Kirjoittaja Aihe: GS Racing Storm Buggy  (Luettu 62762 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #150 : 14.06.04 - klo: 08.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Alfa"
GS(B01) on nopeampi huonoilla säädöillä vrt. Hyper7:n(8port sport) suht koht hyvällä säädöllä. Voit ihan jättää ne " merkit pois Mika :wink:


Nopeampi huippunopeudessa vai ratakierroksella? Tuolla huippunopeudella ei meinaan ole juurikaan mitään arvoa. Se kun riippuu melkoisesti välityksestä ja voimansiirrosta muutenkin. Jos kyseessä olisi se ratakierros, niin asialla alkaisi olemaankin suurempaa merkitystä. Esimerkiksi saisin helposti PureTenin kulkemaan nopeampaa kuin jonkun kisatouringin muuttamalla RAJUSTI tuon kisatouringin välityksiä. Tämä on luonnollisesti melkoisen karrikoitu esimerkki, mutta täysin mahdollinen.

Omankin krossarin huippunopeuden saan helpostikin säädettyä välillä 0-75 km/h. Lujempaakin saisin varmasti sen menemään, mutta tarvetta ei ole ollut ostaa sellaisia välityksiä.

En siis halua mollata Hobaota tai GS:ää. Halusinpa vain tuoda asian jälleen esiin.

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #151 : 14.06.04 - klo: 08.41 »
Olet täysin oikeassa AP! Osaan suodattaa poikien juttuja ;-) mutta Alfa, tarkoitan siis ratanopeuksia, en parkkisajoa.

Poissa joni-j

  • Tulokas
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #152 : 14.06.04 - klo: 10.22 »
Juu, Alfa tarkoitti tuota huippunopeutta , joka on isompi hänen Gs:ssä kuin mun Hobaossa. Alfalla on ollut  rikkaalla (sisäänajo) moottori, niin on tahtonut jäädä kurvin jälkeen  hobaolle mutta saavuttanut hobaon seuraavaan kurviin....

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #153 : 14.06.04 - klo: 12.17 »
Soitin tonne RC-Pisteeseen.. Crowd Pleazeria ei ole eikä näillä näkymin tuu kuin vasta sysksyllä, plääh.. Crime Fighter renkaita on tulossa, joten niitä otin parin eteen ja taakse. Täytyy sitten "tyytyä" GS:n koriin, tosin vissiin ihan hyvä sekin.

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #154 : 14.06.04 - klo: 13.44 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"

Nopeampi huippunopeudessa vai ratakierroksella? Tuolla huippunopeudella ei meinaan ole juurikaan mitään arvoa. Se kun riippuu melkoisesti välityksestä ja voimansiirrosta muutenkin. Jos kyseessä olisi se ratakierros, niin asialla alkaisi olemaankin suurempaa merkitystä. Esimerkiksi saisin helposti PureTenin kulkemaan nopeampaa kuin jonkun kisatouringin muuttamalla RAJUSTI tuon kisatouringin välityksiä. Tämä on luonnollisesti melkoisen karrikoitu esimerkki, mutta täysin mahdollinen.

Omankin krossarin huippunopeuden saan helpostikin säädettyä välillä 0-75 km/h. Lujempaakin saisin varmasti sen menemään, mutta tarvetta ei ole ollut ostaa sellaisia välityksiä.

En siis halua mollata Hobaota tai GS:ää. Halusinpa vain tuoda asian jälleen esiin.


Tottakai autojen nopeudet/ominaisuudet muuttuvat eri säädöillä. Mutta autojen vakio välityksillä, mitkä olivat samat, GS oli nopeampi suoralla. (olkoot se tärkeää tai sitten ei) Kyllähän tuohon myös toki vaikuttaa se, että onko uusi kone jne.

GS:n kone on pelannut ainakin muilla ihan hyvin, tai he eivät ole tulleet asiasta valittamaan foorumille, niinkuin minä. :mrgreen:

Edit. korjasin hymiön.

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #155 : 14.06.04 - klo: 14.35 »
Edelleen, kuulostaa hyvältä!

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #156 : 15.06.04 - klo: 11.09 »
Mistä jätkät hankitte Proline Crowd Pleazer MP7.5 korinne? Ne kuulemma sopivat Stormiin. RC-pisteestä loppu ja uusia tulee talveksi.. todella hienoa  :roll:

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #157 : 15.06.04 - klo: 11.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "Alfa"
Minkä paketin tilasit Mikolta? Sportti paketin mukana tulee (ei RTR) maalaamaton kori.

Kait Mikolta löytyy nuita maalaamattomiakin, viikon verran sillä kestää tilata Ranskasta...

Ite täs vaihdan koriin uutta väriä, kun vanha oli aika karsee. :mrgreen:


Okei!

