RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Voyager - 31.01.09 - klo: 04.42
-
Tuli ostettua otsikon merkkinen/mallinen auto, ja sitä tulee nyt oma topikki! :grin:
Eli kyseessä on alusta sarja, sähköt ja radiot ja vanteet/renkaat ja akut+laturi ja koppa hankitaan erikseen,
omien halujen ja tarpeiden mukaan.
Kyseessä on siis Xrayn uusinta uutta 1/10 touring puolelle.
Auto perustuu uuteen T2´009 alustaan, mutta on halvempi, mikä johtuu edullisemmasta runkomateriaalista.
T2´009:sin runko ja iskaritornit on hiilikuitua, T2R Pro:ssa samat osat on lasikuitua.
Auto tulee Xray:n tyyliin osina, tosin bulkit oli jo valmiiksi ruuvaattu kiinni runkolevyyn tehtaan toimesta.
Kaikki osat ja palat tulee numeroiduissa pusseissa ja pusseja avataan ja kootaan selkeän ja 3D + 1/1
kuvien kanssa varustetun manuaalin ohjeiden mukaan.
Ensimmäiseksi huomioni kiinnittyi ruuvien kantoihin, kaikissa ruuveissa on kuusiokolo kannat.
Muihin ominaisuuksiin kuuluu harjaton kone ja lipo valmius, mikä mielyttää minua.
En ole vielä ruvennut kasamaan autoa, se aika koittaa maanantaina, (nyt kirjoittaessa lauantai aamu)
mutta uskon että palat ja ruuvit sulautuu toisiinsa ilman sen kummempia vääntämisiä.
Mitään muuta ei ole kasattu valmiiksi, vaan se on jätetty auton omistajalle.
Kaikki kasataan itse kuuladiffistä lähtien, aina foamipuskurin asennukseen asti, mikä ei ole ollenkaan paha asia.
Itse kun on kasannut autonsa osista, niin osaa itse huoltaa, säätää ja tarvittaessa purkaa autoa.
Säätämahdollisuuksia alustassa on vaikka kuinka paljon, iskareista aina rungon vääntöjäykkyyden säätöön asti.
Alustasäätöjen hakemisessa auttaa manuaalin lisäksi toimitettu set-up manuaali,
jossa selvennetään kuvineen päivineen kaikki alustan säätämahdollisuudet ja niiden vaikutukset.
Set-up manuaali on todella kattava tietopaketti, jonka läpikahlaamista suosittelisin kenelle tahansa alustan säätäjälle.
Set-up manuaali on muistaakseni ladattavissa Xray:n sivuilta, osoitteesta www.teamxray.com
mistä löytyy myös kaikki nippelitiedot, speksit ja faktat autosta, joita en tässä nyt rupea luettelemaan.
(pitkä lista)
Omaan autoon tulee seuraavaa sähköä ja radiota:
Radiot: Futaba 3PM 2.4 GHz, Futaba S9451 digiservo.
Nopari: Speed Passion Exige 2.0 Brushless.
Kone: Speed Passion Sport Tuned Pro Sensorless Brushless, 3600kv.
Akkua: 3Racing lipo, 7,4 volttia 3700 milliampeeria 25C.
Välitys: Pinjoni 20, spurri 84.
Rengastus: Hpi driftirenkaat.
Kasauskuvia en pysty tarjoamaan, ei ole asian mukaista kameraa.
Autosta tulee drifti laite, ensi tyypitykset lippiksen radalla, kun valmistuu.
Näillä eväin mennään.
Toni
-
Hauska joskus lukea noita mainostekstejä ja oikeasti miettiä että mitä tarkoittaa esimerkiksi lipo-valmius? Onko se sitä että autoon voi heittää lipon ja se ei tarvitse mitään modauksia, tai että auto toimii hyvin lipoakulla ilman mitään modauksia?
-
Hauska joskus lukea noita mainostekstejä ja oikeasti miettiä että mitä tarkoittaa esimerkiksi lipo-valmius? Onko se sitä että autoon voi heittää lipon ja se ei tarvitse mitään modauksia, tai että auto toimii hyvin lipoakulla ilman mitään modauksia?
Jos on lipoready niin pitäs olla cut-off melkein.
-
Jokainen joka on kokeillut esim. TRF415 tunkea lipoakkua osannee arvostaa tuota lipo-ready tekstiä, vai mitä esim. Isosuo?
-
Jokainen joka on kokeillut esim. TRF415 tunkea lipoakkua osannee arvostaa tuota lipo-ready tekstiä, vai mitä esim. Isosuo?
KYÄNÄIO! (Kyllä näin on) Eli autoonhan ei minkään valtakunnan kohtuukapasiteettista lipoa saa ilman dremeliä, ja suurikapasiteettisista lipoista voi vain uneksia...
http://i160.photobucket.com/albums/t179/Isosuo86/TRF/akku1.jpg
http://i160.photobucket.com/albums/t179/Isosuo86/TRF/teerf3.jpg
-
Jokainen joka on kokeillut esim. TRF415 tunkea lipoakkua osannee arvostaa tuota lipo-ready tekstiä, vai mitä esim. Isosuo?
KYÄNÄIO! (Kyllä näin on) Eli autoonhan ei minkään valtakunnan kohtuukapasiteettista lipoa saa ilman dremeliä, ja suurikapasiteettisista lipoista voi vain uneksia...
http://i160.photobucket.com/albums/t179/Isosuo86/TRF/akku1.jpg
http://i160.photobucket.com/albums/t179/Isosuo86/TRF/teerf3.jpg
SAMA!!!
Nyt sitten ajellaan isoilla lipoilla tarrasysteemin ja lasikuituteipin varassa niin että akku tulee hivenen toisesta päästä ulos autoa. Hienoa että uusissa autoissa alkaa kaikkiin mahtua jo nuo isot lipot. TRF415 alkaa siis oleen jo melkoonen vanhus :tongue:!?
Mutta tämä ei ollut tähän topikkiin varsinaisesti liittyvää keskustelua. Tuo T2R Pro on kyllä nätti laite ja oikein hyvä vaihtoehto jos ei nyt ihan parasta tourinkia tartte. Laitteleppas Voyager kuvia vaan jos pystyt...
-
Kuten mainitsin, kameraa ei vielä ole, tosin Xrayn sivuilta löytyy kyllä kuvaa autosta joka vinkkelistä.
Eli mene www.teamxray.com ja valitse pää menusta T2R Pro ja sen jälkeen klikkaa "go to homepage".
Kasaan eka auton valmiiksi, ennen kuin lähden akkukaupoille, niin saa sit ihan livenä sovittaa.
