RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: mikaZ- - 08.06.04 - klo: 22.47
-
niin että onko thunder tiger hyvä, kestävä ja luotettava merkki :?::!: 8) onko kellää kokemusta :?: :?: :roll: 8)
-
Mulla on kokemusta, hyviä sellaisia!!
Olen nyt ajamassa toista vuotta thunderilla ja on hyvä!
-
Voi voi mitä säätämistä :mrgreen:
-
Voi voi mitä säätämistä :mrgreen:
Jotain valittamista????
-
onko helppo säätää ja saako aluksi helposti käyntiin??? 8) :roll: :shock:
-
mikä thunder tiger sul on :?: :?: :roll: 8)
-
Voi voi mitä säätämistä :mrgreen:
Jotain valittamista????
No on :roll: Kato esim. monta topiccia tää on tehnyt...
Mut ei sit "valiteta".
-
Itselläni on Thunder Tiger EB-4 krossari, ei ole oikeastaan mitään valittamista autosta!!! Thunderin koneista ei ole kokemusta itselläni!
-
Ei tt:ssä mitään vikaa ole itselläni on eb4 s2 pro hobaon motilla.
TT koneista ei ole tietoa, tuskin ne sen vaikeimpia säädettäviä on mitä muut merkin
-
Itse en ole mitään normaalista kulumisesta poikkeavaa huomannut, mutta jotkut sanoo, että thundereissa olisi huono kulutuskestävyys! Kyllä toi krossari on ainakin ihan laatukamaa, mutta ne pikkuautot tuntuu aika heppoisilta!
-
onko helppo säätää ja saako aluksi helposti käyntiin??? 8) :roll: :shock:
Mulla on kans eb-4 krossari! Kyl sen suht hekposti säätöihin saa eikä mulla ainakaan ollu mitään ongelmia ekassa käynnistyksessä.
-
Voi voi mitä säätämistä :mrgreen:
Jotain valittamista????
No on :roll: Kato esim. monta topiccia tää on tehnyt...
Mut ei sit "valiteta".
Jaa, ajattelin et siis valittamist thundereista!! Mut tarkotitkin vaan aiheen luojaa...
Mut ehkä kuitenkin lopetetaan tää ot. :wink:
-
Mulla on tuo EB4 s2 pro rtr malli ja osia on muutamia menny vaihtoon. Kaikki on mennyt kyllä ajomokien takia, mutta noita iskareita on joutunut kyllä korjailemaan kun toi männän kiinnitys on aika onneton. Vara/viriosaluettelossa on kyllä paljon moittimista. Varsinkin jos viriosaa haluaa tuohon asentaa niin niistä ei saa selvää mitä jonkun osan mukana tulee eikä tunnu myyjätkään tietävän! Muuten toi on ihan hyvä, mutta melkoisen määrän saa osia vaihtaa että tuosta sais esim. Hyperin tasoisen. Tossa 21bx-r(p) koneessa ei muuta vikaa kun toi ylikuumeneminen. Vähän kaduttaa että ostin ton RTR paketin kun senverran vaativaa sorttia ollaan.
-
Mulla on tuo EB4 s2 pro rtr malli ja osia on muutamia menny vaihtoon. Kaikki on mennyt kyllä ajomokien takia, mutta noita iskareita on joutunut kyllä korjailemaan kun toi männän kiinnitys on aika onneton. Vara/viriosaluettelossa on kyllä paljon moittimista. Varsinkin jos viriosaa haluaa tuohon asentaa niin niistä ei saa selvää mitä jonkun osan mukana tulee eikä tunnu myyjätkään tietävän! Muuten toi on ihan hyvä, mutta melkoisen määrän saa osia vaihtaa että tuosta sais esim. Hyperin tasoisen. Tossa 21bx-r(p) koneessa ei muuta vikaa kun toi ylikuumeneminen. Vähän kaduttaa että ostin ton RTR paketin kun senverran vaativaa sorttia ollaan.
Mulla on kans rtr mut se ei oo edes pro eikä kyl oo valittamista!!
Se iskarien sokkakiinnitys on kyl aika huono mut kyl sekin toimii.
Mitä viriosia siihen sit ajattelit laittaa?
-
Vaihdoin juuri vanttiruuvit ja kallistuksenvakaimet piti asentaa mutta siitä puuttuu palikka, jolla noi sais tukivarsiin kiinni ja se on vähän epäselvää että mikä kun osaluettelosta ei sitä löydy eikä myyjäkään tiennyt. Samoin ajattelin vaihtaa ton servotelineen hiilikuituiseen, mutta kun ei saa selvää tuleeko sen mukana tolpat ja eipä tiennyt myyjäkään. Moottori menee vaihtoon ja keskidiffi olisi tarkoitus asentaa, mutta kun tietäisi mikä olisi hyvä ja sopiiko siihen miten mikäkin?
-
Mulla kanssa on tuo RTR-malli eli super combo.Mä olen jälkeenpäin hankkinut vakaajat ja tavarat että sain toisenkin jarrulevyn. Samalla tuli hankittua halkaistava keskidiffin teline. Haussa on nyt joko vakiodiffi tai autoon sopiva lukko keskidiffin paikalle. Olisko tarjolla?
Niin,samoin on tulossa jenkeistä rotostartti.
Ja samaten haussa on .25 tai .26 outlaw kone jossa olisi tarpeeksi ruutia!
Jälkeenpäin olen miettinyt tota RTR mallin ostamisen järkevyyttä,mutta hankintaa tehdessä en tiennyt että tämäkin karkaa käsistä.... :D :D
-
Olis mukava saada noi vakaajat paikoilleen. Onko sulla noiden tukivarsiin tulevien palikoiden osanumerot kun ei tunnu varaosaluettelosta löytyvän tai sitten olen sokea...
-
Jos tarkoitat kuulapäitä,numero on AD 1686 ja sarjassa on 10 kpl.
Vakaaja tulee tukivarteen M3 kierteisillä ruuveilla. Nekin saa sarjana numero on PD 1315,mutta kannattaa varmaan mennä ruuvikauppaan,saa nopeammin. Koko tais olla M3x20 tai M3x25.
-
Mulla on toi pro malli melkein kaikilla herkuilla. Ei oo valittamista normi klappia löytyy kyllä mut mitään suurempaa kulumista ei ole havaittavissa. Siihen servotelineeseen ei ainakaan mun varaosa vihkon mukaan tule niitä tolppia.
-
onko kukaan laittanut tuota HoBao Hyper 21 8 Port konetta eb4:seen,että onkohan paljoa eroa vakio rtr:n mukana tulevaan?
-
Telineen mukana ei taida tolppia. Mutta keskidiffin alumiinisen telineen mukana tuli niitä 2kpl!
Tolppa on pyöreää alumiinia,pituus 29mm ja halkaisija 6mm.
Kummassakin päässä on kierre sisällä M3.
Onhan toi TT:n varaosa toimitus tai pakkaus tapa vähän erikoinen...
-
Telineen mukana ei taida tolppia. Mutta keskidiffin alumiinisen telineen mukana tuli niitä 2kpl!
Onhan toi TT:n varaosa toimitus tai pakkaus tapa vähän erikoinen...
Se johtuu siitä että kun vaihtaa alumiinisen keskidiffinpukin niin niissä ei ole niitä väkäsiä mihin saisi radiolevyn kiinni, joten siinä täytyy tulla tolpat joihin sen radiolevyn saa kiinni!!
Kannattaa ensin hiukan tutkia ennenkuin alkaa ihmettelemään... :mrgreen:
-
Juuri näin :D
-
Onko jollain TT kuskilla autossa vielä tota ACE:n S2008 voimaservoa kiinni. Mulla molemmat servot on näitä.Olen yrittäny löytää tietoa sen jännitteen siedosta. Kestääkö syöttää 6v jännitettä? Radio sen kestäis,mutta tosta servon siedosta ei ole varmaa tietoa. JR-hobby ilmoittaa voimankin 4.8 voltilla...
-
Ensimmäistä autoa oon nyt tässä ettimässä, ja huomasin tuolla carrocar:n (http://www.carrocar.se/) sivuilla ton TT:n DT-10 takaveto truckin. Hintaa on 2195 Kruunua eli about 240€, eikö? Niin että tekeekö tommosella mitään?
Edit: Linkkikin toimii
Sama Suomeksi (http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/tt/tt_tuotesivut/TT6701.htm), mutta maksaa vaan tuolla hobbypeoplessa melkeen 100 € enemmän.
-
Ensimmäistä autoa oon nyt tässä ettimässä, ja huomasin tuolla carrocar:n (http://www.carrocar.se/url) sivuilla ton TT:n DT-10 takaveto truckin. Hintaa on 2195 Kruunua eli about 240€, eikö? Niin että tekeekö tommosella mitään?
Linkki ei toimi. Ainakaa mulla.
-
Ensimmäistä autoa oon nyt tässä ettimässä, ja huomasin tuolla carrocar:n (http://www.carrocar.se/url) sivuilla ton TT:n DT-10 takaveto truckin. Hintaa on 2195 Kruunua eli about 240€, eikö? Niin että tekeekö tommosella mitään?
Linkki ei toimi. Ainakaa mulla.
Ota linkin lopusta /url pois niin toimii :wink:
-
Onko jollain TT kuskilla autossa vielä tota ACE:n S2008 voimaservoa kiinni. Mulla molemmat servot on näitä.Olen yrittäny löytää tietoa sen jänitteen siedosta. Kestääkö syöttää 6v jännitettä? Radio sen kestäis,mutta tosta servon siedosta ei ole varmaa tietoa. JR-hobby ilmoittaa voimankin 4.8 voltilla...
Mulla on!! Ja kyllä kestää sen 6volttia, tai ainakin mulla on kestänyt enkä ole sen servon kanssa koskaan 4,8volttia käyttänytkään.
-
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_23&products_id=277 tuolla on samaa kampetta eri kopalla. takavetoinen on aika vaikea ajaa,minulla on ollu tuo kone 1/10 4wd krossissa ja ei meinannu hallita silloinkaan.yhdesti löysäs etupään kardaanin pikarista lukitus eli oli takapotkuinen niin ei tehny muuta ku luikerteli ja suttas,onhan se näyttävän näköistä :) koneessa on paperilla tehoja n0.6hp mutta tuntuu tosi tehokkaalta käytännössä
-
Okay Antti. Millainen akkupaketti sulla on käytössä?
-
Okay Antti. Millainen akkupaketti sulla on käytössä?
Ite kolvasin sellasen 1700mAh paketin. Ja tietenkin 5kennoo että saa sen 6volttia!
-
Tota olen itsekin suunnitellit. 5x vartan 1,2v 2100mah AA kennoja kolvilla toisiinsa kii. Toivoin että olisit keksiny valmiin ratkaisun....
-
Kaveri tilasi EB4 s2 pro rtr malliin metallisen päärattaan joka ei tuohon sopinutkaan koska se vaatii keskidiffin mitä ei kyseisessä mallissa ole! Outoa että se mainitaan vielä Optional osissa!
-
Miksei sopinu? Mikä siinä mätti vastaan? Pitäis hommata itsellenikin sellainen...
