Meillä ei ole kestänyt yksikään Traxxasin alkuperäinen harjallinen kone tuota 20 akullista enempää, oli välitykset sitten olleet mitkä tahansa. No ei niitä tietty niin montaa ole kokeiltu, etteikö ne kaikki voisi olla maanantaikappaleita, mutta epäilen. Kyllähän ne on niin halvasti tehtyjä, että ei ne voikaan kestää. Tietty näissä (Stampede, Rustler, Bandit, Slash) myös moottorin sijoituspaikalla on osuutensa. Sen sisään menee paljon helpommin hiekkaa tuolla perässä, verrattuna vaikka E-Maxxiin tai E-Revoon, joissa kone on ylempänä ja suojaisemmassa paikassa.
Tottakai välitysten lisäksi sillä on merkitystä millaisessa maastossa ajaa. Tasaisella asfaltilla kuormitus on paljon vähäisempi kuin vaikka nurmikolla tai metsässä. Tottakai myös kuskilla on osuutensa, mutta toisaalta kaikki moottorit saa hajalle. Ei hajoamatonta konetta ole tehtykään. Toiset vaan kestää pidempään kuin toiset.