RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Niko - 09.10.04 - klo: 16.45
-
Pistetään nyt otsikko kyseiselle autolle, kun ei siitä täällä vielä ole paljoakaan ollut juttua. Kenties saadaan kunnon keskustelu syntymään aiheesta. Kaikki aiheeseen liittyvät kysymykset ja kokemukset tänne rohkeasti. Auto pitäis tulla myyntiin ensi kuussa.
-
Aloitetaan. Olenkin tuota autoa sillä silmällä jo katsellut..
Mitäs todella tärkeää tuosta sarjastasi puuttuu muuta kun moottori ja servot? Kori ostettava erikseen?
Mikä moottori tuohon pitäis laittaa että kulku olisi takuulla tarpeeksi karmeaa?
-
Aloitetaan. Olenkin tuota autoa sillä silmällä jo katsellut..
Mitäs todella tärkeää tuosta sarjastasi puuttuu muuta kun moottori ja servot? Kori ostettava erikseen?
Mikä moottori tuohon pitäis laittaa että kulku olisi takuulla tarpeeksi karmeaa?
En ole vielä korista 100% varma, mut saattaa tulla mukaan kisakori.
Lisäksi tarvitaan moottori, startteri ja sähköt. Kaikki muu sitten löytyykin kisavaatimukset täyttävästä inline kisapillistä ja renkaista lähtien. Pilli vaikuttais joltain Piccon pillin kopiolta, eli kyllä ihan oikea kisapilli on. Ymmärrän kyllä miksi on Piccon pillikopio, sillä Ofna tuo USA:an Piccon pannuja omalla nimellään, joten autosarjassa tuleva pilli ois syytä olla toimiva niiden myymien koneiden kanssa.
HoBaolta tulee kanssa polttistouringkone, joka on kyl varmasti sopivan hintainen kanssa. Täytyis ehtiä testaamaan semmoistakin vielä ennen talvea.
Tossa muuten kuvia mun GPX4 Pro kärrystä:
http://www.sanderssona.com/omat/gpx4/
Autosta tulee muuten myös halvempi RTR versio, jota tuskin ainakaan toistaiseksi tulee Suomeen. RTR on kyllä melkoisesti rakenteeltaan erilainen.
-
On muuten ihan kivan kevyt toi GPX4 Pro. Mun kärry korilla ja Futaban radiokamoilla ja Ripmax vastarinakulla muutaman gramman alipainoinen. Parempi niin päin
-
Moottorin koko ilmeisesti .12 tai .15? Silloin sopisi jo .18.... Mutta saako sopimaan .21 konetta? Kilpaa ei ole aikomustakaan,joten säännöt ei rajoita hauskan pitoa...
-
Moottorin koko ilmeisesti .12 tai .15? Silloin sopisi jo .18.... Mutta saako sopimaan .21 konetta? Kilpaa ei ole aikomustakaan,joten säännöt ei rajoita hauskan pitoa...
12. kone ja kulkee varmasti riittävästi .12 koneella. .15 kone sopii myös, mutta ei ole tarpeen. .21 kone ei sovi, eikä ole mitään järkeä laittaa niin isoa moottoria noin pieneen autoon. Tehoa ei saa hyödynnettyä mitenkään.
-
Hauska alkaa vasta kun voimaa on riittävästi liikaa...
Mikäs .12 tai .15 kone on sit todella voimakas ja huippu laite?
-
Novarossi, Picco... Eiköhän toi uusi Hyper .12 ole myös ihan pätevä
-
15 kone :D vaikka se t-maxxin tajuttomasti kiertävä motti :wink: kulkee liikaa
-
Mitäs muuten tarkoittaa tuo Centax-tyyppinen kytkin?
-
Mitäs muuten tarkoittaa tuo Centax-tyyppinen kytkin?
Centax-tyyppisiä säädettäviä kytkimiä on myös Mugenissa ja Serpentissä.
Linkeistä näet Serpentin Centax-kytkimen. Tämän tyyppisiä kytkimiä käytetään nykyisin kaikissa kisarata-autoissa.
http://www.mytsn.com/products/image.aspi?prid=300
http://www.mytsn.com/publ/psimage.aspi?pid=4141&psid=1
-
Tarttee sanoa että ei ainakaan tuo eka tutustumissarja ole hinnalla pilattu 8) . Eikä ole tuo normaali hintakaan mikään hävettävä...
Ottaisivat muut valmistajat mallia :wink:
-
Oisko hyvä auto polttis aloittelijalle :?:
-
Mistäs tollasia autoja saa??
Sanderssonalta??
-
Joo Sanderssonalta saa kyseistä autoo.
http://www.sanderssona.com/index.php?s=tuotteet&sub=autot_ob4int
-
Onko kyseinen auto siis tämä?(http://www.sanderssona.com/hobao/gpx4/gpx4pro.jpg)
-
Juu vehjas on tämä kiesi, ja PRO malli vielä, tein jo oman varauksen :wink: :mrgreen:
-
Millainen servo tuon ohjauksessa pitää olla? Ilmeisesti helvatin nopea nutta mitän voiman kanssa?