-
Miksei sopinu? Mikä siinä mätti vastaan? Pitäis hommata itsellenikin sellainen...
katso vaikka varaosakirjasta niin se on aivan erilainen kun toi muoviratas. Reiät ei osu kohdalleen ja keskireikä on muovisessa iso ja metallisessa pieni. Jos joku on kyseisen osan saanut sopimaan niin hyvä! Selvitin myyjältä että miksi tuo ei sovi niin hän otti selvää ja Ruotsin puolella sanottiin että sopii, mutta myöhemmin sanottiinkin että ei sovi kun ei ole keskidiffiä. Ei taida tietää itsekään! Muutenkin tuolla pro Kit ja pro RTR mallilla on eroa kun yöllä ja päivällä. Onnistuipa kauppias pissittää meikäläistäkin silmään tuolla kuuluisalla mainoslauseellaan...!!!!
-
Mistäs autosi ostit?
Omalla kohdallani tiesin että ei ole kaikkia leegoja kii,mutta en silloin tiennyt että niitä kaipaisi...
-
JR-hobbystä
-
Samoin. Netin mainoslauseet on kyllä "hieman" liioteltua.
Itse olen ihan tyytyväinen tohon autooni. Eikä se niin kallis ole vieläkään,vaikka on tullu hankittua lisää roinaa siihen.
Silloin setti tais maksaa 441 euroa.
Toki jos haluaa suoraan auton jossa on lähes kaikki,ostaa kyösti Kanain...... auto 699,kone 309, vantit 90...... jne,ja kaikki dollareita ja pitää tilata jenkeistä....
Tohon on kuitenkin vielä pitkä matka.....
Mutta kunhan S3 tulee myyntiin,niin sit....
-
Kysyn tässä lähipäivinä tarjouksen lähes kaikista puuttuvista/paremmista osista ja sen mukaan katteellaan mitä ton kanssa tehdään.
-
http://www.sabattinicars.com/anteprima-EB4S3.php
Mä odotan että saa ton....
-
Kuinka herkästi etu ja takaperien pitäisi pyöriä?
Onko normaalia että pyöritettäessä "kardaanista" tuntee kun perä nyppii hampaalta toiselle. Ei siis pyöri mitenkään jouheasti.
Molemmat perät on samanlaisia pyörimään.
Auto on RTR.
Normalia?
-
laitan tämän viestin tännekkin jonka kirjoitin tuonne toiseen rc foorumiin. "tt:n jarruista jotku ovat moittineet ettei ne pidä minulla on tuo rtr paketti ja korvasin alkuperäisen kaasarin vivustossa olevan jousen hiukan hennommalla (kuulakärkikynän) jousella jarrut menee nyt ihan suttiin asfaltilla joten ne ei sen paremmat tarvi olla. ja tuosta rtr:n mukana tulevasta radiosta varmaan rittää jokaisella ainakin pihasuditteluun kantama on niin pitkä ettei autoa näe enää. paremmat servot kosteuden kestoltaan kun perus futaba servo esim. 3003 muista servoista ei ole kokemusta. ja kun avaatte etu ja taka periä niin ruuveja ei pidä kiristää liian tiukkaan itse huomasin kun laitoin öljyt diffeihin liialla kirimisellä alkaa pieni kartio hammasratas painaan planeettapyörää ja pidemmän päälle ei varmaan ole hyväksi" eli oletko avannut itse periä ja kiriny ne liika tiukkaan?tai voihan niissä toki olla liikaa välystäkin.
-
Eipä ole auki ollut,enkä ruuveja kiristänyt.
-
kyllä ne jouheasti pitäs pyöriä.
-
Kuinka herkästi etu ja takaperien pitäisi pyöriä?
Onko normaalia että pyöritettäessä "kardaanista" tuntee kun perä nyppii hampaalta toiselle. Ei siis pyöri mitenkään jouheasti.
Molemmat perät on samanlaisia pyörimään.
Auto on RTR.
Normalia?
Ei ole normaalia!
Kannattaa avata kaikki diffit ja simmata välyydet pois!
Muuten se syö kohta ne rattaa vaihtokuntoon....
-
Onnistuuko säätö ilman että joutuu hankkimaan säätölevyjä,vai vaan siirtämällä simmejä puolelta toiselle?
-
Shimmeillä pitäs saada siirrettyä diffiä kotelossaan sen verran suuntaan tai toiseen että pyörii nätisti vetoakselien kanssa, automerkistä riippumatta.
-
Sain tarjouksen viriosista mm. keskidiffi, toinen jarru, nivelvetarit ym... Taitaa jäädä ostamati kun hinta oli lähemmäs 400£ ! Sillä voi vaihtaa vaikkaa koko auton, jossa nuo ovat valmiina.
-
Kuinka herkästi etu ja takaperien pitäisi pyöriä?
Onko normaalia että pyöritettäessä "kardaanista" tuntee kun perä nyppii hampaalta toiselle. Ei siis pyöri mitenkään jouheasti.
Molemmat perät on samanlaisia pyörimään.
Auto on RTR.
Normalia?
Ei ole normaalia!
Kannattaa avata kaikki diffit ja simmata välyydet pois!
Muuten se syö kohta ne rattaa vaihtokuntoon....
Ellei ole jo syönyt niitä rattaita!! :wink:
Kun auto on paikalla ja lähdet kiihdyttämään niin kuuluuko sieltä jotain rahinaa silloin?
Toinen vaihtoehto on se että välys on liian pieni eli tekee tiukkaa kun vääntää sitä kardaania
-
Ajaessa ei pidä ääntä,mutta käsin pyörittäen on ku olis pykäliä. Pitää myös ääntä jos työntää lattialla autoa. Puran ja katson.
On viimeinen RTR auto jonka ostan....
-
Ettei sulla vaan olis kone liian lähellä pääratasta! kokeiles ottaa kone pois ja sit työntää lattialla...
-
Ei nyt sentään....
Takaperän säätö oli päin peetä. Pikkuvetopyörää kun otti vähän ulospäin,ääni katosi ja samoin nypyttäninen.
Samalla varmistui että tasauspyörästöissä on vain vaseliinia.
Nyt vaan pitää odotella että diffiöljyt saapuu postissa perille...
On muuten aika sitkeää tuo vaseliini. Samaa tatinaa pitää laittaa välitykseen vähän reilummin ku kasaa lopullisesti. Oli aika vähän tehtaan jäljiltä.
Mitähän mahtoi olla,pitänee selvittää....
-
Diffirasva ajaa saman kuin diffiöljy, ainakin noin suurinpiirtein. Öljy tosin säilyy paremmin kun ei roisku pois rattailta. Tuskin vaseliinia kuitenkaan tämä rasva vaan silikonirasvaa.
-
Kuis perusteellisesti pitää vaseliinit pestä tasauspyörästön sisältä pois ennen öljyllä täyttämistä?
-
minkäverran tuo pro 21 moottori kestää? tuntuu että itellä on lopun edellä eikä ole kovin paljoa ajettu.ei käy ku hetken ja on sen jälkeen tosi kuuma ja puristuksia ei ollenkaan,liekkö se normaalia.oli kyllä yks laakerin suoja viallinen ja pääsi imeen sitä kautta pölyä koneeseen..... HoBao Hyper 21 8 Port motti on tilattu.
-
minkäverran tuo pro 21 moottori kestää? tuntuu että itellä on lopun edellä eikä ole kovin paljoa ajettu.ei käy ku hetken ja on sen jälkeen tosi kuuma ja puristuksia ei ollenkaan,liekkö se normaalia.oli kyllä yks laakerin suoja viallinen ja pääsi imeen sitä kautta pölyä koneeseen..... HoBao Hyper 21 8 Port motti on tilattu.
Mulla kesti yhden ajokauden! Ja sit oli jo väljä eli ei se mikään maailman kestävin motti ole!!
-
Argh, onko kellään muulla ollu ongelmia jaguarin radioiden kanssa, mulla tekee silleen että ku ajaa niin painaa kaasun pohjaan niin se joskus jää sinne, ohjauksessa sama homma. vastarin virran pois käyttämisen jälkeen kaikki on niinkuin pitääkin.
-
Katkaisijan kanssa on ollut ongelmia, mutta poistin sen käytöstä niin taas pelaa. Olen ajanut tolla motilla n.4l ja taitaa olla jo entinen. Toi kaasuservon neula ottaa koriin kiinni aina kaasua painaessa.
-
Ei johdu katkisimesta. Mä oon ajanu n.13l, ja hyvin pelaa.
-
Argh, onko kellään muulla ollu ongelmia jaguarin radioiden kanssa, mulla tekee silleen että ku ajaa niin painaa kaasun pohjaan niin se joskus jää sinne, ohjauksessa sama homma. vastarin virran pois käyttämisen jälkeen kaikki on niinkuin pitääkin.
Kuulostaa pelottavalta, mulla ei ole ollut onkelmia vielä sähköjen kanssa. MTA4 omistajat kandee tarkastaa kartaanien CVD nivelten tappien kireys, iteltä lähti keväällä etupäästä tapit, nyt oli niin nätti keli että oli pakko käydä vähän ajelee sitten kevään jälkeen vaikka vaan etuvedolla, ni eikös putos etukartaani kokonaan. Lähti kanssa tapit, sen voitte uskoa että sienne lorisee punasta lukitetta ku saan uudet tapit, samalla tilasin alumiiniset ohjauspalat.
http://koti.phnet.fi/vainiot/MTA_kartaani_huolia/
-
Pitääkö muuten paikkansa että tohon RTR malliin ei sovi käynnistysalusta kun jostain luin tuollaista?
-
pitää vissiin isontaa sitä reikää pohjalevystä tai laskea moottoria alaspäin. uusin osia tähän pro21 moottoriin sylputken,männän ja ulomman kampilaakerin.alko käymään oikeen pitänee illalla käydä kokeileen että pelaako kunnolla,eilen käytin pari tankillista tyhjäkäynnillä koskaan ennen ei ole käyny tyhjäkäyntiä noin hyvin.
-
Niinhän se on.. koneen pukit on liian korkeat starttiboxille,syynä vetostartti. Pohjalevyssä,vauhtipyörän alla olevaa koloa pitää leventää niin paljon että boxin kumi ylettää vauhtipyörään.
Itse suunnittelin starttiboxia,mutta päätin kokeilla rotostarttia. Osat on tulossa jenkeistä ja kun hilut on paikoillaa,kerron sit kuis se pelittää.
Tossa linkki siitä mitä tilasin..
http://www.sullivanproducts.com/StarterAccessoriesMainFrame.htm
-
uudella putkella ja männällä ajettu n0.6l tuntuu ottavan kiekkoja enempi kuin koskaan aiemmin mutta ala väännöt on jotenki hukassa,ei löydy säätämälläkään.alkaa ehkä alavääntöjä löytyy kunhan hiukan kuluu?......hobao/ofna hyper .21 8port moottori odottaa sisään ajoa laatikossaan.onko kellään tt eb4:ssa tätä konetta ja kokemuksia verrattuna tt:n omaan koneeseen?
-
Tilaan tuosta koneesta sen pro version, mut ei tiedä vielä ottaisko vetokäynnistyksellä vai operoisko startterille sopivaksi. Jouduitko uusimaan pukit tai muuta? Tossa EB4 rtr on ne vakio pukit ja niissä ei taida reikien väli riittää Hyperille, mut TT pitäis saada kaikile sopivat pukit. Korjatkaa jos olen väärässä.
-
just laitoin hyperin paikoilleen.en uusinu pukkeja porasin moottoriin 2 x uutta 3.2mm reikää niin sain passaamaan orkkis pukeille.kone tuntuu tosi tiukalta saa nähdä miten tuon saa käymään vetostartilla.
-
Pistähän tarinaa kuis peli soittaa ja kuinka reippaasti kulku parani!
