Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1915064 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HotRod Devil

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #600 : 16.05.05 - klo: 09.04 »
Nyt on aivan hysteerinen turhautuminen päällä. Hommasin uuden motin Trinity Speedgems Extreme 15 lankaisena ja Robinsonin pinjoneita esim. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEX11&P=M

Nyt en saa pinjonia kiristettya moottorin akselille riittävän tiukalle. Aina lähtee irti parin metrin ajon jälkeen. Olen kokeillut muutamaa eri kuusikulmioavainta ja muutamaa pinjoneiden mukana tullutta kiristysruuvia, mutta ei pysy.

Onko mahdollista, että nuo kiristysruuvit vaativat jotain tuumakoon kuusikulmioavaimia, jolloin mulla siis nämä normaalit avaimet pyörivät tuossa ruuvissa, kun ovat väärän kokoisia? Tuntuu, että menee kireälle, mutta ei vaan pysy. Entä pitääkö laittaa jotain ruuvilukitetta?
E-MAXX | Losi XXX-S G+ | Losi Mini-T

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #601 : 16.05.05 - klo: 09.11 »
Pinioneita on tuumakoon ja millikoon pidätinruuveilla, varmista kumpia ne on, koska muuten et tule saamaan niitä pysymään kiinni ja mulkkaat vaan sen ruuvin kannan ja jos käytät ruuvilukitetta ,niin älä käytä kauhean voimakasta.

Poissa HotRod Devil

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #602 : 16.05.05 - klo: 09.30 »
OK, täytyy vielä tutkia ruuveja ja hommata jostain tuumakoon avaimet.
E-MAXX | Losi XXX-S G+ | Losi Mini-T

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #603 : 16.05.05 - klo: 16.36 »
Robinsonin pinjonit ja niiden mukana tulevat ruuvit ensi sijaisesti ovat tuuma kokoisia eli hanki 1/16" avain niin sillä pelaa. Ite ostin sellasen 80sentillä towerista juurikin :)

Poissa p.p92

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #604 : 16.05.05 - klo: 17.22 »
Ok. Auto on vielä täysin vakio joten ei pitäis johtua tosta liian isosta pinjonista. Mutta eikö akku kestä kauemmin jos kuluttaa akun loppuun ja lataa sen sitten? Vai olenko saanut jostain ihan väärän käsityksen? :?

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Traxxas Stampede
« Vastaus #605 : 16.05.05 - klo: 17.26 »
Akku kuuluu ajaa "sopivan" tyhjäksi, mutta ei niin tyhjäksi, että servo jää esim noin päälle tai auto etenee matelu vauhtia. Akku kuuluu irrottaa heti kun alkaa nopeus hyytymään ja jos mahdollista purkaa aina samaan pisteeseen purkulaitteella tasapurkaus myös välillä hyvä, mutta ei välttämätöntä piha sudittelijalla. Akkujen pito/huolto tai joku ton tapainen topicki kertoo todella paljon akkujen pitämisestä kannattaa etsiä sen ja lukea.

Poissa p.p92

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #606 : 19.05.05 - klo: 15.31 »
No pitäskö mun nyt tota varten kiskata jostaki joku purkulaitekki?? :| Vai käykö semmonen hiano hehkulamppu viritelmä? :)

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #607 : 19.05.05 - klo: 16.22 »
LRP myy sellaista purkulaitetta, jolla voi purkaa tamialiittimillä varustetut akut...
Ei ole edes kallis Power-Racingissa...

Tietty voit itse rakentaa purkulaitteen lampuista, joka voi olla hankalempi kuin tuo kaupan, mutta ilmeisesti parempi...
Ohjeet löytyy Ari-Pekan sivuilta ;)

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #608 : 27.05.05 - klo: 18.34 »
No niin, nyt tuli nuo speden vanttiruuvit. Mitkäs on hyvät pyörienkulmat(eli ne parhaat)? Alkaa oleen aika takapainoinen tuo spede, täytyy varmaan siirtää se akku niin eteen kuin vaan "dremelillä" menee.

Ja tulipa tuossa eilen värkättyä toi kuuladiffikin, vahvat on epäilykset ettei tule toimimaan. Omasta mielestäni ihan oikein sen kasasin...mutta, toihan on LB4200XL tehoilla "BALL" kytkin, eikä mikään diffi? :mrgreen: Onko kellään kokemuksia, miten on kuuladiffi on toiminut ajossa? En ole vielä sitä ulkona testannut, mutta pahalta näyttää :oops: .
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #609 : 28.05.05 - klo: 18.53 »
Tulipahan sitten kokeiltua 50$ kuuladiffi :oops: Ei pystyny kiristää niin paljoo, että olis alkanu pitää, täytyy varmaan tehdä lukkoperä siitä...jotain hyvääkin tässäkin, ei menny tulleja. :mrgreen:
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa kissimissi

  • Tulokas
    • Profiili
stampede
« Vastaus #610 : 28.05.05 - klo: 21.13 »
moi! ostin stampeden ja kiva laite on! mutta nyt tekee mieli lisää voimaa\nopeutta. eli miten niitä saan? saako jotain viri-moottoria\8.4v akkua laitteeseen? ja mitä maksaa\sopiiko suoraan? mulla on vakiona elektr. nopari, minkä moottorin se kestää\8,4v akun? vastatkaa äkkiä!!!

