RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Lennokkimies - 14.01.09 - klo: 18.30

Otsikko: Virtakytkin
Kirjoitti: Lennokkimies - 14.01.09 - klo: 18.30
Oon kuullut juttua, että ei kannata laittaa virtakytkintä polttis autoon, koska se kerää pölyä ajan mittaan ja lakkaa toimimasta yms yms...Mulla on buggy ja ajelen melko pölyisellä kovalla radalla. Joten kannattaako laittaa virtakytkin autoon?
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Olbe - 14.01.09 - klo: 19.02
Ei
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: jaakkooh - 14.01.09 - klo: 19.20
Itsellä on mennyt Cen:istä ja Schumacher autosta virtakytkin huonoon kuntoon (useampi) lian ja veden takia.Lopulta molemmissa se alkoi mennä pois päältä itsestään pienen hypyn vaikutuksesta.Cenissä lähinnä siksi kun katkaisija oli pohjassa.Kytkimen siirtäminen suojaisampaan paikkaan auttoi.Molemmissa oli semmoinen pieni liukukatkaisija,jotka vaihdoin paremmiksi.Taisivat olla maanantai versioita ne liukukatkaisijat.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: JUkka-san - 14.01.09 - klo: 19.38
Virtakytkimet taitavat olla paholaisen keksintöjä...

Polttiksessa mitä vähemmän on sähköliitoksia, sitä vähemmän on myös ongelmia. Helpoin tapa on kytkeä akku suoraan vastariin tai jos haluaa johdon vastariboksin ulkopuolelle niin välijohto vastarista boksin ulkopuolelle esim velcroon kiinni ja vastarin johto siihen kiinni. Näin virran saa pois ja päälle melko helposti.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: YLI-G - 14.01.09 - klo: 19.40
jätä suosiolla katkaisimet pois,laitat vaan laadukkaan liittimen akun ja vastarin välille.
toinen mikä kannattaa unohtaa on patterikotelo.
jos on kiteellinen radio niin kiteen varmistat vielä jollain vastariin kiinni,ettei irtoa hypyissä.
noilla saat jo paljon häiriöitä pois.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: apt93 - 14.01.09 - klo: 20.37
Mitä haittaa patterikotelosta on?
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: JUkka-san - 14.01.09 - klo: 20.55
Tärinä irrottaa patterin kotelosta hetkittäin ja tämä aiheuttaa "mystisiä" häiriöitä radiolaitteisiin. Patterikotelossa kun on kahdeksan ylimääräistä jousivoimalla kiinni pysyvää liitosta. 
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Revenge - 14.01.09 - klo: 21.04
Eikös patteri-/vastarikotelo ole juuri hyödyllinen. Esim. estämään pölyn, veden ja muun lian pääsyn vastariin?
(siis jos se on tiivis) Ja patterit vaihtaisin akkuun.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Sami L - 14.01.09 - klo: 21.06
Kyse on patterikotelosta, siis siitä muovisesta kilkkeestä mihin 4 patteria tulee kiinni ja siitä johdot vastariin, ei siitä autoon kuuluvasta boxista mihin rojut menee sisälle. Sehän on tottakai hyvä.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Revenge - 14.01.09 - klo: 21.31
Aattelinki vähä ku tuntu niin tyhmälle.
Mun mielest muutenki patterit saa heittää pellolle, akku sen olla pitää.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Äpärä - 28.04.09 - klo: 18.14
Eli mites saan poistettua virtakytkimen? Onnistuisko näin:
Klikkaa isommaks
(http://www.aijaa.com/img/t/00607/4110365.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=4110365.jpg)
Jos kuva ei näy niin: http://www.aijaa.com/v.php?i=4110302.jpg (http://www.aijaa.com/v.php?i=4110302.jpg)
Ja vähän selityksiä: Jos katkaisisin akkukotelosta menevän johdon siitä liittimen jälkeen ja kolvaisin sen sitten virtakytkimestä lähtevän johdon kanssa yhteen? Vai kannattaako ostaa joku jatkojohto tms? Mistä saisi?

