Kirjoittaja Aihe: Laukaa Touring tulokset ja jälkipulinat  (Luettu 2564 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Laukaa Touring tulokset ja jälkipulinat
« : 13.06.11 - klo: 10.39 »
Kiitokset kaikille kilpailijoille ja toimitsijoille, oli mukavat kisat  Laukaan radalla. Tällä kertaa paistoikin aurinko sitten ihan tosissaan.

Tulokset: http://www.laukaanmoottorimiehet.fi/data/XII_Laukaa_tulokset2011.pdf
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: 11.6.2011 LAUKAA TOURING / FTT VI AIKATAULU JA ERÄLISTAT
« Vastaus #1 : 13.06.11 - klo: 11.23 »
Laukaassa kisajärjestelyjen taso on vankka ja vakaa vaikka kelit vuosien välillä vaihtelee kaatosateesta tämän viikonlopun täyteen auringonpaisteeseen ja helteeseen. Kiitos taas mukavasta päivästä.

Onnittelut viriluokan voitosta Jonille. Ajo oli tasaisen mallikasta.
Virissä Mäntsälän dynaaminen duo Toni ja Eetu vetivät hienosti 5. ja 6. sijoille.

Onnittelut stanun menestyjille. Joel hoiteli Stanussa voiton varmaan tyyliin.
Laukaan Niko Hujanen ajoi erinomaisesti palkintopallisijalle.

Keli ja sen myötä radan pito-olosuhteet olivat haastavat. Hellekisan onnistujat löytyivät Xray- ja Yokomokuskien piiristä. Miko ja Heuli näyttivät miten reiskaa viedään lujaa. Viljaminkin jokke oli mallissaan, mutta epäonni vaivasi finaaleissa.

Renkaiden toiminta oli varsin suuressa roolissa kuumalla radalla ajettaessa. Iltapäivällä kuumimmillaan radan pinta oli 57 astetta.
« Viimeksi muokattu: 13.06.11 - klo: 11.30 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Laukaa Touring tulokset ja jälkipulinat
« Vastaus #2 : 13.06.11 - klo: 20.16 »
Kiitos LMM:lle hienoista kisoista - kelikin oli tänä vuonna kohdillaan  :cool:

Järjestäjän pystyttämä varikkoteltta tuli kyllä tarpeeseen. Xraytiimiltä loistosuoritus molemmissa luokissa, varsinkin Joelilta stanussa ja Mikolta virissä. Onneksi olkoon vielä Jonille kotikisan voitosta! Rengastaktikointi toi mukavan lisän kisoihin, vauhtierot uusien ja vanhojen välillä oli taas totuttua "riittävää".

Poissa valanhar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Laukaa Touring tulokset ja jälkipulinat
« Vastaus #3 : 14.06.11 - klo: 21.50 »
Rataa ajamattomana en tiedä, millaista sitä on ajaa, mutta näin mekaanikon näkökulmasta kauheaa on katsoa varsinkin ne kaksoismutkat, joista väärällä ajolinjalla auto syöksyy puistoon asti. Kuljettaja kuitenkin kehuu rataa hienoksi, joten uskotaan häntä. Kuuma oli, mutta kyllä se vesisateen voitti. Kiitos järjestäjille hyvin järjestetyistä kisoista.

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Laukaa Touring tulokset ja jälkipulinat
« Vastaus #4 : 15.06.11 - klo: 16.36 »
Perinteiset kiitokset perinteisen hyvin toimineille Laukaan perinteisille kisajärjestelyille!

Lämmintä oli riittävästi ja auringon vierailu päivän mittaan puiden takana muutti radan pito-olosuhteita aika haastavalla tavalla. Onneksi tällä oli enemmän vaikutusta tiimin kakkoskuskin autoon ja juniorin ajot menivät oikein mallikkaasti tekniikankin pelatessa moitteettomasti koko päivän ajan. "Väliryhmän" setämieskuskien vähyyden vuoksi omakin sijoitus oli sitten loppujen lopuksi vähän odotettua parempi.

Harrille tiedoksi, että kyllä ne radan betonimakkarat kuljettajallakin koko ajan siellä takaraivossa kummittelevat - ainakin minulla.  :laugh: Onneksi huippujunnut ovat niin kovia rattimiehiä, että tarpeeksi limiitille uskaltavat poijjaat silti ajaa; jos ei yritä ei voi menestyä. Joel oli vauhdissa omaa luokkaansa, mutta sijoista 2-5 ajettiin kilpaa tosissaan. Hujasen Niko ja CBB-Mäkynen olivat odotetun kovia kotiradallaan.

