Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mamyllyn

Sivuja: 1 ... 11 12 13 [14] 15
391
Mun puolesta voit ajaa 3S lipolla, siitä kun ei radalla ole hyötyä, mutta toki järjestäjä päättää säännöt enkä minä.


Thanx, olen aivan samaa mieltä ja toivottavasti pääsen skabaan omilla vehkeillä!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

392
Moi,

Täältä tulisi yksi Traxxas Slash 4x4 mukaan kisaan, mutta mulla on vain 3S-lipoja koska haluan autossa olevan VOIMAA ;-)

Olisiko jollain mahdollisuutta vaikka lainata 2S-lipoa kisan ajaksi? Voisin toki tulla 3S:llä, mutta säännöt eivät taida joustaa tässä kohdassa  :afro:

393
Yleinen keskustelu / Vs: Pieni ulosvetäjä laakereille?
« : 15.08.11 - klo: 10.28 »
Esimerkiksi Slashin servosaverin alempi laakeri.

394
Yleinen keskustelu / Vs: Pieni ulosvetäjä laakereille?
« : 15.08.11 - klo: 10.21 »
Kiitokset molemmille vastauksista.
Ensimmäinen tuote ei ole aivan se, mitä haen. "Perinteinen" kaksi tai kolmijalkainen vetäjä olisi ok, jos sen saisi minikoossa  :grin:

Jälkimmäiseen vastataan, että olet oikeassa: kun kireä laakeri poistetaan niin se on yleensä valmis. Joskus se voi vain olla niin kovin kiinni, että esim. muovinen tappi menee rikki jos sitä irroitaa kampeamalla.

395
Eli oman kaaran nopeus on mitattu 5 hz gps + p*skalla Nokian E51:llä. Pinion 18T ja spur 54T.
Huiput: 101,1 km/h!

396
Hello,
Otetaanpa uusi yri: missä keskustan tuntumassa asustavat käyvät bashaamassa? Mä oon käynnyt Meilahden sairaalan lähellä olevalla koululla,mutta ei oo ihmeellinen paikka.
Onko parempaa mestaa lähistöllä tiedossa?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

397
Yleinen keskustelu / Pieni ulosvetäjä laakereille?
« : 14.08.11 - klo: 11.14 »
Tervehdys,

Otetaan tällainen kysymys auton huoltoa ajatellen. Mistä olette hankkineet pienen ulosvetäjän, esim. laakereiden irroitusta varten? Mulla on se Bilteman/ Motonetin "pienin" malli, mutta se on aivan liian suuri näihin hommiin. Koitin eilen hakea tuollaista Googlella, mutta yhtään minimallia en sieltäkään löytänyt.

Yv:tä voi muuten laittaa tulemaan, jos on myydä ylimääräinen kappale.

398
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 13.08.11 - klo: 22.38 »
Laitan tosiaan kuvia Traxxas vs EC5-liittimiä, kun seuraava erä saapuu -mutta tässä väliajaksi tietoa:

http://www.trex-store.com/advanced_search_result.php?search_in_description=0&keywords=EC5%20Liitin,%20Naaras

Tuolta niitä saa Suomesta, tosin hinta on "hieman eri" kuin HK:sta luonollisesti. Pirun hyvät liittimet!

399
RC-kerhot ja -radat / Re: Short Course -rata Espoossa
« : 13.08.11 - klo: 19.59 »
Terve,
Pääseekö aloittelija huomenna ajelemaan tälle radalle puolenpäivän paikkeilla?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

400
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 13.08.11 - klo: 13.17 »
Siis jos säädät trimmillä renkaat suoraksi niin eikö servo jaksa palauttaa niitä sen jälkeen takasin jos rattia käännät ja palautat normaali asentoon?
[/quote]
Juuri noin. Joku on liian kireällä tai väärässä nipsukassa kiinni. Se palauttaa hieman muttei keskelle asti.
[/quote]

Osuipa sun kommentti sopivaan ajankohtaan: mulla oli eilen täsmälleen sama ongelma etupään avauksen jälkeen.
Mulla syylliset tähän oli alumiinisessa (ultimate) C-palassa olevat tappiruuvit. Kun niiden väliin pääsee vettä, niin ne ruostuvat koska eivät ole rosteria (saisipa autoon rosterikitin, kun kerran mylly ja säädin kestää vettä).

Eli: renkaat irti, avaa ylhäältä ja alhaalta C-palana ruuvit, jotta napa lähtee paikaltaan. Puhdista reiät ja anna WD40:stä niille. Sitten ruuvita paikalle, mutta et kiristä niitä ja kokeilet kääntyykö vapaasti. Jos vastaus on kyllä, niin kiristät yhden puolen ruuvit kiinni ja taas kääntelet.
Huom: ruuvien kuusiokolojen KUULUU kääntyä samalla kun käännät servoa. Mulla yksi ei kääntynyt ja se oli ongelman aiheuttaja.

401
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 11.08.11 - klo: 19.17 »
Olen myös itse aloittelija ja vastaan lyhyesti tähän pitkään varaosalistaan:

Tilaa samalla HK:sta EC5-liittimet. Kirjoitan tänne niiden edut kuvilla MYÖHEMMIN saadessani niitä lisää HK:sta,  verrattuna traxxaksen liittimeen. EC on aivan loistava ja valmistajat "kehittää" aivan turhaan muita liittimiä.

Varaosiksi en ole itse kuukaudessa tarvinnut kuin:
- paljon spurreja jos ajat kireällä kytkimellä. 52T ei hajoa pohjaan tulevasta iskusta, vakio eli 54T menee.
- osa laakereista ei kestä vettä tai hajoavat mekaanisesta rasituksesta. Ota ne ainakin kardaanille.
- suojaa spurrin slipperyn kiristysmutteri. Se on ehdoton eikä tarvii tapella rikkinäisten osien ja spurrien kanssa. Ainakaan mun autossa sitä ei ole tehtaalla suojattu, vaan kardaanin suojus on "vajaa".
Muista myös kardaanin etupää.
- Rengasliima -ei perus CA.

Näillä pääset pitkälle, toi auto kestää vammaista kuritusta ja mokailua :-)


Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

402
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 11.08.11 - klo: 19.08 »
Kiitokset vastauksesta!
Saksasta ei ole kuulunut mitään Robinsonin spurrin kohdalta, joten tilaan sen ja saman valmistajan pinionit sieltä.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

403
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 09.08.11 - klo: 12.00 »
Laita heti kommenttia,kun oot vedellyt metallisella spurrilla. Aiotko säätää gearmeshin paperia käyttämällä vai "vapaalla kädellä" ? Metallinen spur kun on varmaan hyvin tarkkaan valmistettu :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

404
Traxxas / Re: Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 08.08.11 - klo: 21.03 »
Ei mene ihan noin.
Tai en itse ainkaan moista löytänyt.

Maksimi teho on 1000W kun sisääntuleva jännite on yli 23V, 500W taas irtoaa 12V:lla. 12,6V*30A=378W tai 8,4V*30A=252W

30A taas lataa 5Ah akkua 6C arvolla. Tuohon ei vielä moni laturi pysty. Periaatteessa iCharge 206b olisi riittävä ja tuo irtoaa varmaan satasella.

Vielä parempi :-)
Kommentoi kun laturi on ostettu ja testattu!

Jokaisen täytyy funtsia kuinka nopeasti akut haluaa täyteen. Jos on vaikka kolme akkua ja yhdellä ajaa vartin, niin riittää kun akku tulee about puolessa tunnissa täyteen. Toisaalta kuinka pitkiä sessioita jaksaa sitten ajella?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

405
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 08.08.11 - klo: 12.11 »
Huomaa muuten, että 12V:llä ei saa laturista 30 A ulos.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

406
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 07.08.11 - klo: 22.49 »
Edellä mainitusta laturista sen verran, että se kykenee antamaan liian vähän virtaa. Katso joku 10 A malli, ellei ole rahasta pulaa.
Tänään otettiin huippuja 5 hz gps:llä ja maastoasetuksilla (eli ei madallettu ja vakiorenkaat).
18/54 ja 101,1 km/h :-)
Akkuna Turningy 5000 mAh hardcaset (en muista C-arvoja ulkoa).

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

407
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 05.08.11 - klo: 21.25 »
Moi,
Kaksi todella amatööriä voisi huomenna kuvitella tuovansa Slashit radalle testiin.

 :azn:

408
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 05.08.11 - klo: 16.52 »
Kiitos!

Toivottavasti saat sillä autosi kestämään :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

409
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 05.08.11 - klo: 10.34 »
Olen vielä itsekkin uusi harrastaja, mutta Slashin kappaleiksi saaminen ihmetyttää suuresti. Ajan autoa uusilla 3S-Lipoilla ja auto saa sairaasti sikaa.
Kaatelen sitä asfaltilla kovissa vauhdeissa (GPS ilmoitti nopeudeksi 80 km/h, enkä edes saanut kaikkea irti), ajan sillä päin mm. futiksen maalitolppaa ja koomaan jokaisessa tilanteessa.

Kori on rikki ja yksi alatukivarsi on poikki. 52T spurrikin kestää hyvin, vaikka kytkin on tiukka ja sillä oli "oikeus" mennä rikki. Kun lähden asfaltilla täysillä, niin neljä rengasta hakkaa tyhjää ja sitten keulitaan ;-)

Yritän siis varovasti sanoa: nyt on yksi Slash väärissä käsissä, tai mekaniikkaa autossa ei ole oikein sisäistetty. Kunhan spurrin suoja on hyvin paikallaan, kardaani ja kytkimen säätö on suojattu niin auto on TODELLA KESTÄVÄ.

410
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 05.08.11 - klo: 10.28 »
Noh ei hätää ajattelin, laitetaan keskidiffi koe käyttöön ennenkuin posti tuo robinson racingin slipperi spurrin.

Sampo: mistä sait tämän tilattua??? Mä annoin vinkin, mutta en ole vielä saanut tuollaista käsiini!

411
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 31.07.11 - klo: 09.41 »
Kommentoidaan laakerien osalta seuraavaa: kun auton pesee vedellä, niin ainakin kardaanin laakerit rohisee nopeasti. Katso jos vaikka SKF:n valikoimassa on sopivia vakiokokoja ja tilaa varalle muutama. Ne ei paljoa kustanna.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

412
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 29.07.11 - klo: 10.36 »
Huomasin todella tärkeän vinkin niille, joilla muovispurrit paukkuu kuten mulla alussa kävi: pinonin ja spurrin päällä oleva suojus vääntyy aavistuksen verran helposti sitä irroittaessa. Sen jälkeen se irvistää helposti hieman moottorin puolelta ja pienelle hiekalle on reitti selvä. Tarkistakaa siis tuo kohta huolellisesti ja jos tarvetta, niin vääntäkää osa takaisin muotoonsa.
Toinen hyväksi todettu metodi on 52T:n käyttö 54T:n sijasta.

T: Tehokkaat 3S lipot ja spur kestää kireähköllä kytkimellä

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

413
Traxxas / Moottoripukin mutteri
« : 24.07.11 - klo: 15.22 »
Hello,

Laitetaanpa kysymys muille ennen Dremelin antoa auton osalle. Kun säädätte moottorin ja spurrin välisen etäisyyden ja kiristätte moottorin paikalle, niin alkaako tuo muovien sisällä oleva mutteri pyörimään tietyssä momentissa mukana?

Mulla se tekee niin, mutta avaimella siitä ei saa kiinni kun on piilossa...

414
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 24.07.11 - klo: 00.42 »
Moi,
Nyt paukahti laakeri takaa p*skakasi.

Jos sulta löytyy osa 5119, niin haen sen pois PK-alueen läheltä ja tarjoan vielä kahvit laakerin hinnan lisäksi ;-) Ota yhteyttä YV:llä!

Ps. Kaupasta kun saa osaa vasta maanantaina  :embarrassed:

415
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 16.07.11 - klo: 15.52 »
iteltä meni tänään spurri sileäksi, pitäiskö sen kuinka kauan noin normaalisti kestää jos kaikki osat on kunnossa? en tuolla spurrilla ajellu varmaan 10akullistakaan.

Onko jollain kokemuksia tästä metallisesta spurrista?
 http://www.tgndistributing.com/slash-4x4-spur-gear-and-slipper-pad.html

416
Hello kaikille,

Pari päivää sitten pääsin kokeilemaan omaa autoa radalla ja vaikeaa, mutta mahdollistahan se oli :-) Nyt joudun hieman vara-osaa ja akkuja venaamaan, mutta takas tullaan ainakin bashausten välillä ajelemaan tuonne. Mitä tulevaisuudessa tapahtuu, sen näkee pidemmälle harrastettuna.

Kiitokset hyvistä vinkeistä aloittelijalle, miten omaa autoa saa tuunattua :-)

417
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 13.07.11 - klo: 22.02 »
Vakio spurrista onn aika helposti 3-5 hammasta lytyssä kun taräyttää vähän vauhdikaammin kiven tai kanttarin yli.
No juuh juuri noin omasta hävisi muutama hammas .... Katukivestä etuperinkerien =)
Pitää ens kerralla muistaa kun tulee tilattua :)

Moi,
Mä oon niin uusi näissä sähköpeleissä, ettei voi kamalasti sanoa tietävänsä. Tämä kuitenkin tuli nitrolla aiemmin koettua: jos kytkin on tarpeeksi löysällä, niin piikit säilyy. Tarkka säätö on vaan aika vaativaa, jotta saa auton keulasemaan asfaltilla ja silti pidettyä piikit ehjänä ;-)

418
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 12.07.11 - klo: 16.09 »
Uusi harrastaja ottaa Slashin kainaloon ja tulee tutustumaan kun saa 3S:t Kiinan ihmemaasta :)

419
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 12.07.11 - klo: 16.05 »
No niin,
52T löytyi. Se paikalle ja illalla radalle ensitestiä hakemaan :)
Miten pienempi spurri vaikutta kärryn ajettavuuteen?? Onko kahden hampaan menetyksellä merkitystä?
Mietin vain tulevaisuutta jos ei ole juuri 54 tarjolla niin miten ja mihin vaikuutta jos ostaa isomman tai pienemmän spurrin.

Kahden piikin ero ei hirveästi paina. Laitoin vain kytkimen liian kireälle sitä asfaltilla säätäessä ja 3S hoiti rattaan sileäksi...
Nyt paikalla keskidiffi ja lussu 2S akku. Radalle se riitti mainiosti, mutta ei Bashaukseen ;)

Ps. Osaa 3642X: 3x12 CSS tarvitaan. Onko jollain jemmassa?

420
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 11.07.11 - klo: 15.12 »
No niin,
52T löytyi. Se paikalle ja illalla radalle ensitestiä hakemaan :)

Sivuja: 1 ... 11 12 13 [14] 15