Riittääkö ihan Futaban perus servo 3001?
-
Millainen servo tuon ohjauksessa pitää olla? Ilmeisesti helvatin nopea nutta mitän voiman kanssa?
Riittääkö ihan Futaban perus servo 3001?
Sanoisin että ei ihan riitä tämän servon vääntö, parempi edullinen vaihtoehto olisi esim: S3010, siinä vääntöä jo yli 6kg ja nopeus 0,15s. Hinta taitaa pyöriä 30e hujakoilla. Ko servosta on myös digi versio S3050 ja se on lisäksi metallisilla rattailla, hinta ~50e. Itselläni on tämä jälkimmäinen servo sähköturistissa ja on toiminut mainiosti.
-
olin väärässä
-
Sen vähän mitä edelliskesänä ajoin nitroturistia, niin Futaban vakioservot olivat täysin riittävät niin kaasussa kuin ohjauksessakin.
Ainoastaan ohjauksen hitaus saattaa häiritä syheröisellä radalla mutta hyvin kääntyi renkaat muuten.
Tämä siis täysin sudittelupohjalta. Toki jos kisaa niin varmasti nopeampi servo on ohjauksessa poikaa.
Ei tule yhtään mitään vakioservolla rataa ajaessa.
Aivan liian hidas.
Nopeutta mahdollisimman lähelle 0,1 (mielummin jopa alle) ja voimaa 7 kilon luokkaa.
Itse käytän sähkötouringissa servoa jonka arvot on 0,08 60astetta, 8kg vääntöä.
Eikä voi muuta sanoa kuin että rupes kummasti se auto menemään juuri sinne minne sen haluaa.
Eli niin hyvä kuin vain rahoitus mitenkään kestää.
Mielummin vaikka säästää vähänaikaa kuin menee heti ostamaan keskinkertaisen.
-
Kaasuun riittää mainiosti vakioservon vääntö. Itselläni GPX4 Pro autossa kaasussa Futaban 3001 servo. Ohjauksessa on suotavaa olla nopeampi ja vahvempi servo. Nämä vehkeet meinaan kulkee jo aika kovaa. Viime kesänä kyl kokeilin aluksi vakioservoa polttistouringin ohjauksessa ja kyl sillä periaatteessa pärjäs. Jos kisaamaan lähtee, niin kyllä kannattaa ostaa ohjaukseen vahvempi servo. Yli 6 kg vääntöä riittää.
Kaikki sitten tulee kisaamaan ensi kesänä näillä vehkeillä niin saadaan tämä luokka elvytettyä. Turussa on jo aika hyvä porukka kasassa.
-
Tässä muuten uudet HoBaon Hyper 12 moottorit:
http://www.ofna.com/images/eng-hyper12.jpg
Takapuhalteista vetostartitonta moottoria tulee samassa lähetyksessä kuin autoja. Ja vielä jotta kaikille tulee selväksi, Hyper GPX4 Pro autoon ei käy vetostartillinen kone, kuten ei muihinkaan kisatouringeihin. Koneen takana ei ole tilaa vetostartille, koska hihna kulkee moottorin takana.
Lisää kuvia autosta. Hieman vanhempaa materiaalia tosin.
http://www.ultimaterc.com/land/events/rcx2004/Picture-042.jpg
http://www.ultimaterc.com/land/events/rcx2004/Picture-044.jpg
http://www.ultimaterc.com/land/events/rcx2004/Picture-046.jpg
Edullisempi RTR versio, jota tulee ehkä keväällä Suomeen riippuen kysynnästä:
http://www.ultimaterc.com/land/events/rcx2004/Picture-043.jpg
RTR versio eroaa aika merkittävästi Pro autosta. Esim hihnat menevät erilailla, jotta vetostarttimoottoria voidaan käyttää.
-
Nyt on kyllä Taiwanin pojilla vauhti päällä,uutuuksiahan tulee kuin sieniä sateella!
Mitäs muuta uutta kamaa on HoBaolta tulossa tässä lähiaikoina?
Eikös HoBaolla ole jonkinsortin monsterikin suunnitteilla?
*haaveilee HoBaon valmistamasta 1:8 ralliautosta*
-
Alkaa mennä vähän ohi aiheen, mutta ei ole ralliautoa tulossa. Kysyntä on hyvinkin pientä. Sen sijaan uusi "monster buggy" kisamonster truck on tulossa. Itse tuossa tällä viikolla olen testaillut HoBaon dominator monster truckia. Häijy peli sekin.
-
Saas nähdä miten on ensi kesän polttistouringkapinoissa GPX:ää. Tämä auto saattais nostaa Suomen polttistouringin uudelle tasolle. Muuten Turun tienoille on tulossa uusi asvalttirata.