Poissa kissimissi

  • Tulokas
    • Profiili
traxxas stampede lisää voimaa!
« Vastaus #611 : 28.05.05 - klo: 21.21 »
moi! ostin stampeden ja kiva laite on! mutta nyt tekee mieli lisää voimaa\nopeutta. eli miten niitä saan? saako jotain viri-moottoria\8.4v akkua laitteeseen? ja mitä maksaa\sopiiko suoraan? mulla on vakiona elektr. nopari, minkä moottorin se kestää\8,4v akun? vastatkaa äkkiä!!!

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #612 : 28.05.05 - klo: 21.24 »
Helpompi olis antaa neuvoja jos laitat jonkun max. euromäärän tohon homman, itellä tuo auton hinta/virtysten on jo n.1/4...ei muuten tartte nauraa :|
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #613 : 28.05.05 - klo: 21.26 »
Hei!!!

Nyt rauhotut jo :!:

Älä rämpytä kokoajan samaa tekstiä.

Kukaan ei jaksa vastata jos foorumin käyttö jo on noin tuskan takana.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #614 : 29.05.05 - klo: 08.13 »
Lainaus käyttäjältä: "puzzle"
No niin, nyt tuli nuo speden vanttiruuvit. Mitkäs on hyvät pyörienkulmat(eli ne parhaat)? Alkaa oleen aika takapainoinen tuo spede, täytyy varmaan siirtää se akku niin eteen kuin vaan "dremelillä" menee.

Ja tulipa tuossa eilen värkättyä toi kuuladiffikin, vahvat on epäilykset ettei tule toimimaan. Omasta mielestäni ihan oikein sen kasasin...mutta, toihan on LB4200XL tehoilla "BALL" kytkin, eikä mikään diffi? :mrgreen: Onko kellään kokemuksia, miten on kuuladiffi on toiminut ajossa? En ole vielä sitä ulkona testannut, mutta pahalta näyttää :oops: .


Omassa "spedessäni" oli etupyörät suorassa edestäpäin katsottuna (Toki aurausta oli parin asteen verran), Stampedessa on aikalailla casterkulmaa (Akselin taakseppäin kallistusta)ja eturenkaat kallistuvat voimakkaasti pyöriä käännettäessä jotenka camper (Akselin sisäänpäin kallistusta) kulmaa ei tarvitse olla lainkaan.
Takapäässä oli noin asteen verran camperia jotta sivuttaispitoa löytyisi paremmin.
Nuo säädöt oli erittäin hyvät asfaltilla vakiorenkailla, huomaa että alatukivarret oli omassa stampedessa vaakatasossa, tuolloin tuo säätö toimi ja autoa ei saanut asfaltillakaan nurin (Muuta kuin väkisin yrittämällä tai jos "tökkäsi" johonkin).
Tuosta on hyvä "lähteä", jokaisellahan on oma "maku" mitenkä auton haluaa käyttäytyvän
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #615 : 29.05.05 - klo: 13.06 »
Tuli vaihdettua hiukan välityksiäkin :mrgreen: , tältä näyttää meno paikallaan 24/78. Täytyy kohta neuloa rautalangasta teräsvyöt. 8)



(keulasta painettu kiinni lattiaan, kuvan perusteella vois päätellä aurausten olevan jo kutakuinkin "kohdallaan")
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa p.p92

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #616 : 29.05.05 - klo: 13.29 »
Mahootonta meininkiä.

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #617 : 30.05.05 - klo: 18.26 »
No niin, ostin rapalan titanium "siimaa" (96.7kg/0.711mm/212LB).
Kauppias kysy ostaessani; "Meinasitko lähteä haita pyydystään kesälomalla?"
Loppuhan se myyjältäkin huumorintaju kun sanoin, että tulee ns.auto käyttöön. :mrgreen:
 
Tosta kokeillaan ommella ne "teräsvyöt" takarenkaisiin!

Edittiä:
Hyvin toimii, "siimassa" ei ole tunnin ajon jälkeen naarmuakaan(ei mennyt prisman kynsisaksilla edes pokki :wink: ). Ja asennukseenkin meni vain 15min.
Auton käyttäytyminen parani selvästi, hiekalla/soralla ajo onkin sitten jo vaikeampaa :|





(Voin myydä tuota siimaa asevelihintaan, jos joku haluu kokeilla! Tuo tosiaankin maksaa maltaita, jos koko 130m rullan ostaa kaupasta)
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa OzzY

  • Tulokas
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #618 : 03.06.05 - klo: 16.29 »
Auttakaa: Sain tänään bk-elektronicsin harjattoman sydeemin (7020 / 3BEC WarriorCar + basic 4200) ja epäonnekseni sain huomata että noparissa ei ole moottoriin sopivia liittimiä. Kävin Atalan-rc kyselemässä sopivia liittimiä mutta siellä ei ollu eikä paikallisessa elektroniikka kaupassakaan ollut. Mikä avuksi???  ja vielä toinen kysymys mikä piuha menee mihinkin reikään kun noita ei ole mitenkään merkattu
come on now - try it out

