Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - rubberduck

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 19
151
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 22.01.10 - klo: 11.03 »
Tuo OV:n alkuperäinen idea on ihan oikein, eli jos virta(I) pysyy samana ja jännite(U) nousee, saadaan samalla virralla enemmän tehoja(P). )Tai ainakin ymmärsin asian niin että OV ajaa takaa tuota ajatusta?)

Esimerkki:

2S akulla:
I=52A
U=7.5V
P=390W

3S akulla samalla virralla:
I=52A
U=11.3V
P=588W

Tässä kysymys ei olekaan siitä paljonko 3S akulla on huippuvirta, vaan juurikin siitä että teho kasvaa vaikka virta ei kasvakaan. Samaten jos lasketaan paljonko 3S akusta pitää ottaa virtaa ulos että päästään tuohon 2S akulla mitattuun 390W tehoon, huomataan että 3S:llä selvitään samasta tehosta pienemmällä virralla(34.5A) koska jännite on 50% suurempi.

Miroshima on oikeassa että kuorma ei ole puhtaasti resistiivinen eli laskeminen ei onnistu täysin suoraviivaisesti Ohmin lain mukaan, mutta samalle hehtaarille päästään kuitenkin.
Oletan että tuo Miroshiman laskuesimerkki pitää melko hyvin paikkaansa siinä tapauksessa että motista saadaan välitettyä kasvanut teho maan pintaan yhtä hyvin kuin 2S akullakin. Käytännössä reilu tehonlisäys vaikuttaa siten, että renkaat sutivat enemmän, jolloin tehoista menee enemmän hukkaan kuin 2S akulla.

152
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 21.01.10 - klo: 23.11 »
...
Mittasin eilen tuollaisesta akusta 52A kuormalla 7.51V jännitteen.
...

Samaan sarjaan jatkoa:

I_peak: 55.52A
U_min:  7.51V
P_peak: 427.2W

Akusta oli tuossa vaiheessa ajettu 950mAh kun otin nuo lukemat talteen. Heti kun on enemmän pakkasta, on pitokin parempi ja se näkyy virroissa. Akun jännite ei notkahtanut alemmas vaikka huippuvirta nousikin reilut 3A, eli akussa on vielä reilusti varaa kuormittaa enemmän. Niin pitäisikin olla kun lupaus on 156A jatkuvaa.
Muut asiaan liittyvät tiedot löytyy edelliseltä sivulta.
Tuo motti ja akku kun tuntuu olevan aika yleinen, niin täytyy varmaan jossain vaiheessa laittaa noita mittauksia kootusti johonkin näytille...

153
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 21.01.10 - klo: 20.56 »
Tuo WT/W -yksikkö on valmistajakohtainen ja öljyn jäykkyys kasvaa progressiivisesti lukuarvoon nähden.
Eli 200WT on joissain tapauksissa jopa kolme kertaa jäykempää kuin 400WT.
Tosin juuri toisinpäin, eli isompi numero on jäykempää.

Cst/cs/cps on sitten enemmän standardinomainen yksikkö, eli saman numeroarvon öljyt ovat eri merkeillä lähempänä toisiaan.
Samoin öljyjen jäykkyys muuttuu lineaarisesti numeroarvoon nähden.
Stoke on SI-järjestelmän mukainen yksikkö. cSt eli centistoke on sadasosa siitä. Veden viskositeetti on huoneenlämmössä n. 1cSt.

Eli tieto öljyn jäykkyydestä ilman valmistajaa on lähes täysin turha.
Totta. Esimerkiksi Losin ja Asson liemiä  kun vertaa, niin Asson saman WT-arvon öljy on notkeampaa.

154
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 21.01.10 - klo: 20.33 »
Ei noissa vakiolähettimissä mitään vikaa ole. Itse olen käyttänyt pihasuttailuun Losin RTR-kahvoja jo kauan ja kyllä niillä myös ajaa niin kauas kuin 1:18 kokoinen auto näkyy. Vastarina on ollut Futaban 122JE ja 152JE.

