151
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 22.01.10 - klo: 11.03 »
Tuo OV:n alkuperäinen idea on ihan oikein, eli jos virta(I) pysyy samana ja jännite(U) nousee, saadaan samalla virralla enemmän tehoja(P). )Tai ainakin ymmärsin asian niin että OV ajaa takaa tuota ajatusta?)
Esimerkki:
2S akulla:
I=52A
U=7.5V
P=390W
3S akulla samalla virralla:
I=52A
U=11.3V
P=588W
Tässä kysymys ei olekaan siitä paljonko 3S akulla on huippuvirta, vaan juurikin siitä että teho kasvaa vaikka virta ei kasvakaan. Samaten jos lasketaan paljonko 3S akusta pitää ottaa virtaa ulos että päästään tuohon 2S akulla mitattuun 390W tehoon, huomataan että 3S:llä selvitään samasta tehosta pienemmällä virralla(34.5A) koska jännite on 50% suurempi.
Miroshima on oikeassa että kuorma ei ole puhtaasti resistiivinen eli laskeminen ei onnistu täysin suoraviivaisesti Ohmin lain mukaan, mutta samalle hehtaarille päästään kuitenkin.
Oletan että tuo Miroshiman laskuesimerkki pitää melko hyvin paikkaansa siinä tapauksessa että motista saadaan välitettyä kasvanut teho maan pintaan yhtä hyvin kuin 2S akullakin. Käytännössä reilu tehonlisäys vaikuttaa siten, että renkaat sutivat enemmän, jolloin tehoista menee enemmän hukkaan kuin 2S akulla.
Esimerkki:
2S akulla:
I=52A
U=7.5V
P=390W
3S akulla samalla virralla:
I=52A
U=11.3V
P=588W
Tässä kysymys ei olekaan siitä paljonko 3S akulla on huippuvirta, vaan juurikin siitä että teho kasvaa vaikka virta ei kasvakaan. Samaten jos lasketaan paljonko 3S akusta pitää ottaa virtaa ulos että päästään tuohon 2S akulla mitattuun 390W tehoon, huomataan että 3S:llä selvitään samasta tehosta pienemmällä virralla(34.5A) koska jännite on 50% suurempi.
Miroshima on oikeassa että kuorma ei ole puhtaasti resistiivinen eli laskeminen ei onnistu täysin suoraviivaisesti Ohmin lain mukaan, mutta samalle hehtaarille päästään kuitenkin.
Oletan että tuo Miroshiman laskuesimerkki pitää melko hyvin paikkaansa siinä tapauksessa että motista saadaan välitettyä kasvanut teho maan pintaan yhtä hyvin kuin 2S akullakin. Käytännössä reilu tehonlisäys vaikuttaa siten, että renkaat sutivat enemmän, jolloin tehoista menee enemmän hukkaan kuin 2S akulla.