Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - rubberduck

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 19
181
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 16.01.10 - klo: 00.17 »
En tiedä kuninka monella tavalla lipon voi autoon kytkeä, mutta jos käytössäsi on Losin oma lipo, niin siinä on Losin mukaan "Internal circuit protection to prevent over charge and over discharge",
eli suomennettuna suunnilleen:
Sisäinen piiri joka estää ylilataamisen ja liiallisen purkamisen.

Itse kun ajelen kotitekoisilla lipoilla, lopetan vaan ajamisen kun auto alkaa tuntumaan laiskalta. Siinä vaiheessa 1S2P lipossa on suunnilleen 3V jännite.

182
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 16.01.10 - klo: 00.06 »
Joskus kun meinasin tuollaisen laturin itselleni ostaa, niin luin manuaalin läpi ennen tilaamista ja siitä jäi mieleen tuollainen yksityiskohta.
En sitten laturia loppujen lopuksi ostanut, mutta se ei johtunut tuosta 2S liittimen puutteesta :wink:

183
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 15.01.10 - klo: 23.48 »
Tuo Youhan linkittämä adapteri poistaa myös sen ongelman että laturissa ei ole 2S lipolle tasausliitintä, mutta sen jo varmaan tiesitkin jos laturi on jo "tulossa".

184
joo kohta rupee menee tullit kun ääneen huutelette

Ei kai kukaan tosissaan luule että nämä keskustelut vaikuttaa jotenkin tullin toimintaan :grin:

Tuntuu kaikki ulkomailta tilaamiseen liittyvät ketjut menevän tuohon tullista jauhamiseen.

Jos pelkää tullimiestä, ei kannata tilata ulkomailta.
Jos tullinpelosta huolimatta tilaa ulkomailta, pitää varautua siihen että suunnilleen joka kymmenes paketti pitää hakea tullista ja joskus sinne joutuu jopa maksamaan muutaman euron.

185
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 11.01.10 - klo: 22.34 »
Kommentoinkin lähinnä sen takia jos joku asiasta kiinnostunut ei satu tietämään että ne sopii ristiin.

Tosiaan takarenkaathan noissa vain kuluu, mutta ne Bajan alkuperäiset "piikkikumit" on paljon pitävämmät kuin T-mallin vakiokumit.

186
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 11.01.10 - klo: 22.24 »
Joo, myyntiteksti on virheellinen tossa.

Mutta kun noita Micro Bajan renkaita ja vanteita ei ilmeisesti enää valmisteta niin Micro-Teen vanteilla ja renkailla korvataan sitten pikku-Bajan tilanne.

Ei siinä mitään virhettä ole. Molempiin autohin nuo sopivat, tosin ne rengassarjat joissa on kapea eturngas, sopivat ainakin minun ajotyyliini paremmin.

Itse olen tilannut Microihin sopivia renkaita liquidrc:stä:
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=237236_234&products_id=51706
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=237236_234&products_id=50340

187
-Yhtään ei ole tulliin jääynt. Kaikki jotka tulliin on menneet, olen hakenut pois. Saattavat ottaa tarkistukseen ihan hakuammuntana pieniäkin paketteja joissa lukee päällä tullausarvona alle 10usd.
-33 tilausta olen Hobbycitystä tehnyt ja kaikki ovat perille tulleet.
-0-3 päivää tilauksesta niin paketti on liikenteessä. Loppu toimitusaika riippuu postista. Keskimäärin sellaista 10-15 päivää.
-En ole tarvinnut muita kauppoja lipojen ostoon.

188
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 08.01.10 - klo: 23.31 »
Onkos muuten b4:n vanteissa tappikiinnitys? Ihan vaan haluisin tietää että käviskö ne Traxxas Bandittiin. Eikös ne nämä ole?
http://www.hobbypeople.net/gallery/389689.asp

Henkka

B4:n takavanteissa on tappikiinnitys. Akseli on halkaisijaltaan 3/16" eli n. 4.76mm.