Ei varmaankaan ollut tarkoituksellista, muuta päivän aikana kuultiin mielestäni tarpeettoman monta kertaa kertomuksia siitä, kuinka viriluokassa "mennään niin kovaa kuin näillä vehkeillä pääsee" tai että "näissä viritetyissä vehkeissä on tehoa miljoona vattia" tai että "lauteilla ovat Suomen huippukuskit". Pahimmillaan tätä virihehkutusta tuli tuutista silloin kun vakioluokan kuskit ajoivat radalla omaa kilpaansa.
Kyllä vakioluokassakin olivat lauteilla suomen huippukuskit. He vain sattuvat olemaan junioreita ja Suomen huippuja vakioluokassa. Vähäisemmästä vauhdista huolimatta tarjolla oli hienoja vääntöjä ja ajosuorituksia, joita on syytä hehkuttaa aivan samoin kuin viriluokassakin. Näin toki ajoittain tapahtuikin. Näistä junioreista jotka vakioluokassa ajavat on kasvamassa tulevaisuuden virikuskeja ja heidän kannustamiseen tulisi kiinnittää huomiota erityisesti kilpailutilanteissa. Virheellisesti jollekin juniorille voisi nyt kisoissa kuultujen selostusten perusteella syntyä käsitys, että vakioluokka ei ole mitään mutta ne virit vasta ovat jotain.  Nuorisokasvatus on taitolaji, eikö totta.


+keli
+hienoksi kunnostettu rata
+kanttiini
+yleiset järjestelyt
+juniorin ajo

-pito-olosuhteiden vaihtelu päivän mittaan
-alkuerissä olisi kaivannut vähän enemmän tietoja kierrosajoista
-em. kuulutusten lapsukset
-ei taidettu koko päivän aikana vakioluokassa tarkastaa säädinten ohjelmia/ennakoita
Tiim Lahti

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Laukaa Touring tulokset ja jälkipulinat
« Vastaus #5 : 16.06.11 - klo: 17.45 »

Ei varmaankaan ollut tarkoituksellista, muuta päivän aikana kuultiin mielestäni tarpeettoman monta kertaa kertomuksia siitä, kuinka viriluokassa "mennään niin kovaa kuin näillä vehkeillä pääsee" tai että "näissä viritetyissä vehkeissä on tehoa miljoona vattia" tai että "lauteilla ovat Suomen huippukuskit". Pahimmillaan tätä virihehkutusta tuli tuutista silloin kun vakioluokan kuskit ajoivat radalla omaa kilpaansa.

Kyllä vakioluokassakin olivat lauteilla suomen huippukuskit. He vain sattuvat olemaan junioreita ja Suomen huippuja vakioluokassa. Vähäisemmästä vauhdista huolimatta tarjolla oli hienoja vääntöjä ja ajosuorituksia, joita on syytä hehkuttaa aivan samoin kuin viriluokassakin. Näin toki ajoittain tapahtuikin. Näistä junioreista jotka vakioluokassa ajavat on kasvamassa tulevaisuuden virikuskeja ja heidän kannustamiseen tulisi kiinnittää huomiota erityisesti kilpailutilanteissa. Virheellisesti jollekin juniorille voisi nyt kisoissa kuultujen selostusten perusteella syntyä käsitys, että vakioluokka ei ole mitään mutta ne virit vasta ovat jotain.  Nuorisokasvatus on taitolaji, eikö totta.
 

Tuo on niin totta, kuin vain olla voi.

Vastaan siis tummentamaani osaan lainausta, itse kisassahan en ollut paikalla.

Toivottavasti viriin aikanaan tulevat nyt vakioluokkaa ajavat, eivät tule käsityksessä, että sitä tehoa oikeasti tarvitsee olla aivan tolkuttomasti.

Useimmille siirtyjille saattaisi riittää se vakiokone sellaisenaan, tai ennakkoa kasvattamalla. Oppisi helpommin ajettavalla autolla luokan kuviot vähemmillä ongelmilla, ja oppisi säätämään auton pikkuhiljaa kovempiin tehoihin sopivaksi.

