Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Qazu

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 24
151
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 16.07.09 - klo: 10.31 »
En löydä kuitenkaan "5343" enkä "steering post" merkkihauilla tätä osaa http://www.liquidrc.comin sivuilta. Osa näkyy samalla osanimella tiedoston 5605_front.pdf räjäytyskuvassa.

Traxxasin osanumerot eivät ole täysin vastaavia liquidrc:n kanssa, mutta tämä tyyppi taisi ilmoittaa myös liquidin osanumeron. Liquidista jos et tuotetta löydä niin se on loppu (tai sitä ei ole heillä ollutkaan.. tosin ei välttämättä päde tässä tilanteessa). Joissain paikoissa traxxasin osanumero saattaa alkaa myös TRX. Googlestakin sillä osanumerolla löytyy aika hyvin kun vaan laittaa tarkennuksia esim. auto tai auton merkki.. miksei molemmatkin jos ei löydy. Toisaalta osia voi olla saatavilla myös Sabelta.. siellä on kattava traxxas valikoima.

152
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 15.07.09 - klo: 22.21 »
Meitille on syntyny pieni kiinnostus Revoa kohtaan ja miettinyt sen hankkimista.
Onko Revo paljonkin Rustler VXLää isompi kerta kahta akkua käyttää vai mikä sitä virtaa niin vie? Itteltäni tuo Rustler löytyy.

Neliveto, melkein puolet isommat renkaat, painoa puolet enemmän.

Tällänen kuva löyty... Kuvassa Revo (nitro, mutta saman kokoinen), Rustler ja onko T-MAXX/E-MAXX

153
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 15.07.09 - klo: 16.18 »
+++ Duster1
+++ Janezki
+++ Sprite
+++ jesi
+ Matti.l
+ ma-de
+ Vesa-Ratti
+ Shogunmarui
+ 4wdkanootti
+ ratakarju
+ Habaku
+ wictro
+ Audiko
+ sjos
+ tt-rc
+ Madfin
+ -rcmh-
+ AiR
+ Osgard
+ travi
+ örtsi
+ hamietti
+ SH.
+ ax scuba
+ HasaP
+ Samoth

Lisätty neljä viimeistä ja jesi <3

154
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 15.07.09 - klo: 09.30 »
Vastaan osaan ihmetyksiin ja kysymyksiin. Muut saa hot

Bashaaminen on tavallaan kurittamista tavallaan ei.. riippuu kuskista. :) Sillä tarkoitetaan kaikennäköistä ajoa joka tapahtuu muualla kuin radalla. Idyllinen ja kuvaavin bashauspaikka on hiekkamonttu.

- Buggy (Associated B4/B44, Kyosho Lazer ZX-5, Hobao Hyper 7...10, Hong Nor X1...X2 jne.) on crossiauto, jolla ajetaan useimmiten radalla ja melko on matala. Auto voi olla taka- tai nelivetoinen. 1:8 kokoinen polttisbuggy on suosittu sähkökonversiokohde.
- Buggysta seuraava maavaran puolesta on truggy tai stadium truggy, joka on buggyn ja monsteriauton välimuoto. Truggyt ovat useasti nelivetoisia ja polttiksia, mutta useasti niistä tehdään sähkökonversioita esimerkiksi kestävyyden, ajo-ominaisuuksien ja säätömahdollisuuksien takia. Stadium truck (Traxxas Rustler, Hpi Firestorm, Team Losi T-speed) on yleensä käsittääkseni takavetoinen.
- E-revo on vähän omaa luokkaansa ja sitä pidetään truggyn ja monsteriauton välimuotona maavaransa puolesta.
- CORR-autot (Slash, SC10, Slayer) ovat Suomessa kasvattamassa suosiotaan. Tavallaan ne kuuluu myös monstereihin. Autoja on neli- ja takavetoisia, joista takavetoinen on yleisempi.
- Monsterissa (Savage, E-/T-MAXX, Stampede)  maavara on suurempi ja ei sen puolesta välttämättä ole ajo-ominaisuuksiensa puolesta yhtä hyvä kuin ylläolevat. Ajo-ominaisuudet kasvaa maavaran madaltuessa. Monsuja on taka- ja nelivetoisia.