189
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 08.01.10 - klo: 01.44 »
Tässä on ainakin yksi vaihtoehto jolla pääsee eroon keskidiffistä ja saa tilalle reilun kokoisen slipperin:


Linkki kauppaan: klik
Linkki tuon satsin manuaaliin: klik

190
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 08.01.10 - klo: 01.24 »
Ja näin tuli tästä topikista nastarengastopikki.

Ja ennen tässä topikissa ei ollut rengasjuttua?


Heitäppä kumiankka vähän mittaa minkä mittainen ruuvi/naula tulee läpi tuosta Dirt-Paw:n nappulasta... eli siis kuinka pitkä pitää naulan olla että ulkopuolelle jää 1-1,5mm terää?

Jos naula on 6.5-7mm pitkä, se jää nappulan pinnan kanssa tasan kun työnnät naulan kantaa myöten kumiin. Mun tekeleissä jää naulan kärkeä näkyviin 3-3.5mm ja se riittää oikein komeasti vaikka olisi vähän irtoluntakin maassa.

191
Radiolaitteet / Vs: Futaba 3PM 40MHz ja 2,4GHz
« : 07.01.10 - klo: 18.01 »
Sabessa varmasti osaavat heti sanoa toimiiko tuo autokahvan kanssa yhteen. Vaikeampi homma on saada Sabesta joku puhelimella kiinni.

Futaban 3PM 2.4GHz radiolle on muuten jo olemassa useamman sivun mittainen topikki. Kai sekin joskus aikanaan siirtyy tänne radiolaitteiden kategoriaan.

192
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 07.01.10 - klo: 15.31 »
Juu tuo on hyvä konsti, mutta järkeilin asiaa niin että jos poraa reiän, niin joutuu melko varmasti myös liimaamaan nastat paikoilleen. Nyt kun sain ne painettua kumiin ilman porausta, minulla on talvirenkaat joissa on helposti vaihdettavat/poistettavat nastat.

Tuohon naulojen kiinnitysasiaan piti vielä aikaisempaan viestiin lisätä että ne tuskin pysyy paikoillaan jos ajetaan kovin suurilla nopeuksilla. Itse ajelen tällä motilla, 2S lipolla ja vakiovälityksillä, jolloin takapyörän teoreettinen kehänopeus on n.57km/h.
Olen testannut nastat myös 3S lipolla, jolloin renkaan teoreettinen kehänopeus on n.85km/h. Metriäkään en ole 3S:llä ajanut, mutta renkaat ilmassa pyörittelin täydellä kaasulla melkein pari minuuttia ja nastat olivat edelleen tiukasti paikoillaan.

193
Radiolaitteet / Vs: Futaba 3PM 40MHz ja 2,4GHz
« : 07.01.10 - klo: 11.44 »
Taitaapa olla lennokki vastari. Lainaus Sabe:n sivuilta "FM 35Mhz mikro vastari tarkoitettu puistolennokeihin Vakiokiteellä."



Jos lukee kaikki vastarin tiedot niin 50% todennäköisyydellä vastari toimii 40MHz alueella ja 50% todennäköisyydellä se on lennokkivastari :grin:

194
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 07.01.10 - klo: 02.05 »
Yritin ensin työnnellä nauloja sisältä ulospäin ilman mitään ohjurireikää, mutta naula ei sitten millään meinannut osua oikeaan kohtaan.
Loppujen lopuksi päädyin selaiseen tyyliin, että työnsin naulat ensin ulkopuolelta sisäänpäin läpi, jotta naula osuisi sitten myöhemmin sisäpuolelta työnnettäessä mahdollisimman keskelle nappulaa ja nappulan keskellä olevaa kuoppaa.