155
Mulla on vielä matkalla 5.12.2009 tilattu satsi. Ihme juttu että tuo kuukauden myöhemmin tilattu meni jonon ohi? Jospa tuo ruuhka alkaisi jo pikkuhiljaa purkaantumaan.

Onkohan idästä tulossa lähiaikoina uusi sukupolvi latureita kun vanhoja myydään jo noinkin halvalla:
Accucel-6 29.99$
Accucel-8150 59.99$

156
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 21.01.10 - klo: 18.23 »
ESC Required: 130A, ja nopari 90-100A  :police:. -Sami

Ota huomioon että mottia voi ajaa niin isolla jännitteellä, ettei kohtuullisiin tehoihin tarvita mahdottomasti virtaa. Tuolla säätimellä pitäisi pärjätä ellei ala mitään myllynkiviä pyörittämään. Pari kappaletta kun laittaa vaikkapa 5S lipoja sarjaan niin vähän reilulla 50A virralla päästään jo 2kW tehoihin...

Odotan mielenkiinnolla mitä tuosta projektista tulee. Itsellä on ollut mielessä vähän vastaavanlainen rakennelma, mutta tarkoitus olisi tehdä niin kevyet välitykset että ei tarvi alkaa rakentamaan ydinreaktoria että saa motin pyörimään.

EDIT: Noparissa olikin näköjään 7S raja. Silloin 2kW tehoihin tarvitaankin jo melkein 80A virta.

157
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 21.01.10 - klo: 17.48 »
Losin sivuilta kun katselin kuvia niin tämän kuvan perusteella vaan oletin että motti on eri. Vanhoissa ei ole tuollaista piirilevyä päädyssä eikä tuollaista lisäpalikkaa motin ja pukin välissä. Samaten tässä kuvassa näkyvä (jäähdytys)reikä kannussa on uutta.
Taitaa olla vaan uusi malli moottorista jos varaosakoodikin on sama.

Kokonaisvälitys on tosiaan suurempi kun renkaitten halkaisija on suurempi. Vaikuttaa tietenkin suoraan liikkeellelähdön pehmeyteen. Samaten akun kunto vaikuttaa tuohon suuren virtapiikin vaativaan starttiin.

Perään vielä kysymys High Rollerista: Viitsisikö joku ko. mallin omistaja mitata akun/akkukotelon mittoja? Kiinnostaisi vähän että minkälaisen lipon siihen saisi rakennettua. Jos tilaa on riittävästi kohtuullisen kokoiselle lipolle, lähtee Mini-Z Monster vaihtoon.

158
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 21.01.10 - klo: 17.01 »
Onhan tuollainen mittari ihan hyvä olla olemassa. Voi vertailla vähän miten pienikin välityksen muutos vaikuttaa virtoihin selvästi ja esim. kun tekee autoon nastarenkaat tms. talvivirityksiä, voi helposti tarkistaa mittarilla paraniko se pito oikeasti vai ei. Kaikki pienetkin muutokset näkyy virroissa.

Noista mittarien eroista vielä. Turnigy on ikäänkuin vähän paranneltu versio Watt's Upista. Tota uutta(sinistä) versiota WU:sta en ole päässyt räpläämään, mutta vanhassa(vihreässä) ei ole näytön taustavaloa(oleellinen Suomessa :wink:) eikä mahdollisuutta syöttää mittarille erillinen käyttöjännite, jolloin voi mitata pienempiä jänniteitä kuin mittarin tarvitsema käyttöjännite. Turnigyssä nuo ominaisuudet ovat. Lisäksi Turnigy on melkein puolet halvempi.
EDIT: Onhan tuossa vihreässä Watt's Upissakin se lisäliitin erillistä käyttöjännitteen syöttöä varten. Ei ollut vaan osunut silmään tuo liitin.


2s -> 3s on suurempi jännite ja sitä kautta enempi tehoa samoilla virroilla? Ton mittarin pitäisi kestää noi ampeerit 60 volttiin asti, että eiköhän se tuonkin hanskaa kevyesti.

