Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - S50

Sivuja: [1] 2 3 4 5
1
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 12.09.14 - klo: 08.22 »
edit: amainhobbiesilta tilattu platinum slässi ja siihen alumiinimoottoripukki ja jotain huolto-osia.

Tänään hain auton postista, alle viikossa tuli auto suomeen jenkeistä! Amainhobbiesille pisteet kotiin. Laitellaan kuvia kunhan saan kopan maalattua ja auton ajokuntoon. King headzin moottoripukin laitoin jo paikalleen, istuvuus huippuluokkaa.

Latailin tuossa akkuja täyteen, huomasin että yhdessä (vanhassa) 2S turnigyn hard casessa oli melko iso jännite-ero kennojen välillä, n. 4,00 ja 4,20v. Laturina graupner 14+, saisikohan tuon jännite-eron jotenkin tasattua?
Toivottavasti sulla ei ole ollut tossa 2S akussa noita jännitteitä niin kauan mitä "vanha" akku kuvastaa  :wink:

Kun tossa sun laturissa ei ole purkausta erikseen, niin ehdotan vaikka ajamaan kädessä pitäen sitä autoa jonkun aikaa. Sen jälkeen lataat taas täyteen niin pitäisi laturin osata balansoida kun käytät balansointi levyä. Jos pystyt taas purkamaan akkua jollain muulla tapaa niin yritä pudottaa voltteja niin, ettei kumpikaan laske alle 3,0V tai vaikka 3,2V ja siitä taas täyteen. Eli kerran idealla alas ja takas ylös. Jos ei vieläkään tasaannu niin sitten toisessa kennossa hieman vikaa.

Akulla on ikää 2-3 vuotta ja ajettu viimeksi reilu vuosi sitten. Latailin sen pari viikkoa sitten täyteen, sen kummemmin kennojännitteitä katsomatta. Nyt käytin vielä kaikki akut uudestaan laturissa ja katsoin nuo jännitteet. No pitää varovasti ajamalla koittaa purkaa tuota jossain vaiheessa.

Eka akullinen ajettu, ei edes särkynyt mitään.  :azn:  Hyvältä tuntuu tuo LCG runko, ei kaadu niin herkästi kuin vanha. Radalle pitää kyllä lähteä heti kun joutaa.

Onko suositella jotain jäähdytintä tuohon noparin päälle? Vanhassa oli traxxaksen oma, josta meni nyt piuhat poikki, se tuntui muutenkin aika heppoiselta.

2
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 11.09.14 - klo: 23.19 »
edit: amainhobbiesilta tilattu platinum slässi ja siihen alumiinimoottoripukki ja jotain huolto-osia.

Tänään hain auton postista, alle viikossa tuli auto suomeen jenkeistä! Amainhobbiesille pisteet kotiin. Laitellaan kuvia kunhan saan kopan maalattua ja auton ajokuntoon. King headzin moottoripukin laitoin jo paikalleen, istuvuus huippuluokkaa.

Latailin tuossa akkuja täyteen, huomasin että yhdessä (vanhassa) 2S turnigyn hard casessa oli melko iso jännite-ero kennojen välillä, n. 4,00 ja 4,20v. Laturina graupner 14+, saisikohan tuon jännite-eron jotenkin tasattua?

3
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 02.09.14 - klo: 15.27 »
Voi noparikin olla syylinen kuvaamiisi oireisiin. Pura moottori niin näet onko vika siellä... Jos mahdollista kokeile toisella moottorilla...

Hobbywing SCT Pro säädin ja 4000kv SC-moottori on ollut hyvä yhdistelmä. Ei halvin mutta tässä kohtaa harvinaisen hyvin hinta ja laatu. Suosittelen.

Otin moottorin auki, vaikuttaisi ihan ehjältä. Noparin päällehän ei ymmärrä mitään kun se on liimaa täynnä, mutta ilmeisesti vika on sitten siinä.

Olisiko yksi vaihe pimeä kun nykii... Haiseeko nopari "sähköltä"?

Ei haise.

Alkaa tuntua siltä että tilaan uuden platinum 4x4 slässin ja jätän tuon vanhan varaosiksi. Noiden kiinankura nopareiden kanssa taitaa olla ihan tuurissaan että toimiiko vai ei, ja jos ottaa "kunnollisen" combon, niin hinnan erotus kokonaan uuteen autoon ei ole enää iso. Niin loppuunajettu alkaa tosiaan olemaan tuo nykyinen lässykkä ettei sitä ole enää järkeä alkaa ehostamaan.

edit: amainhobbiesilta tilattu platinum slässi ja siihen alumiinimoottoripukki ja jotain huolto-osia.

4
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 02.09.14 - klo: 15.07 »
Voi noparikin olla syylinen kuvaamiisi oireisiin. Pura moottori niin näet onko vika siellä... Jos mahdollista kokeile toisella moottorilla...

Hobbywing SCT Pro säädin ja 4000kv SC-moottori on ollut hyvä yhdistelmä. Ei halvin mutta tässä kohtaa harvinaisen hyvin hinta ja laatu. Suosittelen.

Otin moottorin auki, vaikuttaisi ihan ehjältä. Noparin päällehän ei ymmärrä mitään kun se on liimaa täynnä, mutta ilmeisesti vika on sitten siinä.

5
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 01.09.14 - klo: 22.36 »
Tulipahan tuossa yks päivä kaivettua slashi hyllystä parin vuoden tauon jälkeen, yhden 2S akullisen sain ajettua tyhjäksi vain lievällä kytkimen luistolla siivitettynä. Sitten kävin vaihtamaan akkua (3S), laitoin piuhat kiinni niin mitäs v*ttua, antoi pienet savut jostain. En ole vielä jaksanut perehtyä aiheeseen että mikä siellä paloi. Onko mahdollista että moottori kärähti? Nopari tuntuisi olevan vielä hengissä, ainakin yrittää lähteä liikkeelle mutta moottori jurisee vaan.

Siitä päästäänkin asiaan, auto on jo niin vanha ja kulunut etten siihen paljoa viitsi panostaa rahallisesti, eli ajattelin tilata kiinasta hobbykingiltä uuden moottorin ja ehkä myös noparin? Onko tähän mitään suosituksia heittää?

6
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 28.12.10 - klo: 22.57 »
tikkunekku: oikeassa olet, vähän hätäisesti lukaisin läpi nuo. Ja itsekkin hokasin juuri että tuo toinen on vanhempaa mallia.

7
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 28.12.10 - klo: 22.39 »
Mistäs tämä savage flux(#104240) tulee tällä hetkellä halvimmalla? Tai mistä kannattaa tilata. Amainhobbiesillä näyttäisi olevan 604$(n. 460e). Kaverin puolesta kyselen.

http://www.myhobbystore.co.uk/product/30917/hpi-racing-savage-flux-hp-rtr-with-24ghz-gt-2-truck-body-104242 tuolla halvin minkä oon löytänyt tähän mennessä, kun ottaa kulut huomioon.

"UK delivery only".

Täällä näyttäisi olevan fluxi hp vieläkin halvemmalla: http://www.rcpitstop.co.uk/hpi-savage-flux-hp-brushless-monster-truck-rtr-598-p.asp

postit oli muistaakseni 32,5 puntaa.

No tuossahan alkaisi olla hinta jo sinnepäin.

8
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 27.12.10 - klo: 21.41 »
Mistäs tämä savage flux(#104240) tulee tällä hetkellä halvimmalla? Tai mistä kannattaa tilata. Amainhobbiesillä näyttäisi olevan 604$(n. 460e). Kaverin puolesta kyselen.

9
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 24.12.10 - klo: 01.31 »
No kyllä se on tarpeen hiekallakin. Sitä rapaa ja p****a on rajatta auton sisällä, kun kori menee renkaiden yli, jos ei jotain suojaa pidä päällä ulkona ajellessa. Oikeastaan ainoa alusta missä sitä ei tarvitse, on kuiva asfaltti.

Enpä ole kuivalla savipohjaisella radallakaan kovin tarpeelliseksi kokenut sisäkoppaa, vähän ehkä pölyä kertyy. Märkä savirata on toinen juttu, kerran sain pestä auton painepesurilla ajon jälkeen. :grin:

10
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 23.12.10 - klo: 12.21 »
Mulla on spurrissa pieni sivuttaisheitto, spurri/pinjoni pitää aikamoista meteliä, mutta en ole antanut häiritä, sen kyllä saa hiljaseks jos säätää välyksen (liian)isoksi.  Ja hyvin on pelannut, nimim. alkuperäinen spurri ja lähemmäs sata akullista takana.

11
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 17.12.10 - klo: 19.16 »
Ok, onkohan yhden auton ostaminen mennyt koskaan näin vaikeaksi. :grin:

12
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 17.12.10 - klo: 18.00 »
Daworder: Onkos tuo ostamasi harjallinen malli 2,4 GHz radiolla?

Huhu, ompas kallis toi setti, olipa onni että tosiaan päädyin tuohon vxl malliin heti kerta heitosta, ois menny pieni omaisuus ku tollasen ois harjalliseen ostanu.

Kyllä minä ainakin ymmärsin että tässä ollaan 2wd vxl malliin päädytty.

13
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 12.12.10 - klo: 20.15 »
slässhin ostopäätöstä tekemässä Taas, eli seuraavat vaihtoehdot ois nyt (koska hobby peoplesis oli loppu auto ja tilaus perruntui sieltä)

puntarissa seuraavat
2wd harjallinen (260e) 4x4 harjaton (419e) vaiko 4x4 ultimate harjaton (459e)

Mikä näistä ois kaikkein järkevin näin aloittelijalle? akkuja löytyy jo 3 omasta takaa 8,4v 3000mah joten noita ei tarvi heti alkaa murehtiin.

Ultimaten ostaisin noista, niin pieni hinnanero tavis versioon ettei kannata edes miettiä, ja valmiina hyvät päivitykset. Voimansiirron suojaus ei ole paha homma tehdä, ja senkin voi tehdä vasta keväällä kun talvella tuskin hiekkaa/kiviä lentää. 2wd:stä ei kokemusta mutta uskaltaisin väittää että hauskuuskerroin talvella nelkkuun verrattuna on aika pieni. :tongue:

14
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 12.12.10 - klo: 00.30 »
Pakko kysyä, minkä odotat muuttuvan iskareiden päivittämisellä? Huoltaa ja säätää pitää kaikkia... TRX:n muoviset on hinta-laatusuhteeltaan todella hyvät.
Laita mielummin sopivat männät ja öljyt nykyisiin.

En tiedä muuttuuko mikään, tuntuu vain että pienemmissäkin kolauksissa lähtee joko ylä -tai alapäät irti noista vakioiskareista.

15
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 11.12.10 - klo: 16.32 »
Äsken pihalla ajellessa alkoi slässi hävittää pakkia, välillä hävisi kaasukin ja välillä molemmat. Saattoi välillä auttaa kun käytti ohjaimesta virrat pois. Nyt on auto kuivumassa mutta ajattelin alustavasti kysyä johtuisiko tuo vain kosteudesta ohjaimessa/vastarissa? Vai nopari?

Toinen kyssäri; varmaan jossain vaiheessa päivitän nuo iskarit vähän järeämpiin, olisko trx:n omat big boret hyvät? Saa ehdottaa muitakin samassa hintaluokassa/edullisempia.

16
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.12.10 - klo: 23.16 »
Ajattelin tehdä ylimääräisistä slässin vakio renkaista+vanteista piikkirenkaat... :tongue: Eli ruuvaanko vain sopivan mittaiset ruuvit kumista läpi??? Laitetaanko ruuveihin vielä liimaa, jotta varmasti pysyy?  :huh:

Kannattaa kokeilla hakua, tästä aiheesta on viimeisen kuukauden aikana ollut aika reilusti tarinaa..

17
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 03.12.10 - klo: 19.41 »
Minkäslaisia liittimiä ihmiset suosii akuissaan?
Eli siis minulla on sellainen tilanne, että ajan sekä Traxxas Summitilla ja Tamiya:lla. Minulla on näihin adaptereita molempiin suuntiin, eli molemmin päin on yhteensopivuus.

Ostin Turnigy:n LiPo akkuja ja tarkoitus oli laittaa niihin Tamiyan liittimet päihin. Alkoi nyt vain arvelluttamaan, kun akuissa on sen verran paksut johdot, että noi Tamiyan liittimet näyttää melko rimpuloilta niihin. Akuissa itsessään on kiinni 5,5mm bullet-connector liittimet. Laitanko vastaavat autoihin, vai laitanko suunnittelemat Tamiyat, vai onko parempia ideoita?

Kiitos vastauksista.

Tamiya liittimet ovat täältä lukemani perusteella ilmeisesti persiistä, joten niistä varmaan kannattaa pyrkiä eroon. Traxxas liittimet taas kestävät ihan hyvin virtaa joten ei ole huono idea laittaa kaikkiin akkuihin sellaiset. Itsekkin noita käytän ilman ongelmia.

18
Vapaa keskustelu / Vs: Kilahtiko tänään kassaan vai?
« : 03.12.10 - klo: 12.59 »
Himpun vajaa 800e kotiapäin.

19
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 02.12.10 - klo: 22.28 »
Lässytin Scott Douglas kopalla ja sand paweilla:



Ihan tuollaisenaan ei viitsi ajella, saattaisi hieman ottaa renkaat koriin. :grin:

20
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 01.12.10 - klo: 20.39 »
Tarkoitat että eteen jättäisi vakiorenkaat?

No, itse tekisin näin.

21
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 01.12.10 - klo: 20.16 »
Allekirjoituksen perusteella oletan että olet pedeen hankkimassa niitä, ja takavetoiseen tuskin kannattaa eteen laittaa laparenkaita. :smiley:  Sitä en osaa sanoa miten nuo "razorit" toimii hankiajossa, tuskin kovinkaan hyvin.

22
OT:ksi menee:

Ja samoissa hinnoissahan nuo pyörii molemmat harjattomina.

Esim. täällä e-maxx 549e, savagea olen halvimmillaan nähnyt n. 650e hintaluokassa. Saako jostain edullisemmin?

23
Mites brushless e-maxx vs. savage flux kestävyydeltään? E-maxxin ostoa puoltaa hinta mutta ilmeisesti savage jonkin verran kestävämpi?

24
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 29.11.10 - klo: 16.34 »
Mistä sais näppärästi laparenkaat vanteineen tähän vehkeeseen talveksi?
Tai jotku halvat kumit vanteineen, joista voisi tehdä talvirenkaat?
 :huh:

Et vissiin oo myyntipalstaa selannu, kai nuo slässiinkin käy? Tai sitten #5576(A) trx vanteet ja niille venytät esim. sand pawit.

Ihan hyvin tuntuu traxxaksin muovi kestävän kylmää, 3 akullista piiskasin eilen -17c pakkasessa enkä saanut mitään rikki. :grin:

25
Vapaa keskustelu / Vs: Missä olet käynyt armeijan?
« : 28.11.10 - klo: 23.02 »
I/07 Haminan jääkärikomppaniaan, siellä spadekuskiksi. :afro:  Elokuussa sain sitten siirron Lpr:n rakuunaeskadroonaan josta kotiutus tammikuussa 08. CE kortin sai sitten "korvaukseksi".

26
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 28.11.10 - klo: 13.26 »
Ei taida vielä olla suomessa myynnissä missään? Eikös tuo juuri 400e budjettiin menisi? En kyllä tiedä läh.kuluista mutta tuskin nyt paljoa yli 30e on..

27
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 21.11.10 - klo: 01.07 »
Ainakin tuossa slipperin jousen päällä on edelleen aukko. Myös laakerit ovat edelleen alimitoitetut.

Oletko päässyt hypistelemään käsissä tuota autoa vai mistä tiedät, kun ei sitä aukkoa tuossa kuvassa ainakaan näy? :huh:  Ja mitä ovat ne muut alimitoitetut laakerit slipperin laakerin lisäksi? Ei v*ttuiluna, vaan mielenkiinnosta.

28
Kyosho / Vs: Kyosho DMT VE 4wd monsteri
« : 21.11.10 - klo: 01.00 »
2800kv moottori ja tarkoitus käyttää 2S lipoa? :huh:  Ei ainakaan ota liikaa jenkaa.

29
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 21.11.10 - klo: 00.20 »
Nähtävästi tässä on kuitenkin nelkkuslässin voimansiirto ongelmista otettu opiksi ja kardaani on suojattu paremmin. Ainakin tuo läpinäkyvä kardaanin suoja on venytetty nyt ihan taakse asti, ja tuo etupääkin näyttäisi tiiviimmältä.

30
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 20.11.10 - klo: 22.01 »
Millä renkaalla, alustalla ja sähköillä saat vetarit tuohon kuntoon :shock:
3s:llä ja vakiokamoilla kestää vielä hyvin...

Kyllä minäkin olen saanut vetarit tuohon kuntoon ihan vakiokamoilla ja vakiorenkailla. :azn:

Asiasta moottorisahaan, vaikuttaako eri offset etu -ja takarenkaiden välillä ajettavuuteen? Nyt on tilanne se että minulla on trx 2,8" vanteet venytetyillä sand paweilla, etuvanteet tulee reilusti ulommas kuin takaset. Ainakin todella typerältä tuo näyttää mutta onko muuta hyötyä kuin ulkonäkö jos ostan samalla offsetillä olevat takavanteet?

Sivuja: [1] 2 3 4 5