Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Qazu

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 24
181
Miten mä en saanu noin solmuun honkkaria mitenkää. :)

Woiman puutetta woiman puutetta. :)

Voimaa varmasti oli, mutta ei kierroksia.

182
Miten mä en saanu noin solmuun honkkaria mitenkää. :)

183
Sähköautot / Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« : 23.06.09 - klo: 14.25 »
Ready to go! Pientä laittoa vailla, mutta pitää nyt ainakin ajamaan päästä! Sisäänpäin lämpiävän noppailijan takia piti tehdä tähän koppaan vähän tuuletusreikää.



184
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 23.06.09 - klo: 11.51 »
Millaiset ajo-ominaisuudet SC10:ssä on asfaltilla tai tasaisella? Esim. verrattuna Slashiin, että jos auton laskee tonttiin niin kippaako miten helposti?

185
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 23.06.09 - klo: 11.17 »
Mitäs tyypit on mieltä Spektrum DX2 radioista? Oon kuullu että kyseessä ei olisi hyvä peli, mutta onko tosiaankin niin että vaikka verrattuna DX3i:hin kyseinen radio olisi paljon huonompi vaihtoehto? Olikohan viivettä enemmän vai? Itse en käyttööni tarvitse kuin kaksi kanavaa. Epa-säätö, vastarikoteloon jäävä antennijohto ja kohtuullisen viiveetön radioliikenne on ominaisuuksia joita tulevalta radiolta kaipaisin... sekä huokeaa hintaa. Acomsista se EPA puuttuu.

186
Sähköautot / Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« : 23.06.09 - klo: 10.36 »
Laturia ostaessa kannattaa ostaa sellanen jolla voi ladata lipoakkuja sitten jos sellaiset tulee hankittua joskus. Jää sitten turha laturin vaihto joskus pois.

187
Sähköautot / Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« : 23.06.09 - klo: 09.19 »
Jos se rata on olemassa niin tietty sinne sopiva auto voisi olla hyvä. Myöskin kannattaa miettiä ajoalustat ja paikat missä autoilla tulee ajettua. Hyvin suosittu on nykyään myös CORR-autot Traxxas Slash / Associated SC10, mutta ovat toki takapotkuisia. Kokoa on myös huomattavasti, mutta toisaalta ovat myös kestäviä.

Erilaisia autoja kivoissa videoissa nähtävissä käyttäjiltä youtubessa:

AiR:lta: http://www.youtube.com/user/air2kfinland
Janezkilta: http://www.youtube.com/user/finbilly

188
Kyllä nuo pikkutruggyn renkaat menee tosiaankin kerrasta asfaltilla rikki. Itse ajelin aikanaan asfaltilla geolandereilla+dirt hawgeilla ja niilläkin keuli helposti ympäri. Traxxasin anaconda -renkaita kannattaa harkita vakavasti, jos haluaa ajella asfaltilla mutta siten että ei oo joka lähössä toimisto nurin. Renkaista ei omakohtaista kokemusta mutta uskoisin että olisi sopivan liukkaat kuten olen "isoilta pojilta" kuullut.

189
En tiedä niistä vetareista... mun honkkarista meni puolen vuoden aikana yks. Ajelin laparenkailla ja sitten välimallin monsuilla asfaltilla.. sekä truggyrenkailla asfaltilla.

190
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 22.06.09 - klo: 00.28 »

191
Vastaava hintaluokka Feigaon kanssa on vähän suhteellinen käsite. Jos vastaavaksi luetaan 120-130 euroa maksava kone niin ei minun käsitteissä se mahdu samaan hintaluokkaan, kun se on puolet enemmän kuin Feigao.

Feigaolla on moni ajanu pitkäänkin.. huomattavasti pidempään kuin kiinakoneella ja se on mielestäni seuraava porras kohti laadukkaampia koneita. Feigao tuottanee lämpöä myös ja jotku on tuskailleet sen kanssa. Valitsemalla miedomman koneen voi varmistua siitä että lämmöt ei nouse niin korkealle, mutta toki 2084 Kv XL ei kovin kiertävä ole ja vaihtoehtoja ei 4S:llä taida olla kuin pykälä tai pari alaspäin.