-
Ekat autot ensi viikolla vihdoinkin maassa
-
Juu, se olis kyllä todella hieno homma kun saatais nostettua toi polttistouring pinnalle täälä Suomessakin :!:
Tosin tarvis alkaa niitä uusia ratojakin syntyyn vähän parempaan tahtiin, kun mitä tähän asti on tullut... :roll:
-
Joku rata on ensi kesänä ainakin Turussa. Saatiin muuten nää GPX4 kärryt ja varaosat eilen varastoon.
-
Tommoisen millin paksumman pohjalevyn saa optiona GPX4:ään. Alkuperäinenkin on laadukas. Tällä haettu lisää jäykkyyttä.
http://www.sanderssona.com/omat/gpx4/PC090163.JPG
Myös titaaniruuvit saatavana erikseen niille jotka ne haluavat.
Laitoin tonne lisää kuvia:
http://www.sanderssona.com/fi/main.php?mod=prod&prod_id=3
-
OFNA saa näköjään GPX4:t markkinoille pikkuhiljaa. Kerrankin voi olla tyytyväinen että Suomessa oli jotain saatavilla aikaisemmin kuin muualla maailmassa :P
http://www.ofna.com/gpx4.html
-
Etsi kuvasta virhe :mrgreen: http://www.ultimaterc.com/land/events/rcx2004/Picture-046.jpg
-
Etsi kuvasta virhe :mrgreen: http://www.ultimaterc.com/land/events/rcx2004/Picture-046.jpg
Hah-haa, menny letkut ristiin :mrgreen: Voi olla et lähtee käymään aika huonosti :wink:
-
Ammattimaista eikö? :mrgreen:
-
Saa ainakin ryypyttää että lähtee käyntiin. :mrgreen: :lol: Jos toi on tarkotettu että ajetaan katollaan..
-
OFNA saa näköjään GPX4:t markkinoille pikkuhiljaa. Kerrankin voi olla tyytyväinen että Suomessa oli jotain saatavilla aikaisemmin kuin muualla maailmassa :P
http://www.ofna.com/gpx4.html
Näyttäisi olevan tossa RTR mallissa jonkin verran rakenne-eroja tohon PRO malliin. Ohjausservo, vastarikotelo, hihna, iskaritornit, ylälevy, ja ne kohdat joita en huomannut. Niko osaa varmaan täydentää :wink:
-
OFNA saa näköjään GPX4:t markkinoille pikkuhiljaa. Kerrankin voi olla tyytyväinen että Suomessa oli jotain saatavilla aikaisemmin kuin muualla maailmassa :P
http://www.ofna.com/gpx4.html
Näyttäisi olevan tossa RTR mallissa jonkin verran rakenne-eroja tohon PRO malliin. Ohjausservo, vastarikotelo, hihna, iskaritornit, ylälevy, ja ne kohdat joita en huomannut. Niko osaa varmaan täydentää :wink:
Jep RTR on jokseenkin erilainen. Samaa on lähinnä etu ja takapää muuten paitsi, että Pro:ssa hiilikuituiset iskaritornit. Suurin ero on koko radiolevy, pohjalevy ja pitkä hihna kulkee eri puolella autoa, jotta vetostarttia voidaan käyttää. RTR:ssa ei myöskään ole edessä onewayta vaan diffi.
-
Joku rata on ensi kesänä ainakin Turussa. Saatiin muuten nää GPX4 kärryt ja varaosat eilen varastoon.
- onko mitään tietoa jo mihin päin turun polttisasfalttirataa tehdään?
pikkasen siis aihetta sivuten... :?:
-
Katsotaan keväämmällä. Aluksi ehkä ajellaan impparissa ja suurennetaan vähän rataa
-
Hyper GPX4 Pro Nürbergin messuilla:
(http://nurnberg.canalblog.com/nu121.JPG)
-
Ai pahus! Tommonen on pakko hommata, jos turkuun on uusi asfalttiratakin tulossa.
-
Ai pahus! Tommonen on pakko hommata, jos turkuun on uusi asfalttiratakin tulossa.
No äkkiä sitten Sandessonasta semmonen hakemaan, on meinaan melkoisen hyvä tarjous päällä. Saat sieltä vielä edukkaasti perus .12 moottorinkin...
Itselläni moinen jo on ja tietenkin jo tuunattuna :P ...
Radasta ei ole vielä varmaa tietoa mutta kaipa se impivaaran rata aluksi välttää... :P
-
Tehdään Impivaaraan nyt aluksi vaikka joku pidempi lenkki. Tiukimmat kurvit pois ja suora pidemmäksi. Ei sitten oo auto heti pellolla, kun kakkospykälä paukahtaa päälle.
-
Tervetuloa myös Stadiin ajamaan, jossain pääsiäisen tienoillahan me ajettiin jo täysillä viime vuonna Tattarisuolla
(http://www.snrt.net/SN/Tattari_0805.jpg)
Kuvassa viimevuotiset Super Nitrot.
