Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Asvalttisoturi

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 31.07.14 - klo: 07.28 »
Aa joo nythän mä tajusin, eli latausvirta riippuu kapasiteetista. Ja niin kuin sanoit, jos ei kiire niin pienemmillä virroilla.

Kiitos infosta!

2
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 30.07.14 - klo: 21.53 »
Vastariakkua kannattaa ladata max. 1C eli tässä tapauksessa 1.6 A virralla,latausaika noin tunti.
Kiitti!

Mitenkäs sitten 6.6v LiFe akku, taitaa olla 2200mah, latausaika ja virta?

3
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 30.07.14 - klo: 16.51 »
Moro!

Mites pitkään kestää ladata 6v nimih 1600mah vastaanotinakkua semmosella perus älylaturilla? (esim. Skyrc 6650) Millä jännitteellä järkevin ladata?

Alkaa nimittäin pikkuhiljaa kyrsii kun ajot keskeytyy koska akut ei ehdi latautua vaikka kolmella vastarinakulla pelaan >:( Pitänee investoida astetta parempaan laturiin.

4
Muistakaa sitten tsekata ja kiristää vauhtipyörä polttiskoneistanne aika ajoin.

Nimin. Hermonsa totaalisesti menettänyt 😡😡😠

5
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 17.07.14 - klo: 21.42 »
Laitoin Yv.

6
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 17.07.14 - klo: 20.35 »
Joo en aja radalla, ei meilläpäin oo semmosia lähelläkää :undecided: kovasti kyllä kiinnostais

Kiitti, pistän tulemaan 15t kellon ja iskariöljy purnukan
Pääratas tosiaan muovinen 46 hampainen, pitänee päivitellä sekin metalliseen kunhan kohalle semmonen osuu. Nykyinen alkaa nimittäin olla aika kulunut

7
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 17.07.14 - klo: 17.15 »
Moro!

Pitkän hiljaiselon jälkeen jälleen foorumilla. Auto on toiminut hyvin nii ei ole ollut mitään kyseltävää  :grin:
Mutta nyt huollon yhteydessä hokasin et iskarit vaan 3/4 täynnä.
Minkä viskoteekin ölppiä tohon kannattais hankkia?
Autona kyosho inferno neo ja koneena alphan .28 rtr, eli ei ole ihan kevyimmästä päästä. Iskarit tossa on vakiona olevat BigBoret mustilla jousilla.
Ajo pääasiassa bashinkia/hauskanpitoa ympäriinsä.

Sitten vielä välityksistä. Mulla on 13t kytkinkello, ja haluaisin lisää huippunopeutta, mutta en tiedä miten paljon esim. 13t>14t vaihto vaikuttaa. Isompi kello tietenkin verottaa kiihtyvyyttä, mutta tossa koneessa on sen verran alavääntöä että sutii sen hukkaan kiihdyttäessä.

8
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 23.05.14 - klo: 08.34 »
Ok, Kiitos!

9
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 22.05.14 - klo: 22.45 »
Sopiikohan tämä:
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-ajoakut-nimh-nicd-akut/nimh-subc-kenno-12-3600mah-ep3600
tommoseen normaaliin alumiiniseen hehkuun jonka voi kiertää auki?

10
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 14.05.14 - klo: 19.46 »
Hei!

Mulle on tulossa Alphan .28 rtr pannu ja siihen Alphan 2081 putki.
Mikähän tulppa lämpöarvoltaan tähän on paras? Tässä topicissa sanotaan monessa kohtaa että aina mahd. kuuma tulppa, mutta ea importin sivuilla lukee että .21 ja .28 rtr koneille medium tulppa.

Alphan N3 tai N5 tulppa pelaa tossa koneessa hyvin. Vastaavasti joku muu STD HOT tulppa. Kesällä voi ajaa myös medium tulpalla kun on kuumat kelit.

Niin tuo N5 on medium tulppa eli se on sopiva näillä 10-15 asteen keleillä?

11
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 14.05.14 - klo: 13.02 »
Hei!

Mulle on tulossa Alphan .28 rtr pannu ja siihen Alphan 2081 putki.
Mikähän tulppa lämpöarvoltaan tähän on paras? Tässä topicissa sanotaan monessa kohtaa että aina mahd. kuuma tulppa, mutta ea importin sivuilla lukee että .21 ja .28 rtr koneille medium tulppa.