Jos autoon varatusta budjetista jää rahaa sopivasti yli, niin voin ostaa sen kameran ja laittaa fotoja tänne,
vielä pitää ne akut ostaa.
Toni
-
Jees, nyt on auto vihdoinkin valmis, just sopivasti tään päivän kisoja varten. :grin:
Hyvinhän toi rakentaminen meni, ei mitään sen kummosempia vaikeuksia ollu.
Nyt pitäis malttaa mennä nukkumaan ja hyökätä aamulla lippikseen,
jos vähä ehtis testailla ennen skaboja.
Toni
-
Onkos tällaisella kukaan ehtinyt touringia ajaa? Miten mahtaa toimia? Lähinnä kiinnostaa se, näkyykö tai tuntuuko edullisempi hinta tiukemmassa rata-ajossa.
-
Olin viimme sunnuntaina testaamassa autoa Rajatorpan radalla ja hyvin meni ja pelas,
tosin mulla ei ole paljoa vertailukohtaa, ku ko. auto on mun eka touristi.
Lippiksen driftiradalla auto meni ku eläin, pehmeässä ja hallitussa luisussa.
Torpassa oli alla foamirenkaat ja Lippiksessä Hpi:n driftirenkaat.
Mullahan auton käyttö on enemmän driftipuolella.
Onkohan jo muitakin T2R Pro omistajia jo liikkeellä???
Toni
-
Rajatorpassa yksi harrastusta aloitteleva isä-poika tiimi hankki uuden Xray T2R:n. Viime viikolla auto oli heillä mukana ja kun sitä oli siinä porukalla hieman parista paikasta herkistetty ajoivat Leväsen Juho ja Heinosen Artsi kummatkin sillä muutamia kierroksia. Korissa ei ollut siipeä ja leikkauskin oli vielä hieman kesken, mutta varsin hyvin se toimi vaikkei ollut ihan valmiskaan. Kuski kun on aloittelija, niin moottorina on kohtuutehoinen (Kv 3000) Speed Passionin nopari+moottori combo.
UAU:n aloittelijavuoroon sunnuntaisin klo 12-16 olemme saamassa lähiaikoina yhden T2R auton kokeilukäyttöön.
Sunnuntaisin on paikalla ollut runsaasti uutta väkeä, ja olemme sen vuoksi lisänneet aloittelevien kuskien ajoaikaa.
-
Jeps, autolla on nyt driftattu Lippiksessä oikeen urakalla ja siinä käytössä toimii ku unelma.
Myös herrat Nasty, Koheltaja ja Arto ovat tyypittäneet autoa ja ovat myös diganneet siitä.
Mielen kiintoisena odotan muiden T2R Pro auton omistajien kommentteja autosta.
Toni
-
T2R tosiaan toimi mainiosti driftauksessa ja oli helppo sekä tasapainoinen ajaa ihan perus setupeilla. Muutenkin kun autoa hypistelin niin se oli todella asiallisen oloinen, laadukas peli jonka hinta ei pelota :wink:
-
Juu tuli hommattua ko. auto ja ainakin kasaus sujui niinku elokuvissa eli ei mitään ongelmia (yksi lukitus ruuvi oli valuvikainen siinä ei ollut kuusiokoloa. Ajokokemuksia ei vielä ole muuta kuin, olohuonesudittelua, kun on ollut korin kiinnitys ongelmia. Tarkoitus on laittaa a4 farkku koppa ja takakoritolpat on niin leveällä että pitäisi tehdä kiinitysreiät sivuikkunoihin ja ei oikein hotsittaisi niitä puhkoa. Pitää katsella jos jostain tulisi vastaan taivutetut pitkät tolpat niin jos niistä sais modattua.
-
Juu tuli hommattua ko. auto ja ainakin kasaus sujui niinku elokuvissa eli ei mitään ongelmia (yksi lukitus ruuvi oli valuvikainen siinä ei ollut kuusiokoloa. Ajokokemuksia ei vielä ole muuta kuin, olohuonesudittelua, kun on ollut korin kiinnitys ongelmia. Tarkoitus on laittaa a4 farkku koppa ja takakoritolpat on niin leveällä että pitäisi tehdä kiinitysreiät sivuikkunoihin ja ei oikein hotsittaisi niitä puhkoa. Pitää katsella jos jostain tulisi vastaan taivutetut pitkät tolpat niin jos niistä sais modattua.
Tee takatolpille "kavennuspalat/levy" ja käytä alkuperäiset tolpat. Sillen vissiin porukka on noita tehnyt...
-
Pari huomiota autosta.
Iskareiden ylä ja ala kiinnitykset (kireys) kannattaa silloin tällöin tarkistaa ja
samalla kiepauttaa auto ympäri ja tarkistaa bulkkien kiinnitysruuvien kireys myös.
Lisäksi katson aina ajopäivän alussa, että vetareita yhdessä pitävä tappi on kohdallaan.
Drifti käyttöön suosittelen ehdottomasti harjatonta konetta ja lipo tekniikkaa.
Myös kunnon kahva malliset kuusiokolo avaimet on hyvä hankkia heti alkuun ja unohtaa ne "L" malliset kokonaan.
Auton mukana ei tule vanttiruuveja vaan tavalliset kierretangot, tosin vanttiruuvit saa halutesaan
ostaa erikseen, säädettävät kierretangot on tietysti hyvä tsekata mauserilla ennen asennusta.
Toni
-
Kävimme eilen Rajatorpan radalla 7-vuotiaan kuskin kanssa suorittamassa ensiajelut omalla T2R Pro:lla.
Auto hankittiin paikkaamaan pari vuotta ahkerassa käytössä ollut Tamiyan TA05(R). Muita vaihtoehtoja ei oikeastaan ollut edes mielessä, sillä halusin auton, jossa on kilpa-auton layout + tunnetusti kestävät osat/materiaalit. Itse ajan kilpaa Tamiyan TRF416 WE:lla - hieno auto, mutta omien mielikuvieni perusteella aivan liian "haavoittuvainen" oman pikkupoikani käyttöön.
Odotukset uuden auton suhteen olivat "asiallisen positiiviset", eikä tarvinnut pettyä. Iskän(kin) kokeilemana auto oli todella hyvä ja looginen ajaa, enkä tässä vaiheessa ala hakemaan setuppiin vielä mitään optimointeja.
Setup on mallia "paketti" seuraavin muutoksin/asetuksin:
- Camber 1,5 ast. joka nurkassa
- Ulosjousto edessä 26mm akselin päältä mitattuna
- Ulosjousto takana 25mm akselin päältä mitattuna
- Maavara edessä n. 5mm
- Maavara takana n. 5,5mm
Tekniikkana LiPo + "löysä" 13.5T harjaton.