Sattui muuten pieni mielenhäiriö kuvaa tehdessä, vastariin menevässä johdossa ei siis ole liitintä.

RC-Garagesta löysin jotain: http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&products_id=585 (http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&products_id=585) Auton sähköt ovat Perfexit eli Kössin orkkikset.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Revenge - 28.04.09 - klo: 19.30
Osta joku adapteri? Itellä oli kyllä yhteensopivat päädyt vastarissa ja akussa kun tuon virtakytkimen poistin.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Ile__ - 28.04.09 - klo: 19.35
Tuommoset jtkojohdot akun ja vastarin väliin. kahden jatkojohdon liitoskohta vastarikotelon ulkopuolelle josta voit sitten katkaista virrat irroittamalla liittimet toisistaan. Siitä liittimestä pystyy sitten myös lataamaan vastarin akun koteloa avaamatta.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: *HOKE* - 28.04.09 - klo: 22.03
Ei tarvitse kuin yhden jatkojohdon.
Eli jatkojohto vastarista kotelon ulkopuolelle.
Akun johto kotelon ulkopuolelle.

Tätä on käytetty kisapuolella iät ja ajat.
Ei mitään katkaisijoita eikä muitakaan ihmeellisempiä patentteja.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Äpärä - 28.04.09 - klo: 22.09
E: Joo eiköhän tehdä niin, että minä ostan suoraan vastarin akun... Ei tarvi pelleillä ja taas yksi häiriömahdollisuus poissa.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: YLI-G - 28.04.09 - klo: 22.26
otat vaan sen virtakytkimen pois välistä,ja juotat johdot yhteen.
kaikki ylimääräiset jatkojohdot ja liittimet on turhia.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Äpärä - 28.04.09 - klo: 22.29
otat vaan sen virtakytkimen pois välistä,ja juotat johdot yhteen.
kaikki ylimääräiset jatkojohdot ja liittimet on turhia.
Näinpä teen akkuja odotellessa. Ei varmaan muuta muistettavaa kuin, että laitan mustan mustaan ja punasen punaseen yms?
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Antti M - 29.04.09 - klo: 07.58
jätä suosiolla katkaisimet pois,laitat vaan laadukkaan liittimen akun ja vastarin välille.
toinen mikä kannattaa unohtaa on patterikotelo.
jos on kiteellinen radio niin kiteen varmistat vielä jollain vastariin kiinni,ettei irtoa hypyissä.
noilla saat jo paljon häiriöitä pois.

Jep, käytin ennen ladattavia paristoja ja patterikoteloo niin aina välil pätkäskun meni paristot jotenki huonosti,
nyt olen ajellu akulla ja ei ole ollut mitää ongelmaa.


-Antti
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: *HOKE* - 29.04.09 - klo: 08.55
otat vaan sen virtakytkimen pois välistä,ja juotat johdot yhteen.
kaikki ylimääräiset jatkojohdot ja liittimet on turhia.

Ai... Eli kaikki polttiskrossia kilpaa ajavat kuskit käyttävät turhia piuhoja jne???

Pitäähän autosta pystyä kytkemään virrat päälle ja pois.
Ja vieläpä avaamatta turhaan vastarikoteloa.

Tämä homma onnistuu nimenomaan yhdellä jatkojohdolla joka on vedetty hieman kotelosta ulos, kuin myös akun johto.

Siitä kytket virrat päälle ja pois, sekä lataa vastariakun.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Charisma - 29.04.09 - klo: 11.00
Tämä homma onnistuu nimenomaan yhdellä jatkojohdolla joka on vedetty hieman kotelosta ulos, kuin myös akun johto.