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #619 : 03.06.05 - klo: 17.22 »
Ne noparista menevät moottoriin menevät johdot voit laittaa ihan mitenpäin vaan haluat ja voit myös vaikka tinata ne suoraan moottoriin, jos et saa mistään Graupnerin G3-liittimiä. Huom!!! älä kiristä moottoria autoon liian pitkillä ruuveilla, vaan käytä sen mittaisia et ne menevät juuri ja juuri auton moottorilevyn ja moottorin päätylaipan läpi.

Poissa OzzY

  • Tulokas
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #620 : 03.06.05 - klo: 17.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Ne noparista menevät moottoriin menevät johdot voit laittaa ihan mitenpäin vaan haluat ja voit myös vaikka tinata ne suoraan moottoriin, jos et saa mistään Graupnerin G3-liittimiä. Huom!!! älä kiristä moottoria autoon liian pitkillä ruuveilla, vaan käytä sen mittaisia et ne menevät juuri ja juuri auton moottorilevyn ja moottorin päätylaipan läpi.

Kiitos avusta!!  :D
come on now - try it out

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #621 : 03.06.05 - klo: 17.45 »
Tuli vielä mieleen, että laita vaikka kuumaliimaa siihen moottorin läpivientiin josta johdot menevät sisälle, ettei sinne pääse pieniä kiviä tai muuta vastaavaa ja samalla kannattaa moottorin akseliin tehdä tasainen sivu, että saa pinionin pysymään kiinni.

Poissa HotRod Devil

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #622 : 06.06.05 - klo: 10.55 »
Lainaus
Ne noparista menevät moottoriin menevät johdot voit laittaa ihan mitenpäin vaan haluat ja voit myös vaikka tinata ne suoraan moottoriin, jos et saa mistään Graupnerin G3-liittimiä.


Kyselin Sabesta noita G3-liittimiä, mutta sanoivat, että Graupner ei tee kuin 2mm, 3,5mm ja 4mm liittimiä. Mahtuuko Lehner Basic 4200 moottoriliittimiin tuo 3,5 mm liitin  http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=24985&grpid=703?
E-MAXX | Losi XXX-S G+ | Losi Mini-T

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #623 : 06.06.05 - klo: 11.48 »
eiköhän ne sovi

Poissa HotRod Devil

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #624 : 09.06.05 - klo: 09.48 »
Mitäs rasvaa ja kuinka paljon pitää laittaa tuonne rattaisiin samalla kun laitan Spedeen alumiinisen idle gearin paikalleen?
E-MAXX | Losi XXX-S G+ | Losi Mini-T

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #625 : 09.06.05 - klo: 12.10 »
Lainaus käyttäjältä: "HotRod Devil"
Mitäs rasvaa ja kuinka paljon pitää laittaa tuonne rattaisiin samalla kun laitan Spedeen alumiinisen idle gearin paikalleen?


Ite laitoin laakerirasvaa, ja aika jäykkää on. Täyteen kun laitat...aina ne ylimääräset jostain kolosta tursuaa pois :wink:
Hyvin on toiminut, eikä ollut kallistakaan.
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Stampede
« Vastaus #626 : 09.06.05 - klo: 12.35 »
Lainaus käyttäjältä: "HotRod Devil"
Mitäs rasvaa ja kuinka paljon pitää laittaa tuonne rattaisiin samalla kun laitan Spedeen alumiinisen idle gearin paikalleen?


Itse täyttelin sekä lootan että diffin Shellin Retinax vaseliinilla (Aivan normaalia "yleisvaseliinia") ja hyvin toimi........
Täytin aina "piripintaan", niin että välistä pursui kun kuoret sulki.
Niinkuin puzzle kirjoittikin, kyllä sieltä ylimääräiset tiensä pois löytää.  :wink:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa HotRod Devil

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #627 : 09.06.05 - klo: 12.56 »
Kiitos vinkeistä!
Tässä vahvistelen voimansiirtoa, jotta kestäisi tuon LB 4200 tehoja.
E-MAXX | Losi XXX-S G+ | Losi Mini-T

Poissa p.p92

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #628 : 09.06.05 - klo: 15.10 »
Tämäki on varmaan selitetty jo täs topicis mut minkälaiset kuulalaakerit kannattas ostaa ja mihin ne laitetaan ja tarvitaanko jotain muitaki osia ku noita kuuliksii??Autoon ei oo vielä ostettu yhtäkään kuulalaakerii.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Stampede
« Vastaus #629 : 09.06.05 - klo: 15.27 »
Laakereita et tarvitse Stampedessa kuin pyörien laakeripesissä yhteensä 8kpl, koska vaihdelaatikko on jo valmiiksi laakeroitu. Lue tää topic lävitse niin löydät muutakin tietoo autosta