Mulle on tulossa Towerilta myös Ofnan pata. :D
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXESC2&P=ML
Tommosella meinasin ajella loppukesän :mrgreen:
-
Sopiko vanhasta koneesta vauhtipyörät ja kytkimet sun muut heebelit. Pakokäyrä? jne....
-
Sopiko vanhasta koneesta vauhtipyörät ja kytkimet sun muut heebelit. Pakokäyrä? jne....
ainakin tuohon 8 porttiseen kävi kaikki heittämällä,ainoastaa jouduin poraamaan kaks reilun 3mm reikää niin sain passaamaan vakio moottoripukeille. sisäänajo alkaa olla valmis,tehoja tuntuu olevan tt:n omaan koneeseen verrattuna paljon. eka käynnistyksellä lämmitin konetta föönillä ja avasin tulppaa n1/4 kierrosta,se helpottaa käyntiin nykimistä paljon.
-
hyvä,tehokas ja halpa kone (148€) postikuluineen,ero tt:n vakiokoneeseen on todella iso.ei lämpeä niinku ttpro21 ja tehoja on paljon enempi,jättää asfaltillekkin 4 x mustaa raitaa :) hyperin alavääntöjä on moitittu mutta tuntuu olevan ihan riittävästi. HYVÄ MOOTTORI!!
-
Mistä hankit? Sanderssonilta kenties?
-
Mistä hankit? Sanderssonilta kenties?
iso-hepalta http://personal.inet.fi/koti/timo.jalas/
-
Mistähän muuten tunnistaa onko toi mun TT:npakopilli ihan tavallinen pönttö vai jopa viripilli? Jos pilliin katselee sisälle,mistä niu kaks pilliä pitäis erottaa toisistaan? :shock:
-
Vai että muodoista. Mitäs eri muodot kertoo?
Kertokaas hyviä pillien valmistajia?
Make,onko sulla TT:n vakiopilli kiinni? (se kiiltävä?)
-
Aloita tosta http://www.rcnitro.com/rn/articles/tuned.asp
Btw, uudet teräksiset esim. Fantom WORKSilta polttaa puhtaammin nitron kuin komposiittiset tai alumiiniset johtuen lämmöistä.
-Mika
-
Tattis!!
Hyvä saitti!
Ja Fantomia myy?
-
Ja Fantomia myy?
http://www.fantomracing.com/
EDIT: eli tuolta löytyy jälleenmyyjät :)
-
Vai että muodoista. Mitäs eri muodot kertoo?
Kertokaas hyviä pillien valmistajia?
Make,onko sulla TT:n vakiopilli kiinni? (se kiiltävä?)
juu on vakio pilli,niitä pillejä taitaa olla turha ostaa hirveiden tehojen toivossa.viripillit antavat enempi lookkia ku tehoja,näin olen kuullut ns.ammattimiehiltä
-
Vai että muodoista. Mitäs eri muodot kertoo?
Kertokaas hyviä pillien valmistajia?
Make,onko sulla TT:n vakiopilli kiinni? (se kiiltävä?)
juu on vakio pilli,niitä pillejä taitaa olla turha ostaa hirveiden tehojen toivossa.viripillit antavat enempi lookkia ku tehoja,näin olen kuullut ns.ammattimiehiltä
Ei ei.. kyllä niistä oikeasti ON hyötyä. Eri asia on, onko suuria eroja niiden välillä, ainakin jos kunnon pillejä vertaa. Suurimmat erot lienevät single chamber ja dual chamber -tyyppien välillä.
-
Siksi kyselenkin.... eipä pillillä takuulla isoja lisätehoja taida saadakaan,mutta aluetta ja ajettavuutta?
Mulla on kaksi erilaista pilliä,toinen tuli auton mukana ja toinen mikä lienee,mistä lienee. Ero on kuin yöllä ja päivällä.
Olispa mahdollisuus kokeilla erilaisia pillejä ennen ku ostaa,mutku ei..
Kyselen,kuuntelen,luen ja sit aikanaan päätöksiä.
-
olisko jöördiksellä tai jollain muulla tt:n ajovideoita sillä omalla moottorilla? antti s:llä on pari pätkää ilmeisesti just tuolla pro21 koneella,haluttais nähdä muitakin.
-
Siksi kyselenkin.... eipä pillillä takuulla isoja lisätehoja taida saadakaan,mutta aluetta ja ajettavuutta?
Mulla on kaksi erilaista pilliä,toinen tuli auton mukana ja toinen mikä lienee,mistä lienee. Ero on kuin yöllä ja päivällä.
Olispa mahdollisuus kokeilla erilaisia pillejä ennen ku ostaa,mutku ei..
Kyselen,kuuntelen,luen ja sit aikanaan päätöksiä.
Joo! Novarossin pillit nyt ainakin on laatua ja varmaan RB:n ja Ossin. Mutta on niitä paljon muitakin kuten toi Fantom WORKS. Tosta pipe -artikkelista voi hakea vinkkejä. 2-tahti ei toimi ilman pilliä; pillin ääniaallot antavat vastapaineen motille jota ilman se käy huonosti. Tärkeintä on että pilli sopii motille ja viimeistely haetaan säätämällä vastapainetta joka tapahtuu siirtämällä pilliä pituussuunnassa. Tämä vaikuttaa juuri niiden ääniaaltojen muodostukseen --> tehojen optimointi.
Kiitti muuten tosta saitti kommentista! :-D
-
Eipä ole videota,mutta eiköhän jossain vaiheessa sellainen tule :lol:
-
Tilasin justiinsa Habaon 8port pro koneen ja RB:n pillin. Kohta näkee miten toi paketti kuljettaa TT:ä...
-
Paljonko olette muuten pulittaneet noista 8porteista ja mistä olette ne ostaneet / tilanneet?
-
Iso-hepalta ja tilasin pakettina: Motti, RB-pilli, käyrä, moot.pukit...
ja karvan alle 200£ niin en osaa sanoa tota motin hintaa, mut 140-150£.
-
Motin hinta on 140€ kun kysyin sitä Nikolta...
-
Kiitokset tiedoista.
-
Mikäs toi FEMCA numero on noissa viripilleissä? :shock:
-
onkohan tähän eb4:seen ihan oma keskidiffi? minulla on etu/perä-diffi jonka ajattelin laittaa keskelle,mutta c-kuppien väli näyttäs olevan n.1cm lyhempi ku tuossa keskellä olevassa vakio vetorattaan pidikkeessä.
-
Mä hommasin ton TT:n oman ja meni kiltisti paikalleen. Samalla pitää sit ottaa se metallinen pääratas. Suosittelen sit samalla ottamaan toisen levyn ja jarrukammet. Muuten jarrut jää lähinnä taakse.
Osat ei ole pahan hintaisia.
http://www.twf8.ws/new/tech/car/ttr/eb4build/tteb4le.html
Tossa on muuten sivusto joka on ihan hyvä katsella läpi!
-
Onko kukaan ottanu TT:pohjalevystä niitä alumiini paloja pois jotka rajoittaa ulosjoustoa? Tarkoitan nurkkia joihin tukivarret ottaa kii ennenkuin iskari on täysin ulkona.
Jos olette poistanu,paljonko oli saatu hyöty ulospäin joustoissa,ja jääkö vetari kuinka hyvään tai pahaan kulmaan?
-
RB:n koneet on ihan hyviä, se CE kuljettaa jo TT:tä ihan mukavasti!
Itselläni oli T2M M21XP pitkäiskuinen kisapannu, se kuljetti TT:tä todella kovaa, kytkintä oli vaan kevennetty aika rutkasti, koska koneeseen ei löytynyt pilli/käyrä yhdistelmillä paljotta alavääntöä!
Kytkin kyllä luisti aina, mutta kovaa mentiin....
Kuva kytkinpaloista: http://koti.mbnet.fi/tux10/polttikset/kytkin.jpeg
Itse en ole nähnyt/kuullut, että joku olisi alustasta niitä stoppareita pois ottanut! Kyllä siihen saa ulosjoustoa mielestä ihan tarpeeksi muutenkin!
Vinkki: Jos teillä on TT EB-4 missä on alumiini iskarit eikä niissä ole männänvarsien suojakumeja, vaan siinä on sellaiset pienet keltaiset jutut, niin Hobaon männänvarsien suojakumit sopivat ihan hyvin siihen autoon!
-
Heh,mä odottelin että Toweriin olisi tullut Ofnan .26 koneita,mutta en jaksanut odottaa ku loppujen lopuksi olisi mennyt heinäkuun ja elokuun vaihteeseen...
Tilasin sit eilen RB:n TM 728 padan ja pakettia odotan maailmalta alkuviikolla :mrgreen:
Toi iskarin suoja oli hyvä tieto. Eiku soitto Hepalle...
-
Minun pitäisi tässä lähiaikoina ostaa sellainen RB S7II moottori, kun pääsi T2M leviämään!
-
Heh,mä odottelin että Toweriin olisi tullut Ofnan .26 koneita,mutta en jaksanut odottaa ku loppujen lopuksi olisi mennyt heinäkuun ja elokuun vaihteeseen...
Tilasin sit eilen RB:n TM 728 padan ja pakettia odotan maailmalta alkuviikolla :mrgreen:
Toi iskarin suoja oli hyvä tieto. Eiku soitto Hepalle...
Saahan sieltä heti .26 Team Oriona (ja OFNAaakin) ilman pullstartia. Kuulemma ihan hyvä. Ja halpa, varmaan puolet tosta RB:stä. Tai sitten HobbyLinnasta GS .25
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEKX2&P=7
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXESC1&P=7
Mutta vaatii sitten boksin.
-
Mika, ei vetostarttia,vaan Tigerdrive... ja ei se RB niin tolkuttoman hintainen ole Ranskan maalla....
Rekkakuski ystäväni osti sen jo ja tuo tullessaan kun palaa.
Taitaa se olla niin,että oli mikä tahansa .26-.28 kone,niin poweri ainakin riittää :lol:
Towerin toimitukset tähän asti on ollut todella hyvin toimineita. Mutta sieltä kannattaa ottaa tavaraa jota ei muualta ihan helpolla saa(esim tuo TigerDrive). Hinta kerroin on luokkaa 1,3-1.4.
RB jää noin 100e kalliimmaksi ja tuskin on huonompi vaihtoehto :shock:
-
OK. Kyllä!
-Mika
-
Kuis kaunista tyhjäkäyntiä olette TT:n oman koneen (21pro) saaneet käymään? Välillä miettii mitenhän sen pitäis käydä tyhjää :shock:
Ulvoa niin että vähän ryömii ja liikkuu,vai kiltisti pöristä hiljalleen ja olla paikallaan.
Ainakaan tossa omassa ei taida olla muita vaihtoehtoja. Si ku saa pöriseen nätisti,se sammuu aina ilman varoitusta,käy vin todella hetken niin.
Asia alkoi vaivaamaan kun katselin radalla paria autoa ja ne kävi kiltisti tyhjää ja aina kun päästi kaasun niin nätisti tikkas tyhjää.
Jäi kaiveleen ,olenko saanu koneeni jo rikki....
Ilmavuotoa olen hakenut,mutta en ole löytänyt. Onko jokin niin yksinkertainen paikka jota en olisi vielä keksinyt?
Olenko väärässä että 3.5 pitäis käydä tyhjää kauniimmin ku 2,1cc?
-
Kuis kaunista tyhjäkäyntiä olette TT:n oman koneen (21pro) saaneet käymään? Välillä miettii mitenhän sen pitäis käydä tyhjää :shock:
Ulvoa niin että vähän ryömii ja liikkuu,vai kiltisti pöristä hiljalleen ja olla paikallaan.