-
Mika:
No kyllä ihan varmana tullaan, vähintään sinun riesaksi :wink:. Heti vaan kun noi #!"#¤)/"# lumet sulaa tosta vekka niin sitten alkaa pärinähuuli pöristä :wink:
...juuri muistinkin että mulla on 200mm kori vielä maalaamatta :lol:
-
Yes! Itselläkin tässä alkaa niinsanotusti kutkuttamaan Proceedin testaus kun tosta kuvasta tulee mieleen elävästi viimevuotiset kevään/alkukesän fiilikset (loppu kesähän satoi vettä ja rata-ajot sai unohtaa).
Tiedä sitten pysyykö edes radalla tolla uudella vehkeellä :roll:
GPX4 on varmaan eri juttu.
-
Laitapas Jethro kuva tosta kärrystäsi kun kori on maalattu, ja mikäs pannu sulla siinä on? HoBaon oma?
-
Laitapas Jethro kuva tosta kärrystäsi kun kori on maalattu, ja mikäs pannu sulla siinä on? HoBaon oma?
Juu laitetaan kasapäin kuvia kun väriä pinnassa...
Siinä on nyt hobaon oma .12 pannu, kisoja varten ajattelin hommata Nosramin uutuus kiukaan koska se on nopean värinen ;) mut kattoo ny...
-
Heh, nopean värinen kiuas .. :mrgreen:
Täytyy kertoa kotona... :mrgreen:
-
Rupes itseäkin kiinnostamaan tämä auto...
Pakko esittää tällainen tyhmän pojan kysymys: Eli joudun häpeäkseni myöntämään, etten ole koskaan elämässäni kasannut mitään rc-autoa ihan alusta alkaen. :oops: Pari kopteria kylläkin. Kysyisinkin onko tällaisen polttistouringin kasaamisessa jotain potentiaalisia ongelmia näin aloittelijalle? Onko hyvät ja selkeät ohjeet? Vaatiiko säätöosaamista kasatessa? Kannattaako tällaista ylipäänsä ostaa aloittelijan?
Omistan kyllä pari muuta polttisauto (1/8 krossari ja monsteri), mutta touringeista ei ole mitään kokemusta.
-
Kokoaminen ei ole mitenkään erityisen vaativa homma. Jos osaa käyttää työkaluja ja osaa lukea ohjeita, kokoaminen onnistuu varmasti. Joskus kyllä joutuu käyttämään hieman maalaisjärkeä, jos ohjeet eivät ole täydelliset. Yleensä ohjeissa neuvotaan hyvät vakiosäädöt, joilla voi lähteä liikenteeseen.
Kopterin kokoaminen on varmasti vähintään yhtä vaikea tehtävä, kuin auton kokoaminen.
-
GPX4 runko on esikoottu, eli ei paljoa hommaa. Iskarit pitää täyttää, kytkin koota ja asentaa moottori ja radiot. Pyörän kulmat on suurinpiirtein kohdallaan muistaakseni. Radalla kokeneemmat kuskit neuvoo sitten lisää säätöjä.
-
Noniin sain vihdoin räpättyä kuvia kun tuli tuota GPX4 vähän tuunattua...
(http://koti.mbnet.fi/hvoltage/RC10/GPX4/GPX4_1.JPG)
Uusi pohjalevy, millin paksumpi kuin orkkis
(http://koti.mbnet.fi/hvoltage/RC10/GPX4/GPX4_2.JPG)
Uusi levy ja orkkis PRO levy
(http://koti.mbnet.fi/hvoltage/RC10/GPX4/GPX4_3.JPG)
(http://koti.mbnet.fi/hvoltage/RC10/GPX4/GPX4_4.JPG)
(http://koti.mbnet.fi/hvoltage/RC10/GPX4/GPX4_5.JPG)
Sitten tuli vaihdettua ne muoviset rungonjäykistimet Alumiinisiin siitä moottorin molemminpuolin.
Lisäksi tuli vaihdettua muoviset rengasadapterit (hexat) alumiinisiin... [ei kuvaa]
Autolla ei ole ajettu vielä metriäkään mutta laitoinpahan nuo osat silti, kyllä autossa pitää aina vähän bling blingiä olla :wink: :mrgreen:
-
Onks kolmas kuva peilikuva? ;)
-
Onks kolmas kuva peilikuva? ;)
Jotenkin arvasin että Niko löytää mun "jekun", juu peilikuva näyttää olevan :oops:
-
Näyttääpäs Jethro hyvältä!
-
Pling pling ei ole koskaan pahasta.
Paul Coleman ajoi jenkeissä vastikään GPX:llä neljänneksi jossain isoissa kisoissa. Vielä kun saatais joku huippukuski talliin ni alkais voittoja tulemaan.
