Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - valanhar

Sivuja: 1 [2] 3 4
31
Tulokset / Euro Touring Series Round 6, Slovakia
« : 16.07.13 - klo: 19.17 »
Tulevana viikonloppuna ajetaan Slovakian Trencinissä ETS- sarjan viimeinen osakilpailu. Kilpailu ajetaan Xrayn tehtaalla, Hudy Areenalla.

Suomesta lähdössä:

Juho Levänen
Joel Valander
Viljami Kutvonen
Eetu Pesonen
Jaakko Louhi

Tänne tulee uutisia, tuloksia ja kuvia: http://ets.redrc.net/

Molemmissa luokissa yli sata kuskia (Modified, ProStock). Myös Formuloita on mukana. Ke-Pe on treeniä, lauantaina alkuerät ja sunnuntaina finaalit.

32
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« : 02.05.13 - klo: 15.13 »
Kolme viikkoa kesäkauden avaukseen, eikä ainakaan pikaisella kyselyllä löytynyt kauppiailta renkaita??

33
Tulokset / Vs: LRP Masters 2013
« : 28.04.13 - klo: 18.04 »
Hyvä Viljami!

34
Tästä voisi ottaa tavan, että uudet luokat julkaistaan aina 1.4, jos sillä saataisiin kuskeja riittämään jo olemassa oleviin luokkiin. :wink:

35
Nämä jutut kannattaisi poistaa täältä aika pian jos niitä uusia harrastajia halutaan mukaan, tekstit on kuitenkin Pienoisautoilun lajiryhmän tiedotuksia alla. Saa aika huonon kuvan lajista.

36
Kiitos järjestäjille myös meidän puolesta, kaikki sujui hienosti. Tasaisuus oli Joelin valttina, lauantain kaikki alkuerät sekunnin sisään ja samoin sunnuntaina. Auton säätöihin ei juuri koskettu koko viikonlopun aikana, pari pientä kokeilua ja paluu takaisin vanhaan. Treenit Tikkurilassa jatkuvat, koska seuraavana on vuorossa ETS Round 2, jossa pito on luultavasti samaa luokkaa, kuin Tiksissä.

Valander Racing Team

37
Joel Valander lähdössä.

38
Tulokset / Vs: ProStock Kunkku 2012
« : 02.09.12 - klo: 20.16 »
Aamupäivä oli hyvä osoitus yhteistyön voimasta  :wink:

39
Tulokset / Vs: C-12 ja TSM-10 MM2012
« : 01.08.12 - klo: 10.57 »
No niin, ensimmäinen ulkomaankilpailumme on takana. Kuten jo etukäteen olimme kuulleet, että näissä ”isoissa” kisoissa on ihan oma tunnelmansa, niin sen voin kyllä allekirjoittaa. Rata oli vielä hienomman näköi-nen, kuin miltä kuvissa oli näyttänyt kallistettuine kurveineen. Katsomot ja koko radan reunus olivat täynnä väkeä. Martin Hudy oli varannut meille paikan teltasta Xray:n osastolta, joka tietysti nuoresta kuljettajasta tuntui mukavalta. Heti paikalle saavuttuamme selvisi, että Joelin ikäisiä ei ollut kuin yksi tai kaksi, joten van-hempia vastaan ajetaan. Järjestelyiltään varsinkin ensimmäinen päivä oli aika sekoilua, katsastusteltassa tuli vietettyä parikymmentä minuuttia suht kuumissa olosuhteissa, kenenkään oikein tietämättä, mitä tehdään ja missä järjestyksessä, no tähän tuli seuraavana päivä parannus ja loppuajasta se toimi ihan kiitettävästi. Katsastuspaikalta eräryhmän mekaanikot saatettiin järjestäjän toimesta portista radalle ja erän jälkeen sieltä pois.
Jo harjoituksissa selvisi, ettei oltu ihan viimeisten joukossa, (tämäkin pelko oli olemassa, kun kisaan lähdettiin).
Ensimmäisessä alkuerässä sijoitus oli 60. Ja toisessa 48., kolmatta näin hyvää ei sitten tullut, joten tämä riitti I-finaaliin. Finaalissa Joel lähti kakkosruudusta ja ensimmäisessä finaalissa kaveri antoi pusun takapuskuriin ja sijoitus vaihtui yhdeksänneksi, sieltä alkoi hurja nousu vanhempia kavereita kunnioittamatta toiseksi, mutta sitten toiseksi viimeisellä kierroksella shikaani rankaisi ja sijoitus putosi neljänneksi. Toisessa startissa sijoitus oli kolmas ja kolmannessa toinen, joten lopulliseksi sijoitukseksi tuli finaalin kolmas ja kilpailun 83., joka on kyllä yli odotuksen. Ajovirheitä ei tullut kuin muutama, joten sekin oli hyvä asia. Päivät oli pitkiä, joten shoppailemaan ei ehtinyt, mutta mukavaa oli ja näin ensikertalaisen kannalta on hienoa, että siellä on näitä kokeneempia mukana, joilta voi kysyä neuvoa käytännön asioissa, isoimpana apuna meillä oli Kuusisen Jarkko, joka toimi Suomen joukkueen managerina ja hoiti kokouksissa istumiset (seisomiset).
Eli yhteenvetona, jos jollain suinkin on mahdollisuus vastaaviin kisoihin lähteä, niin ei muuta kuin mukaan vain.