Kiitokset rubberduckille mittaustuloksista. Vahvisti omaa näppituntumaa, eikä tartte lähtee mittaria enää ostamaan :grin:. Jos pidempiaikaisia virtoja ajattelee, niin 5Ah:n akulla ajelee SC:llä (vaikka Slashilla, niin pysytään melkein aiheessa) rataa semmosen parikymmentä minuuttia. Tästä voinee päätellä, että sähköä on liikkunut keskimäärin 15 ampeerin virralla.

Tottahan sen "keskikulutuksen" voi laskea kun tietää ajoon käytetyn akkukapasiteetin ja ajoajan, mutta itseäni kiinnosti enemmänkin että paljonko ne "huiput" on silloin kun ajetaan vähän rauhallisemmin, eli vastaa tilannetta kun kaasu ei ole pohjassa, tai vauhti on jo kiihtynyt sen verran kovaksi, ettei kuorma ole niin suuri kuin kiihdytyksessä. Lähinnä mittailin noita sen takia kun mietin että kestäisiköhän tuo 35A säädin 3S lipoa. Vähän sekava selitys, mutta en nyt pysty parempaankaan :grin:

159
Alkaa ainakin satunnaisesti putoilemaan nopeammin paketteja idästä päin. Hobbykingin paketti tuli tänään. Se on tilattu 8.1.2010 ja postitettu 11.1.2010.

160
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 21.01.10 - klo: 15.58 »
Ei oikein KV:n perusteella pysty virtoja päättelemään. Riippuu niin monesta asiasta. Turnigyn tehomittari toimii 130A asti, eli riittänee Slashin kokoluokan autolle.

Nuo mittarit tallentavat piikkitehon(W), piikkivirran(A), pienimmän jännitteen(V), energian kuluksen(Wh), ja virran kulutuksen(mAh).

Lisäksi näkyy reaaliaikainen virta ja jännite, mutta ne eivät tallennu mihinkään. Tosin se on todettu jo moneen kertaan että pienin jännite osuu samaan hetkeen kuin suurin virta(olettaen että mitataan melko täydellä akulla).

Jos ajaa akun loppuun, saa pienimmäksi jännitteeksi tietenkin jotain 6V tuntumaan, mutta nuo mun mittaukset on aina ajettu täydellä akulla korkeintaan 1/4 akun kapsiteetista. Vain tällä tavalla voi todeta sen todellisen jännitteen alenemisen kuormitustilanteessa.

52A on todellakin piikkiteho. Jatkuvat virrat pysyttelvät siinä 30-40A välillä riippuen pidosta ja välityksistä. Ennen kuin joku alkaa kitisemään että ei tolla mittarilla saa mitattua pidempiaikaisia virtoja: Ei saakaan, mutta kun kiihdyttelee vähän rauhallisemmin ja tsekkaa mittarin tallentamat arvot vaikka puolen minuutin välein, saa aika hyvän käsityksen virtojen suuruusluokasta.

161
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 21.01.10 - klo: 15.19 »
Mulla on kaikissa mun autoissa ja lennokeissa aina ollut 3V cut-off ja kaikki akut on kestäneet käyttöä loistavasti. Enemmän akkua vanhentaa se että ladataan liian suurella virralla tai kuormitetaan akkua turhan paljon.

Turnigyn akuista luvataan että akkujen ilmoitetuissa suoritusarvoissa ei ole lainkaan markkinointimiesten mainospuheita, vaan akut antavat vähintään sen mitä luvataan. Siksi moneen Kiinasta tilattuun akkuun menee enemmän sisään mitä speksien mukaan pitäisi mennä.

Palataanpa aiheeseen, eli tuohon aikaisemmin esillä olleeseen teoreettisen nopeuden laskemiseen. Akkujen nimellisjännite on se mitä noissa laskuissa kannattaa käyttää. Jos akku on oikean tehoinen, pysyy jännite vähintään nimellisjännitteessä kun akku on melko täynnä. Tietty se jännite siitä laskee, mutta kuka noita huippunopeuksia tyhjällä akulla menee kokeilemaan...