195
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 06.01.10 - klo: 20.29 »
Renkaiden nappulat ovat umpikumia ja naula tuntuu takertuvan kumiin todella tiukasti. Alunperin mietin että liimaan naulat vaikka pikaliimalla, mutta kuinka ollakaan lähdin "vähän kokeilemaan" kun oli kova into päällä ja yllättäen naulat olivat täsmälleen omilla paikoillaan testilenkin jälkeenkin. Nyt on takana jo useampi akullinen ja naulat ovat edelleen paikoillaan ilman mitään liimaa.

196
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 06.01.10 - klo: 20.14 »
Päätin itsekin väsäillä nastarenkaat Asson T4:n takapäähän. Valitsin Pro-Linen Dirt-Paw kumit talvirenkaiden aihioksi, koska kumissa on nappuloita melko harvassa(eli nastoja ei tarvita miljoonaa) ja kuvio on ihan talvikelpoisen näköinen jo ilman nastojakin verrattuna esim. Bow-Tie:n kuvioon.


Kuvissa näkyy kaksi muuten samanlaista kehitysversiota, mutta toisessa on naulat työnnetty kumiin kantaa myöten ja katkaistu ylimääräiset pois, kun taas toisessa naulan terävä kärki on tallella ja naulan ylimääräinen pituus on jätetty renkaan sisäpuolelle.
Renkaissa on vähemän pitoeroa kuin olisi voinut kuvitella. Oletin että varsinkin jäällä teräväkärkinen nasta purisi paremmin, mutta pitoeroa ei juurikaan ollut. Kovaksi tallatulla lumella eroa on enemmän terävän hyväksi. Molemmissa malleissa on nastoja vain kahdessa keskimmäisessä nappularivissa, eli 36 nastaa/rengas. Alunperin tarkoitus oli laittaa nastat kaikkiin nappuloihin, mutta tuollakin määrällä pitoa on vähitäänkin riittävästi. Nastoissa ei ole näkyvissä minkäänlaista kulumista ainakaan vielä 6 akullisen jälkeen.
"Nastat" ovat peräisin paikallisen halpakaupan TC-kiinnikkeistä. Naulat ovat 1.7mm paksuja, karkaistuja ja sähkösinkittyjä. 100kpl pussi maksaa n. 1€.

197
Yleinen keskustelu / Vs: FUTABA 3PM-2,4G
« : 04.01.10 - klo: 21.33 »
Silmäile nyt ensin vaikka ko. ohjaimen topikki läpi:
http://rc10.fi/index.php?topic=20058.0

198
Pitäisikö kysellä USPS ja Itellan päästä asiaa ja jos ei mitään kuulu, eikä pakettia näy, niin karhuta luottokunnalta rahat?

Periaatteessa Paypal disputekin on ihan käypä vaihtoehto. Sehän takaa ostoksen, jos se ei tule perille?


Tottakai se dispute on hyvä tapa riitauttaa asia. Itseasiassa se on niin hyvä ettei ostajalla ole kovinkaan suurta riskiä menettää rahojaan.
Tarkoitinkin aikaisemmin lähinnä sitä, että kannattaa antaa paketille tilaisuus saapua ennen kuin rupeaa tekemään asiasta kovin suurta.
Liquidin paketit lähetetään ykkösluokan kirjepostina, joten kotimaan posti ei pysty lähetystä seuraamaan.

199

Edit. Muokkasin otsikkoa, parempi nyt.

Otsikko on hanurista, eikä se siitä parane jos muuttaa yksittäisen vastauksen otsikkoa. Vain aloittaja voi vaihtaa topikin otsikon.


Rahaa on mennyt niin paljon ettei uskalla vaimolle sanoa. Lopetin laskemisen kun ulkomaan tilauksia alkoi olla 100 kasassa.

200
Se on niin tuurista kiinni että miten paketin matka sujuu. Mulle tuli viimeviikolla 3 pakettia Liquidista ja ne oli kaikki tilattu eri viikoilla. Hitaimman matka kesti kolmisen viikkoa ja nopeimman 5 päivää.