Valander Racing Team

40
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 16.07.12 - klo: 00.03 »
Käytiin ajamassa asfalttiradalla eilen. Aikaisemmista kommenteista poiketen sanoisin, että rata on aivan hienossa kunnossa. Nurmikko leikattu ja pitokin oli suhteellisen hyvä. Myös shikaani toimi hienosti,ainakin sähköautolla (1/10 viri). Kahviosta löytyi sämpylää,kahvia ja virvoitusjuomia. Joten ei muutakuin kaikki rata-autoilijat radalle!

41
Toissa kesänä jätettiin lähtemättä yhteen kisaan, kun oli kokoviikon luvannut vettä. Kisapäivänä ei satanut ollenkaan, joten nuo säätiedotukset kannattaa jättää omaan arvoonsa  :wink:

42
Näistä kirjoituksista saa nyt sen käsityksen, että pärjätäkseen tarvitsee tämän "200€" säätimen, kyllä siinä nyt varmasti muutkin asiat painavat ja mitä niihin koneiden polttamisiin tulee, niin treenimäärämme viime vuonna oli varmasti ihan kärkipäästä, emmekä polttaneet yhtään konetta ja ajoimme ilman tuuletinta! Moottoreita käytimme kaksi (yhdelläkin olisi pärjätty). Yhdessäkään kisassa meillä ei ollut pisin välitys ! Katsoin vielä äsken Hyvinkään FTT:n A-finaalit ja kyllä siellä kärjen tuntumassa ihan peräkanaa kiertää kaksi erimerkkistä säädintä. Sisäkisassa yksi mollanpäältä ajo ja olet menettänyt sen mitä jollain mahdollisilla hyber laitteilla olet saavuttanut. Mutta jatkakaa kirjoituksia.

H. Valander

43
Riihimäen alue8-kisaan oli yli 30 ilmoittautunutta viikkoa ennen kisoja. Monet eivät ehtineet edes ilmoittautua kun kisat peruttiin jostain käsittämättömästä syystä. Todennäköisesti kisoihin olisi tullut noin 40 kuskia niinkuin yleensä A8-kisoissa on ollut. Lohjan kisoihin tuli porukkaa ehkä sen verran vähemmin kun pitkään oli epäselvää järjestetäänkö kisoja ollenkaan. A8-sarjan puuhamiehet voisivat katsoa hieman omaa toimintaansa asiassa...

Kerhokisojen osallistumismaksut ovat kyllä aika tähtitieteellisiä.

