyppinä joka on 20 vuotta rassannu innolla harrasteautoja jopa aavistuksen tietäväni edes jotain autoista joten ainakin jotkin opit on sovellettavissa tähänkin kokoluokkaan.

Mutta uhoamiset tässä nyt sikseen, ehkäpä haluan vaan varoittaa tässä sellasia heppuja olemasta liian itsevarmoja omista uusista vehkeistään joilla on aina vaan se uusin kalusto käytössä. Kun vertaa näitä nykyautoja vanhempiin nelivetovehkeisiin, niin oikeastaan ainoastaan nyanssit erottaa ne oikeesti toisistaan.
Tiedätte varmaan sanonnan: Underdogs bite the hardest...

No ni, jebajee, saarna ohi.  :mrgreen:

1660
Mugen / Mugen Super Athlete 1/8 buggy?
« : 05.02.07 - klo: 12.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
Mukaan vaan. Onpanhan selitys valmiina eli vanha auto.

Tosiasiassa olet puolen välin paikkeilla kisassa vain sillä, jos auto on pyörillään ja etenee.  Katollaan olevan auton merkillä ja iällä ei ole niin väliä.


Duoda duoda,

sinä päivänä kun mä osallistun kisaan niin mun selitys tulee oleen vakio:

Auto vois pärjätä jos sillä olis oikee kuski, mut auton omistaja ku haluu ajaa ite ni kyllähän se on sijoitus se viimenenki...

Kyl mä vehkeet saan kuntoon yleensä aina joko varaosilla tai soveltamalla, mut mistähän mä saisin kehitettyy ajotaitoo, se o sit toinen juttu...

Mut tossa Tuukan kirjoittelussa oli aikasta selvästi ehkä pientä provon poikastaki kait... :lol:  Noooo, kassellaan milloin sitä tullaan kattoon muitten vauhdit sit.

1661
Mugen / Mugen Super Athlete 1/8 buggy?
« : 05.02.07 - klo: 11.52 »
Joo,

vanha toi vehe on ku mikä. Ilmesesti vuosmalli 2000 tai -01. Eli nimimerkki Jerry tääll saattaa omata osia moiseen?

Vai onko edes noinkaan tuore? Tää laite on aivan minimaalisen vähän käytetty ja ladattu parhaalla hipahipalla mitä aikoinaan on saanu...

Jälkikirjoitus: Jaa-a, niinköhän vuosimalli onkin luokkaa 1998 tai -99...

1662
Mugen / Mugen Super Athlete 1/8 buggy?
« : 05.02.07 - klo: 08.25 »
Moro,

osaisittekos tietäjät kertoo mulle vähän tollasesta vempeleestä? Noin niinkuin alkuun sen laadusta ja tasosta yleisesti vaikka?

Kilpailikyvystä?

Mistä varaosia? Tuoko mikä putka maahan?

Onkos miten kallis härveli yleisesti ottaen.

Tarttis siis saada jotain käsitystä omasta laitteesta, kun mulla on tollanen huippukuntoinen vehjes itselläni enkä siitä hirveesti vielä tiedä.

Auttakaa mut alkuun sen kanssa. Jos joltain löytyy manuaali tai sen kopiot niin moisia voi tarjota mulle. Ja juu, googlella on jo kateltu...

1663
Yleinen keskustelu / Ahdin nelitahtikoneeseen?
« : 03.02.07 - klo: 06.18 »
Voi fäk,

joutuuko tässä nyt sit viel nettisivujen teonki opetteleen... :mrgreen:

Kai sitä oddia duoda jotain täytynee yrittää väsätä. Mitkä on muuten Suomen suurimmat RC-kisat yleisesti ottaen? Vai onko sellasii olemassakaan? Sinne extra näytösajona Unlimited-FourStroke-Challenge?