Auton rakentamisesta ei kummemmin raportoitavaa - ohjeet olivat selkeät ja osat menivät nätisti paikoilleen. Ainoa "outous" oli, että Futaban S9405-servoa käytettäessä otti kääntövarsi ylädekkiin kiinni (liekö auto suunniteltu modernimmalle servolle?). Ratkaisin ongelman "sheivaamalla" servopukeista 1mm pois.
Hauska piirre oli pedanttisen tarkasti lasketut osat: pieniä pidätinruuvejakaan ei ollut yhtään ylimääräistä mukana hukattavaksi - tämä on jotain, mihin ei Tamiya-miehenä ole tottunut :grin:
Yhtä kaikki - ensipuraisun jälkeen on hyvä maku suussa ja uskon, että hyvä maku säilyy pitkään.
-
Olisiko servopukit voinut laittaa toisinpäin tai servon kiinni toisesta suunnasta? Muistaakseni omassa T2:ssa oli päin pukit niin että kun laittoi prikkaa niin servo tuli ulommaksi autossa.
Valmistajasta ja mallista vissiin riippaa matka kiinnikkeistä päähän.
-
Servopukeissa on ohjaustapit, jotka "pakottavat" ne asentoonsa - eli vaihtoehtoja ei juuri ole.
Prikkojakin neuvotaan ohjeissa laittamaan, mutta niiden funktio on tuoda servo lähemmäs ylädekkiä:
"Install servo using 4 identical shims of same thickness between the servo tabs and the mounting posts in order the servo arm does not touch the top deck. There are 3 different thicknesses of the shims."
Mutta eipä tuossa lopulta mitään ongelmaa ollut pienen modauksen jälkeen.
-
Hyvä TommyW, oletteko jo testannut autoa driftikäytössä, asian mukaisilla drifti renkailla???
Lippiksen radalla on hyvä oma rata, jossa lähinnä kurvaillaan drifteillä ja mineillä.
Toni :grin:
-
Eipä ole tullut driftingiä kokeiltua, kun harrastamme ihan tätä perinteistä touringia, missä mennään mutkaan "ajovalot edellä" pyrkien siihen, että perä ei irtoa...
-
Eipä ole tullut driftingiä kokeiltua, kun harrastamme ihan tätä perinteistä touringia, missä mennään mutkaan "ajovalot edellä" pyrkien siihen, että perä ei irtoa...
Drifting tunnetaan myös nimellä MATINKYLÄ WAYS.
Jerzi
-
Selvennätkö meille tietämättömille mitä tämä Matinkylä ways oikein tarkoittaa, sitä kun olet viljellyt monessa paikassa. Joku sisäpiirin juttu ko kö?
-
Selvennätkö meille tietämättömille mitä tämä Matinkylä ways oikein tarkoittaa, sitä kun olet viljellyt monessa paikassa. Joku sisäpiirin juttu ko kö?
Aikoinaan kuin ajettiin matinkylän koululla niin Negen tyyli oli kahva edellä ja siitä tuli tuo matinkylän way. Se ei viittaa mitenkään Negeen vaan yleisesti se oli hauskan näköistä kuin matinkylässä mentiin kahva edellä.
Ei tässä ollut mitenkään tarkoitus mollata ketään eikä varsinkaan Negeä, on sama kuin että korsossa ajetaan noilla karvanopilla ja korotetuilla perillä.
Jerzi
-
on sama kuin että korsossa ajetaan noilla karvanopilla ja korotetuilla perillä.
Just just :grin:
-
on sama kuin että korsossa ajetaan noilla karvanopilla ja korotetuilla perillä.
Just just :grin:
Sorry OT viellä mutta muistaakseni Negellä oli viellä jokin allekirjoitus asiasta viitaten. se oli jotain uutta siihen aikaan että mentiin kahva edellä näillä pikku autoilla mitäs Nege silloin tarjos.
Jerzi
-
Bulkkien ruuveja kannattaa tosiaan katsoa ja tarkkailla, että ovat kireällä ja mukana, mulla oli yks irronnut.
Oiva keino on laittaa snadi pala perus teippiä ruuvin päälle, niin ei ainakaan irtoa omille teille.
Toni
-
Käytössä havaittua.
Ruuvit ei oikeen halua pysyä paikoillaan, joten vetäsen kaikkiin ruuvi-metalli liitoksiin lukitetta.
Kannattaa tarkkailla niitä ruuveja...
Toni
-
Ruuveihin Loctiten 222 lukitetta niin ongelmat loppuu siihen, tolla lukitteella saa ruuvit vielä auki ja joka irroituksen jälkeen ei tarvii uutta lukitetta laittaa.
-
Hain RF:stä Ultimate Racing:in lukitetta, varmaan ihan yhtä hyvää ku Kohelluksen... :roll:
Toni :grin:
-
Tällaisen paketin ostin tänään itsekin ja tuosta pitäisi pikkuhiljaa kasailla peliä vintageen ja todennäköisesti myös driftiin. Laitan tuonne (http://kuvablogi.com/blog/4939/27/) kuvia kasauksen eri vaiheista, kunhan pääsen itse asiaan.
Tuosta ruuvilukitteen käytöstä. Täytyykö nuo valmiiksi kasatut pohjan ruuvitkin irroittaa ja laittaa uudelleen lukitteen kanssa?
Tomi
-
Pitää irrottaa ja laittaa lukitetta...ainakin vanhemmissa editioneissa.
-
TomiKoo muista laittaa lukitetta siihen vetarin kasauksen lukitusruuviin, muuten löystyy ja tappi tippuu.
Toni
-
Käytännössä lukitetta kaikkiin ruuveihin mitkä tulee metalliin kiinni. Muistetaan sitten että käytetään riittävän löysää lukitetta tai ruuveja irroittaessa ollaan niin sanotusti virtsassa. Loctite 222 on osoittautunut erinomaiseksi, pitää kiinni mutta avattaessa ei tarvitse lämmittää vaan ruuvi aukeaa kuin siinä ei olisi lukitetta lainkaan, kuitenkaan ruuvit ei aukene itsekseen.
-
TomiKoo muista laittaa lukitetta siihen vetarin kasauksen lukitusruuviin, muuten löystyy ja tappi tippuu.