12
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 30.04.14 - klo: 17.12 »
Kiitti!
Ei mahu, 13 mm tossa rtr pillissä :(

13
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 30.04.14 - klo: 15.58 »
Mikähän on .21 koneen pakoaukon ulostulon halkaisija?
Sillä kysyn että mahtuisko rtr pilli uuteen koneeseen.

14
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 11.02.14 - klo: 17.07 »
Plussaa ja ruusuja käyttäjälle calicha92 hyvin sujuneista kaupoista!

15
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 12.01.14 - klo: 20.12 »
Ois tarkotus servoja kesäksi päivitellä 1/8 nitro buggyyn. Mielessä ois kaasuun/jarruun ja ohjaukseen:
savöxin
1256tg 20kg 0.15s n.70e
TAI
SC-0251MG 16kg 0.18s n.40e
Käytännössä ajo olis vaan bashailua yms. Kannattaako maksaa 60e enemmän vähän paremmista servoista :huh:? Omasta mielestä mulle riittäis nuo halvemmat. 025yköset on 5.2mm korkeammat mutta ei luulis haittaavan kiinnitystä mitenkään jos nuo kiinnitysholkit on samalla korkeudella kuin muissa. Jos ei ole niin prikkoja väliin. Ja kannattaako laittaa samalla alumiinisia servovarsia vai mennäänkö muovisilla?

16
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 10.01.14 - klo: 14.41 »
Jep, 1/8 rinkulat kyseessä ;) kiitos!

17
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 09.01.14 - klo: 21.39 »
Onkohan tuo: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-renkaat-vanteet-ja-insertit-krossi-1-8-renkaat/aka-insertti-1-8-buggy-4kpl-09a34001m insertti suurinpiirtein saman kovunen kuin noissa kyöshon vakiorenkaissa on? Renkaan kyljessä on mallimerkintä Kyosho w-5652.
Liimaukset petti renkaasta ja insertti lensi hankeen. :tongue:

18
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 27.12.13 - klo: 12.49 »
Kertokaas mulle että miten ihmeessä sain kaasarin irtoamaan motista kesken ajon :shocked:  Olin pari tankillista jo ajanu ja sitten yhtäkkiä kierrokset tappiin eikä mitään ollu tehtävissä. Purin moottorin atomeihin viimeks syksyllä ja sen jälkeen ajettu muutaman kerran. Ei varmaan uskalla käynnistää ennen kun on availtu ja puhistettu? Ja mitenköhän tiukalle se kaasaria kiinni pitävä mutteri pitäis laittaa että ei irtoa?

19
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 12.10.13 - klo: 17.19 »
Morjensta!

Nyt talven aikana ois ideana laitaa Kyosho inferno neo sähköiseksi ja sempä takia kysynkin täältä neuvoa.

Valikoimaahan on aivan älyttömästi niin siksi kaipaisin muitakin vaihtoehtoja omien tilalle. Kriteereitähän
mulla olisi:

-ajoaikaa minimissään 20min akullisella
-4s, ehkä jopa 6s kestävä nopari
-4-pole moottori
-sen 60-70km/h jos vähintään menisi

Nopari+moottori komboksi olen ajatellut Hobbywingin Xerun 150a, ei ainakaan tarvitsisi olla päivittämässä vähään aikaan. 1800 vai 2200kv motti, onko paljon tehossa ja virransyönnissä eroa? http://fi.eurorc.com/product/1151/hobbywing-xerun-m6b-combo-18-car-sensored-blue#.UllVPFC-2So Tuohon voisi ehdotella myös jotain halvempaa vaihtoehtoa.

Aluksi ajelen luultavasti 2s-4s akuilla, minkä kokoista kapasiteetiltaan pitäisi olla tuon 20min saavuttamiseksi?

Sitten tuo konversiokitti. Ei näytä olevan neolle missään joten sopisikohan mp9 kitti tähän?
Esim. tämä: http://fi.eurorc.com/product/2573/hobbypro-kyosho-mp9-conversion-kit#.UllVrFC-2So
Ei ole vastarikoteloa mutta saahan vastarin muutenkin autoon kyytiin. Ohjausservon pidikkeen voin väsätä itse ja moottoripukinkin tekemistä voisin harkita jos saisi kunnon mitat.