Tässä avainasana on "hieman". Kävi niin että jätin johdon liian pitkäksi ja pääsi kopan takaa sen verran ulos ja otti johonkin oksaan kiinni pienen ulokona  käymisen jälkeen. Liitin irtosi auto päätti karata päin puuta kaasu täysillä. Ei auttanut Fail Safe kun johto irtosi.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Äpärä - 29.04.09 - klo: 16.40
Mistäs sitä jatkojohtoa sais tollaseen punaseen liittimeen (http://sabe.fi/hobby/images/product/B2000.jpg (http://sabe.fi/hobby/images/product/B2000.jpg))? Kaikissa jatkojohdoissa näyttäs olevan tuollanen musta liitin, johon menee esim kaasuservon liitin... Akkua pitäis saada, mutta nyt on rahatilanne suht. tiukilla eikä massit riitä. Kaippa sekin jotain jo auttaa jos patterikotelon ympäri vetäsee teipin niin kireelle kun saa? Voinhan mä sen nyt väliaikasesti kolvata kun ei vielä akkua ole?
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: YLI-G - 29.04.09 - klo: 22.54
otat vaan sen virtakytkimen pois välistä,ja juotat johdot yhteen.
kaikki ylimääräiset jatkojohdot ja liittimet on turhia.

Ai... Eli kaikki polttiskrossia kilpaa ajavat kuskit käyttävät turhia piuhoja jne???

Pitäähän autosta pystyä kytkemään virrat päälle ja pois.
Ja vieläpä avaamatta turhaan vastarikoteloa.

Tämä homma onnistuu nimenomaan yhdellä jatkojohdolla joka on vedetty hieman kotelosta ulos, kuin myös akun johto.


Siitä kytket virrat päälle ja pois, sekä lataa vastariakun.

YLIMÄÄRÄISET...ei tarvi ymmärtää tahalleen väärin,pakkohan siinä 1 liitos on olla....ja edelleenkään mulla ei ole kisatouhusta mitään käsitystä,mutta asia korjaantunee tampereella vapun jälkeen.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: *HOKE* - 30.04.09 - klo: 01.09
En ymmärtänyt tahalleen väärin.
Tekstistäsi sai helposti sen käsityksen että kaikki jatkojohdot ovat turhia...
Sanoithan "kaikki ylimääräiset jatkojohdot ja liittimet on turhia"...

No mutta hyvä että puhuttiin samasta asiasta, eli yksi jatkojohto on riittävä ja tarpeellinen.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Äpärä - 05.05.09 - klo: 16.45
Mähän voisin tehdä myös niin, että ostan uuden patterikotelon, jossa on samanlainen liitin, kuin servoissa ja mahdollisesti jatkojohto vielä väliin?
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: *HOKE* - 07.05.09 - klo: 11.47
Patterikotelon heität mäkeen heti ensinmäisenä.

Se on kaikkien sähköjen pätkimisen alku ja juuri polttis autoissa.

Polttis värisee kokoajan rajusti ja siis kaikki tuollaiset kontaktit mitä patterikotelossa on, aiheuttaa enemmän tai vähemmän pätkimistä.
Pieni tärähdys ja patteri on kotelossa huonosti jne ja auto jatkaa matkaa kaasu pohjassa.

Kakaisijakin on jopa turvallisempi kuin patterikotelo.

Tarkoitushan on minimoida mahdolliset katkos paikat... Patterikotelo vain maksimoi ongelmakohteet.
Hommaa siis suoraan vastariakku joita saa noin kympillä.
Siihen lisäksi yksi jatkojohto jolla hoidat tuon virran kytkemisen päälle/pois.

Maksaa itsensä takaisin ensinmäisen tankin aikana.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Äpärä - 12.05.09 - klo: 18.09
Mihin tollanen vastarin akku on tarkoitus tunkea? Enpä usko, että esim. hump-mallinen menee patteripidikkeen kokoiseen boksiin?
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: jucca - 12.05.09 - klo: 19.12
Kyllä sen pitäisi mahtua. En kylläkään tiedä, kuinka paljon eroja eri valmistajien koteloissa on. Jos et ole varma mahtuuko, mittaa patterikotelo ja kysy myyjältä akun mitat.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Juuso_St - 08.06.09 - klo: 20.55
itellä on patterikotelo ja siihen ladattavat patterit EI MITÄÄN HÄIRIÖTÄ ja vielä katkasia!
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: YLI-G - 08.06.09 - klo: 22.08
itellä on patterikotelo ja siihen ladattavat patterit EI MITÄÄN HÄIRIÖTÄ ja vielä katkasia!