HÄ? :mrgreen:

1664
Yleinen keskustelu / Ahdin nelitahtikoneeseen?
« : 02.02.07 - klo: 16.42 »
Joo,

saadaan varmaan kauppoja aikaseks. Jos mulla oli jo sun numero, niin se on tässä kaikessa tohinassa hävinny kai.

Viittiks tyrkätä mulle privana numeros, ni tavataan ja pölistään ja tehään kauppoja. OK?

1665
Yleinen keskustelu / Ahdin nelitahtikoneeseen?
« : 02.02.07 - klo: 10.51 »
Moro Mika,

se on SC .70 eli onks se ny sit 11,5cc motti. Ei oo mikään teho tai kierrosihme, mutta vääntöö pitäs piisata. Ajattelin ton jatkeeks mahollisesti vielä Savagen 3-speed konversiovaihteistoa. Se kun on teräsrattailla ja ainakin RC Funin sivuilla hinta on 69E.

Alkais saamaan varmaan hauskaa aikaseks... En oo tosin tosta looasta vielä täysin vakuuttunu.

1666
Yleinen keskustelu / Ahdin nelitahtikoneeseen?
« : 01.02.07 - klo: 23.00 »
M-I-E-L-E-N-K-I-I-N-T-O-I-S-T-A-A-A.......

No oma nelari tuli matkiksella tänään.

Mä itse asiassa meinasin että mun täytyy sorvata tohon oma selkeesti isompi vauhtipyörä ja muuttaa kytkinkello mys ja sovittaa sinne enemmän noita nykykytkinpaloja, esim 4 tai 5. Sillä noi kytkimet nelarin kanssa sais kestämään. Mitä oot mieltä brutales?

1667
Öööö, duodaduoda,

kun ne kopat on maalaamattomia lexankoppia, niin ei niistä kyllä mitään kunnollista kuvaa saa. Siltikinkö haluat nähä kuvan?

1668
Yleinen keskustelu / Ahdin nelitahtikoneeseen?
« : 31.01.07 - klo: 14.08 »
Hep brutales,

millä perusteella mitoitit tuon ahtimen vai olikos se nyt sitten valmis paketti just tohon koneeseen RB Innovationsilta?

Huomasitko miten paljon eroa suorituskykyyn ahtimen laiton jälkeen? Vai ajoitko vaparina ollenkaan tuota samaista moottoria?

1669
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 31.01.07 - klo: 14.06 »
Nelarissa paisariänkkäri?

Pelkästäänkö sen takia ettei tarvita polttoainepumppua?

1670
Jeah, omat kopat tuli tänään.

Koppa hiton hieno, mutta ne maski- ja valotarrat on kyllä aika kuraa.

1671
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 30.01.07 - klo: 22.50 »
Saakos mika sua tulla nykimään hihasta neuvojen muodossa kun asia on ajankohtainen?

Lähinnä ihan alkuun tosta flektistä; miten syöppöjä virrankulutukseltaan ne on? Paljonko akkuja tarttee lisää että kestää ajosessioita?

Entäpä jos tekee kampuravetosen flektin mutta tietenkin nostettuna ylemmäs, hihnavedolla? Onko tollasesta onnistuneita ratkasuita ja millasilla välityssuhteilla? Flekti pyöris 1:1 vai jotain muuta?

Millasii kytkinmuutoksii? Ilmeisesti perinteiseen kytkimeen sitten jotain sikalöysiä jousia että tarraa heti?

Mites toi täyssynteettinen heligama sit? Paljonkos moisissa on nitroa? Onko toiveajattelua ajaa esim. Byronin 20% autogamalla? Muistaakseni siinä oli joko 16% tai 11% voiteluainetta tai jotain...

1672
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 30.01.07 - klo: 21.57 »
No joo,

mä tulin tossa kans siihen tulokseen että kun pito on sairasta niin päätin ostaa jo varoille seuraavan koneen... onkohan 11,5 kuutioinen nelitahtinen nitrokone tarpeeks Kössin vanhaan MP-6 Infernoon?

Ei pitäs ainakaan vääntöä puuttuman... ja sillähän se saadaan sutimaan missä vaan ja koska vaan.