Kone kannattaa valita ihan sen mukaan mitenkä on vara.. toki on mahdollista että se Feigaokin hajoaa helpommin kuin laatukone. Laatukoneen ja miksei Feigaonkin pysty molemmat siirtämään seuraavaan projektiin, mutta 1:12 auto toki on karkeasti puolet kevyempi kuin 1:8 auto ja siksi XL kone ei taida lämmetä samaan mallin kuin vaikka 1:8:ssa. Myöskin Feigao on helppo myydä ilman suuria tappioita. 540 9L (32000 rpm) ja 540 7XL (26500 rpm @ 11.1v) liikutti loistavasti 1:12 CRT.5:sta. Toisaalta jotku ajattaa 4S:llä 540 9L Feigaolla ja 9XL KD36:lla lähes ongelmitta 1:12 truggeja. Vaikeaa on varmasti valinta. :) XL-koneessa on myöskin vääntöä silleen, että välityksillä saa lisättyä huippunopeutta ja varmasti renkaatkin jo kevyellä koneella palloontuu niin että auto pomppii lapasesta kohti lavettia... nimimerkillä kokemusta on... tosin itsehän en silloin ajanut.

192
Sähköautot / Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« : 21.06.09 - klo: 18.09 »
No, nyt on saatu oma Hyper E-ST kasaan ja ekat akulliset ajettu. Ihan hauska pelihän se oli ajella.

Radioiden kanssa jotain ongelmia.. sijoittelu vois pelastaa, mutta kuitenkin se antenni tulee ulos kopasta. Medusa 36/70/2000 Kv ei kuumene, mutta Mamba Max vaatii propellin tai sitten pitää hankkia MMM/Hobbywing 150A. Tilaa kyllä autossa voisi sellaiselle isollekin rotjakkeelle olla. Ubecin kanssa johtojakin on kytkennässä enemmän. Auton korit ovat myöskin sellaisessa kunnossa, että ilman paikkailua eivät kovin hyvin pysy paikallaan. Se olikin odotettavissa, kun niitä oston jälkeen tutkaili. Vääntävämpi servo voisi myöskin parantaa ajokokemusta. Ehkä sitä joskus hankkii lyhyemmät tukivarret ja vetoakselit sekä tekee sen bugtruggyn vai miksikä sitä sanotaan. Rally game Hyper ST olisikin vähän harvinaisempi setti. Ajaessa myöskin irtosi levittävä hexi ja siitä oli hävinnyt hexin kiinnitysruuvi. Korvaavaksi ruuviksi meni mirkelissä terävöitetty pikkupultti. Pitänee tutustua myöskin ruuvilukitteeseen.

193
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 18.06.09 - klo: 17.16 »
Tuli pieni ongelma Fullymax 2S 3700 lipon kans. Sitä on ladattu vain muutaman kerran ja nyt balacerilaturi herjas connection erroria...noh siinä sitte mittailin niin akun napojen jännite oli normaali (8.38V) mutta balanceriliitännästä ei antanut mitään. eli balanceriliitin sökö? miten tuon HC lipon kans, saako ne helposti auki että näkis onko liitin hajonnut?

Mulla teki noin välillä eräällä huonommin juotetulla liittimellä. Piti vetää liitintä vähän ulos että sai laturiin yhteyden akusta. Vika ei ollu balancer-liittimessä. Saatto valittaa myös jos yksi kenno on pimeä eli esim. Itselläni taisi ilmoittaa kolmikennoisesta liposta silloin tuolla tavalla kun yksi kenno oli lähes 0.00v.

194
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 17.06.09 - klo: 18.40 »
Medusalla parempi valikoima ja lienee aika lailla samalla viivalla Neun kanssa... olikohan se 4 vai 6 paaluinen.

195
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 17.06.09 - klo: 18.27 »
Olikos jollain täällä tuommonen Tekno Neu 1515 1Y?
6S lipoilla varmaan aika haipakkaa saapi tuolla, vaan mitenköhän herkkä lienee lämpiämään?