OV: Noi virtamittaukset on tehty Asson T4:lla
-motti on 4300kv 9T ez-run
-säädin 35A ez-run
-akku toi em. 5.2Ah Turnigy
-välityssuhde 1:10.27
-teoreettinen nopeus: 62.4km/h
-todellinen nopeus: 56km/h(GPS)
-huipputeho: 399W

162
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 21.01.10 - klo: 14.42 »
Joissakin säätimissä on suurin mahdollinen lipo cut-off 3V. Tälläkin foorumilla suosiota saaneet eZRun-säätimet tarjoavat 2.6V-3.4V vaihtoehdot cut-offiin. Sanoisin ennemmin että harva sitä lähellä 4V pitää.

Laitoin auton kyytiin tällaisen mittarin: klik
Eroaa tuosta linkittämästäsi Turnigystä oikeastaan vain valmistusmaan osalta. Turnigy on osoitettu lähes yhtä tarkaksi kuin tuo amerikkalainen Watt's Up.

Monissa ylkkäreissä tosiaan kilahtaa sulake yli 10A mittauksissa ja sisäinen resistanssikin alkaa jo tökkimään noi isoilla virroilla.

Vertailuksi tämä akku antoi myös samalla setupilla n. 52-53A ulos, mutta siinä jännite notkahtaa jo n. 6.8V

EDIT: Tässä linkki Watt's Upin ja Turnigyn vertailuun: http://www.youtube.com/watch?v=4RkldBzc-Vs
EDIT2: taas typoja

163
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 21.01.10 - klo: 14.28 »
High Rollerissa on ainakin kuvien perusteella erilainen motti kuin Truckissa, Bajassa ja DT:ssä. Tuollaista hyökkäämisongelmaa ei ole noissa pienemmissä malleissa. Saattaa olla muitakin eroja sähköissä jotka vaikuttaa tuohon hitaaseen ajoon. Öljyiskarien puute onkin sitten kaikissa malleissa sama. High Rollerissa kun on vielä suuremmat joustovarat niin pomppiminen näyttää vielä pahemmalta kuin pienemmissä malleissa.

Tuosta radion kantamasta mulla on ihan erilaisia kokemuksia. Sisältä ei löydy paikkaa johon ohjain ei kantaisi. Kesällä lapset ajeli kahdella Microlla ulkona ja sielläkin riitti ainakin 25m päähän. Sen kauempaa ei oikein tiedä miten päin auto on ja mihin suuntaan menossa :azn:
Molemmissa autoissa on kylläkin itse jälkeenpäin vaihdettu antenni. Sekin saattaa vaikuttaa asiaan. Auton vakio antenni on niin jäykkää kamaa, että se murtuu ennen pitkää kun auto kaatuu katolleen tarpeeksi monta kertaa. Laskin sopivan antennin pituuden ja vaihdoin tilalle notkeampaa johtoa. Notkeampi johto taas aiheutti sen että antenni sojotti milloin mihinkin suuntaan. Sen ongelman ratkaisin laittamalla antennin juureen n.5cm pätkän kutistesukkaa tukemaan antennia.

164
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 21.01.10 - klo: 13.31 »
Virta-arvojen perusteella päättelin että OV puhuu tästä akusta:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10277
Olenko oikeassa?
Jos kyse on tuosta akusta niin tämä saattaa kiinnostaa:
Mittasin eilen tuollaisesta akusta 52A kuormalla 7.51V jännitteen. Turha haaveilla että pysyisi yli 8 voltin jännite kun kunnolla kuormittaa...
Miten muuten cut-off liittyy 8V jännitteeseen? Lipo cut-off on yleensä n. 3V/kenno. Akusta voi kyllä mitata n. 8.35V jännitteen kun lataus on valmis, mutta kyllä se siitä heti notkahtaa kun akkua kuormitetaan.

EDIT: typoja

165
Kyllä RCMartin palvelu on ennallaan vaikka posti takkuileekin. Paketit tulee kyllä perille aikanaan, mutta kärsivällisyyttä se vaatii vähän normaalia enemmän.

Nyt näyttäs olevan kanava auki Hong Kongiin.
7.1 tilaus, 9.1 lpostitettu/lähtenyt kongista ja nyt näyttäs olevan Hki/Vanda.
EMS lähetys.
Eikös EMS ole toiminut koko ajan ihan hyvin vaikka tavallinen posti tökkii? Ainakin RCmart suosittelee käyttämään EMS:ää jos haluaa lähetykset järkevässä ajassa kotiin.