Australiassa on joku jamppa joka on nyt voittanut melkein kaikki niiden kisat GPX:llä eikä oo ennen tullut menestystä.
-
Noniin... näin siinä sitten käy kun kiusaus oli suuri ja oli pakko mennä maalaamaan GPX4:lle varattu kori :)
Vedin auton pois myynnistä, pakkohan tätä on päästävä ajamaan... Mika Tattarilla nähdään... :D Koskas se muuten aukee?
(http://koti.mbnet.fi/hvoltage/RC10/GPX4/GPX4_aero2_1.jpg)
(http://koti.mbnet.fi/hvoltage/RC10/GPX4/GPX4_aero2_2.jpg)
Tuuletusreijät puuttuu vielä ikkunoista, tarttee jostain hommata semmonen harppileikkuri, tietääkö kukaan mistä saisi?
-
Näyttää muuten hyvälle.
-
Tuuletusreijät puuttuu vielä ikkunoista, tarttee jostain hommata semmonen harppileikkuri, tietääkö kukaan mistä saisi?
Tohon vielä kommentti että dremelillä tulee kanssa helpolla ja hyvä. Sillä leikkurilla ensin lexan pala irti ja sitten hionta päälle. Toimii.
-
Tuuletusreijät puuttuu vielä ikkunoista, tarttee jostain hommata semmonen harppileikkuri, tietääkö kukaan mistä saisi?
Tohon vielä kommentti että dremelillä tulee kanssa helpolla ja hyvä. Sillä leikkurilla ensin lexan pala irti ja sitten hionta päälle. Toimii.
Juu kyllä Dremeli pysyy kädessä, mutta haluan kauniita täysin pyöreitä reikiä.
Pääasiassa muutenkin käytän dremeliä kun koreja työstän, siis saksien lisäksi.
-
Piirrä ensin harpilla ne reiät koriin ja sit vaan dremeli jyskyttämään viivaa pitkin.
-
Tuuletusreijät puuttuu vielä ikkunoista, tarttee jostain hommata semmonen harppileikkuri, tietääkö kukaan mistä saisi?
Towerista pitäisi ainakin saada:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHEA0&P=7
Eiköhän tuollainen löydy myös jostain suomalaisesta Hobico:a myyvästä liikkeestä.
Itse olen tehnyt reiät askarteluveitsellä ja sopivalla ympyrän muotoisella muotilla, koska en ole saanut ostettua kyseistä leikkuria. Kyseinen menetelmä toimii erinomaisesti, kunhan pinta on suurinpiirtein tasainen. Toisaalta kovin käyrällä pinnalla ei tuo harppikaan toimi kunnolla.
-
No joko ovat pojat testailleet autoa?
-
Ei olo syksyn jälkeen ehtinyt.
-
Vielä se minunkin uututtaan kiiltelee, ei oo ehtinyt panostaan kun on krossari napannu kaiken ylimääräisen ajan...
-
On ollut hommaa kun on tuota rataa tehty.
HVoltage: mennäänkö ekaan polttistouring kisaan?
-
HVoltage: mennäänkö ekaan polttistouring kisaan?
Joo kyllä ihkuttais ihan kypällä :P, päätän tänään laitan sulle Mesellä infoa, helpottais kyllä jos olis useampi lähtiä niin saa kimppakyydin :)
-
Pistin ilmon kisaan. Vois mennä sinne ajelee konetta sisään. :mrgreen:
-
Hihhii! Vihdoin sain henkeä GPX4:seen, on kyllä hauska. Huomenna täytyy mennä koittaan tonne TUA:n "katuradalle" josko olis hiukan puhtaampi kuin tuo pihaparkkis.
Täytyy vaan sanoa krossiin tottuneen että on nuo 1:10 vehkeet vähän "ahtaita" mekata, mut mitäs sitten.
Kuusankosken GPT kisoihin olis tarkoitus värkkiä viedä ulkoilemaan, katotaan nyt pääsenkö edes maaliin asti. :roll:
-
Päästään me maaliin :)
Ruuvaan just jotain setuppia autoon. Ajattelin kokeilla aluksi 30000 taka ja etu diffissä ja iskarit 3 x 1,00 mm reiät ja 40 wt Associated öljyt. Muuten tehtaan antama setup.
Sain Ruotsin HoBao maahantuojalta vähän jotain setuppi vihiä. En tiedä mistä on peräisin, mutta tässä se on:
Down stop front 0
down stop rear +2
toe in rear 2
toe out front 0,5
Damper piston front 1 1,3mm hole
rear 2 1,0mm hole .. you have to drill it
damper lowest hole on shock tower rear and front
Front anti roll bar flat
camber rear 3,5
front 2
gear 59-53
pinion 21-26 0,8 module
-
Niin ja metallihohto siniset jouset takana.
-
Sielä alkaa ukot mennä kovaa ulkomailla GPX4 Pro:lla. Coleman taisi tulla kakkoseksi juuri vähän aikaa sitten jossain isossa kisassa USA:ssa ja Ruotsissa viime viikonloppuna yks jamppa ajoin GPX:llä ja tuli kolmanneksi.
