Vai että turistiautoja? Siinä moni menee lankaan että kuvitellaan että kovapitoisella Centerin radalla autot säädetään tonttiin ja ajetaan SC:llä pompputuristia. Mitä sitten kun sinne laitetaan röykkyjä, mites te sitten kuvittelette ajavanne siellä turistisäädöillä?
Meidän autot on ajokorkeudeltaan samassa mitä yleisesti ottaen autot on ulkomailla ajettavilla ulkopaanoilla, ei todellakaan tonttiin vedettyjä turisteja joita radalla näkee poukkoilemassa epätasaisilla osuuksilla.
Korkeuden mittaamisesta, mitataan mielummin niin että auto on tunkattuna kokonaan ylös...
Eiköhän ajokorkeus mitata niin että auto painetaan ensin alas ja mitataan sillä korkeudella mihin se asettuu. Voi myös pudottaa pöydälle ja mitata sen jälkeen, näin olen mitannut meidän autoista ajokorkeuden korin osalta, ja molemmissa kisoissa on ajettu 200mm korikorkeuksilla.
Jaa että pelottaako jos rataan tulee patteja? Ei pelota, syyt on jo edellä mainittu.
Lopettakaa näppisralli ja käyttäkää aika harjoittelemiseen ja auton säätämiseen, fakta on se että sitä osaa mitä opettelee, ei siihen radan muokkaamiset vaikuta.
HVoltagelle, tuohon sun listaan lisäisin että "Radat pitää olla tasaväkisiä, ajo- ja säätötaidoista huolimatta"
Ja lopuksi, en ole ylimielinen, eikä pojan menestys kahdessa SC-kisassa ole nostanut kusta päähän. Olen pelkästään realisti, realistina tiedän myös sen että kärkipaikka tulee vaihtumaan enemmin tai myöhemmin. Joku on aina parempi kuski ja joku osaa säätää autonsa paremmin, näin se on ennenkin mennyt ja näin se tulee jatkossakin olemaan.
Nämä ei liity sääntökeskusteluun joten jätän tämän kanootin näiltä osin.