Täytyy ottaa sit maalit mukaan... jotenkin kuvittelin että tulee maalatulla korilla.. paketti on periaatteessa RTR auto, vakio pakari+käyrä sekä kytkinsälät, vakio GS moottori ilman vetaria ja renkaat, vanteet ym. Eli siis pitäs olla ajovalmis setti... no sen näkee viikon päästä  8)

Mitä luulet tosta korista, maalattu vai maalaamaton ? No vko ei ainakaan ole paha.

Auto ainakin lienee kasattu? Mites diffit, pitääkö itse laittaa öljyt?

Vähän tyhmiä kysymyksiä, mutta ei oo ollu hirveesti aikaa selvitellä etukäteen....


En muista, että kukaan olisi vastannut tähän. Auto on 90% valmiiksi kasattu. Diffeissä&iskareissa on öljyt jo valmiina. Ohjekirjan välissä on Setup Sheet lappunen missä kerrotaan säädöt (mitkä muuten on aika hyvät). Autoon tarvi enään laittaa siipi paikoilleen,maalata kori(jos ei ottanut valmiskoria) ja liimata renkaat vanteille, sekä asentaa sähköt.

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #158 : 15.06.04 - klo: 11.23 »
Joo, ei. Tänks Alfa! Lauantaihin ei ole pitkä aika :-D

Jenkkiforumissa sanottiin et diffeissä on sisällä RTR ja SPORT malleissa vain rasvat. Eli itse pitäs laittaa öljyt. Valmiskorista en tiedä, se sit näkee. Otan maalit mukaan, mutta valmis kori olis minusta jees. Mites teillä? Sulla Alfa ainakin taitaa olla itse maalattu, niin muistelen.

ps. Se on Setup Sheet  :wink:

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #159 : 15.06.04 - klo: 11.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Joo, ei. Tänks Alfa! Lauantaihin ei ole pitkä aika :-D

Jenkkiforumissa sanottiin et diffeissä on sisällä RTR ja SPORT malleissa vain rasvat. Eli itse pitäs laittaa öljyt. Valmiskorista en tiedä, se sit näkee. Otan maalit mukaan, mutta valmis kori olis minusta jees. Mites teillä? Sulla Alfa ainakin taitaa olla itse maalattu, niin muistelen.

ps. Se on Setup Sheet  :wink:


Kiitos Mika :mrgreen:  
Hmm... Oisko Sabessa nuita Prolinen koreja? Siel tuntui ainakin Protoformia löytyvän. Juu itse maalattu niillä kori-spray maaleilla.

Jaa niin sanoivat... Pitää tässä joku päivä kattoo ne diffit. En oo ees viittiny avata diffejä, kun ajattelin niiden olevan täytetty Setup Sheetin mukaan, joka meni muistaakseni näin 1000wt takana,5000wt keskellä ja 7000wt edessä. ("aina ei voi voittaa, ei ees joka kerta")

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #160 : 15.06.04 - klo: 12.00 »
Iso-Hepalla on myös Crowd Pleazer koreja.Tai ainakin on ollut niitä. Itse olen sen sieltä tilannut.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #161 : 15.06.04 - klo: 21.05 »
Lainaus käyttäjältä: "TeemuR"
Iso-Hepalla on myös Crowd Pleazer koreja.Tai ainakin on ollut niitä. Itse olen sen sieltä tilannut.


Okei, täytyypä meilailla Jalaksen Timpalle. Kiitos!

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #162 : 15.06.04 - klo: 21.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "TeemuR"
Iso-Hepalla on myös Crowd Pleazer koreja.Tai ainakin on ollut niitä. Itse olen sen sieltä tilannut.


Okei, täytyypä meilailla Jalaksen Timpalle. Kiitos!
"Iso-Hepa on suljettu 1-20.6 Työmatkalla/Lomalla" no mutta kohta se aukee...

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #163 : 15.06.04 - klo: 22.35 »
Kiitos pekka tiedosta, ajattelin juuri kysyä täällä et onko teillä tietoa missä se Timo luuraa kun ei vastaa mailiin.  :lol:
Mikä on muuten GS buggyn tai hobaon päärattaan hammasluku ? Tulee yhteen projektiin..
Taas kehissä.. ;)

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #164 : 16.06.04 - klo: 11.40 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Mikä on muuten GS buggyn tai hobaon päärattaan hammasluku ?