no sulla on tuuria...
kerro sitten kun oot ajanu parikymmentä gallonaa tolla setupilla,että oliko häiriöitä :grin:
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Juuso_St - 08.06.09 - klo: 22.36
Sen teen :grin:
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: bantex - 12.06.09 - klo: 17.01
Itse olen pärjännyt patterikotelolla eikä ole ollut mitään vikaa tämän hetkisessä autossa. Mutta kun kohta puoli on uusi auto tulossa niin kylllä sitten taitaa patterikotelo ja virtakytkin lentää mäkeen. Nyt on ollut vain tuuria kun mitään ei ole tapahtunut paitsi että kerran taisi tulla jokin pieni häiriö kun ei vastannut ohjaukseen ja kaasuun vaan lähti itekseen ajamaan mutta vain vähän matkaa.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: HasaP - 08.07.09 - klo: 20.14
Itsellä on käytössä se vakio vastarin jatkojohto. Olisiko tilalle jotain parempaa? Deans? Tuossa vaan on välillä tupannut olemaan katkomista virroissa. Johtuen juurikin humppiakun liittimistä.

Tänään auto sitten karkasi hanat auki katolleen ja kiersi koneen hengiltä. En kerenny ajoissa autolle, niin kanki napsahti.

Voi kyllä olla, että ikää oli jo liittimillä riittävästi. Akun puoli ois pitäny katkoa ja juottaa uus. Laiskuuttani en vaihtanu ku jatkon ja nyt sitten kärsin sen rangaistuksen...
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: *HOKE* - 08.07.09 - klo: 20.22
Tuossa olis pelastanu se yksinkertaisin ja ehkä eniten krossissa käytetty feilseiffi...
Eli kuminauha kaasarin kurkun ja luistin linkkimollukan ympäri.
Sellainen että jaksaa sopivasti vetää kaasun pois päältä jos virrat katoaa.

Ja tietenkin kannattaa pitää ne liittimet kunnossa.
On halpaa ostaa parin euron jatkojohtoja jne verrattuna uuden moottorin hankintaan.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: HasaP - 08.07.09 - klo: 20.35
Tuossa olis pelastanu se yksinkertaisin ja ehkä eniten krossissa käytetty feilseiffi...
Eli kuminauha kaasarin kurkun ja luistin linkkimollukan ympäri.
Sellainen että jaksaa sopivasti vetää kaasun pois päältä jos virrat katoaa.

Ja tietenkin kannattaa pitää ne liittimet kunnossa.
On halpaa ostaa parin euron jatkojohtoja jne verrattuna uuden moottorin hankintaan.

On mulla semmoinen jousi, mutta se ei jaksa vetää servoa. Auttaa vain jos linkistö esimerkiksi laukeaa. Noi halpis servot on niin jäykkiä lähtee liikkeelle, että hankala saada toimimaan mekaanista failsafea. Ei sitten jaksa se servo kääntää kaasua, kun on riittävän timmi jousi. Tai ainakin kuormittaa servoa aika rajusti.

Toi toimii kyllä hyvin jossain futaba S9451 tms. servossa. Ne on niin herkkiä liikkuu ja ruuti riittää jousen vetämiseen helposti.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Akimoff - 09.07.09 - klo: 10.10
Mulla tulee suoraan vastarin akulta piuha vastariin josta
irrottelen piuhan aina ajon jälkeen, onko tämä huono konsti...
löystyykö vastarin liitos ajanoloon ?
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: HVoltage - 09.07.09 - klo: 10.23
Mulla tulee suoraan vastarin akulta piuha vastariin josta
irrottelen piuhan aina ajon jälkeen, onko tämä huono konsti...
löystyykö vastarin liitos ajanoloon ?