Toni
Niillä alkuperäisillä CVD-tapeilla voi heittää kuikkaa. Ainakin edellisissä versioissa ne olivat liian lyhyet. Kannattaa tehdä CVD-tapit dremelöimällä korin aluslevyjen tapeista. Ensin keskelle tappia ura, johon ruuvi menee, sitten tappi vetariin paikalleen ja dremelillä hiotaan ylimääräinen pituus pois. Lukitetta pitää tietysti laittaa ruuviin. Toivottavasti selityksesä saa selvän...
-
Ei oo mulla ainakaan ollu mitään kädenvääntöä vetareiden kanssa...
Toni :roll:
-
Pikkuhiljaa kasaantuu tämäkin. Työt on haitanneet harrastamista, joten pari ruuvia illassa-periaatteella menty eteenpäin... Tänään sitten isompi rykäsy. Tuossa väliaikafiiliksiä! (http://kuvablogi.com/nayta/1936865/)
Laitoin ihan orkkis vetarit lukitteen kera. Tapit ei ollu mielestäni mitenkään hälyttävän lyhyet tms. Lukitetta tyrkkäsin kaikkin pohjan puolen ruuveihin, päällipuolelle tulleisiin en laittanut vielä mitään, jos vaikka joutuu purkamaan jotain sähköjen takia. Pohjalevyn reunat kävin hienolla hiomapaperilla läpi ja sivelin kaikki mieleen tulleet kohdat pariin kertaan pikaliimalla. niin ja Lipomodin tein valmikksi, vaikkei sitä ehkä tartteiskaan. Säätöjä ja kiinni jääneitä ruuveja kattelin sillai, että tulis about medium/soft säädöt.
Kasausohjeet on mahtavat, mutta pari juttua jäi askarruttamaan:
Ensinnäkin kuinka kireälle vedon kuminauhat laitetaan? Lähinnä keulaan menevä nauha, koska nyt kiristys on toiseksi kireimmällä ja nauha on suorastaa löysä. Teinköhän jotain väärin, vai kuuluuko sen olla löysällä? Takanauhan kiristys on keskiasennosta seuraavassa lovessa ja nauha on "sopivan kireällä".
Toiseksi, mihin asentoihin etu- ja takadiffit kannattaa laittaa, jos haetaan säätöä huonopitoiselle asvaltille? Menin ohjeista sekaisin, enkä lopulta ymmärtänyt miten ne kannattaisi laittaa? Eli edessä ja takana, laakerin pesässä oleva haitta alas vai ylös?
Tomi
-
Mulla on remmien kireydet aivan manuaalin jäljiltä, enkä ole huomannu toiminnassa mitään vikaa.
Onhan sulla se set up manuaali tallella???
Sieltä löytyy ohjeet säätöihin.
Toni
-
Vielä olisi kysymystä välityksistä. Voyager ajaa driftiä ja käytössä näkyy olevan 20 pinjoni / vakiot palikat muuten? Ja koneena 3600kv?? Mainitsit jossain ettet meinaa vaihtaa välitystä siirtyessä VTR??
Mulla koneeksi tuli GM 7.5T (5000kv), jolle pitäis sopivaa välitystä keksiä. Saisi toimia driftissä ja myös VTR:ssä. Nyt löytyy pakista pinjonit 16-19 (hankittu Firestormiin) ja 31-33 (hankittu VTR-koneelle). Spurri on vakio 84 ja hihnapyörät ym on vakiota.
Olisko toi 19 pinjoni sellanen jokapaikan höylä, sopiva driftiin ja edes sinnepäin VTR? Välitys olis taulukoiden mukaan 7.52. Koitin verrata tuohon Voyagerin pakettiin, mutten nyt kuitenkaan ollut varma. Koneen ohjeet käskee laittamaan 1:10 turistiautolle välityksen 4,0-6,0... :roll:
Tomi
PS: Rikoin viimeistä iskaria kasatessa yhden C-klipsun. Perhana, kuin voi jäädä pienestä kiinni!
-
GeeÄmmä oli muistaakseni 4700kv kone joten 19 pinjonilla saa driftissä ainakin wheelspeediä. Omassa 4000kv kone ja 23/86 muistaakseni.
Tuolla voi vähän katsella välityksiä ja verrata huippinopeutta eri koneilla ja välityksillä, saa hyvin suuntaa siitä paljonko esim VTR autot kulkee virallisella koneella.
http://www.gearchart.com/index.cfm?fuseaction=chart.create
-
...Mulla koneeksi tuli GM 7.5T (5000kv), jolle pitäis sopivaa välitystä keksiä. Saisi toimia driftissä ja myös VTR:ssä.
Olisko toi 19 pinjoni sellanen jokapaikan höylä, sopiva driftiin ja edes sinnepäin VTR? Välitys olis taulukoiden mukaan 7.52. Koitin verrata tuohon Voyagerin pakettiin, mutten nyt kuitenkaan ollut varma. Koneen ohjeet käskee laittamaan 1:10 turistiautolle välityksen 4,0-6,0... :roll:
7,5 harjattomalla ajettaisiin sisällä normaalia touringia noin 6,2 - 6,5 välityksillä. Ulkoradalla saa olla hieman pitempi välitys, jolloin tuo 7,52 on aika lailla lyhyt. Voisi aluksi kokeilla 2-3 piikkiä isompaa pinjonia ja ehkä siitäkin hieman vielä eteenpäin.
-
Vielä olisi kysymystä välityksistä. Voyager ajaa driftiä ja käytössä näkyy olevan 20 pinjoni / vakiot palikat muuten? Ja koneena 3600kv?? Mainitsit jossain ettet meinaa vaihtaa välitystä siirtyessä VTR??
En muuta välitystä, koska en osallistu viralliseen VTR kisasarjaan ja osta sitä kisakonetta,
tosin huvikurvailu mielessä aion ottaa osaa VTR kurvailuun.
Driftikäytössä tarvitaan myös menoa, että saa ohjata autoa kaasulla, kun se on eka heitetty sladiin.
Toni
-
Ja pientä nostoa tänne...
Tuli haettua autoon Xray:n oma akunpidike ratkaisu,
eli hiilikuitu suikale, jonka päät on kiinni runkolevyssä kahdella alumiinitapilla,
akkutilan edessä ja takana ja toinen pää aukenee irti kätevästi ruuvaamalla.
Fotoa en voi tarjota, ei oo kameraa.
Ainakin 3Racing:in hard case lipon kanssa toimii kuin valettuna, paljo mukavampi käyttää
ku velcro teippi viritys.
Toni
-
Meillä on kiinni Atomicin kaukalot ja hyvin pelittää, päälle kun tekee perinteisen tolppa/pannan niin voi käyttää myös saddle-pakkeja.
