Talvella rc:llä ajaminen on kaikkein makeinta. Vehje ei mene rikki tai likaseks ollenkaan niin helposti kuin kesällä. Ilmanputsarin ympärille virität vaikka spraypurkin kannesta roiskesuojan joka tulee yhdellä ruuvilla kiinni normaalin suodattimen päätykannen tilalle. Elementin ulkopinnan ja kannen sisäpinnan välissä riittää noin 3mm ilmarako, eli vaikka pienen lasinpesuspraypurkin kansi melko passeli.
Motti ei tartte mitään folioita, laitat vaan kuumempaa tulppaa ja väännät piikimmälle ja katot mittarilla lämpöjä, ihan kuten kesälläkin.
Servojen liitoskohtiin silikonia ja akselille latta o-rengaskumi. Vastariboxin taka-alareunaan pari vesipoistoreikää ja päävirtakatkaisin pois tai kumisuojatuksi. Syvistä lätäköistä kun ei ajele niin toimii ihan täysiä.
Piikkirenkaiksi sopii vaikka Badlandsit tai Pulsarit (kuten kuvassa muttn tiedä saaks tollasii enää irtorenkaina mistään, tehdasliimatut kun ei oikeen lähe keittämällä irti) kun niissä nappulan koko on tarpeeksi iso. Sähkötarvikeliikkeistä saat 1,8mm halkaisijaisia ruuveja piikeiksi. Esireiät on pakko porata niihin kohtiin mihin laitat piikit, muutoin ei onnistu (kokeiltu). Laita noin 50-70 piikkiä per rengas. Mä tein omaani silloin kun mulla vielä 1/8:ja oli, tossa kuva:
PS: Älä käytä isompia ruuveja mielellään, niistä tulee niin paljon massaa että kumit repeää. Ja käytä renkaan liimaamiseen vanteelle vaan parasta mahollista liimaa (saa JP-Nitrosta ainakin) koska noilla piikeillä tulee niin raju pito että renkaat repee perusperttiliimoilla irti vanteilta hyvin usein. Ja käytä paksuja hanskoja ajaessasi...
PS2: Kokeilin ennen ruuvien käyttöä taulunastoja ja liimaa mutteivät pysy kiinni. Pitää olla ruuvit. Tein siskonpoikien Hobaoonkin viime talveksi piikit, mutta tenavat hemmetti oli ilmeisesti ajaneet melko lumettomilla alustoilla kun piikit oli kulunu aika lailla lyhyiks kun viimeks kävin siellä kuopijoos... mutta makeesti kyllä renkaat heittää kipinää kun omillakin joskus lipsautti sulan asvaltin päälle..