Mä pidän medusan puolia vaikka en oo ehtiny sillä ajelemaan. Irrallaan ostettuna taitaa tulla edullisemmaksi kuin Castle Neu.

196
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 16.06.09 - klo: 15.19 »
Itellä kuitenkin tapana ottaa varman päälle nämä akut, ei kai nää enää niin kalliita ole et pitää hirveesti miettiä etiketti virheitä, vai hä  :wink:
Ja pliis, ei palkoa mihinkään.

Mulla oli jo palko valmiiks niin syvällä että pilkottaa hanurista, joten ei mahu toista enää!  :huh:

197
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 16.06.09 - klo: 14.54 »
Ei vaan riitä tuo 15C aina jokapaikkaa. Neljä 15C akkua on tällä dollarinkurssilla 80€ posteineen
No ehkä esitin asian vähän epäselvästi tai väärällä tavalla. Itse ainakin uskon että noissa on se etikettivirhe ja jos on niin ne ei ole 15C akkuja.

198
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 16.06.09 - klo: 10.59 »
Oli taas tullu hobbycityyn zippyn 5000 2s1p 20C akkuja varastoon. 55€ 2kpl posteineen on ehkä hintalaatusuhteeltaan järkevin mitä voi hommata. Pari lähti välittömästi tulemaan...

Nämä akut vielä voi olla hintalaatusuhteeltaan paremmat. Kuten keskustelu akun reviewissä sanoo ja lyhyt keskustelu rc10.fi:ssä niin noissa voi olla etikettivirhe. Jos se pitää paikkaansa niin n. 56 euroon pitäisi saada neljä akkua ilman postikuluja.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9172&Product_Name=Turnigy_5000mAh_2S_15C_Lipo_Pack

199
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 16.06.09 - klo: 09.27 »
+++ Duster1
+++ Janezki
+++ Sprite
+ Matti.l
+ ma-de
+ Vesa-Ratti
+ Shogunmarui
+ 4wdkanootti
+ ratakarju
+ Habaku
+ wictro
+ Audiko
+ sjos
+ tt-rc
+ Madfin
+ -rcmh-
+ AiR
+ Osgard
+ travi
+ örtsi
+ hamietti

200
Sähköautot / Vs: Nissan GTR
« : 15.06.09 - klo: 14.36 »
Koppia voi sovittaa eri alustoihin, kun mitat on kohdallaan. Akseliväli, pituus, leveys ja korkeus on tärkeimmät mitat. Akselivälillä merkitystä että koppa näyttäisi hyvältä alustassa vaikka korin pituus olisi hyvä. Leveydellä merkitystä miten renkaat peittyy, kun esim. truggy ja monsteriautoissa renkaat on korin ulkopuolella, jos koppa jättää renkaat liian sisälle on mahdollisuus levittää joissain autoissa raideleveyttä. Korkeus tärkeä että kori ei jää kantamaan komponenttien päälle. Pituuden puolesta joitain koreja voi sovittaa toiselle alustalle, mutta alustaa lyhyempi kori touring-tyyppisessä autossa ei välttämättä sovi tai näytä hyvältä leikeltynä.

Takuuasiat on vaikeampi hoitaa ulkomaille tai sitä on tuotteesta ja toimittajasta riippuen 30 pv ajan - jopa ei ollenkaan. On suositeltavaa ostaa ehkä auto Suomesta, jos takuuasiat pelottaa tai auto ei tule erityisesti halvemmaksi hankkia ulkomailta. Yksi vaihtoehto on ostaa käytetty stadium/drift -auto (renkaat ja säädöt lähinnä autojen ero), vaikka täältä foorumilta joko oman ostoilmoituksen tai jonkin toisen myynti-ilmoituksen kautta. Käytetyssä autossa voi olla päivityspalikoita (hop-ups osaa) ja parempi kuin uusi sekä usein mukana saa varaosia. Autoja myydään myös ilman sähköjä ja ne voi sitten itse rakentaa sopivaksi tai ihan ajokunnossa.