-
Hei Kohellus, pistetään ratkaisut vertailuun ja katotaan sekuntikelloilla kumman ratkaisun
kanssa saa akun vaihdettua nopeammin! :grin:
Toni :tongue:
-
Käy kyllä, Lauantaina Lavangossa iltapäivällä? :mrgreen:
-
...kohellukselle meni yyvee...
Toni
-
Tuli haettua autoon Xray:n oma akunpidike ratkaisu,
eli hiilikuitu suikale, jonka päät on kiinni runkolevyssä kahdella alumiinitapilla,
akkutilan edessä ja takana ja toinen pää aukenee irti kätevästi ruuvaamalla.
Olen miettinyt tuon pannan hankintaa, mutta reilun 30€ hinta on ihan posketon. Kaverin kanssa mietittiin tuollaisen tekemistä, pari aluholkkia M3 kierteellä, pitkä pultti pohjasta läpi ja Firestormissakin käytetyt "sormimutterit" pulttien päihin. Niin ja panta 2,5mm hiilikuidusta. Helppo ja halpa toteuttaa! Kaipaiskohan joku muukin jos tedään kaksi settiä...? Toinen vaihtoehto olisi tietysti tuo kaukalo, mutta sekin vaatii varmaan jonkun pannan tms tuen ylitse.
Hyvä, jos pääsette Lavankoon lauantaina, niin näkee molemmat vaihtoehdot toiminnassa!
-
Joo kyllä on tarkoitus saapua.
Toni
-
Yep, otetaan repullinen leluja mukaan niin päästään vertailemaan :wink:
-
Pikaisena kysymyksenä spurriasiaa. Koittelin sovittaa VTR-kelpoista välitystä, mutta ei mahdu isot pinjonit paikalleen hyvällä tahdollakaan vakion spurrin kanssa. Muistelen jonkun joskus kertoneen parempia spurrivaihtoehtoja, mutta ehkä se oli VTR-topikissa, kun ei täältä löytynyt.
Kuitenkin, kysymykseni oli esim tuohon spurriin liittyen (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-T1-Varaosat/305778-OFFSET-SPUR-GEAR-78T-48-HARD-106180), mitä tarkoittaa maininta offset ja hard?? Käynee kuitenkin ihan normaalisti täänkin autoon??
Vrastin varaosa-autona oleesta T2 007:sta vanttiruuvit tähän autoon, kun alkoi päiden irroittelu nyppimään. Taitaapa toisaalta kummassakin, driftissä ja VTR:ssä olla yhtä vähän säätämistä... :roll:
Tomi
-
Noi "vakiokokoiset" Xrayrattaat eli 84 ja 87 ovat hyvät alle 10t koneilla, mutta miedommilla saa välitystä riittävästi vasta 6X-7X isorattailla. Uusilla offset-rattailla saa lisää tilaa isorattaan ja akun väliin, tosin vakioillakin on mielestäni ihan riittävä tila. Nykyään kaikki Xrayrattaat on kovuudeltaan hardia, ennen oli mediumejakin mutta uudet kestävät paremmin.
-
Jees, kiitos! Suuntaan tieni Racing Factorylle heti puoliltapäivin... :wink:
-
Olen miettinyt tuon pannan hankintaa, mutta reilun 30€ hinta on ihan posketon. Kaverin kanssa mietittiin tuollaisen tekemistä, pari aluholkkia M3 kierteellä, pitkä pultti pohjasta läpi ja Firestormissakin käytetyt "sormimutterit" pulttien päihin. Niin ja panta 2,5mm hiilikuidusta. Helppo ja halpa toteuttaa! Kaipaiskohan joku muukin jos tedään kaksi settiä...?
Tuolta lopusta muuan kuva lopputuloksesta (http://kuvablogi.com/blog/4939/27/). CNC-koneella hiilarilatta, M3x30 pultit pohjan reikiin ja siihen 8x20mm holkit päälle. Kiireessä jäi holkista kierteet, joten protoversiossa holkin päässä mutteri. Ja pannan päällä Firestormin sormimutterit. Vielä tarvitaan uudet holkit rosterista (toimii samalla painona) ja niihin osalle matkaa kierteet sekä loveus kiristystä varten, niin rokkaa hienosti!
Jos joku kaipaa tollasta, niin YV:llä tavoittaa, hinta puolet Xrayn vastaavasta... :wink:
Tomi
-
Olen miettinyt tuon pannan hankintaa, mutta reilun 30€ hinta on ihan posketon. Kaverin kanssa mietittiin tuollaisen tekemistä, pari aluholkkia M3 kierteellä, pitkä pultti pohjasta läpi ja Firestormissakin käytetyt "sormimutterit" pulttien päihin. Niin ja panta 2,5mm hiilikuidusta. Helppo ja halpa toteuttaa! Kaipaiskohan joku muukin jos tedään kaksi settiä...?
Tuolta lopusta muuan kuva lopputuloksesta (http://kuvablogi.com/blog/4939/27/). CNC-koneella hiilarilatta, M3x30 pultit pohjan reikiin ja siihen 8x20mm holkit päälle. Kiireessä jäi holkista kierteet, joten protoversiossa holkin päässä mutteri. Ja pannan päällä Firestormin sormimutterit. Vielä tarvitaan uudet holkit rosterista (toimii samalla painona) ja niihin osalle matkaa kierteet sekä loveus kiristystä varten, niin rokkaa hienosti!
Jos joku kaipaa tollasta, niin YV:llä tavoittaa, hinta puolet Xrayn vastaavasta... :wink:
Tomi
Moro
Itselläni oli 007:ssa samanlainen akkun pidike mutta heti alkuunsa siihen piti lisätä pohjaan pienet kynnet että akku ei luista välistä pois akussani olevat omat oli liian pienet akun paikallaan pitämiseen. Kolareissa kun kovakuoristakaan lipoa ei ole hyvä autosta ulos tipauttaa.
-
Itselläni oli 007:ssa samanlainen akkun pidike mutta heti alkuunsa siihen piti lisätä pohjaan pienet kynnet että akku ei luista välistä pois akussani olevat omat oli liian pienet akun paikallaan pitämiseen. Kolareissa kun kovakuoristakaan lipoa ei ole hyvä autosta ulos tipauttaa.
Kiitos vinkistä. Mulla ei ole ollut tuollaista probleemaa, vaikka auto on ottanut volttiakin useamman kerran.
