En sinun älykkyyteesi viitannut lainkaan. Eli fiksummat osaavat ottaa infon irti, mitä on keskustelusta otettavissa. Eivätkä vaan tuomitse heti kättelyssä. Siis noin yleisesti, en puhu sinusta vaikka mielelläsi korostat läpi keskustelun omaa osaamistasi ja siinä ei tietenkään ole mitään vikaa - en ole myös missään kohdassa väittänyt sun olevan väärässä - tosin kannanottojasi on kyllä mun vaikea yrittää ajoittain ymmärtää solvauksen (=sun totuuksien) seasta.
Yläneulaan: Kyllä neuvoin että yläneula säädetään ensin, tokassa viestissäni. Sehän on lähtökohta pääsääntöisesti.
Sitä paitsi aiheena ei ollut koneen säätäminen (yleensä) vaan tyhjäkäynnin säätö.
Sun on vaikee ymmärtää, koska sinulla on nimenomaan se asenne että solvataan jne...
Ja taas puhutaan ristiin...
AIVAN!!!!
Kyseessä oli tyhjäkännin säätäminen.
Ja se tapahtuu TYHJÄKÄYNTIRUUVISTA... (IDLE SCREW)... ei siis air mixture screw, koska tämän ruuvin kääntäminen ei vaikuta yhtään mihinkään seokseen.
No mutta sinähän nimenomaan neuvot säätämään koneen seoksia jne.
Puhutaan kuinka kone on täysin hukassa niin näin se pitää sitten säätää.
No nyt sanot itsekin että aiheena ei ollut koneen säätäminen yleensä, vaan tyhjäkäynnin...
Kääntämällä tyhjäkäyntiruuvia, säädät edelleenkin vain tyhjäkäyntiä.
Säätämällä alaneulaa, säädät seosta... Ja jos kone on ollut pielessä niin pakko on säätää myös yläpäätä... ja kun sitä säädät niin jälleen kerran alapäätä, koska yläneula vaikuttaa alapäähän.
Lopeta nyt jo toi sotkeminen... Ei tartte alottelijoita ruveta alottelijoita sekottamaan.
Ja mitä tuohon fiksuuteen tulee niin voi jukolavita nyt sentään.
En puhunut itsestäni tippaakaan.
Jos luet ja ymmärrät lukemasi niin tajuat että tuo fiksuus heittosi meni pahasti syrjään...
KOSKA... tässähän neuvottiin alottelijaa joka ei tiedä edes mistä säädetään tyhjäkäynti... Hänen fiksuudestaan se ei ole kiinni...
Silti varsinkin aloittelijan on todella mahdoton ymmärtää miksi sinä käsket säätämään tyhjäkäyntiä alaneulasta ja käsket jättämään tyhjäkäyntiruuvin rauhaan... pistät jopa ruuvejen nimitykset uusiksi... ja vielä näiden ruuvejen toimintaperiaatteetkin menee uusiks...
Tyhjäkäyntiruuvi = ilmaseos ruuvi... EI OLE!!!! Se EI VAIKUTA SEOKSEEN... se vaikuttaa vain seoksen MÄÄRÄÄN, joka on säädetty ALANEULASTA.
Ja aina seoksiin koskemalla vaikutetaan todella isoon osaan koneen toimivuudesta.
Tyhjäkäynti vaikuttaa vain tyhjäkäyntiin... Ei koneen lämpötiloihin, ei koneen voiteluun...
Tuo mainitsemasi tapa toimii vain mikäli kone on totaalisen metsässä ja sille pitää hakea joku perus asia kohdalleen... kaasari siis noin millin auki tyhjäkäyntiruuvilla.
Jos taas kone on säädöissään, ei koneen tyhjäkäyntiä säädetä mistään muualta kuin tyhjäkäyntiruuvista...
Eli edelleen sinä neuvot säätämään konetta... Minä ja muutama muukin neuvoo säätämään sitä helvatan tyhjäkäyntiä mistä tässä puhe olikin.
Mitä tulee tuohon että tuon osaamistani esiin... Totta... olen hieman sitä tuonutkin esiin...
Vai pitäiskö mun ilmottaa että mä en näitä koneita osaa säätää, mut tehkää kuten neuvon.
Eikä ole ollut mitään provoakaan tuo...
Totuus kun vaan on se minkä on moni saanut jo vuosia nähdä.
Mun säätämät koneet toimii jos vaan ovat ehjiä.
Multa tullaan säätöapua pyytämään lähes joka kerta kun radalla tai kisoissa olen.
Minä kyllä osaan nämä koneet säätää... Minun koneeni eivät alapäästään läpätä ilman että jotain muuta on vialla.
Sinä sitävastoin olet ollut radalla ajamassa niin että vierestä kuuntelin kuinka kone läpätti niin että pahaa teki.
Sinä olet säätänyt Clubbahin koneen... ja täysin metsään.
Niin metsään että kun hän tosiaan tuli minun pakeilleni seuraavalla kerralla niin kyllä meinas olla tuskaa saada kone edes sinnepäin pikaisella säätämisellä, mutta aika hyvin se silti onnistu. Taisin jättää vaan tyhjäkäynnin turhan matalalle, kun en konetta ajotilanteessa säätänyt... Mutta tämä asia korjaantu heti ekassa lämmittelyssä... TYHJÄKÄYNTIRUUVIA kääntämällä.
Tämä EI ollut provo... EI egoilu eikä mikään muu kuin tosi tapahtuma.