Niitä ilmoittautuneita oli 28 (voin lähettää listan, jos haluat)
Kisat peruttiin vasta ilmoittautumisajan jälkeen, jos tähän mennessä ei ollut ilmoittautunut, niin voi voi.
Käsittämätön syy oli se, että kisat olisi järjestetty eri paikassa, kuin missä matot on, ajajakoroke olisi pitänyt tuoda kolmannesta paikasta, kyseisen koulun oppilaat olivat tulossa tekemään kisoihin valaistus yms. työtä ja tätä kaikkea rumpaa ei alettu tekemään sillä ajatuksella, että "todennäköisesti" ilmoittautumisajan jälkeen olisi tullut lisää väkeä.
Alue-8 sarjasta oli ennakkotietoa kisojen päivämäärineen täällä foorumilla 18.10 klo.12.44 alkaen, eli 25 päivää ennen kilpailua, jos tämä ei riitä, niin voi voi.
Ps. olet juuri ilmoittautunut ensi vuoden Alue-8 puuhamieheksi:)

44
Näihin rata/kilpailumaksujen korotuksiin on varmasti syynsä (tilojen vuokrat yms.), mukavaa tietenkin olisi, jos pääsisi ilmaiseksi ajamaan, mutta henkilökohtaisesti en pidä esim. Tikkurilan 10€ päivämaksua kohtuuttomana, kun samalla rahalla täällä sisämaassakaan ei pysty pelaamaan vaikkapa sulkapalloa kuin 40 minuuttia.

45
En oikein jaksa uskoa tuohon aikataulu ongelmaan. Alue-8 kilpailut olivat selvillä kolme viikkoa ennen ensim-mäistä kilpailua, kyllä sen pitäisi riittää ainakin useimmille, koska kuitenkin ”tiedetään”, että sarja ajetaan.

46
Katsotaan hiukan lähempänä, ei ole pois suljettu  :wink:

47
Alue-8 kerhokilpailusarjan 2011-2012 ennakkotietoa.

Alue-8 kilpailut on tarkoitus järjestää ja saada päätökseen tämän vuoden puolella, jottei ne mene päällekkäin alkavan FTT- kauden kanssa. Tällä hetkellä on toiveissa, että voimme järjestää kilpailut hieman totutuista suuremmilla ”areenoilla” ja täten toivommekin, että kilpailuihin ilmoittautuvat kaikki touring, C-12/CS-12, yms. luokkien kuljettajat, aloittelijoista maailmanmestareihin. Kunkin kilpailun järjestäjä päättää mitä luokkia kilpailuun  otetaan mukaan, osallistujamäärät huomioiden. Sarjan alkuperäistä tarkoitusta ei unohdeta, vaan edelleen lähtökohtana on, että aloitteleville kuljettajille on mahdollisimman helppo tulla mukaan kilpailuihin, joten heidän osaltaan noudatetaan edelleen väljempiä sääntöjä, kuin jo kilpailuissa mukana olleille.

ALUSTAVA kalenteri:

Riihimäki                              13.11.2011

Lohja                              04.12.2011

Vantaa/Tikkurila              18.12.2011

Mikäli aiheesta on kysyttävää laita sähköpostia: harri.valander(at)elisanet.fi  tai P.0503984324

48
entä jos ei kenelläkään olisi ponderia, pitäisikö järjestäjän hankkia tässä tapauksessa n.55 ponderia. Eiköhän tuo ponderi nyt kuulu jokaisen kilpailijan hankittavaksi, varsinkin SM-tasolla, kerhokisassa vielä voisi ymmärtää, ettei kaikilla ole omaa.

49
Lauantai-illan treenimahdollisuus katsotaan kisan jälkeen, jääkö aikaa/intoa.

50
Ja erityiskiitokset Latvion Tonille (ja Lasiille) ja Saarisen Teemulle radan kunnostamisesta kilpailukuntoon !

51
Jyrki, vihreiden kansanedustajat ampuvat sinut luultavasti ennen minua aiheuttamastasi elektroniikkaromusta, joka syntyy näistä nykyisistä säätimistä. Nimimerkki: kahden säätimen omistaja.

