Lässytilässytilää.
Laittaa ne ruuvit sopivalle kireydelle niin ei ole dremelöitävä.
Jos sopivan kireyden löytäminen on mahdoton tehtävä niin silloin on pakko joko muokata tai sitten vaihtaa laakeria tiheään tahtiin.
No voi morjes. Koita nyt hokekin käsittää että jopa Yokomon sarjassa saattaa olla epäkohta, joka tosin on helposti korjattavissa...
Ohjeessa ei missään kohtaa mainita ruuvien vajaasta kiristyksestä, vaikka muuten erittäin hyvät ja seikkaperäiset ovatkin. Uskoisin että jos noiden neljän ruuvin kireydellä pitäisi säätää spurriakseli pyörimään herkästi siitä olisi edes jonkinlainen maininta ohjeessa, häh?
Montako b-maxia olet itse kasannut, kun tuolla tavoin voit tyrmätä muiden väitteitä (ei mielipiteitä)?
Itse olen kasannut rc-autoja ainakin vuodesta 1990, veikkaisin että vähintään sata (100) autoa, eikä tämä suinkaan ole ensimmäinen mittavirhe joka on kohdalle sattunut. Yokomolla tosin eka.
Kuten yllä jo totesin niin jos ei ruuvejen kireyttä säätämällä hommaa saa toimimaan niin sitten dremelöi osan.
Kuten Jarkkokin totesi niin sovelletaan tervettä järkeä...
Tätä ajan myös takaa. Auto kasataan toimimaan herkästi, joko sopivalla momentilla ruuveissa tai sitten nimenomaan työstämällä.
Tuo dremelöinti vaan ei ole mikään pakollinen juttu kyseisessä autossa.
Tämä ruuvejen kireys on tuttua varsinkin M8 krossareissa monesti tukivarsien kiinnitysten suhteen.
Monissa autoissa jos vetää tukivarsien kannakkeita pitävät pitkät diffiboksin ruuvit tiukkaan niin tukivarret eivät toimi herkästi.
Silloin on järkevintä vain säätää oikea tiukkuus jolloin osien pienen kulumisen jälkeen on edelleen mahdollisuus säätää liikkuvien osien välys kohdalleen.
Jos dremelöi, ei tähän enää ole mahdollisuutta vaan hieman väljistynyt osa pitää korvata uudella joka jälleen työstetään sopivaksi.
Ei ole ohjeissa mainintaa kireydestä... Kun pilkkua aletaan viilaamaan niin näytäppäs minulle edes yhdet rc auton ohjeet jossa vastaavasti käsketään jokin ruuvi vetämään asenteella kiinni....???
Edelleen painotan että kyseisen osan työstäminen ei ole pakollista.
Sen saa toimimaan herkästi toisellakin tapaa.
En ole täysin tyrmännyt tuota työstö asiaa vaan edelleen kertonut toisenkin tavan.
Jos taas selataan taaksepäin niin löytyy viesti missä itse tyrmäät kaikki muut vaihtoehdot puhtaasti sanomalla ainoaksi vaihtoehdoksi valmistusvirheen... En minä ainakaan saa viesteistäsi muuta kuvaa kuin että tuo dremelöinti on ainoa vaihtoehto.
Tuo leijumisesi kasatuista autoista jne on myös aivan turha ainakin minulle päin.
Olet siis kasannut autoja vähemmän aikaa ja määrällisesti myös vähemmän kuin minä.... Mutta mitä sitten...