Mutta tänään Jerry bongasi, että akkupanta vetää alustan kieroon. Homma korjaantui korvaamalla panta teipillä. Täytyy tutustua vielä aiheeseen paremmin ja ehkä siirtyä takaisin teippihommiin, jos tuo pitää paikkansa. Hiilaripohjaisessa 007:ssa panta varman toiminee edelleen driftihommissa... :roll:
Onko arvon raati törmännyt VTR-autoa rakentaessaa ongelmaan, ettei perään löydy pitoja? Olen kokeillut sen sata eri säätöä ja nimettömäksi jääneen femmakuskin neuvoilla päästiin jo eilen hyville raiteille. Perä lipsuttelee kuitenkin rajusti, jollain säädöllä pehmeämmin ja jollain aika rajusti. Etupäätä ei meinaa saada millään puskemaan, vaan keula haukkaa ja perä luiskahtaa sivulle.
Näyttäisi, että vakioon alustaan nähden keulaan tarvitaan jäykempää jousta ja perään löysempää. Etupään saanee kuriin helposti kaupassa käymällä, mutta takajousista alla on jo vakiona valikoiman löysimmät. Onko kukaan keksinyt sopivaa konstia tuon perän osalta? Jonkun tousen auton iskarit tai ainakin jouset?
Tomi
EDIT: Sitähän viisastui heti ihan oma-aloitteisesti! Eli orkkisjouset (kulta ja hopea) ovat progressiivisia. Tuo taas aiheuttaa juuri tätä lipsumisilmiötä takapäässä. Eli kokeeksi käväistään jousikaupan kautta, eteen ehkä siniset (22,5lb) tai violetit (28lb) ja taakse keltaiset (14lb) tai jos saa, niin Xray C=2,2 (=12lb).
-
Rok rok, auto pelaa jo paremmin, mutta varaosia alkoi kaipaamaan. Oletteko katselleet osia ulkomailta vai luottaneet kotimaisiin toimittajiin? itte olen tilannut muihin autoihin osia Wheel Spiniltä, mutta näyttäisi jotkin osat olevan jopa kalliimpia siellä, kuin RF:llä. Toisaalta Helsingin RF ei pidä hyllyssä tämän auton osia kovinkaan aktiivisesti ja toisaalta Vähäkyröstä tilaten ei pääse tinkaamaan tippaakaan ja saa postikulut kiitokseksi...
Siispä, hakusessa hinnaltaan ja toimitusvarmuudeltaan passelia nettikauppaa, josta löytyisi Xray osia kattavasti!
Tomi
-
Ainakin tamiyan osia saa hämeenKyröstä pitäjänmäkeen noudettavaksi, miksei siis myös x rayn osia saisi?
-
Rok rok, auto pelaa jo paremmin, mutta varaosia alkoi kaipaamaan. Oletteko katselleet osia ulkomailta vai luottaneet kotimaisiin toimittajiin? itte olen tilannut muihin autoihin osia Wheel Spiniltä, mutta näyttäisi jotkin osat olevan jopa kalliimpia siellä, kuin RF:llä. Toisaalta Helsingin RF ei pidä hyllyssä tämän auton osia kovinkaan aktiivisesti ja toisaalta Vähäkyröstä tilaten ei pääse tinkaamaan tippaakaan ja saa postikulut kiitokseksi...
Siispä, hakusessa hinnaltaan ja toimitusvarmuudeltaan passelia nettikauppaa, josta löytyisi Xray osia kattavasti!
Tomi
Moro TomiKoo,
Onko meillä varaosahinnat pitkät?
Mitä olen vertaillut maailmalta hintoja niin en ole huomannut mitään erityistä.
Meillä on vajaat 1800 Xray/Hudy tuotetta ja varaosaa suoraan varastossa, en ole törmännyt vielä missään yhtä kattavaa varaosavalikoimaa.
Postikulut tulee ellei täältä nouda, sama käytäntö lienee ympäri maailman.
Toimitamme tilaukset yleensä seuraavan arkipäivään mennessä.
Tervetuloa ostoksille!
Terveisin,
Mikke Hellbom
RF
-
Rok rok, auto pelaa jo paremmin, mutta varaosia alkoi kaipaamaan. Oletteko katselleet osia ulkomailta vai luottaneet kotimaisiin toimittajiin? itte olen tilannut muihin autoihin osia Wheel Spiniltä, mutta näyttäisi jotkin osat olevan jopa kalliimpia siellä, kuin RF:llä. Toisaalta Helsingin RF ei pidä hyllyssä tämän auton osia kovinkaan aktiivisesti ja toisaalta Vähäkyröstä tilaten ei pääse tinkaamaan tippaakaan ja saa postikulut kiitokseksi...
Siispä, hakusessa hinnaltaan ja toimitusvarmuudeltaan passelia nettikauppaa, josta löytyisi Xray osia kattavasti!
Tomi
Moro TomiKoo,
Onko meillä varaosahinnat pitkät?
Mitä olen vertaillut maailmalta hintoja niin en ole huomannut mitään erityistä.
Meillä on vajaat 1800 Xray/Hudy tuotetta ja varaosaa suoraan varastossa, en ole törmännyt vielä missään yhtä kattavaa varaosavalikoimaa.
Postikulut tulee ellei täältä nouda, sama käytäntö lienee ympäri maailman.
Toimitamme tilaukset yleensä seuraavan arkipäivään mennessä.
Tervetuloa ostoksille!
Terveisin,
Mikke Hellbom
RF
Moro Mikke
Ei minulla ole varsinaisesti pahaa sanottavaa teidän virmasta ja toiminnasta, olenhan sentään tehnyt luvattoman paljon hankintojani RF pitskun myymälän kautta ja Artsin toimintaan olen enemmän kuin tyytyväinen. Oikeastaan ekassa viestissä tulikin oleellisin, eli tarkennuksena: HPI:n varaosien ja esim vintage-renkaiden osalta olen siirtynyt tilaamaan nettikaupoista, koska Hobbylinnan hinnat ja saatavuus alkoi pännimään. Xrayn osalta hinnat ovat teillä ihan linjassaan, joka oli positiivinen yllätys. Koitin hakea nettikauppaa, josta saisin tilattua kaiken tarvitsemani, muttei sellaista löytynyt. Kuten bisnestä pyörittävänä ymmärrät, koittaa jokainen löytää tarvitsemansa aina hieman halvemmalla. Siskipä on ihan korrektia kysellä muiden harrastajien kokemuksia, mistä he hankintansa tekevät, jos vaikka itsekin sattuisi jokusen euron säästämään.
Koitan jatkossa lähestyä Artsia ostoslistan kera ja tingata vanhaan malliin, eiköhän me päästä sillä asiassa eteenpäin!