Sit jotain Norjan kisatuloksia:
http://www.microracing.no/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=2
Lupaavalta näyttää. Jos sitä itsekkin sais sunnuntaina vähän tuntumaa tohon autoon kun pääsee ekan kerran radalle.
-
Niin ja Norjasta huhuiltiin, että olivat saaneet Hyper 12 koneesta parhaan laulun 110-120 asteella.
-
No, sunnuntainahan se sitten näkee mihin ratinveivailutaidot riittävät.
-
Jeppe ja minä oltiin ajelemassa. Autot pelaa hyvin ja näyttäis Jeppen Hyper kone olevan ainakin varma.
Mulla oli tuo 30000 takadiffissä joka tuntui meidän no grip radalla vähän liian jäykältä. Perä irtosi hieman turhan helposti. Kokeilen seuraavaksi 20000. Keula tuntui hyvältä ja auto kääntyi sopivasti ja oli helppo ajaa.
-
Juu tosiaan oltiin vähän testaas, nyt on polttisturistilla noin 1L takana ja se saa riittää reeniksi kisoja varten, tulee meinaan noi rengaskulut "kohtuuttomiksi" tuolla TUAn katuradalla (kts.kuva). Muuten meni mainiosti mutta joku pässi oli jättänyt minun autosta servojohdon huonosti sitomatta ja asvaltti raapi se poikki. Siinä oli kiva sitten juosta auton perässä kun se ujelsi täysillä pitkin lepikkoa. Saldo oli takahihna ja takahihnapyörä.
Takarenkaat litran ajelun jälkeen ... niin ja ei ole mitään susirenkaita vaan ihan oikeat GRP:n kummit... (uusi vieressä vertailuksi)
(http://koti.mbnet.fi/hvoltage/RC10/renkaat%20002.jpg)
-
Kuusankoski setup:
Diffit:
Keula: 30000
Perä: 30000
Iskarit: 40 wt öljy, 3 x 1mm reiät, vakiojouset
Edessä 40 shore HoBao Devil renkaat. Takana 35 shore HoBao Devil renkaat (laiskan miehen takapidon lisäys).
Nyt siis ajokokemusta litran verran autolla ja tuo setup toimi ainakin hyvin. Auto toimii muutenkin. Hvoltagen Hyper 12 pannu myös alkoi laulaa yhä paremmin, eikä sammunut kertaakaan. Ruvaan huomenna kiinni Hyper 12 koneen autooni.
-
Niin ja sitten ne peijoonit halus että ostetaan EFRA pakoputket. Maksoi 75 euroa. Noh ajoin 2 kierrosta ja venäläinen tuli kylkeen ja putki niin kasassa että ei voinut käyttää :-)
-
Jokos ootte saannut pakoputket oiottua vai menikö kiukuspäissään roskikseen:)
-
Niin ja sitten ne peijoonit halus että ostetaan EFRA pakoputket. Maksoi 75 euroa. Noh ajoin 2 kierrosta ja venäläinen tuli kylkeen ja putki niin kasassa että ei voinut käyttää :-)
Taitaa kröhöm ... lievästi sanottuna vit*ttaa... :?
Saitko mitään korvauksia?
-
Jokos ootte saannut pakoputket oiottua vai menikö kiukuspäissään roskikseen:)
En ole vielä putkea oikonut mutta uskoisin sen jotenkin onnistuvan. Kohtalotoverin putki on kyllä huomattavasti huonommassa hapessa. :(
Laitan kuvia ehtoolla...
-
Oiotaan kun ehditään.
-
Kuvaa pukkaa...
Jeppen Gepsu
(http://www.rc-racing.info/Jeppe/RC10/jeppenGPX.jpg)
Nikon Gepsu
(http://www.rc-racing.info/Jeppe/RC10/nikonGPX.jpg)
Venäläisten näkemys pillistä -> (Ohjauspala on mallia "Jeppe ajo ratareunukseen" ;) )
(http://www.rc-racing.info/Jeppe/RC10/murrur.jpg)
-
Kyllä tosta pillistä ihan hyvä vielä tulee:)
-
Toi on kauniimpi kuvakulma.
-
Tuli muuten mieleeni että aiemmin tässä viestiketjussa esiin tullut harppileukkurikin tuli hommattua...
(http://www.rc-racing.info/Jeppe/RC10/leikkuri.jpg)
-
HoBao:lla on aika paljon uutta palikka GPX4:ään. Ehdotin myös jokin aika sitten spoolia. Sellainen kuulemma tehdään.
-
Onko kuinka monta gepsua tulossa PM:iin?
Niko, minkälaisella setupilla/renkailla/korilla olette ajaneet?
-
Mulla ja Nikolla on Gepsu ja ollaan tulossa pärräämään, muista en tiedä.