Parempi olisi käyttää välijohtoa, jolloin juuri tuo vastarin liitin pääsee vähemmällä. Välijohto on kuitenkin halvempi vaihtaa...
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: vilzuh - 11.07.09 - klo: 15.54
mulla just eile karkas tommotti elikäs siinä oli virtakytkin ( :roll:) ja se meni pois
päältä ja sitte DST törmäs auton (1:1) renkaasee.
nyt sain juuri asennettua uuden mikälie osa missä rengas on kiinni.
niin ja vääntys siinä samalla myös vetoakseli.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Äpärä - 12.07.09 - klo: 21.22
mulla just eile karkas tommotti elikäs siinä oli virtakytkin ( :roll:) ja se meni pois
päältä ja sitte DST törmäs auton (1:1) renkaasee.
nyt sain juuri asennettua uuden mikälie osa missä rengas on kiinni.
niin ja vääntys siinä samalla myös vetoakseli.


Ittekkin olen tapellut samanmallisen kössön virtakytkimen ja radioiden kanssa, auto karkaili aina, millon seinään millon ojaan. Ostin Robbelta neljä kennoisen vastarin akun ja kaikki ongelmat on poissa. Kannattaa ostaa se vastarin akku, maksaa ittensä takasin aika nopeasti.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Antti M - 12.07.09 - klo: 21.50
mulla just eile karkas tommotti elikäs siinä oli virtakytkin ( :roll:) ja se meni pois
päältä ja sitte DST törmäs auton (1:1) renkaasee.
nyt sain juuri asennettua uuden mikälie osa missä rengas on kiinni.
niin ja vääntys siinä samalla myös vetoakseli.


Ittekkin olen tapellut samanmallisen kössön virtakytkimen ja radioiden kanssa, auto karkaili aina, millon seinään millon ojaan. Ostin Robbelta neljä kennoisen vastarin akun ja kaikki ongelmat on poissa. Kannattaa ostaa se vastarin akku, maksaa ittensä takasin aika nopeasti.

Sen kaveriks elektronisen failsafen ja vielä varmuudenvuoks kummarifailsafen. :wink:

-Antti
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: rcaa - 12.07.09 - klo: 23.07
jousi / kummari failsafen laittelet ja kytkin kokonaan pois... liittimet yhteen ja menoksi kaikista pätevin...
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Äpärä - 12.07.09 - klo: 23.38
jousi / kummari failsafen laittelet ja kytkin kokonaan pois... liittimet yhteen ja menoksi kaikista pätevin...
Aika vahva gumminauha saa olla, että jaksaa mun servoa vääntää! Olishan kuminauha ollu halvempi ja varmempi failsafe, mutta ei olis servo jaksanu varmaan enää liikkua kun olis lyöny tarpeeks tiukan kuminauhan...
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: newbiejack - 30.10.09 - klo: 17.42
Mullakin on patterikotelo ja katkaisija eikä mitää häiriötä :angel:. ja musta se patterikotelo on ihan kiva vimpskutin  :mrgreen:
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Maxximo - 30.10.09 - klo: 20.00
Ite tilasin tollasen lipoakun vastarille: http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9165&Product_Name=Turnigy_1300mAh_2S_20C_Lipo_Pack

Ei hajuakaan onko sopiva mutta luulen et potkua riittää toviksi.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: TheArska - 30.10.09 - klo: 20.24
Regulaattori sitten lipon ja vastarin väliin, ellei ole servot jotka kestää tuota 7.4volttia...

Ja patterikotelosta en sano mitään...haulla löytää jos haluaa aiheesta lukea.  :roll:
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Maxximo - 30.10.09 - klo: 20.41
Joo, regu on tulon päällä samassa tilauksessa. Mitenköhän kauan tolla ajelee? Onko tollaset liittimet käypiä? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14997 Olis noita pussillinen...
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Penkku-99 - 23.03.11 - klo: 14.37
Jos nyt haluaa käyttää patterikoteloa niin ite laitan teippiä pattereiden ympärille! Ei pätki yhtään :tongue:
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: P.R - 23.03.11 - klo: 17.37
Jos nyt haluaa käyttää patterikoteloa niin ite laitan teippiä pattereiden ympärille! Ei pätki yhtään :tongue:

Mitenkä  se teippi estää sen pätkimisen?ihan mielenkiinnosta..  :azn:
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Penkku-99 - 23.03.11 - klo: 21.24
Jos nyt haluaa käyttää patterikoteloa niin ite laitan teippiä pattereiden ympärille! Ei pätki yhtään :tongue:

Mitenkä  se teippi estää sen pätkimisen?ihan mielenkiinnosta..  :azn:
Se estää sen siten, että kun pattereiden ympärille laittaa teippiä, niin ne ei pääse liikkumaan niin paljon!
Toki vähän, mutta se ei häiritse yhtään radioita!
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Kakkutukka - 23.03.11 - klo: 21.35
Ai että sinä et nyt ymmärrä.... Patterit ei lähde mitenkään irti kotelostaan siellä suojastansa. Siinä on neljä jousta ja liitin, vastariakun kanssa yksi liitin. Yksi jousi pettää patterikotelossa -> se on virrat pois. Mutta, kun osia on neljä vähemmän, niin riski minimoituu. Ei se jesari auta aina joka asiassa.

Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: PMi - 23.03.11 - klo: 21.48
Minullakin oli kerran patterikotelo ja siellä akut. Patterikotelo oli vielä sellaista ruuvattavaa mallia ja umpinainen, kunnes kerran keräilin romuja maastosta ja paras pienoishärvelini pillan päreinä! Meinas harmittaa, mutta harrastuksestani pitäen, hommasin seuraaviin laiteisiini juotetut akkupatterit eikä sen jälkeen ole ollut ongelmia. Kerta riitti, kantapään kautta ja kallisti.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: P.R - 23.03.11 - klo: 21.58
Onhan tuota teippihommaa joskus kokeiltu,mut ei tuonu onnea eikä autuutta.
Patterit/akut pysyy kotelossaan,mutta liitospintoihin pääsee p****a väliin ihan samanlailla.
ja tosiaan..ne patterikotelon jousiviritykset ei menesty tärinässä.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: *HOKE* - 23.03.11 - klo: 22.05
Jos nyt haluaa käyttää patterikoteloa niin ite laitan teippiä pattereiden ympärille! Ei pätki yhtään :tongue:

Kuuluisat viimeiset sanat.

Kuinkahan moni harrastuksensa alkutaipaleella oleva on tätä kokeillut ja joutunut yllättymään karanneen auton merkeissä.
Olen monia nähnyt ja jopa itsekin onnistunut saman tekemään...
Oli niin kova hinku päästä kokeilemaan päivää ennenkuin vastariakkuja saapui.

Patterikotelo pahin kirosana... katkaisija toisiksi pahin.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: Hount - 24.03.11 - klo: 09.45
Jos nyt haluaa käyttää patterikoteloa niin ite laitan teippiä pattereiden ympärille! Ei pätki yhtään :tongue:

Tämähän on todella huono neuvo!
Nippuside sopivan löysälle jätettynä saattaisi nyt edes teoriassa hieman heikentää patterien irtoamista kotelosta kolaritilanteessa.

Joskus ihan harrastuksen alkuaikoina koetin tuota patterikotelon teippaamista. Lumipenkka oli kovempi kuin auton etupää.

Patterien lukitseminen pituussuunnassa kahden jousen väliin on tyhmin idea ikinä. Kolaritilanteessa patteri liukuu eteenpäin tai teippi hieman menee kasaan ja patteri ei pääse enää palautumaan "keskelle" molempien liitospintojen kosketukseen ja taas joutuu keräämään auton rippeet muovikassiin.

Vastariakku ja yksi jatkojohto, ei muuta!

 - Hount
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: slayer - 24.03.11 - klo: 16.34
Onko typeräkin idea juottaa  ladattavia paristoja sarjaa kuten vastarinakku  :embarrassed:
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: P.R - 24.03.11 - klo: 17.13
Onko typeräkin idea juottaa  ladattavia paristoja sarjaa kuten vastarinakku  :embarrassed:

Ei tietenkään ole,kunnolla juotettu paketti ajaa tottakai asiansa eikä kaikkea tarvii aina valmiina ostaa.
Otsikko: Vs: Virtakytkin
Kirjoitti: *HOKE* - 24.03.11 - klo: 17.38
Kunhan muistaa juottaa niitä 5kpl että saa sen tarvittavan jännitteen aikasiks.