Se dispute tarkoittaa että haluat riitauttaa asian kauppiaan kanssa. Jos kerran USAn postilaitos on paketin ottanut kuljetukseen, olisi mielestäni on vähän liioittelua riitauttaa asia noin nopeasti, varsinkin kun ottaa huomioon että Liquid on kuitenkin luotettva kauppias ja tässä tapauksessa oman osuutensa hoitanut jo loppuun.

201
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 01.01.10 - klo: 13.34 »
Hobbycityn tilaukset on mulla kestäny vajaasta neljästä(!) vuorokaudesta kolmeen viikkoon.
Tuo alle 4vrk oli sillä pikapostilla, normaalivauhdilla on menny yleensä noin kymmenen päivää.
Normiposti(kin) tulee joskus tuurilla 3-5 päivässä, mutta nyt kun idässä on se postihässäkkä, kannattaa odotella ihan rauhassa 5-6 viikkoa ennen kuin alkaa huolestumaan. Mulle tuli 21.11. postitettu paketti kotiin 22.12. ja kaksi muuta samoihin aikoihin postitettua pakettia on vielä matkalla...

Aina olen lipot tasurin kanssa ladannut,paitsi tietysti 1-ässät.

Lennokkimiehet tosin harvoin mitään tasailee, ainakaan meilläpäin, eli miksei se muutaman kerran menisi ilmanki.
Meilläpäin on sitten fiksumpia lennokkimiehiä :grin:
Nojoo, tunnen täältäpäin itseni lisäksi 6 lennokkimiestä, eikä yksikään lataa ilman balanseria. Kyllä sitä tasausta kannattaa käyttää jos siihen on mahdollisuus.
Model-Expossa katselin ihmeissäni kun robosota-miehet lataili Rhinojaan ilman balanseria...

Voihan sen tasauksen tarpeen itsekin testata kun ajaa/lentää akun tyhjäksi ja mittaa yksittäisten kennojen jännitteet. Sitten lataa taas täyteen ilman tasausta ja mittaa taas jännitteet. Tuon kun toistaa pari kertaa niin voi itse todeta yleismittarilla kannattaako tasaus vai ei.

Millainenkahan se Losin oma lipolaturi on, siinä tuskin on tasuria?
Akussa ja laturissa on molemmissa 2-napainen liitin, eli ei tasaajaa.

202
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 31.12.09 - klo: 22.04 »
Tein omani ihan samalla tavalla että voi tarvitaessa käyttää laturia myöhemmin pattereilla. Liittimenä on ihan yleismallin dc-liitin joita on monessa 12V laitteessa. Johdon saa kätevästi ulos kotelosta kun vähän suurentaa reikää josta alunperin tulee ulos se akkuun kytkettävä johto.

[EDIT]
Pari kuvaa mun tekeleestä:

Keskimmäiseen kuvaan on merkitty nuolilla kohdat joihin johdot on kolvattu. Vedonpoistoa ei ole tehty ihan oppikirjan mukaan, mutta toimii.

Tuo on ihan toimiva ratkaisu patterien korvaamiseksi, mutta jos siihen nyt jotain parannusta pitäisi keksiä, niin laittaisin väliin diodin varmistamaan ettei laturista nouse savu jos napaisuus onkin virtalähteessä eri kuin omassa kytkennässä.
Mulla ei ole ollut napaisuuden kanssa murheita, mutta kaveri kytki vastaavanlaiseen kytkentään vahingossa 12V AC muuntajan ja savu nousi heti. Jos oikein hifistelemään haluaa lähteä, voi halutessaan kolvata väliin tasasuuntaussillan, niin ei tarvitse enää murehtia napaisudesta.
[/EDIT]

203
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 31.12.09 - klo: 21.35 »
Olikos kellään hyviä niksejä tällasen vempeleen alkuperäisen patterilaturin korvaajaksi?
...
Ja tarttisin vinkkejä lähinnä vaan jostain halpis/perus/duunaa-ite jutusta...