Tomi
-
Rok rok, auto pelaa jo paremmin, mutta varaosia alkoi kaipaamaan. Oletteko katselleet osia ulkomailta vai luottaneet kotimaisiin toimittajiin? itte olen tilannut muihin autoihin osia Wheel Spiniltä, mutta näyttäisi jotkin osat olevan jopa kalliimpia siellä, kuin RF:llä. Toisaalta Helsingin RF ei pidä hyllyssä tämän auton osia kovinkaan aktiivisesti ja toisaalta Vähäkyröstä tilaten ei pääse tinkaamaan tippaakaan ja saa postikulut kiitokseksi...
Siispä, hakusessa hinnaltaan ja toimitusvarmuudeltaan passelia nettikauppaa, josta löytyisi Xray osia kattavasti!
Tomi
Moro TomiKoo,
Onko meillä varaosahinnat pitkät?
Mitä olen vertaillut maailmalta hintoja niin en ole huomannut mitään erityistä.
Meillä on vajaat 1800 Xray/Hudy tuotetta ja varaosaa suoraan varastossa, en ole törmännyt vielä missään yhtä kattavaa varaosavalikoimaa.
Postikulut tulee ellei täältä nouda, sama käytäntö lienee ympäri maailman.
Toimitamme tilaukset yleensä seuraavan arkipäivään mennessä.
Tervetuloa ostoksille!
Terveisin,
Mikke Hellbom
RF
Moro Mikke
Ei minulla ole varsinaisesti pahaa sanottavaa teidän virmasta ja toiminnasta, olenhan sentään tehnyt luvattoman paljon hankintojani RF pitskun myymälän kautta ja Artsin toimintaan olen enemmän kuin tyytyväinen. Oikeastaan ekassa viestissä tulikin oleellisin, eli tarkennuksena: HPI:n varaosien ja esim vintage-renkaiden osalta olen siirtynyt tilaamaan nettikaupoista, koska Hobbylinnan hinnat ja saatavuus alkoi pännimään. Xrayn osalta hinnat ovat teillä ihan linjassaan, joka oli positiivinen yllätys. Koitin hakea nettikauppaa, josta saisin tilattua kaiken tarvitsemani, muttei sellaista löytynyt. Kuten bisnestä pyörittävänä ymmärrät, koittaa jokainen löytää tarvitsemansa aina hieman halvemmalla. Siskipä on ihan korrektia kysellä muiden harrastajien kokemuksia, mistä he hankintansa tekevät, jos vaikka itsekin sattuisi jokusen euron säästämään.
Koitan jatkossa lähestyä Artsia ostoslistan kera ja tingata vanhaan malliin, eiköhän me päästä sillä asiassa eteenpäin!
Tomi
Moro Tomi,
Meiltä lähtee vähintään 2 kertaa viikossa lähetys Pitskun liikkeeseen, yksi vaihtoehto on että pyydät Artsia tilaamaan osat sinne puolestasi. Näin säästyy ainakin postikulut.
t.Mikke
-
Tulipahan kanssa kyseinen laite hankittua syysiltojen iloksi. Kasaamisen suhteen tuttua XRay -laatua, huipputuote siis.
Käyttötarkoitus toden näköisesti scale drifteri ja mahdollisesti VTR-luokka, jos vaan talvella on kisoja..?
Kaapista löytyy ylimääräinen SP:n 3000 kv kone, kai sillä jo HPI:n driftirenkaat pyörii? Jos on heittää jotain hyviä drift set uppeja, niin kiitollisena otetaan vastaan.
Maalasin noi Tamiyan vanteet Ultimaten titaanivärillä, kummasti toi lisää scale lookkia! Korikin on jo tilattu, kuvia sitten lisää jos vaan maalaukset onnistuu :grin:
-Henkka
(http://i22.photobucket.com/albums/b306/crsc2005/RC/P1040046_s.jpg)
-
Mulla on T2R Pro:ssa se SP:n 3600 kone ja hyvin pyörii driftipyörät,
kuten varmaan myöskin sun koneella.
Laitat vaan tiheät välit, niin saat sitä vääntöä ja kiihtyvyyttä,
driftiajossa kun sillä huippunopeudella ei ole niin suurta merkitystä.
Mulla on 7.14 välit, kokeile alkuun vaikka samaa välitystä ku mulla.
Ja tietty spooli eteen ja kuuladifferi taakke.
Toni :wink:
-
Hieman kyllä laittaisin kierroksia enemmän, niillä saa pahemmissa lipsauksissa usein pelastettua paljonkin... Välitykset jonnekin 6 kieppeille noin aluksi ja testaamaan..
-
Mulla on kanssa se SP:n 3600kv kone, mutta ajattelin sen pitää nelkkukrossissa kiinni. Voi kyllä olla että talven myötä joutuu sen tehokkaampaan vaihtaan ja 3600:n siirtyy sitten tähän. Alkuperäisen spurrin (84), joku 29-30 pinjoni antaa varmaankin sitten sopivan välityssuhteen. Drifti renkaiksi hommasin HPI:n Advan Neovat (4421), toimiiko matolla? Ja maalatulle betonilattialle (korjaamohalli) hommasin HPI:n T Gripit (4405), mikäli noi Advanit on liian liukkaat.
-Henkka
-
Advan (ja ne muut kuvioidut) T-driftit on seokseltaan aivan samoja kuin sileä T-drift eli yhdet parhaimmista renkaista matolle.
-
Noniin...
Menee hän se tämäkin auto rikki, ku vaan yrittää ja ryskii.
Edessä vetari hajalle, siitä kohtaa mistä se kiinnitetään siihen toiseen
osaan, mikä tulee ohjauspalan läpi.
Oli muuten eka rikkimenny osa mun rungossa, ja sillä on kans sit ajettu.
Toni :grin:
-
Täytyy kanssa kehua tätä autoa. Ajettu on jo joku 50 akullista ja ensimmäset kulumat rupeaa näkymään etu vetareissa. Pikkuruinen pidätin ruuvi oli päässyt löystymään ja tämä liian lyhyt sokkatappi päässyt irti. Vähän ehkä jopa erikoisesti se on sitten kiertänyt vetoakselia kierteelle.
Mutta näin yleisesti ottaen ei tarvitse huolehtia, että kokoajan saisi olla tilaamassa varaosia.
-
Nyt on jo ensimmäiset drifti vedot päästy tekemään ja varaosiakin ostettu, pitäs vaan uskoa viisaampia ja kasata ruuvilukiteen kanssa (vetari p*skana) :grin: .