52
Kiitos vaan järjestäjille, kaikki toimi ainakin Lauantaina hienosti. Kuuluttaja piti hyvin ajantasalla, katsastus oli asiallista ja buffetti todella hyvä, Ainoa miinus, buffetissa ei ollut nitroa myytävänä, oltaisiin Raulin kanssa voitu ostaa, oli se Jaakon ja Joelin kisailu sen verran kauheaa katseltavaa :wink:

53
Tulokset / Vs: Laukaa Touring tulokset ja jälkipulinat
« : 14.06.11 - klo: 21.50 »
Rataa ajamattomana en tiedä, millaista sitä on ajaa, mutta näin mekaanikon näkökulmasta kauheaa on katsoa varsinkin ne kaksoismutkat, joista väärällä ajolinjalla auto syöksyy puistoon asti. Kuljettaja kuitenkin kehuu rataa hienoksi, joten uskotaan häntä. Kuuma oli, mutta kyllä se vesisateen voitti. Kiitos järjestäjille hyvin järjestetyistä kisoista.

54
Nähdään Oulussa  :azn:

55
Juu, ymmärrän täysin, että on aivan eri asia mikäli tilasta joudutaan jossain muodossa maksamaan, lähinnä tarkoitin näitä paikkoja (esim. meillä Uramon koulu), mistä ei tarvitse yhdestä päivästä maksaa.

56
Kerhokisoista ei mielestäni tarvitse jäädäkään, kuin järkkäämisen ilo (kunhan plussalla pysytään), nämä jos mitkä ovat tärkeitä lajin jatkuvuuden kannalta.

57
Niin tuleehan tuohon myyrin alue-8 kilpailuunkin palkinnoista hiukan kuluja, alue-8 kilpailuissahan viimeisen kilpailun järjestäjä hankkii palkinnot ja laskuttaa niistä osuuden muilta järjestäviltä seuroilta, eikö näin?

58
Lainaus
Voisikos AKK tehdä jonkun flyerin tai pienen esitteen, johon on koottu perustiedot ja linkit mistä löytyy lisätietoja, joita kerhojen ja seurojen yhteyshenkilöt voisivat jakaa uusille harrastajille tai harrastusta katsomaan tuleville kiinnostuneille ihmisille?
AKK:lla on pienoisautoilusta oma esite, jota saa tilaamalla AKK:sta.Olemme jakaneet näitä esitteitä Riihimäellä järjestetyissä tapahtumissa ja myös kerhossa.

59
Tuo kisaopashan on jo kilpailijoiden kanavan etusivulla.

60
Kuusankoskelta statistiikkaa tutkan perusteella:

TSM-10 autot 72km/h pääsuoralla
C-12 autot 69km/h pääsuoralla
TSP-10 autot 59km/h pääsuoralla
TSS-10 autot 49km/h pääsuoralla

Nämä siis nopeimmat mitatut nopeudet kustakin luokasta. Muut autot samasta luokasta olivat yleensä 2-3km/h sisällä nopeimmasta ja maksimissaan 5km/h päässä.

Lainaus
Erityinen huomio (ja samalla myös hatun nosto auton kuljettajalle) oli se, että Petteri Kauppinen TSS-10 luokassa meni pääsuoralla 44km/h kun pahin kilpakumppani Valander puolestaan ajoi tuon pohjan 49km/h, mutta tuloksessa sekä lopputuloksissa ero oli hyvin pieni. Tämä mitattiin useamman alkuerän aikana. Finaaleissa silmämääräisesti näytti että Petteri oli saanut auton kulkemaan suoralla lujempaa.
Miten voi olla hatun noston arvoinen suoritus autokilpailussa, jos auto kulkee 5km/h hiljempaa, kuin muut.Eikä näitä ala-aste ikäisiä kuskejakaan kannata pitää niin tyhminä, että puolen kierroksen johtoasemassa ajaisivat täysillä loppuun asti.Niin outo kommentti, että jotain on varmasti hampaankolossa.

Sivuja: 1 [2] 3 4