Ainakaan tossa omassa ei taida olla muita vaihtoehtoja. Si ku saa pöriseen nätisti,se sammuu aina ilman varoitusta,käy vin todella hetken niin.
Asia alkoi vaivaamaan kun katselin radalla paria autoa ja ne kävi kiltisti tyhjää ja aina kun päästi kaasun niin nätisti tikkas tyhjää.
Jäi kaiveleen ,olenko saanu koneeni jo rikki....
Ilmavuotoa olen hakenut,mutta en ole löytänyt. Onko jokin niin yksinkertainen paikka jota en olisi vielä keksinyt?
Olenko väärässä että 3.5 pitäis käydä tyhjää kauniimmin ku 2,1cc?
No jos tyhjäkäyntiä ei saa muuten hyväksi, niin kevenny kytkintä vähäsen niin sitten se alkaa pysymään paikalla!
Niistä ilmavuodoista en osaa sano mitään, takalevy ja kaasari kannattaa aina koneissa tiivistää silikoonilla!!
Tietääkseni kaikkien koneiden kuuluisi käydä tyhjäkäynti niin kauan, että soppaa loppuu! Eli eroja noiden koneiden välillä ei pitäisi olla!
-
Ja lisää paikkoja jotka voisi vielä vuotaa? Pitääkö toi liun haitarikumi kanssa pistää silikonilla kiinni?
-
Ja lisää paikkoja jotka voisi vielä vuotaa? Pitääkö toi liun haitarikumi kanssa pistää silikonilla kiinni?
Juu, unohtus kokonaan!
Kannattaa katsoa, ette haitarikumi ole halki ja sitten liimata sen molemmat päät pikaaliimalla tiiviisti kiinni kaasariin!
-
Ja,kas,käynti parani ja yks kaks sammumiset loppu siihen :lol:
Vielä kun toi vetostartin akselin sais tiiviiksi.... Mutta sille kun nyt ei voi mitään...
-
Ja,kas,käynti parani ja yks kaks sammumiset loppu siihen :lol:
Vielä kun toi vetostartin akselin sais tiiviiksi.... Mutta sille kun nyt ei voi mitään...
missä oli ilmavuoto,tai mikä sen käynnin paranti?
-
Kaasarin haitarikumi tuli liimattua,samoin tiivistin kaasari/lohko sauman silikonilla. Sit vielä otin koneen takalevyn irti,laitoin laippaan ohuen silikonilin ja takas kii. Ei sen suurempia :mrgreen:
-
Kaasarin haitarikumi tuli liimattua,samoin tiivistin kaasari/lohko sauman silikonilla. Sit vielä otin koneen takalevyn irti,laitoin laippaan ohuen silikonilin ja takas kii. Ei sen suurempia :mrgreen:
Ai tarkoitatteko kaasarin haitarikumella sitä mikä on siinä putken päässä, mihin tulee voima servolta. Voiko se sen kautta imee ilmaa? :o Oon luullu, että se on vaa koriste. Ei mulla oo se liimattu kiinni, pitäiskö. Vai oonko käsittäny ihan vai vain vähän väärin.
-
Mäkin vähän **luulen** ettei tolla kaasarin haitarikumilla ole käytännössä mitään merkitystä. Mulla on ainakin tossa EPICin myllyn kaasarissa se ihan löysä eikä kaasarissa ole ollut mitään ongelmaa.
-
Joo, mutta ei haittaa vaikka olis löysällä so. ei sitä tarvii liimata kiinni.
-
Kyllä se haitarikumi nyt vaan kannattaa liimata kiinni!!!! :wink: Sieltä se pääsee vuotamaan ilmaa ainakin isoissa koneissa.
-
Joo, mutta ei haittaa vaikka olis löysällä so. ei sitä tarvii liimata kiinni.
1/8 krossareiden koneissa, se täytyy liimata kiinni!
Sillä on suuri merkitys koneen käyntiin, jos kone vetää sieltä ilmaa, niin ei hyvä!! :mrgreen:
-
Muiden osalta on paha sanoa,mutta ainakin mun koneessa se haitari kumi oli todella löysä,pyöri meilkeimpä omia aikojaan paikallaan. Jokainen itse päättää liimaako vai ei....
-
Noniin menin tilaan jr.hobbysta tollaisen auton. http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_23&products_id=298
Onko tua auto minkään veroinen ja onko rahojen vastine. Laittakaa suora mielipiteitä. Niin hyviä kun huonojakin. Minkähän kokoiset renkaat tossa on.
-
No niin...tätä on varmasti muutkin jo kysyneet, mutta kerta vielä pojat...Eli mikä naru vetokäynnistimessa oikein kestäisi vähän paremmin...alkaa niska punottaa, kun ei saa autoa edes käyntiin kun naru menee kokoajan poikki.
Omassani on kokeiltu jo linjalankaakin, mutta se ei näemmä kestä solmuja :cry:
-
No niin...tätä on varmasti muutkin jo kysyneet, mutta kerta vielä pojat...Eli mikä naru vetokäynnistimessa oikein kestäisi vähän paremmin...alkaa niska punottaa, kun ei saa autoa edes käyntiin kun naru menee kokoajan poikki.
Omassani on kokeiltu jo linjalankaakin, mutta se ei näemmä kestä solmuja :cry:
No jos linjalanka ei kestä, niin 1-2mm. vaijeria sit! :mrgreen:
-
Niin kyllä mä itsekin ajattelin vaijeria, mut tuli mieleen että kun se ei anna periksi yhtään, niin alkaako se syömään vetostartin koteloa???
Mahtaisikohan paksumpi siima kestää tuossa?
-
Niin kyllä mä itsekin ajattelin vaijeria, mut tuli mieleen että kun se ei anna periksi yhtään, niin alkaako se syömään vetostartin koteloa???
Mahtaisikohan paksumpi siima kestää tuossa?
Kyl se vaijeri on turhan tuhtia kamaa.... :mrgreen:
Niitä linjalankojakin on erilaisia, koitas jotain kestävämpää!
Siimoista en tiiä oiken (ei kokemusta), mut jotkus käyttää sälekaihdin narua.
-
hankaako se johonkin? vai miksi katkeilee noin usein. Mulla oli omassa koneessa linjalankaa eikä ollut mitään ongelmaa (t2m kone)
-
Jos on nestelukko, sitä ei saa väkisin vetää.
-
Se on aika paljon käyttäjästäkin kiinni, niin kuin mikakin sanoi, että nestelukon sattuessa ei saa väkisin vetää ja naru ei saa hangata mihinkään. Eikä vedä liian pitkälle. Eikö ohjekirjassaki sanota jotain, että saisi vetää max 30cm vetoja. Joku kalaverkonki naru vois olla hyvää. Tai kenkänauha!
-
Olen vetänyt narua n.20cm, eikä ole ollut nestelukkoa...tosin tuossa äsken kun avasin vetarin ja rupesin tarkemmin tutkimaan moottorin räjäytyskuvaa, niin huomasin että jousi ei olekaan samanlailla kuin kuvassa...tainnut tehtaalla tulla pieni valmistus virhe, eikös jousen pitäisi olla nätisti rullalla, eikä tehdä mitään ylimääräisiä lenkkejä :!: :!: :!: no oma moka kun en tuota ole heti hokassut, vaan kasannut nätisti samanlailla kuin se siinä on aina ollut...
-
Joo jousen pitää olla nätisti rullalla.
-
Onko kukaan asentanut keskidiffiä eb4:seen?
Piti tuossa laittaa kiinni, mutta huomasin että moottorin vauhtipyörähän se kiinni takajarruun ottaa :x .
Onkohan helppoa ratkaisua kun en oikein voi moottoripukkejakaan vaihtaa matalampiin kun on tuo vetostartti...
-
Onko kukaan asentanut keskidiffiä eb4:seen?
Piti tuossa laittaa kiinni, mutta huomasin että moottorin vauhtipyörähän se kiinni takajarruun ottaa :x .
Onkohan helppoa ratkaisua kun en oikein voi moottoripukkejakaan vaihtaa matalampiin kun on tuo vetostartti...
Kyllä mä olen asentanut ja se meni ihan suoraan nätisti paikoilleen eikä ottanut jarruun kiinni! :wink:
-
Onko kukaan asentanut keskidiffiä eb4:seen?
Piti tuossa laittaa kiinni, mutta huomasin että moottorin vauhtipyörähän se kiinni takajarruun ottaa :x .
Onkohan helppoa ratkaisua kun en oikein voi moottoripukkejakaan vaihtaa matalampiin kun on tuo vetostartti...
Kyllä mä olen asentanut ja se meni ihan suoraan nätisti paikoilleen eikä ottanut jarruun kiinni! :wink:
Onko sulla vetostartilla, ja onko erilaiset pukit/moottori.
Minulla on koneena pro-21bxr(p) ja se ei paikoilleen mene kun keskidiffi on kiinni...on vaan noita onkelmia alkanut kertymään auton kanssa yhdelle miehelle aivan tarpeeksi!!!
-
Vetostartilla ottaa kiinni vautipyörä takajarrun paloihin. Vauhtipyörä sorviin,halkaisija pienemmäksi ja menoksi.
Vakio koneenkorvat taitaa olla 20mm korkeat. Ilman vetostarttia ei ota kiinni.
Homma TigerDrive,loppuu ongelmat narujen kanssa.....
-
Onko kukaan asentanut keskidiffiä eb4:seen?
Piti tuossa laittaa kiinni, mutta huomasin että moottorin vauhtipyörähän se kiinni takajarruun ottaa :x .
Onkohan helppoa ratkaisua kun en oikein voi moottoripukkejakaan vaihtaa matalampiin kun on tuo vetostartti...
Kyllä mä olen asentanut ja se meni ihan suoraan nätisti paikoilleen eikä ottanut jarruun kiinni! :wink:
Onko sulla vetostartilla, ja onko erilaiset pukit/moottori.
Minulla on koneena pro-21bxr(p) ja se ei paikoilleen mene kun keskidiffi on kiinni...on vaan noita onkelmia alkanut kertymään auton kanssa yhdelle miehelle aivan tarpeeksi!!!
On, on ja on... :wink: Tuskin niiden nyt pitäisi edes olla mitenkään erilaisia kun samat autot ja koneet ym. Viimeksi just viikko sitten mulla oli tuo kone kiinni ja hyvin toimi!!
-
Ostin tämän thundertigerin.
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=438.
Se on eka polttikseni.
Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä autosta
-
Onko kukaan asentanut keskidiffiä eb4:seen?
Piti tuossa laittaa kiinni, mutta huomasin että moottorin vauhtipyörähän se kiinni takajarruun ottaa :x .
Onkohan helppoa ratkaisua kun en oikein voi moottoripukkejakaan vaihtaa matalampiin kun on tuo vetostartti...
Kyllä mä olen asentanut ja se meni ihan suoraan nätisti paikoilleen eikä ottanut jarruun kiinni! :wink:
Onko sulla vetostartilla, ja onko erilaiset pukit/moottori.
Minulla on koneena pro-21bxr(p) ja se ei paikoilleen mene kun keskidiffi on kiinni...on vaan noita onkelmia alkanut kertymään auton kanssa yhdelle miehelle aivan tarpeeksi!!!
Kyllä se voi näin olla, jos sinnulla on iso vauhtipyörä, niin kyllä se kiinni ottaa! Ei se kyllä kyoshon eikä kaikkien TT:nkään vauhtipyörillä kanssa kiinni ota...