1673
Helkutti, ei tullu kopat vielä tänään. Tässähän alkaa käymään kärsimättömäks...

Sais jo tulla. Äh  :?

1674
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 30.01.07 - klo: 21.13 »
No tuli kokeltua. Pito on suoraan sanottuna AIVAN KÄSITTÄMÄTÖN!!!

Alusta toimii hienosti ja painonsiirtymät tapahtuu kuten pitääkin. Sain pari kertaa vehkeen kyljen kautta ympäri ihan tasasella kovaksi tamppaantuneella lumisella tiellä. Ja kyllä se koppa sai vähän siipeensä siinä samalla...

Ja mikä parhainta, nastat pysyvät paikallaan tasan kuten pitääkin. Toi pito oli jotain mikä pitää kokee vaan ite.

Sorry että tässä paatoksella itsekehuisesti retostan, oon vaan sen verta täpinöissäni asiasta. Itteeni en tässä kehuskele vaan noita kumeja.

1675
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 30.01.07 - klo: 14.31 »
Onhan noita koneita olemassa nelitahtareina vaikka millasia, tyyliin 1, 2, 3, 4, 5, 6 ja 8 sylinterisiä millä tahansa sylinteriryhmätyypillä.

Tässä myytävänä olevista koneista yks visuaalisesti hurjimmista:

Conleyn mekaanisesti ahdettu V8, tilavuutta ja tehoa ei ole ilmoitettu mutta on kehuttu erittäin luotettavaksi... ja nyt kantsii istua alas.... hinta Jenkeissä 4500 USD. Ei tota varmaan kukaan halvaksi kuvitellutkaan.


1676
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 30.01.07 - klo: 10.48 »
No tänään meinasin mennä soittamaan peliä jäälle ja lumelle.

Ensimmäisillä piikkirenkailla (kuva tän threadin sivulla 48 ) pito oli jo aika tautinen, mutta tein niitten kanssa sen virheen, etten liimannut nastoja sisäpuolelta ja ne renkaatkin oli jo aika kuluneet.
Mutta se pito on jotain käsittämätöntä, joten nyt oli vaan ihan pakko tehä uudet piikkarit, ku se on vaan ihan älymakeen näköstä ku tehokas neliveto lähtee jäällä ku hauki kaislikosta ja kääntyyki vielä. Power slidet tehään sit jo aika kovasta vauhdista ja ku suddaa autolla ittensä päälle ni jäähileet vaan lentää päin naamaa. Jeejee  :mrgreen:

1677
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 30.01.07 - klo: 10.32 »
Evo 2 piikkipyörät, 90 kpl per rengas, tehty 1,8x8 peltiruuveilla.


Tolta näyttää alla:

1678
Mitenkäs meinasit Vesku ton muottihomman tehä sit?

Mun kopat ei oo vielä tullu, mutta odottelen niitä tänään tai huomenna saapuvaks.

1679
Yleinen keskustelu / Ahdin nelitahtikoneeseen?
« : 29.01.07 - klo: 15.23 »
Tietääkö kukaan onko muita valmistajia ollut kuin OS?

Toi pajahan teki jonkun aikaa 120-konetta Roots-ahtimella. Tekeekö mikään paja tänä päivänä? Siis pelkästään vaikka ahdinta, siis millaista tahansa tyypiltään) näihin pieniin (oletetaan vaikka 12-15cc) rc-nelitahtimoottoreihin?

1680
No mäkin itse asiassa mietin nelarimotin kanssa jopa ihan putkirunkoa, johon sitten sopivat komponentit kiinni.

Tiedän että vähän totaalista overkilliä, mutta kun 2-sylinterinen boxer kuulostas sairaan makeelta ja kun niitä pienimpiä moisia saa jo siedettävään rahaan. No juu, ja uni seis... nitromotti varmaan kuitenkin.

Sivuja: 1 ... 53 54 55 [56] 57