Stormissa pääratas 46T ja kytkinkello 13T.
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #165 : 16.06.04 - klo: 23.38 »
Heitetään tänne nyt linkki, kun satuin ottamaan jokusen kuvan autosta. Jos joku arvostaa kunnon kokoisia kuvia mistä näkee vähän detailejakin =)
http://koti.mbnet.fi/tomsson/rc-autoja/GS%20Storm/
allekiroitus

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #166 : 16.06.04 - klo: 23.50 »
Hienoja kuvia Tomsson! Hienoa saada itsekin tollanen pikapuoliin mutta mustalla kannella (ilman vetaria sama mylly). Ja tällanen pakari odottaa:


Aika rock, vai mitä ?! Paino voi olla vähän vakiota suurempi, mutta vakiokin tulee mukaan joten voi sitten vertailla. Toisaalta jää se vetarin paino pois joten eiköhän ole fifty-sixty niinkuin Masa sanoo.

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #167 : 16.06.04 - klo: 23.55 »
Asiallisen näköinen pilli!

Lisätään vielä sen verran että kuvat ei ole omasta autostani, vaan kaverin. Olin vaan kärppänä kameran kanssa tallentamassa lisää materiaalia kuvakokoelmiini =)
allekiroitus

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #168 : 16.06.04 - klo: 23.56 »
edit: menipäs putkeen....
allekiroitus

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #169 : 16.06.04 - klo: 23.58 »
Niin sulla oli MP7.5 ? Muistanko oikein. Kukas on kaverisi?

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #170 : 17.06.04 - klo: 00.01 »
Hyper Pro-R löytyy.
En tiedä kaverin nimeä  :D
Lähinnä voisi sanoa että kaverin kaverin auto.
allekiroitus

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #171 : 17.06.04 - klo: 00.06 »
OK! Jyrkkälässä ajetelette, oliko se niin?

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #172 : 17.06.04 - klo: 00.09 »
Ei tullut bingoa vieläkään.

Tuolla ajelemme, tai lähinnä tulemme ajelemaan

http://rc10.fi/viewtopic.php?t=7488
allekiroitus

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #173 : 17.06.04 - klo: 08.05 »
OK!

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #174 : 17.06.04 - klo: 09.09 »
ootteko samaa mieltä "This buggy is a great back yard basher and comes with a awsome radio, but if you want to race, get ready change shock towers,hub carriers and shocks.Motor has plenty of power and can idle for ever."

Tjaa, monet sanoo aina että autojen RTR/stock iskarit on huonoja mutta en osta tota välttämättä. No sit näkee. Sen sijaan noi shock towerit pitäs varmaan korvata Fioronin osilla? Entä noi hub carrierit ?

Mistä hankitte noi Fioronit, ISO-HEPA ltako?

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #175 : 17.06.04 - klo: 11.43 »
Kyllä ISO-hepa on varmaankin ainoa paikka Suomessa, mistä Firionia voi ostaa. Joten sieltä...  http://www.iso-hepa.com/Fioroni.htm

Niin paljon, kuin olenkin GS:n vetokäynnistintä kehunut, niin nyt se sitten hajosi. Lanka poikki, joten ei siinä mielessä suuri ongelma.

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #176 : 17.06.04 - klo: 11.44 »
OK. Täytyy kysellä Timolta.

Pro GS kuski Fidelio kommentoi RTR ja PRO versioiden osalta seuraavaa:

Lainaus
biggest difference between the pro and the rtr for performance are the shock
towers, chassis, and chassis braces.

biggest difference between the pro and the rtr for durability are the shock
towers, chassis, and steering plate (drag link).

first things to add/upgrade on an rtr would be the pro shock towers, and the
addition of the suspension hinge pin braces with longer screws through the
suspension blocks and nuts on top.

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #177 : 17.06.04 - klo: 12.13 »
http://www4.tpg.com.au/users/rikim/storm1.html
Tuossakin sivulla jotain Stormista.


Siis nämäkö on se suurin ero?

-Special shock towers rear/front
-chassis braces
-Hiilikuituosat
-Erilaiset ruuvit
-tuplajarrut

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #178 : 17.06.04 - klo: 12.31 »
Alfa, hyvä tuo sivu! tänks.

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #179 : 18.06.04 - klo: 13.51 »
Huomenna saan tosiaan kamat, Mikolta kuulin että kori on maalaamaton joten pitää heittää maalit pintaan itse ja trimmata kori ennen jyrkkälään siirtymistä. Varmaan täytyy tsekata niiden diffien tilannen ensin kanssa ja heittä loctitetä oikeisiin paikkoihin.

Ajatteko muuten 13T vai 14T kellolla? Esim. Jyrkkälä/Lavanko.
Pannu on siis Sport GS-21B01, varmaan 13T on sille ok.

Nyt täytyy funtsia color scheme, käsillä olis kelt. vihr. metalli sin. ja valk. Noista se täytyy vetäsitä mutta 1-2 väriä korkeintaan.. ehkä valk. pääväri ja metallinsinistä perään.

EDIT: Huomasin just että muistuttais sillon aika paljon tota logoa, kun on valk. vanteet ja siipikin....