Harjattomissa nopareissa on lipon katkaisujännite asetettavissa manuaalisesti tai automaattisesti. Joissain malleissa katkaisujännitteen voi myös asettaa custom-arvolla. Harjattomassa E-Revossa on noparissa nämä ominaisuudet myös.

Valmiissa paketeissa BEC myös löytyy. Tälläisen voi tarvita jos käyttää esimerkiksi lennokkisäädintä tai Mamba Maxia neljällä kennolla. BEC on jännitteensäädin/muunnin joka tuottaa vastaanottimelle ja servolle jännitteen, siten ettei nopeudensäätimen tarvitse sitä tuottaa. BEC kytketään akulta tuleviin johtoihin noparin kanssa rinnan. BECiä käytettäessä joutuu yhden noparilta vastarille tulevan piuhan ottamaan pois käytöstä ainakin Mamba Maxissa.

Renkaat palloontuu mitä enemmän järjestelmässä on kierroksia ja kierroksia tulee mitä enemmän on jännitettä. Luulen että harjaton E-revo olisi todellinen tykki jo sinulle 2+2 kennoisilla lipoilla. E-revollakin on tapana keulia paljon ja 3+3 kennoilla auto tekisi sitä paljon. Renkaiden ja vanteiden valitseminen on joskus alussa vaivalloista, kun pitää oppia tunnistamaan mikä sopii minkäkin kanssa. Renkaan sisäkorkeus ja sisäleveys, vanteen leveys ja korkeus sekä lisäksi vanteen hex ja offset-arvo. Liima ei tule mukana. Usein rengas- ja vannepaketin renkaat on valmiiksi liimattu, jos erikseen ei mainita toisin. Liimaa saa askarteluliikeestä tai alan liikkeistä.

Silikoniöljyissä jäykkyys eli viskositeettiarvo ilmoitetaan sillä k:lla. Iskareissa käytetään esimerkiksi arvoja 50 - 70. Diffeihin käytetään jäykempiä öljyjä, kun sen toimintaa säädetään. Torsenista löytyy hyvä topikki myös tältä foorumilta. Torseni toimisi keskidiffinä hyvin, koska se vähentäisi keulimisen tai poistaisi sen kokonaan. Torsenia käytetään myös crawler-autoissa säilyttämään vedon siellä missä sitä tarvitaan.

Laturit joilla voi ladata suoraan kahta akkua on paljon kalliimpia kuin normaalit yhden akun laturit. Lipoja nopeasti lataavien latureiden tehot alkaa 50W ja onpa ollut jossain 350W latureitakin. Akun lataaminen tapahtuu valmistajan ilmoittamalla arvolla (latauksen C, kapasiteettiarvo), jos sitä ei mainita silloin ladataan 1C eli 4000 mah akkua saisi ladata 4A eli kapasiteetin verran. Latureilla on mahdollisuus ladata useampaa akkua laittamalla ne laturiin rinnan, mutta vaatii toimenpiteitä.

--

Kappas jotku oli jo ehtiny kirjoitusaikana vastaamaan asioihin.

155
CRT.5 VS Mini-Revo. CRT:n alustan pituudesta ei tietoa.





Slashissä ilmeisesti buggy vai tourinkirenkaaT?





...



Jenkki!


Revossa buggyrenkaat? Liekö bowtie?



Buggytuunausta



Ilmeisesti Baja 5T



Tuning


156
Juu rustlerin jotku vanteet ei käyny honkkariin eteen... näemmä taakse on käynyt rustlerin vanteet.. oiskohan noi ollu rearit sitten.


157
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 14.07.09 - klo: 11.30 »
Mahtaakohan ruveta menemään jo ohi aiheen nämä liitin asiat, mutta laitan nyt kumminkin.

Minusta aivan loistava linkki. Koskeehan tämä rakentelua kuitenkin.

158
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 13.07.09 - klo: 22.13 »
Liitinasiaan. Perun puheeni 4mm flightmax bulleteista. Kaksi akkua on mahdollista kytkeä yhteen niillä liittimillä. Tän illan kokemuksesta voin sanoa että jos on kaksi akkua ja laturi vierekkäin ja meinaa ladata akkua niin on mahdollista epähuomiossa kytkeä akut keskenään noilla putkilla. :( Toivottavasti ei akut hajonnu - jännitteet oli vielä ainakin kohdallaan.. liittimien nartut ja niiden putket taas toisaalta otti osumaa.