Nikolla taitaa olla PF:n Mazda 6 ja mulla joko HPI Startus Aero 2 tai PF Mazda 6 jos jaksan maalata.
Diffit ja iskarit tärkeimmät, Nikon setuppi on tossa ylempänä. Itselläni on "jotain", diffit muistan, 20k sekä 10k, hitaassa kääntyy hyvin, veto päälle ei niin hyvin joten tattarille laitan jäykempää 30k, 20k? Kuusankosken kisoissa kärsin takapään pumputtamisesta, liekö liian jäykkä takapää. Täytyy vielä auto heittää setuppi telineeseen ja katsoa kulmat kohilleen.
Tarkoitus tässä kuluvan viikon aikana käydä ottamassa yksi testipäivä, mitä ilmeisimmin keskiviikko.
Hyper .12 koneen otan vielä auki ja katson josko siellä olis jotain kiillotettavaa ;) Mutta ilman odotuksia tässä ollaan menossa ihan hauskanpitoon. :D
-
Jose ajaa ehkä. Katsotaan jos ehtii.
-
Jees, eli tällaista!
Tänään käytiin radalla ottamassa ensi tuntumaa hobaoon ja lrp:n Z.12R koneeseen.
Kone kyllä vinkuu niin tiuhaan niin tiuhaan!
Kytkintä saatiin jo hieman säädettyä -> parempi.
Kakkosta ei ota vielä silmään -> säätöä.
Gepsu rupes taittumaan tattiksella Viljamin ohjastama heti paremmin, kun mekaanikot huomas "hupsis, meillähän on taka-auraus 0".
Torstaina mennään uudestaan, uudella setupilla.
Nyt oli diffisetuppina; edessä oneway ja takana diffi joillakin vakioöljyillä.
Torstaina kunnon litkuilla!
-
Kaivoin 15 vuotta vanhan kynäruiskun ja kokeilin josko sillä osais jotain vielä töherrellä, sopiva uhri löytyi Tattarin PM pläjäystä varten hankkitusta Mazda 6 korista ;)
(http://www.rc-racing.info/Jeppe/RC10/GPX4M61.jpg)
(http://www.rc-racing.info/Jeppe/RC10/GPX4M62.jpg)
(http://www.rc-racing.info/Jeppe/RC10/GPX4M63.jpg)
Että tällä tavalla...
-
Komiaa katsottavaa!
-
TÖHERRELLÄ?? :shock: Toihan on todella upea kori/maalaus!!
-
Kiitos! Kiitos! Taitaa sitten jotenkin sujua :) Täytyy ostaa lisää koreja ni voi taas harrastella/maalailla ;)
-
Kiitos! Kiitos! Taitaa sitten jotenkin sujua :) Täytyy ostaa lisää koreja ni voi taas harrastella/maalailla ;)
Jep ei voi sanoa muuta kuin WAU! :D
Vois olla kiva ehkä seuraavaksi autoksi tuo hobaon polttis touringi.
(sori offi)
Mikä olisi halvin kompura+kynäruisku yhdistelmä jolla maalaa hyvin rc korit?
Ostin amerikasta btw. Rc korien maalaus "kirja/paksu-lehti" jossa kerrotaan kaikki. Vastatkaa mieluiten yv:nä! (sori off topicci!!!)
-
Ihan kivan näköinen peli tuo H mitä nyt sitä ihmettelin tänään kilpailuissa, saakeli poltin tänään neljä sormea vesi rakkuloille kun ryntäsin sammuttamaan nikon autoa joka jäi huutamaan miljoonaa tattarisuon suoran päähän. :mrgreen: :mrgreen: No huomenna katsomaan finaaleita.
-
Siirretty Hobao.fi-foorumiin
-
mites tuolla http://www.hobao.fi/forum/viewforum.php?f=4
-
Tuli hankittua tällainen GPX4 Pro auto ja tarviisin autoon vetarit, osaisko joku sanoa käykö tähän Xray T1 tai Pureten Alpha III auton vetarit ? Entä saako noita vetareita suomesta kun Hobaon sivuilla ei näkynyt ?
Vanha aihe nostettiin mutta ei viitsinyt uuttakaan samanlaista tehä.
JH
-
Ainakaan Xray vetarit ei käy ja tuskin Pureteninkaan. Osanumerolla voit tiedustella ko osia multa maililla tai puhelimella. Muilla ei ko auton osia ole.
-
22023 on osanumero tuolla Hobao.com.tw laitoin sulle tekstaria.
JH
-
Millainen akkupaketti tuohon GBX4.een vastarille? Tuntuu olevan aika ahdasta jos meinaa kasata 6v paketin, vai onko käytännössä huomattavaa nopeuseroa servoissa 4.8v.n kanssa, servoina futaban s3050 digi, vastari futaban r603fs 2.4ghz.