Itse käytin ennen lipoihin siirtymistä 12VDC/1000mA muuntajaa Micro-T:n oman patterilaturin virtalähteenä. Ei vaadi muuta modausta kuin sopivan liittimen kolvaaminen(johtoineen) "patterien tilalle". Laturi toimii aivan kuten ennenkin, mutta saa sen 12V käyttöjännitteen patterien sijaan muuntajasta.

204
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 31.12.09 - klo: 09.45 »
Noparin saaminen kyytiin voi olla melkoinen haaste jos haluaa pysytellä harjallisessa. Lennokkipuolen nopareita olisi olemassa todella pieniä, mutta niistä on turha etsiä jarrua tai pakkia. Tai onhan niissä joissakin drag-brake, mutta ei ohjaimella hallittavaa jarrua.

1/18 nopareita varmaan saisi kokonsa puolesta mahtumaan, ainakin ilman kuoria, mutta noin pieneen autoon sellainen lisäpaino voi olla liikaa.

EDIT: Piti mainita että esim. tämä pieni nopari ilman kuoria menee kokonsa puolesta ainakin Bajan kopan alle.

205
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 31.12.09 - klo: 01.29 »
Kyllä Bajan kopan alla on selvästi enemmän tilaa. Varsinkin takaiskaritornin eteen, eli juuri siihen mihin Losin ohjeessa oli laitettu vastari, jää reilusti tyhjää. Ohjeessa myös jätettiin se alkuperäinen muovikuori kokonaan pois kyydistä niin kaikki sähköt mahtuu myös T:n kyytiin.

206
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 31.12.09 - klo: 01.08 »
Lipojen kanssa kuuluukin olla varovainen, mutta ei niitä tarvitse pelätä. Pelkkä varovainen kunnioitus riittää :grin:

Olen kyllä kaikenlaista kokeillut näitten pikkukirppujen kanssa, mutta radioihin ei ole toistaiseksi ollut tarvetta kajota.
Jos gigaradiot Microon haluaa niin pitää vaihtaa vastarin lisäksi nopari ja servo. Vastariksi Losin oma ohje suosittelee Spektrumin SR3500 ja servoksi esim. JR SM22.
Eihän noita mikään pakko ole omassa projektissaan käyttää, mutta noista näkee ainakin vähän mallia, että minkä kokoista servoa ja vastaria kannattaa lähteä katselemaan.

Losilla näyttää olevan tarjolla kunnon kuvilla varustettu pdf-muotoinen ohje auton sähköjen modaamisesta.

207
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 30.12.09 - klo: 23.29 »
Oikein. Nimhit kierrätykseen. Ei lipojen kolvailu sen ihmellisempää ole kuin mikään muukaan kolvaus. Jos tekee rinnankytkettyjä settejä niin silloin on syytä hoitaa tasaus ennen kuin kytkee kennot toisiinsa.

Onhan näihin tarjolla Losin oma parannussarja koodilla LOSB1507 jos ei tarvitse nivelvetareita vaan ainoastaan haluaa päästä eroon niistä ärsyttävistä klipeistä...

Mihin olette LiPo:t laittaneet? Eli jos on alkuperäisessä akkukotelossa niin miten lataus, koko auto LiPo pussiin vai aina akku ulos autosta?
NiMH:lla on ajoaika tosiaan tuskallisen lyhyt eli LiPo pitäisi hankkia.

En ole kertaakaan ottanut ko. autoista akkua ulos latausta varten. Voihan sen koko auton sinne palosuojapussiin laittaa jos niin haluaa.