-> Fake-deansit pitää juottaa ehdottomasti

159
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 13.07.09 - klo: 17.28 »
Hobao Hyper ST (MMM+Medusa+4S) honkkarin kopalla soviteltuna. Siipi ja toinen etukoritolppa hankintalistalla.  :roll:


160
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 13.07.09 - klo: 17.26 »
Melko raaka banaani.



Komea... entäs sivuprofiili? :P

161
Sähköautot / Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« : 13.07.09 - klo: 17.18 »


Kuvassa honkkarin truggykoppa hiukan modattuna. Siipiteline ja etummainen koritolppateline pitää vielä tilata niin sitten paranee. :)

162
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 13.07.09 - klo: 10.13 »
Voisiko joku mitata Traxxasin vakiovastarilta lähtevän antennijohdon pituuden?

163
Sähköautot / Vs: PINIONI JA ISORATTAANI ONGELMA!
« : 13.07.09 - klo: 01.02 »
Hommasin täältä foorumilta muka 48p pinjoneita sarjan jotka ovat kuitenkin jotain muuta sen verran isompia ja karkeampi hampaisia.. Miten noista pinjoneista saa ton p-luvun laskettua? Ajattelin jos joku jato/revo spurri kävis noiden pinjoneiden kanssa yhteen.. Myös laskukaava miten saada välityssuhde vastaamaan nykyistä olis jees..

Laita kuva :) Tiedä nyt auttasko se mitään... vai olivatko paketissa vielä? Tuotenumero paketista tms?

164
Sähköautot / Vs: Kysymys konkareille
« : 11.07.09 - klo: 17.04 »
Ja niiku poliisikin sanos hetkellisestä ylinopeudesta, että niin sakotkin on vain hetkelliset. Niin bännitkin voi olla vain väliaikaiset jos sellaiset saa väliaikaisista tai lopullisista topikeista.

165
Sähköautot / Vs: Kysymys konkareille
« : 11.07.09 - klo: 16.56 »
Kerrotko ajoalustat missä ajat, onko esteitä, hyppyjä? Ja miten paljon milläkin alustalla? Ajatko radalla?

166
Ja tietenkin kannattaa kartoittaa myös tarve eli missä autolla aiot ajaa? Se merkkaa melkeinpä eniten ja vaikuttaa myös siihen miten paljon rahaa autoihin menee.

167
Sähköautot / Vs: Kyosho Lazer ZX-5E RTR
« : 10.07.09 - klo: 11.12 »
Ja verkosta tilaaminen on nykypäivää. Ostoskorin kun maksaa suoraan niin hyvällä tuurilla tavarat on jo huomenna sulla.

168
Xerun lienee laadukkaampi ja ominaisuuksiltaan parempi. Olisiko tarkempi laaduntarkkailu ja sitten nopeudensäätimellä parempi virrankesto. Moottorista en tiedä tarkemmin, mutta kiertää enemmän ja puhutaan "high quality" -magneeteista. Näemmä moottorissa on lämpötilasensorikin. Lieneekö joku moista comboa kokeillut autossaan?

169
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 09.07.09 - klo: 14.06 »
Deansin miinukset on mun mielestä ne että pitää olla tarkka laittaessa, kun tavallaan on mahdollista kytkeä johdot epähuomiossa oikosulkuun jos naarasliittimen koskettimet on ulompana. Myöskin akkua ja noparia yhteen liittäessä tahtoo liittimet pikkasen räpsäistä joskin ei pahasti. Fyysisesti liittimet voisi olla sellaiset mistä saa tukevamman otteen, kun ovat melko pienet. Muuten ovat hyvät.

Uusissa flightmax akuissa hobbycityssä käytetään bullet-tyyppistä liitintä, jota itse pidän melko hyvänä ratkaisuna. Toki lienee vaikeampi juottaa/rakentaa kun pitää työntää putkeen, mutta ei ainakaan pääse erillisissä putkissa räpsimään toiselle liittimelle.



--

EDIT: en tue enää näitä putkiliittimiä!

170
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 03.07.09 - klo: 11.49 »
Kannattaa kattoo e-revon/revon osista. Sama alusta pl. diffit+lukitus jne.