Olen yllättävän monen huippukuskin kuullut ajavan vähemmän pirteällä koneella, tehden silti hyvää tulosta, varsinkin jos radalla on poikkeavat pito-olosuhteet.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Laukaa Touring tulokset ja jälkipulinat
« Vastaus #6 : 16.06.11 - klo: 18.38 »

Ei varmaankaan ollut tarkoituksellista, muuta päivän aikana kuultiin mielestäni tarpeettoman monta kertaa kertomuksia siitä, kuinka viriluokassa "mennään niin kovaa kuin näillä vehkeillä pääsee" tai että "näissä viritetyissä vehkeissä on tehoa miljoona vattia" tai että "lauteilla ovat Suomen huippukuskit". Pahimmillaan tätä virihehkutusta tuli tuutista silloin kun vakioluokan kuskit ajoivat radalla omaa kilpaansa.

Kyllä vakioluokassakin olivat lauteilla suomen huippukuskit. He vain sattuvat olemaan junioreita ja Suomen huippuja vakioluokassa. Vähäisemmästä vauhdista huolimatta tarjolla oli hienoja vääntöjä ja ajosuorituksia, joita on syytä hehkuttaa aivan samoin kuin viriluokassakin. Näin toki ajoittain tapahtuikin. Näistä junioreista jotka vakioluokassa ajavat on kasvamassa tulevaisuuden virikuskeja ja heidän kannustamiseen tulisi kiinnittää huomiota erityisesti kilpailutilanteissa. Virheellisesti jollekin juniorille voisi nyt kisoissa kuultujen selostusten perusteella syntyä käsitys, että vakioluokka ei ole mitään mutta ne virit vasta ovat jotain.  Nuorisokasvatus on taitolaji, eikö totta.
 

Tuo on niin totta, kuin vain olla voi.

Vastaan siis tummentamaani osaan lainausta, itse kisassahan en ollut paikalla.

Toivottavasti viriin aikanaan tulevat nyt vakioluokkaa ajavat, eivät tule käsityksessä, että sitä tehoa oikeasti tarvitsee olla aivan tolkuttomasti.

Useimmille siirtyjille saattaisi riittää se vakiokone sellaisenaan, tai ennakkoa kasvattamalla. Oppisi helpommin ajettavalla autolla luokan kuviot vähemmillä ongelmilla, ja oppisi säätämään auton pikkuhiljaa kovempiin tehoihin sopivaksi.

Olen yllättävän monen huippukuskin kuullut ajavan vähemmän pirteällä koneella, tehden silti hyvää tulosta, varsinkin jos radalla on poikkeavat pito-olosuhteet.

Pitäisikö yleisölle kertoa sitten että lapsillehan tämä vain on???
Kyllä minä uskon että "omat " tietävät mitä tämä laji on, mutta katsomossa on paljon ihmisiä jotka eivät tiedä. Totta, että toista luokkaa painotettiin enemmän ja stanua olisi pitänyt korostaa. Toisaalta ymmärtääköhän yleisökään sitä, että metrin mittaisen kuskin vieressä seisoo aikuinen ja ajaa samaa kilpailua?
Jos joku asia kisassa risoo niin tulkaa rohkeasti kertomaan, paikanpäällä asiaan voidaan vaikutta, mutta jälkikäteen itkeminen...

Niin ja lopuksi, lukekaa säännöt, niin AKK:n ja FTT sarjasäännöt. Jää moni turha kommentti ja vääntö pois.
« Viimeksi muokattu: 17.06.11 - klo: 09.16 kirjoittanut PMi »
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa Aapeli

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Laukaa Touring tulokset ja jälkipulinat
« Vastaus #7 : 17.06.11 - klo: 13.21 »
Tässä huomiseen todennäköiseen sadekisaan valmistautuessamma muistamme lämmöllä tätä viime viikonlopun hienoa kilpailua. Kiitos paljon hyvistä järjestelyistä, tiukoista väännöistä ja hellesäästä.

Team Elokuu kiittää!

J.K. Reunaviivan takaa ei ole hyvänkään kuskin helppo lähteä saati sitten takarivin tavisten. Ja jos reunaviiva on vain vasemman puoleisten pyörien edessä, on varomattoman kohtalona hyvinkin yllätyksellinen alkukiihdytys.