-
Kuinkas väljillä etunivelillä ukot ajelee TT eb nelosilla?
Tarkoitan etutukivarren ulkopäissä olevia kuulapesiä. Huomasin omasta että oli ihan väljät ja kulunu todella nopeasti. Oletteko törmänny tähän? Koskee sekä ylä että ala niveliä. Kun en uutena niin tarkkaan hypistellyt,niin ei tiedä millaisia ovat olleet...
Toinen,onkohan Futaban servoakseli samalla mitalla kun ACE:n servossa on? eli käykö käyttövivut tosta Futabaan...? ace kun otti ja hajos...
-
Kuinkas väljillä etunivelillä ukot ajelee TT eb nelosilla?
Tarkoitan etutukivarren ulkopäissä olevia kuulapesiä. Huomasin omasta että oli ihan väljät ja kulunu todella nopeasti. Oletteko törmänny tähän? Koskee sekä ylä että ala niveliä. Kun en uutena niin tarkkaan hypistellyt,niin ei tiedä millaisia ovat olleet...
Toinen,onkohan Futaban servoakseli samalla mitalla kun ACE:n servossa on? eli käykö käyttövivut tosta Futabaan...? ace kun otti ja hajos...
Jaa'a en ol mitään suurempaa kulumista huoemasnnut, kai ne on mulla olleet aika yhtä kuluneet.... Sit vaihdan, kun kuula ei enään pysy pesässä! :mrgreen:
-
Sanokaa jos olen ihan hakoteillä, mutta niihin akseleihin kannattaisi laittaa tippa liimaa ja sitten kiinni.
-
Sanokaa jos olen ihan hakoteillä, mutta niihin akseleihin kannattaisi laittaa tippa liimaa ja sitten kiinni.
Pysyykö liimalla jos se liikkuu siinä?? :mrgreen:
-
Pitäisikö sen sun mielestä sitten pyöriä samanlailla kuin liukulaakerissa?Sehän kuluttaa laakeria sekä akselia jos se pyörii samanlailla, kuin liukulaakerissa.
-
Pitäisikö sen sun mielestä sitten pyöriä samanlailla kuin liukulaakerissa?Sehän kuluttaa laakeria sekä akselia jos se pyörii samanlailla, kuin liukulaakerissa.
Ymmärsin väärin ton. :P
-
Hajos tänään autosta Front knuckle, tämä --> http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCBC3&P=7
Lohkes pala ja murtu laakeripesien kohdalta samalla halkes toinen kuulalaakeri.Mikä olisi hyvä paikka ostaa/tilata varaosia TT:n EB-4 S2:een ? Käykö muiden valmistajien osat(jos niin mitkä)? Esim. käykö tuo kyseinen Ofnan palikka? Eli kertokaa mistä tilaatte osanne. Jr-Hobbyn jo tiedän.
edit: siis ohjauspala rikki.
-
Hajos tänään autosta Front knuckle, tämä --> http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCBC3&P=7
Lohkes pala ja murtu laakeripesien kohdalta samalla halkes toinen kuulalaakeri.Mikä olisi hyvä paikka ostaa/tilata varaosia TT:n EB-4 S2:een ? Käykö muiden valmistajien osat(jos niin mitkä)? Esim. käykö tuo kyseinen Ofnan palikka? Eli kertokaa mistä tilaatte osanne. Jr-Hobbyn jo tiedän.
Sulta siis hajos ohjauspala vai?? ku en saa tota linkkii auki koska kone on hiukka seko :wink:
-
Mä otan osat Hobbypeoplen kautta. Asiallista palvelua.
-
Hajos tänään autosta Front knuckle, tämä --> http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCBC3&P=7
Lohkes pala ja murtu laakeripesien kohdalta samalla halkes toinen kuulalaakeri.Mikä olisi hyvä paikka ostaa/tilata varaosia TT:n EB-4 S2:een ? Käykö muiden valmistajien osat(jos niin mitkä)? Esim. käykö tuo kyseinen Ofnan palikka? Eli kertokaa mistä tilaatte osanne. Jr-Hobbyn jo tiedän.
edit: siis ohjauspala rikki.
-Hobbyman http://www.kolumbus.fi/hobbyman/
-Hobbypeople http://www.hobbypeople.com/
-Jr-Hobby http://www.jr-hobby.fi/
Tossa oli hyvä paketti myytävänä jos jotain kiinnostaa:
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=10330886
-
Mulla hajos kaadossa ihan sama osa.. kumma ku ne muovi osat kestää ja alu osat ei!. se kyl näyttää enemmän joltain valu raudalt. ei tollast voi koneistaa se pitää laittaa muottiin. mut kokeilempa huvin vuoks loctiten erikois liimaa.. jos se pitää meidän audin moottorin kasassa ni se pitää pikku alu osanki kasassa. Mut onnea kaikille tt kuskeille :D
-
täällä kun on tt miehiä liikkeelle, niin onko kellään ek-4:sta?
Myin mta4 juuri pois ja aattelin että vois koittaa, ek:ta, toinen ois MadForce, ja oha noita nyt tullu pari muutakin...
muistaakseni jr:än mies sano ku ostin mta, että se meinaa olla vähän kovilla tuo ek:oon voimansiirot sen pannun kanssa mikä siihe tulee,
-
Pirkale! sehän toimii!!!! Mun liima. ei kuule edes vasaralla irtoo :mrgreen: säästämpä rahaa. ei tarvii sittenkään ostaa front knucklea. a.k.a kääntöpala. Tukekaaa loctiten 638.
-
kyllä, se toimii kunnes tulee kova tälli, loktite ei kestä kauheesti joustoa, eli kun se venyy sauman kohalta ni naps,
niilläkin on jotain vaativiin muovi liimauksiin tehtyä, missä pitäis olla joustoa jonkunverran, mutta en muista mikä.
-
Kyseessä on alu osa. kyl ne muovi osat kestää
-
miten kallis osa toi sitten voi olla? GS 7e
-
ÖÖÖ... ku loppupeleis aatellaan ni 7e. tollasest. kallis on
-
Niinno, onhan se jos ne hajoo jatkuvasti
Mulla on GS:n ylimmäräiset mut ei taida sopia tohon, vai?
kts. kuva http://www.snrt.net/storm/storm_osat.jpg
Saat parin vaikka kympillä plus pm
-
tota noi on ihan samanlaiset ku mulla..... et sovitaanko joku diili. Kertoisitko mitä osii pitäis hankkii et tt eb4 s2 pro supercomosta sais kisa kireen????? ois aikaa päivittää ja siin samal oppia ajaa kunnol.
-
tota noi on ihan samanlaiset ku mulla..... et sovitaanko joku diili. Kertoisitko mitä osii pitäis hankkii et tt eb4 s2 pro supercomosta sais kisa kireen????? ois aikaa päivittää ja siin samal oppia ajaa kunnol.
Kuule, TT:stä en osaa sanoa mitään. Laitan YV:tä noista knuckleista.
-
Raipe. Aloita keskidiffistä,toisesta levyjarrusta ja voimaservo kaasu/jarru servoksi. Samoin kannattaa laittaa laakerit pyörän napoihin jne.... rakentamista riittää!
Mä kyllä suosittelen ensin laskemaan TODELLA tarkkaan mitä ne kisa osat tulee maksamaan.
Pyydä tarjous jostain!!!!!!
Mä itse tulin siihen tulokseen,että hommasin toisen auton kokonaan, enkä ole hetkeäkään katunut.
Hobao 7 pro:n mukana oli kaikki legot.
-
Raipe. Aloita keskidiffistä,toisesta levyjarrusta ja voimaservo kaasu/jarru servoksi. Samoin kannattaa laittaa laakerit pyörän napoihin jne.... rakentamista riittää!
Mä kyllä suosittelen ensin laskemaan TODELLA tarkkaan mitä ne kisa osat tulee maksamaan.
Pyydä tarjous jostain!!!!!!
Mä itse tulin siihen tulokseen,että hommasin toisen auton kokonaan, enkä ole hetkeäkään katunut.
Hobao 7 pro:n mukana oli kaikki legot.
Kyllä noihin osiin tulee sitä hintaa ihan riittävästi...
Ostakaa mul valmis valmis kisa-auto, mis on vielä ylimääräisiäkin optional osia.... Mukaan saa vielä moottorin, radiot ja mini-z:tin :mrgreen:
-
Yksi asia jolle kannattaa laskea painoarvoa on varaosien saatavuus ,jos kilpaa meinaa ajaa.
TT:n kanssa se on aika nihkeää...
-
MIstäs mä hoabon voin tilaa???
-
sanderssona.com tai iso-hepa.com... Nuo molemmat myyvät Hobaota.
-
Se on lisää viikonloppu töitä mulle!! :D
-
Tarkentaa täytyy sen verran,että tuo Hobao 7 pro ei sisällä servoja,radiota,eikä konetta.
-
Sitä varten mul on tt eb nelosen servot
-
On sit syytä olla kaksi voimaservoa.....
-
On sit syytä olla kaksi voimaservoa.....
Mihin kaks?
Mulla on nyt aluks ollu Futaban 3003 vakio servo kaasussa/jarrussa.
muuta toivomisen varaa ei ole kuin että sais olla pikkusen nopeempi. Voima riittää aivan helposti jarruissa lukittamaan vaikka kaikki pyörät. Ohjaus onkin sit ihan eri juttu, siinä mulla on KoPropo, vääntö 8kg ja nopeus 0,08 60 astetta. Nopeus ja voima riittää helposti.
Niin no, mulla on kyllä HoBao hyper7 PCR Pro.
-
Haluuks joku kertoo hyviä puolia tt eb4 proosta?? ja paljos tohon keskidiffi maksaa? Hoabon mä ostan, mut taitaa jäädä ens kesään.
-
En haluis kuvitella et ostin täys p*skan auton. sori toi kirosana..
-
Millon muuten tulee se uus EB4:nen jonka prototyypistä oli kuva Pienoismalli lehdessä nummero 4/04?
-
Ei se ole p*ska,vain kallis rakentaa ja osien saanti vähän hidasta.
Kuten olen aiemmin sanonut,ajamalla en ole sitä rikki saanut!
Mulla ei "vakioservon" voima riittänyt jarruun. Tämä on syynä miksi mielellään kaksi voimaa...
-
Millon muuten tulee se uus EB4:nen jonka prototyypistä oli kuva Pienoismalli lehdessä nummero 4/04?
Mulle kerrottiin muistaakseni jotain syksyn aikataulua
Siinä on ihan hyviä ratkaisuja kuten se "keskitunneli". Pivotit tuntuvat olevan muotia ja tottakai tossakin on ne (eri asia onko ne paikallaan vai ei).
-
Ei se ole p*ska,vain kallis rakentaa ja osien saanti vähän hidasta.
Kuten olen aiemmin sanonut,ajamalla en ole sitä rikki saanut!
Mulla ei "vakioservon" voima riittänyt jarruun. Tämä on syynä miksi mielellään kaksi voimaa...
Toisin sanoen vähän "heikot" jarrut. :|
-
Syyskuun aikana tuo Eb4s3 pitäis olla saatavilla.
http://www.sabattinicars.com/anteprima-EB4S3.php
-
Nonni sain sitten narun poikki vetostartista minäkin.
Tosin :oops: ihan omaa tyhmyyttä.