Jostain syystä Honkkarista tulee jotkin paketit todella nopeasti vaikka suurin osa jääkin ruuhkaan. Mulle tuli pari eBayn kautta tilattua Hong Kongin pakettia ihan "normaalisti" reilussa viikossa.

166
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: rc mart
« : 20.01.10 - klo: 18.15 »
Järkevästä ajasta en tiedä, mutta tällä viikolla mulle tuli Hong Kongista 2 pakettia jotka on tilattu joulukuun puolivälissä.
Postin kulku tökkii Honkkarissa jo kolmatta kuukautta. Rcmart ja muutama muukin kauppa on lähettänyt asiakkailleen tiedotteen postin kapasiteetin ylittymisestä ja pyytävät varautumaan n. 2 viikkoa normaalia pidempään toimitusaikaan.

Tässä RCMartin ketjussa on vähän tuoreempaa juttua.

167
Olen kuullut että noin voi käydä, mutta itselle ei ole kertaakaan noin käynyt. Mahdollisuuksia olisi kyllä ollut: juuri tänään laskeskelin pitkästä aikaa että montako rc-harratukseen liittyvää pakettia on maailmalta tullut, ja lopputuloksena oli 126 pakettia EU-alueen ulkopuolelta.

...
Ei niitä alv ja tullaus rajoja näy etes noissa.
...

Pienin perittävä alv on 10€ ja alle 150€ arvoiset tilaukset ovat tuontitullittomia. Miksi ihmeessä noita pitäisikään näkyä postin pakettiseurannassa?

168
...
 Eli mikä se "paras" vaihtoehto on siinä alasvetovalikossa ja onko merkitystä sillä onko se rc toy tms hobby parts siinä toisessa valikossa ? =)

Ei ole merkitystä. Jos tulli haluaa pakettiin kurkata niin silloin joudut sen tullista hakemaan.

169
Olen kyllä noita molempia hakuja kokeillut ja jotain nippelitietoa yrityspostin sivut tarjoavat enemmän, mutta kyllä se paketin sijainti on aina ollut sama vaikka kummasta katsoisi.

170
Laita lähetystunnus itellan sivuille ei postin niin näkyy varmaan tulliin toimituskin...
Mun paketti tuolta oli laitettu postiin 10.12 ja vasta perjantaina näkyi itellan seurannassa.

Nyt jompikumpi meistä on pihalla ja se en toivottavasti ole minä :mrgreen:
Mistä luulet että toi kuva on napattu ellei itellan sivulta? Paketin tilanne on edelleen sama kuin tuossa kuvassa.

171
Toimitusaika on sillä peruspostituksella 1-2 viikkoa, expressillä pitäis saada sit nopeemmin. Muistaakseni mikään rcmartista tilaamani paketti ei ole tulliin jäänyt.

Nuo ajat ei siis päde niin kauan kun Hong Kongissa on se postihässäkkä.
Tullin syyniin ei valita paketteja lähettäjän perusteella.

172
Kaikissa ulkomaisiin kauppoihin liittyvissä topikeissa jauhetaan noista tullimaksuista ja pakettien tulliin menosta. Oletko yhtäkään lukenut läpi? Esimerkiksi rcmartille omistettu topikki on hyvä paikka aloittaa aiheeseen tutustuminen.

173
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 17.01.10 - klo: 19.29 »
harmittaa...

ei sabessa koskaan ole :cry:

entäs kokemuksia liikkestä nimelt EA Import?
millaisia toimitus aikoja?

Pitäiskö esittää tuo kysymys esimerkiksi EA-Importin omassa osiossa.
Lainaus foorumin etusivulta: "Esitä täällä kysymyksesi EA-Importille ja lue uusimmat tuotetiedot."

174
Vapaa keskustelu / Vs: PayPal
« : 17.01.10 - klo: 19.24 »
Lainaus
We were unable to verify this credit card. Please check if the information you entered is correct. If the problem persists, please try to enter a different credit card.