Laturin ei tarvitse olla mikään huippu, mutta ei mikään huonokaan.

Lähinnä piha- ja monttubashaukseen, radallakin voisin ensi kesänä käydä kääntymässä.

Osat mieluiten suomesta jos ei aivan järjetöntä hintaeroa ole ulkomaisiin liikkeisiin verrattuna.

20
Polttisautot / Itsetehty tulppa
« : 01.09.13 - klo: 15.34 »
Morjensta!

 Tai vaikka niin että joku jolla löytyisi tarvittavia laitteita tehdä/koneistaa ns. kaksiosainen tulppa. Elikkä yksi osa olisi se tulpan ulkokuori eli se mikä kiinnittyy kierteillä kanteen kiinni. Sitten siihen kiinnitettäisiin se tulpan toinen osa missä on se terävä pää mistä hehkulanka kiinnittyy ja menee kierteillä siihen alaosaan asti. Kun tulppa palaa niin pitäisi irroittaa tulpasta se yläosa ja irroittaa entinen lanka, kolvata uusi kiinni ja laittaa tulpan yläosa paikoilleen. Sitten kolvaa vieltä hehkulangan alaosan kiinni ja tadaa, siinä olisi taas toimiva tulppa.

Mitä mieltä olette, olisiko mitenkään mahdollista tehdä noin pieniä osia vai onko tässä ollenkaan mitään ideaa?

Edit. Ensimmäinen lause poistettu. Tarkoitukseni oli nostattaa aiheesta keskustelua. Itsetehtyjen/korjattujen tulppien idean takana ei suinkaan ole se että niitä menee itselläni vähän väliä, se ei tarkoita sitä että yhdellä tulpalla ajetaan 5min vaan sitä että sillä ajetaan ≈1 gallona. Mielestäni idea voisi olla ihan toimiva ja jos se toimisi niin miksi en käyttäisi sitä.

21
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 12.07.13 - klo: 18.14 »
Päivän saldo: 2 tankillista, 2 tulppaa. Aamulla palo yks, ajelin kaasupohjassa suoria ja nyt illemmalla ajoin toista tankillista niin sammu kesken ajon ja tulppa oli palanu. Oli 4 kierrosta pääneula auki ja rupesin pikkuhiljaa kiristelemään että kulkis yhtä hyvin kun aamulla ja sitte vaan palo. Käykö kone liian kuumana vai onko väärän lämpöset tulpat?

22
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 12.07.13 - klo: 11.35 »
Mikä nyt on kun puoli takkia ajoin ja tulppa palo?! Säätöjä etin ja neuloja kiristelin. Mikä neuvoksi kun laitan kaasun pohjaan niin 2/3 kaasun jälkeen booaa ja sammuu? Sitten vielä kun sanottiin että laita alaneulan rungon tasolle niin tarkoittaako että siitä ulkopuolelta vai kaasarista katsottuna rungon tasalle?

23
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 11.07.13 - klo: 22.12 »
Tyhjäkäyntiä säädetään tyhjäkäyntiruuvista, löydät siitä alaneulan vierestä. Vaikka ohjekirjassa lukee et 4.25 kierrosta auki niin vielä 1/4 osakierrosta auki ohjearvosta siksi että kone käy tarpeeksi rikkaalla. Siitä sitten lähet 1/8 kierrosta kerrallaan säätämään pienemmälle, täyskiihytys ja sitten kiihdytyksen äänen / kierrosten mukaan pienemmälle siihen asti että saat parhaan mahdollisen suorituskyvyn koneesta irti.

