Itse asiassa korkeaoktaaninen bensa ei 2T-moottorissa ole parasta. Korkeaoktaanisen bensan ensimmäinen ominaisuus on puristuskestävyys ja tämä kun lisäaineistetaan siihen niin liekkirintaman eteneminen palotapahtumassa on hitaampaa kuin 95E bensalla. Ja 2T-moottorin puristussuhde ei ole niin kovaa luokkaa että korkeaoktaanista mielestäni tarvitsee. Itse en ole näitä moottorisaha-johdannaisia motteja koskaan saanut nakuttamaan joten käytän 95:sta.
Öljyistä taas toi Motul 800 Ester on hyvää, itsekin olen käyttänyt. Parasta kuitenkin on kunnon risiiniöljypohjainen Shell Advance Racing X tai M, joita käytetään lähes poikkeuksetta mm. karting-puolella. Synteettisien parhaat ominaisuudet tulevat esiin matalilla ja keskikierroksilla. Mutta kuka näitä käskee varovasti ja matalilla kiekoilla?
Shellin kama on taas matalilla kierroksilla enemmän tulppaa tukkeuttavaa kuin synteettiset, mutta omaa selkeästi parhaimmat voiteluominaisuudet yläkierrosalueilla. Tästä on karttipuolella TODELLA paljon kokemusta. Itse ajan Shellin 95:sella ja Racing X:llä. Toi öljy on kallista, mutta toi on kyllä kohta missä ei kannata säästellä mielestäni.