Polttoainetankin kiinnitysruuvit oli päässeet hypyissä tai muussa rytkytyksessä vähän löystymään ja tankki oli remputtanut letkun poikki.
Normaalisti tähän asti mottia ei ole juuri tarvinnut nykiä kun sen kerran. Tosin ajettukin on vasta jotain 5l
Linjalangalla kannattaa ilmeisesti korjata?
Tarvis varmaan leikata korista vähän pois kun se naru hinkkaa siihen reunaan kun koppa paikallaan vetelee.
-
Nöniin.. keskidiffi tuli tilattua toisella levyjarrulla, metallisella pää rattaalla ja kaikilla hiluilla millä sen saa kii. mitä tekee hiilikuitusella radiolevyllä :?:
-
Hifistelee, se on keveympi, antaa vähemmän periksi... Mutta myöskin saattaa katketa helpommin. Ja tärkeinpänä :lol: sehän on hieno. (otetaan huumori sitten huumorina) On se vissiin loppupeleissä kestävämpi jopa, kuin mitä alkuperäiset.
-
Wille,laita vaikkapa polttoaineletkua vetokäynnistimen narun ympärille jotta ei hankaudu korin reunaan.
-
Nöniin.. keskidiffi tuli tilattua toisella levyjarrulla, metallisella pää rattaalla ja kaikilla hiluilla millä sen saa kii. mitä tekee hiilikuitusella radiolevyllä :?:
No se on hieno ja kevyt!
Katso vaikka allekirjoituksessani olevasta linkistä, autoni kuvia...
-
juu.. ei oo pakollinen. paljo oot tuhlannu extra osiin rahaa????
-
Jos tilaat sen hiilikuituisen servotelineen,tilaa samalla siihen alumiiniset tolpat ja servojen kiinnitykseen "muovimutterit".
-
Mistä tuxi oot hommannut tota hiilikuituu?
-
juu.. ei oo pakollinen. paljo oot tuhlannu extra osiin rahaa????
Kai siinä pikkaisen on rahaa kiinni... :mrgreen:
Noi mun jarrut (alum. levy ja hiilikuituiset palat) ovat minusta todella hyvät! Tuollaisia ei ihan joka pojalla olekkaan... :wink:
-
Mistä tuxi oot hommannut tota hiilikuituu?
Tuolta sitä saa: http://www.sinex.fi
1. laatu 150€/kg + alv.
2. laatu 120€/kg + alv.
-
Tuxi. voisit laittaa jotain video kuvaa sun kiesailustas. mieluiten jotain rata ajeluu. haluisin nähdä miten sun katiska kulkee. :D
-
siis krossi rata ajeluu. :P
-
Tuxi. voisit laittaa jotain video kuvaa sun kiesailustas. mieluiten jotain rata ajeluu. haluisin nähdä miten sun katiska kulkee. :D
No ei oiken ole mitään videota mis luukutetaan radalla.....
Sen voin sanoa, että lujaa se menee!!
Kun vielä on tota ajotaitoakin (omakehu haisee), niin lujaa sillä mennään! Vauhtin sille antaa nykyään RB S7II ja RB:n pilli/käyrä setti!
-
juu... kuin kauan sul on ollu toi tt eb nelonen?
-
No tossa on ainut video!
Vauhtia antaa T2M M21XP...
Vauhtia on kyllä aika ReadySet tasoista, kun noissa videoissa ollaan ekaa kertaa talven jälkeen radalla ja rata on vielä hiton märkä, eli auto painaa oiken pirusti!!! :mrgreen:
http://koti.mbnet.fi/antti_88/videot/115_1505.AVI
-
juu... kuin kauan sul on ollu toi tt eb nelonen?
Tämän kesän oon tolla ajellut....
Viime vuonna oli Carson Off-Road Figter II :mrgreen:
-
Kokeilin os r5 tulppaa eb nelosen vakio koneeseen ni en ymmärrä. kävi epätasasesti ja kuumeni hetkes... ei tarvii enää leikkii r femmoil.
-
Keittelen gummit irti... proolinen knucklet oottaa liimaust :mrgreen:
-
Nostetaan tämä topiikki ylös!
Miten kaikilla TT kuskella menee, ovatko autot kestäneet??
Minun TT olisi myynnissä, se saa ketä eniten maksaa....
-
Onko kelään thuderin DT 10 autoo?
-
Onko kelään thuderin DT 10 autoo?
miul on tuo auto, enkä suosittele ostamaan sitä ...
-
(http://www.acehobby.com/acehobby/images/ttrs3.jpg) Hieno. :mrgreen: (http://www.rccaraction.com/pics/thundertiger/ttrs3.jpg)
-
Saaks tota jo suomest???
-
En tuosta uudesta tiedä, mutta vanha on ihan hyvä auto....
Tuossa olis kuivia mun TT:stä...
(http://koti.mbnet.fi/tux10/kuvagalleria/rc/rb/Kuva009.jpg)
(http://koti.mbnet.fi/tux10/kuvagalleria/rc/rb/Kuva008.jpg)
-
Tiedoksi vaan kaikille kenen mielestä tuo on nätti!
Se on myynnissä, eli eikun tarjoamaan.... :mrgreen:
(Rullaavan alustana, ilman konetta/sähköjä)
-
Täällä kanssa yksi TT kuski, joka juuri huomasi että on ajanut jo 2 litraa ilman takajarruja... Edelliseltä omistajalta olivat vissiin jäänee radalle...
Vai eikö ole vakiona?
-
Kyllä varmaankin luulisi, että ihan kuuluisi takajarrutkin olla :mrgreen:
-
Täällä kanssa yksi TT kuski, joka juuri huomasi että on ajanut jo 2 litraa ilman takajarruja... Edelliseltä omistajalta olivat vissiin jäänee radalle...
Vai eikö ole vakiona?
No jos on keskidiffitöntä eli RTR-mallia, niin ei siinä ole kun yhdet jarrut! :mrgreen:
-
Mulla ei ole Crono s6 superlightissä takana ollenkaan jarruja. On vain tuplalevyt edessä, mutta takapää jarruttaa vain "keskitasauspyörästön voimalla". Mikähän idea siinä on? Eli siis takapää ei vedä lukkoon, jos keskitasauspyörästö antaa periksi. Pitääkö tässä tapauksessa keskidiffiin laittaa öljyt myös sen jarruttavuuden mukaan?
-
Täällä kanssa yksi TT kuski, joka juuri huomasi että on ajanut jo 2 litraa ilman takajarruja... Edelliseltä omistajalta olivat vissiin jäänee radalle...
Vai eikö ole vakiona?
No jos on keskidiffitöntä eli RTR-mallia, niin ei siinä ole kun yhdet jarrut! :mrgreen:
Ja kun siihen päivittää pelkän keskidiffin, niin sitten ei ole kuin pelkkä etujarru(no ok, kyllä tuo diffi vissiin jotenkin jarruttaa). Omassa ei vielä ole kuin pelkkä etujarru, mutta tarkoitus olisi päivittää ensi tilassa(ens kuulle menee). Ootteko muuten mistään löytänyt tuota AD0308-osaa(se takajarrun epäkesko)? Hobbypeople väittää ettei ko. osaa saa, tai ainakaan sitä ei löydy maahantuojan listoilta. Joutuu muuten itse värkkäileen tosta etujarrun epäkeskosta PD0423(ei onneks tartte kun vähän jatkaa ja tehdä kiinnitys jarruvivulle).
-
Täällä kanssa yksi TT kuski, joka juuri huomasi että on ajanut jo 2 litraa ilman takajarruja... Edelliseltä omistajalta olivat vissiin jäänee radalle...
Vai eikö ole vakiona?
No jos on keskidiffitöntä eli RTR-mallia, niin ei siinä ole kun yhdet jarrut! :mrgreen:
Ja kun siihen päivittää pelkän keskidiffin, niin sitten ei ole kuin pelkkä etujarru(no ok, kyllä tuo diffi vissiin jotenkin jarruttaa). Omassa ei vielä ole kuin pelkkä etujarru, mutta tarkoitus olisi päivittää ensi tilassa(ens kuulle menee). Ootteko muuten mistään löytänyt tuota AD0308-osaa(se takajarrun epäkesko)? Hobbypeople väittää ettei ko. osaa saa, tai ainakaan sitä ei löydy maahantuojan listoilta. Joutuu muuten itse värkkäileen tosta etujarrun epäkeskosta PD0423(ei onneks tartte kun vähän jatkaa ja tehdä kiinnitys jarruvivulle).
Kyllä siihen se jarru kannattaa ihan suosiolla laittaa taaksekin... :D
Eikö tossa PD0423 sarjassa tule niitä molempia mukana? Kyllä kai niitä nyt ainakin pitäisi saada, mullakin sellanen pitäis ylimääräsenä olla...
-
Mulla ei ole Crono s6 superlightissä takana ollenkaan jarruja. On vain tuplalevyt edessä, mutta takapää jarruttaa vain "keskitasauspyörästön voimalla". Mikähän idea siinä on? Eli siis takapää ei vedä lukkoon, jos keskitasauspyörästö antaa periksi. Pitääkö tässä tapauksessa keskidiffiin laittaa öljyt myös sen jarruttavuuden mukaan?
Jos sinulla ei ole jarruja takana, joku on koonnut ne väärin. Vaikka siinä onkin molemmat jarrulevyt diffin etupuolella, toinen on etujarrulevy ja toinen on takajarrulevy. Etummainen levy on kiinni diffin etummaisessa ulostulossa, jolloiun se jarruttaa etupäätä. Takimmainen levy on kiinni diffin rungossa, jolloin se jarruttaa takapäätä. Kun etupään ulostulo on lukossa ja keskidiffi menee lukkoon ei diffin takaulostulo pysty todellakaan pyörimään, jos sen rattaat ovat ehjät. Eli tällä järjestelyllä on ainakin se etu, että takapää ei mene lukkoon ennen etupäätä. Mielestäni systeemi on ihan kelvollinen, jos jarrun säätää kunnolla. Jos taas säätä jarrun siten, että takalevy ottaa ensin kiinni, niin ongelmia tulee (= molemmat päät lukkoon saman aikaisesti).
-
Eikö tossa PD0423 sarjassa tule niitä molempia mukana?
No tuo selviää kun tilaa tuon PD0423-sarjan että tuleeko tuo taaempi vipu mukana. Mikäli ei tule, niin joutuu pikkasen jatkamaan tuota etuvipua mikä nyt ei ole iso homma. Joko liimaa tai juottaa siihen jatkoksi sopivan pitkän piirilevyn kiinnitysholkin(sellanen missä on toisessa päässä M3 uros-kierre ja toisessa M3 naaras-kierre) johon poraa reijän jarruvivulle.
Kyllä siihen se jarru kannattaa ihan suosiolla laittaa taaksekin... :D
Kyllä tuo tosiaan takajarrua kaipaa. Puskee melko hyvin kun hiljentelee mutkissa, eikä tunnu kyllä mitenkään kivasti pysähtyvänkään tamppaantuneella lumella.
-
Onko kelään thuderin DT 10 autoo?
miul on tuo auto, enkä suosittele ostamaan sitä ...
oon alottamassa ajamista ja aattelin ostaa tollasen dt-10 käytettynä olisko kannattava auto? jos ei niin miks ei?
-
osta vaan!! minun kaverilla on toiminu erittäin hyvin kyseinen auto!!
tuolla myynnissä foorumilla taitaa olla kaks ko. autoo myynnissä!!
-
saako varaosia hyvin suomesta? ja onko kuinka luotettava auto?