Mites muuten servojen johtoja voipi lyhentää, pätkä välistä poisko ja tinaamalla?
kiitokset vastanneille.
-
GPX4 Pro autoon on tarkoitettu 5 rivissä 6 voltin akkupaketti. Menee suoraan paikalle ilman suurempia kikkailuja. Suosittelen käyttämään 6 v akkua.
-
Kumpaa kannattaa käyttää edessä, diffiä vai sitä yks´suunta laakeria, eikös pro mallissa ole justiinsa tuo jälkimmäinen?
Aika hankala vaihtaa hihnat, purkauttaa koko auton :shocked:
-
sitä kannataa käyttää millä tykkää ajaa.diffillä helpompi ajaa mut vapaanavalla pääsee kovempaa mutkat jos pysyy hanskassa :p
-
Joo tuo on kova auto pidätellä jo Hyper 12 koneella. Itellä oli toi ja pieneen mutkaan kun kakkonen vaihtui niin sladia oli luvassa.
-
..
-
Autolla en ole ajanut vielä metriäkään :cry:.
Laitan tuon diffin eteen ja keväällähän se sitten nähdään miten auto eteenpäin menee :mrgreen:.
Kiitokset!
-
Mulla oli just tuo auto mikä noissa yläkuvissa on. Moottori oli jumissa kun sain sen mutta kaverini jolla 20v kokemus rc puolella ja muutenkin kuin pelle peloton otti auton lainaan ja jopa pesi ultraäänipesurilla koneen joka siellä ammeessa osina lillui. Oli siis kun uusi kone kun loisti niin. Puristuksiakin siinä vielä oli. 2 vaihdetta ei kunnossa kerennyt laittaa silmään tuossa suoralla mutta mulla oli sliksit ja suora ei mikään kauheen pitkä ollut mutta vauhtia en tod olisi enempää kaivannut enkä kiihtyvyyttä vaikka 1/18 puolella suosikki on 8000kv Mamba. Mutta jos haluat enemmän forcea niin tuolla myyntipuolella on myynnissä 18 kokoluokan O.S motti joka vasta sisäänajettu ja tunnen kaverin luotettavaksi, 100€ motin hinta ja varmaan kuukaus ikää :shocked:
-
kyllä se pitää 1/10 turistissa olla 2,11cc kone.kunnon "kisapannu" kiertää enemmän ja tehot suunnilleen samat kuin 3,0cc.
-
No, mulla taitaa olla sun vanha auto, koppa on ainakin sama kun noissa yläpuolen kuvissa
(toi puna-valkoinen missä kissa tuulilasissa) :smiley:.
Kyllä mä luulen että toi 2,11cc riittää, mikäli on toimiva.
-
Tinox:lle meni mun entinen auto.
-
Sittenhän se on sama auto :wink:
-
Joo. Hyvin liikkuu toi, ja isompaa konetta jos ei liiku tarpeeks mutta mulle liikkui ainakin liikaa. Kaveri epäili että lähes 100km/h menee mutta ite veikkaan 80km/h korvilla.
-
onko mitenkään mahdollista saada tuohon mahtumaan traxxasin trx pro 1.5? Kun sen saisi hiukan halvemmalla kuin kisakoneen enkä aio ajaa kisaa. :undecided:
-
Se on vetonarukone? ..hihnavetoisiin ei yleensä vetonarukoneet sovi, eikä muistaakseni tuohonkaan(kaverilla oli tuollainen joskus), koneessa pitää olla suljettu pääty, eli laatikolla käyntiin.
Jos tuohon kävisi vetonarukone niin border:ssa olisi hyper12 kone 65e, joka taitaa olla orkkis kone RTR gpx4:ssä mutta siinä menee hihna eteen toisella puolella.
Mutta tuo auto vaatii siis koneen jossa on "suljettu päätylevy" ilman mitään vetonaru tms. hässäköitä.
-
onko mitenkään mahdollista saada tuohon mahtumaan traxxasin trx pro 1.5? Kun sen saisi hiukan halvemmalla kuin kisakoneen enkä aio ajaa kisaa. :undecided:
Veikkaan että olet ostanut jotain mihin sinulla ei ole mitään tietoa mikä on homman nimi.
Onko sinulla aikaisempaa kokemusta tuosta löpökoneesta/autosta.
Olisit sen sharkin tai stampeden ostanut.
Jerzi
-
Mikäli auto on RTR versio, niin vetonarullinen kone sopii. Pro versioon sopii ainoastaan kone ilman vetostarttia.
-
PRO autohan mulla on mutta en konetta ole vielä ostanut
-
olen varmaankin ostamassa novarossin plus 12 turbo konetta tuohon gpx4 autoon niin käsitykseni mukaan sen pitäisi mahtua niin minkä merkkinen ja mallinen starttiboxi pitäisi olla, kun ei startti boxeista ole kokemusta koska autoina traxxasin revo 2.5r ja slash, mieluiten linkkiä kauppaan :wink: