Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 897687 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1770 : 10.07.11 - klo: 09.51 »
pro-linen calibereilla on kohtuu hyvä pito joka pinnalla,paitsi maalatulla betonilla.tosin kuluu kovaa kyytiä jos eksyy asfaltille.

trencherit itsellä pihasuttailussa,ihan ok.itse ei vaan enää tuu pihalla rällättyy.
Kesämies!

Poissa Hade

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1771 : 10.07.11 - klo: 11.35 »
pro-linen calibereilla on kohtuu hyvä pito joka pinnalla,paitsi maalatulla betonilla.tosin kuluu kovaa kyytiä jos eksyy asfaltille.

trencherit itsellä pihasuttailussa,ihan ok.itse ei vaan enää tuu pihalla rällättyy.
caliber on hyvä rengas. Sitä löytyy kolmea eri seosta. Medium kestää ihan hyvin bashausta ja pitää kaikenlaisella alustalla. Itellä medium bashaukseen ja sisäradalle sitten soft joka pitää paremmin mutta kuluu nopeammin.
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1772 : 10.07.11 - klo: 23.02 »
Palaan hieman noihin lämpöongelmiin joita on tässä käsitelty parin sivun verran taaksepäin,

päätin ajan kuluksi purkaa etupään kun tuntu toi kardaani vähän liikkuvan etupäässä ja huomasin että laakerit joita 2kpl(6x12x4) oli kulunu, siitä keskimmäisestä ei ollu kuin ulkokuori enään jäljellä!

siitähän tuo lämpeneminen voisi johtua kun se liikku jonkin verran niin tekee turhaa työtä varmaan moottorikin, ja lisäksi etudiffissä on aikas karmeen paksua litkua, tartteeko sen olla niin paksua että jos pyörittelee akseleita erisuuntiin niin pitää ihan vääntääkkin ? takapäässä vastaava osa pyöri ihan siististi.

kuinka paljon lämpenemistä noin muuten aiheuttaa vanhat osat, esim. kaikkien pyörien tuennat, ja itse alatukivarren löysyys liitoskohdasta(takana ainakin vähän kulumaa siinä "pohjalevyn kiinnityksessä" jonka toisella puolella oli suspension pin poikkikin) ?

käsissä kaikki tuntuis pyörivän ihan nätisti mutta mietin just tommosta että paljonko eri osien ns. turha heiluminen vaikuttaa koneen lämpöön.

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1773 : 10.07.11 - klo: 23.23 »
Oukkeih... caliberit tilaukseen WheelSpinModelsista...

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1774 : 10.07.11 - klo: 23.38 »
Jaahas,
Kyselläänpä aivan uutena harrastajana taas "tyhmiä":

- Millä ratastuksella ajatte 3S lipoilla "All-aroundia", eli vaihetelevaa maastoa? Mulla meni vakiospur sileäksi ja kokeilin 52/18:sta välityksellä. Taitaa tulla tolla mylly liian kuumaksi ainakin hitaassa ajossa?

Ohjekirjassa on välitykset annettu aika hyvin, mutta aina voi kysyä kokemuksia :-)

Ps. Piru kun Hobbyfactorylla ei ole vakiota ainakaan nyt hyllyssä.

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1775 : 10.07.11 - klo: 23.48 »
Itse olen ajanut 3 kennosilla 18/52 välityksillä huippunopeuksia ja 13/54 piha ajoa. 13/54 ehkä hieman turhan pienet, 15/54 tai 16/54 voisi olla sopiva.

ja mikä on loppu hobbyfactoryltä? Saben valtavista valikoimista olen löytänyt tähän mennessä aina rikki menneet osat
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1776 : 11.07.11 - klo: 10.47 »
Itse olen ajanut 3 kennosilla 18/52 välityksillä huippunopeuksia ja 13/54 piha ajoa. 13/54 ehkä hieman turhan pienet, 15/54 tai 16/54 voisi olla sopiva.

ja mikä on loppu hobbyfactoryltä? Saben valtavista valikoimista olen löytänyt tähän mennessä aina rikki menneet osat

Terve,
Sabe on tuttu mesta ja se on varmaan paras RC-kauppa koskaan. Äijät ottaa varaosat vaikka omasta autostaan jos on pikainen tarve!

Laitoin ostoilmon äsken, mutta jos jollain lojuu yksi 54T spur tälle laitteelle, niin haen sellaisen pikaisesti pois PKS-alueelta!

Ps. Eka ratatesti olisi tarkoitus ottaa illalla ;-)

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1777 : 11.07.11 - klo: 15.12 »
No niin,
52T löytyi. Se paikalle ja illalla radalle ensitestiä hakemaan :)

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1778 : 12.07.11 - klo: 14.04 »
No niin,
52T löytyi. Se paikalle ja illalla radalle ensitestiä hakemaan :)
Miten pienempi spurri vaikutta kärryn ajettavuuteen?? Onko kahden hampaan menetyksellä merkitystä?
Mietin vain tulevaisuutta jos ei ole juuri 54 tarjolla niin miten ja mihin vaikuutta jos ostaa isomman tai pienemmän spurrin.

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1779 : 12.07.11 - klo: 14.32 »
Pienemmällä spurrilla
 - menee kovempaa
 - kiihtyy hitaammin
 - moottori/nopari lämpenee enemmän (poikkeuksiakin on, mutta pääsääntöisesti näin)
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1780 : 12.07.11 - klo: 16.05 »
No niin,
52T löytyi. Se paikalle ja illalla radalle ensitestiä hakemaan :)
Miten pienempi spurri vaikutta kärryn ajettavuuteen?? Onko kahden hampaan menetyksellä merkitystä?
Mietin vain tulevaisuutta jos ei ole juuri 54 tarjolla niin miten ja mihin vaikuutta jos ostaa isomman tai pienemmän spurrin.

Kahden piikin ero ei hirveästi paina. Laitoin vain kytkimen liian kireälle sitä asfaltilla säätäessä ja 3S hoiti rattaan sileäksi...
Nyt paikalla keskidiffi ja lussu 2S akku. Radalle se riitti mainiosti, mutta ei Bashaukseen ;)

Ps. Osaa 3642X: 3x12 CSS tarvitaan. Onko jollain jemmassa?

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1781 : 12.07.11 - klo: 23.02 »
Pienemmällä spurrilla
 - menee kovempaa
 - kiihtyy hitaammin
 - moottori/nopari lämpenee enemmän (poikkeuksiakin on, mutta pääsääntöisesti näin)

Tuolla kahdella hampaalla ei spurrissa ole kovin suurta merkitystä auton käyttäytymiseen. Mutta tuo 52 piikkinen spurri ei ole yhtä vikaantumis arka pohjaan tulevasta "paukusta", koska on vähän pienempi kuin se vakio 54 ja mahtuu pyörimään, vaikka taka bulkhead vähän antaa periksi ja tulee millin tai kaksi siäänpäin hetkeksi kiveen ajossa tai vastaavassa tilanteessa. Vakio spurrista onn aika helposti 3-5 hammasta lytyssä kun taräyttää vähän vauhdikaammin kiven tai kanttarin yli.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1782 : 13.07.11 - klo: 01.18 »
Vakio spurrista onn aika helposti 3-5 hammasta lytyssä kun taräyttää vähän vauhdikaammin kiven tai kanttarin yli.
No juuh juuri noin omasta hävisi muutama hammas .... Katukivestä etuperinkerien =)
Pitää ens kerralla muistaa kun tulee tilattua :)

Koitin siirtää pinionia ihan pikkusen ettei sen kiristysmutteri vahingossakaan riko uutta spurria ja avatessasi sitä ihan perus 1.5mm 6kolo avaimella se pyörähti pyöreäksi. Noh ei sitten siirretä eikä vaihdeta pinjaa  :shocked:

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1783 : 13.07.11 - klo: 06.27 »
Vakio spurrista onn aika helposti 3-5 hammasta lytyssä kun taräyttää vähän vauhdikaammin kiven tai kanttarin yli.
No juuh juuri noin omasta hävisi muutama hammas .... Katukivestä etuperinkerien =)
Pitää ens kerralla muistaa kun tulee tilattua :)

Koitin siirtää pinionia ihan pikkusen ettei sen kiristysmutteri vahingossakaan riko uutta spurria ja avatessasi sitä ihan perus 1.5mm 6kolo avaimella se pyörähti pyöreäksi. Noh ei sitten siirretä eikä vaihdeta pinjaa  :shocked:

Koitappa tällä. Omasta kokemuksestani voin suositella lämpimästi, monet avaamattomat
paikat on hoideltu tällä aineella. Jälleenmyyjätkin löytyvät tuolta.

http://www.rakennuskemia.fi/Default.aspx?PageId=83&WebSiteId=1&Category=2&CategoryType=3&PageNumber=2&ProductId=312

EDIT: Kuusiokolon kanssa joutuu pikkuisen "pelaamaan" mutta aukeaa kyllä.

« Viimeksi muokattu: 13.07.11 - klo: 13.56 kirjoittanut Peku »

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1784 : 13.07.11 - klo: 13.27 »
Vakio spurrista onn aika helposti 3-5 hammasta lytyssä kun taräyttää vähän vauhdikaammin kiven tai kanttarin yli.
No juuh juuri noin omasta hävisi muutama hammas .... Katukivestä etuperinkerien =)
Pitää ens kerralla muistaa kun tulee tilattua :)

Koitin siirtää pinionia ihan pikkusen ettei sen kiristysmutteri vahingossakaan riko uutta spurria ja avatessasi sitä ihan perus 1.5mm 6kolo avaimella se pyörähti pyöreäksi. Noh ei sitten siirretä eikä vaihdeta pinjaa  :shocked:

Koitappa tällä. Omasta kokemuksestani voin suositella lämpimästi, monet avaamattomat
paikat on hoideltu tällä aineella. Jälleenmyyjätkin löytyvät tuolta.

http://www.rakennuskemia.fi/Default.aspx?PageId=83&WebSiteId=1&Category=2&CategoryType=3&PageNumber=2&ProductId=312

WoW!! Kiitti linkistä.... Pitääpä käydä tuubi poistamassa lähi prismasta.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1785 : 13.07.11 - klo: 14.11 »
Ainakaan niitä auton mukana tulevia kuusiokoloavaimia ei kannata yhtään käyttää, tulee vaan paha mieli ja pyöreitä ruuveja.

Traxxasin oman avaimen pyöristämä ruuvi lähti vielä hienosti auki kunnon työkalulla.

Voit myös koittaa lämmittää pinioinia, saattaa auttaa paljonkin. Ratas vähän lämpölaajenee ja mahdollinen ruuvilukite pehmenee.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1786 : 13.07.11 - klo: 22.02 »
Vakio spurrista onn aika helposti 3-5 hammasta lytyssä kun taräyttää vähän vauhdikaammin kiven tai kanttarin yli.
No juuh juuri noin omasta hävisi muutama hammas .... Katukivestä etuperinkerien =)
Pitää ens kerralla muistaa kun tulee tilattua :)

Moi,
Mä oon niin uusi näissä sähköpeleissä, ettei voi kamalasti sanoa tietävänsä. Tämä kuitenkin tuli nitrolla aiemmin koettua: jos kytkin on tarpeeksi löysällä, niin piikit säilyy. Tarkka säätö on vaan aika vaativaa, jotta saa auton keulasemaan asfaltilla ja silti pidettyä piikit ehjänä ;-)

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1787 : 13.07.11 - klo: 22.33 »
iteltä meni tänään spurri sileäksi, pitäiskö sen kuinka kauan noin normaalisti kestää jos kaikki osat on kunnossa? en tuolla spurrilla ajellu varmaan 10akullistakaan.

btw, palaan taas noihin sidewinderin lämpöihin.
nyt on tuuletin siili yhdistelmä motissa, ja ostin sabelta toron 5euron 1/8 esc tarkotetun tuulettimen noparia varten ja lämmöt pysy kyllä yllättävän hyvin aisoissa kun ajoin 3s joku 2000mahia ja 2s melkein 4000mah autolla yhteen menoon. tämän jälkeen sanokin jo spurri ittensä irti mutta ei mitenkään törkeesti lämmenny niinkun ennen, eikä nopari katkassu kertaakaan lämpöjen takia.

oisko tuo sidewinderin combo sitten arka noparin lämpenemiselle joka aiheuttaa myös sitä kautta moottorin lämpenemisen?

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1788 : 15.07.11 - klo: 18.53 »
tuli tänään testailtua nelikkoa hiekkatiellä niin että ajeltiin autolla perässä ja ohjailin apparin paikalta itse slashia.

kävi pieni äksidentti, vauhtia oli joku 50-60km/h ja ajautu turhan reunaan tieltä ja suoraan johonkin kivimöhkäleeseen joka halkasijaltaan joku 10-15cm.
Ainoat vauriot pienehkö naarmu pohjassa ja liimauksista irronnut nopari.

Ei tuo siis aivan pienestä hätkähdä näköjänsä.

hiekkatiellä tuolla 3s lipolla ajeltiin parhaimmillaan noin 60-70km/h nopeuksia. pitäis laittaa isommat välitykset ja kokeilla asfaltilla mitä se kulkee noin suunnilleen.

tosin hiekkatiellä toi 50-60 on kyllä jo aika kauheeta ajettavaa, ei meinaa ainakaan mun käsissä oikein pysyä.

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1789 : 16.07.11 - klo: 15.52 »
iteltä meni tänään spurri sileäksi, pitäiskö sen kuinka kauan noin normaalisti kestää jos kaikki osat on kunnossa? en tuolla spurrilla ajellu varmaan 10akullistakaan.

Onko jollain kokemuksia tästä metallisesta spurrista?
 http://www.tgndistributing.com/slash-4x4-spur-gear-and-slipper-pad.html

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1790 : 16.07.11 - klo: 22.39 »
Onkohan slässissä kaikki kohdillaan kun siitä on tullut takavedon myötä hiekalla aivan järkyttävän pyörähdys herkkä? Kaasu pohjaan ja syntyy donitseja. Hissun kissun kiihdytellen pääsee vauhtiin mut sitten kun tahtoo kääntyä taas pyörähtää...??

Poikaa kiukuttaa kun kun ei ole enää kivaa kun auto on hallitsematon....
« Viimeksi muokattu: 16.07.11 - klo: 22.43 kirjoittanut Sampo_4x4 »

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1791 : 16.07.11 - klo: 23.09 »
Sellasia se takavedot on, tosi hellästi on kaasua annettava tuon tehosen koneen kanssa. Varsinkin kun kysymyksessä on auto, jolla on painopiste aivan liian edessä tuupiksi.
Tuolla on hyvä treenata - sillä kun pääsee kovaa on jo aika hyvä.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa 200t

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1792 : 17.07.11 - klo: 00.38 »
Joo, eihän nelariksi suunniteltu auto toimi tuuppina millään tapaa optimaalisesti.

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1793 : 17.07.11 - klo: 01.39 »
Hyvä hyvä.  Ei sitten hätiä mitiä..... mietin vaan ettei etupään kulmat ole muuttuneet törmäyksen takia.
Sitten ei auta kuin odotella suulakkeen saapumista.... Onneksi on jo postissa.

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1794 : 17.07.11 - klo: 09.21 »
Saitkos Sampo_4x4 sen pinjonisi auki?

Poissa Sampo_4x4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1795 : 17.07.11 - klo: 15.39 »
Saitkos Sampo_4x4 sen pinjonisi auki?
En ole vielä käynyt hakemassa sitä mönjäää.... Haen sitten kun tulee muut osat ja tulee taas puuhasteltua auton kanssa.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1796 : 18.07.11 - klo: 20.42 »
Jotenki napsahti päässä, ja vortsan ja summitin seuraksi tahtosin ultimate lässin.

Jos menee noiden traxxas pinjoni suositusten mukaisesti niin välttyykö lämpö ongelmilta?
Mitä varaosia ois hyvä tilata heti alkuunsa, pinjoneita pari (vai tuleeko mukana) ja spurreja?

Meinasin ruveta ajeleen 3S ja tuolla miedommalla välityksellä ainakin aluksi.
http://traxxas.com/sites/default/files/images/6808_speed-chart_med.jpg

toki summitin 2S tarvinee käyttää kunnes akkuja saapuu.

Kyosho Inferno MP9e

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1797 : 18.07.11 - klo: 22.48 »
Jotenki napsahti päässä, ja vortsan ja summitin seuraksi tahtosin ultimate lässin.

Jos menee noiden traxxas pinjoni suositusten mukaisesti niin välttyykö lämpö ongelmilta?
Mitä varaosia ois hyvä tilata heti alkuunsa, pinjoneita pari (vai tuleeko mukana) ja spurreja?

Meinasin ruveta ajeleen 3S ja tuolla miedommalla välityksellä ainakin aluksi.
http://traxxas.com/sites/default/files/images/6808_speed-chart_med.jpg

toki summitin 2S tarvinee käyttää kunnes akkuja saapuu.
Kyllä mukana tuleva 18t pinjoni on hieman liian iso ja 13 t liian pieni. 14-15t voisi olla sopiva. Lämmöt ovat olleet 18t pinjonilla melko suuret, vaikka onkin motissa siili ja tupla tuulettimet. Spurreja menee jonkin verran, jos slipperi on täysin kiinni ja tulee veto päällä hypystä, tai jos ei ole oikein säädetty. Hyväksi autoksi olen todennut n 9kk sisällä, mutta taidan laittaa myyntiin. Mikäköhän olisi sopiva hinta slässille, missä on xerun 80a nopari, big bore iskarit, takahubit ja 2kpl alutukivarsia?
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1798 : 18.07.11 - klo: 23.09 »
Mikäköhän olisi sopiva hinta slässille, missä on xerun 80a nopari, big bore iskarit, takahubit ja 2kpl alutukivarsia?

Oman kokemuksen mukaan 250-300e, riippuen tietty tuleeko radiota tai akkuja mukaan.
jos radiot ja akut ei kuulu kauppaan niin alemmas.

Ite oisin kiinnostunu mutta pitäis tuo takatuuppari saada ensin pois alta.

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #1799 : 18.07.11 - klo: 23.14 »
ok, pari 8,4v nimh akkua löytyy ja 3s 4000mah 30c zippy lipotin ja traxxasin vakio ohjain.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10