-
saako varaosia hyvin suomesta?
Hobbypeoplesta ja JR-Hobbysta. Tosin kuulemieni tarinoiden perusteella tuon jälkimmäisen vois jättää laskuista pois. :roll:
http://www.hobbypeople.com
-
Sain omastani hajalle sen levyn joka pon kiinnityksenä iskarin yläpäille. sellainen kaerkeasti sanotttuna X:n mallinen, nimitystä on tiedä. No, etupäässä kumminkin. OLisi kiva teitää mitä tuo materiaali on! Pinkiksi eloksoitua dura-alumiiniäkö? Kannattaako tilata uusi ja lähteä juottamaan ja hiomaan ja pysyykö kasassa epoxilla ja lasikuidulla?
sanokaas mikä se osa mahtais tuolta olla? http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/tt/tt_varaosat.htm
-
Sain omastani hajalle sen levyn joka pon kiinnityksenä iskarin yläpäille. sellainen kaerkeasti sanotttuna X:n mallinen, nimitystä on tiedä. No, etupäässä kumminkin. OLisi kiva teitää mitä tuo materiaali on! Pinkiksi eloksoitua dura-alumiiniäkö? Kannattaako tilata uusi ja lähteä juottamaan ja hiomaan ja pysyykö kasassa epoxilla ja lasikuidulla?
sanokaas mikä se osa mahtais tuolta olla? http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/tt/tt_varaosat.htm
Etu-iskarintuki???
-
Sain omastani hajalle sen levyn joka pon kiinnityksenä iskarin yläpäille. sellainen kaerkeasti sanotttuna X:n mallinen, nimitystä on tiedä. No, etupäässä kumminkin. OLisi kiva teitää mitä tuo materiaali on! Pinkiksi eloksoitua dura-alumiiniäkö? Kannattaako tilata uusi ja lähteä juottamaan ja hiomaan ja pysyykö kasassa epoxilla ja lasikuidulla?
sanokaas mikä se osa mahtais tuolta olla? http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/tt/tt_varaosat.htm
Kannattaa tilata uusi.
13.TTAD0287 Stötsdämpartorn fram -EB-4 7,87e
-
Onko jollakin kokemuksia saako tuohon eb4s2 pro:n rtr pohjalevyyn sopimaan starttiboxia? Itsellä levisi vetostartti, ja otan boxin käyttöön, mietin vain että mahtaako vauhtipyörän aukko olla liian kapea, ja joudunko tilaamaan pro:n alustalevyn... :roll:
-
Onko jollakin kokemuksia saako tuohon eb4s2 pro:n rtr pohjalevyyn sopimaan starttiboxia? Itsellä levisi vetostartti, ja otan boxin käyttöön, mietin vain että mahtaako vauhtipyörän aukko olla liian kapea, ja joudunko tilaamaan pro:n alustalevyn... :roll:
Aukko on tietääkseni saman kokoinen jokaisessa levyssä.
Sinulla voi kyllä olla liian korkeat moottorinpukit eli kone on liian korkealla. Siine ei auto muuta kuin jotenkin sovittaa se kone matalampiin pukkeihin tai laittaa isompi vauhtipyörä.
-
Onko jollakin kokemuksia saako tuohon eb4s2 pro:n rtr pohjalevyyn sopimaan starttiboxia? Itsellä levisi vetostartti, ja otan boxin käyttöön, mietin vain että mahtaako vauhtipyörän aukko olla liian kapea, ja joudunko tilaamaan pro:n alustalevyn... :roll:
Vaihtoehdot: Osta matalampi moottoripukki esim. PD0761 tai madalla sitä alkuperäistä. Reikä on ihan ok.
-
Tämä tieto riittää! Moottoripukit on jo hommattu, ja uusi vauhtipyörä ja moottorin päätylevy on tilauksessa...vanha vauhtipyörä kun tuli sorvattua keskidiffin takia...
-
vanha vauhtipyörä kun tuli sorvattua keskidiffin takia...
Pakko kysyä, miksi? Mulla meni ainakin paikalleen sen kun vaan ruuvas kiinni.
-
Niin mutta minullapas ei mennyt, vauhtipyörä otti kiinni toiseen jarrulevyyn...matalammilla moottoripukeilla se olisi kyllä sopinut!
-
Niin mutta minullapas ei mennyt, vauhtipyörä otti kiinni toiseen jarrulevyyn...matalammilla moottoripukeilla se olisi kyllä sopinut!
Jaa jaa, mulla kun ei vielä tuota takajarrua ole. Kaipa tässä itekkin joutuu sorvaushommiin sitten. Toivottavasti ei.
-
Niin J-P, sinulla ei sitten käsittääkseni ole keskidiffiä ollenkaan tigrussa, itse nimittäin juuri keskidiffin takia jouduin sorvaamaan lastua vauhtipyörästa...no nyt tilasin uuden vauhtipyörän...
-
Niin J-P, sinulla ei sitten käsittääkseni ole keskidiffiä ollenkaan tigrussa, itse nimittäin juuri keskidiffin takia jouduin sorvaamaan lastua vauhtipyörästa...no nyt tilasin uuden vauhtipyörän...
On keskidiffi, mutta takajarru uupuu vielä. Älä hukkaa tuota sorvattua vauhtipyörää, voisin ostaa pois jos ei muuten mahdu takajarru.
-
Itselläni ei ole ko. valmistajasta ole ku huonoja kokemuksia..
Oon yrittänyt saada TT:n marine GP-15MX -konetta käymään jo moneen otteeseen.. ei vaan tunnu starttaavan.. en tiedä, teenkö jotaki väärin vai en.. mut vaikee moottori tuntuu olevan..
tietäskös joku muuten tyhjäkäynnin säätöruuvista, paljon sen pitäs olla auki?
-
Kaasarin kurkun pitäisi olla n. 1 millin auki.
-
Thunder Tiger on paras merkki mitä tiedän, sillä luottoa löytyy sekä paljon hyviä puolia..
Joissakin Thundereissa on vaikeammat säädöt kuin muissa polttiksissa, mutta lopputuloksena ärhäkkä ja todella tehokas polttis.
Itselläni on tuommoinen 80-luvun :
Thunder Tiger Silver Fox Gold Edition, ja pelaa loistavasti, vanhahkolla, mutta mielettömän ärhäkällä ketjuvedolla.
Nyt teoksena siihen jarrulle oma servo, ja autoa ajettaisiin sitten Traxxasin 3taajuus ohjaimella..
Loistava merkki ja laatua mahtavaa..
-
Pitää vielä säätää ton koneen kanssa..
Miten muuten saatte vetokäynnistimellä koneen käyntiin, jos puristuksia on ihan sikana.. löysäättekö tulppaa?
TT:stä viel, eli onko tässä kuvassa toi poikittainen neula tyhjäkäynnin säätöä varten? ja missä ihmeen asennossa sen pitäs olla? :wink:
(http://kotisivu.suomi.net/ollila/kurkku.jpg)
oon alottelija polttisvehkeiden suhteen :oops:
-
Onkos joku muu vaihtanut eb4 s2:en vetostarttimottiin moottorin perälevyä, itse piti tuossa vaihtaa, mutta näyttäisi kiertokangen akseli ottavan levyyn kiinni...hermot alkaa oleen kohta lopussa, kun osiakin saa ensin odotella kuukausitolkulla :evil:
-
???...
No miks ihmeessä meet siihen vaihtamaan jotain kantta mikä ei siihen käy?
Miks ylipäätään vaihdat?
Jos vaihdat levyn umpinaiseen malliin eli jätät vetostartin ja rotot yms. pois niin sit ymmärrän.
Sillon siin äon vaan semmonen ongelma että pitää poistaa se tappi siitä kampuran päästä. Muuten ei käy.
Jos taas ongelma on tosiaan tuo että kiertokanki ottaa kiinni eikä siis kampura niin sitten sulla on täysin väärä päätylevy ja homma on vähän sama kun yrittäisit tunkea palikkatestissä neliötä ympyrän muotosesta reiästä sisään.
-
*ajattelee itsekseen...otappas ihan rauhallisesti mika*
Kuten tuossa huhtikuussa olen tänne kirjoittanut, niin vetostartti oli tarkoituksena vaihtaa boxiin, eli vastaukseni on umpinainen levy.
Alkaa olemaan noita ongelmia vaan aivan tarpeeksi muutenkin, perheellisen miehen vapaa-aika on kovin rajallinen, ja ajamaan olisi kova mieli...luultavastikin heitän kohta tiikerin seinään ja vaihdan merkkiä hobaoon...
-
Onkos joku muu vaihtanut eb4 s2:en vetostarttimottiin moottorin perälevyä, itse piti tuossa vaihtaa, mutta näyttäisi kiertokangen akseli ottavan levyyn kiinni...hermot alkaa oleen kohta lopussa, kun osiakin saa ensin odotella kuukausitolkulla :evil:
Juu, näyttäis olevan kampiakseli toista mallia mitä tuossa vetostartittomassa mallissa. AA0265 kampura vetostartissa ja AA0264 ei-vetostartissa. L. taidan vielä korjailla tuon vetostartin(vaihtaa ykssuuntalaakeri), ja kun se seuraavan kerran hajoaa, niin linkasen motin hatelikkoon ja ostan uuden(esim. tuon tällä palstalla hehkutetun samurain). Pitää vaan samalla ostaa starttiboksi ja matalat moottoripukit. Ja jossain vaiheessa kunnon pilli.
-
*ajattelee itsekseen...otappas ihan rauhallisesti mika*
Kuten tuossa huhtikuussa olen tänne kirjoittanut, niin vetostartti oli tarkoituksena vaihtaa boxiin, eli vastaukseni on umpinainen levy.
Alkaa olemaan noita ongelmia vaan aivan tarpeeksi muutenkin, perheellisen miehen vapaa-aika on kovin rajallinen, ja ajamaan olisi kova mieli...luultavastikin heitän kohta tiikerin seinään ja vaihdan merkkiä hobaoon...
No otappas rauhassa joo... :lol:
Siihen päätylevyyn siis ei ota kiertokanki kiinni vaan kampuran päässä oleva tappi.
Eli siinä keskellä oleva tappi joka työntyy vanhasta kannesta läpi ja johon se yks suuntalaakeri ottaa kosketuksen.
Dremeli käteen ja tappi pois.
Ja katso nyt sitten että otat oikean tapin pois että saat vielä sen kiertokangen paikalleensa operaation jälkeen.
Otat tosiaan rauhallisesti ja mietit edes sekunnin niin varmasti tajuat tuon itsekkin.
uskomattoman hätästä porukkaa täällä.
-
minähän olen itse rauhallisuus, tänään on vain mennyt muutenkin kaikki reisille...olen pahoillani jos joillakin on mennyt yöunet tiuskimisestani :wink:
Huomasin nyt kun tuo koneeni on osissa, että kiertokangen alalaakerissa on pikkasen väljää...suuri klappi ei siinä ole, mutta on kuitenkin hieman.
Koneella on ajettu sen verran että en enään tuota rupea siihen uusimaan, koska uusi tulisi luultavastikin melkein saman hintaiseksi, joten minä poikapa tilaan sitten uuden koneen...tämä loppukesä mennään vielä tiikerillä, ja syksyllä hommataan Hobao...siitä tuntuu kaikilla ainakin olevan hyvää sanomista...
-
*ajattelee itsekseen...otappas ihan rauhallisesti mika*
Kuten tuossa huhtikuussa olen tänne kirjoittanut, niin vetostartti oli tarkoituksena vaihtaa boxiin, eli vastaukseni on umpinainen levy.
Alkaa olemaan noita ongelmia vaan aivan tarpeeksi muutenkin, perheellisen miehen vapaa-aika on kovin rajallinen, ja ajamaan olisi kova mieli...luultavastikin heitän kohta tiikerin seinään ja vaihdan merkkiä hobaoon...
No otappas rauhassa joo... :lol:
Siihen päätylevyyn siis ei ota kiertokanki kiinni vaan kampuran päässä oleva tappi.
Eli siinä keskellä oleva tappi joka työntyy vanhasta kannesta läpi ja johon se yks suuntalaakeri ottaa kosketuksen.
Dremeli käteen ja tappi pois.
Ja katso nyt sitten että otat oikean tapin pois että saat vielä sen kiertokangen paikalleensa operaation jälkeen.
Otat tosiaan rauhallisesti ja mietit edes sekunnin niin varmasti tajuat tuon itsekkin.
uskomattoman hätästä porukkaa täällä.
Se tappi siinä TT:n vakiokoneessa, mikä menee takalevystä läpi ja jonka toiseen päähän tulee yksisuuntalaakeri on mallia irtoava. Eli veikkaisin, että se kietokangenakselinpää ottaa siihen takalevyyn kiinni, niin kuin drillmaster arveli. Eli tarvii mitata siitä kampiakselin päästä lohkon reunaan ja sitten mitata se takalevyn "syvyys" ja laskea paljonko tarvii ottaa pois.
-
Mikäli takakansi on koneeseen oikea niin saa olla koneen laakerit ja kiertokangen laakerit totaalisen loppu että ottaa takalevyyn pahasti kiinni.
Kai siinä koneessa oli vauhtipyörä edelleen kiinni?
Ja hellurei kun tulee hyvä jos meinaa ruveta tilaa työstämään.
Kiertokangesta siivua veke... Hyvä idea.
Takalevystä siivua pois... lähes yhtä hyvä idea.
-
Mikäli takakansi on koneeseen oikea niin saa olla koneen laakerit ja kiertokangen laakerit totaalisen loppu että ottaa takalevyyn pahasti kiinni.
Kai siinä koneessa oli vauhtipyörä edelleen kiinni?
Ja hellurei kun tulee hyvä jos meinaa ruveta tilaa työstämään.
Kiertokangesta siivua veke... Hyvä idea.
Takalevystä siivua pois... lähes yhtä hyvä idea.
Huoh. Et sitten ollu yhtään mukana. Ei ollu takoitus koskea siihen kiertokankeen vaan vaan siihen kampiakselin kiertokangenakseliin, jota piti lyhentää. Kuitenkin niin, että mitta riittää vielä kertokangelle.
-
no ei ne nyt niin loppu ole...se mikä tuossa kanittaa on juurikin tuo vetostartin tappi mikä on kampiakselissa, samassa tapissa on kiertokanki kiinni, eli tappi on nyt tuon 4mm liian pitkä kun siinä ei ole enää tuota vetostartin akselia mukana...ja se väljyys on semmoinen että sen juuri ja juuri huomaa, kokoluokkaa 1/6mm.
Kone on muuten kasassa, ainoa mikä puuttuu on juurikin tuo takalevy!
-
Se väljyys on semmoinen että sen juuri ja juuri huomaa, kokoluokkaa 1/6mm.
Kannattaa kävästä kyselemässä laakeriliikkeestä uutta laakeria. Voi olla jonkin verran halvempi tai ainakin laadukkaampi(mikäli esim. SKF) mitä joku vinkuinkkari-laakeri.
Tuosta merkin vaihdosta, niin on käynyt myös mielessä. Tässä kun saa nuo radiot kuntoon(pari Hitek 5925MG-servoa ostettua) ja muut menot pois alta, niin auto menee melko tod.näk. vaihtoon. Ajellaan tuolla nyt minkä kestää, ens vuonna vois jo harkita kisoihin osallistumista(melko suurella todennäköisyydellä en tuolla autolla).
BTW, päivittelin tuossa nuo kylmänkelin tukivarret joustavuuden toivossa ja keittelin huvikseni vanhat tukivarret. Noista vanhoista tuli pikkasen joustavammat mitä nuo kylmänkelin on. Pitäis varmaan tehä uusiks taannoinen penkkiä päin ajo :roll: , näkis kestäiskö nuo alapallo-nivelet paremmin murtuilematta. Vakiona nuo ei sitä kestä.
-
Moro!
Tuli taasen laiteltua tuota autoa(tsi-hiilikuituosaa ja uusi moderni-desing ohjausservoasennus), ja huomasin että lasikuitujarrulevyllä(myös tee-se-itse, tuohon käy ehkä myös sanderssonan kauppaamat) tuo vauhtipyörä mahtuu olemaan sellasenaan paikallaan vaikka on nuo korkeat moottoripukit käytössä. Jää jopa reilu milli väliäkin. Saa tuo vetostartti-moottori olla vielä toistaseksi tuossa, hommailee sitten ajan kanssa starttilaatikon ja uuden moottorin(ja matalat pukit tai sitten jonkun bling-bling-moottoripukin).
-
no ei ne nyt niin loppu ole...se mikä tuossa kanittaa on juurikin tuo vetostartin tappi mikä on kampiakselissa, samassa tapissa on kiertokanki kiinni, eli tappi on nyt tuon 4mm liian pitkä kun siinä ei ole enää tuota vetostartin akselia mukana...
Tuli mieleen, että tuon tapin vois hioa sopivan mittaseksi esim. dremelillä(tai jollain vastaavalla karahiomakoneella). Jos olet moottoria vaihtamassa, niin ei tuo kokeilu ainakaan hukkaan mene. Samaan hiontaan kannattaa hioskella tuon moottorin sylinteri-holkin kanavat, ovat aika huonolla viimeistelyllä. Omassa moottorissa ero oli huomattava, hävisi keskikaasun miettiminen kokonaan. Hyvät ohjeet tuohon hommaan löytyy täältä (http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/moottori/moottori.html#moottorin%20viritys).
-
Vois laittaa vähän kuvaa noista TSI-hiilariosista ja modernimmasta ohjausservon asennuksesta:
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=61102
Ja koko auto ilman koppaa:
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=61101
-
(http://koti.mbnet.fi/tux10/kuvagalleria/rc/tt/hieno.jpg)
(http://koti.mbnet.fi/tux10/kuvagalleria/rc/tt/taka2.jpg)
http://koti.mbnet.fi/tux10/kuvagalleria/
-
Tux10, paljon painaa tuolla hiilarivarustuksella?
Oma painaa ajokunnossa 3432g, tankkikuivana.
-
Tux10, paljon painaa tuolla hiilarivarustuksella?
Oma painaa ajokunnossa 3432g, tankkikuivana.
En oo punninnut!
Autossa oli vielä sitten kevennettyä osaa ja kaikkea muutakin Pro osaa ennen kun se myin pois... :mrgreen:
-
Moro!
Täällä kun vaikuttaa porukkaa joilla on tuo uusi EB-4 S3:n, niin löytyykö sen räjäytyskuvat/osanumerot jostain netistä? Ihan mielenkiinnolla kattelisin mitä sen osat kustantaa, tiedä vaikka sellaisen tulisi hommattua ensikesälle.
-
Moro!
Täällä kun vaikuttaa porukkaa joilla on tuo uusi EB-4 S3:n, niin löytyykö sen räjäytyskuvat/osanumerot jostain netistä? Ihan mielenkiinnolla kattelisin mitä sen osat kustantaa, tiedä vaikka sellaisen tulisi hommattua ensikesälle.
Eipä taida kovin montaa vaikuttaa. TT:n varaosatkin tuntuvat olevan kiven alla. Hommaa vaan Hobao niin pääset helpommalla. 8)
-
Eipä taida kovin montaa vaikuttaa. TT:n varaosatkin tuntuvat olevan kiven alla.
Juuri tuon osien saatavuuden/hinnan takia tahtoisinkin löytää ko. värkin räjäytyskuvat/osalistat. Tuohon S2:en saa ihan ok osia, pikkasen harvinaisempaa bling-bling osaa saa sitten odotellakkin parisen viikkoa. Yleensä osat on tullu ihan parissa päivässä. Kesällä sai odotella pitempään kun just ennen crässiä hovihankkija(hobbypeople) jäi kesälomalle(tuonkin huomasin vasta tilauksen jätettyä viikon päästä), ja tilasin tuohon S2:en pehmeemmät tukivarret joita ei ollut hyllyssä.
Tuohon kun sais jostain edullisesti(70-80€ pari ei ole edullinen) taakse nivelvetarit, niin ei välttämättä tarvitsis olla vaihtamassa. Eikä tuosta S2 ole enään mennyt pahemmin mitään rikki(BMX-rata on ihan kiva, vielä kun oppis hyppäämään) kun on päivittänyt sen jo lähes Pro:ksi. Ainoo on että takana koiranluu-vetarit kuluu aivan h****tin nopeesti.
Hommaa vaan Hobao niin pääset helpommalla. 8)
Juu, on tuo Hyper7 DTQ Pro myös listalla. Noissa olis edulliset varaosat, mutta kun periaatteena on erottua massasta niin sen takia tuo TT on korkeammalla sijalla.
-
EB4 S3:n räjäytyskuvat ja osalistat löytyy netistä muistaakseni www.ace-hobby.com:ista.Omasta S3:sta on hajonnut n.kahdeksan litran ajossa vain ohjauksen kulmavipu ja varaosia löytyy RC-SABE:sta suoraan hyllystä sekä S2 jaS3 malleihin.
-
Eipä taida kovin montaa vaikuttaa. TT:n varaosatkin tuntuvat olevan kiven alla.
Juuri tuon osien saatavuuden/hinnan takia tahtoisinkin löytää ko. värkin räjäytyskuvat/osalistat. Tuohon S2:en saa ihan ok osia, pikkasen harvinaisempaa bling-bling osaa saa sitten odotellakkin parisen viikkoa. Yleensä osat on tullu ihan parissa päivässä. Kesällä sai odotella pitempään kun just ennen crässiä hovihankkija(hobbypeople) jäi kesälomalle(tuonkin huomasin vasta tilauksen jätettyä viikon päästä), ja tilasin tuohon S2:en pehmeemmät tukivarret joita ei ollut hyllyssä.
Tuohon kun sais jostain edullisesti(70-80€ pari ei ole edullinen) taakse nivelvetarit, niin ei välttämättä tarvitsis olla vaihtamassa. Eikä tuosta S2 ole enään mennyt pahemmin mitään rikki(BMX-rata on ihan kiva, vielä kun oppis hyppäämään) kun on päivittänyt sen jo lähes Pro:ksi. Ainoo on että takana koiranluu-vetarit kuluu aivan h****tin nopeesti.
Hommaa vaan Hobao niin pääset helpommalla. 8)
Juu, on tuo Hyper7 DTQ Pro myös listalla. Noissa olis edulliset varaosat, mutta kun periaatteena on erottua massasta niin sen takia tuo TT on korkeammalla sijalla.
Itsellä ainakin paloi käämit lopullisesti, kun odottelin toista kuukautta osia TT EB4 S2:n, puolet osista tuli, loppuja en viitsinyt enää odotella ja vaihdoin suosiolla merkkiä. :lol:
-
Onko päivitettyä versiota MTA4 jo harrastajien käsissä ?
Onko tuossa 28 myllyn miten paljon eroa 21 verrattuna ?