171
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 03.07.09 - klo: 11.34 »
Tämä nyt ei varsinaisesti konversio ole, mutta lopputulos hieno!

http://fishki.net/comment.php?id=53952

172
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 01.07.09 - klo: 01.58 »
Our story goes...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7fQ_qu_mmtQ[/youtube]

173
Osaatko sanoa, kuin iso moottori vois käydä harjalliseen rustleriin? Mulla nimittäin hajos kans moottori, mutta auton muusta kestävyydestä olen eri mieltä. Siihen ei tarvitse ostaa, ku vaan yks tai muutama osa RPM:ltä ja kestää sen jälkeen kovimmatkin hypyt. Ostin uuden takaiskarin, ku vanha halkes, eikä siihen ole sen jälkeen tullut pienintäkään halkeamaa. 

Minä suosittelen myös kuuntelemaan mielipiteitä Traxxas Stampede -topicissa jossa käsitellään niin Traxxas Rustler/Stampede XL/VXL -malleja.

174
Sähköautot / Vs: traxxasia ostamassa
« : 29.06.09 - klo: 20.39 »
Auton hommaaminen on ihan rahapussista kiinni. E-Revoon tarvii tuplasti enemmän akkuja ja osat on siihen lähes puolet kalliimpia kuin esim stampedeen. Stampeden sijaan suosittelisin Slashiä, jonka voi muuttaa harjattomaksi myös. Isompi auto ja parempi ajaa.

175
Sähköautot / Vs: CEN Matrix Pro brushless
« : 29.06.09 - klo: 15.40 »
Jospa se akku kestää rääkin jos ei laita nopariin täysi asetuksia. Ohan se ihan hauska kun auto lähtee täysillä meneen, mutta toisaalta sitten voimansiirto ja renkaat säästyy jos ei ota täysiä autosta sekä myöskin se akku. :)

176
Sähköautot / Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« : 27.06.09 - klo: 18.07 »
Ai niin summit topikista varmaan tää jo nähty mutta laitan jo tännekin... ihan mallattiin huvikseen summitin koria st:hen:


177
Sähköautot / Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« : 27.06.09 - klo: 09.28 »
No mitenkä kulki? Itse oon päässy hiljalleen ajelemaan paremmin ja paremmin. Eilen tuntui vaan yksi akku lyhyeltä. Toivottavasti ei auringossa menny piloille se. Nopariin sain asennettua 4cm tuulettimen ja otin virrat beciltä. Aika näyttää olisiko pitänyt ottaa suoraan akulta, mutta tuuletin kun oli 12v niin ajattelin että se +5v voisi olla liikaa.

Onko kukaan ottanut selvää, että minkä hyper crossin vetarit ja tukivarret sopii tähän st:hen jos haluaa tehdä bugtruggyn? :)

178
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 25.06.09 - klo: 21.54 »
?!?!?!??!?!?!?!?!?!? Olikohan liian kova alastulo vai mitä on päässy käymään?



179
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 25.06.09 - klo: 19.23 »
Noniin, nyt on auto sieltä pistetty tulemaan  :grin: Maksoi päälle 600dollaria, paljonkos sille nyt sitten vielä tulee tullia? Rahdiksi laitoin tosiaan UPS eli ensi viikolla pitäisi olla täällä? Niin ja Mastercard kohdan täytin myös. Olinkin ollut jo aikaisemmin jokin jäsen tuolla vaikka mitään en ollutkaan ostanut sieltä eli ei sen kummempia alennuksia nyt sitten tullut :) Jäi sen auton väri kohta huomaamatta mutta taajuuden laitoin A6 eli 27.255mhz.

Koodia: [Valitse]
                TRAC38A2   Red      CH A2
                TRAC38A4   Yellow   CH A4
                TRAC38A5   White    CH-A5
                TRAC38A6   Blue     CH-A6

180
Sähköautot / Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« : 24.06.09 - klo: 23.57 »
150 eur budjettiin löytynee käytetty auto, mutta tosiaankin ne akku ja laturikulut nostaa hintaa jos ne tarvii hankkia. Ostinpa itsekin aikanani 140 eurolla käytetyn ZX5:n, mutta yllättäin akkuihin ja latureihin meni sitten satku.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 24