Käytössä on säästöpankin / aktian electroni. Tuo herjaa siis vääriä tietoja, jos se ei toimisi, niin tulee yleensä bank issues tms. -Sami

Juurikin tuota se herjaa kun kortin varmennus ei onnistu. Kyse ei ole vääristä tiedoista, vaan siitä ettei pankkisi salli Electron maksun varmennusta.

Ei ole kovin suuri homma käydä avaamassa tiliä sellaiseen pankkiin jonka kortilla paypal toimii. Tilin avaaminen ei maksa mitään eikä kestä 10 minuuttia kauempaa...

175
Vapaa keskustelu / Vs: PayPal
« : 17.01.10 - klo: 19.16 »
Kaikkien pankkien Electronit ei tosiaan toimi. Tästä on ollut moneen kertaan juttua foorumilla.
Ainakin Nordean ja Osuuspankin Electronit toimii PayPalin kanssa. Joskus joutui erikseen  aktivoimaan Osuuspankin verkkopankista "Verified by Visa" eli Visan varmentama verkkomaksu ominaisuus. Nykyään tuokaan ei taida enää olla pakollinen.

176
Se Honkkarin postihässäkkä on varmaan kaikille jo tuttu, mutta laitoinpahan malliksi että välillä vähän kestää. Syy ei tietenkään ole Hobbykingin. Paketti oli roudattu postiin jo 2 päivää tilaamisen jälkeen...

177
Ei olekaan koskaan aikaisemmin kestänyt näin kauan Hobbykingin paketit ja Itellakin hautoo tota varmaan vielä ainakin viikon ennen kuin paketti on lähelläkään Raumaa...


(Paketin arvo ei ylitä alv- eikä tullausrajaa :mrgreen:)

178
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 16.01.10 - klo: 15.47 »
Amainhobbiesin adapterilla onnistuu jos akuissasi ja laturissasi on Kokam-tyypin liittimet ja laturi suostuu lataamaan suoraan balanseriliittimen kautta. Esimerkiksi tämä tai tämä hyvin suosittu laturi ei lataa, ellei johto ole tämän mallinen jolloin laturin + ja - liittimiin viedään ensimmäisen ladattavan akun - ja toisen ladattavan akun +.

Toinen linkittämäsi adapteri ei sovellu senkään takia että se on tarkoitettu 1kpl 6S lipon lataamiseen kuten kahta 3S akkua.

179
Sähköautot / Vs: Firelap micro rc
« : 16.01.10 - klo: 13.44 »
Tekeekö Firelap nykyjään enää mitään autoja saatikka autojen varaosia? Tuohon merkkiin kun sotkeutuu niin varaosia olisi hyvä olla käden ulottuvilla...

Taitaa olla kuolemaa tekevä automerkki kun firman kotisivuilla on ainoastaan linkki toyeast.com:in ja kaupasta löytyy kokonaista yksi osa kyseiseen merkkiin.

180
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 16.01.10 - klo: 12.59 »
...
Mites näillä enemmän ajaneet, onko Lipo oikeasti hyvä hankinta näin pieneen? Ajoaikaa varmasti saa lisää vaikka tässä hitusen isompi akku onkin kun T&B mallissa. Mutta mites tehot? Meneekö Losin omilla 2S lipoilla liika ärhäkkääksi nopeesti, tuntuu tuota vauhtia olevan tarpeeksi jo vakiollakin.  :undecided:
...

Tuohon ei ole oikeaa tai väärää vastausta, koska jokaiselle kuskille/ajopaikalle/ajotottumuksille sopivaa akkutyyppiä ei ole olemassakaan. Tämä perustuu siis henk. koht. mielipiteeseen:

2S Lipo on mun ajopaikkaan turhan nopea. 1S Lipolla saa ajoaikaa lähes kyllästymiseen asti ja vauhti riittää olohuoneradalle oikein hyvin. Tuohon High-Rolleriin saa valmiinakin todella isoja Lipoja, kuten vaikka tämä. T- ja Baja-malleihin joutuu "isot lipot" rakentelemaan itse.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 19