Nyt on lisää hyvän kirjoittajan tietoa:
http://www.twf8.ws/new/tech/car/hongnor/x2crb/x2crbbuild/x2crb-performance2009.htmlTuolta sivulta hyvä taulukko osien painoista:
X2
X2 Alum Shock Tower Front 25.6 gram
X2 Alum Shock Tower Rear 33.4 gram
5mm Carbon Front shock tower 14.7 gram.
5mm Carbon Rear shock tower 18.6 gram.
Chassis 256.0 gram
Carbon Steering plate 5.2 gram
Ackerman plate 7.0 gram
Plastic rear up-rights 21.0 gram.
Plastic C-Hub 26.4 gram
Diff Cross pin alum 1.7 gram
Diff Brake joint LW 21.1 gram
Diff Joint LW 19.2 gram
Universal Front 56.6 gram
Shaft and joint 30.3 gram. LW Unis Mid 45.4 gram
Universal Rear 56.3 gram
Main Gear 44 T 27.0 gram
Alum Shock Stand Off 5.2 gram
1x Spiral gear and pinion 10T 34.6 gram
Motor Mount 2 piece 27.2 gram
X1-42 Wing mount 3.1 gram
Radio post 1 piece 0.75 gram
Lunsford Turnbuckle 16.6 gram ( not in Europe)
X1 or option X1 or standard X1x
5mm Alum Front tower 25.0 gram. (4mm 20.6)
5mm Alum Rear tower 34.6 gram. (4mm 32.7)
LW Chassis 259.3 gram std 287.5
Alum Heavy duty steering plate 10.8 gram
Special Ackerman plate 8.1 gram.
Alum rear up-rights 36.8 gram.
Alum C-Hub 38.9 gram
Diff Cross pin 4.8 gram
Brake joint 22.3 gram
Diff Joint 21.2 gram
LW Universal Front 50.0 gram std 56.6
LW Universal Mid. 45.5 gram std 52.0
LW Universal Rear 49.7 gram std 56.3
LW Main Gear 48 T 24.6 gram std 31.9
Standard Shock Stand Off 15.1 gram
1x Spiral gear and pinion 13T 31.9 gram
Motor mount 1 piece 25.8 gram 3 piece 36.5
Alum Wing mount 4.6 gram
Alum Radio post 1 piece 1.2
Turnbuckle std 30.8 gram
Auto on keventynyt noin 100 g, mutta voi sitä tietyillä valinnoilla vielä lisääkin keventää. Olennaista auton uudistamisessa on kuitenkin painojakauman siirtyminen. Todennäköinen kisapaino on 34XX g, mutta 33XX g siitä halutessaan saa, mutta 32XX g vaatii jo urheilua lompakon lisäksi. Kuukauden päästähän tämä grammajauhanta loppuu, kun vaihdetaan mittasuuretta aikaan t ja sen SI-yksikköön s.