24
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 09.07.13 - klo: 17.50 »
Paljon on uutta osaa sulle tullu :)

Itellä n. 8 tankillista ajettu ja nyt kun vähän paremmin oon säätöihin saanu nii ongelmia tullu muutamia. Ensimmäisenä se että kun ajaa ja sit pysäyttää nii kierrokset pysyy korkeella sen 4 sekkaa ja sitte vasta laskee tyhjäkäyntikierroksille. Ei oo hyvä kun kytkin ottaa kiinni ja samalla jarruttaa.
  Sitten vetokäynnistin ruennu temppuilee, en kyllä yhtään ihmettele kun oon muiten juttuja lukenu. Yhensti ei kelannu sisään vasta kun otti tulpan pois ja sisään kelatessa kone pyöri väärään suuntaan, rupes kyllä toimimaan kun olin vähän aikaa sitä sitte siinä nykiny ja ihmetelly. Nyt tosin jättää välillä pyörittämättä joitani vetoja ja muutenkin tuon toimiminen vähän epävarmaa. Oon kyllä starttiboxin hankkimista harkinnu.
  Sitten vielä kolmantena että kaks tulppaa jo palanu, Firepowerin F6 ja F5, pitää uusia tilata. Kutosella kerkesin 6 takkia ajaa, vitosella 2 eli säädöt vähän pielessä kun tulppia polttaa. Siinä pari propleemaa näin alkuunsa.

Lisäys: Niin ja saahan nuihin ongelmiin vastauksiakin kehitellä ;)

25
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 06.07.13 - klo: 17.57 »
Tuossa sisäänajoja ajelin ja tuo radion kantama vähän mietityttää. Itellä on tällä hetkellä antenni siellä vastarikotelon sisällä mytyssä ja kantama jotain 20 metriä. Ohjeissahan suositellaan käyttämään sitä antenniputkea, mutta eikös se ole aika rikkoontumisaltis kun menee katolleen. Eli onko muilla runkoon laitettu antennijohto pitkälleen vai miten? En oo ainakaan videoita katellessa nähny kellään autossa olevan antennia pystyssä joten miten on?

26
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 05.07.13 - klo: 18.37 »
Kiitoksia vielä, huomaa heti että asialla on kokenut ammattilainen kun osaa kertoo mistä kiikastaa suoralta kädeltä. Eli lähtihän se pyörimään! Nyt sitten oottelen paristoja tohon perfexin alkuperäseen radioon, on niin laaduton että ei ees akkua tossa oo.

27
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 05.07.13 - klo: 17.47 »
Kiitosksia nuista GT Warrior!
Voitko kattoa vielä ton kysymyksen minkä laitoin Alottelijan polttiskysymykset- palstalle ja vastata siihen jos suinkin mahdollista :)

28
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 05.07.13 - klo: 17.01 »
Morjensta!
Ajoin tossa Kössin moottoria sisään ekan tankillisen tyhjäkäynnillä ja annoin mennä tankin ihan tyhjäksi eli se sitten sammu itsekseen. Nyt ei enää moottori pyöri startista vedettäessä eikä vauhtipyörästä pyöritettäessä. Eli kone menny varmaan nestelukkoon, oon ottanu tulpan pois mutta ei pyöri siltikään joten mikä neuvoksi? Ei kai toi oo voinu kiinnikkään leikata.

Edit: En tarvii enää neuvoo tuohon kun toisessa topicissa kerettiin jo vastata (:

29
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 05.07.13 - klo: 15.52 »
Nyt voi sanoa että problem solved! Ajattelin että voisko olla liian rikkaalla ja niinpä kallistin autoa ja putkesta tulee polttoainetta oikeen valumalla ja siksipä ei savuakaan tule kovin paljoo. Ammattilaiset voi korjata jos olin väärässä mutta nyt tulee savua ja tavaraa pikkasen niin näillä mennään :)

30
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 05.07.13 - klo: 15.19 »
Morjensta!
Olen uusi rc-autoilija ja tuossa edessä on Kössin inferno neo, ostin kun halvalla sain. Tässä ekaa tyhjäkäyntitankillista ajan sisäänajoksi. Pitäskö tulla sisäänajosaa savua ja tavaraa putkesta koska niin olen lukenut eikä tuosta näyttäs hirveenä tulevan, eli käy varmaan liian laihalla. Mitä ruuvia ja kuinka paljon pitäs mihinkin suuntaan liikuttaa että savua alkais tulemaan jos pitää tulla? Oon väännelly noita ruuveja ei tapahdu kuin kierrosten nousua (tyhjäkäyntiruuvista en nyt puhu), eli esim. pääneulaa kääntämällä kierrokset vaan muuttuu.

Sivuja: [1]