Seuraavaksi vois sitten sitä VTR -setuppia alkaa kasaamaan. Minkälainen rengastus yhdistelmää olisi hyvä? HPI:n 26mm Vintage etuvanteet kun ovat 0 offsetillä, niin HPI:n 200mm kopassa taitaa jäädä aika sisään? TomiKoon kuvia kun katsoo niin kaaren tasolla ne kuitenkin näyttäis olevan, eli mikä avuksi? Retron escort MK2 koppa jo löytyy, mutta escortin etuylitys ei T2R:n runkoon oikein istu...
-Henkka
-
Kyllä siihen ainakin välikoppa Escon kopan saa sopimaan, puskuria joutuu "hieman" leikkaamaan.
Viikonloppuna pääsin omaa VTR T2R Pro:ta Escortin kopalla kokeilemaan ja ihan iloisesti liikkui. Spurri 78 ja Pinion 30, SP:n moottori + GT 2.0 LPF nopari, 5000mAh 2S lipo.
-
Etuvetoakseleiden CVD-tappi kannattaa vaihtaa pidempään. Reiskan omista osista http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-T2-Varaosat/301324-FRONT-BODY-MOUNT-SET-2MM-HEIGHT-107448 (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-T2-Varaosat/301324-FRONT-BODY-MOUNT-SET-2MM-HEIGHT-107448) koritolppien mukana tulevasta tapista saa tehtyä hyvän korvikkeen. Tappiin hiotaan dremelillä kolo ruuvia varten ja tappi paikalleen, ruuvi kiinni lukitteella. Lopuksi dremelillä hiotaan tapista ylimääräinen pituus pois. Ja siihen loppuu vetarin niveltapin tippumishuolet!
-
Nyt on jo ensimmäiset drifti vedot päästy tekemään ja varaosiakin ostettu, pitäs vaan uskoa viisaampia ja kasata ruuvilukiteen kanssa (vetari p*skana) :grin: .
Seuraavaksi vois sitten sitä VTR -setuppia alkaa kasaamaan. Minkälainen rengastus yhdistelmää olisi hyvä? HPI:n 26mm Vintage etuvanteet kun ovat 0 offsetillä, niin HPI:n 200mm kopassa taitaa jäädä aika sisään? TomiKoon kuvia kun katsoo niin kaaren tasolla ne kuitenkin näyttäis olevan, eli mikä avuksi?
Mullakin iski vetarihuolia, kylläkin aluvetari napsahti poikki driftaillessa. Nivel oli kasattu lukitteen kanssa eikä sen puolesta ollut mitään ongelmaa, meni "vierestä". Laittaa vaan sen tapin huolella just keskelle ja sitten kiinni, niin pelaa mainiosti! Noh, nyt täytyy tutustua tuohon ECS-vetariin. Itsellä muutenkin laitet telakalla. Taakse tulee 009 aludiffi ja vähän täytyy välityksiä miettiä uudelleen, kun driftitekniikaksi tulee SP 6,5T kone ja GT 2,0 nopari.
Ei muuta, ko HPI 200mm Vintagekoppa päälle (itte rakastuin Camaroon) sekä eteen 26mm ja taakse 31mm gummit. Offsettien passailuun löytyy hienoja palikoita, levittävää ja kaventavaa hexipalaa sekä shimmilevyt. Useimmissa kuvissa mulla taitaa olla paikallaan edessä levittävät (+0,75mm/puoli) ja takana kaventavat (-0,75mm/puoli) hexit. Noillahan saa muutosta jo 1,5mm per pää! :wink:
-
Nyt on sitten ensi testit otettu "VTR" autolla Hervannassa, kone oli vielä SP 3000kv ja renkaat HPI:n T-Gripit (virallinen kone ja renkaat jo matkalla kohti Tamperetta).
Hauskaa oli ja kiitokset Heulille säätämisestä, nyt ei tarvi muuta kun ruuvata noi viralliset kamat kiinni ja opetella ajamaan. Hyvin se MK2 Escortin koppakin tohon alustaan istui, taakse tilasin vielä -0,75 hexit niin ei pitäis raapia kaariin.
-Henkka
(http://i22.photobucket.com/albums/b306/crsc2005/RC/escort-mk2-s.jpg)
-
Jos kaikesta huolimatta renkaat raapii koria,
niin leikkaa hieman leksan saksilla pyörän aukkoja isommiksi.
Toni
-
mahtuuks tähän autoon mamba monster setti tai kestääks tää sitä ja 4-6 kennosta lipoa :grin:
-
mahtuuks tähän autoon mamba monster setti tai kestääks tää sitä ja 4-6 kennosta lipoa :grin:
No, juueimahujoo :angry:
-
mahtuuks tähän autoon mamba monster setti tai kestääks tää sitä ja 4-6 kennosta lipoa :grin:
No, juueimahujoo :angry:
No, jos kaveri haluaa oikein ryhtyä virittelemään, niin siinähän voisi syntyä jotain mielenkiintoista. Saattaisi herrä hudy'kin yllättyä suomipoikien optimoinneista. :mrgreen:
Ehkä kannattaa valita jokin muu aihio, kuitenkin.
-
SP driftmaster combo (sensoriton)
sanwan servo
futaba 2pl radio
yokomon renkaat
ja
flightmaxin akku ...
ei ole hajonnut vielä mitään tästä autosta ja pian ollut puoli vuotta
-
http://cgi.ebay.de/1-10-scale-kit-CARBON-Car-for-XRAY-T2008-T2-008-chassis-/160464660683?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item255c7068cb (http://cgi.ebay.de/1-10-scale-kit-CARBON-Car-for-XRAY-T2008-T2-008-chassis-/160464660683?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item255c7068cb)
Kovin edulliselta näyttää. Onko kyseessä jokin kopio alkuperäisestä autosta?
-
Kopio on, lukee teksteissäkin.
Toni
-
Kopio näyttää olevan, hiilari näyttää feikiltä ja muutenkin osat on aika kiinalaisen näköisiä.
-
Toi iskari tornin 'hiilikuitujen' sivusta voi melkee päätellä että muovia on
-
Eipä ole muovia vaan lasikuitua jonka pintakerros on vedetty hiilarilla. Lasikuitu fleksaa hieman hiilaria enemmän mutta ei se huono ole, Xray T2R ja T3R:ssä on käytetty lasikuitua että auto on saatu edullisemmaksi ja hyvin pelittää.
Enemmän olisin huolissani tuon feikin kulutuksen ja mällien kestosta, metalliosat voi olla burmalaista tinaa ja mikä on diffin laatu. Ei ei, samaan hintaan saa käytettyä aitoa Xraytä missä laatu ja varaosien saatavuus on erinomaisella tasolla.