Itse oon ostanut rc-autoni käytettynä Suomesta, joista ensimmäisen ostin nettimarkkinasta ja kolme täältä foorumin kautta. Harjattoman tekniikan, harjattoman nopeussäätimen, akut ja laturit oon tilannut ulkomailta. Myöskin joitain varaosia - autosta riippuen mikä on ollut käytössä.

201
Sähköautot / Vs: CEN Matrix Pro brushless
« : 15.06.09 - klo: 11.35 »
http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=rcmcenmount
Kyllähän tuosta kunnon pukista olen haaveillut mutta 45$ pukista ei viitsisi maksaa 27$ postikuluja.

Kannattanee yrittää selvittää saisko pukille halvemman toimituksen, kun kirjeessähän sellainen tulis.

202
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 15.06.09 - klo: 11.33 »
Noista Medusan koneista vielä senverran että onko perusteltua ostaa 80millinen ennemmin kuin 70mm? 80millisestä ei ainakaan voima lopu missään sovelluksessa mutta onko isosta koneesta haittaa jos tilantarvetta ei oteta huomioon?
Medusa koneissa tehohyötysuhde on niin paljon parempi, että 80mm ei vie kovin paljoa enempää virtaa. Feigao ja kiinakoneissa taas taitaa koneen kasvattaminen vaikuttaa ajoaikoihin radikaalimmin. Jos tilaisin uuden niin nähtävästi ostaisin 80 mm, jos se mahtuu asennuskohteeseen. Hintaero on pieni, mutta ei siitä 70 mm:stäkään pitäs voima ihan heti loppua.

203
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 14.06.09 - klo: 18.56 »
Ezrunin ne 540S-koneet on ihan hintalaatusuhteeltaan järkeviä, mutta noi KEDA motorsin (kd36 etc) koneet tuppaa olemaan lyhyempi-ikäisiä.

Onko porukka ajanut näillä koneilla 3S lipoilla? Kestääkö kone?

No mulla oli 3S ja 3300 Kv, hyvin kesti. 3000 Kv kone hajos Slashissä koska voimansiirron välissä oli piilossa liuskakivi.

204
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 12.06.09 - klo: 20.08 »
80mm medusa ois kyllä pitkän linjan investointi. Uskosin että liikuttas isoakin autoa 1/6 esim.

205
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 12.06.09 - klo: 18.42 »
Ja tehottomia... kerran ovat 2-napasia, ne sopii johonkin tourinkiin mutta ei tämmösiin missä tarvitaan vääntöä.
Slashissä oli ihan riittävä kans.

206
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 12.06.09 - klo: 09.10 »
Oli mun viimenen kiinakone.

Ezrunin ne 540S-koneet on ihan hintalaatusuhteeltaan järkeviä, mutta noi KEDA motorsin (kd36 etc) koneet tuppaa olemaan lyhyempi-ikäisiä.

207
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 11.06.09 - klo: 23.24 »
Voi olla että tuo 6XL hajoo alta aikayksikön... seuraa lämpöjä. :) Voi palaa sellasessa lämmössä että ei oo ees vielä "kuuma".

Eipä se palanu. Hajos varmaan liioista kierroksista, kun 4 ässillä ajelin. Magneetti levis kolmeen osaan pitkittäis suunnassa :grin:

Kone oli alle 50 asteinen...
No mitäs koneelle sitten kävi? :) Paloko sen jälkeen? =)

208
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 11.06.09 - klo: 10.21 »
Lieneekö tuttu pätkä. Ihan hauska minusta.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RnZ_eI2AnvA[/youtube]

209
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 10.06.09 - klo: 12.58 »
Jos hinta tuntuu kovalta niin kannattaa tilata kiinasta. Esim. Swanghobby.

210
Sähköautot / Vs: eCRT.5 project
« : 09.06.09 - klo: 21.39 »
On tullut aika laskea poika vapaaksi. Adoptioehdotuksia otetaan vastaan.

Ja honkkari matkalla uudelle omistajalle. :P

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 24