208
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 30.12.09 - klo: 21.34 »
Nuissahan ei taida olla nivelratasta vakiona vaan ns koiranluu. Tuo Bajan kori kyllä kiehtoisi, voipi olla että tulee sellainen laitettua. Täytynee muttaa auto hieman että kori menee, ainakin tuossa aiemmin oli puhetta siitä. Nyt vaan kilpasarjaa näille pystyyn =)

Ei tosiaan ole nivelvetareita vakiona, vaan ihan itse joutuu ostamaan :grin:
Ei niissä dogboneissa mitään varsinaista vikaa ole, mutta se renkaan kiinnitys(c-klipeillä) on vakiona jostain mihin aurinko ei paista. Nyloc on paljon mukavampi.

##################################################
Nyt on sitten sellainen muutaman tunnin mittainen takkahuoneEK ajettu =). Mukava peli kyllä kertakaikkiaan, ei vaan tuolla NIHM-akulla kovin kauaa ajele. Yksi asia mikä hieman kismittää on se, että kun autolla tulee kurviin ja löysää kaasua niin auto tahtoo spinnata aika helposti. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ja miten olette asian korjannut ?
Minulla tuo ongelma ei poistunut, mutta ajo helpottui kun ostin paremmat iskarit.
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=237203_234&products_id=35670
Öljyjä en ole vitsinyt laittaa kun näyttää siltä että vuotaa aika nopeasti pois...

Mulla on molemmissa autoissa 3Racingin öljyiskarit. Tai no etupäässä on vaan iskarit ja takapäässä öljyiskarit. Etupumpuissa kun ei pysy öljy sisällä montakaan minuuttia. Joskus kun iskareita ensimmäistä kertaa täyttelin, laitoin mukana tullutta litkua ja sehän holahti suoraan reisille. Sitten aloin kokeileemaan aina vaan paksumpaa öljyä, ja luovutin kun edes Asson 70wt ei pysynyt sisällä.
Takaiskareissa ongelma ei ole niin paha, mutta ei niissäkään mikään ohut liemi kauan pysy. Iskarit toimivat ilman öljyäkin paremmin kuin alkup. "jousenpidikkeet", eikä tuota aiemmin mainittua perän irtoamista pahemmin tapahdu. En sitten tiedä paljonko tuohon vaikuttaa iskarit ja paljonko esim. renkaat.

Tuohon ajoaikaan vielä: Lipoista onkin tässä ketjussa jo puhuttu useampaan otteeseen ja suosittelenkin lukemaan aiheesta vähän enemmän ja harkitsemaan lipoa.
Jos niitä nimhejä hankkii monta, niin tottahan niilläkin ajelee, mutta Micro-T:ssä ei akun vaihto ole kovinkaan nopea toimenpide. Jos siihen akunvaihtorumbaan lähtee, niin melkein joutuu modaamaan akkukannen kiinnityksen kestävämmäksi. Orkkisruuvit ja niiden vastakappaleet ovat melko hengettömiä ja kierre korkkaa turhan helposti.

209
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 29.12.09 - klo: 21.10 »
Kyllä nivelvetarit ainakin toimii paksulla karvakuorrutuksella (kuvat todisteena) :grin:
Öljyiskarit on sen verran sotkeneet paikkoja, että auto kerää kaiken mahdollisen kissankarvan ja radan pohjana olevan maton irtokarvat. Silti autot liikkuvat ainakin lipojen voimalla ihan mallikkaasti.

Molemmilla autoilla on ajettu jo monta kuukautta ilman ratassuojia, eikä yhtää ratasta ole tarvinnut vaihtaa. Lapset ajeli kesällä noilla ulkonakin ilman suojusta. Samat rattaat, motit, vetarit, diffit yms. kulutusosat edelleen käytössä.

Micro-T


Micro-B


Kaverikuva

210
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 29.12.09 - klo: 20.34 »
Kyllähän se yllättää kun akku loppuu alle puolen minuutin ja silti autossa toimii vastari ja servo ihan normaalisti.

Rattaissa on niin pienet hampaat, että välyksen säätäminen onkin melkoinen taitolaji :grin:

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 19