Ovat taas ainakin Vantaan tullipostissa vähentäneet väkeä. Keskiviikkona oli aika tavalla jonoa klo 15 jälkeen ja kehoittivat useampaan kertaan tekemään tullauksen netissä, niin ei tarvitse jonottaa. Ainakin puolet jonottajista oli ilman mitään laskua/kuittia ja vetivät vesiperän eli tavara jäi edelleen tulliin.
Suuntaus on selvä, eli nyt luodaan tahallaan sitä jonoa, että saataisiin ihmiset tekemään tullaus netissä. Kun jono sitten vähenee, voidaan asiakaspalvelusta tinkiä lisää, kunnes kaikki kuluttajien palvelu voidaan siirtää nettiin.
Sitä vaan siinä odotellessa ihmettelin, että mitenkähän nuo nettitullaukset menee sinnepäinkään oikein, kun fyysisestikin asioidessa tuntuu olevan kovasti vaikeuksia noissa. Omat rc-tavaran tullaukset meni ihan kohdalleen, mitä nyt tullinimikkeiden numerot olivat muuttuneet helmikuussa ja vanhat numerosarjat eivät olleetkaan oikein ja niitä piti hetki kaivella. Edelläni asioi korealainen nuori mies ja niinkin yksinkertainen asia kuin valuuttakurssi oli tullivirkailijalle liian vaikea asia. Muutenkin homma oli lähinnä huvittava, kun asiakkaalla oli kyllä kaikki laskut/kuitit mukanaan ja niissä vaaditut summat, mutta paperit kaikki koreaksi. Siinä loppui kielitaito niin tullilta kuin kaikilta vuoroaan odottaneiltakin. Mitenkähän sekin tapaus olisi netissä hoitunut ja kuinka kauan homman hoitamiseen olisikaan mennyt.